Zie jij hem ooit het niveau van de Eredivisie ontstijgen? Ik niet, in ieder geval.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:31 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Stevige teksten. Ik denk van wel.
Omrop Fryslan bevestigt het nu ook.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:16 schreef fetX het volgende:
Volgens de Telegraaf wil Feyenoord nog meer spelers kwijt. Wat een nieuws.
Precies. Ik vind dat Rigaux gevaarlijk spel speelt, een grote gok eigenlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De vraag is wat de marktwaarde van Read precies is. Misschien waren dit wel biedingen boven z'n marktwaarde en is er volgend jaar geen club die meer dan ¤20m wil bieden.
Ook zonder blessures kan de waarde dalen, gewoon omdat de hype wegvalt.
Wow, gevaarlijk spel zelfs.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:47 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Precies. Ik vind dat Rigaux gevaarlijk spel speelt, een grote gok eigenlijk.
Een bod van boven de 25 Mio voor een back is niet iets vanzelfsprekends. Maar goed, hij heeft er voor doorgeleerd.
Waarom de angst laten regeren? Elke keer dat gezeik van “ja maar een blessure straks weer een Jorgensen” “ja maar straks is hij minder waard” “ja maar straks presteert hij niet” op die manier kan je elke speler wel wegdoen bij het eerste bod.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:47 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Precies. Ik vind dat Rigaux gevaarlijk spel speelt, een grote gok eigenlijk.
Een bod van boven de 25 Mio voor een back is niet iets vanzelfsprekends. Maar goed, hij heeft er voor doorgeleerd.
Precies dit. Verder niks met Ajax, maar dat doen ze consequent beter dan zowel PSV als Feyenoord. Ze plukken wat dat betreft nu nog steeds de vruchten van het goede jaar in 2018.quote:
Vooral verbazingwekkend aangezien het niet rijmt met hoe makkelijk er afgelopen jaren hoge miljoenenbedragen zijn uitgegeven aan spelers zonder dat ze fatsoenlijk gescout zijn voor Feyenoord. Bijna Mislintat-praktijken. Een misser die door de scouting/TD breed gedragen werd kan altijd, en soms moet je natuurlijk snel handelen. Maar hoe Priske ‘gescout’ is, lijkt voor bijna iedere miljoenenaankoop te gelden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Begrijp ik. Ik vind het ook ietwat verbazingwekkend dat we nooit een cent te makken hebben. Benieuwd of dat ooit gaat veranderen. Maar ach, we zijn het gewend
Zal vast altijd het plan zijn geweest dat hij mocht aanhaken wanneer Sliti of Borges weg was. En je moet die knul ook niet straffen omdat zijn vader een halvegare is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:40 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo handig om het precedent te scheppen dat je bij het 1e elftal komt als je vader maar een beetje gaat zitten zeuren in de media.
Dat gaat Ueda worden, denk ik. Op het Ipswich-forum (lol) zijn ze in ieder geval laaiend enthousiast. Zal wel een kwestie van tijd worden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:19 schreef fetX het volgende:
[..]
Je zal toch nog wat moeten verkopen van substantiele waarde, want er moet echt nog wat bij om mee te doen om de titel.
Is Ueda en Ipswich een ding?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat gaat Ueda worden, denk ik. Op het Ipswich-forum (lol) zijn ze in ieder geval laaiend enthousiast. Zal wel een kwestie van tijd worden.
Hopelijk voor mij overbiedt een club nog.
Je hoort mij nergens zeggen dat je hem had moeten laten gaan he. Ik heb sowieso liever dat hij nog minstens een seizoen blijft. Verkop die Jap, of eventueel die Algerijn maar. Zeg alleen dat er veel op zo’n jongen afkomt, maar verwacht dat Gio en Rico dat wel op zullen vangen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:30 schreef fetX het volgende:
[..]
Hij zal vast wel een verhoging krijgen, net als dat wordt aangeboden aan Zechiel en Targhalline. Maar meestal gebeurt dit na de transferperiode pas.
Daarnaast is het juist goed dat Feyenoord eindelijk eens een wat lastigere onderhandelaar is. Veel te vaak zijn spelers voor te weinig vertrokken. Waarom hem nu voor 25 -28 laten gaan als je dat volgend jaar ook nog prima kunt krijgen? Tuurlijk neem je een risico met blessures, etc. Maar moet je dan altijd maar spelers voor ongeveer hun marktwaarde laten gaan?
Als je uitgaat van hele slechte scouting moet je nooit meer een basisspeler verkopen. Lijkt me geen gezonde houding.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wow, gevaarlijk spel zelfs.
Wat gaat Feyenoord doen met 25 miljoen? Een paar Tengstedt/ Borges achtige gokjes halen en met Mats Deijl de Champions League in.
Ik snap niet echt waarom je liever zou hebben dat Hadj Moussa vertrekt dan Read, in de aanval is kwaliteit veel schaarser op dit moment en een stuk duurder om te vervangen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:36 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Je hoort mij nergens zeggen dat je hem had moeten laten gaan he. Ik heb sowieso liever dat hij nog minstens een seizoen blijft. Verkop die Jap, of eventueel die Algerijn maar. Zeg alleen dat er veel op zo’n jongen afkomt, maar verwacht dat Gio en Rico dat wel op zullen vangen.
Ah die zitten nu ook in 'Japanse voetballers renderen het beste in setjes' boot?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat gaat Ueda worden, denk ik. Op het Ipswich-forum (lol) zijn ze in ieder geval laaiend enthousiast. Zal wel een kwestie van tijd worden.
Ja, alhoewel één journalist het ontkrachtte.quote:
Niet op rechtsbackquote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik snap niet echt waarom je liever zou hebben dat Hadj Moussa vertrekt dan Read, in de aanval is kwaliteit veel schaarser op dit moment en een stuk duurder om te vervangen.
Het gaat mij er meer om dat de wereld er niet opeens anders uitziet wanneer je Read voor 25 miljoen verkoopt.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je uitgaat van hele slechte scouting moet je nooit meer een basisspeler verkopen. Lijkt me geen gezonde houding.
Neem aan dat ze Japan wel een keer hebben zien ballen op het WK, dus Ueda blijft gewoon bij Feyenoord.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja, alhoewel één journalist het ontkrachtte.
Ze zoeken in ieder geval een ervaren spits met een bewezen track record qua doelpunten. Hun keuzes zijn nu Hirst en Akpom en die kunnen er niks van. Ueda lijkt mij een vrij logische aankoop eigenlijk. Tenzij ze hem hebben zien voetballen.
Hij heeft ook een individuele actie die verder gaat dan menig buitenspeler dan ook. Ik heb denk ik bij Feyenoord nog nooit een speler gezien die er op de vierkante centimeter langs kan zoals hij.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Niet op rechtsback![]()
Read heeft iets meer potentie, Moussa heeft wel zijn kwaaltjes die verder gaan dan ‘typische buitenspeler’-kwaaltjes.
Ik mag toch hopen dat jij niet reageert op dat forum.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja, alhoewel één journalist het ontkrachtte.
Ze zoeken in ieder geval een ervaren spits met een bewezen track record qua doelpunten. Hun keuzes zijn nu Hirst en Akpom en die kunnen er niks van. Ueda lijkt mij een vrij logische aankoop eigenlijk. Tenzij ze hem hebben zien voetballen.
Daar haalt hij wel echt te weinig rendement uit, zeker in vergelijking met een speler als Godts. Hij is eigenlijk ook net niet snel genoeg.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij heeft ook een individuele actie die verder gaat dan menig buitenspeler dan ook. Ik heb denk ik bij Feyenoord nog nooit een speler gezien die er op de vierkante centimeter langs kan zoals hij.
Ik denk ook niet dat het ooit een speler gaat worden die stabiel rendement gaat leveren. Tegelijkertijd speelt hij steevast zijn beste wedstrijden in de CL, vreemd genoeg kwam zijn allerbeste wedstrijd in een Feyenoordshirt ook al vrij vroeg (City uit genot)quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Daar haalt hij wel echt te weinig rendement uit, zeker in vergelijking met een speler als Godts. Hij is eigenlijk ook net niet snel genoeg.
Komt ook wel omdat hij lange tijd met mongolen als Deijl en Lotomba moest spelen. Read+Moussa samen is voor ons een stukje buitenklasse, dat ziet Rigaux ook wel.
Ik zou Moussa ook wel meteen verkopen voor 30+ maar tegelijkertijd is het wel een erg speciaal en regelmatig frustrerend spelertjequote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Moussa zijn talent is ook meteen zijn valkuil. Blijft een genottelijke speler waar we wel echt op flink kunnen gaan cashen, al zou ik er absoluut niet rouwig om zijn om het koppeltje Read - Moussa het aankomende half jaar te mogen aanschouwen.
Ben toch een stukje positiever gestemd over Read nu, denk ook niet dat er ploegen zijn die nu zomaar 30 miljoen op tafel gaan leggen wat betreft zijn blessurerecord (ook al was dit botte pech en een incapabele keuze van de trainer). Bij Moussa vrees ik vooral voor een laatste week transfer, benieuwd hoe onze Deef dat gaat managen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou Moussa ook wel meteen verkopen voor 30+ maar tegelijkertijd is het wel een erg speciaal en regelmatig frustrerend spelertje
Probleem is meer dat van Moussa en Read er normaal gesproken wel minimaal één van de twee een transfer gaat maken de komende weken en dan liggen beide flanken in puin
Ik betwijfel of Ouaissa sneller is dan AHM als ik dat gisteren zag.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Daar haalt hij wel echt te weinig rendement uit, zeker in vergelijking met een speler als Godts. Hij is eigenlijk ook net niet snel genoeg.
Niet verrassend. Die halen altijd goede spelers.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:04 schreef fetX het volgende:
Volgens Rijnmond is Brighton concreet voor Ueda.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Niet verrassend. Die halen altijd goede spelers.
Dat waren toch ook enkel de eerste drie potjes (Salzburg, City en Praag) toen niemand hem nog kende. Hij had wellicht nog de verrassingsfactor, vanaf een gegeven moment kreeg hij dubbele dekking. Tegen beide Milaans en Bayern was hij niet bijzonder, en Lille uit was werkweigeringquote:Op woensdag 5 augustus 2026 15:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het ooit een speler gaat worden die stabiel rendement gaat leveren. Tegelijkertijd speelt hij steevast zijn beste wedstrijden in de CL, vreemd genoeg kwam zijn allerbeste wedstrijd in een Feyenoordshirt ook al vrij vroeg (City uit genot)
Daarom was City ook zo raar, het was helemaal toen al totaal geen speler die met zijn man meeliep maar hij was daar 90 minuten lang op en neer aan het sprinten en niet zonder gevaar.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat waren toch ook enkel de eerste drie potjes (Salzburg, City en Praag) toen niemand hem nog kende. Hij had wellicht nog de verrassingsfactor, vanaf een gegeven moment kreeg hij dubbele dekking. Tegen beide Milaans en Bayern was hij niet bijzonder, en Lille uit omschreef je zelf het beste:
[..]
Lille uit was een collectieve wanprestatie, dat is niet fair. En thuis tegen AC Milan was ie ook geweldig, maar net ongelukkig in de laatste fase.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat waren toch ook enkel de eerste drie potjes (Salzburg, City en Praag) toen niemand hem nog kende. Hij had wellicht nog de verrassingsfactor, vanaf een gegeven moment kreeg hij dubbele dekking. Tegen beide Milaans en Bayern was hij niet bijzonder, en Lille uit omschreef je zelf het beste:
[..]
Het was een collectieve wanprestatie, maar tegen Lille gooide hij er écht met de pet naar.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Lille uit was een collectieve wanprestatie, dat is niet fair. En thuis tegen AC Milan was ie ook geweldig, maar net ongelukkig in de laatste fase.
Daar was ik toevallig bij in het stadion, dus die kan ik me nog vrij goed herinnerenquote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het was een collectieve wanprestatie, maar tegen Lille gooide hij er écht met de pet naar.
Hij heeft ook later nog een paar van dit soort potjes gehad, van die matige wedstrijden waar hij gewoon stopt met zijn best doen. Dat bedoel ik precies met ‘kwaaltjes’
(milaan thuis geloof ik je, dat herinner ik mij niet goed genoeg)
Omdat ik Hadj Moussa, mede gezien zijn leeftijd, nu veel dichter op z’n (waarde) top vind zitten. Read heeft nog veel meer groeipotentieel.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik snap niet echt waarom je liever zou hebben dat Hadj Moussa vertrekt dan Read, in de aanval is kwaliteit veel schaarser op dit moment en een stuk duurder om te vervangen.
Omdat ik Hadj Moussa, mede gezien zijn leeftijd, nu veel dichter op z’n (waarde) top vind zitten. Read heeft nog veel meer groeipotentieel.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Salomon Kalou. Ook met momenten.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij heeft ook een individuele actie die verder gaat dan menig buitenspeler dan ook. Ik heb denk ik bij Feyenoord nog nooit een speler gezien die er op de vierkante centimeter langs kan zoals hij.
Dat was echt het enige sympathieke Feyenoord team.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:24 schreef De_Pel het volgende:
[..]
[..]
Salomon Kalou. Ook met momenten.
Lieve jongen. Verkoopt tegenwoordig ecologische chocola.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:31 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dat was echt het enige sympathieke Feyenoord team.
Bayern vind ik ook wel een lastige, daar konden wij aanvallend natuurlijk totaal niks klaarspelen en was het Bayern dat 80% balbezit had. Wij wonnen dankzij een bizar goede Bijlow, sterk collectief en 2 kansen die ook direct een goal opleverden en een pingel op het ideale moment. Als wij buiten die drie acties nog 1x over de middenlijn zijn geweest of een aanval hadden was het veel.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat waren toch ook enkel de eerste drie potjes (Salzburg, City en Praag) toen niemand hem nog kende. Hij had wellicht nog de verrassingsfactor, vanaf een gegeven moment kreeg hij dubbele dekking. Tegen beide Milaans en Bayern was hij niet bijzonder, en Lille uit was werkweigering
Die werkten toch via het moneyball-principe?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:04 schreef fetX het volgende:
Volgens Rijnmond is Brighton concreet voor Ueda.
Hij had toen geen enkel goed balcontact inderdaadquote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:54 schreef bbuddybb het volgende:
Hij is nou eenmaal wisselvallig.
Tegen Oranje laatst ging in de eerste helft ook werkelijk alles fout.
Het wordt tijd dat Feyenoord hem op een betere manier bediend. Er gaan heel veel ballen op Moussa, maar vooral wanneer hij nog laag op het veld staat. Wat mij betreft moet je hem aanspelen wanneer hij hoog op het veld staat, want hij heeft een hele goede actie maar niet genoeg snelheid. Als hij zijn actie wint op de middenlijn, dan heeft de verdediging genoeg tijd om de shit te herstellen. Als je hem aanspeelt op de punt van de 16, dan heeft zijn actie ook echt kans op rendement.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:52 schreef Caland het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |