uit de op van NWS / Familiedrama Zoetermeer [Deel 7]quote:Richard H. uit Zoetermeer, die zijn vrouw Claudia en dochtertjes Charlotte (3) en Marieke (5) vermoordde en in een Brabants bos begroef, had al jarenlang relaties met vrouwen die hij ontmoette via internet. Dit blijkt uit onderzoek van deze krant.
Een behoorlijk berekenend type. Vast ook in staat om behandelaars een verhaaltje op de mouw te spelden.quote:Richard H. bedroog Claudia
Door Annelieke Dijkstra en Marc Kruyswijk
Richard H. uit Zoetermeer, die zijn vrouw Claudia en dochtertjes Charlotte (3) en Marieke (5) vermoordde en in een Brabants bos begroef, had al jarenlang relaties met vrouwen die hij ontmoette via internet. Dit blijkt uit onderzoek van deze krant.
Richard H. gaf zijn vrouw en kinderen in april op als vermist, waarna vrienden en familie een zoekactie begonnen. Na tien dagen deed de politie huiszoeking bij H., vond bloedsporen en pakte de Zoetermeerder op. Die bekende dat hij zijn gezin had omgebracht.
Justitie doet nog onderzoek naar zijn motief. Of de relaties te maken hebben met de moord, wil het Openbaar Ministerie niet zeggen. H. had verschillende e-mailadressen en zeker twee mobiele telefoonnummers, waarvan één bestemd was voor zijn buitenechtelijke relaties. Hij kwam in elk geval drie jaar geleden al via de chatbox van msn in contact met vrouwen, met wie hij in eerste instantie vriendschappelijk afsprak maar wat meestal meer werd. ,,We zagen elkaar tijdens kantooruren'', zegt één van de vriendinnen van H. ,,Dan kneep hij er een paar uur tussenuit en kwam naar me toe.''
H. werkte als automatiseringsmedewerker op de Haagse hotelschool. Het chatten deed hij ook vaak in kantoortijd, hoewel het programma msn-messenger daar verboden is. Op zijn werk vertelde hij geregeld dat hij naar zijn moeder ging die in Den Haag woont. Maar achteraf bleek hij daar niet te zijn geweest. Hij sprak ook wel 's avonds af met vrouwen. Zo vertelde hij zijn echtgenote een keer dat hij met een collega naar de bioscoop was, maar dat bedrog kwam uit toen hij door zijn werk werd gebeld voor een computerstoring.
,,Claudia en Richard hadden veel ruzie, vooral aan de telefoon'', aldus een vriend. Daar leek overigens geen geweld aan te pas te komen. H. wordt getypeerd als een rustige jongen die 'zelfs als hij dronken is' niet agressief wordt. Wel zou hij snel van zijn stuk gebracht worden door kleine dingen. Als iemand boos op hem is, kan hij er dagen over tobben, verklaart een vriendin. Volgens één van de ex-minnaressen voelde H. zich bekneld in zijn huwelijk. ,,Hij hield niet van zijn vrouw en wilde meer vrijheid. Hij was voortdurend op zoek naar andere sociale contacten. Echte vrienden met wie hij uitging had hij niet, alleen met jongens van zijn werk dronk hij soms een biertje'', aldus de vrouw die de relatie uiteindelijk verbrak omdat ze wroeging kreeg. Waarom hij geen scheiding aanvroeg, weet ze niet. ,,Hij zei dat hij dat wel wilde, maar hij heeft het nooit doorgezet.'' Een andere vriendin dreigde H.'s escapades bekend te maken aan Claudia, waarop hij meteen een van zijn e-mailadressen ophief en het contact verbrak. Of Claudia van de affaires wist is onbekend.
Claudia's zus Jacqueline heeft nooit iets gemerkt van spanningen in de relatie. ,,Claudia was wel een sociaal iemand, maar in wezen was ze zeer gesloten. Ze sprak niet over die dingen.'' Jacqueline is geschokt over de buitenechtelijke escapades van de katholieke Richard. ,,Naar buiten toe was hij iemand die zich gedroeg volgens fatsoenlijke normen en waarden. Het is vreselijk dat hij een andere kant heeft en zich kennelijk bezig hield met dit soort dingen.''
Opvallend is dat H. ongeveer twee weken voor de moorden zijn complete contactenlijst van het msn-chatprogramma wiste. Alle contacten op die lijst kregen bericht dat H. hen uit zijn adressenbestand had gehaald.
Kan me moeilijk voorstellen dat ie niet weer snel op zoek gaat naar een vrouw.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:59 schreef SEMTEX het volgende:
Het was trouwens niet alleen een Poolse, lees ik:
[..]
uit de op van NWS / Familiedrama Zoetermeer [Deel 7]
Het is dat fragiele narcistische ego dat continue opnieuw bevestigd moet worden.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 10:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan me moeilijk voorstellen dat ie niet weer snel op zoek gaat naar een vrouw.
Op elk potje past een dekseltje. Ook nu hij oud en lelijk is.
Het gaat mij er niet om dat ik hem iets na wil dragen of dat hij mijn grasmaaier niet mag lenen, maar over dat ik het niet verantwoord vind om het toezicht er helemaal af te halen. Dat is geen onderdeel van de straf of behandeling, die hij immers uitgezeten en afgerond heeft volgens de uitspraken hierover.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij heeft zijn straf uitgezeten en deskundigen zeggen dat hij geen gevaar meer oplevert. Nou, prima. Alles volgens de regels zoals vastgelegd in onze wetten. Als hij in mijn buurt zou wonen, mag hij gewoon mijn grasmaaier lenen en mijn kinderen mogen gewoon buiten spelen. Het blijft natuurlijk vreselijk wat hij gedaan heeft, maar ik zie geen reden om hem dat bij elke scheet na te dragen. Of om op een onbetekenend forumpje stoer te gaan lopen roepen dat hij deaud moet of had gemoeten hiervoor. De slachtoffers komen er niet meer door tot leven of zo.
Ik heb geen idee welk begrip bij jou onbekend is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:13 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat moet dit nu weer betekenen ? Ik bedoel ik haal het met liefde weg maar leg eens uit.
Oh jezus. Ik heb ook meerdere e-mailadressen en telefoonnummers ...quote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
[..]
Een behoorlijk berekenend type. Vast ook in staat om behandelaars een verhaaltje op de mouw te spelden.
Ik snap ook niet waarom hij niet gewoon lekker naar een saunaclub ging. Daar lopen allerlei Polen rond.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
[..]
Een behoorlijk berekenend type. Vast ook in staat om behandelaars een verhaaltje op de mouw te spelden.
An sich is moord wel een van de natuurlijkste dingen die een mens kan doen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 10:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand die zo ontzettend ziek is dat hij zijn vrouw en kinderen vermoord zodat hij met zijn internetschatje kan seksen ooit nog "gezond" kan worden. Dat gaat er gewoon echt niet in bij mij. Wat deskundigen ook verklaren en zeggen.
Moord is een juridisch woord.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
An sich is moord wel een van de natuurlijkste dingen die een mens kan doen.
quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:33 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Oh jezus. Ik heb ook meerdere e-mailadressen en telefoonnummers ...![]()
Op zich normaal gedrag van een man in een ietwat saai huwelijk. Een man wil nu eenmaal een man zijn en blijven.
Dat kun je moeilijk eisen, ook al is iemand misschien verzopen in schuld.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, ik las jouw kots. Dat weerhoud me al om terug te scrollen. Maar wat is je ontopic mening over dit?
Ik ben blij dat die gozer niet in mijn buurt woont, dat vertrouwen in een genezing is hier weg. Het enige juiste wat Richard kon doen was zelfmoord plegen maar dat doet die niet. Nog een signaal dat hij geen spijt heeft, imo.
Nou ja goed. Hoe je het ook wil noemen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:52 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Moord is een juridisch woord.
Je vrouw en kinderen doodslaan zodat je geen last meer van ze hebt bij je overspel lijkt me toch strijdig met enkele geboden.quote:Jacqueline is geschokt over de buitenechtelijke escapades van de katholieke Richard.
Kun je dat eens onderbouwen?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
An sich is moord wel een van de natuurlijkste dingen die een mens kan doen.
Dan gaat bijna niemand meer rechter worden kerel.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:57 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voorstander van het vervolgen van rechters indien dit soort figuren weer in de fout gaan. Rechters komen te makkelijk tot een nogal luchtige conclusie als hun eigen leven niet op het spel staat of ze überhaupt geen consequenties ondervinden van hun falen.
In elk ander beroep is het mogelijk mensen te vervolgen in geval van grove nalatigheid, als deze gast zijn volgende vriendin omlegt wassen al deze behandelaars en rechters hun handen onterecht in onschuld. Dat mag wel anders.
Dit is trouwens echt een keer gebeurd. Niet door mij, maar in een parenclub door een gast die veel te veel gezopen had en niet lekker was.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:58 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoe is dat bijvoorbeeld "natuurlijker" dan dat jij het bubbelbad volschijt in die saunaclub van je?
En daar ging mijn koffie over mijn toetsenbordquote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja hoor. Hij is tenslotte niet met haar getrouwd dus is ze geen belemmering als hij wil wippen met een of andere Poolse troela.
Klassieke foutquote:Op woensdag 19 augustus 2026 13:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is trouwens echt een keer gebeurd. Niet door mij, maar in een parenclub door een gast die veel te veel gezopen had en niet lekker was.
Even offtopic .. Maar ehh .. geloof je dat serieus? Alles links van de VVD? En, kwaadaardig? Niet misleid, verkeerd, onjuist, dom, oid. maar oprecht kwaadaardig?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:53 schreef TAmaru het volgende:
Maar alles links van de VVD is wel kwaadaardig.
Wel eens dat de BBB kwaadaardig is.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 13:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Even offtopic .. Maar ehh .. geloof je dat serieus? Alles links van de VVD? En, kwaadaardig? Niet misleid, verkeerd, onjuist, dom, oid. maar oprecht kwaadaardig?
[ afbeelding ]
(bron: trouw september 2025)
Alles links van de VVD? Dus ook alle christenpartijen? En de PVV?
Ach, deze user vroeg zich gisteren nog af in een ander topic waarom kinderen naar school moeten, en of we de leerplicht niet beter af kunnen schaffen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 13:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Even offtopic .. Maar ehh .. geloof je dat serieus? Alles links van de VVD? En, kwaadaardig? Niet misleid, verkeerd, onjuist, dom, oid. maar oprecht kwaadaardig?
[ afbeelding ]
(bron: trouw september 2025)
Alles links van de VVD? Dus ook alle christenpartijen? En de PVV?
Dat zien we dan wel weer. Je geeft zelf nu al impliciet toe dat rechters vaak genoeg uitspraken doen waarbij ze zelf weten dat het risico op recidive groot is, maar toch doorzetten.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 13:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan gaat bijna niemand meer rechter worden kerel.
Zelden zo'n onrealistisch onderbuik voorstel gezien.
Die "deskundigen" oordelen zonder dat er consequenties aan hun falen zitten, terwijl er wel gewoon daadwerkelijk mensen omkomen door het falen van deze zogenaamde "deskundigen". Laten we vooral even kijken naar de argumentatie die deze lieden hier gebruiken; het risico is "laag" en vooral aanwezig bij een langdurige relatie mocht hij deze weer beginnen.quote:Er moet altijd individueel gekeken worden naar de persoon, motief, situatie, en deskundigen moeten er ook bij worden gehaald.
Een schrale troost voor de rest van de familie.quote:Maargoed, anno 2026 zou deze gozer waarschijnlijk wel levenslang in de bak worden gegooid.
Het is niet gek om ongewenste elementen die beestachtig tekeer zijn gegaan in onze maatschappij waarbij ze onschuldige slachtoffers maken van alles toe te wensen danwel ze nooit meer terug te willen zien keren in die maatschappij.quote:Maar zal dan nog steeds niet genoeg zijn volgens sommigen. Liever wil men zien dat hij dagelijks met stokslagen bewerkt wordt of rot eten krijgt toegediend zoals in allerlei derde wereld shitholes gebeurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |