Je zegt het zelf al. Als ik je een tip zou mogen geven zou dat het zijn inderdaad. Let op je eiwitten want je zit relatief laag. Is soms ook echt lastig hoor. Als je lichaam zegt ik wil niks meer eten dan zit je daar mooi met je eiwitshake ....quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:20 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Een week ervoor zat ik mooier in mijn verhoudingen met eiwit, omdat ik toen bijna dagelijks een smoothie nam (want vakantie).
Je kunt eiwitpoeder ook gewoon door een bak yoghurt lepelen toch? Je zit niet aan die verse smoothie vast.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:52 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Probleem is dat ik lactose-intolerant ben en dat maakt dat het best een zoektocht is in hoe de eiwitten omhoog kunnen. Dus lager dan bij een ander zal ik wel altijd blijven (aldus mijn dietist), maar hij moet wel boven de 20%. Ik heb inmiddels al wel lactosevrije eiwitpoeder gekocht, maar als ik elke dag moet werken, is het moeilijker in te passen om een verse smoothie te maken, merk ik. Maar vandaag heb ik er weer eentje gemaakt. Vandaag zit ik heel goed in mijn eiwitten.
Heb ik geprobeerd, maar ik vind hem best heftig, de smaak van het eiwitpoeder. Dat trek ik 's ochtends nog nietquote:Op maandag 24 augustus 2026 19:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je kunt eiwitpoeder ook gewoon door een bak yoghurt lepelen toch? Je zit niet aan die verse smoothie vast.
Als ik geen zin, tijd of ruimte heb voor een smoothie drink ik het soms ook gewoon zo op. Die van mij kan je gewoon in 300ml water gooien en dan krijg je gewoon een soort van melk. Genoeg opties met smaken ook, maar daar zit dan weer zoetstoffen in en dat wil ik weer niet.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:52 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Probleem is dat ik lactose-intolerant ben en dat maakt dat het best een zoektocht is in hoe de eiwitten omhoog kunnen. Dus lager dan bij een ander zal ik wel altijd blijven (aldus mijn dietist), maar hij moet wel boven de 20%. Ik heb inmiddels al wel lactosevrije eiwitpoeder gekocht, maar als ik elke dag moet werken, is het moeilijker in te passen om een verse smoothie te maken, merk ik. Maar vandaag heb ik er weer eentje gemaakt. Vandaag zit ik heel goed in mijn eiwitten.
Dat water is ook fijn voor t poepen! Ik sjouw overal mijn fles mee naartoe.quote:Op maandag 24 augustus 2026 10:40 schreef DarkNemesis. het volgende:
En moet proberen minimaal 2 liter water te gaan drinken. Ik redde dat niet altijd, alleen op de dagen dat ik sport.
Wat fijn! Goed om te lezen dat je na het stoppen toch best stabiel bent gebleven.quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:16 schreef quo_ het volgende:
Een update na 8 maanden zonder saxendainjecties.
Ik ben in begin januari gestopt en in de eerste weken zakte mijn gewicht zelfs nog iets. Dat heb ik niet vol kunnen houden, inmiddels ben ik 2 kilo zwaarder dan aan het einde van de spuitperiode.
Per saldo is dat nog steeds 13 kilo minder dan toen ik aan mijn "ondersteunde" afvaltraject begon.
Ik doe het in de app MyFitnessPal, maar je kunt dit gewoon als zoek zin in Google of een AI server intikken en dan krijg je antwoord.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 07:04 schreef DarkNemesis. het volgende:
War kan je uitrekenen hoeveel eiwit je moet eten op een dag?
Wowquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 08:11 schreef BE het volgende:
[..]
Ik doe het in de app MyFitnessPal, maar je kunt dit gewoon als zoek zin in Google of een AI server intikken en dan krijg je antwoord.
O god ja, wie weet! Ik heb er inmiddels best wat geprobeerd van Holland en Barret, omdat ik gewoon koop wat in de aanbieding is, maar de verschillen onderling zijn best groot! Misschien kan een ander merk dus nog een verschil maken? Irritant dat je niet gewoon een proefpakket met 15 merken kunt bestellen, maar dat je gelijk zoń grote (EN DURE) zak moet kopen als je iets wil proberenquote:Op maandag 24 augustus 2026 19:54 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerd, maar ik vind hem best heftig, de smaak van het eiwitpoeder. Dat trek ik 's ochtends nog niet
Dat kmt misschien ook omdat lactosevrije yoghurt misschien toch anders reageert op het eiwitpoeder qua smaak. Met kokosmelk vind ik de poeder het beste te doen.
Vind dit echt fijn om te lezen! Wanneer en hoe te stoppen is echt een groot punt van zorg van me.quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:16 schreef quo_ het volgende:
Een update na 8 maanden zonder saxendainjecties.
Ik ben in begin januari gestopt en in de eerste weken zakte mijn gewicht zelfs nog iets. Dat heb ik niet vol kunnen houden, inmiddels ben ik 2 kilo zwaarder dan aan het einde van de spuitperiode.
Die smaakpoeder heb ik ook. Ander krijg ik kwark en Griekse yoghurt niet wegquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 13:03 schreef E.T. het volgende:
Eiwitlimonade is echt een lifesaver! Persoonlijk vind ik die van esn de lekkerste (al hebben ze de bloedsinaasappel-smaak uit het assortiment gehaald) Bij Upfront en Lidl-merk blijf ik een 'laagje' op m'n tong houden en dat is goor. Bij ESN heb ik gewoon frisse limonade
![]()
En smaakpoeder voor in je kwark/skyr enzo. Een of twee schepjes en het smaakt ineens een stuk beter!
Ja het kan echt wel, maar het is niet "gratis". Je moet er wel behoorlijk wat aan doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 14:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Vind dit echt fijn om te lezen! Wanneer en hoe te stoppen is echt een groot punt van zorg van me.
quote:De eetmeter van voedingscentrum .................
Ik vul 'm dagelijks in.
Met ca 1800 kcal per dag heb je niet heel veel speelruimte..............
Wanneer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 14:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wanneer en hoe te stoppen is echt een groot punt van zorg van me.
Het leuke is dat ik dus ook lactosevrije eiwitpoeder moet kopen. Nou ja, deze zoektocht duurt nog wel even, maar ik maak eerst dit pak op.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 14:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O god ja, wie weet! Ik heb er inmiddels best wat geprobeerd van Holland en Barret, omdat ik gewoon koop wat in de aanbieding is, maar de verschillen onderling zijn best groot! Misschien kan een ander merk dus nog een verschil maken? Irritant dat je niet gewoon een proefpakket met 15 merken kunt bestellen, maar dat je gelijk zoń grote (EN DURE) zak moet kopen als je iets wil proberen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |