Same for me, al denkt iedereen dat omdat ik in zuidoost Spanje woon ik vast dol moet zijn op 35+ graden.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig voor mij gaan we nu de goede kant op. Over een half jaar gaan we weer de stijgende lijn inzetten.
Als je verwachtingen laag zijn, is dit een verrassingquote:Op maandag 24 augustus 2026 12:11 schreef Haags het volgende:
[..]
Alleen woensdag en donderdag. 25-26 graden, nou poe poe.
Koelvestje kan weer aanquote:Op maandag 24 augustus 2026 12:11 schreef Haags het volgende:
[..]
Alleen woensdag en donderdag. 25-26 graden, nou poe poe.
Gewoon accepteren dat de zomer over zijn hoogtepunt heen is. Beetje nazomeren in september en hopelijk heel veel neerslag komende maanden. Heerlie de peerliequote:Op maandag 24 augustus 2026 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je verwachtingen laag zijn, is dit een verrassing
Voor een goed onweer heb ik dat wel over.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Denk dat woensdag en donderdag vieze benauwde dagen worden, als of je in de tropen bent.
Helemaal geen hitte zelfsquote:Op maandag 24 augustus 2026 15:39 schreef 12Beaufort het volgende:
Gelukkig valt de hitte wel mee de komende dagen en koelt het in de avond/nacht nog redelijk af.
[ afbeelding ]
Het was perfectquote:Op maandag 24 augustus 2026 16:54 schreef Pisces het volgende:
Wat een heerlijke zonnige dag. Niet extreem heet. Niet te fris.
Ook hier aan de kust graag!quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:19 schreef INViCTuS het volgende:
Donderdag flinke poffers mogelijk. Terreur buien slaan de klok
[ x ]
Flinke schade ookquote:Op maandag 24 augustus 2026 18:40 schreef 12Beaufort het volgende:
Vuelta-rit gestaakt om noodweer in Pyreneeën, renners besluiten zelf te stoppen
De derde etappe van de Vuelta a España is vanwege slechte weersomstandigheden stilgelegd en zal niet meer worden hervat. Vlak voor de top van de Col de Mont-Louis, de voorlaatste klim van de rit richting Font Romeu, besloten de renners zelf de koers te stoppen.
Een stortbui met hagel en onweer zorgde plots voor een sterk dalende temperatuur. Met nog dik vijftien kilometer voor de boeg zochten veel renners langs de weg een plek om te schuilen voor de hagelstenen.
De jury greep nog niet in, de grote mannen van het peloton wel. Rodetruidrager Tadej Pogacar ging voor het uitgedunde peloton rijden en gebaarde zijn collega's en concurrenten tot stoppen. Kort daarna ging er definitief een streep door de etappe.
https://nos.nl/artikel/26(...)iten-zelf-te-stoppen
Deju 😱quote:
Vuelta, wat verwacht je ook.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Deju 😱
Verstandige zet geweest om te stoppen als je die schade ziet.
Jammer wel dat het besluit vanuit de renners zelf heeft moeten komen en niet vanuit de organisatie.
quote:Op maandag 24 augustus 2026 21:23 schreef Zipportal het volgende:
Ondanks 17 graden voel je gewoon de koelte warmte.
Mensen die daar wonen riepen wss:quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 11:02 schreef INViCTuS het volgende:
Regen in de Atacama woestijn @:dick_laurent
Regen in de Chileense Atacama! Een beetje regen is in deze gortdroge woestijn al voldoende om records te breken.
In het noorden van het Zuid-Amerikaanse land Chili (officiële naam ‘República de Chile’) bevindt zich de Atacama. Dit is een 970 kilometer lange zeer droge woestijn: feitelijk één van de droogste woestijnen ter wereld. Er valt jaarlijks minder dan 5 mm; diverse locaties blijven niet zelden jaren en jaren achtereen compleet droog.
De Atacama heeft een gemiddelde hoogte van ruim 600 meter. De hoge ligging, de doorgaans aflandige wind en de koude Humboldtstroom voor de kust (waardoor er weinig zeewater verdampt) zijn de belangrijkste factoren met betrekking tot de geringe hoeveelheid neerslag.
Soms echter, niet zelden tijdens een El Niño-event, valt er wel regen. Voor onze begrippen is dan weinig neerslag (soms ook sneeuw) voldoende om records te breken. Dat is er wat er ruim een week geleden gebeurde. In Antofagasta viel in 6 dagen tijd (13-18 augustus) 16 mm waarvan 11 mm op de 18de. Normaal valt er in een kalenderjaar 4,4 mm. In een reeks vanaf 1950 zijn er slechts 5 jaren geweest met meer neerslag. In het nog drogere Iquique is in 8 dagen tijd eveneens 16 mm gevallen ofwel 20 keer meer dan in een doorsnee kalenderjaar. Het jaargemiddelde is daar namelijk 0,8 mm. In de vanaf 1981 daterende datareeks is 2026 nu het natste jaar ooit in Iquique.
In het verleden zijn er gebieden geweest die soms wel grote hoeveelheden neerslag te verwerken kregen en dat leidde soms tot complete catastrofes zoals op 25 maart 2015. De Copiapó rivier stond 17 jaar droog, maar de 60 mm die 11 jaar geleden viel veroorzaakte water- en modderstromen waarbij 31 mensen om het leven kwamen en 2000 huizen volledig werden verwoest.
Die zitten allemoal opquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mensen die daar wonen riepen wss:
OPBOKKEN MET DIE TYFUSREGEN!
Petje af voor El Niño!quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 11:02 schreef INViCTuS het volgende:
Regen in de Atacama woestijn @:dick_laurent
Regen in de Chileense Atacama! Een beetje regen is in deze gortdroge woestijn al voldoende om records te breken.
In het noorden van het Zuid-Amerikaanse land Chili (officiële naam ‘República de Chile’) bevindt zich de Atacama. Dit is een 970 kilometer lange zeer droge woestijn: feitelijk één van de droogste woestijnen ter wereld. Er valt jaarlijks minder dan 5 mm; diverse locaties blijven niet zelden jaren en jaren achtereen compleet droog.
De Atacama heeft een gemiddelde hoogte van ruim 600 meter. De hoge ligging, de doorgaans aflandige wind en de koude Humboldtstroom voor de kust (waardoor er weinig zeewater verdampt) zijn de belangrijkste factoren met betrekking tot de geringe hoeveelheid neerslag.
Soms echter, niet zelden tijdens een El Niño-event, valt er wel regen. Voor onze begrippen is dan weinig neerslag (soms ook sneeuw) voldoende om records te breken. Dat is er wat er ruim een week geleden gebeurde. In Antofagasta viel in 6 dagen tijd (13-18 augustus) 16 mm waarvan 11 mm op de 18de. Normaal valt er in een kalenderjaar 4,4 mm. In een reeks vanaf 1950 zijn er slechts 5 jaren geweest met meer neerslag. In het nog drogere Iquique is in 8 dagen tijd eveneens 16 mm gevallen ofwel 20 keer meer dan in een doorsnee kalenderjaar. Het jaargemiddelde is daar namelijk 0,8 mm. In de vanaf 1981 daterende datareeks is 2026 nu het natste jaar ooit in Iquique.
In het verleden zijn er gebieden geweest die soms wel grote hoeveelheden neerslag te verwerken kregen en dat leidde soms tot complete catastrofes zoals op 25 maart 2015. De Copiapó rivier stond 17 jaar droog, maar de 60 mm die 11 jaar geleden viel veroorzaakte water- en modderstromen waarbij 31 mensen om het leven kwamen en 2000 huizen volledig werden verwoest.
Dikke meloenen!quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 15:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
Opbokken met die warmte
Aircogod
Geen vogels nog die het snackje gevonden hebben?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 15:25 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dikke meloenen!
[ afbeelding ]
Inmiddels al wel een stuk gegroeid...zal eens wat nieuwe foto's maken
Vanaf donderdagavond glijbaan richting herfstweer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 15:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
Opbokken met die warmte
Aircogod
Die groeien dit jaar zo hard dat de duiven er bang voor zijnquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 15:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen vogels nog die het snackje gevonden hebben?
Mutant Melons 😱quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 16:00 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Die groeien dit jaar zo hard dat de duiven er bang voor zijn
Qua temperatuur gelukkig nog niet. Blijft 22-24 graden. Waar ook niks mis mee isquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 15:39 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vanaf donderdagavond glijbaan richting herfstweer.De natuur snakt immers naar meer regen!
Langzamerhand niks mis mee.
quote:
Mag zo nog wel 1.5 maand blijven. Precies niks mis meequote:
Ja dit dus, ik vind dit eigenlijk wel helemaal prima.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 16:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mag zo nog wel 1.5 maand blijven. Precies niks mis mee
Idd altijd fijn deze tijd van het jaar!quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 16:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua temperatuur gelukkig nog niet. Blijft 22-24 graden. Waar ook niks mis mee is
Mijn reuzenpompoen is misluktquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 15:25 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dikke meloenen!
[ afbeelding ]
Inmiddels al wel een stuk gegroeid...zal eens wat nieuwe foto's maken
Balen...blijven proberen. Kan zo zijn dat je er volgend jaar ineens meerdere hebt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mijn reuzenpompoen is mislukt
Had zo'n plant die pompoenen van 150 kg ofzo moest krijgen
Volgend jaar op meer plekken proberen.
Echt? Oh wow dan is dit idd wel lekker.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben allang blij dat het boven de 20 blijft. Hoeft de verwarming nog niet aan. In voorgaande jaren was die af en toe wel een dag aan in juli of in augustus herinner ik me.
Ja had gewoon een vest aan vandaag op de fiets..voelde helemaal niet heel warm..het was okquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:03 schreef Nattekat het volgende:
Het voelt echt totaal niet als 26. Wat een verschil die gortdroge lucht niet kan maken
Wacht al weken met smart op deze update. Krijg je dit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja niet bij iedereen natuurlijk. Maar bij mij wel. Dan was het binnen 17 of zo. Vind ik killig als je stil zit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:19 schreef Pisces het volgende:
[..]
Echt? Oh wow dan is dit idd wel lekker.![]()
Ben erg benieuwd naar de opbrengst van de zonnepanelen aan het eind van het jaar.
Ohh zeker jammer!quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En dit is precies waarom het binnenland hier in Murcia gewoon een stuk prettiger is dan de kust.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:03 schreef Nattekat het volgende:
Het voelt echt totaal niet als 26. Wat een verschil die gortdroge lucht niet kan maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Minder Marinera's eten, Dick.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
M'n hangmat is gescheurd na 3 jaar![]()
binnenkort ff nieuwe halen.
Zat je nou in die hangmat dan? Zijn er videobeelden waar wij om kunnen lachen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dit is precies waarom het binnenland hier in Murcia gewoon een stuk prettiger is dan de kust.
Momenteel 32 graden met een aardig thermisch windje erbij en 31% rv. Zit buiten op de tuinstoel te chillen. Niks mis mee.
M'n hangmat is gescheurd na 3 jaar![]()
binnenkort ff nieuwe halen.
Ja zonde wel eigenlijk. Zou het wel grappig vinden om een paar pompoenen met de tractor te moeten vervoeren. Nu niksquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:20 schreef Pisces het volgende:
[..]
Wacht al weken met smart op deze update. Krijg je dit.
Ik zat er inderdaad in toen ik eruit scheurde. En nee het is niet gefilmd. Denk dat die gespierde billetjes van me uiteindelijk teveel zijn geworden voor de arme hangmatquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zat je nou in die hangmat dan? Zijn er videobeelden waar wij om kunnen lachen?![]()
Hier 22,3gr en vochtigheid van 67% bij windkracht 3.
Achter huis, 22,4gr, vochtigheid defect, windkracht 2.
Wat jammer dat er geen beelden van zijnquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zat er inderdaad in toen ik eruit scheurde. En nee het is niet gefilmd. Denk dat die gespierde billetjes van me uiteindelijk teveel zijn geworden voor de arme hangmat
quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Minder Marinera's eten, Dick dik.
[ afbeelding ]
Die gaat hier pas aan ergens in oktober of november.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben allang blij dat het boven de 20 blijft. Hoeft de verwarming nog niet aan. In voorgaande jaren was die af en toe wel een dag aan in juli of in augustus herinner ik me.
In een mooie John Deere....pohquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja zonde wel eigenlijk. Zou het wel grappig vinden om een paar pompoenen met de tractor te moeten vervoeren. Nu niks
Beter blijft het de hele maand september nog boven de 20. Niks mis meequote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Vrijdag ook terreur buien mogelijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 19:30 schreef Discombobulate het volgende:
Benieuwd naar donderdag en hoe laat, of we die dag zelf nog mooi weer krijgen of het gewoon de hele dag bar en boos is. Morgen laatste mooie dagje dan wellicht.
Ik snap dat je het in je Franse dorp niet verwacht maar het is de bedoeling dat je wat meer oplet en niet onder dat afdakje blijft staan gillen...mon Dieuquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:42 schreef DemonRage het volgende:
Tornado in Frankrijk van bestwel dichtbij:
https://www.reddit.com/r/(...)rnado_that_hit_aude/
Tot op heden een meer dan prima jaar voor de panelen. Genoeg dagen dat we de netbeheerder hebben kunnen frustrerenquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:19 schreef Pisces het volgende:
[..]
Echt? Oh wow dan is dit idd wel lekker.![]()
Ben erg benieuwd naar de opbrengst van de zonnepanelen aan het eind van het jaar.
Ons zou hetzelfde overkomen. Je verwacht dit gewoon niet, punt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:27 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik snap dat je het in je Franse dorp niet verwacht maar het is de bedoeling dat je wat meer oplet en niet onder dat afdakje blijft staan gillen...mon Dieu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |