abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221653527
Precies, oppositie hoort gewoon oppositie te voeren, met eisen van hun kant.
pi_221653544
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 19:26 schreef probeer het volgende:
Nog eentje dan? Jaaaaa !! Deze iets relevanter, gezien de huidige politieke stand van zaken ..

[ afbeelding ]

En laten we dan nu alsjeblieft weer, om bij de wijze woorden van Dakka te blijven ..
[..]
Geweldig voorstel Dakka O+
Proost B:)B
pi_221653587
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 19:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Proost B:)B
Wat vind jij het allerstomste aan de VVD? Is het dat ze stinken? Of toch dat duivelse? Je mag er een (rang)lijst van maken als je wilt ^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 25-08-2026 19:56:21 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_221654032
quote:
DEN HAAG - Precies een jaar na de Malieveldrellen zal opnieuw een extreemrechtse demonstratie plaatsvinden in Den Haag. Dat bevestigt een woordvoerder van de gemeente. De demonstranten willen onder de noemer 'Wij zijn het volk' protesteren en een route door de stad lopen. Op hetzelfde moment zegt Extinction Rebellion (XR) van plan te zijn de A12 te blokkeren. Ook speelt ADO Den Haag die middag een thuiswedstrijd.
https://www.omroepwest.nl(...)-moment-a12-bezetten

ook al spelen ze thuis, iedereen in Den Haag is tegen ADO blijkbaar
pi_221655179
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 20:24 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/26(...)-situaties-voorkomen

Zouden de snelwegbezetters dan eindelijk eens voor de rechter verschijnen?
pi_221655192
https://nos.nl/teletekst/109

Eerst intern nog tot overeenstemming komen voordat je nog de buitenwereld moet meekrijgen?

Zo langzamerhand horen we iedereen over de begroting behalve de premier.
  Moderator dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:52:01 #207
375570 crew  Cyan9
pi_221655475
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 22:08 schreef Kickinalfa het volgende:

Eerst intern nog tot overeenstemming komen voordat je nog de buitenwereld moet meekrijgen?

Deze geluiden wekken vertrouwen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 00:17:34 #208
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221655779
quote:
De premier hoor je sowieso niet, nooit, nergens. Soms komt ie op TikTok voorbij.
pi_221655896
quote:

Op zich logisch, hij is in onderhandeling met meerdere partijen, van links tot rechts, met verschillende belangen. Het laatste wat je dan wilt is dat iedereen in je kaarten meekijkt. Dus houdt de premier zich stil.

Dit in tegenstelling tot PRO en JA21, die gretig gebruik kunnen maken via de media om hun punt naar voren te brengen, en dit dus ook doen.

Kortom, volstrekt verklaarbaar waarom de premier in stilte opereer5.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_221655978
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 03:01 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Op zich logisch, hij is in onderhandeling met meerdere partijen, van links tot rechts, met verschillende belangen. Het laatste wat je dan wilt is dat iedereen in je kaarten meekijkt. Dus houdt de premier zich stil.

Dit in tegenstelling tot PRO en JA21, die gretig gebruik kunnen maken via de media om hun punt naar voren te brengen, en dit dus ook doen.

Kortom, volstrekt verklaarbaar waarom de premier in stilte opereer5.
Hij hoeft zich helemaal niet in de kaarten te laten kijken, zeker niet zoals de oppositie partijen zich in de media uitlaten.
Maar Heijen en van dan Brink hoor je wel over het proces, het lijkt me toch dat Jetten zich er mee (moet gaan) bemoeien wil je de patstelling doorbreken.
pi_221656056
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 06:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Hij hoeft zich helemaal niet in de kaarten te laten kijken, zeker niet zoals de oppositie partijen zich in de media uitlaten.
Maar Heijen en van dan Brink hoor je wel over het proces, het lijkt me toch dat Jetten zich er mee (moet gaan) bemoeien wil je de patstelling doorbreken.
Uiteraard moet Jetten zich er (meer) mee gaan bemoeien. Maar dat moet hij vooral ook buiten de media doen in deze fase.
Het lastige is natuurlijk dat ze nu proberen een plan met brede steun te maken. En dat is praktisch gezien vrij ingewikkeld. Maar nu al kiezen voor “links” of “rechts” als vaste partner is politiek dan weer ingewikkeld…
  woensdag 26 augustus 2026 @ 08:24:31 #212
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221656202
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 07:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Uiteraard moet Jetten zich er (meer) mee gaan bemoeien. Maar dat moet hij vooral ook buiten de media doen in deze fase.
Het lastige is natuurlijk dat ze nu proberen een plan met brede steun te maken. En dat is praktisch gezien vrij ingewikkeld. Maar nu al kiezen voor “links” of “rechts” als vaste partner is politiek dan weer ingewikkeld…
Rob Jetten gaat zich helemaal nergens mee bemoeien, daar houd hij niet van
excusses maken in suriname of bij de nazaten van miolukkers dat is meer zijn stekkie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221656496
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 08:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rob Jetten gaat zich helemaal nergens mee bemoeien, daar houd hij niet van
excusses maken in suriname of bij de nazaten van miolukkers dat is meer zijn stekkie
UIteraard moet Jetten zich bemoeien met kabinetsbeleid en hoe daar steun voor te krijgen.
Excuses maken voor Neerlands koloniaal hezucht en geweld etc hoeft voor mij niet.
Maar de politieke bestuurders moeten wel laten zien wat ze vinden van dat foute verleden
  woensdag 26 augustus 2026 @ 09:44:48 #216
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221656674
quote:
Hier lijkt me totaal niets mis mee en de ophef hierover is totaal idioot. Eigenlijk vind ik het het beste fragment dat ik tot nog toe van dat hele ON heb gezien. Ze geven ook duidelijk aan afstand te nemen van Hitler maar laten hem die stelling te berde brengen om een beetje te prikkelen en te provorceren, maar geven ook blijk van het eigen ongemak dat ze hem wat betreft de tegenstelling 'het ware volk' vs 'de ontwortelde liberale kosmopoliet' zo nadrukkelijk aan hun zijde vinden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 09:47:11 #217
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221656687
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 09:15 schreef Bluesdude het volgende:

Maar de politieke bestuurders moeten wel laten zien wat ze vinden van dat foute verleden
en vervolgens moet er hier iets gebeuren , en dat ontbreekt

er is meer dan handjes schudden, naar concerten gaan , op feestjes verschijnen en de wereld overvliegen voor een MP
Daar hebben we WA van Buren en Maxima voor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221656787
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 20:24 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Laat Midden-Noord het maar oplossen dan.
pi_221656856
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 09:44 schreef -XOR- het volgende:
Ze geven ook duidelijk aan afstand te nemen van Hitler maar laten hem die stelling te berde brengen om een beetje te prikkelen
Nee. geen duidelijke afstand van Niemöller en Blommestein
Over de getoonde tirade tegen Joden zei Niemöller: HItler zegt dat gewoon heel goed
Kennelijk wilde hij even niet weten dat het over Joden ging en wilde hij het concept van heersende elite, zonder binding met het volk waar men woont, volksvijandig en vooral de eigenzakken vullend toepassen op anno 2026.
Maar ook dan is het lasterlijk populistisch geleuter..

Sowieso ageren tegen 'elite' met als illustratie de jodenhaat van Hitler is onfatsoenlijk, in deze gegeven context.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 11:33:59 #220
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221657457
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee. geen duidelijke afstand van Niemöller en Blommestein
Over de getoonde tirade tegen Joden zei Niemöller: HItler zegt dat gewoon heel goed
Kennelijk wilde hij even niet weten dat het over Joden ging en wilde hij het concept van heersende elite, zonder binding met het volk waar men woont, volksvijandig en vooral de eigenzakken vullend toepassen op anno 2026.
Maar ook dan is het lasterlijk populistisch geleuter..

Sowieso ageren tegen 'elite' met als illustratie de jodenhaat van Hitler is onfatsoenlijk, in deze gegeven context.
Mwah, het ging over de internationale elite, dat ze er Hitler erbij halen en daarover hun eigen ongemak etaleren vind ik juist wel introspectief en gedurfd. Ik vind die stelling an sich ook populistisch geleuter, maar dat (en het provocatieve) is nog geen reden om een omroep van de buis te halen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221657487
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 11:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, het ging over de internationale elite, dat ze er Hitler erbij halen en daarover hun eigen ongemak etaleren vind ik juist wel introspectief en gedurfd. Ik vind die stelling an sich ook populistisch geleuter, maar dat (en het provocatieve) is nog geen reden om een omroep van de buis te halen.
Hitler had het over Joden..en niet over de elites in het algemeen die in zijn jaren wel geworteld waren in hun volk.
Maar dan nog..... om de politieke elites van nu te verwijten volksvijandig en niet in het eigen volk geworteld te zijn is onzin

Er is nog veel meer gebeurd met die extreemrechtse ON de laatste jaren.
Nog meer geleuter op tv en niet-collegiaalgedrag tov de andere omroepen.
Die andere omroepen willen ON niet meer in het publieke bestel hebben
  woensdag 26 augustus 2026 @ 11:43:57 #222
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221657514
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 11:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het is een gekkieomroep waar men allerlei meningen ventileert waar jij en ik het sterk mee oneens zijn, maar ook daarvoor is plaats binnen ons omroepbestel. Dat ze elkaar intern de tent uitvechten moeten ze vooral zelf oplossen. Ze mogen geen nepnieuws verspreiden, moeten zich houden aan een journalistieke gedragscode in hun nieuwsprogramma's en verder geen strafbare uitingen doen (en er zijn nog wat andere eisen, volgens mij moeten ze hun maatschappelijke relevantie hard kunnen maken), maar ik hou er nooit zo van om heel hijgerig te gaan zitten zoeken naar redenen om iets of iemand te verbieden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 26 augustus 2026 @ 12:18:38 #223
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221658045
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 11:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Hitler had het over Joden..en niet over de elites in het algemeen die in zijn jaren wel geworteld waren in hun volk.
Maar dan nog..... om de politieke elites van nu te verwijten volksvijandig en niet in het eigen volk geworteld te zijn is onzin

men moet gewoon alle subsidie van de NPO afpakken.

Er kijkt toch geen mens nog TV , behalve wat vastgeroeste stellen, geen tijd voor en het is toch oubollige trut spelletjes, trein filmpjes en wilde beesten en dat zeg ik als 73 jaar oude vent zijnde

ik kijk alleen nieuws soms

alles wat je op TV ziet kun je ook op internet vinden
  woensdag 26 augustus 2026 @ 12:56:44 #224
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221658264
Duur spul, dat aardgas.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221660397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 12:56 schreef Perrin het volgende:
Duur spul, dat aardgas.

[ x ]
Ik heb vorige week nog wat grote ballonnen gevuld en op zolder opgeslagen, en zit dus nog wel even goed
  woensdag 26 augustus 2026 @ 16:42:25 #226
38496 Perrin
pi_221660406
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 16:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik heb vorige week nog wat grote ballonnen gevuld en op zolder opgeslagen, en zit dus nog wel even goed

Erg verstandig als je die vullingsgraden ziet:
https://ned.nl/nl/gasopslagen-nederland
pi_221660414
En ja, ik heb led en geen gloeilampen op zolder. Ik ben niet achterlijk.
pi_221660445
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 16:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Lachgas verbrandt slecht. Of niet, eigenlijk.
pi_221660469
quote:
6s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 16:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Lachgas verbrandt slecht. Of niet, eigenlijk.
Probeer me niet in je illegale drugshandel te betrekken. :{w Typisch weer, een neoliberaal die zonder moraal focust op geld verdienen :6 Ga je oma verkopen

Ik heb het over aardgas natuurlijk.
pi_221660477
Iemand nog P-dag-juice? Ik wil drama. Niet per se dat ze vallen ofzo, maar wel flinke drama.
pi_221660513
w/ w/

En wat ik nou oprecht ook leuk zou vinden ... Dat wanneer de koning zoals nu het geval alleen dochters heeft, we Prinsjesdag hernoemen naar Prinsessendag. En het -jes mag eigenlijk ook wel standaard uit Prinsjesdag. Leuk als ze klein zijn, gênant als ze tieners worden.

Maar voor de komende paar decennia iig hernoemen naar Prinsessendag. Voor onze AaAaAe (herlees dat in Shakira's stem).

w/ w/
  woensdag 26 augustus 2026 @ 17:01:44 #232
38496 Perrin
pi_221660527
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 16:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Probeer me niet in je illegale drugshandel te betrekken. :{w Typisch weer, een neoliberaal die zonder moraal focust op geld verdienen :6 Ga je oma verkopen

Ik heb het over aardgas natuurlijk.
Meestal zijn die linkse hippies anders ook niet vies van wat verdovende middelen.
pi_221660545
Een toffe reeks TikToks, dat ze met z'n 3en bij oom Rob dé Nederlandse creditcard op gaan halen om flink te gaan spenderen. De oudste wat tanks en marine-boten, de middelste de sociale zekerheid, en de jongste gewoon teringveel kaas en tulpen en drugs en auto's en drugs en hoeren.

Ow en een sixpack traytje pils voor papa.
pi_221660589
Wat zou het IBAN nummer van die rekening zijn? NL00 DNBB 0000 0000 01?
pi_221661430
Oppositiepartijen ergeren zich aan de opstelling van het minderheidskabinet in de begrotingsonderhandelingen en achten de kans op een akkoord deze week klein. ‘Het is moeizaam en er gebeurt te weinig’, zei JA21-leider Joost Eerdmans, die vandaag op het ministerie van Financiën met het kabinet sprak.

Uiterlijk maandag moet het kabinet een conceptbegroting naar de Raad van State sturen ter voorbereiding van Prinsjesdag. Premier Rob Jetten (D66) herhaalde woensdag dat hij een begroting wil die steun krijgt van linkse en rechtse partijen. ‘Wij streven naar brede politieke steun’, zei hij na afloop van een kort kabinetsoverleg.

Eerdmans vindt het juist ‘ongemakkelijk dat er nog steeds een breed akkoord wordt gezocht’, zei hij. Oppositiepartijen roepen het minderheidskabinet al maanden op om te kiezen of ze over rechts of over links akkoorden willen sluiten. De coalitie van D66, VVD en CDA komt in zowel de Tweede als de Eerste Kamer zetels tekort voor een meerderheid, een unicum in de naoorlogse geschiedenis.

Aanvankelijk zouden JA21 en SGP later woensdag nogmaals in overleg treden met de minister van Financiën om de details van de wensen en mogelijkheden door te spreken. Die afspraak is afgezegd. Volgens SGP-Kamerlid André Flach is er ‘onenigheid’ binnen het kabinet. En JA21-Kamerlid Michiel Hoogeveen laat weten dat hem is verteld dat ‘het kabinet interne afstemming nodig heeft’. Een woordvoerder van Financiën zegt dat ‘er nog druk wordt gerekend’ en dat na afloop de gesprekken worden voortgezet op het niveau van de fractievoorzitters.

‘Chaotisch proces’
De ergernis neemt toe naarmate de formele deadline voor de begrotingsonderhandelingen nadert. Eerdmans wijst erop dat D66, VVD en CDA zelf hebben gekozen voor een minderheidvariant. ‘Die moeilijkheid hebben zij bewust opgezocht. Het is aan de regering om steun te krijgen, niet andersom.’

Eerder toonden andere – kleinere – oppositiepartijen zich al uiterst kritisch. ‘Wij willen wel even wat meer concreets zien’, verzuchtte 50Plus-leider Jan Struijs op dinsdag. ‘Het is zo raar. Ik ben wel gewend dat je een paar dagen van tevoren weet waar het heen gaat. Er staat veel druk op en ik vind het erg lang duren.’ Volt-leider Laurens Dassen sprak eveneens van een ‘chaotisch proces’.

Maandag zei Pro-leider Jesse Klaver al dat het overleg tussen zijn linkse oppositiepartij en het kabinet ‘muurvast’ zit. Hij mist de urgentie bij het kabinet. Net als Eerdmans vindt hij dat het minderheidskabinet moet kiezen tussen links of rechts.

