De volkenrechtelijke status van het conflict en het humanitaire oorlogsrecht zijn twee verschillende dingen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik zie alleen dat Oekraine enkele honderdduizenden onuitgenodigde Russen op haar grondgebied heeft om een illegale militaire operatie (of een onofficieel oorlog) uit te voeren. Over humanitair oorlogsrecht denk ik al lang niet meer eens na, als deze jarenlang dagelijks met voeten getreden wordt heeft dat geen waarde meer.
Nee maar ik snap de zin vooral niet dat wij meegaan in de attritieoorlogsvoering, alsof dat geinitieerd wordt door Oekraine met steun van "wij" ons dus.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Manoeuvre-wise is het allemaal niet van de grond gekomen echt. Zijn natuurlijk allerlei redenen voor. Iets zegt me dat wanneer de Duitsers het hadden mogen proberen met hun oude elan, het er toch allemaal anders uit had kunnen komen te zien.
Als we het over recht of zaken hebben met de term 'recht' erin trekt Rusland sowieso aan het kortste eind. Rusland bleef/blijft nog wat hangen in het (moderne) imperialisme maar anders kun je vrij lastig verkopen dat ze ook maar met iets in haar recht staat. Rusland mag daar niet zijn, en daarom heb ik echt geen medelijden met de lui die haar agenda in Oekraine helpen uit te voeren.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
De volkenrechtelijke status van het conflict en het humanitaire oorlogsrecht zijn twee verschillende dingen.
Of jij er wel of geen medelijden mee hebt is irrelevant. Vanuit legitiem en humanitair oogpunt is het hor gewoon van toepassing. Bovendien is het ook tactisch dom om je er niet aan te houden.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als we het over recht of zaken hebben met de term 'recht' erin trekt Rusland sowieso aan het kortste eind. Rusland bleef/blijft nog wat hangen in het (moderne) imperialisme maar anders kun je vrij lastig verkopen dat ze ook maar met iets in haar recht staat. Rusland mag daar niet zijn, en daarom heb ik echt geen medelijden met de lui die haar agenda in Oekraine helpen uit te voeren.
Ja, daar hebben ze wel last van een brandje.quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Deze drones zijn helemaal doorgevlogen naar Tyumen en hebben zojuist de raffinaderij daar geraakt, zon 2100km diep.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie Oekraine zich (redelijk) netjes aan de regels houden en Rusland niet. Waardoor ik nog meer sympathie heb voor Oekraine.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of jij er wel of geen medelijden mee hebt is irrelevant. Vanuit legitiem en humanitair oogpunt is het hor gewoon van toepassing. Bovendien is het ook tactisch dom om je er niet aan te houden.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 9 augustus 2026 22:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het over zowel Oekraine als Rusland. Dat is allemaal graan voor de export. Dus tekorten op de wereldmarkt die ontstaan omdat Oekraine zijn graan niet kan exporteren en Rusland omdat het zijn graan niet kan oogsten. Dus allemaal mensen die verder niks met het conflict te maken hebben.
ik hoor kees niet over diesel tekort, maar nu zal de diesel van kees wel met een tankwagen uit Hongarije komenquote:Rusland kan zijn tarwe niet oogsten
Dat is natuurlijk je goed recht. En volhouden dan dat Oekraine zich redelijk aan de regels houdt. Op lange termijn werkt dat echt in hun voordeel.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:59 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik zie Oekraine zich (redelijk) netjes aan de regels houden en Rusland niet. Waardoor ik nog meer sympathie heb voor Oekraine.
Grotere ballen dan heel het Kremlin bij elkaar.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:41 schreef skysherrif het volgende:
Er vinden momenteel heel kleinschalig en voorzichtig wat protesten plaats in Rusland nadat de Sociaal liberale partij Yabloko van het stembiljet lijkt te worden gehaald. De partij wil de oorlog stoppen met Oekraine.
[ x ]
Het hele verhaal op zijn Substackquote:
Veel meer achter de link, grafieken, podcast, etc.quote:Russian recruitment stabilizes at 1,000 per day
Russian recruitment has slowed down this year, but there are no signs of a collapse yet. Meanwhile, recruitment costs are at an all-time high, and payments to intermediaries are increasing.
Zojuist heeft Rusland officieel de enige echte oppositie partij Yabloko geweerd van de verkiezingen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:44 schreef havanagila het volgende:
[..]
Grotere ballen dan heel het Kremlin bij elkaar.
En in Crimea weer 2 s400 launchers kapot.
Je zou zeggen dat ze dat op een kluitje op de weg blijven hangen wel een beetje hadden afgeleerd na maart 2022...quote:
Niet zo moeilijk, de russen hielpen vooral om door onbegrijpelijke reden een kolonne van 50 voertuigen zonder enige ruimte naast elkaar te parkeren redelik dicht bij het front.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:08 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
jeetje wat een slagveld.. Hoe doen ze dat?
Het was een Mig-29, piloot overleefd.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:02 schreef skysherrif het volgende:
Een Oekraiense straaljager is zojuist gecrashed boven Odesa. De piloot heeft zich optijd weten te redden.
Ik gok een f16.
Video, videoquote:Op maandag 10 augustus 2026 19:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het was een Mig-29, piloot overleefd.
Laatste is het belangrijkste, maar afgelopen maanden zijn er wel iets teveel mig-29s gecrashed. Die extra toestellen van polen waren best handig geweest nu.
upd: officiele bevestiging
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja oké, maar dan sturen ze clustermunitie ofzo?quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk, de russen hielpen vooral om door onbegrijpelijke reden een kolonne van 50 voertuigen zonder enige ruimte naast elkaar te parkeren redelik dicht bij het front.
[ afbeelding ]
Hier uit een andere video een groot deel van de kolonne in de lens van een drone.
quote:Op maandag 10 augustus 2026 20:25 schreef TLC het volgende:
Heerlijk die vrije verkiezingen in vadertje rusland
https://nos.nl/artikel/26(...)rlementsverkiezingen
Dan lijkt dat stoeltje wisselen van ons carrousel middelmatigheid, zondere enige vorm van macht vanwege Brussel, nog ergens op.quote:Op maandag 10 augustus 2026 20:25 schreef TLC het volgende:
Heerlijk die vrije verkiezingen in vadertje rusland
https://nos.nl/artikel/26(...)rlementsverkiezingen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |