abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221663091
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 22:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dilan doet geen stap naar voren
Ik denk dat zij electoraal sowieso nu niks te winnen hebben met de boel opblazen maar goed...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221663110
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Ongelofelijk dat de VVD niet over hun schaduw heen kan stappen maar het is weinig verbazend
Wat wint de vvd daar dan bij?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221663126
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou ja wellicht de goodwill dat ze een keer in het landsbelang handelen, maar ze zitten wel aan twee kanten klem natuurlijk
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221663145
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 23:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou ja wellicht de goodwill dat ze een keer in het landsbelang handelen, maar ze zitten wel aan twee kanten klem natuurlijk
Wat ik zo zie, is dat de vvd van de coalitiepartijen, misschien nog het minste op verlies staat.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221663227
Wel tof, straks een begroting die komt met verplichte bedenktijd voor abortus, stikstofstilstand, en een kerncentrale (of whatever de fuck Joost en Annabel eisen)
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 27 augustus 2026 @ 04:20:53 #256
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221663786
quote:
15s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 23:24 schreef probeer het volgende:
Wel tof, straks een begroting die komt met verplichte bedenktijd voor abortus, stikstofstilstand, en een kerncentrale (of whatever de fuck Joost en Annabel eisen)
wat is er mis met een of twee kerncentrales ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221663816
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me af of je in het huidige landschap unberhaupt wel wil winnen.

Stel je wint, mag je premier worden van een ander minderheidskabinet, en zit je net als Jetten nu in een haast onmogelijke spagaat.

Ik zou zeggen, laat Jetten maar een beetje aanmodderen totdat de kiezers bij zinnen zijn, en de peilingen wijzen op een mogelijk meerderheidskabinet.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_221663905
https://esb.nu/omgaan-met(...)el-economische-blik/

'Omgaan met zeespiegel­stijging vraagt om brede financieel-economische blik'
pi_221663906
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 06:03 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ik vraag me af of je in het huidige landschap unberhaupt wel wil winnen.

Stel je wint, mag je premier worden van een ander minderheidskabinet, en zit je net als Jetten nu in een haast onmogelijke spagaat.

Ik zou zeggen, laat Jetten maar een beetje aanmodderen totdat de kiezers bij zinnen zijn, en de peilingen wijzen op een mogelijk meerderheidskabinet.
Het is allemaal nogal TINA ja.
pi_221663947
Verrassend kritische toon nog in dat interview.
pi_221663949
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Ongelofelijk dat de VVD niet over hun schaduw heen kan stappen maar het is weinig verbazend
Er komen in het voorjaar alweer verkiezingen aan. Die campagne is nooit gestopt.
pi_221663965
quote:
Je vergeet even dat stef blok de huurmarkt heeft gesloopt zo'n 15 jaar geleden.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_221663969
quote:
Of de huisjesmelkers er tussenuit op woningmarkt nou echt het zwartste scenario is…
  donderdag 27 augustus 2026 @ 07:45:26 #266
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221663996
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 07:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of de huisjesmelkers er tussenuit op woningmarkt nou echt het zwartste scenario is…
Voor de huisjesmelkers is dit een zwart scenario. Voor de rest van Nederland een prachtige ontwikkeling.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221663997
quote:

[..]
De heilige crux van onze vrienden on the other side of the aisle lijkt inderdaad te zijn dat er goddank geen mensen meer geld verdienen aan huisjes. Alle restgevolgen zijn collateral damage.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 07:47:09 #268
38496 Perrin
pi_221664001
quote:
6s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 07:45 schreef nostra het volgende:

[..]
De heilige crux van onze vrienden on the other side of the aisle lijkt inderdaad te zijn dat er goddank geen mensen meer geld verdienen aan huisjes. Alle restgevolgen zijn collateral damage.
Het is toch ook de meest vunzige manier van geld verdienen, je vermogen inzetten om extreme schaarste uit te buiten op de huizenmarkt ten koste van hogere maandlasten van je medemens.

Ik vind het echt het laagste van het laagste. Met je kapitaal je buurman uitpersen.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 07:47:15 #269
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221664004
quote:

[..]
Minder huisjesmelkers = kleiner aanbod.

Hoge huur is kut, geen woning is nog veel kutter.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221664012
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 07:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is toch ook de meest vunzige manier van geld verdienen, je vermogen inzetten om extreme schaarste uit te buiten op de huizenmarkt ten koste van hogere maandlasten van je medemens.

Ik vind het echt het laagste van het laagste. Met je kapitaal je buurman uitpersen.

Van alle manieren om geld te verdienen echt de meest walgelijke.
Dat mag je vinden, maar moraliteit heeft niet echt een plek in een markteconomie. Wil je die toch een plek geven, dan had je dus de zaken andersom moeten aanpakken: eerst zorgen voor voldoende alternatief, dan de 'huisjesmelkers' aanpakken.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 07:50:58 #271
38496 Perrin
pi_221664014
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 07:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Er zijn niet minder woningen in Nederland hierdoor. Alleen de lui die probeerden een graantje mee te pikken door de woningnood van anderen uit te buiten zijn er tussenuit gesneden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 27-08-2026 07:56:38 ]
  donderdag 27 augustus 2026 @ 07:51:37 #272
38496 Perrin
pi_221664016
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 07:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat mag je vinden, maar moraliteit heeft niet echt een plek in een markteconomie. Wil je die toch een plek geven, dan had je dus de zaken andersom moeten aanpakken: eerst zorgen voor voldoende alternatief, dan de 'huisjesmelkers' aanpakken.
Dat zou nog beter zijn, maar ik vind wel degelijk wat van uitbuiting. Op gebied van basisbehoeften: woonruimte, voldoende eten en drinken, voldoende onderwijs, veiligheid en zorg is je medemens uitbuiten wel degelijk een morele kwestie.

Maar inderdaad: er zouden veel meer woningen moeten zijn, dat is het kernprobleem.
pi_221664046
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 07:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan hadden ze 14 jaar terug de middenhuur aanbod niet om zeep moeten helpen doordat woningbouwverenigingen amper midenhuur mag aanbieden en de verhuurdersheffing voor diezelfde woningbouwverenigingen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_221664049
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 07:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er zijn niet minder woningen in Nederland hierdoor. Alleen de lui die probeerden een graantje mee te pikken van de woningnood door anderen uit te buiten zijn er tussenuit gesneden.
Die reeds bestaande woningen vinden alleen voor een groot deel hun weg naar diegenen die wél een hypotheek kunnen krijgen, worden opgeknapt en dus duurder enzovoorts. Vroeger kon je als jongere nog (weliswaar duur) huren, nu kan je niets. Niets is bij wonen een wel erg fatalistisch alternatief; en die situatie bewust als overheid creëren kan je moreel óók wat van vinden.
pi_221664066
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 07:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Minder huurwoningen inderdaad. Maar een groot deel hiervan is een, relatief betaalbare, koopwoning geworden. Het is niet dat de woonruimte verdwijnt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')