Puzzel in 3D
Het kabinet blijft wél optimistisch. Minister van Financiën Eelco Heinen heeft er ‘alle vertrouwen’ in dat het kabinet met een begroting gaat komen die uiteindelijk steun krijgt. Hij kan nog niet zeggen of een akkoord voor Prinsjesdag al lukt. ‘Het is nu een 3D-puzzel, maar hij is te leggen. Dat is het goede nieuws.’

Eerdmans erkende dat het kabinet op financieel vlak een stukje zijn kant op is bewogen. Bij lastenverlichting, een wens van zijn partij, ‘zit er wat beweging in’. Probleem is dat veel oppositiepartijen ook niet-financiële wensen op tafel leggen in ruil voor steun voor de begroting. Zo wil JA21 een strenger asiel- en migratiebeleid. Daarover gaat de partij apart spreken met CDA-minister Bart van den Brink, die hiervoor verantwoordelijk is. BBB-leider Henk Vermeer heeft gezegd dat het stikstofplan moet worden aangepast. Premier Jetten zei dat hij die ‘alternatieve ideeën zal toetsen’ op de vraag of de vergunningverlening dan weer op gang kan komen. De SGP heeft wensen op medisch-ethisch terrein.

Begroting zonder akkoord
Het kan ook zijn dat er eind deze maand een begroting naar de Raad van State gaat zonder dat er een akkoord ligt. Dan lopen onderhandelingen in het uiterste geval nog maanden door, tot de stemmingen over het belastingplan en de begrotingen in de Eerste Kamer. Minister Heinen (VVD) wilde woensdag niet zeggen dat hij per se een akkoord vooraf wil. ‘Uiteindelijk moet er voor begrotingen gestemd worden en daar zoek je meerderheden voor. In welke vorm, in dat proces zitten we nu.’

https://fd.nl/politiek/16(...)_20260826&utm_term=A
  woensdag 26 augustus 2026 @ 19:04:26 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221661540
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:04 schreef probeer het volgende:
Een toffe reeks TikToks, dat ze met z'n 3en bij oom Rob dé Nederlandse creditcard op gaan halen om flink te gaan spenderen. De oudste wat tanks en marine-boten, de middelste de sociale zekerheid, en de jongste gewoon teringveel kaas en tulpen en drugs en auto's en drugs en hoeren.

Ow en een sixpack traytje pils voor papa.
Nu al zin de parlementaire enquete.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 19:41:37 #237
375570 crew  Cyan9
pi_221661732
Heinen krijgt van mij de stempel onverantwoord optimistisch. Die lijkt een behoorlijke plaat voor de kop te hebben.
pi_221661746
quote:
15s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:41 schreef Cyan9 het volgende:
Heinen krijgt van mij de stempel onverantwoord optimistisch. Die lijkt een behoorlijke plaat voor de kop te hebben.
Oh, dat sowieso. Het is nogal een lichtgewicht en financieel goochelaar.
pi_221661755
twitter
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 19:49:00 #240
375570 crew  Cyan9
pi_221661778
quote:
D66 en CDA dringen aan op politieke deal met Pro, VVD is tegen linkse keuze

Coalitiepartijen D66 en CDA vinden dat de linkse oppositiepartij Pro meer kans moet krijgen in de onderhandelingen over de begroting. De partijen komen met deze wens tegenover coalitiegenoot VVD te staan. Die partij wil juist geen voorkeur voor links uitspreken. Daarnaast is de VVD bang dat de partij de goede verhoudingen met rechtse oppositiepartijen als JA21 en SGP verpest.

Vanavond vinden er verschillende overleggen plaats tussen de fracties van de drie coalitiepartijen en de vicepremiers van het minderheidskabinet, onder leiding van premier Jetten. D66 en CDA zullen daar nadrukkelijk uitspreken dat zij het niet eens zijn met de route van minister van Financiën Heinen (VVD), vertellen politieke bronnen aan de NOS.

Heinen is op zijn ministerie bezig met het maken van een sluitende begroting die gepresenteerd kan worden op Prinsjesdag (15 september). Daarin zitten voor zowel de oppositiepartijen 'op links' als 'op rechts' aantrekkelijke en aanvaardbare handreikingen, zegt hij.

'Puzzel valt te leggen'
Heinen: "Mijn nachten zijn heel kort maar ik zie een goede kans dat dit gaat lukken." Inhoudelijk zijn de begrotingen zo goed als af, zegt de minister. "De puzzel valt te leggen. We zitten nu in de fase van de politiek weging. Dan moet alles bij elkaar komen."

Het optimisme van Heinen wordt niet gedeeld door D66 en CDA. Op deze manier krijg je nooit een brede meerderheid, zeggen ze. Heinen geeft volgens hen met een "waterig" compromis voor Prinsjesdag de onderhandelingsruimte van de coalitie weg.

En dat zonder zeker te weten of de begrotingen in de Tweede en Eerste Kamer steun van een meerderheid krijgen. Een beetje luisteren naar alle wensen en iedereen wat gunnen en dan maar hopen dat partijen niet tegen begrotingen durven te stemmen is volgens D66 en CDA niet genoeg.

Zonder een grote politieke deal met garanties van oppositiepartijen kan het de rest van het jaar onrustig blijven in het Kamergebouw, terwijl het kabinet juist rust wil uitstralen.

Bijstellen van het beeld
Jetten begon vanmorgen al aan het bijstellen van het beeld na gisteren, toen verschillende oppositiepartijen klaagden dat de coalitiepartijen niet op één lijn zitten.

"Het is heel logisch dat oppositiepartijen hoog inzetten, dat zou ik ook doen als ik oppositiepartij was", zei Jetten. "Maar binnenskamers heb ik constructieve gesprekken. Wij zijn echt bereid om ver te gaan." Jetten gaat dus nog niet zo ver om te zeggen dat de begrotingen al klaar zijn en Heinen bijna is uitgepuzzeld.

Daarbij blijft Pro een aantrekkelijke gesprekspartner, omdat de partij een meerderheid in de Tweede Kamer en bijna een meerderheid in de Eerste Kamer kan garanderen.

Jetten: "Ik sluit niet uit dat de komende dagen ook nog andere fractievoorzitters worden uitgenodigd en dan hoop ik dat dat is om de laatste puntjes op de i te zetten."
https://nos.nl/artikel/26(...)s-tegen-linkse-keuze

Ik ben geschokt, verbaasd en verrast.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 19:53:17 #241
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_221661815
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:46 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
Ik zie het al: Niet links, niet rechts maar recht door zee
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_221661961
quote:
9s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:49 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)s-tegen-linkse-keuze

Ik ben geschokt, verbaasd en verrast.
Schuld van Klaver, VVD doet niets verkeerd. Aldus een user hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaeger85 op 26-08-2026 20:24:26 ]
pi_221662087
quote:
[ x ]
Baudet had nog iets van charisma, de BBB een thema, als Mona Keijzer de volgende Messias (v/m/x) moet worden, wordt de glijbaan wel steil.
pi_221662102
quote:
6s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 20:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Baudet had nog iets van charisma, de BBB een thema, als Mona Keijzer de volgende Messias (v/m/x) moet worden, wordt de glijbaan wel steil.
Ach, als ze een handvol zetels haalt, dan is de VVD gelijk enthousiast.
pi_221662202
quote:
[ x ]
Ben meteen helemaal zen
pi_221662479
quote:
[ x ]
Dit hebben we net nodig, een rechtse Splinter partij.
pi_221662641
quote:
6s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 20:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, als ze een handvol zetels haalt, dan is de VVD gelijk enthousiast.
Rechts bekijkt de toekomst dan ook altijd optimistisch.
pi_221662760
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 21:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Rechts bekijkt de toekomst dan ook altijd optimistisch.
#zinindeomvolking
pi_221662943
Ongelofelijk dat de VVD niet over hun schaduw heen kan stappen maar het is weinig verbazend
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 26 augustus 2026 @ 22:47:34 #250
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221663019
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Ongelofelijk dat de VVD niet over hun schaduw heen kan stappen maar het is weinig verbazend
Dilan doet geen stap naar voren
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')