DIt, het komt niet uit de lucht vallen ofzo Howardquote:Op maandag 24 augustus 2026 16:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je bij de discussie over de beslissing van AVROTROS meerdere willekeurige racistische mafketel op straat erbij gaat halen dan lijkt het alsof je het ook niet meer weet. Ook wil je het niet hebben over de door AVROTROS aangedragen argumenten, maar speel je liever de racisme kaart én het argument dat Israël als land niet zou mogen bestaan. Dat laatste argument kan ik niet zo goed plaatsen want hoewel het theoretisch zo kan zijn dat AVROTROS dit tegenwoordig vindt doet Israël toch al ruim vijftig jaar gewoon mee.
Ik heb het nergens in mijn post over racisme of mensen van straat. Ik benoem sentimenten die helaas breed verspreid zitten mbt Israël. De argumenten die de AVROTROS aanhaalt snijden geen houdt. Zo stelt men dat Israël in een grootschalig militair conflict is verwikkeld. Oké, maar dat is Oekraïne toch ook?quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je in de discussie over de beslissing van AVROTROS onbekende racistische mafketels op straat erbij gaat halen, lijkt het erop dat je het zelf ook niet meer weet. Je wilt het bovendien liever niet hebben over de argumenten die AVROTROS zelf heeft aangedragen, maar speelt liever de racismekaart en de Israël zou niet mogen bestaan. Dat laatste argument kan ik niet zo goed plaatsen. Hoewel het theoretisch natuurlijk zou kunnen zijn dat AVROTROS tegenwoordig vindt dat Israël niet zou mogen bestaan, doet Israël toch al ruim vijftig jaar gewoon mee en ook in 2024
Ze verzinnen wel een smoesje.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:33 schreef HowardRoark het volgende:
Als dit al niet onderbouwd kan worden, dan is het dus ongefundeerde haat.
Ukraine?quote:, "omdat één van de deelnemende landen nog steeds in een grootschalig militair conflict is verwikkeld".
Flinke bezuinigingen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:45 schreef beefkeek het volgende:
Ik vind het dom van AVROTROS, maar heb er wel respect voor dat ze achter hun principes staan. Ze willen echt niet deelnemen, dus doen ze het niet. Vraag me alleen wel af wat de NPO tegenhoudt het naar één van de andere omroepen te verplaatsen, zo complex moet dat toch niet zijn?
Maar Cyprus wel, en dat is betrokken bij een conflict.quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is je punt? Je wil een boycot? Turkije doet niet eens mee aan het songfestival.
[..]
Nee, gezien we onszelf benadelen met dit soort kamikaze acties.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:45 schreef Cupfighter het volgende:
En terecht, zou overal moeten gebeuren op elk vlak
Het enige goede wat Israël de laatste tijd gedaan heeft is het saboteren van het songfestival.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Waar bemoeit AVRO/TROS zich mee? Voor anti-Israel geblaat hebben we de NOS.
Waarschijnlijk kunnen ze die rechten niet zomaar afnemen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:45 schreef beefkeek het volgende:
Ik vind het dom van AVROTROS, maar heb er wel respect voor dat ze achter hun principes staan. Ze willen echt niet deelnemen, dus doen ze het niet. Vraag me alleen wel af wat de NPO tegenhoudt het naar één van de andere omroepen te verplaatsen, zo complex moet dat toch niet zijn?
We moeten ergens beginnen als onze regering te laf isquote:Op maandag 24 augustus 2026 16:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, gezien we onszelf benadelen met dit soort kamikaze acties.
Als we Israel terecht willen wijzen gaat onze delegatie maar de zaal uit ofzo bij hun optreden.
quote:"Dit past qua programma niet bij het programma-aanbod van KRO-NCRV, dus we hebben daar geen plannen voor."
Volslagen mee oneens. Turkije bemoeit zich al decennialang met het conflict en Azerbeidzjan heeft in 2023 ruim 100.000 Armeniërs uit Nagorno-Karabach verdreven.quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is je punt? Je wil een boycot? Turkije doet niet eens mee aan het songfestival.
[..]
Hier heb je best een punt. Met het verschil dat dit speelde in 2023, terwijl Israël op dit moment oorlogsmisdaden pleegt. Bovendien was de schaal waarop het in Azerbaijan gebeurde veel kleiner.
Klint meer als 'deze hete aardappel wil ik niet op mn bordje hebben'quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:43 schreef Eightyone het volgende:
https://www.nu.nl/songfes(...)iet-organiseren.html
Kro-Ncrv wil ook niet, net als BnnVara.
[..]
Om de palestijnen terecht weg te zetten als moslimterroristenmaatjes en Jodenhaters.quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
We moeten ergens beginnen als onze regering te laf is
Nee dusquote:Op maandag 24 augustus 2026 17:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Om de palestijnen terecht weg te zetten als moslimterroristenmaatjes en Jodenhaters.
Zeker
Turkije doet niet mee, wat wil je dat Eurovisie Songfestival met Turkije doet of zou doen?quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Volslagen mee oneens. Turkije bemoeit zich al decennialang met het conflict en Azerbeidzjan heeft in 2023 ruim 100.000 Armeniërs uit Nagorno-Karabach verdreven.
Sinds 7 oktober 2023 lijkt iedere Nederlander ineens expert op het gebied van Israël, Palestina én oorlogsrecht. Dat is nogal pretentieus bij een conflict met een geschiedenis van meer dan honderd jaar. Juist bij het oorlogsrecht is juridische precisie geboden.
Zeer waarschijnlijk hebben zowel Israël als Hamas en andere Palestijnse terreurorganisaties zich schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden. Maar een oorlogsmisdaad is iets anders dan etnische zuivering of genocide. Die begrippen zijn geen synoniemen en moeten niet klakkeloos worden nagepapegaaid zonder dat de juridische criteria en het bewijs worden meegewogen.
Raarquote:
Je hoeft geen expert te zijn om van mening te zijn dat het er allemaal te hard aantoe gaat. Dat je vindt dat proportionaliteit zoek is.quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Volslagen mee oneens. Turkije bemoeit zich al decennialang met het conflict en Azerbeidzjan heeft in 2023 ruim 100.000 Armeniërs uit Nagorno-Karabach verdreven.
Sinds 7 oktober 2023 lijkt iedere Nederlander ineens expert op het gebied van Israël, Palestina én oorlogsrecht. Dat is nogal pretentieus bij een conflict met een geschiedenis van meer dan honderd jaar. Juist bij het oorlogsrecht is juridische precisie geboden.
Zeer waarschijnlijk hebben zowel Israël als Hamas en andere Palestijnse terreurorganisaties zich schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden. Maar een oorlogsmisdaad is iets anders dan etnische zuivering of genocide. Die begrippen zijn geen synoniemen en moeten niet klakkeloos worden nagepapegaaid zonder dat de juridische criteria en het bewijs worden meegewogen.
Hebben ze ook nog nooit meegedaan dan? Ik men me te herinneren dat ze wel eens meegedaan hebben....quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Turkije doet niet mee, wat wil je dat Eurovisie Songfestival met Turkije doet of zou doen?
En dit vind je vergelijkbaar met wat in Israël gebeurt?quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ach, die staan allemaal in lijn om het te applaudisseren.quote:
Niet allemaalquote:Op maandag 24 augustus 2026 20:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, die staan allemaal in lijn om het te applaudisseren.
Al kun je zelf daar maar beter wegblijven, want die kleuren activeren nogal wat reacties daar.
En wat is daar mis mee ?quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, die staan allemaal in lijn om het te applaudisseren.
Al kun je zelf daar maar beter wegblijven, want die kleuren activeren nogal wat reacties daar.
quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee ?
Dat niet zoals hier veel mensen achter Israël aanlopen
Ze hebben zelfs een top 40 hit gehad ruim 20 jaar geledenquote:Op maandag 24 augustus 2026 19:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hebben ze ook nog nooit meegedaan dan? Ik men me te herinneren dat ze wel eens meegedaan hebben....
Hier is men meer voor Israël dan bij het ESFheb ik de indruk maar dat maakt in principe ook niet uitquote:Op maandag 24 augustus 2026 20:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zowel daar als hier heb je verschillende meningen
Er is maar 1 kant met een obsessie. Erken het gewoon. Het is niet moeilijk.quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee ?
Dat niet zoals hier veel mensen achter Israël aanlopen
Dit kan ik ook omdraaien maar gaat een zinloze discussie wordenquote:Op maandag 24 augustus 2026 20:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Er is maar 1 kant met een obsessie. Erken het gewoon. Het is niet moeilijk.
Omdat je fan bent van Palestina maakt de rest van de wereld geen zionist (net zoals dat hele TERF gebeuren).
Denk dat dit wel lastig is (tenzij je alleen HR gaat mycroften). Dat komt omdat de meeste mensen hier niet fanatiek instaan. Mijn haren gaan rechtovereind staan wanneer dit wel gebeurd.quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:50 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit kan ik ook omdraaien maar gaat een zinloze discussie worden
Je hebt echt een obsessie met het ESF forum, met je opmerkingen elke keer, maar je hebt dan weer niet de ballen om direct inhoudelijk te reageren op mensen daar.quote:Op maandag 24 augustus 2026 21:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat dit wel lastig is (tenzij je alleen HR gaat mycroften). Dat komt omdat de meeste mensen hier niet fanatiek instaan. Mijn haren gaan rechtovereind staan wanneer dit wel gebeurd.
Maar goed, ik heb me weer vermaakt met de reacties in het ESF forum. Kan het iedereen aanraden die even een dipje heeft en wat vrolijkheid kan gebruiken.
Tot dat hij er achter kwam dat hij er niet een hele grote zak geld bij krijgt.quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:04 schreef TLC het volgende:
Jan Slagter wilde dit toch zo graag hebben ?
Jazeker, tot relatief recent, ik dacht 2012. Helaas lukt het opnaarutrecht tot op heden meerdere malen niet om uit te leggen waarom Turkije en het Eurovisie Songfestival nu toch enorm relevant is.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hebben ze ook nog nooit meegedaan dan? Ik men me te herinneren dat ze wel eens meegedaan hebben....
Hamas wilt geen tweestatenoplossing, zie de nog steeds geldende drie nee’s van Khartoum. De enigen die het over een tweestatenoplossing hebben zijn dromers die niet in de realiteit staan. hamas wilt sowieso geen tweestatenoplossing, Israel heeft het tevergeefs formeel geprobeerd in 1947 via de VN, in 1993 (oslo-akkoorden), 2000 (de camp david-top) en 2008 (het olmert-plan). Hamas bleef stug bij zijn drie nee’s. Nu met netanyahu aan het roer wordt het ook niks, zou Hamas om een of andere wonderbaarlijke manier dit toch willen (not), dus tja. Leuk die tweestatenoplossing voor naïeve westerlingen die aan de zijlijn roepen, maar die gaat er niet komen. En Israel was hierin historisch gezien niet het grootste probleem. Overigens dreigde er in Gaza altijd al hongersnood, in 2015 en later nog eens in 2018 gaf de VN al in een rapport aan dat Gaza in 2020 onleefbaar zou worden vanwege extreme bevolkingsgroei en dichtheid. Het gebied dat minder groot is dan Texel heeft een bevolkingsdichtheid dat bijna 5 keer zo dicht is dan de randstad. Toen al kon het Hamas al weinig schelen en was het beleid om demografie in te zetten tegen Israël. Dat wordt nu geheel volgens plan bij oorlog (no shit dat er honger komt) gebruikt om mensen zoals jij makkelijk te overtuigen. Het zit allemaal wat complexer in elkaar dan je hier framet.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dit vind je vergelijkbaar met wat in Israël gebeurt?
Nagorno-Karabach wordt internationaal al jaren erkend als Azerbeidzjans grondgebied. Natuurlijk is het fout om mensen te verdrijven, maar als Armeniërs in Azerbeidzjan het niet als Azerbeidzjans grondgebied willen zien, is het misschien beter om naar Armenië te verhuizen.
Palestina wordt internationaal gezien als Palestijns gebied. Hier zou een tweestatenoplossing op zijn plaats zijn. Helaas gedraagt Israël zich nogal agressief, denk aan de uitbreiding van nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever en het bombarderen en een hongersnood creëren in Gaza (met meer dan 70.000 doden als gevolg, wat nog een conservatieve schatting is).
Over Azerbeidzjan beginnen is gewoon een vrij matige whataboutism, ingebracht door mensen die voor Israël zijn.
Kritiek en of uitsluiten van Israël door het beleid wat ze voeren Jodenhaat noemenquote:Op maandag 24 augustus 2026 22:14 schreef Tengano het volgende:
Ah, bij de AVROTROS werken dus ook Jodenhaters.
Verder hoeft dat homo event voor mij trouwens helemaal niet en zou ik er niks aan missen als het wordt opgeheven.
De drie nee’s van Khartoem waren van de Arabische Liga in 1967, niet van Hamas.quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:52 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Hamas wilt geen tweestatenoplossing, zie de nog steeds geldende drie nee’s van Khartoum.
Dat was ook nog wel een mooie, in 1947 was Israël nog niet opgericht. Natuurlijk gingen de voorstanders van Israël toen akkoord met elk plan dat hen een stukje grond beloofde.quote:De enigen die het over een tweestatenoplossing hebben zijn dromers die niet in de realiteit staan. hamas wilt sowieso geen tweestatenoplossing, Israel heeft het tevergeefs formeel geprobeerd in 1947 via de VN,
We kunnen een boek schrijven over het falen van de Oslo-akkoorden, en dat kwam echt niet alleen door Hamas/of de Palestijnen.quote:in 1993 (oslo-akkoorden),
Dit waren meer voorstellen tot onderhandelingen, dan een definitief akkoord.quote:2000 (de camp david-top)
Het Olmert-plan is nooit afgerond.quote:en 2008 (het olmert-plan).
Hou dan op met de politiek er steeds bij te betrekkenquote:De omroep vindt dat het evenement zijn neutrale karakter heeft verloren
In het oprichtingshandvest van Hamas (1988) staan dezelfde uitgangspunten als de drie nee’s. Zelfs de PLO heeft deze formeel verworpen. Hamas wilt gewoon niet. Het staat als principes uitgeschreven, ook nogmaals in de herziende versie (artikel 19 o.a.) geen consessies, geen erkenning, nooit. Die tweestatenoplossing komt er niet met Hamas aan het roer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 00:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De drie nee’s van Khartoem waren van de Arabische Liga in 1967, niet van Hamas.
[..]
Dat was ook nog wel een mooie, in 1947 was Israël nog niet opgericht. Natuurlijk gingen de voorstanders van Israël toen akkoord met elk plan dat hen een stukje grond beloofde.
[..]
We kunnen een boek schrijven over het falen van de Oslo-akkoorden, en dat kwam echt niet alleen door Hamas/of de Palestijnen.
(Overigens waren de Oslo-akkoorden geen Israëlisch aanbod voor een tweestatenoplossing.)
[..]
Dit waren meer voorstellen tot onderhandelingen, dan een definitief akkoord.
[..]
Het Olmert-plan is nooit afgerond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |