abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221612160
Afvallen met injecties is een medische methode die gebruikmaakt van hormoonachtige stoffen (GLP-1 en/of GIP) die het hongergevoel verminderen en het verzadigingsgevoel verhogen, wat leidt tot minder eten en gewichtsverlies. Populaire medicijnen zijn Ozempic, Wegovy (beiden semaglutide) en Mounjaro (tirzepatide), waarbij Mounjaro vaak als het meest effectieve wordt gezien vanwege zijn dubbele werking op zowel GLP-1 als GIP hormonen. De injecties zijn alleen op recept verkrijgbaar en moeten altijd gecombineerd worden met gedragsverandering, zoals een aangepast eetpatroon en meer beweging, om blijvend succes te garanderen.

Hoe het werkt.

Hormonale werking:
De injecties nabootsen het natuurlijke hormoon GLP-1 en soms ook GIP, die in de darmen worden aangemaakt na een maaltijd.

Verminderde eetlust:
Deze hormonen verminderen de eetlust, verlagen het hongergevoel en zorgen ervoor dat je langer vol zit.

Lagere calorie-inname:
Doordat je minder eet, krijg je minder calorieën binnen, wat bijdraagt aan gewichtsverlies.

Verhoogd verzadigingsgevoel:
Het medicijn zorgt ervoor dat je sneller vol raakt en dat je maag langzamer leegt.

In eerste instantie was het bedoeld voor mensen met diabetes type 2 om de bloedsuikerspiegel te verlagen en de aanmaak van insuline te stimuleren.

Receptplichtig medicijn
Goed om te weten: deze medicijnen zijn veilig en effectief bevonden door het Ministerie van Volksgezondheid. De dagelijkse mini-injecties zijn over het algemeen namelijk pijnloos en de resultaten zijn revolutionair. Maar het is niet zomaar een traject. Om ‘medisch af te vallen met injecties’ moet je een doktersrecept krijgen.

De praktijk leert echter dat je het erg gemakkelijk buiten de huisarts om op de vrije markt kunt krijgen. Tekorten zijn niet meer aan de orde.
Via de huisarts wordt het vooralsnog alleen vergoed door de zorgverzekeraar wanneer er diabetes type 2 is geconstateerd. Wanneer dit niet het geval is zal je het zelf moeten betalen.

Tot slot hier nog wat meer uitleg met beelden

https://eenvandaag.avrotr(...)n-als-ozempic-153122

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-is-razend-populair.

Bekijk deze YouTube-video
pi_221612164
Stand augustus 2026

Semaglutide: Ozempic en WeGovy
ondeugend; 10 maanden Ozempic - 20 kilo kwijt - 20 weken geleden gestopt +0 kilo
Black_Baron; 8 maanden Ozempic - 15 kilo kwijt- 16 weken geleden gestopt +0 kilo
PoesDoos; 6,5 maanden Ozempic - 15,2kg kwijt - nog 7kg te gaan.
Ceviche; 8 weken Ozempic - 10,5 kilo kwijt - nog 25 kilo te gaan
HiZ; 8 weken Ozempic - 0 kilo kwijt
DarkNemesis; 4,5 weken Wegovy - 5,5 kilo kwijt - nog 19,5-24,5 kilo te gaan

Liraglutide: Saxenda, Vobexoryn, Byesilor en Nevolat
SophiaLoren; 3 maanden Saxenda - 8 kilo kwijt - nog 30kg te gaan
Leandra; 6 maanden Saxenda - 19,3 kilo kwijt - nog 11,6 kilo te gaan

Tirzepatide: Mounjaro
Mommy D; 7 maanden Mounjaro, - 18 kilo kwijt nog 7- 10 kilo te gaan
Shuri; 5 weken Mounjaro - 5 kilo kwijt - nog 15-20 te gaan.
Evenstar: 7 weken Mounjaro - 10kg kwijt, 25kg te gaan.
Crowd001; 1,5 jaar Mounjaro (incl 6 maanden pauze) - 33 kilo kwijt - Nog 2 kilo te gaan.
mspoez; 5 weken Mounjaro - 4,1 kilo kwijt
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 20 augustus 2026 @ 10:33:27 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221612192
Thanks voor je hrt ervaring! O+
pi_221612455
Ik was vanmorgen echt ongekend misselijk na de tweede 1 mg prik. Vorige week was het een klein beetje, maar nu was het echt best erg.
pi_221612834
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 10:33 schreef BE het volgende:
Thanks voor je hrt ervaring! O+
Je kan ook in je bovenarmen prikken. Geen idee of dat comfortabel is?

Ik prik in de buik. Op 4 plekken linksonder, rechtsonder, linksboven en rechtsboven :D
pi_221614357
Hoe gaat het nu @HiZ ?

Mijn puber was weer bezig; ik zei dat ´iemand´ had gezegd dat ik niet nog veel meer moest afvallen, reageert hij heel droog met een ´maar je hoofd mag nog wel wat minder dik.´
Kutjong :')

Vandaag een BMI van 25 behaald *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221615494
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 10:28 schreef ondeugend het volgende:
Stand augustus 2026

Semaglutide: Ozempic en WeGovy
ondeugend; 10 maanden Ozempic - 20 kilo kwijt - 20 weken geleden gestopt +0 kilo
Black_Baron; 8 maanden Ozempic - 15 kilo kwijt- 16 weken geleden gestopt +0 kilo
PoesDoos; 6,5 maanden Ozempic - 15,2kg kwijt - nog 7kg te gaan.
Ceviche; 8 weken Ozempic - 10,5 kilo kwijt - nog 25 kilo te gaan
HiZ; 8 weken Ozempic - 0 kilo kwijt
DarkNemesis; 4,5 weken Wegovy - 5,5 kilo kwijt - nog 19,5-24,5 kilo te gaan

Liraglutide: Saxenda, Vobexoryn, Byesilor en Nevolat
SophiaLoren; 3 maanden Saxenda - 8 kilo kwijt - nog 30kg te gaan
Leandra; 6 maanden Saxenda - 19,3 kilo kwijt - nog 11,6 kilo te gaan

Tirzepatide: Mounjaro
Mommy D; 7 maanden Mounjaro, - 18 kilo kwijt nog 7- 10 kilo te gaan
Shuri; 5 weken Mounjaro - 5 kilo kwijt - nog 15-20 te gaan.
Evenstar: 7 weken Mounjaro - 10kg kwijt, 25kg te gaan.
Crowd001; 1,5 jaar Mounjaro (incl 6 maanden pauze) - 33 kilo kwijt - Nog 2 kilo te gaan.
mspoez; 5 weken Mounjaro - 4,1 kilo kwijt
Inmiddels 6,2 kilo
Prrrrr
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 augustus 2026 @ 20:47:07 #8
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221615700
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 11:30 schreef HiZ het volgende:
Ik was vanmorgen echt ongekend misselijk na de tweede 1 mg prik. Vorige week was het een klein beetje, maar nu was het echt best erg.
Halfwaardetijd van Ozempic is 7 dagen dus het bouwt nu ook op in je lichaam. Je hebt nu dus 1.5mg ipv 1mg, dus dat merk je wel. Bij mij met Mounjaro had ik er na de 3e prik eigenlijk niet meer heel veel last van. De dag na het prikken zit ik super snel vol, daarna valt het allemaal wel mee en zondag begint werking iets af te nemen.
pi_221615770
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 11:30 schreef HiZ het volgende:
Maar ben je dan dezelfde dag zo misselijk, of een paar dagen later?
Tov de prik.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 20 augustus 2026 @ 21:08:15 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221615966
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 17:58 schreef PoesDoos het volgende:
Hoe gaat het nu @:HiZ ?

Mijn puber was weer bezig; ik zei dat ´iemand´ had gezegd dat ik niet nog veel meer moest afvallen, reageert hij heel droog met een ´maar je hoofd mag nog wel wat minder dik.´

:D Heerlijk hè, kinderen. :’)

Wat een prachtig resultaat, joh! _O_
pi_221616342
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 21:08 schreef BE het volgende:

[..]
:D Heerlijk hè, kinderen. :’)

Wat een prachtig resultaat, joh! _O_
Hij heeft makkelijk praten met de ´alles kunnen eten, voor eeuwig slank!´-genen van z'n vader. 8-)
pi_221617530
Die eerste weken vooral minder trek, later vooral sneller vol. Bij mij zat na elke prik een dag dat ik bijna niks binnen kreeg. Drink genoeg water en houd wat eiwit erin, anders voel je je slap naast het afvallen.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:01:05 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221619708
Geen idee of hij al eens voorbij gekomen is, maar ik vond dit een fijne podcast door 2 Vlaamse artsen over de voors en tegens van afslankmedicatie vanuit een medisch oogpunt:
Dr. Gianni Faelens · Episode

Beide artsen die deze medicatie ook voorschrijven voor dit doel en zich ook echt hebben ingelezen op waar het hem in zit (en waar niet) en ook zij geven aan dat het niet zaligmakend is, dat je echt je leefstijl wel moet veranderen omdat het geen tovermiddel is dat je de rest van je leven moet gaan gebruiken.
pi_221619775
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 12:01 schreef BE het volgende:
Geen idee of hij al eens voorbij gekomen is, maar ik vond dit een fijne podcast door 2 Vlaamse artsen over de voors en tegens van afslankmedicatie vanuit een medisch oogpunt:
Dr. Gianni Faelens · Episode

Beide artsen die deze medicatie ook voorschrijven voor dit doel en zich ook echt hebben ingelezen op waar het hem in zit (en waar niet) en ook zij geven aan dat het niet zaligmakend is, dat je echt je leefstijl wel moet veranderen omdat het geen tovermiddel is dat je de rest van je leven moet gaan gebruiken.
Ik had hem al eens geluisterd.. aanrader inderdaad. ^O^
Je verandert je lifestyle nu ook eenmaal makkelijker wanneer je minder gewicht hebt mee te sjouwen. Sporten wordt zonder die extra ballast veel leuker( shoppen ook ;) ) en je weet inmiddels dat je ook functioneert zonder borden vol. Alles gaat makkelijker zonder aanzienlijk overgewicht.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:23:36 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221619881
Ik merk gelukkig bij mezelf dat ik dat gezond eten en portioneren vrij makkelijk weer oppak na een jaar keto (en daarna nog 7-8mnd een matige poging tot terug in het gareel te komen). Alleen nu dan idd met gewoon kh's er bij hier en daar.
Alleen die eiwitten, dat is wel echt een puzzel om dat voor elkaar te krijgen maar goed, met eiwit verrijkte kwark en een eiwitshake kom ik al weer wat verder.

Doel voor nu is gewoon 3 maaltijden per dag met af en toe eens iets tussendoor. En dat laatste is nu dan iets van huttenkase oid voor de eiwitten en dat vind ik gelukkig ook heel lekker.
pi_221622299
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 17:58 schreef PoesDoos het volgende:
Hoe gaat het nu @:HiZ ?

*O* *O* *O*
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:16:54 #17
416575 crew  Evenstar
pi_221623787
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 12:23 schreef BE het volgende:
Ik merk gelukkig bij mezelf dat ik dat gezond eten en portioneren vrij makkelijk weer oppak na een jaar keto (en daarna nog 7-8mnd een matige poging tot terug in het gareel te komen). Alleen nu dan idd met gewoon kh's er bij hier en daar.
Alleen die eiwitten, dat is wel echt een puzzel om dat voor elkaar te krijgen maar goed, met eiwit verrijkte kwark en een eiwitshake kom ik al weer wat verder.

Doel voor nu is gewoon 3 maaltijden per dag met af en toe eens iets tussendoor. En dat laatste is nu dan iets van huttenkase oid voor de eiwitten en dat vind ik gelukkig ook heel lekker.
Zonder mijn eiwitshakes zou ik sommige dagen echt niet aan mijn eiwitten komen. Ik heb een blender gekocht en maak 4-5 keer per week een smoothie :D

Voordat ik met Mounjaro begon had ik heel veel last van mijn darmen. Heb toen uitgevogeld dat kefir echt een wondemriddel was voor mij,dus dat heb ik er ingehouden

300gr kefir
33gr whey protein
5gr creatine
1 bevroren banaan
100gr bevroren bosvruchten/aardbeien

Lekker toetje / ontbijt / lunch

Daarna wat volkoren crackers met cottage cheese (nu wat microgreens aan het groeien om er wat meer smaak aan te geven :P)
pi_221624057
Je kunt er ook wat kipfilet op doen. Soms koop ik van die gerookte kipreepjes en die gooi ik door de cottage cheese en dan op een cracker.
pi_221624061
Ik ben sinds 2 weken weer echt mijn eten aan het tracken én maak ik smoothies met eiwitpoeder: Dat maakt echt dat ik makkelijker hoger in eiwitten kom.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 augustus 2026 @ 01:31:22 #20
416575 crew  Evenstar
pi_221625183
Smoothies genot!

Hier in Zweden hebben ze dus geen fatsoenlijke gerookte kipfilet! Ik moet die binnenkort even weer zelf maken op de bbq!
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:54:38 #21
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_221631717
Oef. Wit broodje met 125g olievrij gegrilde kip, een halve tomaat, wat komkommer en ui was teveel. Mijn buik lijkt wel een baksteen. Nooit eerder gehad trouwens. Ben ook niet misselijk ofzo, gewoon zo'n overvol gevoel.
Prrrrr
pi_221631870
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 01:31 schreef Evenstar het volgende:
Smoothies genot!

Hier in Zweden hebben ze dus geen fatsoenlijke gerookte kipfilet! Ik moet die binnenkort even weer zelf maken op de bbq!
:o

Toch een minpuntje voor Zweden.

Ik O+ Zweden.
pi_221634876
Update: niks afgevallen. Maar ja, na -3 vorige week was het ook wel een beetje te verwachten omdat dat ook abnormaal was ;-)
  zondag 23 augustus 2026 @ 11:59:16 #24
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221634994
En weegschalen liegen soms ook enorm. :+

Ik kan wegen, een flinke hoeveelheid plassen en weer wegen en 100 gram zijn aangekomen. Terwijl een flinke plas mij meestal 200 gram minder laat wegen. Proefondervindelijke informatie.

Wasmachines en weegschalen zijn niet te vertrouwen soms
pi_221635141
quote:
6s.gif Op zondag 23 augustus 2026 11:59 schreef ondeugend het volgende:
En weegschalen liegen soms ook enorm. :+

Ik kan wegen, een flinke hoeveelheid plassen en weer wegen en 100 gram zijn aangekomen. Terwijl een flinke plas mij meestal 200 gram minder laat wegen. Proefondervindelijke informatie.

Wasmachines en weegschalen zijn niet te vertrouwen soms
_O-
pi_221641684
Denk dat ik op een plateau zit? Al 2 weken nauwelijks afgevallen.

Deze week 100 gram afgevallen, en niks anders gedaan dan de voorgaande weken :?

7 weken Wegovy - 6,3 kilo kwijt - nog 21 kilo te gaan.

Om 10:10 uur telefonisch gesprek met Wellis.
  maandag 24 augustus 2026 @ 07:18:08 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221641705
Gisteren uit eten voor de verjaardag van mijn jongste, Sumo, heb weinig sushi zelf op, veel grill dingetjes, maar wel meer dan ik thuis gegeten zou hebben... Mijn lieftallige merkte echt wel dat hij veel sneller vol zat, ik merkte niet gek veel.

Morgen ga ik in mijn buik prikken in de hoop dat ik niet weer zo'n blauwe plek oploop:

(Dit is mijn bovenbeen, muntje is ter referentie van de grootte. :+ )
pi_221641815
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 07:18 schreef BE het volgende:
Gisteren uit eten voor de verjaardag van mijn jongste, Sumo, heb weinig sushi zelf op, veel grill dingetjes, maar wel meer dan ik thuis gegeten zou hebben... Mijn lieftallige merkte echt wel dat hij veel sneller vol zat, ik merkte niet gek veel.

Morgen ga ik in mijn buik prikken in de hoop dat ik niet weer zo'n blauwe plek oploop:

[ afbeelding ]

(Dit is mijn bovenbeen, muntje is ter referentie van de grootte. :+ )
Zo dat is een aardige blauwe plek :o

Ik blijf wel in mijn buik prikken als ik dit zo zie.

Nog nooit last gehad van blauwe plekken.
  maandag 24 augustus 2026 @ 08:25:48 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221641842
Ik krijg op zich best snel blauwe plekken en dan ook flinke, en bij mijn eerste prik was dit niet.
Dus ik heb vorige week denk ik per ongeluk net op een rotplekje geprikt, maar mijn huis, tuin en keuken medische brein vraagt zich wel ook af of de werking hiermee niet vertraagd wordt. Omdat het heel lang duurt voordat zo’n blauwe plek weg is en dat spul zal zich vermengd hebben met het bloed in die blauwe plek. Er staat ook op de site van welles dat je niet in een blauwe plek mag prikken.(Dat zou ik sowieso niet doen uiteraard. :X )

Nou ja goed, op naar de buik dus.
pi_221643340
Net gebeld met Wellis.
Wel fijn dat ze mij gerustgesteld heeft.

Ze denkt dat ik al eerder op een plateau zit dan normaal. Normaal is het later zei ze.
En ze denkt dat het goed is dat ik naar de 1 mg ga, want ze zegt grote kans dat het afvallen weer opgang komt.

Ik vroeg, is dat niet erg dan, naar de 1 mg, als ik 2 dagen niet naar de wc kan? Voor de grote boodschap?
Maar ze zei dat het geen probleem zou moeten zijn.

Ze raad me dit aan:

En moet proberen minimaal 2 liter water te gaan drinken. Ik redde dat niet altijd, alleen op de dagen dat ik sport.

Dus wel weer een goed gevoel na dat gesprek. :@
pi_221643472
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 10:40 schreef DarkNemesis. het volgende:
Net gebeld met Wellis.
Wel fijn dat ze mij gerustgesteld heeft.

Ze denkt dat ik al eerder op een plateau zit dan normaal. Normaal is het later zei ze.
En ze denkt dat het goed is dat ik naar de 1 mg ga, want ze zegt grote kans dat het afvallen weer opgang komt.

Ik vroeg, is dat niet erg dan, naar de 1 mg, als ik 2 dagen niet naar de wc kan? Voor de grote boodschap?
Maar ze zei dat het geen probleem zou moeten zijn.

Ze raad me dit aan:

[ afbeelding ]

En moet proberen minimaal 2 liter water te gaan drinken. Ik redde dat niet altijd, alleen op de dagen dat ik sport.

Dus wel weer een goed gevoel na dat gesprek. :@
Eet je wel gezonder en sport je ook?
pi_221643489
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 10:58 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Eet je wel gezonder en sport je ook?
Ja ik doe de laatste 2 weken hetzelfde eten, als in de eerste 5 weken.

Gezond en gevarieerd.
Sinds 2 weken wel krachttraining erbij gaan doen.

Wellis stelde ook voor om 2 dagen eerder te beginnen met de 1 mg. Omdat ik op maandag prik en ik op een werkdag (dinsdag) best last hebt van vermoeidheid en hoofpijn.

Ze zegt dan kan je beter zaterdag prikken, dan heb je zondag als je vrij bent er last van ipv in je werkweek.

En je mag 3 dagen eerder prikken blijkbaar (wist ik niet). Dus denk dat ik dat maar ga doen.

Vind het allemaal maar weer spannend _O-
pi_221643627
Ik eet (veel) meer vezels maar ben 2x meer geconstipeerd dan voorheen :')
Naast de extra lijnzaad en chiazaad drink ik nu ook 1 of 2 glazen Roosvicee Laxo er bij.
Poepen is nog nooit zo duur geweest :')
pi_221643738
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 11:12 schreef PoesDoos het volgende:
Ik eet (veel) meer vezels maar ben 2x meer geconstipeerd dan voorheen :')
Naast de extra lijnzaad en chiazaad drink ik nu ook 1 of 2 glazen Roosvicee Laxo er bij.
Poepen is nog nooit zo duur geweest :')
Chiazaad krijg ik echt niet weg, dan ga ik echt over mijn nek.

Nu dit besteld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zei dat ik soms lactulose mag.
Maar erg vreemd want week 5, heb ik elke dag gepoept _O-
pi_221643930
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 11:24 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Chiazaad krijg ik echt niet weg, dan ga ik echt over mijn nek.

Nu dit besteld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zei dat ik soms lactulose mag.
Maar erg vreemd want week 5, heb ik elke dag gepoept _O-
Ik laat het niet wellen :D dan is het heel glibberig spul inderdaad..

Ik zie geen inhoud in je spoiler!
Edit; nu wel.
Ik hoop dat het voor jou werkt!
  maandag 24 augustus 2026 @ 11:57:33 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221643993
Ik slik sinds het begin 's ochtends en 's avonds een capsule psyllium husks erbij en vooralsnog loopt alles heel soepel. :+

En tx voor de tip dat je evt. eerder mag spuiten. Ik begon op dinsdag, want die dag kwam het aan, maar maandag zou me beter uitkomen, dus ik ga gewoon vanavond ipv morgen spuiten. *O*
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 augustus 2026 @ 12:15:36 #37
416575 crew  Evenstar
pi_221644119
Chia heeft nauwelijks smaak toch? Gewoon ergens ingooien en gaan :D

Hier nu op -10,9kg! Vandaag spuit nummer 10.

Vraagje voor diegenen die een plateau bereiken.... tellen jullie je calorieën of eten jullie gewoon kleinere porties en laat je je lijf aangeven als het genoeg is. Geen oordeel hier, ben gewoon benieuwd ter info ook voor mijzelf :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 augustus 2026 @ 12:23:14 #38
416575 crew  Evenstar
pi_221644257

Ik gebruik deze standaard trouwens, Macrogol met electrolytes. Zodra ik het niet gebruik stopt het meteen :D
pi_221644562
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_221644573
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 12:15 schreef Evenstar het volgende:
Chia heeft nauwelijks smaak toch? Gewoon ergens ingooien en gaan :D

Hier nu op -10,9kg! Vandaag spuit nummer 10.

Vraagje voor diegenen die een plateau bereiken.... tellen jullie je calorieën of eten jullie gewoon kleinere porties en laat je je lijf aangeven als het genoeg is. Geen oordeel hier, ben gewoon benieuwd ter info ook voor mijzelf :)
Ik heb het door mijn yoghurt gedaan.

Ik kreeg het niet weg, kokhalzen niet normaal.

Later in een fruit smoothie gedaan, en dat ging wel. Maar nee. Staat nu geopend weg te rotten denk ik _O-
  maandag 24 augustus 2026 @ 14:17:40 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221645155
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 12:44 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Ik heb het door mijn yoghurt gedaan.

Ik kreeg het niet weg, kokhalzen niet normaal.

Later in een fruit smoothie gedaan, en dat ging wel. Maar nee. Staat nu geopend weg te rotten denk ik _O-
Je kunt er nog altijd een chia-pet mee kweken https://en.wikipedia.org/wiki/Chia_Pet
Oftwel: laten kiemen en net als tuinkers eten

(Ik lees af en toe mee omdat er bij de dieetclub weinig activiteit meer is)
pi_221645277
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:43 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Je kunt er nog altijd een chia-pet mee kweken https://en.wikipedia.org/wiki/Chia_Pet
Oftwel: laten kiemen en net als tuinkers eten

(Ik lees af en toe mee omdat er bij de dieetclub weinig activiteit meer is)
:D op de basisschool vroeger deden we tuinkers kweken :D vond dat wel lekker :P
pi_221645592
Ik zou pas ophogen als je merkt dat de werking minder wordt. Je valt niet af door het middel, dus meer spuiten = niet meer afvallen.

Een plateau hoort erbij. Gewoon doorgaan zoals je ging en dan gaat het er echt vanzelf weer vanaf. Trust the proces.

(en ik kom ook van het influencerstopic, dus ik gooi hem er even in: manifesteren tot je weer afvalt).
pi_221645614
Ik hou mijn eten sinds 2 weken bij via ChatGPT. In 1 chat gooi ik alles wat ik eet. Recepten, foto's, tekst, gesproken tekst. Echt zoveel beter dan die apps! Fantastisch.

En nu heeft ie, op mijn verzoek, er ook nog een mooi schema van gemaakt. Oke, zijn eigen ideeen over hoe hij het vond, had van mij niet gehoeven, maar zo zien jullie ook dat ik ook ongezonde dingen eet ;-)

pi_221645625
Een week ervoor zat ik mooier in mijn verhoudingen met eiwit, omdat ik toen bijna dagelijks een smoothie nam (want vakantie).
pi_221645632
En ik hou echt van deze lijstjes en overzichten. O+
pi_221645646
Ik gooi een klein schepje chiazaad (3-5gr) in mijn overnight oats. Ik proef er echt helemaal niks van. Verder heb ik geen last van mijn darmen meer sinds ik volledig lactosevrij eet en >90% glutenvrij eet. Gelukkig veranderde daar niks aan toen ik begon met dit afvalproces.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 augustus 2026 @ 16:45:15 #49
416575 crew  Evenstar
pi_221645741
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:12 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik zou pas ophogen als je merkt dat de werking minder wordt. Je valt niet af door het middel, dus meer spuiten = niet meer afvallen.

Een plateau hoort erbij. Gewoon doorgaan zoals je ging en dan gaat het er echt vanzelf weer vanaf. Trust the proces.

(en ik kom ook van het influencerstopic, dus ik gooi hem er even in: manifesteren tot je weer afvalt).
Dit hangt denk ik af van hoe je het aanpakt.

Er zijn, even heel simpel gezegd, twee groepen die dit middel gebruiken om af te vallen.

Groep 1: Telt calorieën of let in ieder geval heel goed op wat hij of zij eet.

Groep 2: Let eigenlijk nergens op en eet gewoon zoals altijd, maar omdat ze eerder vol zitten door de werking van de medicijnen eten ze automatisch minder.

Ik denk dat vooral mensen in groep 2 op een gegeven moment moeten ophogen.De mensen in groep 1 kunnen natuurlijk op een gegeven moment wel tegen een muur lopen en weer hun irritante hongergevoel terugkijken, dan is verhogen ook weer een optie.

Nogmaals, dit is echt heel zwart/wit en tuurlijk zijn er meerdere groepen of gebruikers die er een beetje tussenin zitten. Geen oordeel verder.

Had zelf tijdelijk een plateua, maar dat kwam zoals ik al eerder aangaf door gebruik van creatine. Nu merk ik weer dat ik "normaal" aan het afvallen ben.

Wat betreft chia ...ik doe het inderdaad ook vaak in mijn overnight oats. Zelfde met lijnzaad, meestal haal ik ze wel even door een vijzel :D
pi_221645841
Uiteraard ook besproken met wellis dat de werking vanaf vrijdag minder werd.

Vandaar dat dat ook 1 van de redenen is om op te hogen. Maar ze zei, wij merken dat als mensen naar de 1 mg gaan, weer gaan afvallen....

Dus vandaar wel ophogen en zaterdag al.

Ik registreer overigens alles en probeer aan mijn calorieën te komen. Al is dat echt wel lastig soms -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')