Onzin. Dat is ons aangepraat door dezelfde linkse elite die die zogenaamde deskundigen opleidt.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, zo gewoon is dat niet. Dat wil de maatschappij blijkbaar niet.
Als jij straks stemmen gaat horen of zo, en je begaat niet helemaal bij zinnen een misdaad zit er toch wel verschil in met wanneer je compleet bewust en helder bij geest een misdaad begaat.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Mij interesseert de psychologie van de dader helemaal niet. Waarom moet dit van invloed zijn op de straf? Als iemand zijn hele gezin uitmoordt, snap ik ook wel dat hij totaal gestoord is. Die is mentaal natuurlijk niet helemaal 100%. Is psychopathie tegenwoordig ook een mentale ziekte? Geef die man gewoon de doodstraf.
Op wat gekkies op het internet na is er in Nederland uiteraard totaal geen breed draagvlak voor het invoeren van de doodstraf.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Onzin. Dat is ons aangepraat door dezelfde linkse elite die die zogenaamde deskundigen opleidt.
Heeft weinig te maken met links/rechts maar waarschijnlijk met humanisme.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Onzin. Dat is ons aangepraat door dezelfde linkse elite die die zogenaamde deskundigen opleidt.
Ja, zit daar een verschil in? Zoals je zegt, iedereen heeft wel wat psychische klachten. Maar bijna niemand begaat daarom een moord. En als je zoveel psychische klachten hebt dat je wel moordt, is de kans ook heel klein dat je weer helemaal beter wordt en geen gevaar meer bent voor de maatschappij.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als jij straks stemmen gaat horen of zo, en je begaat niet helemaal bij zinnen een misdaad zit er toch wel verschil in met wanneer je compleet bewust en helder bij geest een misdaad begaat.
Je kunt nu wel je schouders op halen van, ach overkomt mij toch niet, maar volgens mij krijgt het gros van de mensen in hun leven te maken met psychische klachten, de een zwaarder dan de ander.
China is economisch gezien echt niet een heel links land.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heeft weinig te maken met links/rechts maar waarschijnlijk met humanisme.
China is knetterlinks en heeft gewoon doodstraf.
Doodstraf mag naar mijn mening nooit een optie zijn omdat er ook zaken kunnen zijn waarin dader onschuldig blijkt te zijn. Dan ben je als overheid gewoon onschuldige burgers aan het doden.
Het is sowieso natuurlijk raar dat de overheid mensen doodt om mensen te leren dat je geen mensen mag doden.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heeft weinig te maken met links/rechts maar waarschijnlijk met humanisme.
China is knetterlinks en heeft gewoon doodstraf.
Doodstraf mag naar mijn mening nooit een optie zijn omdat er ook zaken kunnen zijn waarin dader onschuldig blijkt te zijn. Dan ben je als overheid gewoon onschuldige burgers aan het doden.
Je bent nu extra vermoeiend aan het doen lijkt wel.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
China is economisch gezien echt niet een heel links land.
Ze geven hem waarschijnlijk ook nog nieuwe identiteit en zak met geld mee.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 04:17 schreef TAmaru het volgende:
Hij zal ook wel een huis hebben gehad van de staat en ze zullen hem wel aan het werk hebben geholpen.
Als ik het hier voor het zeggen zou hebben, zou deze man binnen een week publiekelijk geëxecuteerd zijn. Hij verdient het leven niet meer.
het China van nu is heel anders dan het China van Mao en ik zou ook zeggen dat het links van het westen ook heel anders is dan het links van het oude communismequote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je bent nu extra vermoeiend aan het doen lijkt wel.
Mao Zedong zou ik nu niet echt rechts noemen. En al helemaal zijn economisch beleid niet.
Om nog maar te zwijgen van het feit, dat links wel iets breder is dan alleen communisme. Moeilijk om te erkennen natuurlijk als je vuistdiep in de reet van types als Trump, Baudet en Wilders zit, maar niet iedereen links van de VVD is communist.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
het China van nu is heel anders dan het China van Mao en ik zou ook zeggen dat het links van het westen ook heel anders is dan het links van het oude communisme
Het is zowel voor deze persoon als voor de maatschappij beter als diegene gewoon op humane wijze wordt geëuthanaseerd. Aangezien er geen enkele expert met 100% zekerheid kan zeggen dat deze persoon niet terug gaat vallen in zijn gruwelijke kinder-afslacht-modus hoeven we het hier niet heel lang over te hebben. Spuitje geven en de wereld is weer een stukje mooier en beter.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als jij straks stemmen gaat horen of zo, en je begaat niet helemaal bij zinnen een misdaad zit er toch wel verschil in met wanneer je compleet bewust en helder bij geest een misdaad begaat.
Je kunt nu wel je schouders op halen van, ach overkomt mij toch niet, maar volgens mij krijgt het gros van de mensen in hun leven te maken met psychische klachten, de een zwaarder dan de ander.
Juist heel begrijpelijk om te snappen waar we mee te maken hebben; iemand die zonder aarzelen het leven van zijn bloedeigen kinderen en vrouw neemt vanwege zijn eigen lusten. Hij heeft dus geen enkele achting voor het leven, en zou dat dus ook niet moeten krijgen voor zijn eigen leven. Spuitje, weg ermee.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
En dat allemaal alleen maar voor wat geslachtsgemeenschap met een één of andere Poolse. Onbegrijpelijk.
Het beste medicijn is de doodstraf en daadwerkelijk levenslang mogelijk maken in Nederland. Het beste alternatief nu is dat hij op dag 1 van zijn vrijlating door een bus overreden wordt en overlijd.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Het alternatief is dan dit soort figuren onbehandeld weer terug de maatschappij in laten gaan.
Vraag me af wat dan schadelijker is. Of eigenlijk niet.
Je post in een topic over een drievoudig moordenaar, hoe is deze kots ontopic?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen van het feit, dat links wel iets breder is dan alleen communisme. Moeilijk om te erkennen natuurlijk als je vuistdiep in de reet van types als Trump, Baudet en Wilders zit, maar niet iedereen links van de VVD is communist.
Je hebt het over L_V, die ziet achter elke boom een rechtse stemmer. All Living rent free in his extreemlinkse head.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je post in een topic over een drievoudig moordenaar, hoe is deze kots ontopic?
Ja de doodstraf wordt er steeds bijgehaald maar de kans is ongeveer 0% dat die er ooit gaat komen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:53 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het beste medicijn is de doodstraf en daadwerkelijk levenslang mogelijk maken in Nederland. Het beste alternatief nu is dat hij op dag 1 van zijn vrijlating door een bus overreden wordt en overlijd.
Nou nee, ik ben het compleet eens dat er deskundigen betrokken worden bij de behandeling van strafzaken, verloven en het opheffen van toezicht om te beoordelen of er sprake is van toerekeningsvatbaarheid, gevaar op terugval, een onderliggende pathologie en alles.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 00:41 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Eens.
Het is goed dat er psychiaters zijn die mensen met psychische of psychiatrische problemen kunnen helpen.
Maar psychiaters zouden wat mij betreft geheel buiten het strafrecht gehouden moeten worden.
Richard Harteveld is blijkbaar in staat tot gruwelijke moorden. Dat is een feit.
Het interesseert me geen reet hoe psychiaters daarover denken - dat feit blijft gewoon staan.
Ik raad iedereen aan alert te zijn, want deze meervoudige moordenaar kan dus ook in jouw omgeving of bij je kinderen opduiken.
Daarom ben ik ook voorstander van het vervolgen van rechters indien dit soort figuren weer in de fout gaan. Rechters komen te makkelijk tot een nogal luchtige conclusie als hun eigen leven niet op het spel staat of ze überhaupt geen consequenties ondervinden van hun falen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja de doodstraf wordt er steeds bijgehaald maar de kans is ongeveer 0% dat die er ooit gaat komen.
Levenslang was toen een betere optie geweest, maar het hof oordeelde anders. Zo iemand zou nu ook altijd levenslang krijgen al bestaat er dan altijd het kansje dat hij ook weer vrijkomt.
Klopt. In 2005 lagen de straffen een stuk lager.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja de doodstraf wordt er steeds bijgehaald maar de kans is ongeveer 0% dat die er ooit gaat komen.
Levenslang was toen een betere optie geweest, maar het hof oordeelde anders. Zo iemand zou nu ook altijd levenslang krijgen al bestaat er dan altijd het kansje dat hij ook weer vrijkomt.
Net zoon topic als dat iemand gaat posten ovef China en Mao. Daar zie ik je niet op aanslaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je post in een topic over een drievoudig moordenaar, hoe is deze kots ontopic?
Ja dat klinkt allemaal leuk (en vooral ontzettend populistisch) maar dat gaat net als de doodstraf ook nooit gebeuren natuurlijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:57 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voorstander van het vervolgen van rechters indien dit soort figuren weer in de fout gaan. Rechters komen te makkelijk tot een nogal luchtige conclusie als hun eigen leven niet op het spel staat of ze überhaupt geen consequenties ondervinden van hun falen.
In elk ander beroep is het mogelijk mensen te vervolgen in geval van grove nalatigheid, als deze gast zijn volgende vriendin omlegt wassen al deze behandelaars en rechters hun handen onterecht in onschuld. Dat mag wel anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |