Jaren en jaren goud geld aan de oosterburen mogen verdienen. Weer een grote inkomstenbron voor het land weg.quote:Duitsers boeken dit jaar veel minder vakantiewoningen in Nederland. Uit informatie die De Gelderlander heeft ingezien, blijkt dat het aantal reserveringen van Duitse gasten bij marktleider Landal is gehalveerd. Volgens de krant vinden steeds meer Duitsers een vakantie in Nederland te duur.
Volgens informatie uit een vertrouwelijke nieuwsbrief van Landal, ingezien door De Gelderlander, is het aantal boekingen uit Duitsland met 50 procent gedaald ten opzichte van vorig jaar. De vakantieparkketen wijt de terugval onder meer aan de hogere btw op vakantiewoningen en de gestegen onderhoudskosten. Ook Nederlandse vakantiegangers zouden terughoudender zijn, al zijn daar nog geen cijfers over bekend.
Landal heeft bovendien te maken met hogere kosten en terughoudende consumenten. Ook de verkoop van recreatiewoningen verloopt moeizaam. Vooral kustparken, met name in Zeeland, en duurdere vakantieparken zien de omzet teruglopen. Volgens De Gelderlander was juni voor de vakantieparkketen zelfs een dieptepunt.
De tegenvallende resultaten lijken niet alleen Landal te raken. Eerder meldde De Gelderlander al dat vakantieparken rekening hielden met 10 tot 20 procent minder Duitse gasten. Vooral parken aan de kust en in grensregio's merken die terugloop. Landal wil de genoemde cijfers niet bevestigen, maar ziet wel dat het aantal lastminuteboekingen, ook vanuit Duitsland, toeneemt.
Met meer acties en campagnes dan ooit probeert Landal het tij te keren. Volgens een intern verslag valt het effect daarvan tot nu toe tegen.
Bron https://www.hartvannederl(...)-door-hogere-prijzen
Precies.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:01 schreef Ann-Lynn het volgende:
Gewoon een aantal vakantieparken omzetten naar woonparken, waar permanent wonen is toegestaan.
Dat zijn tokkieparken dus heeft weinig met D66 te maken.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
Allemaal door overheidsbeleid. IEdereen vlucht weg uit Nederland. Geweldig kabinet hebben we nu. VVD66
D66 maakt alles duurder, o.a. energie, waardoor parken hun kosten doorberekent aan tokkiegasten.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:17 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat zijn tokkieparken dus heeft weinig met D66 te maken.
Ik verdenk D66 van een hoop, maar niet dat ze "de energie" duurder maken (wat dat ook moge betekenen).quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:25 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
D66 maakt alles duurder, o.a. energie, waardoor parken hun kosten doorberekent aan tokkiegasten.
Gevolg, tokkiegasten blijven weg.
Dit is nog een gevolg van het PVVD beleid van het vorige “Kabinet”.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
Allemaal door overheidsbeleid. IEdereen vlucht weg uit Nederland. Geweldig kabinet hebben we nu. VVD66
Tuurlijk D66 is niet enige dat meedoet. Je moet ook naar VVD en CDA kijken. Daarom zeg ik ook VVD66...quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:29 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik verdenk D66 van een hoop, maar niet dat ze "de energie" duurder maken (wat dat ook moge betekenen).
Stoere boy ben je hoorquote:Op maandag 17 augustus 2026 17:03 schreef Haags het volgende:
Ik merk dat er hier in Kijkduin ook veel minder moffen zijn deze zomer. Het strand is ook mooi vlak zonder die 4045 kuilen.
De lange arm van Soros, zeker?quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Duitsers hebben natuurlijk ook steeds minder te besteden.
Gaat economisch niet fantastisch daar, dat zal allicht niet helpen. Ik denk dat de BTW, de gegijzelde energie markt en gestegen personeelskosten aan onze kant de grootste boosdoeners zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Duitsers hebben natuurlijk ook steeds minder te besteden.
De grond is goedkoop want geen woonbestemming en over het algemeen heb je misschien 15m2 aan 'tuin' rondom je huisje. Dus voor pak hem beet 3 ton heb je nu een prachtig 6 persoons huisje staan.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Weet iemand hoeveel keer een vakantiehuisje over de kop gaat?
Alsof het een kraan is waar gratis geld uit komt.
Die heeft er wel een handje van om met kleine beetjes van zijn miljardenvermogen de belastingbetaler met enorme kosten op te zadelen ja.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De lange arm van Soros, zeker?
Tering rechts weer in de bocht zegquote:Op maandag 17 augustus 2026 17:49 schreef Kottnauer het volgende:
Het komt de regering wel goed uit dat de vakantieparken leeg komen te staan, want daar kunnen dan mooi weer asielzoekers in gehuisvest worden.
Nou, ho even. In deze parken worden meestal goedkope arbeidsmigranten gehuisvest en de achterban van welke partij uit zowel het vorige en huidige kabinet en vele kabinetten daarvoor haalt die het liefst binnen?quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tering rechts weer in de bocht zeg
Ja vast.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:42 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Gaat economisch niet fantastisch daar, dat zal allicht niet helpen. Ik denk dat de BTW, de gegijzelde energie markt en gestegen personeelskosten aan onze kant de grootste boosdoeners zijn.
Het heeft wat achterbaks idd, zo'n Gates of die ex van Bezos trekt tenminste nog gewoon zelf de portemonneequote:Op maandag 17 augustus 2026 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die heeft er wel een handje van om met kleine beetjes van zijn miljardenvermogen de belastingbetaler met enorme kosten op te zadelen ja.
ik kom er al jaren niet meer (brrrr) Maar als ze zichzelf uit de markt prijzen met woekerwinsten snap ik het probleem niet. Dat heet marktwerking toch?quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja vast.
Aan die vriendenprijs van 2000 euro voor een hutje op een triest vakantiepark dat zich qua m2 nog niet eens kan meten met een sociale huurwoning ligt het echt niet.
Roetveegpieten!quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:09 schreef vul_maar_in het volgende:
Vakantieparken te duur, duitsers blijven weg.
Klinkt als een topic voor politiek zwarte pieten!
Onzin, de invasie is gewoon als van ouds hier in Zoutelande.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:09 schreef vul_maar_in het volgende:
Vakantieparken te duur, duitsers blijven weg.
Klinkt als een topic voor politiek zwarte pieten!
Zeeland in de zomer <3quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Onzin, de invasie is gewoon als van ouds hier in Zoutelande.
Ja, maar die komen voor jou.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Goedquote:Op maandag 17 augustus 2026 17:25 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
D66 maakt alles duurder, o.a. energie, waardoor parken hun kosten doorberekent aan tokkiegasten.
Gevolg, tokkiegasten blijven weg.
N=1 dus het is onzin. Juist.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De campings zitten vol ja maar of dat ook geldt voor het Kustlicht of Hof Domburg bijvoorbeeld vraag ik me dat af.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Simpele economie. De Duitsers en andere vakantiegangers worden hiermee de parken uitgejaagd. Daarna kan de overheid via de COA de parken huren voor het vestigen van de zo gewenste migranten. Voor de overheid is de verhoogde BTW een vestzak-broekzak-regeling.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tering rechts weer in de bocht zeg
Ja in Duitsland zijn er geen asielzoekersquote:Op maandag 17 augustus 2026 18:45 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Simpele economie. De Duitsers en andere vakantiegangers worden hiermee de parken uitgejaagd. Daarna kan de overheid via de COA de parken huren voor het vestigen van de zo gewenste migranten. Voor de overheid is de verhoogde BTW een vestzak-broekzak-regeling.
Dat bedoel ik, zichzelf uit de markt prijzen en dan klagen dat de btw schuld isquote:Op maandag 17 augustus 2026 17:49 schreef opgebaarde het volgende:
In afgelopen 10 jaar was de inflatie 35% en laatste 20 jaar 63%. De prijs voor her huren van een vakantiewoning was in 2025 ten opzichte van 2016 in 10 jaar 62% gestegen. Bijna het dubbele van de inflatie. Niet gehinderd door verdere kennis heb ik geen enkele medelijden met de Landals en CenterParcs van deze wereld
dan=alsquote:Op maandag 17 augustus 2026 17:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vakantieparken hebben de prijzen sterk aangetrokken en jammeren om de BTW
Suuuuure
Een achenebbes vakantiehuisje aan de Nederlandse kust is ongeveer 2 keer zo duur dan een mooi vakantiehuis in Frankrijk.
Dat staat er los van. De Duitsers hebben blijkbaar andere manieren om dat op te lossen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja in Duitsland zijn er geen asielzoekers
Bizar? Je betaalt behoorlijk wat voor zo'n huisje. 10 dagen voor ruim 3000 euro in het hoogseizoen is tegenwoordig helemaal niet meer vreemd. Ik zeg, stik er lekker in Landalquote:Op maandag 17 augustus 2026 16:57 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Jaren en jaren goud geld aan de oosterburen mogen verdienen. Weer een grote inkomstenbron voor het land weg.
Ik heb het dit jaar met eigen ogen gezien op een vakantiepark. In het hoogseizoen stond zoveel leeg, bizar
De prijzen voor een weekendje Landal zijn ook enorm gestegen de laatste jaren.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:42 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Gaat economisch niet fantastisch daar, dat zal allicht niet helpen. Ik denk dat de BTW, de gegijzelde energie markt en gestegen personeelskosten aan onze kant de grootste boosdoeners zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |