Deels, al is het realistischer dat Rusland niet in staat zal zijn alle gebieden te blijven bezetten. Maar als ze gedemilitariseerd moeten worden en geen veiligheidsgaranties van het westen krijgen, dan weten we zeker dat Rusland over een paar jaar nog meer Oekraïne in zal nemen…quote:Op woensdag 12 augustus 2026 09:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Denk jij dat Oekraïne de bezette gebieden nog kan terug veroveren?
Ja ik denk dat Rusland de bufferstaat wilt behouden.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 09:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Deels, al is het realistischer dat Rusland niet in staat zal zijn alle gebieden te blijven bezetten. Maar als ze gedemilitariseerd moeten worden en geen veiligheidsgaranties van het westen krijgen, dan weten we zeker dat Rusland over een paar jaar nog meer Oekraïne in zal nemen…
Of denk jij dat Rusland dan wel weer vreedzaam zal worden?
Die krant was niet voor niets al fout sinds 1940.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 01:16 schreef 3rr0r het volgende:
Bij praatprogramma Goedenavond Nederland (van WNL) zat vandaag iemand en die zat me toch Kremlin propaganda te verspreiden, genant. En fanatiek ook nog, leek wel betaaldDe 'we moeten ons in Rusland verplaatsen en NAVO die hen bedreigt' dingen.
Deze meneer:
[..]
Tja, dit lijkt me hopeloos naïef.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 09:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja ik denk dat Rusland de bufferstaat wilt behouden.
Daar ging het volgens mij in eerste instantie om.
Het klinkt misschien een beetje lullig, maar 'we moeten ons wat meer in Rusland verplaatsen' was ook jarenlang een mantra van Derk Sauer.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 01:16 schreef 3rr0r het volgende:
Bij praatprogramma Goedenavond Nederland (van WNL) zat vandaag iemand en die zat me toch Kremlin propaganda te verspreiden, genant. En fanatiek ook nog, leek wel betaaldDe 'we moeten ons in Rusland verplaatsen en NAVO die hen bedreigt' dingen.
Deze meneer:
[..]
Dat is wel waar Europa op aanstuurt, lijkt het.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk sowieso dat het een eindeloze oorlog wordt.
Rusland bedoel je toch neem ik aan?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is wel waar Europa op aanstuurt, lijkt het.
Wij gaven en geven Oekraine genoeg om niet te verliezen maar niet genoeg om te winnen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 11:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Rusland bedoel je toch neem ik aan?
Nogmaals, als het aan Oekraïne ligt zou er vandaag nog een staakt-het-vuren op basis van de huidige frontlinie mogelijk zijn. Rusland maakt er een eindeloos conflict van, niet Oekraïne of Europa.
Ah, zo bedoel je het. Daar kan ik nog in meegaan. Maar dat doet Europa niet omdat het een eindeloos conflict wil. Europa wil dat Oekraïne wint.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 11:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wij gaven en geven Oekraine genoeg om niet te verliezen maar niet genoeg om te winnen.
Rusland wil de oorlog juist snel beëindigen, met Oekraïne onder Russisch bestuur.
Wat dan ook precies de motivatie is, het resultaat is een conflict dat duurt en duurt.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 11:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ah, zo bedoel je het. Daar kan ik nog in meegaan. Maar dat doet Europa niet omdat het een eindeloos conflict wil. Europa wil dat Oekraïne wint.
De reden dat Europa te weinig geeft om Oekraïne te laten winnen, is dat we politiek blijkbaar niet bereid zijn om daar de financiële middelen voor vrij te maken.
Als de politieke wil er is, dan zouden we met gemak de defensie-productie van Rusland kunnen outperformen (zowel kwalitatief als kwantitatief).
We geven Oekraine wat we kunnen missenquote:Op woensdag 12 augustus 2026 11:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wij gaven en geven Oekraine genoeg om niet te verliezen maar niet genoeg om te winnen.
Rusland wil de oorlog juist snel beëindigen, met Oekraïne onder Russisch bestuur.
"Wat we kunnen missen" is natuurlijk wel een vrij rekkelijk begrip.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
We geven Oekraine wat we kunnen missen
En het stapelt op naarmate de oorlog langer duurt.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
"Wat we kunnen missen" is natuurlijk wel een vrij rekkelijk begrip.
Rusland moet kapotquote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar wat is dan de oplossing?
Rusland geeft niet op en Oekraïne ook niet.
Dan nog maar 1000en mensen opofferen voor niks?
En dan gaat het er niet om wie er goed of fout is maar hoe dit conflict beëindigd kan worden.
Niet echtquote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
"Wat we kunnen missen" is natuurlijk wel een vrij rekkelijk begrip.
Ja. Zo zijn we vanaf 1651 ook 335 jaar in oorlog geweest met de Scilly eilanden en is er pas in 1986 een vredesverdrag getekend.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:50 schreef Timwonnacott het volgende:
Het is niet aan Europa om te besluiten of Oekraïne moet stoppen met vechten. Het is hun land dat Rusland binnenvalt, dus zolang Oekraïne door wilt gaan en geen serieuze basis zien om te onderhandelen dan moet dat kunnen.
Onze vooronders hadden er ook geen problemen mee om 80 jaar door te gaan tegen Spanje voor onze onafhankelijkheid.
Maar het was wèl aan ons om destijds de vredesbesprekingen op te blazen en Oekraïne verder te laten vechten?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:50 schreef Timwonnacott het volgende:
Het is niet aan Europa om te besluiten of Oekraïne moet stoppen met vechten.
Europa wil helemaal niets. Als de vazal van de VS hebben wij te doen wat er vanuit Washington wordt opgedragen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 11:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ah, zo bedoel je het. Daar kan ik nog in meegaan. Maar dat doet Europa niet omdat het een eindeloos conflict wil. Europa wil dat Oekraïne wint.
De reden dat Europa te weinig geeft om Oekraïne te laten winnen, is dat we politiek blijkbaar niet bereid zijn om daar de financiële middelen voor vrij te maken.
Als de politieke wil er is, dan zouden we met gemak de defensie-productie van Rusland kunnen outperformen (zowel kwalitatief als kwantitatief).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |