Proostquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 19:26 schreef probeer het volgende:
Nog eentje dan? Jaaaaa !! Deze iets relevanter, gezien de huidige politieke stand van zaken ..
[ afbeelding ]
En laten we dan nu alsjeblieft weer, om bij de wijze woorden van Dakka te blijven ..
[..]
Geweldig voorstel Dakka![]()
Wat vind jij het allerstomste aan de VVD? Is het dat ze stinken? Of toch dat duivelse? Je mag er een (rang)lijst van maken als je wiltquote:
https://www.omroepwest.nl(...)-moment-a12-bezettenquote:DEN HAAG - Precies een jaar na de Malieveldrellen zal opnieuw een extreemrechtse demonstratie plaatsvinden in Den Haag. Dat bevestigt een woordvoerder van de gemeente. De demonstranten willen onder de noemer 'Wij zijn het volk' protesteren en een route door de stad lopen. Op hetzelfde moment zegt Extinction Rebellion (XR) van plan te zijn de A12 te blokkeren. Ook speelt ADO Den Haag die middag een thuiswedstrijd.
https://nos.nl/artikel/26(...)-situaties-voorkomenquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:24 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.omroepwest.nl(...)-moment-a12-bezetten
ook al spelen ze thuis, iedereen in Den Haag is tegen ADO blijkbaar
Deze geluiden wekken vertrouwen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:08 schreef Kickinalfa het volgende:
https://nos.nl/teletekst/109
Eerst intern nog tot overeenstemming komen voordat je nog de buitenwereld moet meekrijgen?
Zo langzamerhand horen we iedereen over de begroting behalve de premier.
De premier hoor je sowieso niet, nooit, nergens. Soms komt ie op TikTok voorbij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:08 schreef Kickinalfa het volgende:
Op zich logisch, hij is in onderhandeling met meerdere partijen, van links tot rechts, met verschillende belangen. Het laatste wat je dan wilt is dat iedereen in je kaarten meekijkt. Dus houdt de premier zich stil.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:08 schreef Kickinalfa het volgende:
https://nos.nl/teletekst/109
Eerst intern nog tot overeenstemming komen voordat je nog de buitenwereld moet meekrijgen?
Hij hoeft zich helemaal niet in de kaarten te laten kijken, zeker niet zoals de oppositie partijen zich in de media uitlaten.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 03:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Op zich logisch, hij is in onderhandeling met meerdere partijen, van links tot rechts, met verschillende belangen. Het laatste wat je dan wilt is dat iedereen in je kaarten meekijkt. Dus houdt de premier zich stil.
Dit in tegenstelling tot PRO en JA21, die gretig gebruik kunnen maken via de media om hun punt naar voren te brengen, en dit dus ook doen.
Kortom, volstrekt verklaarbaar waarom de premier in stilte opereer5.
Uiteraard moet Jetten zich er (meer) mee gaan bemoeien. Maar dat moet hij vooral ook buiten de media doen in deze fase.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 06:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hij hoeft zich helemaal niet in de kaarten te laten kijken, zeker niet zoals de oppositie partijen zich in de media uitlaten.
Maar Heijen en van dan Brink hoor je wel over het proces, het lijkt me toch dat Jetten zich er mee (moet gaan) bemoeien wil je de patstelling doorbreken.
Rob Jetten gaat zich helemaal nergens mee bemoeien, daar houd hij niet vanquote:Op woensdag 26 augustus 2026 07:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uiteraard moet Jetten zich er (meer) mee gaan bemoeien. Maar dat moet hij vooral ook buiten de media doen in deze fase.
Het lastige is natuurlijk dat ze nu proberen een plan met brede steun te maken. En dat is praktisch gezien vrij ingewikkeld. Maar nu al kiezen voor “links” of “rechts” als vaste partner is politiek dan weer ingewikkeld…
UIteraard moet Jetten zich bemoeien met kabinetsbeleid en hoe daar steun voor te krijgen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 08:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rob Jetten gaat zich helemaal nergens mee bemoeien, daar houd hij niet van
excusses maken in suriname of bij de nazaten van miolukkers dat is meer zijn stekkie
Hier lijkt me totaal niets mis mee en de ophef hierover is totaal idioot. Eigenlijk vind ik het het beste fragment dat ik tot nog toe van dat hele ON heb gezien. Ze geven ook duidelijk aan afstand te nemen van Hitler maar laten hem die stelling te berde brengen om een beetje te prikkelen en te provorceren, maar geven ook blijk van het eigen ongemak dat ze hem wat betreft de tegenstelling 'het ware volk' vs 'de ontwortelde liberale kosmopoliet' zo nadrukkelijk aan hun zijde vinden.quote:
en vervolgens moet er hier iets gebeuren , en dat ontbreektquote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:15 schreef Bluesdude het volgende:
Maar de politieke bestuurders moeten wel laten zien wat ze vinden van dat foute verleden
Laat Midden-Noord het maar oplossen dan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:24 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.omroepwest.nl(...)-moment-a12-bezetten
ook al spelen ze thuis, iedereen in Den Haag is tegen ADO blijkbaar
Nee. geen duidelijke afstand van Niemöller en Blommesteinquote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:44 schreef -XOR- het volgende:
Ze geven ook duidelijk aan afstand te nemen van Hitler maar laten hem die stelling te berde brengen om een beetje te prikkelen
Mwah, het ging over de internationale elite, dat ze er Hitler erbij halen en daarover hun eigen ongemak etaleren vind ik juist wel introspectief en gedurfd. Ik vind die stelling an sich ook populistisch geleuter, maar dat (en het provocatieve) is nog geen reden om een omroep van de buis te halen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee. geen duidelijke afstand van Niemöller en Blommestein
Over de getoonde tirade tegen Joden zei Niemöller: HItler zegt dat gewoon heel goed
Kennelijk wilde hij even niet weten dat het over Joden ging en wilde hij het concept van heersende elite, zonder binding met het volk waar men woont, volksvijandig en vooral de eigenzakken vullend toepassen op anno 2026.
Maar ook dan is het lasterlijk populistisch geleuter..
Sowieso ageren tegen 'elite' met als illustratie de jodenhaat van Hitler is onfatsoenlijk, in deze gegeven context.
Hitler had het over Joden..en niet over de elites in het algemeen die in zijn jaren wel geworteld waren in hun volk.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, het ging over de internationale elite, dat ze er Hitler erbij halen en daarover hun eigen ongemak etaleren vind ik juist wel introspectief en gedurfd. Ik vind die stelling an sich ook populistisch geleuter, maar dat (en het provocatieve) is nog geen reden om een omroep van de buis te halen.
Het is een gekkieomroep waar men allerlei meningen ventileert waar jij en ik het sterk mee oneens zijn, maar ook daarvoor is plaats binnen ons omroepbestel. Dat ze elkaar intern de tent uitvechten moeten ze vooral zelf oplossen. Ze mogen geen nepnieuws verspreiden, moeten zich houden aan een journalistieke gedragscode in hun nieuwsprogramma's en verder geen strafbare uitingen doen (en er zijn nog wat andere eisen, volgens mij moeten ze hun maatschappelijke relevantie hard kunnen maken), maar ik hou er nooit zo van om heel hijgerig te gaan zitten zoeken naar redenen om iets of iemand te verbieden.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is nog veel meer gebeurd met die extreemrechtse ON de laatste jaren.
Nog meer geleuter op tv en niet-collegiaalgedrag tov de andere omroepen.
Die andere omroepen willen ON niet meer in het publieke bestel hebben
men moet gewoon alle subsidie van de NPO afpakken.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hitler had het over Joden..en niet over de elites in het algemeen die in zijn jaren wel geworteld waren in hun volk.
Maar dan nog..... om de politieke elites van nu te verwijten volksvijandig en niet in het eigen volk geworteld te zijn is onzin
Er is nog veel meer gebeurd met die extreemrechtse ON de laatste jaren.
Nog meer geleuter op tv en niet-collegiaalgedrag tov de andere omroepen.
Die andere omroepen willen ON niet meer in het publieke bestel hebben
Ik heb vorige week nog wat grote ballonnen gevuld en op zolder opgeslagen, en zit dus nog wel even goedquote:
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb vorige week nog wat grote ballonnen gevuld en op zolder opgeslagen, en zit dus nog wel even goed
Lachgas verbrandt slecht. Of niet, eigenlijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb vorige week nog wat grote ballonnen gevuld en op zolder opgeslagen, en zit dus nog wel even goed
Probeer me niet in je illegale drugshandel te betrekken.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Lachgas verbrandt slecht. Of niet, eigenlijk.
Meestal zijn die linkse hippies anders ook niet vies van wat verdovende middelen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Probeer me niet in je illegale drugshandel te betrekken.Typisch weer, een neoliberaal die zonder moraal focust op geld verdienen
Ga je oma verkopen
Ik heb het over aardgas natuurlijk.
Nu al zin de parlementaire enquete.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:04 schreef probeer het volgende:
Een toffe reeks TikToks, dat ze met z'n 3en bij oom Rob dé Nederlandse creditcard op gaan halen om flink te gaan spenderen. De oudste wat tanks en marine-boten, de middelste de sociale zekerheid, en de jongste gewoon teringveel kaas en tulpen en drugs en auto's en drugs en hoeren.
Ow en een sixpack traytje pils voor papa.
Oh, dat sowieso. Het is nogal een lichtgewicht en financieel goochelaar.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:41 schreef Cyan9 het volgende:
Heinen krijgt van mij de stempel onverantwoord optimistisch. Die lijkt een behoorlijke plaat voor de kop te hebben.
https://nos.nl/artikel/26(...)s-tegen-linkse-keuzequote:D66 en CDA dringen aan op politieke deal met Pro, VVD is tegen linkse keuze
Coalitiepartijen D66 en CDA vinden dat de linkse oppositiepartij Pro meer kans moet krijgen in de onderhandelingen over de begroting. De partijen komen met deze wens tegenover coalitiegenoot VVD te staan. Die partij wil juist geen voorkeur voor links uitspreken. Daarnaast is de VVD bang dat de partij de goede verhoudingen met rechtse oppositiepartijen als JA21 en SGP verpest.
Vanavond vinden er verschillende overleggen plaats tussen de fracties van de drie coalitiepartijen en de vicepremiers van het minderheidskabinet, onder leiding van premier Jetten. D66 en CDA zullen daar nadrukkelijk uitspreken dat zij het niet eens zijn met de route van minister van Financiën Heinen (VVD), vertellen politieke bronnen aan de NOS.
Heinen is op zijn ministerie bezig met het maken van een sluitende begroting die gepresenteerd kan worden op Prinsjesdag (15 september). Daarin zitten voor zowel de oppositiepartijen 'op links' als 'op rechts' aantrekkelijke en aanvaardbare handreikingen, zegt hij.
'Puzzel valt te leggen'
Heinen: "Mijn nachten zijn heel kort maar ik zie een goede kans dat dit gaat lukken." Inhoudelijk zijn de begrotingen zo goed als af, zegt de minister. "De puzzel valt te leggen. We zitten nu in de fase van de politiek weging. Dan moet alles bij elkaar komen."
Het optimisme van Heinen wordt niet gedeeld door D66 en CDA. Op deze manier krijg je nooit een brede meerderheid, zeggen ze. Heinen geeft volgens hen met een "waterig" compromis voor Prinsjesdag de onderhandelingsruimte van de coalitie weg.
En dat zonder zeker te weten of de begrotingen in de Tweede en Eerste Kamer steun van een meerderheid krijgen. Een beetje luisteren naar alle wensen en iedereen wat gunnen en dan maar hopen dat partijen niet tegen begrotingen durven te stemmen is volgens D66 en CDA niet genoeg.
Zonder een grote politieke deal met garanties van oppositiepartijen kan het de rest van het jaar onrustig blijven in het Kamergebouw, terwijl het kabinet juist rust wil uitstralen.
Bijstellen van het beeld
Jetten begon vanmorgen al aan het bijstellen van het beeld na gisteren, toen verschillende oppositiepartijen klaagden dat de coalitiepartijen niet op één lijn zitten.
"Het is heel logisch dat oppositiepartijen hoog inzetten, dat zou ik ook doen als ik oppositiepartij was", zei Jetten. "Maar binnenskamers heb ik constructieve gesprekken. Wij zijn echt bereid om ver te gaan." Jetten gaat dus nog niet zo ver om te zeggen dat de begrotingen al klaar zijn en Heinen bijna is uitgepuzzeld.
Daarbij blijft Pro een aantrekkelijke gesprekspartner, omdat de partij een meerderheid in de Tweede Kamer en bijna een meerderheid in de Eerste Kamer kan garanderen.
Jetten: "Ik sluit niet uit dat de komende dagen ook nog andere fractievoorzitters worden uitgenodigd en dan hoop ik dat dat is om de laatste puntjes op de i te zetten."
Ik zie het al: Niet links, niet rechts maar recht door zeequote:
Schuld van Klaver, VVD doet niets verkeerd. Aldus een user hier.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:49 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)s-tegen-linkse-keuze
Ik ben geschokt, verbaasd en verrast.
Baudet had nog iets van charisma, de BBB een thema, als Mona Keijzer de volgende Messias (v/m/x) moet worden, wordt de glijbaan wel steil.quote:
Ach, als ze een handvol zetels haalt, dan is de VVD gelijk enthousiast.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 20:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Baudet had nog iets van charisma, de BBB een thema, als Mona Keijzer de volgende Messias (v/m/x) moet worden, wordt de glijbaan wel steil.
Rechts bekijkt de toekomst dan ook altijd optimistisch.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 20:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, als ze een handvol zetels haalt, dan is de VVD gelijk enthousiast.
#zinindeomvolkingquote:Op woensdag 26 augustus 2026 21:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Rechts bekijkt de toekomst dan ook altijd optimistisch.
Dilan doet geen stap naar vorenquote:Op woensdag 26 augustus 2026 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Ongelofelijk dat de VVD niet over hun schaduw heen kan stappen maar het is weinig verbazend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |