O, maar dat is heel modern van Putin, hier wil men ook de AOW afschaffenquote:Poetin heeft zojuist Russische pensioenen geplunderd om zijn eigen failliete leger te betalen.
Gewoon heel veel drones.quote:Op maandag 10 augustus 2026 21:02 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
ja oké, maar dan sturen ze clustermunitie ofzo?
quote:Op maandag 10 augustus 2026 21:02 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
ja oké, maar dan sturen ze clustermunitie ofzo?
Gewoon zorgen dat je altijd de laatste bent die hij zojuist gesproken heeft.quote:Op maandag 10 augustus 2026 22:30 schreef havanagila het volgende:
Alles wat Trump zegt kun je net zo goed negeren.
Ja, maar deze analyse kan je enkel maken, als je het vanuit een neutrale invalshoek bekijkt. Ik zie Rusland wel als de vijand van het westen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Sowieso is attritie-oorlogsvoering de meest zinloze en achterlijke vorm van oorlogsvoering die er is. Gewoon op elkaar blijven inbeuken totdat één partij niet meer kan aanleveren.. De 'mooie' tegenhanger is manoeuvre-oorlogsvoering, waarbij je de vijand uitmanoeuvreert zonder hem per se te slijten. Dus dat wij hier weer langjarig en massaal aan begonnen zijn is al erg genoeg.
Verder is de dood van een individuele soldaat wel een persoonlijk drama, maar nauwelijks van invloed op een toekomstige vrede of lopende mobilisatie. Zeker wanneer deze verliezen gewoon kunnen worden aangevuld. Als op deze wijze één voor één de soldaten worden afgeschoten dan houden zowel Oekraine als Rusland maar weinig jonge mannen meer over.
Weleens gehoord van de Koude Oorlog?quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:21 schreef theunderdog het volgende:
Heel iets anders. Maar waarom is er eigenlijk in vredesnaam een Amerikaanse kernwapenparaplu over Europa? wat er is toch niemand die denkt dat Amerika een kernoorlog gaat voeren vanwege een Europees land??
Begin je zowaar de goede vragen te stellen. Wij hebben onze eigen verdediging nodig, alleen noemen sommigen dat escalatie.quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:21 schreef theunderdog het volgende:
Heel iets anders. Maar waarom is er eigenlijk in vredesnaam een Amerikaanse kernwapenparaplu over Europa? wat er is toch niemand die denkt dat Amerika een kernoorlog gaat voeren vanwege een Europees land??
Volgens mij zijn dat een van de meest zinloze dingen, en kan Amerika ze het beste morgen nog ophalen.
Een goede analyse is altijd objectief.quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar deze analyse kan je enkel maken, als je het vanuit een neutrale invalshoek bekijkt. Ik zie Rusland wel als de vijand van het westen.
Omtrent kernwapens hebben wij die juist al. De Franse.quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:36 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Begin je zowaar de goede vragen te stellen. Wij hebben onze eigen verdediging nodig, alleen noemen sommigen dat escalatie.
Die is nog steeds 'levend', maar was altijd kut.quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:29 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Weleens gehoord van de Koude Oorlog?
Voordat we een huichelaar in het Witte Huis hadden, was die doctrine nog in leven.
De garantie dat een land ons zal wreken als er een kernwapen op ons wordt afgevuurd is er niet. Ook niet van Frankrijk.quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omtrent kernwapens hebben wij die juist al. De Franse.
Niet dat ik de Franse nu zo vertrouw. Maar Nederland ligt wel zo dichtbij Frankrijk, dat die echt wel reageren als ze denken dat een land kernwapens op ons af wil sturen. Maar Amerika?
They don't give a F
Nooit garantie. Maar je kan wel een redelijke analyse maken. Een kernwapen op ons kan direct nadelige gevolgen hebben voor Frankrijk. Amerika doet alsof er niets aan het handje is.quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
De garantie dat een land ons zal wreken als er een kernwapen op ons wordt afgevuurd is er niet. Ook niet van Frankrijk.
Bovendien lost dit het probleem dat we dan hebben (een kernwapen op ons) niet op.
Wanneer het er op aankomt gaan ook zij alles doen in hun macht om Frankrijk te beschermen. Die gaan helemaal voor niemand vergeldingsacties uitvoeren, dat geloof ik nooit.quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omtrent kernwapens hebben wij die juist al. De Franse.
Niet dat ik de Franse nu zo vertrouw. Maar Nederland ligt wel zo dichtbij Frankrijk, dat die echt wel reageren als ze denken dat een land kernwapens op ons af wil sturen. Maar Amerika?
They don't give a F
Oh nee. Ik heb wel vertrouwen in Frankrijk. Zelf kernwapens ontwikkelen is zonde van het geld. En tegen de tijd dat je ze hebt, ben je 15 jaar verder.quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:48 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wanneer het er op aankomt gaan ook zij alles doen in hun macht om Frankrijk te beschermen. Die gaan helemaal voor niemand vergeldingsacties uitvoeren, dat geloof ik nooit.
Zelf 24/7/365 vergeldingsonderzeeërs hebben is het enige waar ik in geloof. Nog meer nog dan zelf tanks, drones of wat dan ook hebben. Ons leger is te klein en te miezerig om zelf alleen wat te kunnen doen welke goede intenties ze ook hebben, daar hebben we de mensen niet voor.
Dat nucleaire vergelding ons enige middel zou zijn is wat mij betreft juist een kracht.
Waarom zouden ze ingrijpen met als gevolg direct nucleair gevaar voor henzelf?quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh nee. Ik heb wel vertrouwen in Frankrijk. Zelf kernwapens ontwikkelen is zonde van het geld. En tegen de tijd dat je ze hebt, ben je 15 jaar verder.
Omdat ze ze een kernwapenaanval op buurlanden, of landen dichtbij zien als een aanval op henzelf.quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:55 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Waarom zouden ze ingrijpen met als gevolg direct nucleair gevaar voor henzelf?
quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat ze ze een kernwapenaanval op buurlanden, of landen dichtbij zien als een aanval op henzelf.
Ik denk dat weer niet dat ze iets zouden doen voor de Baltische staten, bijv.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |