SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GEDRAGSREGELS IN DIT TOPICSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dit hengeltje gaat zelfs @Slobeend niet happen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:34 schreef GGMM het volgende:
Ik zou er wel een enorm paupergevoel bij krijgen dat je een rechtsbuiten wil kopen die 5 miljoen moet kosten en je moet zeggen ja we kunnen het nu nog niet betalen.
Nu dit bericht naar buiten is gekomen moet je maar hopen dat Twente of Utrecht je niet snel voor is.
Dat van Twente of Utrecht was wat overdreven, maar dat dit nu naar buiten komt en je zelf vast zit omdat je nog geen 5 miljoen kan betalen brengt toch een risico met zich mee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:46 schreef fetX het volgende:
[..]
Op dit hengeltje gaat zelfs @:slobeend niet happen.
Begrijp ik. Ik vind het ook ietwat verbazingwekkend dat we nooit een cent te makken hebben. Benieuwd of dat ooit gaat veranderen. Maar ach, we zijn het gewendquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat van Twente of Utrecht was wat overdreven, maar dat dit nu naar buiten komt en je zelf vast zit omdat je nog geen 5 miljoen kan betalen brengt toch een risico met zich mee.
Net als dat het een risico is dat duidelijk is dat Ajax wel bereid is de poeplap te trekken. En zo is er altijd wel iets.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat van Twente of Utrecht was wat overdreven, maar dat dit nu naar buiten komt en je zelf vast zit omdat je nog geen 5 miljoen kan betalen brengt toch een risico met zich mee.
Ja zo kan je overal een punt aan lullenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:18 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Net als dat het een risico is dat duidelijk is dat Ajax wel bereid is de poeplap te trekken. En zo is er altijd wel iets.
Dat is dus precies wat ik zegquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:22 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja zo kan je overal een punt aan lullen
Lijkt me niet zo handig om het precedent te scheppen dat je bij het 1e elftal komt als je vader maar een beetje gaat zitten zeuren in de media.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:39 schreef De_Pel het volgende:
Zie net dat Schaken bij 1 mag aansluiten nu Sliti weg is. Lijkt me gezien de concurrentie vrij zinloos, maargoed.
Ook daar staat veel informatie over in het jaarverslag. Bijvoorbeeld dat de uitzendrechten voor de Europese bekertoernooien in 1999 aan Feyenoord Premie Effect B.V. zijn verpand en dat de hoogte van het bedrag wat Feyenoord via een lening van de obligatiehouders heeft gehad niet in de balans zijn opgenomen in de schuldenpositie. Wel worden de uitbetaalde premies om die obligatiehouders te compenseren van het explotatieresultaat afgetrokken. De jaarrekening van Feyenoord laat daarom niet alle financiële ellende zien en het gat was veel dieper dan je dacht, want dit staat nog los van de VvF. Ook stroomt er lang niet zoveel geld naar binnen als je bruto denkt vanuit die geldbedragen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:46 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen die ook maar enigszins voetbal volgt ondertussen wel begrijpt dat bruto transferresultaat láng niet het hele verhaal vertelt. Zeker niet bij Feyenoord.
Tegelijkertijd denk ik dat bijna iedereen zich jaar in jaar uit verbaast over hoe de grootste amateurclub van Nederland gerund wordt, met als gevolg dat je - zelfs nu je voor het eerst in decennia consequent goede transferresultaten behaalt en 3x in 4 jaar CL miljoenen harkt - nog steeds nauwelijks mogelijkheden blijf hebben.
Tja. Herhaling van zetten inderdaadquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:51 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ook daar staat veel informatie over in het jaarverslag. Bijvoorbeeld dat de uitzendrechten voor de Europese bekertoernooien in 1999 aan Feyenoord Premie Effect B.V. zijn verpand en dat de hoogte van het bedrag wat Feyenoord via een lening van de obligatiehouders heeft gehad niet in de balans zijn opgenomen in de schuldenpositie. Wel worden de uitbetaalde premies om die obligatiehouders te compenseren van het explotatieresultaat afgetrokken. De jaarrekening van Feyenoord laat daarom niet alle financiële ellende zien en het gat was veel dieper dan je dacht, want dit staat nog los van de VvF. Ook stroomt er lang niet zoveel geld naar binnen als je bruto denkt vanuit die geldbedragen.
Dat was ook mijn doel met mijn post. En ik snap best dat je zegt dat je het concept van die langspeelplaat al vaker hebt gehoord, maar ik probeer slechts te laten zien hoeveel geld dat dan daadwerkelijk is wat wegstroomt ten opzichte van dat bruto bedrag wat je denkt via een bierviltje op te tellen.
Die 49% is niet waar.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 20:39 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Tja. Herhaling van zetten inderdaad
Net als dat VvF verhaal inderdaad, volgens mij is er al 27x gesproken over het terugkopen van aandelen, maar hebben ze nog altijd bijna 49%.
Ondertussen halen zowel Ajax als PSV spelers die ongeveer evenveel kosten als alle aankopen van Feyenoord tot nu toe deze window. Dan moet je inderdaad maar net hopen dat alles op z'n plek valt.
Dat heeft volgens mij nooit plaatsgevonden. Het zou ook het laatste trucje van DtK zijn werd paar maand terug geroepen. Ook dat lijkt niet te zijn gebeurd. Schimmige zooi waar Feyenoord niet van af lijkt te komen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 01:11 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Die 49% is niet waar.
https://www.fr12.nl/nieuw(...)ienden-van-feyenoord
Kleine berekening aan de hand van dat nieuws bericht is grof ongeveer 20-25% nu nog.
Het zijn allemaal stapjes. Die premie effect is ondertussen wel afgelost, dus er is een gat waar alle winsten zoals vanuit Europees voetbal via wegstromen gedicht. Maar er zijn meer van dit soort creatieve constructies. Volgens mij ging die VvF inderdaad niet door, was dat niet omdat ze het dan in 1x wilde doen en niet in termijnen. Ik vermoed zomaar dat met dat overgebleven geld toen dat stadion dossier werd gefinancieerd.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 02:44 schreef CR7 het volgende:
[..]
Dat heeft volgens mij nooit plaatsgevonden. Het zou ook het laatste trucje van DtK zijn werd paar maand terug geroepen. Ook dat lijkt niet te zijn gebeurd. Schimmige zooi waar Feyenoord niet van af lijkt te komen.
Dit is dus niet doorgegaanquote:Op woensdag 5 augustus 2026 01:11 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Die 49% is niet waar.
https://www.fr12.nl/nieuw(...)ienden-van-feyenoord
Kleine berekening aan de hand van dat nieuws bericht is grof ongeveer 20-25% nu nog.
Het zou niet doorgegaan zijn omdat de club uiteindelijk niet in één keer alle aandelen kon terugkopen, maar wel wilde dat de VvF (vrijwel) alle benefits (zeggenschap) op zou geven. Weet natuurlijk niet of dat waar is.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:35 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het zijn allemaal stapjes. Die premie effect is ondertussen wel afgelost, dus er is een gat waar alle winsten zoals vanuit Europees voetbal via wegstromen gedicht. Maar er zijn meer van dit soort creatieve constructies. Volgens mij ging die VvF inderdaad niet door, was dat niet omdat ze het dan in 1x wilde doen en niet in termijnen. Ik vermoed zomaar dat met dat overgebleven geld toen dat stadion dossier werd gefinancieerd.
Veel succes met Molina @ASroma , die kan er echt helemaal niks van.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:52 schreef H.FR het volgende:
29 miljoen voor Read gemist. Hopelijk is hij het hele jaar fit.
Nieuwe Jorgensen dit!quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:52 schreef H.FR het volgende:
29 miljoen voor Read gemist. Hopelijk is hij het hele jaar fit.
Hoeveel vragen we voor Moussa?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:54 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Veel succes met Molina @:asroma , die kan er echt helemaal niks van.
Blijkbaar is er ook al een tijdje een persoonlijk akkoord met Ouissa maar is er eerst een verkoop van Hadj Moussa nodig. Hup Newcastle.
Toch niet Nieuwkoop en Ivanusec he?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:16 schreef fetX het volgende:
Volgens de Telegraaf wil Feyenoord nog meer spelers kwijt. Wat een nieuws.
Laat Hadj Moussa dan maar blijven.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:54 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Veel succes met Molina @:asroma , die kan er echt helemaal niks van.
Blijkbaar is er ook al een tijdje een persoonlijk akkoord met Ouissa maar is er eerst een verkoop van Hadj Moussa nodig. Hup Newcastle.
Jij zit niet in kamp Ouaissa?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Laat Hadj Moussa dan maar blijven.
Jaquote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch niet Nieuwkoop en Ivanusec he?
Je zal toch nog wat moeten verkopen van substantiele waarde, want er moet echt nog wat bij om mee te doen om de titel.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Laat Hadj Moussa dan maar blijven.
Ik denk dat ze de wat mindere spelers kwijtwillen omdat ze niet goed genoeg zijnquote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:16 schreef fetX het volgende:
Volgens de Telegraaf wil Feyenoord nog meer spelers kwijt. Wat een nieuws.
Misschien is de FP wel wat voor jequote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:19 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de wat mindere spelers kwijtwillen omdat ze niet goed genoeg zijn
En dan misschien nog wat betere spelers kwijtwillen zodat ze met dit geld nieuwe spelers kunnen kopen.
Absoluut niet goed genoeg.quote:
Best een aardige speler, maar vind je echt dat je die voor 10-12 moet gaan kopen? Zo goed is hij nou ook weer niet.quote:
Nee, natuurlijk nietquote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk niet dat hij voor 3 ton bijgetekend heeft tot 2029.
Hij zal vast wel een verhoging krijgen, net als dat wordt aangeboden aan Zechiel en Targhalline. Maar meestal gebeurt dit na de transferperiode pas.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:27 schreef De_Pel het volgende:
Voor Read zelf wordt het wel pijnlijk. Blijkbaar wil hij graag een leuke stap zetten, was met zowel Roma als Nottingham al akkoord. beiden willen een flink bedrag bieden, maar het klapt op pak hem beet 5 miljoen, wat hem een contract van vele miljoenen kost.
Natuurlijk heeft Feyenoord het goed recht, natuurlijk krijgt hij bij ons ook geen hongerloontje en natuurlijk kan hij die miljoenen later nog pakken, maar een 20 jarige jongen die zich in 1 klap financieel onafhankelijk had kunnen tekenen, dat zal je wel moeten managen.
Als hij echt 'maar' 3 ton per jaar pakt, zou ik daar wel snel wat aan doen.
De vraag is wat de marktwaarde van Read precies is. Misschien waren dit wel biedingen boven z'n marktwaarde en is er volgend jaar geen club die meer dan ¤20m wil bieden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:30 schreef fetX het volgende:
[..]
Hij zal vast wel een verhoging krijgen, net als dat wordt aangeboden aan Zechiel en Targhalline. Maar meestal gebeurt dit na de transferperiode pas.
Daarnaast is het juist goed dat Feyenoord eindelijk eens een wat lastigere onderhandelaar is. Veel te vaak zijn spelers voor te weinig vertrokken. Waarom hem nu voor 25 -28 laten gaan als je dat volgend jaar ook nog prima kunt krijgen? Tuurlijk neem je een risico met blessures, etc. Maar moet je dan altijd maar spelers voor ongeveer hun marktwaarde laten gaan?
Stevige teksten. Ik denk van wel.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Absoluut niet goed genoeg.
Dat is altijd de vraag natuurlijk, maar er is net zo goed een kans dat je er volgend seizoen meer dan 30 voor krijgt als hij een prima seizoen draait.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De vraag is wat de marktwaarde van Read precies is. Misschien waren dit wel biedingen boven z'n marktwaarde en is er volgend jaar geen club die meer dan ¤20m wil bieden
Die staat ook heel hoog op mijn lijstje. Wel al 25 zie ik. Dat is potentieel ook een Zerroukietjequote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:32 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik zou eerder voor Trenskow gaan.
Ja ook een goeie.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:32 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik zou eerder voor Trenskow gaan.
So what? Aan het eind van de dag is Read een goede speler die je goed kunt gebruiken. Het gaat om de sportieve prestaties. Feyenoord is geen autohandel die wanhopig het maximale rendement moet proberen te behalen uit de voorraad "producten".quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De vraag is wat de marktwaarde van Read precies is. Misschien waren dit wel biedingen boven z'n marktwaarde en is er volgend jaar geen club die meer dan ¤20m wil bieden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |