Die mensen komen daar liever niet. En dat eerste vraag ik me ook danig af.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Volgens mij vragen die ondernemers, een eerlijke prijs voor hun producten of diensten aan de mensen die een prima inkomen hebben en die die eerlijke prijs dus gemakkelijk kunnen ophoesten.
Gewoon verhuren aan het COA die er asielzoekers in kunnen stoppen, de prijzen kunnen dan verdievoudigen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik heb hier wel een oplossing voor. Als ze de prijzen nou wat verhogen dan kunnen ze met minder gasten mog steeds dezelfde omzet draaien.
Je hebt ook van die parken met van die best wel nette prefab villas. Ga daar met 9+ man inzitten en je lacht je rot.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:31 schreef Hexagon het volgende:
Dan moeten ze maar beter op de markt inspelen en goedkope simpele huisjes neerzeten die goedkoper zijn.
Gewoon uitgewoonde Peter Gillis-chalets die een keer per seizoen worden schoongemaakt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:35 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Je hebt ook van die parken met van die best wel nette prefab villas. Ga daar met 9+ man inzitten en je lacht je rot.
iig beter dan een jaren 70 betonstenen bungalow waar je acute claustrofobie van krijgtquote:Op maandag 17 augustus 2026 21:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gewoon uitgewoonde Peter Gillis-chalets die een keer per seizoen worden schoongemaakt.
quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Gewoon verhuren aan het COA uitzendbureaus, die er asielzoekers arbeidsmigranten in kunnen stoppen, de prijzen kunnen dan verdievoudigen.
Dat die ondernemers dat niet snappen
En niet vergeten dat tegelijkertijd het aanbod explosief gegroeid is. Menig park met particuliere stacaravans en eenvoudige recreatiewoningen is opgekocht en omgetoverd tot een park met "luxe chalets" voor de verhuur.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, zichzelf uit de markt prijzen en dan klagen dat de btw schuld is
Probeer je sleur/vouwhut nog maar ergens kwijt wat geen overpriced boerenglamping isquote:Op maandag 17 augustus 2026 22:06 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En niet vergeten dat tegelijkertijd het aanbod explosief gegroeid is. Menig park met particuliere stacaravans en eenvoudige recreatiewoningen is opgekocht en omgetoverd tot een park met "luxe chalets" voor de verhuur.
Wat heeft D66 hiermee te maken? De BTW verhoging op overnachtingen is ingevoerd onder leiding van de PVV.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:25 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
D66 maakt alles duurder, o.a. energie, waardoor parken hun kosten doorberekent aan tokkiegasten.
Gevolg, tokkiegasten blijven weg.
Energon cube prijzen zijn onder D66 met 20% gestegen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:09 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat heeft D66 hiermee te maken? De BTW verhoging op overnachtingen is ingevoerd onder leiding van de PVV.
Als de helft dubbel betaald zijn de inkomsten gelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2026 16:57 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Jaren en jaren goud geld aan de oosterburen mogen verdienen. Weer een grote inkomstenbron voor het land weg.
Ik heb het dit jaar met eigen ogen gezien op een vakantiepark. In het hoogseizoen stond zoveel leeg, bizar
En de kosten lager. Want je hebt veel minder personeel nodig om die helft van de bezoekers goed te kunnen bedienen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als de helft dubbel betaald zijn de inkomsten gelijk.
*Betaaltquote:Op maandag 17 augustus 2026 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als de helft dubbel betaald zijn de inkomsten gelijk.
Misschien omdat middelmattige vakantieparken het gewoon durven om 3000 euro per week voor een 6 persoons huisje te vragen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 16:57 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Jaren en jaren goud geld aan de oosterburen mogen verdienen. Weer een grote inkomstenbron voor het land weg.
Ik heb het dit jaar met eigen ogen gezien op een vakantiepark. In het hoogseizoen stond zoveel leeg, bizar
Alsof die huisjes niet al 50 keer over de kop zijn gegaan.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:31 schreef Hexagon het volgende:
Dan moeten ze maar beter op de markt inspelen en goedkope simpele huisjes neerzeten die goedkoper zijn.
Dat zou ik ook hebben gedaan als uitbater van een dergelijk etablissement. Laat die asielzoekers maar komen hoor 🤑quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Gewoon verhuren aan het COA die er asielzoekers in kunnen stoppen, de prijzen kunnen dan verdievoudigen.
Dat die ondernemers dat niet snappen
Interessant is vooral ook wat er gebeurt als een vakantiehuis een woning wordt, zoals hierboven wordt geopperd:quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Weet iemand hoeveel keer een vakantiehuisje over de kop gaat?
Alsof het een kraan is waar gratis geld uit komt.
Langs de kusten in NH zie ik ook alleen maar duitse kentekens. Als van ouds.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Onzin, de invasie is gewoon als van ouds hier in Zoutelande.
Simpel broodje 6 euro. Drankje 3 euro. Koffie 3 euro.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:05 schreef fietsie het volgende:
Landal en CP zijn ook wel experts in het opdrijven van alles rond het vakantieverblijf; het is niet alleen de prijs van het huisje zelf...
Bij Landal heb je voor EUR 2.000,= voor een week in het hoogseizoen een prima 6-persoonshuisje.Niet overdrijven dus.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 08:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Misschien omdat middelmattige vakantieparken het gewoon durven om 3000 euro per week voor een 6 persoons huisje te vragen.
Dat er minder geboekt wordt is dus; Niet falen van politiek, niet de neergang van nederland etc.
Het is puur vraag en aanbod. Er is zoveel meer te vinden voor 6 personen voor 3000 euro per week. Bijv. een prachtige vila, met eigen zwembad, hottube, buitenkeuken etc op airbnb.
Ik zat op een vakantie park wat helemaal vol zat. Maar goed betaal ook absoluut geen 3000 euro per week.
Godzijdank dat ik niet aan het hoogseizoen gebonden ben dan. Voor twee keer dat geld zit ik drie weken in Patagonië inclusief verblijf.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:43 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Bij Landal heb je voor EUR 2.000,= voor een week in het hoogseizoen een prima 6-persoonshuisje.Niet overdrijven dus.
Idem hier.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Godzijdank dat ik niet aan het hoogseizoen gebonden ben dan. Voor twee keer dat geld zit ik drie weken in Patagonië inclusief verblijf.
Ja, dat vraag ik me ook altijd af. Strand, okay, heb je in Duitsland relatief weinig, maar voor de rest...?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:51 schreef gwn_een_user het volgende:
waarom zou je als duitser überhaupt hier willen komen??
Perplexity zegt:quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:56 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook altijd af. Strand, okay, heb je in Duitsland relatief weinig, maar voor de rest...?
Pak jij lekker het vliegtuig naar Patagonië…quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:56 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook altijd af. Strand, okay, heb je in Duitsland relatief weinig, maar voor de rest...?
We hebben jaren geleden al besloten om niet meer te vliegen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Pak jij lekker het vliegtuig naar Patagonië…
Het is echt bijzonder dat je niet weet waarom de hele wereld hier naar toe wil komen. Van asielzoekers tot toeristen uit Duitsland en de VS. En nee, de meesten hebben geen interesse meer in Amsterdam.
Ik 16 jaar geleden ook. Daarom vond ik je opmerking ook zo raar alsof Nederland geen mooi vakantieland is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:27 schreef SimonB. het volgende:
[..]
We hebben jaren geleden al besloten om niet meer te vliegen.
Ach, iets met buurmans gras? En ik hou van Duitsland als vakantieland. Eiffel, Hunsrueck, Odenwald, Zwarte Woud.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik 16 jaar geleden ook. Daarom vond ik je opmerking ook zo raar alsof Nederland geen mooi vakantieland is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |