Heb Amerikaanse auto's geëxporteerd 20 jaar geleden en verlichting van de Mustang mocht niet, ook de Charger verlichting achter niet, allemaal gevaarlijk en nu voor bij de EV veel meer verlichting en nu is het okay?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Qua verlichting vind ik hetgeen fabrikanten nu soms zelf bedenken eigenlijk ook behoorlijk doorslaan. Weten we nog hoe het een jaar of 20-25 geleden even populair was onder (wannabe) straatracertjes om neonverlichting onder de auto te knutselen? Dat was ten strengste verboden, werd beboet, enz. We zijn wat jaren verder en er rijden nu auto's rond waarvan onder andere af fabriek de hele grille fel verlicht is. Volkomen legaal maar het slaat nergens op.
Vertel, wat is er dan mis met je collega's?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:38 schreef Filosoofert het volgende:
Mijn grootste ergernis is andere automobilisten
Van die klotegasten die 60 rijden waar 80 mag en dan nog beschermd worden door de wet omdat ze voor rijden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:51 schreef 2dope het volgende:
Kan me dood ergeren aan bumperklevers voor me
Als je een beetje verder terug gaat in de tijd: de Amerikanen waren iets eerder met derde remlichten maar als zo'n auto werd geimporteerd mocht dat niet werken, zou teveel afleiden. Dus het derde remlicht moest onklaar gemaakt worden, echt draadje doorknippen enzo. Paar jaar later werd het in plaats van verboden verplicht...quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:49 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Heb Amerikaanse auto's geëxporteerd 20 jaar geleden en verlichting van de Mustang mocht niet, ook de Charger verlichting achter niet, allemaal gevaarlijk en nu voor bij de EV veel meer verlichting en nu is het okay?
Laat me raden, voor jou is het pas dringen als je parkeersensoren continue piiiiiiiiiiiep zeggen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:25 schreef Hyaenidae het volgende:
Nooit last van, degene er wel last van hebben moeten misschien bij zichzelf te rade gaan of ze wel vlot genoeg doorrijden en niet aan het linksplakken zijn.
Je mag 80, je moet het niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:54 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Van die klotegasten die 60 rijden waar 80 mag en dan nog beschermd worden door de wet omdat ze voor rijden.
Kijk, een Golf rijder met een omgekeerd petjequote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Daarom altijd 100 aanhouden, liever te hard dan te traag.
Ga je gang. Ik laat me niet door idioten opjagen in elk geval.quote:
Recht bestquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederland op de snelweg, ik blijf zoveel mogelijk rechts rijden, veel te veel mensen die als gekken rijden, kleven, dringen, snijden.
Die houden continue 90 aan, das beter dan proberen 100 links te rijden en continue te moeten remmen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:06 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Recht best
(alleen die vrachtwaggels...)
Doe ik de laatste tijd ook vaker. Geeft best wel rust, als ik dan toch sporadisch een keer die snelweg op moet. En af en toe een treintje inhalen als het links rustiger is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die houden continue 90 aan, das beter dan proberen 100 links te rijden en continue te moeten remmen.
Precies, gewoon rustig rechts met CC achter een vrachtwagen. Doe ik ook steeds vaker.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Doe ik de laatste tijd ook vaker. Geeft best wel rust, als ik dan toch sporadisch een keer die snelweg op moet. En af en toe een treintje inhalen als het links rustiger is.
Precies, volkomen ontspannen en qua tijd maakt het nauwelijks wat uit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Doe ik de laatste tijd ook vaker. Geeft best wel rust, als ik dan toch sporadisch een keer die snelweg op moet. En af en toe een treintje inhalen als het links rustiger is.
Cruise control man. Heerlijk. En scheelt geld. Planken doen we wel op een B-weggetje met mooie bochten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Precies, volkomen ontspannen en qua tijd maakt het nauwelijks wat uit.
Oh, dan heb je ineens geen haast als een idioot meer?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:18 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als ik achter je rijd wel, anders haal ik je in en blijf ik met 40 voor je hangen .
Raam open, zodat de blaffer zichtbaar is,quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij bumperklevers gooi ik gewoon ruitenvloeistofding aan![]()
Op de middelste baan blijven rijden, bloed irritatant.
Of de bestuurder die je met degene ernaast ziet beppen, maar 0 snelheid maken op de snelweg.
Ik kan natuurlijk ook meerijden tot je eindbestemming en je kop in elkaar tikken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:36 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Oh, dan heb je ineens geen haast als een idioot meer?
haha nee niet grappig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk ook meerijden tot je eindbestemming en je kop in elkaar tikken.![]()
Voor eikels die moedwillig hinderen middels rechtsmisbruik maak ik graag tijd vrij in mijn agenda.
Zo is dat, in dit kleine kikkerlandje geeft 10 km harder rijden dan de rest ook nauwelijks tijdswinst.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Toetsenbordheld.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk ook meerijden tot je eindbestemming en je kop in elkaar tikken.![]()
Voor eikels die moedwillig hinderen middels rechtsmisbruik maak ik graag tijd vrij in mijn agenda.
Ramen laten blinderenquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen die hun verlichting niet goed afgesteld hebben waardoor degene die voor ze rijdt verblind wordt wanneer ze in de achteruitkijkspiegel kijken. Erg gevaarlijk.
aftermarket xenons en xenons in het algemeen. Oh wat fijjn dat je alles goed ziet en ik * whiteflash*quote:
Mijn tip om de doorstroming te verbeteren is om rechts in te halen als je langzamer rijdt dan het verkeer op de linkerbaan. Zo kun jij er voorbij, heb je geen bumperklevers en hoeft er niemand in de ankers.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij bumperklevers gooi ik gewoon ruitenvloeistofding aan![]()
Op de middelste baan blijven rijden, bloed irritatant.
Of de bestuurder die je met degene ernaast ziet beppen, maar 0 snelheid maken op de snelweg.
Ok ik ben misschien een idioot he. Maar ik vind op de snelweg in je baan rechts inhalen geen overtreding. Als je banen wisselt wordt het iets anders. Maar wat kan ik eraan doen dat oma op baan 4 87 rijd en ik niet uit kan voegen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Mijn tip om de doorstroming te verbeteren is om rechts in te halen als je langzamer rijdt dan het verkeer op de linkerbaan. Zo kun jij er voorbij, heb je geen bumperklevers en hoeft er niemand in de ankers.
Of de midden en links plakkers zijn tot inkeer gekomen en worden nu links ingehaald, of zij zijn er gewend aan geraakt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Rechts inhalen stond tot voor kort nog vrij hoog, maar lijkt nu te zijn verdwenen uit de lijst. Hoe zit dit?
Dat is geen rechts inhalen, want dan ben je al bij de blokjes aanbeland. Bij de blokjes en bij files is rechts inhalen toegestaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ok ik ben misschien een idioot he. Maar ik vind op de snelweg in je baan rechts inhalen geen overtreding. Als je banen wisselt wordt het iets anders. Maar wat kan ik eraan doen dat oma op baan 4 87 rijd en ik niet uit kan voegen?
Ik zie ze wel vaak tot inkeer komen nadat ik ze rechts heb ingehaald. Is geen subtiele stille hint, maar duidelijke communicatie. Verbaal is niet mogelijk op dat moment, dus dit is 2e op de lijst van duidelijke en niet-subtiele communicatie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:00 schreef pmponer het volgende:
[..]
Of de midden en links plakkers zijn tot inkeer gekomen en worden nu links ingehaald, of zij zijn er gewend aan geraakt.
ah nee ik bedoel niet de invoegstroken maar gewoon 5 rijbanen waar de derde bezet wordt door een slak.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is geen rechts inhalen, want dan ben je al bij de blokjes aanbeland. Bij de blokjes en bij files is rechts inhalen toegestaan.
[..]
Ik zie ze wel vaak tot inkeer komen nadat ik ze rechts heb ingehaald. Is geen subtiele stille hint, maar duidelijke communicatie. Verbaal is niet mogelijk op dat moment, dus dit is 2e op de lijst van duidelijke en niet-subtiele communicatie.
Ja, alleen mag dat niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Mijn tip om de doorstroming te verbeteren is om rechts in te halen als je langzamer rijdt dan het verkeer op de linkerbaan. Zo kun jij er voorbij, heb je geen bumperklevers en hoeft er niemand in de ankers.
Als een agent het waagt om in deze situatie jou aan de kant te zetten, dan laat hij een artikel 5 gaan omwille van een (geen idee welk artikel rechtsinhalen verbiedt). Dat zou een verkeerde inschatting van prioriteiten zijn en zou deze agent in mijn beleving onbekwaam maken.quote:
En als diegene die ik rechts inhaal opeens beslist naar rechts te schuiven en tegen me aan knalt. 100 procent dat ik de Sjaak ben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als een agent het waagt om in deze situatie jou aan de kant te zetten, dan laat hij een artikel 5 gaan omwille van een (geen idee welk artikel rechtsinhalen verbiedt). Dat zou een verkeerde inschatting van prioriteiten zijn en zou deze agent in mijn beleving onbekwaam maken.
Ik denk dat op het nieuwe stuk A9 bij Holendrecht ook niet gehandhaafd gaat worden op rechts inhalen. Daar moet verkeer van links helemaal naar rechts en vice versa. Bovendien nog een heel stuk doorgetrokken streep voor het verkeer wat helemaal van rechts komt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:07 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ah nee ik bedoel niet de invoegstroken maar gewoon 5 rijbanen waar de derde bezet wordt door een slak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |