abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221553725
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 09:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Denk jij dat Oekraïne de bezette gebieden nog kan terug veroveren?
Deels, al is het realistischer dat Rusland niet in staat zal zijn alle gebieden te blijven bezetten. Maar als ze gedemilitariseerd moeten worden en geen veiligheidsgaranties van het westen krijgen, dan weten we zeker dat Rusland over een paar jaar nog meer Oekraïne in zal nemen…

Of denk jij dat Rusland dan wel weer vreedzaam zal worden?
pi_221553735
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 21:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zo escaleren we gestaag
Zo escaleert Rusland de boel gestaag
pi_221553779
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 09:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Deels, al is het realistischer dat Rusland niet in staat zal zijn alle gebieden te blijven bezetten. Maar als ze gedemilitariseerd moeten worden en geen veiligheidsgaranties van het westen krijgen, dan weten we zeker dat Rusland over een paar jaar nog meer Oekraïne in zal nemen…

Of denk jij dat Rusland dan wel weer vreedzaam zal worden?
Ja ik denk dat Rusland de bufferstaat wilt behouden.
Daar ging het volgens mij in eerste instantie om.
pi_221553809
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 01:16 schreef 3rr0r het volgende:
Bij praatprogramma Goedenavond Nederland (van WNL) zat vandaag iemand en die zat me toch Kremlin propaganda te verspreiden, genant. En fanatiek ook nog, leek wel betaald _O- De 'we moeten ons in Rusland verplaatsen en NAVO die hen bedreigt' dingen.

Deze meneer:
[..]

Die krant was niet voor niets al fout sinds 1940.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221553812
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 09:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja ik denk dat Rusland de bufferstaat wilt behouden.
Daar ging het volgens mij in eerste instantie om.
Tja, dit lijkt me hopeloos naïef.
pi_221554612
Ik denk sowieso dat het een eindeloze oorlog wordt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221554882
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 01:16 schreef 3rr0r het volgende:
Bij praatprogramma Goedenavond Nederland (van WNL) zat vandaag iemand en die zat me toch Kremlin propaganda te verspreiden, genant. En fanatiek ook nog, leek wel betaald _O- De 'we moeten ons in Rusland verplaatsen en NAVO die hen bedreigt' dingen.

Deze meneer:
[..]

Het klinkt misschien een beetje lullig, maar 'we moeten ons wat meer in Rusland verplaatsen' was ook jarenlang een mantra van Derk Sauer.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 11:37:25 #208
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221555034
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk sowieso dat het een eindeloze oorlog wordt.
Dat is wel waar Europa op aanstuurt, lijkt het.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221555198
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 11:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is wel waar Europa op aanstuurt, lijkt het.
Rusland bedoel je toch neem ik aan?

Nogmaals, als het aan Oekraïne ligt zou er vandaag nog een staakt-het-vuren op basis van de huidige frontlinie mogelijk zijn. Rusland maakt er een eindeloos conflict van, niet Oekraïne of Europa.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 11:46:21 #210
38496 Perrin
pi_221555206
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 11:44 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Rusland bedoel je toch neem ik aan?

Nogmaals, als het aan Oekraïne ligt zou er vandaag nog een staakt-het-vuren op basis van de huidige frontlinie mogelijk zijn. Rusland maakt er een eindeloos conflict van, niet Oekraïne of Europa.
Wij gaven en geven Oekraine genoeg om niet te verliezen maar niet genoeg om te winnen.

Rusland wil de oorlog juist snel beëindigen, met Oekraïne onder Russisch bestuur.
pi_221555229
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 11:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wij gaven en geven Oekraine genoeg om niet te verliezen maar niet genoeg om te winnen.

Rusland wil de oorlog juist snel beëindigen, met Oekraïne onder Russisch bestuur.
Ah, zo bedoel je het. Daar kan ik nog in meegaan. Maar dat doet Europa niet omdat het een eindeloos conflict wil. Europa wil dat Oekraïne wint.

De reden dat Europa te weinig geeft om Oekraïne te laten winnen, is dat we politiek blijkbaar niet bereid zijn om daar de financiële middelen voor vrij te maken.

Als de politieke wil er is, dan zouden we met gemak de defensie-productie van Rusland kunnen outperformen (zowel kwalitatief als kwantitatief).
  woensdag 12 augustus 2026 @ 11:57:54 #212
38496 Perrin
pi_221555263
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 11:51 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ah, zo bedoel je het. Daar kan ik nog in meegaan. Maar dat doet Europa niet omdat het een eindeloos conflict wil. Europa wil dat Oekraïne wint.

De reden dat Europa te weinig geeft om Oekraïne te laten winnen, is dat we politiek blijkbaar niet bereid zijn om daar de financiële middelen voor vrij te maken.

Als de politieke wil er is, dan zouden we met gemak de defensie-productie van Rusland kunnen outperformen (zowel kwalitatief als kwantitatief).
Wat dan ook precies de motivatie is, het resultaat is een conflict dat duurt en duurt.
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 12:01:03 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221555275
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 11:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

We geven Oekraine wat we kunnen missen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221555297
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 12:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
We geven Oekraine wat we kunnen missen
"Wat we kunnen missen" is natuurlijk wel een vrij rekkelijk begrip.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 12:08:00 #215
38496 Perrin
pi_221555305
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 12:06 schreef Breekfast het volgende:

[..]
En het stapelt op naarmate de oorlog langer duurt.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 12:28:58 #216
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_221555402
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 08:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar wat is dan de oplossing?
Rusland geeft niet op en Oekraïne ook niet.
Dan nog maar 1000en mensen opofferen voor niks?
En dan gaat het er niet om wie er goed of fout is maar hoe dit conflict beëindigd kan worden.
Rusland moet kapot
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_221555417
Het is inderdaad helaas niet uit te sluiten dat Europa en de VS (die het eigenlijk al doen) eerder hun steun voor Oekraïne zullen afbouwen dan bijvoorbeeld Noord-Korea, Iran (openlijk) en China (op een sluwere manier) dat bij Rusland zullen doen.
Want voor die landen is het creëren van een nieuwe wereldorde veel en veel heiliger dan dat het behouden van de huidige wereldorde voor ons is. Want ach, hoe groot kan de invloed van een 'nieuw' Oekraïne daarop zijn? Helaas zal blijken dat Oekraïne nog maar het begin is, en een eerste succes kan een grote aanmoediging zijn voor het creëren van nieuwe shit.

Daarmee kom ik dan meteen op het enige 'goede' aan die zoveelste oorlog in het Midden-Oosten: het houdt Iran ff bezig.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221555503
Hoeveel diesel en dollars heeft Noord Korea om de Russische economie/invasie/terreur draaiende te houden?

En China eet van 2 walletjes.

En Europa heeft meer belang in veiligheid dan wat schurkenstaten bij een "multipolaire wereldorde" :')
  Moderator woensdag 12 augustus 2026 @ 12:48:26 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221555507
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 12:06 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Niet echt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221555517
Het is niet aan Europa om te besluiten of Oekraïne moet stoppen met vechten. Het is hun land dat Rusland binnenvalt, dus zolang Oekraïne door wilt gaan en geen serieuze basis zien om te onderhandelen dan moet dat kunnen.

Onze vooronders hadden er ook geen problemen mee om 80 jaar door te gaan tegen Spanje voor onze onafhankelijkheid.
pi_221555529
Alsof Rusland na Oekraïne ineens vrede wil, de rest van Europa geen gevaar loopt, en we voor de gein Oekraïne steunen.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 13:49:23 #222
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221556002
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 12:50 schreef Timwonnacott het volgende:
Het is niet aan Europa om te besluiten of Oekraïne moet stoppen met vechten. Het is hun land dat Rusland binnenvalt, dus zolang Oekraïne door wilt gaan en geen serieuze basis zien om te onderhandelen dan moet dat kunnen.

Onze vooronders hadden er ook geen problemen mee om 80 jaar door te gaan tegen Spanje voor onze onafhankelijkheid.
Ja. Zo zijn we vanaf 1651 ook 335 jaar in oorlog geweest met de Scilly eilanden en is er pas in 1986 een vredesverdrag getekend.

Daar heeft niemand het over!
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221556012
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 12:50 schreef Timwonnacott het volgende:
Het is niet aan Europa om te besluiten of Oekraïne moet stoppen met vechten.
Maar het was wèl aan ons om destijds de vredesbesprekingen op te blazen en Oekraïne verder te laten vechten?

Waarom was het toen wel aan ons en nu niet? Het is of beiden, of beiden niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 13:52:07 #224
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221556017
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 11:51 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Europa wil helemaal niets. Als de vazal van de VS hebben wij te doen wat er vanuit Washington wordt opgedragen.

En laten die gebaat zijn bij een langdurige oorlog waarvoor constant moet worden aangebeld voor wapentuig, leningen en andere financieringen.

Het liefst bieden ze nieuwe Marshallhulp (Trumphulp? :D ) als Europa weer in puin ligt zodat we weer 100 jaar de bedrijfspoedel zijn. Bonus als de Russen ook aan de grond zitten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 12 augustus 2026 @ 13:54:35 #225
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221556035
Ok.
Scorched earth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')