Da's niet verboden in NL.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het is schrikbarend hoe veel automobilisten je met de telefoon bezig ziet als je erop let.
Bij 50% van de stoplichten ook wel zo'n lummel die niet op tijd ziet dat het licht groen is.
Ow is er een demonstratie tegen het huidige kabinet verboden?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We moeten niet willen dat een overheid bepaalt waar, wanneer, hoe en bij welke onderwerpen er gedemonstreerd mag worden of niet. Demonstreren is een belangrijk recht en het is niet de bedoeling dat de overheid ingrijpt omdat het onderwerp van de demonstratie haar niet bevalt. Zoals het voorkomen van een demonstratie tegen het huidige kabinet onder de noemer 'veiligheid'
Nou, fuck, dan zou ik als ik jou was toch maar eens snel met een flinke groep mensen gaan protesteren voor de ambulance-ingang en in de EHBO van een ziekenhuis. Of probeer het eens voor het gebouw van het Internationaal Gerechtshof. Eens zien hoe dat gaat.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We moeten niet willen dat een overheid bepaalt waar, wanneer, hoe en bij welke onderwerpen er gedemonstreerd mag worden of niet. Demonstreren is een belangrijk recht en het is niet de bedoeling dat de overheid ingrijpt omdat het onderwerp van de demonstratie haar niet bevalt. Zoals een demonstratie tegen het huidige kabinet.
Kan je ook omdraaien, nu is het ineens een probleem, die kutboeren etc maar XR mag wel lekker de weg op?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:36 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Dit is alleen erg als XR files veroorzaakt. Nu is het collateral damage ofzo.
Waar en wanneer lijkt mij zeker wel gewoon een reden. Een snelweg is geen demonstratie plek. Je mag altijd demonstreren en over elk onderwerp, maar doe het op een normale plek.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We moeten niet willen dat een overheid bepaalt waar, wanneer, hoe en bij welke onderwerpen er gedemonstreerd mag worden of niet. Demonstreren is een belangrijk recht en het is niet de bedoeling dat de overheid ingrijpt omdat het onderwerp van de demonstratie haar niet bevalt. Zoals het voorkomen van een demonstratie tegen het huidige kabinet onder de noemer 'veiligheid'
quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Volgens mij lees ik bij zo ongeveer iedereen dat demo's niet op de snelweg thuishoren wat het doel ook is.
Dit, helaas.quote:Het moest een x fout gaan.
Op die specifieke plek inderdaad niet, maar op andere locaties is het voorgekomen dat XR de demonstratie begon door zelf met auto's af te remmen en zo het verkeer te stoppen. Dat had net zo goed helemaal fout kunnen lopen, en is daarmee net zo onwenselijk als boeren die met voertuigen die daarvoor niet geschikt/toegestaan zijn de snelweg oprijden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:47 schreef Zwansen het volgende:
De vergelijking met XR gaat niet helemaal op wat mij betreft voor zover het de XR-acties op de A12 betreft. Dat is het einde van de snelweg en is praktisch binnenstad Den Haag. Vanwege de stoplichten (waar ze vlakbij zitten) staat het daar vrijwel altijd al stil. Dus totaal andere situatie.
En al eerder fout gegaan bij een door de politie veroorzaakte file om een brandstofdief te pakken...quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Kan je ook omdraaien, nu is het ineens een probleem, die kutboeren etc maar XR mag wel lekker de weg op?
Volgens mij lees ik bij zo ongeveer iedereen dat demo's niet op de snelweg thuishoren wat het doel ook is.
Het moest een x fout gaan.
Nee dat is niet verboden en een overheid kan dat dus net NIET voorkomen. Dat is net wat we willen ook al vinden wij of de overheidquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ow is er een demonstratie tegen het huidige kabinet verboden?
Zag je ook met corona, BLM met duizenden op de Dam geen probleem.
Anti corona maatregelen demonstraties een verbod en zelfs werknemers van kermis attracties mochten niet demonstreren omdat kermissen afgelast waren.
Het is te zot voor woorden zo langzamerhand.
Oh dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:51 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
En al eerder fout gegaan bij een door de politie veroorzaakte file om een brandstofdief te pakken...
Ik vind dat demonstraties die de veiligheid in gevaar brengen of schade toebrengen verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee dat is niet verboden en een overheid kan dat dus net NIET voorkomen. Dat is net wat we willen ook al vinden wij of de overheid
sommige demonstraties vervelend
Ik weet er wel 1 ja, hoezo is het relevant in dit topicquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:38 schreef Kijkvooruit het volgende:
[ afbeelding ]
Kun je op de kaart aangegeven waar de fabriek staat die melk maakt?
De reactie die ik quote was terwijl ik aan het typen was verwijderd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:57 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik weet er wel 1 ja, hoezo is het relevant in dit topic
Hou je baarlijke nonsens nou maar voor je ipv mensen woorden in de mond te leggen aangezien ik dat niet zeg. De politie heeft de beslissing genomen (om niet in te grijpen en het dus toe te staan) vanwege het recht op demonstreren dus zal dat wel zwaarder weg dan het verkeersrecht? Vraag het de politie zou ik zeggenquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus demonstratierecht is volgens jou zo belangrijk dat je daarbij bewúst, met het volle verstand, mensenlevens in gevaar mag brengen.
Oké.
Ja, wel al weer wat jaren geleden inmiddels maar het blijft een smerig verhaal. Ik vond het ook jammer dat de verantwoordelijken er vanaf zijn gekomen met "een gesprekje".quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet.
Een file is altijd een risico een ongeluk kan altijd gebeuren, maar een ongeluk omdat mensen maar even bepalen dat andere mensen moeten stoppen of langzaam moet rijden is dieptriest.
Hoezo nou weer ‘blind van haat jegens boeren’?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hou je baarlijke nonsens nou maar voor je ipv mensen woorden in de mond te leggen aangezien ik dat niet zeg. De politie heeft de beslissing genomen (om niet in te grijpen en het dus toe te staan) vanwege het recht op demonstreren dus zal dat wel zwaarder weg dan het verkeersrecht? Vraag het de politie zou ik zeggen
Maar ik snap dat het lekker bekt, zeker als je zelf blind van haat jegens boeren bent.
Oef.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, wel al weer wat jaren geleden inmiddels maar het blijft een smerig verhaal. Ik vond het ook jammer dat de verantwoordelijken er vanaf zijn gekomen met "een gesprekje".
https://www.omroepbrabant(...)tappen-tegen-politie
nou ik denk dat hier genoeg mensen reageren uit de onderbuik jegens boeren. Ze zijn nou eenmaal kut en dus schuldig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo nou weer ‘blind van haat jegens boeren’?
Als dat onderzoek concludeert dat het langzaamrijdende verkeer als gevolg van de trekkers op de snelweg geen enkele factor was in de oorzaak van dit ongeval vreet ik mijn toetsenbord op.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:06 schreef Frutsel het volgende:
Normaal is het "wacht nou eerst het onderzoek maar eens af"
Zelfs mensen die met de onderbuik reageren jegens boeren zijn niet ‘blind van haat jegens boeren’. Dergelijke polariserende opmerkingen zijn echt niet constructief.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
nou ik denk dat hier genoeg mensen reageren uit de onderbuik jegens boeren. Ze zijn nou eenmaal kut en dus schuldig.
Normaal is het "wacht nou eerst het onderzoek maar eens af" ... Weten wij veel, wellicht was het wel die kerel in die SUV die met 200km de file in kachelde omdat hij een serie op netflix zat te kijken, onder invloed was, een hartstilstand kreeg, maar nee, het is de schuld van de boeren. "
Ik denk dat maar weinig mensen hier het ermee oneens zullen zijn dat degene die achterop een file klapt (ook) fout is. Maar deze file was er waarschijnlijk niet geweest zonder de langzaam rijdende tractors op de snelweg, iets wat voor deze categorie voertuigen normaliter niet voor niets verboden is, en tevens onnodig was gezien de aanwezigheid van wel daartoe geschikte wegen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
nou ik denk dat hier genoeg mensen reageren uit de onderbuik jegens boeren. Ze zijn nou eenmaal kut en dus schuldig.
Normaal is het "wacht nou eerst het onderzoek maar eens af" ... Weten wij veel, wellicht was het wel die kerel in die SUV die met 200km de file in kachelde omdat hij een serie op netflix zat te kijken, onder invloed was, een hartstilstand kreeg, maar nee, het is de schuld van de boeren. "
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |