abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 augustus 2026 @ 21:26:47 #126
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221544946
quote:
Poetin heeft zojuist Russische pensioenen geplunderd om zijn eigen failliete leger te betalen.
O, maar dat is heel modern van Putin, hier wil men ook de AOW afschaffen

Maar gaat prima dus , de landbouw heeft geen diesel voor de machines en Putin pikt het kleine staatspensioen in
Bekijk deze YouTube-video
Russen redden het zonder internet, alleen geen maps en niet online betalen met credit card
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 10-08-2026 21:48:29 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221544965
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 21:02 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
ja oké, maar dan sturen ze clustermunitie ofzo?
Gewoon heel veel drones.
pi_221544979
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 21:02 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
ja oké, maar dan sturen ze clustermunitie ofzo?
twitter

We hadden al een groot deel van de aftermath gezien trouwens, maar ik dacht dat dat een accumulatie was over de maanden, niet grotendeels van 1 event.
pi_221545082
twitter
pi_221545380
Alles wat Trump zegt kun je net zo goed negeren.
pi_221545408
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 22:30 schreef havanagila het volgende:
Alles wat Trump zegt kun je net zo goed negeren.
Gewoon zorgen dat je altijd de laatste bent die hij zojuist gesproken heeft.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221545430
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 21:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Shocked Pikachu face
  maandag 10 augustus 2026 @ 22:50:38 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221545519
De technologie is sinds de eerste patriot zo vaak veranderd. Misschien is het gewoon het beste een nieuw systeem van scratch te ontwerpen.
The End Times are wild
pi_221545666
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 15:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
[..]
Sowieso is attritie-oorlogsvoering de meest zinloze en achterlijke vorm van oorlogsvoering die er is. Gewoon op elkaar blijven inbeuken totdat één partij niet meer kan aanleveren.. De 'mooie' tegenhanger is manoeuvre-oorlogsvoering, waarbij je de vijand uitmanoeuvreert zonder hem per se te slijten. Dus dat wij hier weer langjarig en massaal aan begonnen zijn is al erg genoeg.

Verder is de dood van een individuele soldaat wel een persoonlijk drama, maar nauwelijks van invloed op een toekomstige vrede of lopende mobilisatie. Zeker wanneer deze verliezen gewoon kunnen worden aangevuld. Als op deze wijze één voor één de soldaten worden afgeschoten dan houden zowel Oekraine als Rusland maar weinig jonge mannen meer over.
Ja, maar deze analyse kan je enkel maken, als je het vanuit een neutrale invalshoek bekijkt. Ik zie Rusland wel als de vijand van het westen.
pi_221545671
Heel iets anders. Maar waarom is er eigenlijk in vredesnaam een Amerikaanse kernwapenparaplu over Europa? wat er is toch niemand die denkt dat Amerika een kernoorlog gaat voeren vanwege een Europees land??

Volgens mij zijn dat een van de meest zinloze dingen, en kan Amerika ze het beste morgen nog ophalen.
pi_221545685
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 23:21 schreef theunderdog het volgende:
Heel iets anders. Maar waarom is er eigenlijk in vredesnaam een Amerikaanse kernwapenparaplu over Europa? wat er is toch niemand die denkt dat Amerika een kernoorlog gaat voeren vanwege een Europees land??
Weleens gehoord van de Koude Oorlog?

Voordat we een huichelaar in het Witte Huis hadden, was die doctrine nog in leven.
gr gr
pi_221545701
Kyiv en meerdere andere steden onder Ballistische raketaanval.

Oa Iskanders, Zircons en de koreaanse KN23

Van de Noord Koreaanse KN 23 weten we dat dat de raket was die ongeveer een week geleden een heel gezin waaronder veel kinderen hadden gedood nadat het maarliefst 15km haar doel had gemist.
pi_221545703
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 23:21 schreef theunderdog het volgende:

Volgens mij zijn dat een van de meest zinloze dingen, en kan Amerika ze het beste morgen nog ophalen.
Begin je zowaar de goede vragen te stellen. Wij hebben onze eigen verdediging nodig, alleen noemen sommigen dat escalatie.
  maandag 10 augustus 2026 @ 23:38:01 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221545705
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 23:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, maar deze analyse kan je enkel maken, als je het vanuit een neutrale invalshoek bekijkt. Ik zie Rusland wel als de vijand van het westen.
Een goede analyse is altijd objectief.
The End Times are wild
pi_221545707
Enorme explosies in Kyiv en Zaporizha, Zaporizha wordt naast Ballistische raketten en Zircons ook aangevallen door FAB bommen, terwijl Kyiv ook door Kruisraketdrones wordt aangevallen.

Zaporizha:

pi_221545708
quote:
19s.gif Op maandag 10 augustus 2026 23:36 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Begin je zowaar de goede vragen te stellen. Wij hebben onze eigen verdediging nodig, alleen noemen sommigen dat escalatie.
Omtrent kernwapens hebben wij die juist al. De Franse.

Niet dat ik de Franse nu zo vertrouw. Maar Nederland ligt wel zo dichtbij Frankrijk, dat die echt wel reageren als ze denken dat een land kernwapens op ons af wil sturen. Maar Amerika?

They don't give a F
pi_221545709
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 23:29 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
Weleens gehoord van de Koude Oorlog?

Voordat we een huichelaar in het Witte Huis hadden, was die doctrine nog in leven.
Die is nog steeds 'levend', maar was altijd kut.
  maandag 10 augustus 2026 @ 23:41:53 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 10 augustus 2026 @ 23:43:08 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221545712
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 23:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet dat ik de Franse nu zo vertrouw. Maar Nederland ligt wel zo dichtbij Frankrijk, dat die echt wel reageren als ze denken dat een land kernwapens op ons af wil sturen. Maar Amerika?

They don't give a F
De garantie dat een land ons zal wreken als er een kernwapen op ons wordt afgevuurd is er niet. Ook niet van Frankrijk.
Bovendien lost dit het probleem dat we dan hebben (een kernwapen op ons) niet op.
The End Times are wild
pi_221545715
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 23:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
De garantie dat een land ons zal wreken als er een kernwapen op ons wordt afgevuurd is er niet. Ook niet van Frankrijk.
Bovendien lost dit het probleem dat we dan hebben (een kernwapen op ons) niet op.
Nooit garantie. Maar je kan wel een redelijke analyse maken. Een kernwapen op ons kan direct nadelige gevolgen hebben voor Frankrijk. Amerika doet alsof er niets aan het handje is.

En nee, eenmaal afgevuurd, maakt het voor ons niets meer uit haha. Maar het gaat om de preventieve afschrikking.
pi_221545721
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 23:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

They don't give a F
Wanneer het er op aankomt gaan ook zij alles doen in hun macht om Frankrijk te beschermen. Die gaan helemaal voor niemand vergeldingsacties uitvoeren, dat geloof ik nooit.

Zelf 24/7/365 vergeldingsonderzeeërs hebben is het enige waar ik in geloof. Nog meer nog dan zelf tanks, drones of wat dan ook hebben. Ons leger is te klein en te miezerig om zelf alleen wat te kunnen doen welke goede intenties ze ook hebben, daar hebben we de mensen niet voor.

Dat nucleaire vergelding ons enige middel zou zijn is wat mij betreft juist een kracht.
pi_221545729
quote:
19s.gif Op maandag 10 augustus 2026 23:48 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Wanneer het er op aankomt gaan ook zij alles doen in hun macht om Frankrijk te beschermen. Die gaan helemaal voor niemand vergeldingsacties uitvoeren, dat geloof ik nooit.

Zelf 24/7/365 vergeldingsonderzeeërs hebben is het enige waar ik in geloof. Nog meer nog dan zelf tanks, drones of wat dan ook hebben. Ons leger is te klein en te miezerig om zelf alleen wat te kunnen doen welke goede intenties ze ook hebben, daar hebben we de mensen niet voor.

Dat nucleaire vergelding ons enige middel zou zijn is wat mij betreft juist een kracht.
Oh nee. Ik heb wel vertrouwen in Frankrijk. Zelf kernwapens ontwikkelen is zonde van het geld. En tegen de tijd dat je ze hebt, ben je 15 jaar verder.
pi_221545732
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 23:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oh nee. Ik heb wel vertrouwen in Frankrijk. Zelf kernwapens ontwikkelen is zonde van het geld. En tegen de tijd dat je ze hebt, ben je 15 jaar verder.
Waarom zouden ze ingrijpen met als gevolg direct nucleair gevaar voor henzelf?
pi_221545735
quote:
19s.gif Op maandag 10 augustus 2026 23:55 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Waarom zouden ze ingrijpen met als gevolg direct nucleair gevaar voor henzelf?
Omdat ze ze een kernwapenaanval op buurlanden, of landen dichtbij zien als een aanval op henzelf.

Ik denk dat weer niet dat ze iets zouden doen voor de Baltische staten, bijv.
pi_221545744
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 23:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat ze ze een kernwapenaanval op buurlanden, of landen dichtbij zien als een aanval op henzelf.

Ik denk dat weer niet dat ze iets zouden doen voor de Baltische staten, bijv.
:P Ik zal dan wel pessimistisch zijn. Wanneer die situatie aan de hand is gaan ze 'rationeel' nadenken om wat in dat moment de keuze is de gemaakt kan worden die tot zo weinig mogelijk deden leidt. Helemaal wanneer je als land een conflict in gaat waar je zelf nog buiten kan stappen onder het mom van de-escalatie dan denk ik dat ze dat altijd zouden doen.

Geloof wel dat ze een hele strenge speech gaan geven en oproepen tot vrede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')