abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221569790
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:33 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Het is schrikbarend hoe veel automobilisten je met de telefoon bezig ziet als je erop let.

Bij 50% van de stoplichten ook wel zo'n lummel die niet op tijd ziet dat het licht groen is.
Da's niet verboden in NL.
pi_221569804

Kun je op de kaart aangegeven waar de fabriek staat die melk maakt?
pi_221569866
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
We moeten niet willen dat een overheid bepaalt waar, wanneer, hoe en bij welke onderwerpen er gedemonstreerd mag worden of niet. Demonstreren is een belangrijk recht en het is niet de bedoeling dat de overheid ingrijpt omdat het onderwerp van de demonstratie haar niet bevalt. Zoals het voorkomen van een demonstratie tegen het huidige kabinet onder de noemer 'veiligheid'
Ow is er een demonstratie tegen het huidige kabinet verboden?

Zag je ook met corona, BLM met duizenden op de Dam geen probleem.
Anti corona maatregelen demonstraties een verbod en zelfs werknemers van kermis attracties mochten niet demonstreren omdat kermissen afgelast waren.

Het is te zot voor woorden zo langzamerhand.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:47:12 #104
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_221569877
De vergelijking met XR gaat niet helemaal op wat mij betreft voor zover het de XR-acties op de A12 betreft. Dat is het einde van de snelweg en is praktisch binnenstad Den Haag. Vanwege de stoplichten (waar ze vlakbij zitten) staat het daar vrijwel altijd al stil. Dus totaal andere situatie.
pi_221569892
quote:

[..]
We moeten niet willen dat een overheid bepaalt waar, wanneer, hoe en bij welke onderwerpen er gedemonstreerd mag worden of niet. Demonstreren is een belangrijk recht en het is niet de bedoeling dat de overheid ingrijpt omdat het onderwerp van de demonstratie haar niet bevalt. Zoals een demonstratie tegen het huidige kabinet.
Nou, fuck, dan zou ik als ik jou was toch maar eens snel met een flinke groep mensen gaan protesteren voor de ambulance-ingang en in de EHBO van een ziekenhuis. Of probeer het eens voor het gebouw van het Internationaal Gerechtshof. Eens zien hoe dat gaat.

Demonstreren is inderdaad een belangrijk recht. Maar daarvoor hoeft het niet absoluut te zijn. We kunnen, en hebben, met z'n allen prima regels gemaakt over enige voorwaarden, en ja soms ook beperkingen, aan het demonstratierecht.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 14-08-2026 12:55:46 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_221569894
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:36 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Dit is alleen erg als XR files veroorzaakt. Nu is het collateral damage ofzo.
Kan je ook omdraaien, nu is het ineens een probleem, die kutboeren etc maar XR mag wel lekker de weg op?
Volgens mij lees ik bij zo ongeveer iedereen dat demo's niet op de snelweg thuishoren wat het doel ook is.

Het moest een x fout gaan.
pi_221569897
quote:

[..]
We moeten niet willen dat een overheid bepaalt waar, wanneer, hoe en bij welke onderwerpen er gedemonstreerd mag worden of niet. Demonstreren is een belangrijk recht en het is niet de bedoeling dat de overheid ingrijpt omdat het onderwerp van de demonstratie haar niet bevalt. Zoals het voorkomen van een demonstratie tegen het huidige kabinet onder de noemer 'veiligheid'
Waar en wanneer lijkt mij zeker wel gewoon een reden. Een snelweg is geen demonstratie plek. Je mag altijd demonstreren en over elk onderwerp, maar doe het op een normale plek.

Voortaan ook maar demonstreren voor elk ziekenhuis en EH post toestaan, en die laten afsluiten en blokkeren? Want ja demonstreren moet overal kunnen. Op een begraafplaats als er een dienst bezig is? Met oudejaarsavond als de politie al totaal geen tijd heeft wegens alle debiele idioten?
pi_221569903
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Volgens mij lees ik bij zo ongeveer iedereen dat demo's niet op de snelweg thuishoren wat het doel ook is.
^O^

quote:
Dit, helaas.
pi_221569904
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:47 schreef Zwansen het volgende:
De vergelijking met XR gaat niet helemaal op wat mij betreft voor zover het de XR-acties op de A12 betreft. Dat is het einde van de snelweg en is praktisch binnenstad Den Haag. Vanwege de stoplichten (waar ze vlakbij zitten) staat het daar vrijwel altijd al stil. Dus totaal andere situatie.
Op die specifieke plek inderdaad niet, maar op andere locaties is het voorgekomen dat XR de demonstratie begon door zelf met auto's af te remmen en zo het verkeer te stoppen. Dat had net zo goed helemaal fout kunnen lopen, en is daarmee net zo onwenselijk als boeren die met voertuigen die daarvoor niet geschikt/toegestaan zijn de snelweg oprijden.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:51:17 #110
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221569905
quote:

[..]
Kan je ook omdraaien, nu is het ineens een probleem, die kutboeren etc maar XR mag wel lekker de weg op?

En al eerder fout gegaan bij een door de politie veroorzaakte file om een brandstofdief te pakken...
- vmi voor intimi -
pi_221569910
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ow is er een demonstratie tegen het huidige kabinet verboden?

Zag je ook met corona, BLM met duizenden op de Dam geen probleem.
Anti corona maatregelen demonstraties een verbod en zelfs werknemers van kermis attracties mochten niet demonstreren omdat kermissen afgelast waren.

Het is te zot voor woorden zo langzamerhand.
Nee dat is niet verboden en een overheid kan dat dus net NIET voorkomen. Dat is net wat we willen ook al vinden wij of de overheid
sommige demonstraties vervelend
pi_221569920
Net als op de Alpe d'Huez is (nu was) het wachten op dat het fout gaat. Alarmlichten waren wel handig geweest, maar geen idee of die ze aan had of niet.
pi_221569922
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:51 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
En al eerder fout gegaan bij een door de politie veroorzaakte file om een brandstofdief te pakken...
Oh dat wist ik niet.

Een file is altijd een risico een ongeluk kan altijd gebeuren, maar een ongeluk omdat mensen maar even bepalen dat andere mensen moeten stoppen of langzaam moet rijden is dieptriest.
pi_221569936
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nee dat is niet verboden en een overheid kan dat dus net NIET voorkomen. Dat is net wat we willen ook al vinden wij of de overheid
sommige demonstraties vervelend
Ik vind dat demonstraties die de veiligheid in gevaar brengen of schade toebrengen verboden moeten worden.
Dat zou te regelen moeten zijn.
pi_221569939
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:38 schreef Kijkvooruit het volgende:
[ afbeelding ]

Ik weet er wel 1 ja, hoezo is het relevant in dit topic :?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221569960
Dat 'ja maar demonstratierecht' is wel heel vermoeiend zeg.

Dan is het wachten op de eerste inbreker die doodleuk verkondigt dat hij in de woning kwam om te demonstreren. Want blijkbaar is dat recht absoluut, ofzo. En fuck dat het botst met andere grondrechten. En alle wetten die we hebben om die grondrechten te kaderen negeren we ook voor het gemak maar even.
pi_221569967
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:57 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik weet er wel 1 ja, hoezo is het relevant in dit topic :?
De reactie die ik quote was terwijl ik aan het typen was verwijderd.
Maar nu ben ik toch nieuwsgierig, waar ligt die fabriek dan?
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:01:48 #118
8781 crew  Frutsel
pi_221569971
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:19 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dus demonstratierecht is volgens jou zo belangrijk dat je daarbij bewúst, met het volle verstand, mensenlevens in gevaar mag brengen.

Oké.
Hou je baarlijke nonsens nou maar voor je ipv mensen woorden in de mond te leggen aangezien ik dat niet zeg. De politie heeft de beslissing genomen (om niet in te grijpen en het dus toe te staan) vanwege het recht op demonstreren dus zal dat wel zwaarder weg dan het verkeersrecht? Vraag het de politie zou ik zeggen

Maar ik snap dat het lekker bekt, zeker als je zelf blind van haat jegens boeren bent.
pi_221569980
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Oh dat wist ik niet.

Een file is altijd een risico een ongeluk kan altijd gebeuren, maar een ongeluk omdat mensen maar even bepalen dat andere mensen moeten stoppen of langzaam moet rijden is dieptriest.
Ja, wel al weer wat jaren geleden inmiddels maar het blijft een smerig verhaal. Ik vond het ook jammer dat de verantwoordelijken er vanaf zijn gekomen met "een gesprekje".

https://www.omroepbrabant(...)tappen-tegen-politie
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:03:35 #120
5428 crew  miss_sly
pi_221569982
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Hou je baarlijke nonsens nou maar voor je ipv mensen woorden in de mond te leggen aangezien ik dat niet zeg. De politie heeft de beslissing genomen (om niet in te grijpen en het dus toe te staan) vanwege het recht op demonstreren dus zal dat wel zwaarder weg dan het verkeersrecht? Vraag het de politie zou ik zeggen

Maar ik snap dat het lekker bekt, zeker als je zelf blind van haat jegens boeren bent.
Hoezo nou weer ‘blind van haat jegens boeren’?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221569988
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, wel al weer wat jaren geleden inmiddels maar het blijft een smerig verhaal. Ik vond het ook jammer dat de verantwoordelijken er vanaf zijn gekomen met "een gesprekje".

https://www.omroepbrabant(...)tappen-tegen-politie
Oef.

Een groot risico voor een benzine dief.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:06:09 #122
8781 crew  Frutsel
pi_221569993
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoezo nou weer ‘blind van haat jegens boeren’?
nou ik denk dat hier genoeg mensen reageren uit de onderbuik jegens boeren. Ze zijn nou eenmaal kut en dus schuldig.
Normaal is het "wacht nou eerst het onderzoek maar eens af" ... Weten wij veel, wellicht was het wel die kerel in die SUV die met 200km de file in kachelde omdat hij een serie op netflix zat te kijken, onder invloed was, een hartstilstand kreeg, maar nee, het is de schuld van de boeren. "
pi_221570011
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:06 schreef Frutsel het volgende:
Normaal is het "wacht nou eerst het onderzoek maar eens af"
Als dat onderzoek concludeert dat het langzaamrijdende verkeer als gevolg van de trekkers op de snelweg geen enkele factor was in de oorzaak van dit ongeval vreet ik mijn toetsenbord op.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:11:40 #124
5428 crew  miss_sly
pi_221570031
quote:

[..]
nou ik denk dat hier genoeg mensen reageren uit de onderbuik jegens boeren. Ze zijn nou eenmaal kut en dus schuldig.
Normaal is het "wacht nou eerst het onderzoek maar eens af" ... Weten wij veel, wellicht was het wel die kerel in die SUV die met 200km de file in kachelde omdat hij een serie op netflix zat te kijken, onder invloed was, een hartstilstand kreeg, maar nee, het is de schuld van de boeren. "
Zelfs mensen die met de onderbuik reageren jegens boeren zijn niet ‘blind van haat jegens boeren’. Dergelijke polariserende opmerkingen zijn echt niet constructief.

De titel van het nieuwsbericht gaat over een dodelijk auto-ongeluk op een snelweg MET een demonstratie met trekkers door boeren. Dat er een link wordt gelegd is niet zo heel vreemd. Ze horen niet op de snelweg en kunnen ook, zowel met trekkers als ander vervoer, op andere manieren in Den Bosch komen.

Maar goed, het is op FOK! inmiddels meer regel dan uitzondering om meteen een groep, welke dan ook, als schuldige weg te zetten zonder onderzoek of details af te wachten, en tevens om dan de mensen ‘uit het andere kamp’ net zo hard te zien verdedigen. Zoals met blinde haat jegens boeren verwijten aan iemand met een andere mening.
pi_221570035
quote:

[..]
Ik denk dat maar weinig mensen hier het ermee oneens zullen zijn dat degene die achterop een file klapt (ook) fout is. Maar deze file was er waarschijnlijk niet geweest zonder de langzaam rijdende tractors op de snelweg, iets wat voor deze categorie voertuigen normaliter niet voor niets verboden is, en tevens onnodig was gezien de aanwezigheid van wel daartoe geschikte wegen.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:13:25 #126
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221570038
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:38 schreef Kijkvooruit het volgende:
[ afbeelding ]

Een fabriek maakt geen melk.
Voorheen Bargehassus.
pi_221570047
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar goed, het is op FOK! inmiddels meer regel dan uitzondering om meteen een groep, welke dan ook, als schuldige weg te zetten zonder onderzoek of details af te wachten, en tevens om dan de mensen ‘uit het andere kamp’ net zo hard te zien verdedigen. Zoals met blinde haat jegens boeren verwijten aan iemand met een andere mening.
Heel raar hoor, maar ik vind eigenlijk dat zowel XR als boeren het recht hebben om te protesteren, maar dat wel moeten doen zonder gevaar te veroorzaken. Dat staat verder los van hun verkondigde boodschap en of ik het daarmee eens ben of niet.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:15:14 #128
5428 crew  miss_sly
pi_221570050
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Heel raar hoor, maar ik vind eigenlijk dat zowel XR als boeren het recht hebben om te protesteren, maar dat wel moeten doen zonder gevaar te veroorzaken. Dat staat verder los van hun verkondigde boodschap en of ik het daarmee eens ben of niet.
Ik ben het met je eens hoor. Of dacht je dat ik dat niet zou zijn?
pi_221570058
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:13 schreef SimonB. het volgende:

[..]
Een fabriek maakt geen melk.
Volgens sommige mensen wel denk ik.
Als alle boeren moeten oprotten.
pi_221570075
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:18 schreef Kijkvooruit het volgende:

[..]
Toepasselijke username wel.
pi_221570076
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:18 schreef Kijkvooruit het volgende:

[..]
Wie zegt dat alle boeren moeten oprotten dan?
pi_221570085
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:01 schreef Kijkvooruit het volgende:

[..]
De reactie die ik quote was terwijl ik aan het typen was verwijderd.
Maar nu ben ik toch nieuwsgierig, waar ligt die fabriek dan?
Ligt er 1 in Bleskensgraaf bijvoorbeeld (dus iets ten westen van Gorinchem/Noord-Oosten van Dordrecht)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221570133
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Er zijn, specifiek mbt verkeerssituaties, inderdaad een paar plekken die, door de manier waarop we ze gebruiken, te allen tijde volledig ongeschikt zijn.

Actieve landingsbanen, snelwegen, het spoor, in- en uitritten van hulpdiensten, militaire (oefen-)terreinen.

Maar blijkbaar is dat dan soms toch weer een punt van discussie. Ik deel je rare gevoel.
pi_221570166
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:20 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Degene die ik quote, maar die reactie is verwijderd.
pi_221570198
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:20 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Wat mij betreft alleen als ze stront uitrijden in een hittegolf.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:26:12 #136
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_221570207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Het OM ontkent dat dus.

quote:
Een woordvoerder van het OM Oost-Brabant zegt nu dat dit niet zo is afgesproken. "Demonstratierecht wordt gefaciliteerd, [maar] op het moment dat er een tractor de snelweg op gaat wordt er binnen de driehoek afgesproken wanneer en hoe we ingrijpen", zegt de woordvoerder. "Een tractor op de snelweg mag nooit en is strafbaar."
Wat ook logisch is, want waarom zouden ze toestaan dat tractoren over de snelweg rijden vanwege het recht om te demonstreren, terwijl de demonstratie daar in het geheel niet plaats vindt?

quote:
Zo, gefrustreerd much.
pi_221570210
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ligt er 1 in Bleskensgraaf bijvoorbeeld (dus iets ten westen van Gorinchem/Noord-Oosten van Dordrecht)
Die maakt geen melk, die verwerkt melk.
pi_221570220
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Daar maken ze geen melk hoor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:28:02 #139
39333 Zelva
pi_221570267
quote:
Farmers Defence Force-voorman Mark van den Oever heeft de aanwezige boeren opgeroepen om niet via de snelweg naar huis te gaan.
Oh, het was dus tóch helemaal niet nodig om over de snelweg te gaan. :') Wat deed je daar dan in godsnaam?
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:30:04 #140
8781 crew  Frutsel
pi_221570334
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zelfs mensen die met de onderbuik reageren jegens boeren zijn niet ‘blind van haat jegens boeren’. Dergelijke polariserende opmerkingen zijn echt niet constructief.
Bijzonder dat je daar over valt maar niet als iemand een ander wegzet met ''baarlijke nonsens' Dat is inderdaad wel constructief? Meten met twee maten.
pi_221570359
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:26 schreef Kijkvooruit het volgende:

[..]
Die maakt geen melk, die verwerkt melk.
Volgens mij exporteert men bijna 80% van die verwerkte melk. De discussie is niet dat boeren geen bestaansrecht hebben dat snapt iedere idioot. De discussie is of een van de meest dichtbevolkte land van Europa zoveel overproductie dient te faciliteren en of het niet beter is voor de ruimtelijke ordening, milieu en biodiversiteit om meer te importeren.

Maar goed dat staat compleet los van dit trieste nieuws.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:31:01 #142
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221570371
quote:

[..]

Volgens mij deden boeren al aan snelwegen blokkeren toen XR nog opgericht moest worden...
Blaf me vol
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:32:04 #143
39333 Zelva
pi_221570405
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Bijzonder dat je daar over valt maar niet als iemand een ander wegzet met ''baarlijke nonsens' Dat is inderdaad wel constructief? Meten met twee maten.
Wel apart dat je dan niet op reageert op die post met baarlijke nonsens. Want dat is gewoon een inhoudelijke post.
pi_221570412
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:50 schreef alopio het volgende:

[..]
Waar en wanneer lijkt mij zeker wel gewoon een reden. Een snelweg is geen demonstratie plek. Je mag altijd demonstreren en over elk onderwerp, maar doe het op een normale plek.

Voortaan ook maar demonstreren voor elk ziekenhuis en EH post toestaan, en die laten afsluiten en blokkeren? Want ja demonstreren moet overal kunnen. Op een begraafplaats als er een dienst bezig is? Met oudejaarsavond als de politie al totaal geen tijd heeft wegens alle debiele idioten?
Niet zo'n beste vergelijking een snelweg ten opzichte van een EH in het ziekenhuis blokkeren wst doelbewust mensenlevens gaat kosten. Je maakt geen sterk punt door het naar het extreme te trekken. Dat doe ik toch ook niet dat een demonstratie niemand enig overlast mag geven
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:32:55 #145
8781 crew  Frutsel
pi_221570426
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:26 schreef Zelva het volgende:

[..]
Het OM ontkent dat dus.
[..]
Wat ook logisch is, want waarom zouden ze toestaan dat tractoren over de snelweg rijden vanwege het recht om te demonstreren, terwijl de demonstratie daar in het geheel niet plaats vindt?
Wat wil je nou eigenlijk van mij horen? Volgens mij heb ik al gezegd wat ik er van vind. Ze rijden er met een reden: namelijk aandacht. En dat is best te begrijpen. Dat het niet mag lijkt me duidelijk. Dat de politie niet ingrijpt is schijnbaar een keuze, maar waar staat dat ik daar achter stond???

[..]
quote:
Zo, gefrustreerd much.
Als je anderen zo benaderd als jij deed wel ja.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:33:06 #146
499136 nelaeryn
food & music
pi_221570430
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:56 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik vind dat demonstraties die de veiligheid in gevaar brengen of schade toebrengen verboden moeten worden.
Dat zou te regelen moeten zijn.
Die mogelijkheid is er gewoon.
quote:
Het demonstratierecht is een grondrecht en daarom kan een demonstratie niet zomaar worden beperkt. De Nederlandse wetgever heeft bepaald dat de burgemeester alleen regels (beperkingen en voorschriften) kan opleggen bij een demonstratie om drie redenen: om de gezondheid te beschermen, om ernstige verkeerschaos te voorkomen of om wanordelijkheden tegen te gaan.
https://demonstratierecht(...)tie-worden-opgelegd/
Dat het niet consequent wordt toegepast is een ander verhaal. Gewoon kappen met het toestaan van demonstraties op de snelweg, ongeacht het de boeren, XR, of wie dan ook zijn.
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221570441
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:28 schreef Zelva het volgende:

[..]
Oh, het was dus tóch helemaal niet nodig om over de snelweg te gaan. :') Wat deed je daar in godsnaam?
Dit schoot ook door mijn hoofd inderdaad. Vanmorgen en bij eerdere soortgelijke acties was over de snelweg nog 'de veiligste manier om met zo'n groep trekkers naar een demonstratie te rijden', maar nu daar slachtoffers door zijn gevallen is de oproep om 'voor de veiligheid' maar niet meer over de snelweg te gaan met de trekkers. Heel consequent allemaal...
pi_221570462
Dood door schuld. Niets minder.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:34:36 #149
8781 crew  Frutsel
pi_221570476
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:32 schreef Zelva het volgende:

[..]
Wel apart dat je dan niet op reageert op die post met baarlijke nonsens. Want dat is gewoon een inhoudelijke post.
Dat deed ik wel in post #123 want je legt me woorden in de mond die ik niet gezegd heb of vindt. Maar dat was schijnbaar wel constructief. Als je dat niet zo bedoeld hebt, dan kwam het wel zo over. Daarna heb ik dan ook geen zin meer om er inhoudelijk wat van te vinden. Zo moeilijk is dat niet.
pi_221570514
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Een trekker is een niet toegestaan voertuig op de snelweg. Als de politie zijn werk had gedaan, waren die trekkers nooit op de snelweg gekomen. Victimblaming is belachelijk.
Een voetganger is ook niet toegestaan op de snelweg. Dus in het vervolg ook maar gewoon doorrijden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')