Net geboekt 13 dagen 4100 eurotjes excl transfer, maar dat regel ik zelf wel op de luchthaven.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou dan voor Turkije gaan, lijkt me wel wat goedkoper dan Griekenland.
Oh ik wilde net reageren, vlucht en hotel los boeken scheelt veel. Wij kwamen idd voor Starbeach ook op zo'n bedrag uit, maar in geval van los boeken zou het ca ¤2900 zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 15:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Net geboekt 13 dagen 4100 eurotjes excl transfer, maar dat regel ik zelf wel op de luchthaven.
Ik boek dat altijd allemaal los van elkaar. Dan ben je ook veel flexibeler qua data. Heb ook weleens dat ik bv, vanaf Schiphol vertrek en dan op Brussel of Frankfurt aan kom. Kan met zo'n pakketreis allemaal niet.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh ik wilde net reageren, vlucht en hotel los boeken scheelt veel. Wij kwamen idd voor Starbeach ook op zo'n bedrag uit, maar in geval van los boeken zou het ca ¤2900 zijn.
Wij geluk met vliegtijden ( die je overigens tegenwoordig zelf kunt selecteren ). 07:30 heen en in de middag terug. Geen verlies aan dagen, perfectquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik boek dat altijd allemaal los van elkaar. Dan ben je ook veel flexibeler qua data. Heb ook weleens dat ik bv, vanaf Schiphol vertrek en dan op Brussel of Frankfurt aan kom. Kan met zo'n pakketreis allemaal niet.
Wie heb je ontvoerd smeerpijp?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wij geluk met vliegtijden ( die je overigens tegenwoordig zelf kunt selecteren ). 07:30 heen en in de middag terug. Geen verlies aan dagen, perfect
Ja, ik zit vast aan vakanties en 'n omgangsregeling. Dus dan wel fijn als ik helemaal zelf de dagen kan kiezen. Ik boek alles los en dat lukt altijd wel. Ik laat me ook afzetten en ophalen, dus hoef ook niet op hetzelfde vliegveld aan te komen als vanaf waar ik vertrek.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wij geluk met vliegtijden ( die je overigens tegenwoordig zelf kunt selecteren ). 07:30 heen en in de middag terug. Geen verlies aan dagen, perfect
Ja wij zitten ook vast aan vakanties uiteraard. Transfer neem ik nooit. Uren in zon pleurisbus zitten, gewoon taxiquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ik zit vast aan vakanties en 'n omgangsregeling. Dus dan wel fijn als ik helemaal zelf de dagen kan kiezen. Ik boek alles los en dat lukt altijd wel. Ik laat me ook afzetten en ophalen, dus hoef ook niet op hetzelfde vliegveld aan te komen als vanaf waar ik vertrek.
En al doende leer je wel dingen die je anders moet doen. Hele korte overstappen in de VS met drie kinderen is bijvoorbeeld best irritant. Dat doe ik dan ook niet meer.
Dat doe ik ook nooit. Taxi kun je gewoon meteen weg als je er bent en je koffers hebt. En die zet je ook recht voor de ingang van je hotel af zonder tussenstops en zo. Ik zoek ook meestal wel iets uit wat niet uren van een luchthaven is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja wij zitten ook vast aan vakanties uiteraard. Transfer neem ik nooit. Uren in zon pleurisbus zitten, gewoon taxi
Aaah wat zuurquote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:04 schreef Piles het volgende:
Klinkt goed @:Phaidra !
Ik ben ontzettend jaloersWij zouden (met bevriend stel) ook die kant op gaan vóór we aan kinderen begonnen. Hele reis gepland voor september 2020. We weten allemaal hoe dat is afgelopen
Maar staat zeker nog hoog op het lijstje om 'ooit' heen te gaan, maar nu met kind
Heerlijk!quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 09:28 schreef eponine het volgende:
Wij zijn ook in Denemarken op dit moment en zeiden gisteravond nog tegen elkaar dat we het overal zo rustig vinden.
We zitten in Lalandia en dat bevalt meer dan prima. Genoeg te doen op het park zelf (nogmaals dank aan @:exode voor de tip om de stepjes mee te nemen), onbeperkt toegang tot Legoland, en eerder deze week een tripje naar Ribe gemaakt voor het VikingeCenter.
Straks nog even naar Legoland
Ja ik! Meer specifiek met einddoel Legoland.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 09:45 schreef laziness het volgende:
Was iemand hier onlangs met de trein naar Denemarken geweest? Kan het niet meer vinden maar misschien heb ik het ook wel verkeerd onthouden
Ik dacht al dat jij het was maar op het bankje wellicht ipv hier dan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja ik! Meer specifiek met einddoel Legoland.
Het traject is meestal Hamburg - Kolding - Vejle. Vanuit Vejle kan je met de bus naar Legoland (alleen contact betalen, liefst in kronen) in ongeveer 30-40 min.
In theorie is het ongeveer 10 uur vanaf Utrecht. In de praktijk hebben we op de heenweg 1,5 uur vertraging gehad en op de terugweg meer dan 4 uur. Met 4x overstappen ga ik er sowieso al wel vanuit dat je ergens vertraging oploopt (het blijft grotendeels DB) maar op de terugweg ging werkelijk alles mis. Uiteindelijk heeft mijn vriend ons met de auto opgehaald in Hilversum, omdat we anders pas 23.45 op Schiphol zouden aankomen en in Utrecht wederom een aansluiting zouden missen. Nu waren we om 22 uur thuis ipv 18.30.
Which reminds me dat ik nog recht heb op 25% van de ticketprijs retour van DB.
Op zich zijn het heel fijne treinen om in te reizen. Zeker in Denemarken ziet 2e klas eruit als bij ons 1e klas en dan nog een beetje ruimer. Zo luxe! We hadden ook overal zitplaatsreserveringen, maar wegens vertraging hadden we daar maar heel beperkt profijt van. Je mag wel gewoon op de volgende trein stappen, maar zitplaatsreservering is helaas niet meer mogelijk. Dus wel een beetje stress of we nog konden zitten of 4 uur moesten staan. Gelukkig hebben we elke keer wel een plekje kunnen vinden, alleen 1x niet naast elkaar.
Qua reistijd en gedoe zeker niet ideaal, maar we hebben samen voor de totale reis 169 euro betaald (na compensatie nog maar 127). Met het vliegtuig was het iets van 500 per persoon minimaal dus op zich wel de moeite.
Edit: Als ik nu kijk voor vluchten Amsterdam - Billund kom ik uit op ca. 300 pp. Maar begin juli lagen de prijzen echt een stuk hoger. Zelfs toen ik in maart wilde boeken, waren de prijzen al flink hoger, met uitschieters naar 800 pp. Bizar vond ik het.
6 uur rijden is ook wel goed te doen ja! Ik ging alleen met de jongste dus wilde sowieso niet naar Denemarken rijden. Vanuit het westen is het idd nog wat verder.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik dacht al dat jij het was maar op het bankje wellicht ipv hier dan.
Thanks voor de uiteenzetting! Ik vrees inderdaad voor DB en vertraging met toch wel een aantal overstappen.
15jarige dus ik kom wel op ¤160 enkele reis uit en dan ben ik zonder vertraging 9 uur onderweg.
Maar Billund zonder eigen treinstation is gewoon niet heel ideaal.
We wonen natuurlijk in Duitsland zo ongeveer dus met de auto is het 6 uur. Het is dichterbij dan Parijs tegenwoordig![]()
Ik neig dan eerder naar Kopenhagen voor de herfstvakantie. Dat is even lang met de trein als de auto en veel minder vaak overstappen dus minder kans op vertraging.
Same. Wij zijn 3 weken in Midden-Jutland geweest en eenmaal thuis zijn we gelijk al aan het plannen voor volgend jaar. Møn en Ribe staan heel hoog op ons lijstje. Het was voor ons dit jaar vooral ervaren of het ging lukken met de vouwwagen met een tussenstop in Duitsland (gelukt) en 2 verschillende campings (ging top, het inpakken en verplaatsen en bleek echt heel fijn te zijn voor ons!). Moeten alleen voor volgend jaar wel echt even een tempo100 regelen voor Duitsland.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:01 schreef Tink89 het volgende:
Na een week Nederland, ben ik alweer helemaal klaar met de hitte.
Wil je nog tips? Wij zijn er ook geweest.quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:13 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben bezig met het zoeken naar onze wintervakantie. Een week Fins lapland moet het worden. Gelukkig is met het budget dat we gereserveerd hebben het aanbod beperkt. Scheelt keuzestress
Volgende zomer wordt weer Denemarken (Mons Klint) en Zweden denk ik. Die boek ik meestal rond de kerst.
Je bent er wel heel vroeg bijquote:Op zondag 9 augustus 2026 19:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als je naar Rømø gaat, check dan wel even of het Motor Festival niet tijdens je verblijf is..
Net terug van vakantie maar de zomervakantie van 2027 is al geboekt: een rondreis door Wales, Cornwall en Normandië. Tips zijn welkom (vooral voor de mooiste stadjes, tofste wandelingen en beste sconesadresje - in ruil heb ik fikaplekjes in Zweden om je vingers bij af te likken).
11 en 9quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:35 schreef mousemicky het volgende:
We kijken nu maar dezelfde reis die vriend en ik in 2010 ook hebben gemaakt (Winter wonderland in Salla), die heeft als enige langere excursies (5 dagen) inbegrepen, en wordt aangeraden vanaf 12 jaar (jongste is dan ruim 11, maar fysiek sterk en ook groot).
Hoe oud waren jullie kinderen en welke reis heb je gedaan?
Onze wordt ook geen rondreis, maar een Finse cabin, en vanuit daar steeds dagtrips. Vaak zijn die kort, maar bij de reis die we nu op het ook hebben zijn ze 5-6 uur (husky tocht, rendiertocht, langlaufen, sneeuwschoenwandeltocht, sbeeuwscootersafari) en steeds inclusief lunch.quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:42 schreef F_r het volgende:
[..]
11 en 9
Wij hadden geen rondreis maar een appartement.( We waren met zijn tienen )
We hebben van daaruit excursies ondernomen. Wij zaten in Saariselkä
De rendiertocht vond iedereen bij ons tegenvallen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:47 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Onze wordt ook geen rondreis, maar een Finse cabin, en vanuit daar steeds dagtrips. Vaak zijn die kort, maar bij de reis die we nu op het ook hebben zijn ze 5-6 uur (husky tocht, rendiertocht, langlaufen, sneeuwschoenwandeltocht, sbeeuwscootersafari) en steeds inclusief lunch.
Ik ben er niet zozeer vroeg bij, Baard vooral.quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Je bent er wel heel vroeg bij![]()
Dat is wel de uitgelezen kans om te doen wat wij ook deden, in één vakantie St Michael’s Mount en Mont Saint Michel aan doen. Die laatste zeker even in lezen qua tijden. Eind van de middag als iedereen weggaat is het een beetje te doen. Rest van de dag zijn de rijen vaak eindeloos![]()
Waar in Cornwall precies? Dan kan ik wat gerichter tips geven.
Dat klinkt wel als het rijtje excursies dat je zou moeten doen!quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:47 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Onze wordt ook geen rondreis, maar een Finse cabin, en vanuit daar steeds dagtrips. Vaak zijn die kort, maar bij de reis die we nu op het ook hebben zijn ze 5-6 uur (husky tocht, rendiertocht, langlaufen, sneeuwschoenwandeltocht, sbeeuwscootersafari) en steeds inclusief lunch.
Deze is via Voight idd, exact dezelfde reis als vriend en ik 17 jaar geleden dedenquote:Op maandag 10 augustus 2026 08:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als het rijtje excursies dat je zou moeten doen!
Bij onze eerste keer (Fins) Lapland waren de kinderen 9 en 6. We deden niet de langste excursies en bij bijvoorbeeld de huskytocht en sneeuwscootersafari zaten zij in een slee bij de gids. Niet al te lange excursies doen vonden wij toen wel prettig, urenlang buiten zijn in de kou kost veel energie en er moet ook genoeg tijd overblijven voor sleetje rijden tenslotte..
Boek je via Voigt?
Sowieso alles op Vinted kopen! Waarschijnlijk krijg je bij de accommodatie een thermo-overall en mogelijk zelfs laarzen en handschoenen, dus schaf niet te veel aan (die fout maakten wij dus de eerste keer - zeker 5 skibroeken mee die de koffer niet uitgekomen zijn).quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:39 schreef mousemicky het volgende:
Wij hebben idd ook gewacht tot jongste alles mee zou kunnen doen (en we hadden afgelopen jaar een financieel mazzeltje). Heb er nu al zin in en ben aan het zoeken naar skibroeken en thermo-ondergoed(in gedachten heb ik het koud, ik ga deze gedachte vasthouden als het later deze week 36 graden wordt...)
Wij vonden alle kleine plaatsjes met gekleurde huisjes en haventjes waar de getijde invalt en de bootjes dan drogen komen te liggen ontzettend leuk. Maar wij zijn niet vies van een stukje rijden en die zaten allemaal aan de zuidkust.quote:Op maandag 10 augustus 2026 08:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik ben er niet zozeer vroeg bij, Baard vooral.. Het enige wat ik heb gedaan, is laten vallen dat ik volgend jaar wel weer naar Engeland zou willen en een dag later had hij een complete rondreis in elkaar gezet.
.
Mont Saint Michel ben ik als kind heel wat keren geweest en trekt me inderdaad vanwege de drukte ook niet bepaald meer aan. Daarbij zijn de dagen in Normandië eigenlijk wel al gevuld met de landingsstranden (waar ik als kind ook ben geweest, maar daar wil ik wel graag nog eens naar terug). Maar de Engelse variant zetten we op het lijstje..
In Cornwall zitten we eerst langs de noordkant en daarna nog vrijwel helemaal westelijk. We zijn een paar jaar geleden al naar Sint Ives geweest, hebben al dolfijnen gespot vanaf Penzance en hebben al een paniekaanval van de hoogte op de brug bij Tintagel Castle (ok, alleen ik) gehad, dus kom maar door met verdere tips!
Lidl heeft heel fijn thermospul, zowel voor kinderen als volwassenen. Het lijkt me een geweldige bestemming.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:39 schreef mousemicky het volgende:
Wij hebben idd ook gewacht tot jongste alles mee zou kunnen doen (en we hadden afgelopen jaar een financieel mazzeltje). Heb er nu al zin in en ben aan het zoeken naar skibroeken en thermo-ondergoed(in gedachten heb ik het koud, ik ga deze gedachte vasthouden als het later deze week 36 graden wordt...)
Weet ik, krijgen we (we zijn er al eerder geweestquote:Op maandag 10 augustus 2026 17:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Sowieso alles op Vinted kopen! Waarschijnlijk krijg je bij de accommodatie een thermo-overall en mogelijk zelfs laarzen en handschoenen, dus schaf niet te veel aan (die fout maakten wij dus de eerste keer - zeker 5 skibroeken mee die de koffer niet uitgekomen zijn).
Mag ik vragen welke?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 21:12 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Same. Wij zijn 3 weken in Midden-Jutland geweest en eenmaal thuis zijn we gelijk al aan het plannen voor volgend jaar. Møn en Ribe staan heel hoog op ons lijstje. Het was voor ons dit jaar vooral ervaren of het ging lukken met de vouwwagen met een tussenstop in Duitsland (gelukt) en 2 verschillende campings (ging top, het inpakken en verplaatsen en bleek echt heel fijn te zijn voor ons!). Moeten alleen voor volgend jaar wel echt even een tempo100 regelen voor Duitsland.
Ik denk dat de kans wel groot is dat we volgend jaar eindigen op de natuurcamping waar we dit jaar anderhalve week hebben gestaan, al is het maar voor een paar dagen want Legoland en Legohouse waren wel erg leuk.
Thanks! Ga ik bekijken als ik weer knappe wifi/internet verbinding heb.quote:
Ik heb Lapland ook op mijn Bucket list staan, maar we gaan heel lang wachten haha met onze kinderen van 4, 2 en 0 jaarquote:Op maandag 10 augustus 2026 16:52 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben lapland ook hoog op het wensenlijstje staan, maar wachten nog even tot onze jongste wat ouder is (die is nu 5).
In de Franse Pyreneeën zijn wel wat leuke pubercampings met sportieve activiteiten overdag en feest in de avond. Als ouder vermaak je er ook prima.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 22:45 schreef Stansfield het volgende:
Is er ook een op vakantie met pubers topic? Zo dat was even wennen deze zomervakantie. Weinig was goed ze hadden nergens zin in. Maakte snel ruzie over kleine dingen. Toch heel anders dan de jaren hiervoor.
Ja, hier ook in de afgelopen jaren verschil gemerkt. De interesses en behoeftes veranderen natuurlijk ook in de puberjaren. De vakanties van nu zijn toch wel flink anders dan toen de kinderen wat kleiner waren. Maar ben vooral blij dat ze nog steeds mee willen en we nog op gezinsvakantie kunnen gaan, ik geniet daar toch wel enorm van.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 22:45 schreef Stansfield het volgende:
Is er ook een op vakantie met pubers topic? Zo dat was even wennen deze zomervakantie. Weinig was goed ze hadden nergens zin in. Maakte snel ruzie over kleine dingen. Toch heel anders dan de jaren hiervoor.
We gingen elk jaar nog in Nederland op vakantie. Nu zitten we te denken aan de Eifel in Duitsland.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 00:55 schreef Bayswater het volgende:
[..]
In de Franse Pyreneeën zijn wel wat leuke pubercampings met sportieve activiteiten overdag en feest in de avond. Als ouder vermaak je er ook prima.
Ja dat is het zeker. Speeltuintje is niet meer voldoende. In de 2e week ook nog naar een klimbos geweest en een beetje shoppen. Dus op die manier wat meer in hun wensen voorzien.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:26 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ja, hier ook in de afgelopen jaren verschil gemerkt. De interesses en behoeftes veranderen natuurlijk ook in de puberjaren. De vakanties van nu zijn toch wel flink anders dan toen de kinderen wat kleiner waren. Maar ben vooral blij dat ze nog steeds mee willen en we nog op gezinsvakantie kunnen gaan, ik geniet daar toch wel enorm van.
Mijn dochters vinden het wel geweldig zo'n kids club. Kidsclub, zwembad en dan is het al goed voor ze.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:06 schreef mousemicky het volgende:
Hier heeft de puber geen behoefte aan (georganiseerd) vermaak. Hij vraagt wel om een kampvuurplek, een zwemsteiger (liefst met duikplank oid), mogelijkheid om te suppen en WiFi...
Bijna elke camping in Zweden heeft dit te bieden, dus tot nu toe weinig problemen/ gezeur.
Gelukkig maar, anders zou het allemaal zo volgeboekt zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:56 schreef mousemicky het volgende:
Smaken verschillen. Vakantiebestemmingen met een kids club vallen hier meteen af (ook toen de kinderen nog jonger waren). The horror.
Ik heb net de aanvraag gedaan voor onze lapland/ Finland vakantie. Fingers crossed dat onze gewenste accomodatie nog beschikbaar is.
Hoe bevalt het? Ik kwam er 25+ jaar geleden wel. Maar heb geen recente tipsquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:30 schreef Seven. het volgende:
Wij zijn op weg naar Makkum voor een lang weekend. We gaan een dagje naar Terschelling en een dagje naar Vlieland met Colin van 5 en natuurlijk het strand bij Makkum. Iemand hier al geweest?
Dat is o.a. wat ons tegenhoudt met Scandinavië. Het pakken van dikke truien en lange broeken. Ik heb een chronische knieblessure die heel ongelukkig wordt van een lange broek ook nog.quote:Op zondag 16 augustus 2026 06:50 schreef Tink89 het volgende:
Wij hadden eigenlijk onze zinnen gezet op nog een jaar Denemarken volgend jaar - en anders misschien Zweden. Maar ik merkte dat ik nergens echt gelukkig van werd qua campings. En toen was ik gisteren bij kennissen en die vertelden enthousiast over hun camping aan lago maggiore en hoe gezellig het daar was voor de kinderen en de toffe uitstapjes in de omgeving enzo. En daar werd ik toch ook wel enthousiast van. Geen dikke truien en lange broeken mee, suppen in bikini ipv in een wetsuit omdat het water zo koud is, vriendjes voor de kinderen… dus die schrijven we ook niet af.
In Noorwegen heb ik alles meegemaakt qua weer. Warm dat je kon zwemmen in de rivier. Maar ik dat het vroor in de nacht. Of dat het 14 dagen regende.quote:Op zondag 16 augustus 2026 08:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat is o.a. wat ons tegenhoudt met Scandinavië. Het pakken van dikke truien en lange broeken. Ik heb een chronische knieblessure die heel ongelukkig wordt van een lange broek ook nog.
Ik las dat Noorwegen juist enorme regenval heeft en de oogst daardoor kapot gaat waar het hier juist door droogte is.
Alleen de rest van europa wordt steeds heter dus het is zoeken naar een middenweg inmiddels en dat is nog best lastig. Want in de Dolomieten was het bijvoorbeeld ook 30gr en afgelopen week in Oostenrijk was het op 1200m ook nog 29gr. Dan is een wandeling vanaf het bergstation naar beneden nog steeds behoorlijk zweten.
De Middellandse Zee was in Frankrijk zo warm dat je er zo inliep![]()
Maar het Lago Maggiore is leuk. Zorg wel dat je een camping hebt waar je dan direct het meer op kan want het is niet echt een meer dat als je er langs rijdt heel benaderbaar is en allerlei strandjes heeft.
Zo lees ik het ook wel een beetje ja.quote:Op zondag 16 augustus 2026 10:12 schreef exode het volgende:
Je zat ook aan zee he Tink, daar waait het altijd een stuk meer. Je bent steeds enorm op zoek naar een plek waar de kinderen vooral non stop bezig zijn. Tenminste zo leest het voor mij. Maar dat ligt niet alleen aan de plek maar ook aan de mensen die er komen, hoe je het zelf aanpakt en de omgeving. Wij gingen op die leeftijd van de kinderen juist niet naar grotere parken. Op de kleinere campings vinden ze erg makkelijk aansluiting. Nu B 12 jaar is, zoeken we juist wat meer vertier maar als ik bijvoorbeeld kijk naar Juul van 8, die zal het echt worst zijn. Als er een airtrampoline is, een speeltuin en andere kinderen is het al goed.
Misschien goed op een rijtje zetten wat je nou echt wil van je zomervakantie. Wat is belangrijk. Nu is het elk jaar toch weer een tegenvaller lijkt het wel.
Wij waren begin augustus voor het eerst in Denemarken (Billund) en ik heb mijn trui onaangeroerd in de koffer gelaten en één dag een vest/jas nodig gehad vanwege regen, niet de temperatuur. Die was prima: constant 22/23 graden.quote:Op zondag 16 augustus 2026 10:12 schreef exode het volgende:
Ik heb juist alle Zuid Europese landen afgeschreven voor alle komende zomervakanties.
Wij zijn 5 keer in Denemarken geweest en 2 keer in Zweden en de regendagen zijn op 1 hand te tellen. Ik heb veel liever 20 graden dan 30+.
Maar het is onvoorspelbaarder, zoals Nederland ook vaak is in de zomer.
Maar in Scandinavie leven ze buiten, heerlijk! Een dikke trui had ik hoogstens 's avonds nodig.
Je zat ook aan zee he Tink, daar waait het altijd een stuk meer. Je bent steeds enorm op zoek naar een plek waar de kinderen vooral non stop bezig zijn. Tenminste zo leest het voor mij. Maar dat ligt niet alleen aan de plek maar ook aan de mensen die er komen, hoe je het zelf aanpakt en de omgeving. Wij gingen op die leeftijd van de kinderen juist niet naar grotere parken. Op de kleinere campings vinden ze erg makkelijk aansluiting. Nu B 12 jaar is, zoeken we juist wat meer vertier maar als ik bijvoorbeeld kijk naar Juul van 8, die zal het echt worst zijn. Als er een airtrampoline is, een speeltuin en andere kinderen is het al goed.
Misschien goed op een rijtje zetten wat je nou echt wil van je zomervakantie. Wat is belangrijk. Nu is het elk jaar toch weer een tegenvaller lijkt het wel.
Makkum Beach is superleuk voor de kleintjes, je kan echt heel ver het IJsselmeer in voor het dieper wordt.quote:Op zondag 16 augustus 2026 08:39 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hoe bevalt het? Ik kwam er 25+ jaar geleden wel. Maar heb geen recente tips
Sybrandys is ook echt leuk voor kleintjes. Al ben ik er sinds de verhuizing niet meer geweest, alle speeldingen zijn wel mee gegaan volgens mij.quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Makkum Beach is superleuk voor de kleintjes, je kan echt heel ver het IJsselmeer in voor het dieper wordt.
Morgen gaan we naar Sybrandys (speelparadijs) en straks even naar een speelbos op een half uur rijden.
Probeer een glamping tent of iets vergelijkbaars, in Nederland, of in elk geval, niet te ver weg, heb ik ook gedaan, voordat ik tot aanschaf van tent en verdere bestemmingen over wilde gaan.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:06 schreef LauriLynne het volgende:
Wel herkenbaar de zomervakantie struggel hoor Tink.
Onze dochter is bijna 5. Afgelopen 3 jaar hebben we all inclusieve resort gedaan op diverse Griekse eilanden. Helemaal prima, voelde echt als vakantie. Alleen is het denk ik wel het moment dat vooral de jonge dame
wel klaar is voor iets met wat meer vriendjes. Kamperen/camping lijkt ons voor haar heel leuk. Hebben wij beide als kind ook gedaan en is ook voor ons geen bezwaar. Alleen dan de vraag hoe, waarmee en waar…
Geef mij maar wintersport, dan weet ik precies hoe en wat. Een luxe probleem dus 😉
Die zitten op een resort toch ook wel? Natuurlijk, beetje kijken welk resort je kiest, maar mijn kinderen maken altijd genoeg vriendjes.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:06 schreef LauriLynne het volgende:
Wel herkenbaar de zomervakantie struggel hoor Tink.
Onze dochter is bijna 5. Afgelopen 3 jaar hebben we all inclusieve resort gedaan op diverse Griekse eilanden. Helemaal prima, voelde echt als vakantie. Alleen is het denk ik wel het moment dat vooral de jonge dame
wel klaar is voor iets met wat meer vriendjes. Kamperen/camping lijkt ons voor haar heel leuk. Hebben wij beide als kind ook gedaan en is ook voor ons geen bezwaar. Alleen dan de vraag hoe, waarmee en waar…
Geef mij maar wintersport, dan weet ik precies hoe en wat. Een luxe probleem dus 😉
Wij zijn daar vorig jaar in februari geweest. Kinderen hebben zich prima vermaakt in zwembad en de speeltuinen. Indoor is wat aan de kleine kant, maar dat had t.o.v. andere parken dan weer als voordeel dat ook de kinderen er niet de hele dag wilden doorbrengenquote:Op zondag 16 augustus 2026 17:37 schreef exode het volgende:
Wij kijken voor de week van Oud en nieuw naar Landal Beach resort Nieuwvliet bad, iemand daar al eens geweest?
Vuurwerkvrij park met omheinde tuin en als het weer minder is een aardig zwembad.
Kan onze pup lekker het strand op.
Er zitten wel kinderen en ze speelt ook zeker wel met andere kinderen. Alleen heeft ze op een camping meer vrijheid op deze leeftijd denk ik. Als je op een veldje rond de speeltuin staat kan je haar wat makkelijker los laten. Dat zie ik voorlopig op die resorts met een zwembad op elke hoek nog niet zo snel gebeuren. Daarnaast treffen wij steeds resorts zonder Nederlandse kinderen.quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die zitten op een resort toch ook wel? Natuurlijk, beetje kijken welk resort je kiest, maar mijn kinderen maken altijd genoeg vriendjes.
Ligt ook wel aan de leeftijd. De jongste moet ik met water constant in de gaten houden (maar dat zou op een camping ook wel moeten), de oudste twee kunnen best alleen of met vriendjes spelen in en rondom een zwembad (met toezicht).quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:31 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Er zitten wel kinderen en ze speelt ook zeker wel met andere kinderen. Alleen heeft ze op een camping meer vrijheid op deze leeftijd denk ik. Als je op een veldje rond de speeltuin staat kan je haar wat makkelijker los laten. Dat zie ik voorlopig op die resorts met een zwembad op elke hoek nog niet zo snel gebeuren. Daarnaast treffen wij steeds resorts zonder Nederlandse kinderen.
Het zal inderdaad iets van glamping of een caravan huren worden gok ik. Het komt vast goed. Er is keuze genoeg.
Ik zou het een beetje af laten hangen van wat je wil zien en doen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 08:57 schreef Schanu het volgende:
Wij zitten al te denken aan te vakantie van volgend jaar. Eerst dachten we aan Italie, we horen goede verhalen over het Levico meer, maar de meeste reviews van diverse campings die ik lees gaan over geluidsoverlast tot laat in de avond. En dat is een absolute nee voor ons.
Toen overwogen we Hongarije, of Tsjechie, maar het is lastig om iets te vinden wat een beetje bij ons past en leuk betaalbaar is. We willen een keer echt wat anders dan Frankrijk, maar tegelijkertijd spreken juist die Franse campings ons wel aan.
Nu opperde vrouwlief afgelopen week opeens Zweden en daar ben ik ook wel van gecharmeerd. Ik ben er als kind met mijn ouders geweest en vond het daar prachtig. Maar behalve die ene keer ben ik er nooit geweest en ik heb geen idee waar ik uberhaupt moet beginnen met zoeken naar een geschikt(e) vakantiepark of camping (met een huur accommodatie). Heeft iemand tips? Onze hond moet mee en een zwembad en speelgelegenheid voor de kinderen (tegen die tijd 9 en 10) zijn een must.
Je kan je een beetje orienteren via bijvoorbeeld Buro Scanbrit. Die bieden rondreizen aan (met de eigen auto) maar ook losse accomodaties. Niet zozeer om te boeken maar om een beeld te krijgen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 08:57 schreef Schanu het volgende:
Wij zitten al te denken aan te vakantie van volgend jaar. Eerst dachten we aan Italie, we horen goede verhalen over het Levico meer, maar de meeste reviews van diverse campings die ik lees gaan over geluidsoverlast tot laat in de avond. En dat is een absolute nee voor ons.
Toen overwogen we Hongarije, of Tsjechie, maar het is lastig om iets te vinden wat een beetje bij ons past en leuk betaalbaar is. We willen een keer echt wat anders dan Frankrijk, maar tegelijkertijd spreken juist die Franse campings ons wel aan.
Nu opperde vrouwlief afgelopen week opeens Zweden en daar ben ik ook wel van gecharmeerd. Ik ben er als kind met mijn ouders geweest en vond het daar prachtig. Maar behalve die ene keer ben ik er nooit geweest en ik heb geen idee waar ik uberhaupt moet beginnen met zoeken naar een geschikt(e) vakantiepark of camping (met een huur accommodatie). Heeft iemand tips? Onze hond moet mee en een zwembad en speelgelegenheid voor de kinderen (tegen die tijd 9 en 10) zijn een must.
Bretagne is ook echt heel leuk, met mooie natuur en schattige kleine stadjes met leuke marktjes enzo. Ik vind het wel een aanrader!quote:Op maandag 17 augustus 2026 11:37 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben zweden afgeschreven vanwege de mindere zwembaden en best flinke kans op kouder weer. Dan vind ik zwemmen in een meertje niks...
Wij hebben nav de tips hier (dank!) nu twee finale opties voor volgend jaar. Een camping aan het meer van Annecy en eentje aan de Bretonse kust. Heb net prijzen opgevraagd en ben benieuwd. IIg niet zo warm :-D
Zat je in een lodge of zo'n villa? Ik opteer voor de villa omdat die meer ruimte lijkt te hebben in de woonkamer. Met een beetje ongeluk is het eind december slecht weer en dan is een beetje een ruime woonkamer wel zo fijn.quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wij zijn daar vorig jaar in februari geweest. Kinderen hebben zich prima vermaakt in zwembad en de speeltuinen. Indoor is wat aan de kleine kant, maar dat had t.o.v. andere parken dan weer als voordeel dat ook de kinderen er niet de hele dag wilden doorbrengen.
En je zit inderdaad zo aan het strand. Wij hadden gehoord dat daar nog wel eens haaientanden aanspoelen, dus schep en zeef mee naar het strand en de kinderen gingen enthousiast zoeken. Helaas niks gevonden toen.
Ja, en leuke boottochtjes naar eilandjes enzoquote:Op maandag 17 augustus 2026 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bretagne is ook echt heel leuk, met mooie natuur en schattige kleine stadjes met leuke marktjes enzo. Ik vind het wel een aanrader!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |