abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 3 augustus 2026 @ 08:52:29 #1
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221490557
...en weer open!

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 07:20 schreef exode het volgende: Het is zo'n moppie O+ En jullie zijn lief :) Ophalen ging goed, dochter van de fokker moest wel flink huilen want Lizzie was echt haar favoriet. In de auto was een minuut of 20 enorm onrustig, veel piepen, weg willen komen, hijgen. Maar ze werd uiteindelijk rustig. Verder ging het hartstikke goed. Ze heeft wel duidelijke voorkeuren: B is om te stoeien Juul is om te spelen Verloofde is om dingen te leren En met mij wil ze de hele tijd knuffelen Ze heeft op elke plek die mogelijk is al gepoept en geplast _O- Vooral de convectorput is favoriet :? Dus daar maar plasmatjes opgelegd. Vannacht supergoed geslapen, B en verloofde lagen in de woonkamer, Lizzie sliep om half 10 en ze maakten haar om 1 uur wakker voor een plas en daarna sliep ze weer tot half 7. Dat was ook haar ritme bij de fokker. Vannacht slaap ik beneden dus hopelijk net zo'n goede nacht. B en verloofde zijn terug naar bed. Dat is wel heel fijn van vakantie hebben nu. [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage maandag 3 augustus 2026 @ 08:53:36 #2
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221490563
O+ O+ O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221490572
Jaaaa Lizzie.
Net even met haar de straat op gegaan, alles uiteraard besnuffeld, zich de pleuris geschrokken van de gemeentewerkers die gingen snoeien en geblafd tegen een wielrenner (en terecht).
Wat een leven he, nu slaapt ze alweer.
pi_221490583
Aawh wat een moppie is Lizzie! O+
Met een bruin hart op haar knuffelbuikje
S. 2014
J. 2016
pi_221490588
Wij gaan bijna weer naar huis. En halen onze hond dan ook weer op. Vorige keer wilde hij niet echt mee. Was wel bij mij te zien maar daar was het ook leuk. Ben benieuwd dit jaar.
  maandag 3 augustus 2026 @ 09:02:18 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221490599
Is hij in een kennel of bij bekenden?

@exoode ik ben trouwens wel verbaasd over hoe niet blond ik de kids vind :D
Maar de hont is blont.

Vriendin van me was ooit net verhuisd toen ze een nestje naakthondjes kreeg.
Ze vonden het telkens zo stinken in huiis.
Bleken die pups met zn allen de convectorput als poep en plasgoot te gebruiken, daar kwamen ze na weken achter, echt te goor _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221490617
En daar is ze dan! Wat een lieverd, exode O+
Heel veel geluk met jullie nieuwe gezinslid!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221490627
Ja, die worden inderdaad steeds minder blond, B is inmiddels aardig richting bruin haar aan het gaan.
Ben benieuwd naar de uiteindelijke kleur van Lizzie, haar oren zijn een stukje donkerder en ze krijgt een gloedje rood op haar vacht. Mama hond is vrij donker van kleur.

Die convectorput zagen we al wel aankomen maar gisteren trok ze plasmatten steeds van de put af dus heb ik ze eraf gehaald. Nu liggen ze er weer op en beter vastgelegd zeg maar. Maar goed, we zitten er nu wel bovenop om haar meteen naar buiten te transporteren als ze wil gaan plassen. Duurt vast nog een paar weken voordat het enigzins goed gaat.
pi_221490833
De topictitel O+

Ik heb zó beroerd geslapen vannacht :O Ik kon eindeloos niet slapen en toen ik net sliep kreeg mijn tiener een nachtmerrie waar hij mij per se in moest betrekken _O- En toen lag ik weer eindeloos wakker.
En toen had ik mijn wekker 'vroeg' staan omdat de dakdekker vroeg zou komen, maar die is er nu pas. :{
pi_221491478
Succes vandaag @Hupje

@exode, fijn dat ze er is! Die convectorput, blijkbaar is dat een fijn plekje... succes!

Ik heb vanmiddag gesprek met advocaat met ex en zijn advocaat. Geen zin in, hopelijk kunnen we nu afspraken maken...
Fake it till you make it...
pi_221491499
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 09:02 schreef oh-oh het volgende:
Is hij in een kennel of bij bekenden?

@:exoode ik ben trouwens wel verbaasd over hoe niet blond ik de kids vind :D
Maar de hont is blont.

Vriendin van me was ooit net verhuisd toen ze een nestje naakthondjes kreeg.
Ze vonden het telkens zo stinken in huiis.
Bleken die pups met zn allen de convectorput als poep en plasgoot te gebruiken, daar kwamen ze na weken achter, echt te goor _O-
Pension. Waar hij ook gefokt is.
pi_221491638
Succes @Nijna Hopelijk kun je (met je advocaat) goed voor jezelf opkomen en bereiken jullie wat.
pi_221491924
Dank je, ik hoop ook dat we wat bereiken. Het is jammer dat degene die het hardst riep dat we toch gewoon vrienden konden blijven, zich nu niet zo gedraagt.
Maar ik ben blij dat ik nu een advocaat naast me heb staan...
  Redactie Frontpage maandag 3 augustus 2026 @ 13:06:43 #14
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221491958
Succes Nijna. Ik weet hoe je je voelt :)

Hier vanmiddag naar de huisarts. Er zijn een aantal dingen op mijn lijstje die ik aan wil kaarten, want ze waren met vakantie. Kan ik maar 1 ding aankaarten, voor de rest moet ik een neiuwe afspraak maken. Maar dan kon niet meteen :D Dus ik ga wel heel snel praten en leg meteen een lijstje met mijn punten neer ofzo.

En ik moest bellen, want afspraak maken via de app werkte niet. Anders had ik dat gedaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 augustus 2026 @ 13:10:47 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221491978
Succes nijna!

Koffie hupje?

En fijn dat jullie bij zijn met de pup Exode! Ik ga niet oooehen want ik snap niks van hondenliefde, maar jullie geluk spat van je post af. Geniet ervan O+

Castlefest was tof. En nu in plaats van bijtanken op kraambezoek bij een lief bevriend koppel. Ik mag de kersverse mama leren haar draagdoek te knopen. Wat een eer O+

En ons groene zwembad proberen weer helder te krijgen. Iets minder eer… lol.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221491981
Nog wat een schatje is Lizzie! Zo leuk dat ze er nu eindelijk is O+

Succes @Nijna inderdaad jammer dat het op deze manier moet maar wel fijn dat je zelf ook goede bijstand hebt.

Fijn zo'n nacht @Hupje :O Sterkte vandaag en vanavond vroeg naar bed?

Wat een gedoe @Troel het is toch niet efficiënt om voor alles een nieuwe afspraak in te plannen? Wel een goede reminder want ik wil ook nog een afspraak met de huisarts maken.
pi_221492000
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 13:10 schreef Tink89 het volgende:
En ons groene zwembad proberen weer helder te krijgen. Iets minder eer… lol.
Als het dan lukt heb je er wél veel eer aan (van? Hoe zeg je dat?) ;)
  maandag 3 augustus 2026 @ 13:46:40 #18
176471 oh-oh
pi_221492129
Troel en Nijna succes!
Ik ben weer eens met dozen aan het sjouwen want straks komt de klusjesman met de loodgieter en de electricien, die gaat hij uitleggen wat ze moeten doen om mijn keuken klaar te maken voor de mensen van IKEA.
Het is 40 graden hier, dus niet de leukste klus, maar ik ben bijna klaar denk ik.
Ook eens kijken wat er onder het lelijke zeil ligt straks.
Als het tegels zijn wat ik wel denk, wil ik kijken of die te schilderen zijn.
Het is echt te warm om er over na te denken en ja ik had het eerder kunnen doen maar dat is er met al dat bezoek niet van gekomen.
Ik weet ook echt niet waar ik met al die volle dozen nog heen moet.
In de schuur staan dingen uit mijn garage, in mijn garage staat die keuken.
Nou ja, de kelder in dan maar, en dan mag het er allemaal weer uit als die keuken eindelijk staat :D
Ik woon hier vandaag 5 maanden O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage maandag 3 augustus 2026 @ 14:01:54 #19
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221492204
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2026 13:11 schreef Kyara het volgende:

Wat een gedoe @:Troel het is toch niet efficiënt om voor alles een nieuwe afspraak in te plannen? Wel een goede reminder want ik wil ook nog een afspraak met de huisarts maken.
Nouja, dit dus. Plan dan eventueel later in de week een langere afspraak in ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 augustus 2026 @ 14:10:55 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221492262
Wat een schatje @exode

@Troel & @Nijna succes, wat vervelend dat het allemaal moeilijk moet omdat makkelijk kennelijk te lastig is :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221492264
Succes Nijna! En dit deel is ook gewoon een zakelijke transactie, dus laat de kaas niet van je brood eten!

Ik heb ook niks met honden, maar ik kan me nog wel voorstellen hoe leuk een langverwachte puppy is. Alleen dat zindelijk maken… geen idee dat dat zo lang duurde. Dan zijn katten wel een stuk makkelijker, die zijn dat vrijwel vanzelf al
pi_221492271
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 13:01 schreef Nijna het volgende:
Dank je, ik hoop ook dat we wat bereiken. Het is jammer dat degene die het hardst riep dat we toch gewoon vrienden konden blijven, zich nu niet zo gedraagt.
Maar ik ben blij dat ik nu een advocaat naast me heb staan...
Dit vind ik echt verdrietig voor je. Dat voelt echt als een soort trap na -O-. Succes :*.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221492281
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 13:14 schreef Hupje het volgende:

[..]
Als het dan lukt heb je er wél veel eer aan (van? Hoe zeg je dat?) ;)
Vind ik ook. Eer van je werk! :Y
Ik ging de ramen zemen bij een meneer…het zwart kwam eraf. Eervol. :D
pi_221492284
@exode wat een knuffelpup O+. Het zal vast een tijdje aanpoten zijn, maar wat heerlijk om te zien!

@oh-oh die convectorput, dat klinkt echt ranzig :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221492331
Wat naar dat het zo moet Nijna, ik gun je zo een normale periode met een vent die jou respecteert en naar je luistert.

Je blijft zo bezig he Troel, ik zou ook lekker zoveel mogelijk tegelijk proberen te bespreken hoor.

Jeetje Venco, dat is wel zwaar ja met dit weer schoonmaken. Ik kwam niet verder dan de woonkamer stofzuigen vanochtend.
  maandag 3 augustus 2026 @ 14:20:58 #26
176471 oh-oh
pi_221492346
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:12 schreef vencodark het volgende:

[..]
Vind ik ook. Eer van je werk! :Y
Ik ging de ramen zemen bij een meneer…het zwart kwam eraf. Eervol. :D
:D Huuuuuu.
Mijn kleine hondenbad ( nou ja klein, het is 180 doorsnee) is helemaal groen.
Daar mogen de honden niet meer in.
Of nou ja die naakten wel hoor, die spoel je zo wel even af.
Maar niet die witte manke :D
Maar goed ik ga het niet leeggooien maar ik ga er netjes de planten mee water geven om water te besparen.
( Groucho Marx )
pi_221492678
Kom alleen even om te zeggen wat een scheetje Lizzie is O+ geniet van de gezinsuitbreiding Exode!
pi_221492869
Wat een schatje is Lizzie O+ , geniet ervan @exode!
  Redactie Frontpage maandag 3 augustus 2026 @ 17:23:44 #29
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221493573
Nou, ik heb alles kunnen bespreken. Ze liep een half uur uit, ik was binnen mijn kwartier klaar met al mijn vragen *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221493944
Welkom Lizzie O+ O+
pi_221493955
En bij de huisarts maak je een afspraak voor 1 klacht.
Mochten dat er meer zijn dan kan je dat gewoon van tevoren aangeven en wordt er meer tijd ingepland.

Maar fijn dat je alles binnen je tijd kon bespreken, heb je heel snel gepraat? :D :D
  maandag 3 augustus 2026 @ 18:33:44 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221494068
Fijn troel! Op zich ook wel logisch dat de huisarts niet in een afspraak meerdere dingen kan bespreken, maar dan idd een langere afspraak later deze week plannen. Maar da’s dus niet meer nodig. Hoera!

En m’n zwembad is nu iets minder groen, maar bruin. Da’s wel de bedoeling van de chloorshock op zich, dus een stap vooruit. Nu vlokkenmiddel erin en dan maar filteren geslagen.

Het kraambezoek was zo fijn! Papa en mama leren knopen en ze waren helemaal dankbaar en blij enzo. Wat een liefde 🥰
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 3 augustus 2026 @ 18:54:14 #33
176471 oh-oh
pi_221494174
Zo, de klusjesman is geweest met twee electriciens en een loodgieter, nu wachten op offertes en dan kunnen ze de boel komen klaarmaken voor IKEA.
De keuken wordt in 1 dag geplaatst, en zij hebben ook elk een hele of halve dag nodig en dan moet het zeil er nog uit en de vloer nog gedaan.
Maar goed, de 19e is alles klaar.
Gewoon even door ademen.
Ik laat ook meteen alle leidingen in de keuken vervangen, de badkamer ook als die aan de beurt is.
En ondertussen zijn de dozen met keukenspullen naar de kelder verplaatst.
Het was te warm voor al die actie maar het is me nu zelfs te warm om mijn zwemkleding aan te doen :+
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2026 @ 01:30:41 #34
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221496372
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 18:14 schreef Butterflower het volgende:
En bij de huisarts maak je een afspraak voor 1 klacht.
Mochten dat er meer zijn dan kan je dat gewoon van tevoren aangeven en wordt er meer tijd ingepland.

Maar fijn dat je alles binnen je tijd kon bespreken, heb je heel snel gepraat? :D :D
Ik heb dat dus van tevoren aangegeven en kreeg te horen dat dat niet mogelijk was. Zoals ik al zei: ik had het geen probleem gevonden om op een later tijdstip een langere afspraak te krijgen. Of meerdere afspraken te plannen. Maar dat was niet mogelijk.

Daarnaast: de zaken die ik had te melden hebben zich opgebouwd in hun vakantie en waren niet ernstig genoeg om ervoor naar een waarnemer te gaan. Ik had ook mijn kop kunnen houden en slechts 1 ding kunnen noemen om vervolgens met een heel lijstje kunnen komen.

Maarja, ze moest lichamelijk onderzoek doen en dat was het moment om ook wat anders te kunnen melden.

Los daarvan, ik heb eigenlijk altijd meerdere dingen kunnen aangeven, als het maar binnen de geplande tijd was. Dus deze reactie was voor mij totaal nieuw (en ook niet meedenkend wat mij betreft).

[ Bericht 6% gewijzigd door Troel op 04-08-2026 01:44:09 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2026 @ 01:44:29 #35
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221496380
En ja, ik kan weer eens niet slapen :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 05:04:11 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221496451
Ik ook niet. Oudste plaste in bed (dat gebeurt een of twee keer per jaar als ze echt veel en veel te moe is) en nu ben ik wakker… irritant!
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:29:23 #37
176471 oh-oh
pi_221496777
Ik heb heerlijk geslapen, uitgeslapen tot 7:30 zelfs.
Normaal sta ik rond 6 uur buiten :D
( Groucho Marx )
pi_221497241
Lizzie wilde zo graag bij me zijn dat slapen niet echt een optie was. Steeds slaapjes van 30 minuten.
Om kwart voor 6 liep ik door de straat met haar en had al genoeg aanspraak, iedereen wilde voor de hitte actief zijn denk ik.
Het is een enorme huppel dus het is een magneet naar werkelijk iedereen.

Vannacht mag ik weer lekker in mijn eigen bed met airco *O*

Dat is balen Tink, wel een rustig dagje vandaag?
pi_221497395
Klinkt als een puppy! ;) Wel leuk om al wat aanspraak te hebben. :)
pi_221497547
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:34 schreef vencodark het volgende:
Klinkt als een puppy! ;) Wel leuk om al wat aanspraak te hebben. :)
Aanspraak heb ik nooit tekort in de wijk maar om 05:45 had ik niet verwacht mensen tegen te komen die ook nog eens willen kletsen _O- En Lizzie gaat dan gewoon superbraaf zitten en wachten.

Ben wel blij dat de hitte morgen weg is, de kinderen zijn ook superlamlendig.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:34:04 #41
176471 oh-oh
pi_221498405
:D Ja de goede baasjes passen zich aan aan de temperatuur, dat deed ik ook in Maastricht.
Dat claimerige is de eerste dagen ook echt normaal.
Rust leren is het allerbelangrijkste voor een puppie O+
( Groucho Marx )
pi_221498615
Ik vind het lastig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:16:33 #43
176471 oh-oh
pi_221498682
@Nijna

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
( Groucho Marx )
pi_221500050
Hoe was het gisteren met de advocaten Nijna? Kunnen ze al iets zeggen hoe lang de afwikkeling gaat duren? Ik zou hen juist vooral het financiële deel laten afhandelen. Als dat eenmaal achter de rug is, dan zou je daar redelijk duidelijke afspraken over moeten hebben en duidelijkheid is voor beide partijen fijn en geeft ook meer ruimte voor een goede co-ouder relatie.
pi_221504012
@Nijna was het een goed gesprek? Hopelijk veel zaken nu duidelijk.
pi_221505236
Niet veel duidelijk,
SPOILER
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:07:45 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221505295
:{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221505388
Balen Nijna, ik gun je zo een nieuwe start en lekker het negatieve achter je laten.

Bevalt je eigen huisje? Kan je daar wel een beetje je rust vinden?
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:11:45 #49
176471 oh-oh
pi_221505393
Meh, dat is kak...
( Groucho Marx )
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:11:56 #50
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_221505403
Sterkte Nijna, hopelijk lukt het toch om dingen snel af te handelen (al zullen vakanties inderdaad wel wat vertragend werken) en kan jullie contact daarna een beetje normaliseren. Lijkt me ook heel vermoeiend. Hopelijk staan er ook wat leuke dingen op jouw agenda.

Exode, wat een schatje! Succes met de opvoeding en veel plezier met Lizzy!
in de haak.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:17:51 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221507180
Balen Nijna! Stug volhouden, laat je niet murw maken door procedures en gedoe. Hoe verleidelijk dat soms misschien ook is.

Mijn kinderen zijn niet te genieten… iemand interesse in een 5-jarige die niet tegen z’n verlies kan en nergens zin in heeft en een 8-jarige die zich verveelt, boos is en de hele dag tegen me schreeuwt? Ze zijn vandaag in de bonus… 1 + 1 gratis en de eerste is voor niks.
pi_221507337
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:11 schreef exode het volgende:
Balen Nijna, ik gun je zo een nieuwe start en lekker het negatieve achter je laten.

Bevalt je eigen huisje? Kan je daar wel een beetje je rust vinden?
Ja het bevalt wel en afgelopen 2 weken leek er ook wel wat meer rust te komen, maar het is nu weer ff wat minder. Komt wel weer...

@trui, ik heb gelukkig ook wat leuke dingen in het vooruitzicht :) .

@Tink89, uh goede bonusaanbieding, maar ik denk dat ik deze week toch maar kinderloos houd...sterkte :*
  Redactie Frontpage woensdag 5 augustus 2026 @ 17:31:25 #53
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221508138
De AH wordt ook met zijn bonusaanbiedingen niet echt beter dus :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221508322
@Tink89 Als je 8-jarige een hele dag tegen je schreeuwt, zet je hem of haar buiten, toch? :+
  woensdag 5 augustus 2026 @ 18:24:11 #55
176471 oh-oh
pi_221508475
:P Doe mij maar 15 honden en 40 graden.
De hele dag met mijn poedel in mijn badje gepoedeld.
Wat een droom is dat hondje dat niemand wilde hebben toch.
Ik had me alleen een beetje op de grootste verkeken, 35 kilo in het badje tillen ging wel maar er weer uit was wat lastiger _O-
( Groucho Marx )
pi_221508545
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 18:24 schreef oh-oh het volgende:
:P Doe mij maar 15 honden en 40 graden.
De hele dag met mijn poedel in mijn badje gepoedeld.
Wat een droom is dat hondje dat niemand wilde hebben toch.
Ik had me alleen een beetje op de grootste verkeken, 35 kilo in het badje tillen ging wel maar er weer uit was wat lastiger _O-
Gepoedeld. _O-
Ja, vast een soort knuffel die zich volzuigt met water qua gewicht. :') Dat stel ik me dan ermee voor.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 18:43:09 #57
176471 oh-oh
pi_221508582
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 18:34 schreef vencodark het volgende:

[..]
Gepoedeld. _O-
Ja, vast een soort knuffel die zich volzuigt met water qua gewicht. :') Dat stel ik me dan ermee voor.
:D Ja nou ja, hij zit niet heel erg dik in de vacht maar ik wil hem wel nog korter zetten zodra de temperaturen weer wat diervriendelijker zijn :')
( Groucho Marx )
pi_221508606
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 18:43 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:D Ja nou ja, hij zit niet heel erg dik in de vacht maar ik wil hem wel nog korter zetten zodra de temperaturen weer wat diervriendelijker zijn :')
Arm schaap! Een wetlook is ook werkbaar. :+
pi_221508679
@Nijna Hopelijk komt er wel rust zodra dit allemaal achter de rug is. :*

@Tink89 Heeft iemand de aanbieding al aangeschaft of zit je er nog steeds mee opgescheept? Hopelijk zijn ze na een nachtje slapen beter te doen..

Hier draait de was weer zijn rondjes. Na de lunch teruggekomen van vakantie. Heerlijk 3 weken in Schotland geweest. The big 5 van Schotland gezien: Schapen, hooglanders, boommarter (zeldzaam daar), een eagle (cool) en een teek :P
En dan is vanavond ons eigen bedje toch stiekem ook wel lekker. Als ik dat 2e huisje nou kon bereiken ala Narnia via de kledingkast zou ik er vaker heen gaan :D
  woensdag 5 augustus 2026 @ 19:36:51 #60
176471 oh-oh
pi_221508830
Schotland lijkt me echt heel tof!
Mijn zus en gezin zijn in Tanzania.
Die hebben de hele big alles op dag 1 gezien. Nu wil de middelste wk uitslapen 😆
( Groucho Marx )
pi_221510283
Vooral die teek, die zal memorabel zijn, @Deepfreeze :D
Maar heerlijke vakantie gehad dus!
Ik wil ook nog steeds naar Schotland. En naar Noorwegen. Misschien, ooit.

@Nijna :*

Tink, anders marktplaats proberen in de weggeefhoek ;)

Ik liep eergister door het gras, op mn sandalen. En nu heb ik sinds die avond jeuk aan de binnenkant van beide enkels, net onder dat bot, zeg maar :? Heel irritant.

En ik kwam erachter dat ik de verkeerde pruimenboom toen heb laten onthoofden. Er hingen een paar blauwe pruimen in de boom, voor het eerst sinds tig, en ik dacht toch écht dat ik de reine claude pruim had laten staan :')
If they say
pi_221510818
Tof @Deepfreeze O+. Hoe was het met de muggen in Schotland? Het staat hoog op mijn wensenlijstje voor vakantiebestemmingen, maar de kans op muggeninvasies houden me een beetje tegen.

@Tink89 vervelend zulke dagen. Hopelijk is vandaag een betere dag! :*.

Ik moet zeggen dat de kinderen het prima doen nu we weer thuis zijn. Ze zijn 2x zelfstandig naar de recratieplas geweest met 2 vrienden (broertjes die even oud zijn als onze kinderen). Gister was de oudste naar een schoolvriend en is naar het buitenzwembad gegaan. Volgende week is de oudste zeilen en de jongste naar een Engels kamp. En dan zit voor ons de vakantie er alweer op :o.

@Mushanga71 ik heb geen verstand van pruimen, maar reine claudes zijn niet blauw dus? Hopelijk wel eetbaar?
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 6 augustus 2026 @ 09:18:13 #63
176471 oh-oh
pi_221510912
Wij hebben geen pruimen op de tuin.
Maar achter onze tuin staan er heel veel, en dat is van niemand, dus die pluk ik.
Heerlijk!
Zijn ze alletwee de hele week weg Phaidra?
Lekker hoor, ondanks dat jullie weer moeten werken.

@Nijna, dat lijkt me toch wel heel erg raar hoor, om de week de kinderen.
Hebben ze daar zelf voor gekozen of hebben jullie dat gekozen?
( Groucho Marx )
pi_221510958
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:18 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben geen pruimen op de tuin.
Maar achter onze tuin staan er heel veel, en dat is van niemand, dus die pluk ik.
Heerlijk!
Zijn ze alletwee de hele week weg Phaidra?
Lekker hoor, ondanks dat jullie weer moeten werken.

@:Nijna, dat lijkt me toch wel heel erg raar hoor, om de week de kinderen.
Nee, de oudste zeilt bij een plas op 10 km, dat is alleen overdag en dan komt hij thuis slapen. Voor hem zou ik een week kamp in Friesland ofzo ook leuk vinden, maar hij heeft het gewoon enorm naar zijn zin bij die zeilvereniging. Hij komt er inmiddels al een jaar of 5 en kent veel instructeurs en zeilmaatjes van zijn leeftijd. Dus ook prima zo.

De jongste gaat voor het eerst 5 dagen op kamp zonder thuis te komen. Hij gaat naar een landgoed bij Bunnik, ik denk wel dat hij het er leuk gaat hebben. Maar hij kent niemand en dat is natuurlijk wel spannend. En er wordt 100% Engels gepraat door de kampleiding, dat is best pittig voor hem denk ik. Maar waarschijnlijk de allerbeste manier om het te leren :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 6 augustus 2026 @ 09:34:59 #65
176471 oh-oh
pi_221510994
Hoe oud is de jongste?
Ik ken in NL geen kinderen die niet gewoon Engels spreken eigenlijk.
Maar dat lijkt me wel een erg tof kamp :)
Ik had in de vierde klas lagere school een hele stomme leraar.
Die ging ons Engels leren.
En sprak Wednesday uit als Wet nus deej.
Dus ik zei uhm nee Wensdeej.
Nee hoor, hij wist het zeker, en was zo boos dat mijn ouders er bij gehaald werden.
Toen kregen we geen Engels meer.
:')
Mijn moeder is ram dement maar zegt nog altijd WET NUS DEEEEJJJ
_O-
( Groucho Marx )
pi_221511015
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:34 schreef oh-oh het volgende:
Hoe oud is de jongste?
Ik ken in NL geen kinderen die niet gewoon Engels spreken eigenlijk.
Maar dat lijkt me wel een erg tof kamp :)
Ik had in de vierde klas lagere school een hele stomme leraar.
Die ging ons Engels leren.
En sprak Wednesday uit als Wet nus deej.
Dus ik zei uhm nee Wensdeej.
Nee hoor, hij wist het zeker, en was zo boos dat mijn ouders er bij gehaald werden.
Toen kregen we geen Engels meer.
:')
Mijn moeder is ram dement maar zegt nog altijd WET NUS DEEEEJJJ
_O-
Hij is 11. Hij gaat na de vakantie naar de middelbare school maar spreekt en begrijpt echt nog nauwelijks Engels. Zijn leerkracht in groep 7/8 sprak zelf denk ik ook nog WET NUS DEEJJ (er zaten best wat expats op onze school en hij moest in het Engels uitleg geven bij een voorlichtingsavond :'), mijn hemel) en deed niet echt moeite om Engels te geven. Ze konden zelf werkjes pakken, maar dat mocht pas als ze eerst een Nederlands taalwerkje hadden gedaan die dag. En aangezien de jongste zwaar dyslectisch is, lag daar niet zijn prioriteit. Dus los van wat overhoringen met losse woordjes (kleuren, dagen van de week, dat soort dingen) weet hij nog niks -O-. Hij wil ook geen Engelse series of films kijken, want hij volgt het niet en de ondertiteling kan hij niet vlot genoeg lezen. Dus ik hoop dat dit kamp een boost geeft, zodat hij niet helemaal bleu naar het VO gaat.

3 weken Canada heeft al wel iets geholpen volgens mij. Er is nog hoop.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 6 augustus 2026 @ 09:45:39 #67
176471 oh-oh
pi_221511040
Ah ja, mss is dat net dat extra dingetje om zijn motivatie op gang te krijgen!
Ben benieuwd.
Dar jongste meisje dat vaak bij mij kwam in Maastricht en hier laatst ook was, die doet al zeker 3 jaar duolingo, ze hopt wel van taal naar taal, ze doet nu Russisch omndat ze een vriendinnetje heeft dat oorstrponkelijk daar vandaan komt. Hongaars begint ze niet aan :D
Maar haar oudere zus, nu 15, sprak ook bijna geen Engels toen ze naar de middelbare ging.
Die kleine en ik gingen dan in het Engels over haar lullen en ze kon het echt niet volgen :P
( Groucho Marx )
pi_221511219
Klopt @Phaidra, de reine claude zijn groen ;)
Maar omdat de 2 pruimenbomen pal naast elkaar staan en het door mekaar heen groeide, de verkeerde dus onttakt.

Taal moet je sowieso liggen. Fijn dat er zo'n kamp is, denk dat hij er veel van zal opsteken :Y

Vanmorgen belrondje, zowel zakelijk als privé. En ik vind bellen niet erg, tis alleen dat ik telkens een drempel over moet :@
If they say
pi_221511235
@Phaidra die midgies zijn wel een beetje jammer inderdaad, maar het viel reuze mee. We begonnen de eerste dagen juist met horse flies (dazen). Die krengen bijten gemeen en leveren flinke bulten op, maar dat was snel over. Pas eind van de eerste week toen er iets regen was kwamen de midgies. Blijkbaar reageert mijn huid nog net zo gezellig als vorig jaar. Daarna braaf smidge gehaald en gesmeerd en geen last meer gehad van nieuwe bulten terwijl de rest ze wel had. Die bultjes zijn nog een dikke week blijven etteren, van 10 minuten een dakkoffer op de auto zetten :D

Ik ga de vakantie er echt niet om laten. Het is echt te mooi en smidge werkt blijkbaar.

Mijn neefjes (13-17) spreken ook amper Engels. Ze kijken ook weinig YouTube (spelen suffe spelletjes of zijn buiten) en series met Nederlandse ondertiteling.

De onze kijken al vanaf kleins Engelse series met ons, YouTube filmpjes (soms wat educatief, soms minder). Dus dan pikken ze het makkelijker op.

Onze jongens pakken hier met elke zomer Schotland ook steeds meer kleine dingen op, dat ze weten dat ze "still water" moeten bestellen of dat lemonade geen limonade is. Maar jongste (toen 13) had vorig jaar ook een heel gesprek met een medewerker van het vliegtuigmuseum over de werking van de helikopter. Dat was echt leuk om te zien dat hij zoveel technische woorden ook snapte.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 11:12:53 #70
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221511722
Ik had dit jaar serieus weer zoveel lang etterende muggenbulten en kind ook dat ik Schotland in de meivakantie wil doen. Ik wil midges echt vermijden en wel de westkant zien. Aan de oostkust schijnt het veel minder te zijn.

Kind is een paar jaar geleden op kamp in Canterbury geweest met les en slapen op een campus. Maar hij deed Anglia en gaat nu Cambridge doen. Voor zijn niveau was het kamp niet nodig, hij wilde gewoon graag een kamp in Engeland en met de trein er naar toe een keer.
Maar hij heeft wel klasgenoten die nog steeds does
letterlijk zo zeggen ipv duz. En dat gaat naar 4V dus talen is gewoon niet ieders ding.

Zijn Frans is ook enorm goed. We laten daar hem het woord doen en vragen hem hoe je het uitspreekt bij twijfel.
Hij wil nu op surfkamp in Frankrijk volgend jaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221512003
Wat leuk die kampen, leren en spelen tegelijkertijd O+

Wij zijn onderweg naar huis, 2 dagen eerder dan gepland maar de koek is voor iedereen wel op. Hoogte- en dieptepunten gehad, maar al met al kijken we er fijn op terug.

De 8 jarige deed overigens met mij het zwarte (moeilijkste) klimparcours, normaal gesproken zijn er strikte lengte eisen en met haar 1.22 komt ze dan niet in aanmerking. Maar hier mocht het wel omdat ik mee klom. Heb haar 2 keer moeten helpen omdat ze niet bij de kabel kon door haar lengte, maar ze deed het hartstikke goed en stoer O+
  donderdag 6 augustus 2026 @ 12:17:56 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221512151
Wat cool Schanu!

quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 18:02 schreef vencodark het volgende:
@:Tink89 Als je 8-jarige een hele dag tegen je schreeuwt, zet je hem of haar buiten, toch? :+
En wat los ik daar precies mee op?

De kids waren gisteren nog steeds een beetje ingewikkeld qua gedrag, maar prul flink uitdagen in de klimhal heeft geholpen. Vervolgens sloeg mijn keelkriebel en verkoudheid om in echte keelontsteking. Ik heb de afgelopen 16 uur in bed gelegen met koorts, hoesten en bizar veel keelpijn.

Vandaag zijn de kinderen bij de bso, man is het water voor de nieuwe badkamer aan het aanleggen, dus we hebben urenlang geen water. Niet ideaal, dus die vermaken zich prima een dagje met hun vriendjes. Morgenmiddag komen er twee vriendjes (ook een zusje en een broertje) spelen en als ik opgeknapt ben, slapen we daarna een nachtje in mijn tent in de tuin. Benieuwd wat ze daarvan vinden!

Nu met een dekentje en de laptop op de bank, nieuwe weekindeling met pictogrammen voor de kinderen maken voor komend schooljaar. En iedereen (bso, mijn werk, de klimles, de dansles, etc) informeren over wanneer de kinderen er komend jaar zijn. Veel geregel, maar wel echt fijn als het zo allemaal klaar is.
pi_221512190
Wat knap van je 8jarige @Schanu O+ , echt stoer van d'r! Zo'n klimparcours is wel leuk, maar ik heb vreselijke hoogtevrees, dus aan mij is het niet besteed. Simon zou wel willen, maar dan met iemand mee. Ik val af, manlief durft wel maar gaat niet vanwege lichamelijke beperkingen. Ik vermoed echter dat als Simon bovenin zou staan, hij uiteindelijk toch niet durft.

Vandaag mijn eerste vakantiedag, pas 31-08 weer aan de slag *O* . Net de hele benedenverdieping schoongemaakt. Een vakantie moeten we nog regelen. Waarschijnlijk wordt het weer Duitsland met de auto en een Airbnb huisje, maar we hebben nog geen regio opgezocht met leuke dingen om te doen.

Ik heb sinds een paar dagen een smartphone (ja, echt 8-) ) en dus ook whats app. Van mijn werk had ik er wel eentje, die "misbruikte" ik voor bijv. de klassenapp en contact met een aantal moeders via whats app. Weet iemand of het mogelijk is om de geschiedenis van die chats over te zetten naar mijn privé telefoon? Werk chatgroepen moeten gewoon op mijn werktelefoon blijven, maar de privé dingen wil ik overzetten, om zo privé en werk strikter te kunnen scheiden.
pi_221512279
Beterschap Tink, hopelijk ben je snel weer helemaal opgeknapt!

Geniet van je vakantie Tolstoi O+
Whatsapp overzetten kan voor zover ik weet alleen met nummerbehoud. Dan maak je een backup en zodra je met dat telefoonnummer 'inlogt' op je nieuwe telefoon worden alle gesprekken overgezet. Jij krijgt echter een ander telefoonnummer met jouw nieuwe telefoon, dus ook een nieuw whatsapp account. Die gesprekken kan je dan denk ik niet overzetten, hooguit downloaden als bestand om te bewaren.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 12:52:27 #75
176471 oh-oh
pi_221512291
Ja de apps zijn aan je nr gekoppeld idd.
( Groucho Marx )
pi_221512362
Wat tof @Schanu !
@Tolstoi Hier ook hoogtevrees dus onze kinderen hebben we al vrij snel alleen naar boven gestuurd, met wat bijsturing vanaf de grond. Vanaf 1.20 de juniorbanen en vanaf 1.40 het echter werk. Die juniorbanen waren overigens ook niet kinderachtig (klimbos Nederland). Maar ze waren wel met z'n tweeën of drieën en konden elkaar dan ook helpen.

In de meivakantie geen mug gezien in Schotland.

Qua Engels spreekt de oudste nu vloeiend Engels dankzij 2 jaar TTO. De dames spreken sowieso half Engels dankzij youtube en tiktok :|W

Ons dagje Keulen gisteren was echt heel leuk. Echt een vakantiegevoel en maar 1,5 uur met de trein (in theorie dan, Deutsche bahn dus vertraging }:| ). Ook leuk, in de ICE reizen kinderen t/m 14 jaar gratis mee. Dus voor januari gaan we nog wel een keer een dagje. We hebben de Dom bezocht (dat wilde D2 heel graag), het oude centrum bekeken en daarna is oudste terug naar het station gegaan om treinen te spotten en ben ik met D2 gaan shoppen bij Sephora.

En morgen nog met D1 een shopdagje. Naar de oudste stad van Nederland. Ook leuk en gezellig.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:12:49 #77
244125 laziness
pi_221512384
Deels overzetten kan niet. Je kan alles overzetten middels nummer wijzigen op de werktelefoon maar niet alleen de privéberichten.
pi_221512421
OK, duidelijk. Jammer dat dat niet kan en ik de chatgeschiedenis kwijt ben. Dan ga ik alle privé contacten wel vragen mijn nieuwe nummer op te slaan en het werknummer te verwijderen.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:36:09 #79
176471 oh-oh
pi_221512478
Oh man hier uit het niks regen en onweer, wat een geschenk.
En de poedel en ik hadden al gezwommen :D
( Groucho Marx )
pi_221512781
Oeh ik zou ook niet graag mijn chat geschiedenis kwijt zijn. Dat is een half leven en naslagwerk. :D :o
pi_221512843
Je kunt chats wel exporteren naar je mail. Maar dan heb je alleen de tekst, geen foto's/filmpjes/smileys. En je kunt je nummer wijzigen, maar in dit geval moet het gesplitst worden, dat kan niet helaas.

Beterschap @Tink89

Fijn dat de dag gezellig was @Kyara
  donderdag 6 augustus 2026 @ 15:52:13 #82
244125 laziness
pi_221513157
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:21 schreef TolstoiFan het volgende:
OK, duidelijk. Jammer dat dat niet kan en ik de chatgeschiedenis kwijt ben. Dan ga ik alle privé contacten wel vragen mijn nieuwe nummer op te slaan en het werknummer te verwijderen.
Een lurker stuurde mij het volgende:

Voeg je eigen nummer toe aan de whatsapp groepen van je zakelijke nummer. Volgens mij kun je dan vanaf je zakelijke nummer aangeven hoeveel van de geschiedenis je wilt meegeven op het toegevoegde nummer (als je beheerder bent).
Als je dat dan gedaan hebt kun je je werknummer verwijderen uit die groepsapp en vanaf je prive nummer verder appen.

Volgens mij is dat sinds kort inderdaad dat je aan kan geven wat een nieuw iemand in de groep aan historie kan zien. Maar daarvoor heb je dus wel de beheerder nodig van een klassenapp bijvoorbeeld.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 15:56:59 #83
244125 laziness
pi_221513177
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:36 schreef oh-oh het volgende:
Oh man hier uit het niks regen en onweer, wat een geschenk.
En de poedel en ik hadden al gezwommen :D
Wat een mazzel!

De komende 14 dagen voorspellen zie hier echt helemaal niks -O-
  donderdag 6 augustus 2026 @ 16:02:57 #84
176471 oh-oh
pi_221513214
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:56 schreef laziness het volgende:

[..]
Wat een mazzel!

De komende 14 dagen voorspellen zie hier echt helemaal niks -O-
Hier was ook niks voorspeld.
Maar goed, het is gewoon weer 39 graden nu.
Dus ik heb boodschappen besteld en als die er zijn duik ik weer mijn zwembad in :')
Aangename temperaturen en regen worden hier voor eind augustus pas voorspeld dus ik kijk maar niet meer naar voorspellingen _O-

Maar mijn X-Files LEGO is er *O*
Die wil ik bewaren voor de winter, maar wie weet.
Ik ben nu zoveel mogelijk aan het zwemmen en B&B aan het bingen maar de TV kan mijn aandacht niet meer vasthouden.
Staat ook nauwelijks aan nog.
Ik mis alleen mijn Disney account, voor Hamilton .
( Groucho Marx )
pi_221513311
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:52 schreef laziness het volgende:

[..]
Een lurker stuurde mij het volgende:

Voeg je eigen nummer toe aan de whatsapp groepen van je zakelijke nummer. Volgens mij kun je dan vanaf je zakelijke nummer aangeven hoeveel van de geschiedenis je wilt meegeven op het toegevoegde nummer (als je beheerder bent).
Als je dat dan gedaan hebt kun je je werknummer verwijderen uit die groepsapp en vanaf je prive nummer verder appen.

Volgens mij is dat sinds kort inderdaad dat je aan kan geven wat een nieuw iemand in de groep aan historie kan zien. Maar daarvoor heb je dus wel de beheerder nodig van een klassenapp bijvoorbeeld.
Volgens mij is de moeder van Simons beste vriendje beheerder in de klassenapp, dus dat zou ik nog kunnen proberen idd. Dank je voor de tip, ook aan de lurker!
pi_221513575
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:18 schreef oh-oh het volgende:

@:Nijna, dat lijkt me toch wel heel erg raar hoor, om de week de kinderen.
In eerste instantie zeiden we dat ze zelf konden kiezen, ik denk ook dat dat de praktijk wordt. Maar de oudste kan niet goed kiezen en nou ja toen hebben we dit eerst maar besloten voor eerst.
Ik denk dat het straks na de vakantie wat meer vorm gaat krijgen, maar we gaan het zien. Jongste gaf al aan dat ze dit niet prettig vindt, maar ook niet goed weet wat dan wel.
Dat is denk ik ook een kwestie van uitproberen.

@Phaidra, zeilen O+ ik houd ervan. Vroeger instructeur geweest, dan zat ik 4 van de 6 weken op het water in de zomer, heerlijk.
Hopelijk gaat die week Engels kamp hem een boost geven. Zou wel lekker zijn zo voor de start van de middelbare school!

Beterschap @Tink89
pi_221519026
Heerlijk weer nu!

@exode hoe gaat het met Lizzie?

Wij zijn net met Cooper bij de dierenarts geweest, ventje bleef maar schudden met zn kop en vond zn oor warm.. blijkt dus een oorontsteking te zijn. Voor exacte medicijnen is er n kweek gemaakt, hopenlijk snel de uitslag.

Ook denken ze een allergie,dus nu speciale shampoo voor zn poten.

Ach met zn oorontsteking past ie wel in ons gezin. :')
S. 2014
J. 2016
pi_221519835
Ach die Cooper, hopelijk gaan medicijnen snel helpen!

Lizzie doet het hartstikke goed, plast en poept zelden in huis, slaapt in de bench, leert erg snel.
Het is wel een hand vol en gebroken nachten maar dat is nou eenmaal zo met een pup.

Ze is enorm speels en knuffelig. Woensdag was eerste consult en prikjes bij dierenarts, vond ze ontzettend gezellig, gek beest. En morgen puppycursus. 4 stuiterende puppies bij elkaar, ik denk dat ik daarna ook moet slapen.

Vandaag had ze een kraaltje van Juul te pakken en ondanks alle inspanningen slikte ze hem toch door. Maar omdat het een glad, plat kraaltje was van 5mm mogen we nu gewoon in haar poep gaan roeren totdat die eruit is. _O- Dierenarts zag geen reden om langs te komen, wel lijst gekregen waar we op moeten letten om alsnog langs te moeten komen.
pi_221520176
Het lijkt beeb wel, exode, die stopt ook alles wat los en vast zit in zn mond. Het zijn net stofzuigers ;)
Veel succes morgen bij de puppycursus!

Niet quoten, haal het weer weg.
SPOILER
If they say
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:04:04 #90
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221521165
Wat een lastige situatie, Mushanga. Ook voor je zoon trouwens. Hoe staat je dochter erin? Kan zij nog iets betekenen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:56:41 #91
176471 oh-oh
pi_221521377
Mush:
SPOILER
Haha Lizzie, mss kunen de kids wel leren beter op te ruimen nu *)

Ik heb hier ook een hond die gevoelig is voor oorontsteking, maar gelukkig let ik daar gewoon heel goed op en maak ik zijn oren elke week schoon , en heb ik meds op voorraad.
Natuurlijk is het de poedel, met zijn hangende oren. Ik let ook altid op met zwemmen, dat zijn kop droog blijft.
( Groucho Marx )
pi_221521512
@livelink, dochter heeft lang geleden al gezegd dat ze erbuiten wil blijven en dat respecteer ik. Ze weet ook niets wat nu speelt.

Oh-oh
SPOILER
If they say
pi_221521540
Ik (of verloofde, om en om doen we dat) loop elke nacht om 2 uur met Lizzie naar buiten voor een plas. En ik kom dus al de hele week dezelfde jongeren tegen die dan naar huis gaan.
Inmiddels staan ze te wachten met naar binnen gaan totdat ze Lizzie hebben gezien en geaaid. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door exode op 07-08-2026 19:43:51 ]
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:35:30 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_221521546
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:33 schreef exode het volgende:
Ik (of verloofde, om en om doen we dat) loop elke nacht om 2 uur met Juul naar buiten voor een plas. En ik kom dus al de hele week dezelfde jongeren tegen die dan naar huis gaan.
Inmiddels staan ze te wachten met naar binnen gaan totdat ze Lizzie hebben gezien en geaaid. O+
Of met Lizzie? :P :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_221521565
Arme meid. :D
pi_221521587
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Of met Lizzie? :P :D
Dat was 8 jaar geleden wel :D Nu slaapt die gelukkig wel 's nachts. Al die namen ook >:)
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:55:35 #97
37150 livelink
pi_221521647
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:27 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Livelink, dochter heeft lang geleden al gezegd dat ze erbuiten wil blijven en dat respecteer ik. Ze weet ook niets wat nu speelt.

Ik snap dat ze niet tussen jullie wil komen en dat jij dat respecteert, maar misschien zou ze wel voor je zoon op kunnen komen. Hij heeft niet die luxe om erbuiten te blijven en wellicht kan ze daar iets voor hem betekenen. Het is per slot van rekening ook haar kleine broertje.
pi_221521768
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:44 schreef exode het volgende:

[..]
Dat was 8 jaar geleden wel :D Nu slaapt die gelukkig wel 's nachts. Al die namen ook >:)
Hoe vaak je de hond straks niet wil roepen en je iedereen en z’n moeder de namen noemt behalve die van Lizzie. _O-
pi_221521826
Moeilijke situatie Mush, geen tips of ervaringen alleen een hart onder de riem.
pi_221521918
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:56 schreef oh-oh het volgende:
Mush:
SPOILER
Haha Lizzie, mss kunen de kids wel leren beter op te ruimen nu *)

Ik heb hier ook een hond die gevoelig is voor oorontsteking, maar gelukkig let ik daar gewoon heel goed op en maak ik zijn oren elke week schoon , en heb ik meds op voorraad.
Natuurlijk is het de poedel, met zijn hangende oren. Ik let ook altid op met zwemmen, dat zijn kop droog blijft.
Cooper heeft ook hangoren, dus wel iets om in de toekomst om op te letten, waar maak je het mee schoon?
S. 2014
J. 2016
pi_221522004
Arme Cooper, hopelijk is de oorontsteking snel over!

Wat fijn dat Lizzie het zo goed doet O+

Mush, ik sta weliswaar aan de werkgevers kant, maar mijn ervaringen met het juridisch loket zijn niet heel goed. Medewerkers die het Juridisch Loket om hulp vragen komen vaak niet ver of ze sturen 1 (slechte) brief en klaar. Als ze al aangeven niets met ondernemersrecht te doen, weet je eigenlijk ook al wel genoeg. Heb je rechtsbijstand? Zo ja, dan zou ik daar contact mee opnemen. En anders toch overwegen om een advocaat in de arm te nemen? Dan heb je iemand naast je staan die verstand van zaken heeft en er het beste voor jou uit kan halen. Scheelt een hoop stress en uiteindelijk ook een hoop geld wellicht. Sterkte en succes!
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:52:42 #102
176471 oh-oh
pi_221522448
Het is gewoon geen kwestie voor het JL.
En idd ik zou het zo enorm voor mijn kleine broertje opgenomen hebben.

😆 Namen verwisselen is herkenbaar,de hond was er bij ons eerder dan mijn broertje, en die namen werden door iedereen altijd verwisseld.Vooral icm Sjei Oet en laat dat 😂.
En mijn moeder riep ze gewoon maar in 1 adem.

GM ik maak ze heel goed schoon met wattenstaafjes en baby olie. Leerde ik 26 jaar geleden van de fokster van mijn eerste chihuahua en ik heb nooit honden met oorontsteking.
Frenkie had er last van toen hij kwam en Denzel dus ook maar so far so good!!
Honden met hangoren hebben wel meer kans op oor gedoe en Denzel is mijn eerste!
( Groucho Marx )
pi_221522472
Mijn 8 jarige heet
SPOILER
en de hond heet Nikki. Nog nooit 2 namen zo vaak door elkaar gehaald :') ik kies nooit meer voor dezelfde voorletters!
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:09:28 #104
176471 oh-oh
pi_221522553
Het komt niet door de voorletters.
Het komt door de frequentie van roepen 😂
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:20:14 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221522605
@Mushanga71
SPOILER
Qua namen lijken de naam van oudste een de naam van man wel op elkaar (zelfde voorletters en ook wel een beetje zelfde feel).

Onze kat (een van de twee) heeft inmiddels Nee! als 2e naam gekregen :')
pi_221522776
Kat en kind door elkaar halen is hier niks geks hoor. :+
pi_221522824
Hij zou zn zus idd es kunnen polsen, @livelink al heeft ze zelf ook niet veel contact met dr vader.
Gelukkig kan hij wel zijn ei kwijt bij zn vrienden. En bij mij.

@Schanu,
SPOILER
@Kyara
SPOILER
Ik haal mijn kleinzoons door elkaar :')
If they say
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 00:03:46 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221522978
Even mijn mom-skills claimen!

Foto strand: https://imgur.com/a/9Cq8Rdx

Die lichtvlek op het strand zijn Oscar en zijn vriendinnetje die daar op zoek zijn naar haar oortje die al sinds gisteren (!) op het strand zou liggen. Mission impossible, toch? Ze zijn al een tijdje met een schep bezig. Vlgs ‘find my oortjes’ zou hij daar ‘ongeveer’ moeten liggen.

Ik loop erheen, voornamelijk voor de ‘moral support’, ik schijn mijn telefoon 30cm buiten de lichtkring op de grond en … daar ligt ie! *)

Nothing’s ever lost until mommy can’t find it!

Wil iemand me aanraken? 😎

#mommyskills #ikliegniet #erwarengetuigen

(Mobiel de .jpg link van die foto linken lukt me dan weer niet. :@ )
pi_221523051
Je bent amazing! Ik kan dat ook inderdaad. Is iets kwijt? Call momma. 8-)

Klikte op de foto: extra credits want dit is wel heel knap! :o
pi_221523158
Dat is echt knap zo in het donker zelfs.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:58:43 #111
176471 oh-oh
pi_221523258
Oh wauw BE you legend!!!
( Groucho Marx )
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:33:00 #112
37150 livelink
pi_221523604
Ik ga even 4 dagen wandelen met een vriendin. Man en zoon blijven gewoon thuis, maar toch heb ik de neiging om heel het huis te zuigen en dweilen, alle wassen weg te werken, de tuin aanvegen etc.

Wat is dat toch in mensen? Maar goed, ik heb mezelf uiteindelijk tot een compromis gedwongen. Wel de wassen weggewerkt, wel gezogen, maar alleen de keuken gedweild. De tuin laat ik voor wat het is. En dan ben ik dinsdag alweer terug :D
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:33:40 #113
37150 livelink
pi_221523620
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 00:03 schreef BE het volgende:
Even mijn mom-skills claimen!

Foto strand: https://imgur.com/a/9Cq8Rdx

Die lichtvlek op het strand zijn Oscar en zijn vriendinnetje die daar op zoek zijn naar haar oortje die al sinds gisteren (!) op het strand zou liggen. Mission impossible, toch? Ze zijn al een tijdje met een schep bezig. Vlgs ‘find my oortjes’ zou hij daar ‘ongeveer’ moeten liggen.

Ik loop erheen, voornamelijk voor de ‘moral support’, ik schijn mijn telefoon 30cm buiten de lichtkring op de grond en … daar ligt ie! *)

Nothing’s ever lost until mommy can’t find it!

Wil iemand me aanraken? 😎

#mommyskills #ikliegniet #erwarengetuigen

(Mobiel de .jpg link van die foto linken lukt me dan weer niet. :@ )
Zo, jij kunt alvast niet meer stuk bij die vriendin. Dat doe je goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')