Ruzzia vecht voor iedere vierkante Kilometerquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:43 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Benieuwd hoe die jappen gaan reageren.. die zij volgens mij nogal snel gekrenkt in hun trots.
Absoluut. En Zelensky helemaal als Russischtalige ex-Sovietburger die jarenlang in Moskou heeft opgetreden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik denk dat de Oekraïners dat als geen ander goed kunnen inschatten eigenlijk.
Als dat als een verrassing komt weet ik het ook niet meer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Absoluut. En Zelensky helemaal als Russischtalige ex-Sovietburger die jarenlang in Moskou heeft opgetreden.
Maar Oekrainers werken wel (logisch!) primair in hun eigen belang. Niet in het onze. En daarom moeten wij zelf ook kunnen inschatten..
Nee hoe poetin het beschouwt. Het zal mij verbazen als 20 procent van de bevolking die ellenlange getwiste geschiedenisverhalen van hem.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet meer gebeuren. Het gaat er ook niet om Rusland zijn zin te geven, het gaat er om te kunnen begrijpen hoe Rusland de situatie beschouwt. Zodat je kunt anticiperen.
https://kyivindependent.c(...)hen-ukrainians-vote/quote:Breaking: Fedorov calls for wartime elections, says Putin shouldn't decide when Ukrainians vote
Former Defense Minister Mykhailo Fedorov on Aug. 18 called for Ukraine to find a way to restore a full democratic process even as the war continues, arguing that Russia should not be allowed to determine when Ukrainians can elect their government.
In a video address, Fedorov said Ukraine needs a "legal, safe, and realistic mechanism" for holding elections during a prolonged war while ensuring voting rights for military personnel, Ukrainians abroad, and people living in front-line regions.
"We must not let (Russian President Vladimir) Putin decide when Ukrainians can choose their government," Fedorov said, adding that democracy is "part of what we are fighting for today."
Fedorov also called for greater government accountability, arguing that officials entrusted with authority, public funds, or government positions should be required to demonstrate results and explain their decisions to the public.
Fedorov's remarks came hours after Zelensky formally nominated acting Defense Minister Yevhen Khmara to take up the post in a permanent capacity, following months of protests calling for Fedorov's reinstatement.
Khmara's nomination must be approved by parliament, with a confirmation vote expected as early as Aug. 19.
Zelensky dismissed Fedorov during a government reshuffle earlier this year, a decision that sparked nationwide protests. Fedorov has since rejected other government positions offered by the president, maintaining that he would only return as defense minister.
Lekker interne verdeeldheid zaaien, goed bezig hoor die Federov. Zijn eigen ego is een loopje met hem gaan nemen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:44 schreef BlaZ het volgende:
Hebben jullie dit artikel meegekregen?
[..]
https://kyivindependent.c(...)hen-ukrainians-vote/
Ik denk niet dat dat de insteek is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Lekker interne verdeeldheid zaaien, goed bezig hoor die Federov. Zijn eigen ego is een loopje met hem gaan nemen.
Kijk, stel dat de oorlog nog 20 jaar duurt, zou je dan nog altijd geen verkiezingen dienen houden?quote:"Democratie is geen luxe voor vredestijd. Democratie maakt deel uit van waar we vandaag de dag voor vechten," zei hij, waarbij hij betoogde dat Oekraïne moet laten zien dat het tegelijkertijd oorlog kan voeren en een democratische staat kan blijven.
Het blijft ook wel een lastige kwestie. Het liefst zie je gewoon het democratische proces voortduren, maar de Russische aanvallen maken dat niet bepaald makkelijk. Ondertussen heeft Poetin inmiddels ook de meest gematigde oppositiepartij laten verbieden en de nodige leden naar Siberië laten sturen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat de insteek is.
[..]
Kijk, stel dat de oorlog nog 20 jaar duurt, zou je dan nog altijd geen verkiezingen dienen houden?
Toch wel heel toevallig dat hij met die oproep komt nadat het duidelijk begint te worden dat hij zijn oude post niet meer terug krijgt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Kijk, stel dat de oorlog nog 20 jaar duurt, zou je dan nog altijd geen verkiezingen dienen houden?
Dat vind ik wel een punt. Een paar jaar geleden leek het eerder een tijdelijk uitstel, maar nu wordt het wel erg lang.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
dan zou zelensky gewoon herkozen worden en putin ookquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Churchill werd na WO2 meteen gedumpt. Dus dat zegt niksquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan zou zelensky gewoon herkozen worden en putin ook
laat men eerst de oorlog maar stoppen
er naquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Churchill werd na WO2 meteen gedumpt. Dus dat zegt niks
Alcohol probleempjequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Churchill werd na WO2 meteen gedumpt. Dus dat zegt niks
Je ziet het ook aan die kop van hem. Alles draait uiteindelijk om hemquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Lekker interne verdeeldheid zaaien, goed bezig hoor die Federov. Zijn eigen ego is een loopje met hem gaan nemen.
Waarom Duitsland?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:38 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Voor onze gezondheid laten we eerst maar hopen dat Duitsland weer een powerhouse gaat worden wat Europa in haar kielzog meesleept en dat wij zelf eens stoppen met het laffe gekut. Want als de rus bloed ruikt, trekt het oostwaarts.
Voor ons strategisch het beste en in potentie veruit de grootste en het meest daadkrachtige land als ze hun WW2 schuldgevoel nou maar eens compleet loslaten. Misschien dat rusland daarom ook nog expres praat over Nazi's in de hoop dat Duitsland lekker blijft slapen.quote:
Of te raken, beschadigen, danwel uit te putten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verdedigen van Moskou heeft de hoogste prioriteit.
Het was dus een kwestie van tijd voordat Rusland dat voor elkaar kreeg.
Nu is Kyiv weer aan zet om de luchtafweer te omzeilen.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:04 schreef havanagila het volgende:
En schijnbaar geen internet in delen van het land.
Blijf er bij, het beste doelwit wat je kan raken in rusland. Radar, satellieten, communicatie, programmeren van wapens noem het allemaal maar op.quote:
Denk je, ja?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:41 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Voor ons strategisch het beste en in potentie veruit de grootste en het meest daadkrachtige land als ze hun WW2 schuldgevoel nou maar eens compleet loslaten. Misschien dat rusland daarom ook nog expres praat over Nazi's in de hoop dat Duitsland lekker blijft slapen.
De Russische aanvallen zijn op zich het probleem niet, het is de Russische bezetting. De mensen in bezet gebied hebben ook stemrecht, maar hoe ga je in dat gebied verkiezing organiseren en garanderen dat ze vrij zijn van Russische beïnvloeding. Kies je ervoor die mensen niet mee te laten stemmen, is je verkiezing dan nog wel legitiem.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het blijft ook wel een lastige kwestie. Het liefst zie je gewoon het democratische proces voortduren, maar de Russische aanvallen maken dat niet bepaald makkelijk. Ondertussen heeft Poetin inmiddels ook de meest gematigde oppositiepartij laten verbieden en de nodige leden naar Siberië laten sturen.
Duitsland heeft bijna 3x de industrie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk je, ja?
Ik denk dat Frankrijk de enige sterke macht is. Voornamelijk vanwege hun kernwapens. En Engeland misschien. Maar die zijn qua kernwapens te afhankelijk van Amerika.
Klopt. Maar van Frankrijk is soeverein (althans, behoorlijk) en de industrie is 'completer'. + de kernwapens zoals ik al zei.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:54 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Duitsland heeft bijna 3x de industrie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |