Ik moet hier in mee gaan. ik weet de details niet maar dit klinkt als een stel wat denkt dat ze een baby bij amazon besteld hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:22 schreef Cruzinats het volgende:
Ik vind draagmoederschap sowieso al vrij verwerpelijk, maar dan ook nog een abortus willen afdwingen omdat je 'designer' baby toch niet in het ideaalplaatje past. Ik walg oprecht van die maakbare samenleving.
Gast... draagmoeder is niet zomaar iets he. Of het ethisch is daargelaten maar het is biologisch geen kattenpis.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:29 schreef Jahr00n het volgende:
Laat die draagmoeder dan maar lekker het kind opvoeden. Je betaalt grof voor zo'n draagmoeder lijkt me, mag ze ook wel doen wat je wil.
Baby bleek met 20 weken hartafwijking te hebben waarop de wensouders een abortus eisten. De draagmoeder wilde dat niet en is naar Texas gevlucht waar haar zoontje is geboren. Wettelijk gezien hebben de wensouders nu de voogdij, maar de draagmoeder wil nu zelf de zeggenschap over haar zoontje zodat zij de beslissingen kan nemen over de medische zorg voor het kindje. Want hij zal meerdere operaties moeten ondergaan om in leven te blijven. Hele complexe kwestie.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:13 schreef vul_maar_in het volgende:
Is er een wettelijke zorgplicht (post nato) die hier mee speelt anders snap ik het niet.
Volgens mij gewoon een zakelijke dienst, daarnaast heeft het kind heeft een grove afwijking waarvan de kans aanwezig is dat deze vroegtijdig sterft. Dan heb je geen in hormonale onzin maar moet je zakelijke keuzes maken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:30 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Gast... draagmoeder is niet zomaar iets he. Of het ethisch is daargelaten maar het is biologisch geen kattenpis.
echt he. "We didn't pay for...This!"quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hopelijk mag het kind bij de draagmoeder blijven.
Leuk voor dat kind wordt dat anders later, de wetenschap dat je "ouders" alles op alles hebben gezet om je te laten aborteren.
Ik vind draagmoederschap op zich niet verwerpelijk, ik weet wat een verdriet mensen kunnen hebben als het niet lukt om samen een kindje te krijgen. Maar ik zou het niet kunnen en hun eis dat er maar een abortus moet komen vind ik debiel, dat kun je niet vragen aan een zwangere. Zal eens de aandoening die werd geconstateerd erbij zoeken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:22 schreef Cruzinats het volgende:
Ik vind draagmoederschap sowieso al vrij verwerpelijk, maar dan ook nog een abortus willen afdwingen omdat je 'designer' baby toch niet in het ideaalplaatje past. Ik walg oprecht van die maakbare samenleving.
"een zakelijk dienst" veeg me op hoor.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:37 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon een zakelijke dienst, daarnaast heeft het kind heeft een grove afwijking waarvan de kans aanwezig is dat deze vroegtijdig sterft. Dan heb je geen in hormonale onzin maar moet je zakelijke keuzes maken.
Alsof een draagmoeder het voor de leuk doet ja.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:38 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
"een zakelijk dienst" veeg me op hoor.
Echt ik noem niet iemand snel onwetend.. Maar man man man.
Nee alsof het alleen om geld en diensten gaat maat. Een zwangerschap is geen uitzendbaantje. Zitten echt wel lichamelijke risico's aan vast. Nog steeds hun keus, maar maakt het wel iets spannender dan een lening.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:40 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Alsof een draagmoeder het voor de leuk doet ja.
Als er niks tegenover staat zouden er weinig draagmoeders zijn
Of het is niet waar of, je vind het de moeite niet welke is het.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:40 schreef MoreDakka het volgende:
Bron is een twitter-bericht van een of andere jesus-freak zonder enige verificatie. Als iemand die geen mod is dit plaatst wordt het topic meteen gesloten, en terecht.
Het kost je 2 seconden om het te verifiëren, korter dan de tijd die je nodig had om je reactie te typen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:40 schreef MoreDakka het volgende:
Bron is een twitter-bericht van een of andere jesus-freak zonder enige verificatie. Als iemand die geen mod is dit plaatst wordt het topic meteen gesloten, en terecht.
https://www.theguardian.c(...)er-texas-gives-birthquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:40 schreef MoreDakka het volgende:
Oekraïne heeft een van het laagste geboortecijfer van Europa, toch is het draagmoederschap als verdienmodel daar ongekend populair met Amerikanen en Europeanen die daar een kind bestellen. De intrinsieke motivatie zal vaker geldnood zijn dan ze barmhartigheid van de moeder. Je dient dit soort praktijken als maatschappij gewoon sterk af te bakenen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik vind draagmoederschap op zich niet verwerpelijk, ik weet wat een verdriet mensen kunnen hebben als het niet lukt om samen een kindje te krijgen. Maar ik zou het niet kunnen en hun eis dat er maar een abortus moet komen vind ik debiel, dat kun je niet vragen aan een zwangere. Zal eens de aandoening die werd geconstateerd erbij zoeken.
Waarom dat niet gewoon meteen als bron gebruiken in plaats van zo'n onverifieerbaar twitter bericht? Wat een armoede zeg.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)er-texas-gives-birth
[ x ]
Zijn veel meer bronnen, zal deze aan de OP toevoegen.
Verdriet hoort soms bij het leven. We kunnen niet alles krijgen dat we willen. Accepteer dat.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik vind draagmoederschap op zich niet verwerpelijk, ik weet wat een verdriet mensen kunnen hebben als het niet lukt om samen een kindje te krijgen.
Ik vind dat mensen daar zelf een beslissing over mogen nemen, ik zou het niet kunnen maar ieder maakt zijn eigen keuzes.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:11 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Verdriet hoort soms bij het leven. We kunnen niet alles krijgen dat we willen. Accepteer dat.
Verdriet is geen goed excuus, wat mij betreft, voor de monsterlijke constructie die “draagmoederschap” wordt genoemd. Onethisch ook bezien vanuit het kind.
Ja ik haal die informatie allemaal uit de verkorte versie in de OP.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom dat niet gewoon meteen als bron gebruiken in plaats van zo'n onverifieerbaar twitter bericht? Wat een armoede zeg.
Vooral omdat dit artikel veel meer details geeft, waaronder het belangrijke detail dat de draagmoeder een contract getekend en het dus allemaal politiek theater is van Paxton, die probeert een verkiezing te winnen. Totaal ander licht op de zaak.
Dit doet me vermoeden dat het je vooral om de ophef gaat en feiten er niet toe doen.
Ik oordeel niet over het verdriet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen daar zelf een beslissing over mogen nemen, ik zou het niet kunnen maar ieder maakt zijn eigen keuzes.
Je kunt niet oordelen over het verdriet van iemand anders.
Jouw woorden : Verdriet is geen goed excuus, wat mij betreftquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:21 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik oordeel niet over het verdriet.
Daar staat dus niet alle informatie in, want de ouders claimen ook dat ze het in eerste instantie eens was met een abortus.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja ik haal die informatie allemaal uit de verkorte versie in de OP.
Misschien kun je beter een bezoek aan de opticien in plannen dan naar mij te sneren?
Klopt. Het verdriet kan heel groot zijn. Daar oordeel ik niet over.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
Jouw woorden : Verdriet is geen goed excuus, wat mij betreft
Het type dat een hond in huis haalt en na X-aantal maanden weer weg doet omdat het koppel 3 weken op reis gaat en de hond niet mee kan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:24 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik moet hier in mee gaan. ik weet de details niet maar dit klinkt als een stel wat denkt dat ze een baby bij amazon besteld hebben.
Draagmoederschap is mensenhandel?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 00:25 schreef DrRobotnik het volgende:
Mensenhandel zou op alle leeftijden verboden moeten zijn, vreemd dat dit blijkbaar voor ongeboren mensen nog niet helemaal duidelijk is terwijl Europeanen dit toch eeuwen geleden al afgeschaft hebben voor alle andere mensen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |