Goed opletten op knippers en kijkgedrag. Iemand die van baan wisselt en tegen je aankomt is in principe altijd fout.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En als diegene die ik rechts inhaal opeens beslist naar rechts te schuiven en tegen me aan knalt. 100 procent dat ik de Sjaak ben.
Ik doe het wel eens, maar doe het niet graag.
Figuren zoals jij zijn echt knettergek.En horen achter tralies ipv op de weg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk ook meerijden tot je eindbestemming en je kop in elkaar tikken.![]()
Voor eikels die moedwillig hinderen middels rechtsmisbruik maak ik graag tijd vrij in mijn agenda.
Ik heb niet eens een auto!quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:23 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Figuren zoals jij zijn echt knettergek.En horen achter tralies ipv op de weg.
Moet je nagaan!quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een auto!
Ik ook niet bro. Vereende gaat me leegzuigen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Hihihahahaohohoo hilarisch! Lache man!quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat vaak wel het geval is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:25 schreef Hyaenidae het volgende:
Nooit last van, degene er wel last van hebben moeten misschien bij zichzelf te rade gaan of ze wel vlot genoeg doorrijden en niet aan het linksplakken zijn.
de Vereende. man dan noem je me een spook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik ook niet bro. Vereende gaat me leegzuigen.
Ik heb nog niet meegemaakt dat als ik een midden plakker rechts heb ingehaald, diegene alsnog naar rechts gaat. Die heeft zijn blik op oneindig en tuft rustig door.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is geen rechts inhalen, want dan ben je al bij de blokjes aanbeland. Bij de blokjes en bij files is rechts inhalen toegestaan.
[..]
Ik zie ze wel vaak tot inkeer komen nadat ik ze rechts heb ingehaald. Is geen subtiele stille hint, maar duidelijke communicatie. Verbaal is niet mogelijk op dat moment, dus dit is 2e op de lijst van duidelijke en niet-subtiele communicatie.
Ik zie het vrij vaak en dat doet me dan wel goed. Ik verdien er eigenlijk een beloning voor, maar in plaats daarvan word ik als een imbeciel behandeld.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb nog niet meegemaakt dat als ik een midden plakker rechts heb ingehaald, diegene alsnog naar rechts gaat. Ze hebben hun blik op oneindig en tuffen rustig door.
Helaas moet je dan te vaak inhalen voor vrachtwagens die max 80 mogen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederland op de snelweg, ik blijf zoveel mogelijk rechts rijden, veel te veel mensen die als gekken rijden, kleven, dringen, snijden.
Die 'm zonder te kijken naar links gooien? Of die van de invoegstrook gelijk helemaal naar de linkerbaan gaan en te weinig snelheid hebben waardoor jij in de ankers moet.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 09:15 schreef Hyperdude het volgende:
Erger mij de laatste tijd aan stupide invoegers.
Mijn auto is niet zo snel dus ik ben in dat opzicht ook best traag met inhalen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 09:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik erger me aan mensen die geen tractor in durven te halen en dat er dan een trein van zes auto's achter rijdt. Dan ben je de zevende. En kun je er op een recht stuk makkelijk voorbij (alle zeven). En dan zie je ze in de spiegel ook ineens komen.
Helemaal prima, maar ga dan wel naar rechts zodra dat kan. Genoeg blijven links rijden omdat er 300 meter verderop weer een vrachtwagen aan komt en ze makkelijk naar rechts zouden kunnen tot ze dichter bij die vrachtwagen komen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:26 schreef Chadi het volgende:
Ik trek me niks aan van klevers. Ik ga niet sneller of langzamer. Ik doe gewoon mijn ding en als ze harder willen dan gaan ze naar naar Duitsland of zo. Zolang er 100 staat ga ik geen 120 om hen er sneller voorbij te laten. Bezwaren kunnen richting Den Haag gestuurd worden.
Oh tering. Vooral mensen die met 60 op de invoegstrook van de snelweg rijden (of eigenlijk alles langzamer dan wat er op de borden staat). Als je daar achter zit kun je helemaal niks. En het erge is, de mensen achter die slakken kun je enorm in de problemen brengen en die vangen de potentiële klap op. Daarmee breng je oprecht anderen in gevaar.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 09:15 schreef Hyperdude het volgende:
Erger mij de laatste tijd aan stupide invoegers.
Met dezelfde snelheid invoegen als de auto die al op de snelweg rijdt en dan naast je blijven hangen (als invoeger) ipv. ffing gaspedaal of desnoods rempedaal te gebruiken.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:53 schreef silverhill het volgende:
[..]
Oh tering. Vooral mensen die met 60 op de invoegstrook van de snelweg rijden (of eigenlijk alles langzamer dan wat er op de borden staat). Als je daar achter zit kun je helemaal niks. En het erge is, de mensen achter die slakken kun je enorm in de problemen brengen de die vangen de potentiële klap op. Daarmee breng je oprecht anderen in gevaar.
Nou nee ik ga niet naar rechts zodat iemand de wet kan overtreden. Ik rechts wanneer ik vind dat het kan. Als ze daar problemen mee hebben , hebben ze pech.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:39 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Helemaal prima, maar ga dan wel naar rechts zodra dat kan. Genoeg blijven links rijden omdat er 300 meter verderop weer een vrachtwagen aan komt en ze makkelijk naar rechts zouden kunnen tot ze dichter bij die vrachtwagen komen.
Onnodig links blijven plakken is mijn grootste irritatie. Heb zelf zelden gekleefd, maar zit me vaak wel op te vreten achter zo'n langzame linksrijder.
Trager dan een tractor...?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mijn auto is niet zo snel dus ik ben in dat opzicht ook best traag met inhalen.
Huh? Dat is juist het principe van ritsen. Dat werkt het beste. In het begin al inhouden en proberen er tussen te komen, dat werkt juist vertragend en zorgt voor gevaarlijke situaties.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 11:07 schreef Cherni het volgende:
Ik erger mij zelden. Waar ik dan wel een hekel aan heb is waarbijje van twee stroken naar een
strook(vaak bij weg werkzaamheden) gaat waarbij men tot op het laatste moment gaat invoegen. Die laat ik er niet tussen.
Daarmee overtreed je de wet.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:09 schreef Chadi het volgende:
Nou nee ik ga niet naar rechts zodat iemand de wet kan overtreden. Ik rechts wanneer ik vind dat het kan.
Jeetje, waar heb je ooit je rijbewijs gehaald. Als je het al hebt. Vreselijk ook dat soort uitprinciperijders. Ga dan niet met de auto als je het rijden zo vervelend vindt.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou nee ik ga niet naar rechts zodat iemand de wet kan overtreden. Ik rechts wanneer ik vind dat het kan. Als ze daar problemen mee hebben , hebben ze pech.
Als je snelheidsverschil groot genoeg is blijf ik gewoon links op de aangegeven snelheid met mijn cruise cotrol. Ik ga niet om de 8 seconden van baan wisselen omdat iemand denkt dat de A2 een F1 baan is. En hij wel zelf links kan blijven rijden omdat hij 40km snellerdan de rest gaat en die snelheid niet toegestaan is . Toedels.
Nee de weg is gemaakt voor mensen die zich aan de regels houden. Aso's die denken dat jij naar rechts moet omdat zij zo graag hard willen rijden, zitten bij mij verkeerd.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jeetje, waar heb je ooit je rijbewijs gehaald. Als je het al hebt. Vreselijk ook dat soort uitprinciperijders. Ga dan niet met de auto als je het rijden zo vervelend vindt.
Als men je rechts kan inhalen had je dus wél naar rechts gekund.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als ik naar rechts kan, doe ik het maar als het niet kan en ze moeten daardoor wachten of rechts inhalen of weet ik veel wat, succes.
quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee de weg is gemaakt voor mensen die zich aan de regels houden. Aso's die denken dat jij naar rechts moet omdat zij zo graag hard willen rijden, zitten bij mij verkeerd.
Als ik naar rechts kan, doe ik het maar als het niet kan en ze moeten daardoor wachten of rechts inhalen of weet ik veel wat, succes. En niets helpt hier. Groot licht dan gaat het voetje van het gaspedaal om te kijken wat er is. Gewoon wachten en anderen de ruimte geven om volgens de regels te rijden.
Figuren als jij zijn echt een gevaar op de weg. Die hun frusttraties over het weggebruik van anderen op anderen moeten botvieren. Bemoei je lekker met jezelf en rijd gewoon volgens de normale regels, want wat jij doet is dus ook wettelijk niet toegestaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee de weg is gemaakt voor mensen die zich aan de regels houden. Aso's die denken dat jij naar rechts moet omdat zij zo graag hard willen rijden, zitten bij mij verkeerd.
Als ik naar rechts kan, doe ik het maar als het niet kan en ze moeten daardoor wachten of rechts inhalen of weet ik veel wat, succes. En niets helpt hier. Groot licht dan gaat het voetje van het gaspedaal om te kijken wat er is. Gewoon wachten en anderen de ruimte geven om volgens de regels te rijden.
Nee die komen dan met een rotvaart ver buiten de toegestane snelheid limit. Ik ga geen bekeuring pakken door veel harder te rijden zodat ze er langs kunnen met een achterlijke snelheid.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:31 schreef silverhill het volgende:
[..]
Als men je rechts kan inhalen had je dus wél naar rechts gekund.
Nee figuren die denken dat ze ontiegelijk hard kunnen rijden en de verkeersveiligheid daarmee in het geding brengen zijn en gevaar. Houdt je aan de norm voor die weg dan rij je vaak bijna net zo hard als je voorganger en is er zelden noodzaak om je te ergeren aan mensen die links inhalen. Maar ga je veel te hard, ja dan kan het gebeuren dat jij wil dat zij sneller gaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
[..]
Figuren als jij zijn echt een gevaar op de weg. Die hun frusttraties over het weggebruik van anderen op anderen moeten botvieren. Bemoei je lekker met jezelf en rijd gewoon volgens de normale regels, want wat jij doet is dus ook wettelijk niet toegestaan.
quote:
Dat heeft exact niks te maken met mijn reactie op jouw falende argumentatie.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee die komen dan met een rotvaart ver buiten de toegestane snelheid limit. Ik ga geen bekeuring pakken door veel harder te rijden zodat ze er langs kunnen met een achterlijke snelheid.
Dat zijn mensen die juist niet ritsen. Maar zover doorrijden tot net voor de afzetting en zich met alle geweld er tussen proberen te persen. Dat merk je ook dat een rijstrook vrij soepel loopt en de andere rijstrook nauwelijks voort maakt.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Huh? Dat is juist het principe van ritsen. Dat werkt het beste. In het begin al inhouden en proberen er tussen te komen, dat werkt juist vertragend en zorgt voor gevaarlijke situaties.
Nee hoor. Het is volledig situatieafhankelijk. 80 in een Kia Picanto in de regen en slecht zicht langs een school op een maandagochtend is een slecht idee. 200 over een droge snelweg in een 3-serie kan prima (zie Duitsland).quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee figuren die denken dat ze ontiegelijk hard kunnen rijden en de verkeersveiligheid daarmee in het geding brengen zijn en gevaar.
Uit interesse. Hoe zou je door het verkeer bewegen als je geen maximumsnelheid ter referentie hebt?quote:Houdt je aan de norm voor die weg dan rij je vaak bijna net zo hard als je voorganger en is er zelden noodzaak om je te ergeren aan mensen die links inhalen. Maar ga je veel te hard, ja dan kan het gebeuren dat jij wil dat zij sneller gaan.
Nou nee, linksplakken en bewuste verkeershinder is niet wettelijk toegestaan. Er wordt alleen (helaas) veel minder op gecontroleerd dan op snelheid.quote:Ik hou me gewoon netjes aan de regels en aan wat wettelijk toegestaan is.
Tuurlijk die 200 kan prima. En ik zal netjes naar rechts gaan. Maar op een snelweg waar 120 is toegestaan en ik ben net aan het inhalen met 130 a 140 en iemand komt aangevlogen met 200 zal hij toch even geduld moeten hebben.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:52 schreef silverhill het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is volledig situatieafhankelijk. 80 in een Kia Picanto in de regen en slecht zicht langs een school op een maandagochtend is een slecht idee. 200 over een droge snelweg in een 3-serie kan prima (zie Duitsland).
[..]
Uit interesse. Hoe zou je door het verkeer bewegen als je geen maximumsnelheid ter referentie hebt?
[..]
Nou nee, linksplakken en bewuste verkeershinder is niet wettelijk toegestaan. Er wordt alleen (helaas) veel minder op gecontroleerd dan op snelheid.
Dit geldt ook voor fietsers. Hier aardig wat wegen in de bebouwde kom met fietsers op de rijbaan en elke keer zo'n ebike ledlamp recht in mijn gezicht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen die hun verlichting niet goed afgesteld hebben waardoor degene die voor ze rijdt verblind wordt wanneer ze in de achteruitkijkspiegel kijken. Erg gevaarlijk.
Je ziet alleen geen kut.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Precies, gewoon rustig rechts met CC achter een vrachtwagen. Doe ik ook steeds vaker.
Rijdt nog flink zuinig ook
Zeker. Uiteindelijk is het een beetje rekening met elkaar houden. Als ik bijvoorbeeld 120 rijd, iemand die ik bijna inhaal 115, maar die persoon nadert een vrachtwagen, dan houd ik doorgaans even in, of indien mogelijk, schuif ik alvast een baan extra naar links op.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 13:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tuurlijk die 200 kan prima. En ik zal netjes naar rechts gaan. Maar op een snelweg waar 120 is toegestaan en ik ben net aan het inhalen met 130 a 140 en iemand komt aangevlogen met 200 zal hij toch even geduld moeten hebben.
maw ligt allemaal geheel aan de situatie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |