Kabinet Jetten heeft precies helemaal niets hiermee te maken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:59 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Met Kabinet Jetten 1 kan Richard lekker straks GTA 6 spelen.
Tenzij ze idd PS5's beschibaar stellen voor dergelijke monsters waar die stakkers het nu nog met ps3'/4's moeten doenquote:Op woensdag 19 augustus 2026 00:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kabinet Jetten heeft precies helemaal niets hiermee te maken.
Dus over 5 jaar mag oom Richard zijn aangetrouwde neefjes en nichtjes weer bezoeken.quote:Hij heeft een contact- en locatieverbod dat tot 2031 geldt.
Eens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:53 schreef Qarrad het volgende:
Okay, even gegoogled. Er is destijds een ernstige depressieve stoornis met psychotische kemerken vastgesteld plus een obsessieve-compulsieve persoonlijkheidsstoornis met ontwijkende trekken.
Van het eerste kun je op zich genezen, maar de tweede zorgt voor een hogere kans voor terugval.
Bij iemand die is ontspoord hierdoor tot het punt dat hij zijn eigen kinderen heeft gewurgd vind ik het niet verantwoord om het toezicht er compleet af te gooien.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:54 schreef RamboDirk het volgende:
Nou jongens!
Het recht heeft gezegevierdJe hebt, net zoals hij, niet het recht om te dodenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laag is naar mijn mening alsnog te hoogquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze man zal straks ook weer een nieuwe liefdesrelatie aangaan. Ben benieuwd hoe meneer zich dan gedraagt als het binnen de relatie niet gaat zoals hij wil.
Dan mogen de rapporten wel aangeven dat het risico op herhaling laag is, ik ben er niet gerust op.
In een samenleving met de doodstraf hadden we nooit meer wat van deze Richard gehoord. Had ik prettiger gevonden.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 03:31 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Je hebt, net zoals hij, niet het recht om te doden
Goed geslapen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:23 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
denk je lekker te gaan slapen zitten dit soort psychopaten in je frontal lobe.
Dat is een dooddoener. In dit geval wel vind ik.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 03:31 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Je hebt, net zoals hij, niet het recht om te doden
Het wordt tijd dat we dergelijke "deskundigen" hoofdelijk verantwoordelijk gaan houden voor alle ellende die veroorzaakt wordt dankzij hun "deskundigheid".quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:37 schreef Charmian het volgende:
Tijdens een tbs-zitting in de rechtbank in Den Haag bleek dat alle deskundigen die H. onderzochten vinden dat hij helemaal terug de maatschappij in kan.
Er zitten meer gekken buiten dan binnen joh.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 00:41 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Eens.
Het is goed dat er psychiaters zijn die mensen met psychische of psychiatrische problemen kunnen helpen.
Maar psychiaters zouden wat mij betreft geheel buiten het strafrecht gehouden moeten worden.
Richard Harteveld is blijkbaar in staat tot gruwelijke moorden. Dat is een feit.
Het interesseert me geen reet hoe psychiaters daarover denken - dat feit blijft gewoon staan.
Ik raad iedereen aan alert te zijn, want deze meervoudige moordenaar kan dus ook in jouw omgeving of bij je kinderen opduiken.
Waarom zou je dan nog deskundige worden?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat we dergelijke "deskundigen" hoofdelijk verantwoordelijk gaan houden voor alle ellende die veroorzaakt wordt dankzij hun "deskundigheid".
Het probleem is dat we te veel op dit soort "deskundigen" vertrouwen. Zie ook corona, het stikstofgebeuren etc. Altijd worden er weer deskundigen bijgehaald die ons blijkbaar de diepgaandere waarheid moeten vertellen. Dat deze moordenaar ook een slachtoffer is van zijn eigen geest omdat hij allerlei persoonlijkheidsstoornissen of wat dan ook heeft.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat we dergelijke "deskundigen" hoofdelijk verantwoordelijk gaan houden voor alle ellende die veroorzaakt wordt dankzij hun "deskundigheid".
Nee dat is echt noodzakelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het probleem is dat we te veel op dit soort "deskundigen" vertrouwen.
Het alternatief is dan dit soort figuren onbehandeld weer terug de maatschappij in laten gaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het probleem is dat we te veel op dit soort "deskundigen" vertrouwen. Zie ook corona, het stikstofgebeuren etc. Altijd worden er weer deskundigen bijgehaald die ons blijkbaar de diepgaandere waarheid moeten vertellen. Dat deze moordenaar ook een slachtoffer is van zijn eigen geest omdat hij allerlei persoonlijkheidsstoornissen of wat dan ook heeft.
Jammer dan, zeg ik. Schaf die hele TBS maar af. Dit soort tuig willen we gewoon niet in de maatschappij of op de aardbol hebben.
Mij interesseert de psychologie van de dader helemaal niet. Waarom moet dit van invloed zijn op de straf? Als iemand zijn hele gezin uitmoordt, snap ik ook wel dat hij totaal gestoord is. Die is mentaal natuurlijk niet helemaal 100%. Is psychopathie tegenwoordig ook een mentale ziekte? Geef die man gewoon de doodstraf.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee dat is echt noodzakelijk.
Een rechter is namelijk een deskundige op het gebied van het Nederlands recht, geen deskundige op het gebied van psychologie.
Hoezo terug de maatschappij in. Vuurpeloton of 100 jaar gevangenisstraf zonder verlof.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Het alternatief is dan dit soort figuren onbehandeld weer terug de maatschappij in laten gaan.
Vraag me af wat dan schadelijker is. Of eigenlijk niet.
Ja leuk maar die opties kent het Nederlands strafrecht (gelukkig) niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Hoezo terug de maatschappij in. Vuurpeloton of 100 jaar gevangenisstraf zonder verlof.
Dat is het grote probleem dus. Dan kun je blijven discussiëren maar de enige echte oplossing voor dit soort figuren is gewoon de doodstraf.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja leuk maar die opties kent het Nederlands strafrecht (gelukkig) niet.
Ja, zo gewoon is dat niet. Dat wil de maatschappij blijkbaar niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:16 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat is het grote probleem dus. Dan kun je blijven discussiëren maar de enige echte oplossing voor dit soort figuren is gewoon de doodstraf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |