abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221585761
Ik snap je, hoor, Tink. Ander meer, maar misschien iets voor jullie: ik zat een paar weken terug aan (de zuidwestkant van) het Gardameer. Huuraccommodatie op een camping: niet zo’n massacamping met 10.000 plekken, maar echt goed behapbaar. Volgens mij 300 plekken? Dat vinden sommigen al méga, maar voor ons de perfecte grootte om zowel rust als reuring te hebben.
Direct aan het meer, met een privéstrandje en steiger van de camping daarbij. Mooie zwembaden, zonder hysterische glijbanen, superschoon overal en (ook) Nederlandstalige animatie. Geen gedoe met handdoekjeleggen aan het zwembad, goed toezicht bij de zwembaden, prima restaurant op de camping, ‘s avonds rustig. Best veel Nederlanders, maar dat was alleen maar superfijn voor de kinderen die in no time vriendjes maakten. Ze (8 en 12 inmiddels) hadden een topvakantie, met pool party’s en color runs, maar ook gewoon hele dagen zwemmen en ‘s avonds kreeften vangen in het meer.
In de omgeving echt veel te zien en te doen, van Romeinse villa’s tot boottochten en een prachtig dierenpark.

Ja, eind rijden, zeker met caravan, maar wij hadden alleen wat oponthoud (uurtje) bij de Gotthardtunnel en verder niks. Ik vond het de moeite waard voor twee weken genieten. Als de kinderen zich moeiteloos vermaken, heb ik ook een topvakantie. Camping Europa Silvella, dikke tip.
pi_221586605
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2026 13:03 schreef Seven. het volgende:

[..]
Makkum Beach is superleuk voor de kleintjes, je kan echt heel ver het IJsselmeer in voor het dieper wordt.

Morgen gaan we naar Sybrandys (speelparadijs) en straks even naar een speelbos op een half uur rijden.
Sybrandys is ook echt leuk voor kleintjes. Al ben ik er sinds de verhuizing niet meer geweest, alle speeldingen zijn wel mee gegaan volgens mij.

Dat strand kun je inderdaad ver. Bij sybrandys is ook een (apart toegankelijk) strand. Daar loop je direct de schelpen in. Waterschoenen zijn noodzakelijk :X
pi_221586831
Wel herkenbaar de zomervakantie struggel hoor Tink.

Onze dochter is bijna 5. Afgelopen 3 jaar hebben we all inclusieve resort gedaan op diverse Griekse eilanden. Helemaal prima, voelde echt als vakantie. Alleen is het denk ik wel het moment dat vooral de jonge dame
wel klaar is voor iets met wat meer vriendjes. Kamperen/camping lijkt ons voor haar heel leuk. Hebben wij beide als kind ook gedaan en is ook voor ons geen bezwaar. Alleen dan de vraag hoe, waarmee en waar…

Geef mij maar wintersport, dan weet ik precies hoe en wat. Een luxe probleem dus 😉
  zondag 16 augustus 2026 @ 16:49:26 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221587186
Oh maar ik zeur gewoon graag. Denemarken was prachtig, maar ik vond de Denen niet gezellig en behalve Hvidbjerg is er eigenlijk geen een camping die aan onze wensen voldoet. En terug naar dezelfde plek is niet zo mijn ding. Dus ik bleef maar zoeken en zoeken in Scandinavië, maar daar kwam ik er niet echt uit. Nu twee serieuze kanshebbers. Continental aan lago maggiore of een camping in het zillertal met heel veel klimopties. Allebei prima! Man mag kiezen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221587346
Wij hebben echt de vakantie van ons leven gehad en zijn helemaal verliefd geworden op Engeland (en Wales). We hebben 2 dagen een beetje regen gehad, verder alle temperaturen tussen 18°C en 34°C. We hebben zoveel mooie plekken gezien, toffe wandeltochten gemaakt, gezwommen in allerlei rivieren en zeeën en hebben heel fijne mensen ontmoet overal. In 4 weken tijd hebben we 3000km door het land gereden.
Mijn favoriete plek was Brimham Rocks, maar ook Woolthorpe Manor (huis van Isaac Newton) en Hadrians Wall.

We hebben net de Eurotunnel geboekt voor de herfstvakantie, dan gaan we Kent verkennen.
  zondag 16 augustus 2026 @ 17:19:32 #81
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221587357
Ik vond het Gardameer, zeker de zuidkant, echt bloedverziekend heet. Daar was het echt alleen maar 35+gr en elke avond heel veel onweer tussen de bergen. Ik had het na een ijsje om 23:00uur nog zwetend heet.
Via de Brennerpas rijden de meeste mensen maar die is ook echt wel heel druk.

Een meer als de Ossiacher See of Wolfgangsee in Oostenrijk of het meer van Annecy past denk ik wel goed bij Tink haar wensen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221587461
Wij kijken voor de week van Oud en nieuw naar Landal Beach resort Nieuwvliet bad, iemand daar al eens geweest?

Vuurwerkvrij park met omheinde tuin en als het weer minder is een aardig zwembad.

Kan onze pup lekker het strand op.
pi_221588299
Ik prijs mezelf (wel vaker) gelukkig met tenminste 1 kind wat al 14 jaar niet taalt naar "vriendjes" (en de jongste laat daar ook maar weinig van zien tot nu toe). Het lijkt me ingewikkeld om mijn vakantie af te moeten laten hangen van de leukheid van onbekenden.

Wij gaak goed op niet te heet, gezellige stadjes, koffie drinken, mooie natuur, zwemmen, beetje wandelen. Hoe dat precies uitpakt, is elkaar weer een beetje anders. Ik hen twee regels: ik ga niet kamperen en we gaan niet naar Frankrijk :+ In de afgelopen jaren betekende dat regelmatig Duitsland, maar ook Engeland, Denemarken, Zweden, Oostenrijk of gewoon Nederland. Nu zijn we in de Ardennen en morgen rijden we door voor een paar nachten naar de Eifel. Voor volgend jaar nog geen idee, vrouw wil graag weer naar Zweden en ik zou heel graag terug willen naar het fantastische huisje in de Allgäu waar we vorig jaar waren. Nu de jongste zo langzaam aan een kleuter wordt en we uit de luiers en kinderbedjes zijn, vind ik bijvoorbeeld overtochten naar Scandinavië ook weer minder ingewikkeld.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221588957
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 16:06 schreef LauriLynne het volgende:

Onze dochter is bijna 5. Afgelopen 3 jaar hebben we all inclusieve resort gedaan op diverse Griekse eilanden. Helemaal prima, voelde echt als vakantie. Alleen is het denk ik wel het moment dat vooral de jonge dame
wel klaar is voor iets met wat meer vriendjes. Kamperen/camping lijkt ons voor haar heel leuk. Hebben wij beide als kind ook gedaan en is ook voor ons geen bezwaar. Alleen dan de vraag hoe, waarmee en waar…

Geef mij maar wintersport, dan weet ik precies hoe en wat. Een luxe probleem dus 😉
Probeer een glamping tent of iets vergelijkbaars, in Nederland, of in elk geval, niet te ver weg, heb ik ook gedaan, voordat ik tot aanschaf van tent en verdere bestemmingen over wilde gaan.

Camping Lievegoed is heel sfeervol, maar 's avonds als de kinderen slapen ook wel heel erg voor volwassenen (zuipen en een beetje recreatieve drugs hier en daar). In Bunnik zit echt een hele mooie leuke, ik woon daar 15 minuten vandaan, en ik ben zelf ook wel enthousiast over Bakkum, aan de kust. Huttopia heeft ook mooie plekjes, ik vind De Roos in Ommen mooi.

Verder weet ik (nog) niks van campings of kamperen, behalve dat je ook een beetje mazzel moet hebben met het weer en de sfeer van de mensen om je heen.
-nee-
pi_221589269
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 16:06 schreef LauriLynne het volgende:

Die zitten op een resort toch ook wel? Natuurlijk, beetje kijken welk resort je kiest, maar mijn kinderen maken altijd genoeg vriendjes.
pi_221589298
net terug van 3 weken spanje met 3 kids en ben gewoon enorm gesloopt?! elke dag 40 graden, kinderen laat naar bed, oververmoeid, overprikkeld. Maar ook lekker uiteten geweest, mooie plaatjes bezocht en gedanst in de mini disco.

Ook moeten wennen aan onbekende kinderen die ineens op de stoep van ons huisje staan en die blijven plakken haha.
  Moderator zondag 16 augustus 2026 @ 22:23:29 #87
42184 crew  DaMart
pi_221589605
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 17:37 schreef exode het volgende:
Wij kijken voor de week van Oud en nieuw naar Landal Beach resort Nieuwvliet bad, iemand daar al eens geweest?

Vuurwerkvrij park met omheinde tuin en als het weer minder is een aardig zwembad.

Kan onze pup lekker het strand op.
Wij zijn daar vorig jaar in februari geweest. Kinderen hebben zich prima vermaakt in zwembad en de speeltuinen. Indoor is wat aan de kleine kant, maar dat had t.o.v. andere parken dan weer als voordeel dat ook de kinderen er niet de hele dag wilden doorbrengen ;).

En je zit inderdaad zo aan het strand. Wij hadden gehoord dat daar nog wel eens haaientanden aanspoelen, dus schep en zeef mee naar het strand en de kinderen gingen enthousiast zoeken. Helaas niks gevonden toen.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_221589675
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 21:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die zitten op een resort toch ook wel? Natuurlijk, beetje kijken welk resort je kiest, maar mijn kinderen maken altijd genoeg vriendjes.
Er zitten wel kinderen en ze speelt ook zeker wel met andere kinderen. Alleen heeft ze op een camping meer vrijheid op deze leeftijd denk ik. Als je op een veldje rond de speeltuin staat kan je haar wat makkelijker los laten. Dat zie ik voorlopig op die resorts met een zwembad op elke hoek nog niet zo snel gebeuren. Daarnaast treffen wij steeds resorts zonder Nederlandse kinderen.

Het zal inderdaad iets van glamping of een caravan huren worden gok ik. Het komt vast goed. Er is keuze genoeg.
pi_221591011
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 22:31 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Er zitten wel kinderen en ze speelt ook zeker wel met andere kinderen. Alleen heeft ze op een camping meer vrijheid op deze leeftijd denk ik. Als je op een veldje rond de speeltuin staat kan je haar wat makkelijker los laten. Dat zie ik voorlopig op die resorts met een zwembad op elke hoek nog niet zo snel gebeuren. Daarnaast treffen wij steeds resorts zonder Nederlandse kinderen.

Het zal inderdaad iets van glamping of een caravan huren worden gok ik. Het komt vast goed. Er is keuze genoeg.
Ligt ook wel aan de leeftijd. De jongste moet ik met water constant in de gaten houden (maar dat zou op een camping ook wel moeten), de oudste twee kunnen best alleen of met vriendjes spelen in en rondom een zwembad (met toezicht).

Geen Nederlandse kinderen vinden ze niet zo'n ramp. Ze spreken Engels, dus kunnen ook prima spelen met bv. Amerikaanse kinderen.
pi_221591092
Wij zitten al te denken aan te vakantie van volgend jaar. Eerst dachten we aan Italie, we horen goede verhalen over het Levico meer, maar de meeste reviews van diverse campings die ik lees gaan over geluidsoverlast tot laat in de avond. En dat is een absolute nee voor ons.

Toen overwogen we Hongarije, of Tsjechie, maar het is lastig om iets te vinden wat een beetje bij ons past en leuk betaalbaar is. We willen een keer echt wat anders dan Frankrijk, maar tegelijkertijd spreken juist die Franse campings ons wel aan.

Nu opperde vrouwlief afgelopen week opeens Zweden en daar ben ik ook wel van gecharmeerd. Ik ben er als kind met mijn ouders geweest en vond het daar prachtig. Maar behalve die ene keer ben ik er nooit geweest en ik heb geen idee waar ik uberhaupt moet beginnen met zoeken naar een geschikt(e) vakantiepark of camping (met een huur accommodatie). Heeft iemand tips? Onze hond moet mee en een zwembad en speelgelegenheid voor de kinderen (tegen die tijd 9 en 10) zijn een must.
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:54:05 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_221591508
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 08:57 schreef Schanu het volgende:
Wij zitten al te denken aan te vakantie van volgend jaar. Eerst dachten we aan Italie, we horen goede verhalen over het Levico meer, maar de meeste reviews van diverse campings die ik lees gaan over geluidsoverlast tot laat in de avond. En dat is een absolute nee voor ons.

Toen overwogen we Hongarije, of Tsjechie, maar het is lastig om iets te vinden wat een beetje bij ons past en leuk betaalbaar is. We willen een keer echt wat anders dan Frankrijk, maar tegelijkertijd spreken juist die Franse campings ons wel aan.

Nu opperde vrouwlief afgelopen week opeens Zweden en daar ben ik ook wel van gecharmeerd. Ik ben er als kind met mijn ouders geweest en vond het daar prachtig. Maar behalve die ene keer ben ik er nooit geweest en ik heb geen idee waar ik uberhaupt moet beginnen met zoeken naar een geschikt(e) vakantiepark of camping (met een huur accommodatie). Heeft iemand tips? Onze hond moet mee en een zwembad en speelgelegenheid voor de kinderen (tegen die tijd 9 en 10) zijn een must.
Ik zou het een beetje af laten hangen van wat je wil zien en doen.

Hoe oud zijn je kinderen? Voor kinderen van 8-12 is Ladonia een dikke aanrader voor een dagdeel. Je moet er wel een beetje fit voor zijn, zeg ik er alvast bij.

Er is ook een mogelijkheid om naar Utklippan te varen. Daar is buiten een klein hostel helemaal niks, maar er leeft een grote zeehonden populatie die erg nieuwsgierig zijn. Dus je laat je in het water zakken en dan kun je met zeehonden zwemmen. Wel paar weken van tevoren boeken.

Je kan ook een kano huren. Gooi je een tentje onderin en dan kun je wildkamperen op 1 van de honderden onbewoonde eilandjes voor de kust. B-)

Wij zijn 8 jaar geleden op de bonnefooi die kant op gereden, beste vakantie ooit gehad. We hebben uiteindelijk zo'n beetje heel zuid-Zweden gezien, elke dag een uurtje rijden en dan weer een andere camping. Wel zorgen dat je 's morgens incheckt.

Zweden kan dus heel avontuurlijk zijn als je wil.

[ Bericht 22% gewijzigd door Seven. op 17-08-2026 10:01:04 ]
Resistance is futile.
pi_221591594
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 08:57 schreef Schanu het volgende:

Je kan je een beetje orienteren via bijvoorbeeld Buro Scanbrit. Die bieden rondreizen aan (met de eigen auto) maar ook losse accomodaties. Niet zozeer om te boeken maar om een beeld te krijgen.

Wij vonden Safsen Resort, Isaberg, Radastrand camping en Orsa echt fantastisch. Wij plannen nu al voor Isaberg volgend jaar, enorm leuk en hondvriendelijk (hond mag overal mee behalve in de stoeltjeslift en in het restaurant).

Het is wel veel op buiten zijn gericht en de campings zoals in Frankrijk ga je niet vinden. Het is meer natuur, rust en actief bezig zijn.

In zuidelijk Zweden heb je wat campings met Nederlandse eigenaren maar alleen met trekkershutjes.
  maandag 17 augustus 2026 @ 11:07:17 #93
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221592167
@Schanu een echt zwembad is in Zweden lastiger te vinden (alleen op echt grotere campings, vaak met veel vaste gasten). Zwemgelegenheid in een meer of rivier is er wel bijna altijd.

Verder eens met @exode over Radastrand en Isaberg. Heb zelf inmiddels voorkeur voor Isaberg, fijnere accomodaties (huisjes ipv safaritenten bij Rada, maar er is ook een camping) en een veel mooiere zwemplek. Isaberg is wel groter en vooral drukker, maar bij de huisjes zelf merk je daar weinig van. Ik vind Zweden vooral anders 'druk' dan de Italiaanse en Franse campings die ik ken van vroeger. Mensen komen voor sportieve activiteiten (kano, sup, mountainbike, klimparcours, rodelbaan) en niet voor feest/muziek/bar.
  maandag 17 augustus 2026 @ 11:09:20 #94
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221592225
O, en ik baal een beetje. Onze voorkeursaccomodatie in Lapland was niet meer beschikbaar. Nu dus voor de kleinere optie gegaan. Nou ja, 45m2 is nog steeds niet klein, maar ik had mezelf graag iets meer luxe gegund ;)
pi_221592903
Het scheelt ook wanneer je boekt, wij gaan bewust pas in augustus omdat de Scandinavische landen dan alweer naar school gaan (vanaf 10-08 was dat dit jaar).
Dan is een stukje rustiger, 1 nadeel sommige attracties gaan dan ook eerder dicht of zijn alleen op bepaalde dagen open.

Zodra het boekingsysteem van Isaberg open is voor augustus boeken wij alvast, je kan toch tot vrij laat annuleren. We gaan volgend jaar waarschijnlijk de trip doen die we dit jaar wilden doen. Scheelt weer uitzoekwerk ;) Heb ik meer tijd om de andere vakanties uit te zoeken.
  maandag 17 augustus 2026 @ 11:37:38 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221592975
Wij hebben zweden afgeschreven vanwege de mindere zwembaden en best flinke kans op kouder weer. Dan vind ik zwemmen in een meertje niks...

Wij hebben nav de tips hier (dank!) nu twee finale opties voor volgend jaar. Een camping aan het meer van Annecy en eentje aan de Bretonse kust. Heb net prijzen opgevraagd en ben benieuwd. IIg niet zo warm :-D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221593186
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 11:37 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben zweden afgeschreven vanwege de mindere zwembaden en best flinke kans op kouder weer. Dan vind ik zwemmen in een meertje niks...

Wij hebben nav de tips hier (dank!) nu twee finale opties voor volgend jaar. Een camping aan het meer van Annecy en eentje aan de Bretonse kust. Heb net prijzen opgevraagd en ben benieuwd. IIg niet zo warm :-D
Bretagne is ook echt heel leuk, met mooie natuur en schattige kleine stadjes met leuke marktjes enzo. Ik vind het wel een aanrader!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221593682
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 22:23 schreef DaMart het volgende:

[..]
Wij zijn daar vorig jaar in februari geweest. Kinderen hebben zich prima vermaakt in zwembad en de speeltuinen. Indoor is wat aan de kleine kant, maar dat had t.o.v. andere parken dan weer als voordeel dat ook de kinderen er niet de hele dag wilden doorbrengen ;).

En je zit inderdaad zo aan het strand. Wij hadden gehoord dat daar nog wel eens haaientanden aanspoelen, dus schep en zeef mee naar het strand en de kinderen gingen enthousiast zoeken. Helaas niks gevonden toen.
Zat je in een lodge of zo'n villa? Ik opteer voor de villa omdat die meer ruimte lijkt te hebben in de woonkamer. Met een beetje ongeluk is het eind december slecht weer en dan is een beetje een ruime woonkamer wel zo fijn.
pi_221593713
Overigens is Ouddorp ook nog een optie voor de week van Oud en Nieuw. Daar zijn we al een keer of 7 geweest en bevalt altijd goed. Nadeel is alleen dat er geen omheinde tuin is (voor de pup) en het net weer duurder is dan Nieuwvliet.

Het scheelt wel 70 kilometer (Ouddorp is een stuk dichterbij) maar ik denk dat in het resort van Nieuwvliet meer te doen is voor de 12jarige.

Ik ga maar een muntje opgooien denk ik ;)

Laurilynne, al eens naar Farmcamps gekeken? Dat is op die leeftijd wel erg leuk en genoeg vriendjes om mee te spelen. Wij zijn destijds naar die in Kamperland en Vorstenbosch geweest, allebei erg leuk. Onze kinderen waren toen 2 en 6 jaar. Als je naar de site gaat, zie je nog promotiefoto's met onze 2 blondies erop O+
pi_221594055
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2026 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bretagne is ook echt heel leuk, met mooie natuur en schattige kleine stadjes met leuke marktjes enzo. Ik vind het wel een aanrader!
Ja, en leuke boottochtjes naar eilandjes enzo O+ Ik vond het ook een leuke combinatie tussen zwemmen op de camping, leuke dorpjes, strand en mooie natuurgebieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')