Dan hebben ze daar toch documentatie van naar aanleiding waarvan dat adres is aangepast? Ik gok op een persoonsverwisseling door een niet uitgeslapen KPN medewerkerquote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Nu wil KPN mijn emailadres terug wijzigen omdat ik "onder bewind zou staan". Ik moet contact opnemen met dat bedrijf.
als die s er echt tussen staat dan komt het niet bij Brands Bewindvoering terechtquote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat moet ik hiermee?
Ik kreeg dinsdag plotseling bericht dat mijn emailadres voor correspondentie van KPN gewijzigd is naar info@brandsbewindsvoering.nl.
De mail was geen phising en als ik mijn gegevens niet had gewijzigd moest ik contact opnemen met de klantenservice.
Ik heb uiteraard meteen contact opgenomen met de klantenservice omdat ik dit heel vreemd vind. Ik zit niet bij bewindvoering, heb nog nooit van dat bedrijf gehoord en ook nog nooit bewindvoering gehad of überhaupt met zoiets dergelijks te maken gehad.
Nu wil KPN mijn emailadres niet terug wijzigen omdat ik "onder bewind zou staan". Ik moet contact opnemen met dat bedrijf.
Brands bewindvoering is vervolgens al de hele week niet bereikbaar. Niet telefonisch, maar op email wordt ook (nog) niet gereageerd.
Wat moet ik hiermee? Zou er sprake kunnen zijn van identiteitsfraude misschien? Of gewoon een menselijke vergissing? Hoe krijg ik mijn gegevens gewoon weer goed in het systeem bij KPN?
sowieso wel bijzonder dat die niet bereikbaar zou zijn, ze hebben ma-do telefonisch spreekuur in de ochtendquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:38 schreef stavromulabeta het volgende:
Wel vreemd dat zo'n bewindvoerder dagenlang niet bereikbaar is. Je zou verwachten dat je die in noodgevallen zowat 24/7 zou moeten kunnen bellen.
En ook raar dat KPN je naar die bewindvoerder verwijst: Jij hebt een relatie met KPN, met die bewindvoerder heb je niets te maken. In een perfecte wereld zou KPN na zo een melding eerst intern moeten nagaan of zij een fout gemaakt hebben en zo niet aan de bewindvoerder moeten melden dat er een gast verklaart dat hij niet onder bewind staat.
Ik ben wel benieuwd waar volgende maand de internetrekening van TS wordt afgeschreven: Bij TS of bij een al failliete medeburger met geen cent te makken.
Ik probeer ze al 3 dagen lang tijdens hun telefonisch spreekuur te bereiken, je kunt dan kiezen uit 3 medewerkers, maar wie je ook kiest, ze zijn “momenteel druk bezet” en ze adviseren te mailen naar info@brandsbewindvoering.nl.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:42 schreef mschol het volgende:
[..]
sowieso wel bijzonder dat die niet bereikbaar zou zijn, ze hebben ma-do telefonisch spreekuur in de ochtend
Dit absoluut, lijkt mij ook een datalek, zou dat ook naar KPN communiceren dat je dit gaat doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:48 schreef raptorix het volgende:
Ik zou ook gelijk melding maken bij de AP want als iemand nou in jouw account kan is dit een overtreding in zo een beetje de zwaarste categorie.
Nee, het e-mailadres klopt wel, dat is een typefout mijnerzijds.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:53 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dat email is anders gespelt het domein is: brandsbewindvoering.nl
Maar er kloppen gewoon meerdere dingen niet aan dit verhaal. Want als iemand onder bewindvoering zou staan dan zou je verwachten dat het rekeningnummer gewijzigd zou worden naar dat van de bewindvoering toch? Zo ver ik weet nemen die dan je vaste lasten over toch? Het rekeningnummer bij KPN is nog steeds het juiste rekeningnummer.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:50 schreef raptorix het volgende:
Overigens hebben grote bedrijven hier normaal wel een goede procedure voor, toen ik bijvoorbeeld bij Vattenfall werkte mochten mensen die onder bewindvoering stonden dus wel inloggen met hun account maar konden bijvoorbeeld niet hun maandbedrag verlagen.
Volgens mij hangt dat van geval tot geval af, maar ik denk dat de normale procedure is dat iemand een officieel document tekent en zijn bewindvoerder volledig machtigt, vervolgens gaat de bewindvoerder met dat document naar de verschillende partijen, en die partijen markeren dan het account met die vlag. Dit is gewoon een uiterst vreemd verhaal en ik zou het er niet bij laten zitten met een foutje bedankt. Hou een administratie bij hoeveel tijd je hier aan kwijt bent, dan kun je dat later mogelijk declareren.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar er kloppen gewoon meerdere dingen niet aan dit verhaal. Want als iemand onder bewindvoering zou staan dan zou je verwachten dat het rekeningnummer gewijzigd zou worden naar dat van de bewindvoering toch? Zo ver ik weet nemen die dan je vaste lasten over toch? Het rekeningnummer bij KPN is nog steeds het juiste rekeningnummer.
Daarnaast, ik weet niet hoe zulke dingen over het algemeen in z'n werk gaan, maar ik neem aan dat KPN dan officiële documenten zou moeten hebben toch?
Aangezien ik niet onder bewind sta zal dat dus nooit moeten kunnen kloppen.
Ik vermoed dus dat er gewoon iemand heel onzorgvuldig is geweest en verkeerde klant heeft geselecteerd, of een bug in het software systeem.quote:KPN website:
Stuur de juiste documenten mee:
Bij bewindvoering met een gerechtelijke uitspraak (beschermingsbewind) stuur je een gerechtelijk bevel als bijlage mee. Bij bewindvoering zonder een gerechtelijke uitspraak (mentoren, budgetbeheerders) stuur je een volmacht van de contractant als bijlage mee.
Brands bewindvoering blijft onbereikbaar op alle mogelijke manieren.quote:
Een beveiligingsprobleem of kwetsbaarheid bij KPN meldt u direct bij het KPN-CERT team.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik kan ook geen e-mailadres van KPN vinden om uitgebreid mijn klacht te verwoorden zodat mijn probleem en datalek wellicht serieuzer genomen zou worden.
Zijn beide niet-bestaande e-mailadressen helaas.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
Een beveiligingsprobleem of kwetsbaarheid bij KPN meldt u direct bij het KPN-CERT team.
Contactopties voor meldingen
Kwetsbaarheid melden: Gebruik het online formulier of stuur een e-mail naar cert@kpn-cert.nl (eventueel versleuteld met hun PGP-sleutel).
Misbruik of phishing: Stuur een e-mail met bewijsmateriaal naar de KPN Abuse Desk via abuse@kpn.com.
Mobiele fraude of misbruik: Bel de credit risk-afdeling van KPN tijdens kantooruren op 088 - 848 94 68.
Algemene klantenservice: Bel met 0800 - 0402 als u direct hulp of contact zoekt.
https://www.kpn.com/kpn-certquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zijn beide niet-bestaande e-mailadressen helaas.
Nu pakt het e-mailadres inderdaad wel. Abuse@kpn.com werkt niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
https://www.kpn.com/kpn-cert
die eerste zou gewoon moeten werken
anders gebruik je het contactformulier
https://www.kpn.com/algem(...)kwetsbaarheid-melden
die is ook meer bedoeld voor misbruik dat door kpnklanten wordt begaanquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nu pakt het e-mailadres inderdaad wel. Abuse@kpn.com werkt niet.
Abuse is doorgaans een extreem generiek adres net als info waar alles en niets eindigt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nu pakt het e-mailadres inderdaad wel. Abuse@kpn.com werkt niet.
Verwacht je kwade opzet van iemand van Brands bewindvoering of iemand die zich voordoet als iemand van Brands bewindvoering?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 15:49 schreef Lulu888 het volgende:
Waarom heb je nog steeds de politie niet gebeld? Natuurlijk is een scammer niet bereikbaar.
Volgens mij ben je veel te aardigquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verwacht je kwade opzet van iemand van Brands bewindvoering of iemand die zich voordoet als iemand van Brands bewindvoering?
Het is weliswaar een datalek en er gaat nu privacy gevoelige informatie naar Brands bewindvoering, maar via KPN kunnen ze verder niet veel meer dan mijn pakket aanpassen toch? Wat overigens al vervelend genoeg zou zijn.
Met mijn rekeningnummer kunnen ze verder niks zolang ze niet óók mijn bank en andere bedrijven op mijn naam benaderd hebben toch?
Maar ik zal wel te naïef zijn waarschijnlijk. Ik houd het wel in de gaten in ieder geval.
Dan escaleren ze het maar naar iemand die dat wel kan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Met KPN nogmaals contact opgenomen en gevraagd naar een document op basis waarvan deze beslissing dan zou zijn genomen, maar bij de klantenservice zeggen ze deze niet te kunnen inzien.
En wel heel rap!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:45 schreef Tomatenboer het volgende:
als ik mijn gegevens niet had gewijzigd moest ik contact opnemen met de klantenservice.
Oh dus ze hebben (als het hun uitkomt opeens) wél inzage?quote:Nu wil KPN mijn emailadres niet terug wijzigen omdat ik "onder bewind zou staan".
Ik weet niks van bewind af en dus niet of het een legitiem bedrijf is, maar kwade opzet is het zeker van iemand.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verwacht je kwade opzet van iemand van Brands bewindvoering of iemand die zich voordoet als iemand van Brands bewindvoering?
Het is weliswaar een datalek en er gaat nu privacy gevoelige informatie naar Brands bewindvoering, maar via KPN kunnen ze verder niet veel meer dan mijn pakket aanpassen toch? Wat overigens al vervelend genoeg zou zijn.
Met mijn rekeningnummer kunnen ze verder niks zolang ze niet óók mijn bank en andere bedrijven op mijn naam benaderd hebben toch?
Maar ik zal wel te naïef zijn waarschijnlijk. Ik houd het wel in de gaten in ieder geval.
Het kan, in mijn ogen, ook een verkeerd gekoppeld document zijn aan de verkeerde persoon.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:45 schreef Lulu888 het volgende:
[..]
Ik weet niks van bewind af en dus niet of het een legitiem bedrijf is, maar kwade opzet is het zeker van iemand.
Dit is wel een heel bijzonder fuck-up. Benieuwd hoe het afloopt. Vanuit mijn vakgebied heb ik geregeld contact met KPN / PostNL. Ongelooflijk hoe stroef en stropietraag dat verloopt. Ik meld ook bugs waar ik mee te maken heb in hun software / webdingen. Daar reageren ze nooit inhoudelijk op in de zin dat je gewoon geen reactie krijgt. Tot het op een dag opeens verholpen is. Feedback of een bedankje? Nimmer.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het kan, in mijn ogen, ook een verkeerd gekoppeld document zijn aan de verkeerde persoon.
Even niet opgelet met aanklikken door iemand ofzo.
Maar kwade opzet valt inderdaad ook niet uit te sluiten.
Daarom vroeg ik of je een veelvoorkomende naam hebt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het kan, in mijn ogen, ook een verkeerd gekoppeld document zijn aan de verkeerde persoon.
Dit is hoogstwaarschijnlijk geen scammer, maar incompetentie. Brands, een legitieme bewindvoerder, heeft een bewindvoering in gang gezet, maar of zijzelf, of KNP, heeft geblunderd waardoor TS nu zijn controle kwijt is, i.p.v. de persoon die een schuld-probleem heeft.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 15:49 schreef Lulu888 het volgende:
Waarom heb je nog steeds de politie niet gebeld? Natuurlijk is een scammer niet bereikbaar.
maar TS heeft niets met Brands te maken. Grote kans dat ze niet eens kunnen achterhalen van welke client dan de gegevens foutief staan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:16 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dit is hoogstwaarschijnlijk geen scammer, maar incompetentie. Brands, een legitieme bewindvoerder, heeft een bewindvoering in gang gezet, maar of zijzelf, of KNP, heeft geblunderd waardoor TS nu zijn controle kwijt is, i.p.v. de persoon die een schuld-probleem heeft.
Vandaar dat Lienekien TS al vroeg of die een vrij algemene naam heeft.
@:Tomatenboer je kunt Brandts ook op socials gaan spammen. Ze zitten ook op Linkedin, en het gaat effectief zijn als je daar klaagt dat ze blunderen en vervolgens onbereikbaar zijn.
Maar Brandts kan veel beter dan TS met KPN in de slag, want het kan KPN geen fuck schelen dat TS een probleem heeft. En TS kan het Brandts op de socials lastig maken, en daar heeft een bedrijf als Brandts, een commerciele partij, wel last van.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
maar TS heeft niets met Brands te maken. Grote kans dat ze niet eens kunnen achterhalen van welke client dan de gegevens foutief staan.
TS is geen klant van brands.
KPN moet uitzoeken waarom nav een document van Brands de gegevens van TS zijn aangepast.
KPN Cert zou een ingang zijn waar dit datalek uitgezocht kan worden zonder dat TS met helpdeskmedewerkers loopt te discuseren over iets dat niet in hun scripts staat vermeld.
Tomatenboer is vrij zeldzaam, vermoed ik.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik of je een veelvoorkomende naam hebt.
Al gedaan. 😊quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:50 schreef Rolfieo het volgende:
KPN forum eventueel proberen? Daar kunnen ze vaak meldingen intern doorzetten.
Ik vermoed dat paardendokter vaker voor komt?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:48 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Tomatenboer is vrij zeldzaam, vermoed ik.
Hallo,quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar er kloppen gewoon meerdere dingen niet aan dit verhaal. Want als iemand onder bewindvoering zou staan dan zou je verwachten dat het rekeningnummer gewijzigd zou worden naar dat van de bewindvoering toch? Zo ver ik weet nemen die dan je vaste lasten over toch? Het rekeningnummer bij KPN is nog steeds het juiste rekeningnummer.
Daarnaast, ik weet niet hoe zulke dingen over het algemeen in z'n werk gaan, maar ik neem aan dat KPN dan officiële documenten zou moeten hebben toch?
Aangezien ik niet onder bewind sta zal dat dus nooit moeten kunnen kloppen.
Heb ik gecheckt en daar kom ik niet in voor. Ik heb hier maar een uitdraai van opgeslagen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:13 schreef Iceage het volgende:
Hier kun je jouw gegevens invoeren en kijken of daar iets bekend is --->
https://ccbr.rechtspraak.nl/#!/
Bewind gaat altijd via rechtbank /kantonrechter.
Je kunt ze ook bellen (Meermalen nodig geweest en men is werkelijk heel behulpzaam.![]()
Het maakt allemaal geen flikker uit wat de oorzaak is, is jouw zorg niet, ze (KPN) hebben het maar op te lossen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je een serieuze privacy officer treft, dan is dat wel de juiste manier om al die incompetenten bij de klanten'service' te omzeilen iddquote:Op zondag 2 augustus 2026 05:00 schreef baskick het volgende:
Ik zou geen moeite doen richting een bewindvoerder waar je niets mee te schaften hebt. Focus op KPN. Als de klantenservice niet werkt, direct een datalek melden bij de FG via privacyofficer@kpn.com. Vraag direct aan met wie ze jouw gegevens gedeeld hebben en wie er inzage heeft gehad op basis van logging.
Hoewel het mailadres anders doet vermoeden, zou dit het mailadres van de FG moeten zijn. Je mag hopen dat die datalek-meldingen serieus neemt privacy officers overigens ook).quote:Op zondag 2 augustus 2026 09:49 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Als je een serieuze privacy officer treft, dan is dat wel de juiste manier om al die incompetenten bij de klanten'service' te omzeilen idd
De fout lijkt me bij de bewindvoerder liggen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is opgelost.![]()
Brands bewindvoering heeft per ongeluk een ander persoon op hetzelfde adres doorgegeven aan KPN (maar met een andere naam), maar deze persoon woont op nummer 12, en ik woon op 12 A.
Schandalige fout eerlijk gezegd, en ik beraam me nog op een eis voor tegemoetkoming. Dat lijkt me wel op z'n plaats.
Sowieso ben ik een man en is er van een meisjesnaam dus al geen sprake.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:11 schreef laziness het volgende:
[..]
De fout lijkt me bij de bewindvoerder liggen.
KPN typt terecht postcode en huisnummer in om de juiste persoon te vinden ipv achternaam.
Meisjesnaam vs getrouwde naam is bijvoorbeeld alleen al een reden om niet op de naam af te gaan.
Tegemoetkoming willen voor een email adres dat onterecht verandert is, is precies wat er mis is met de huidige maatschappij
Je kunt wellicht proberen of ze je de rekeningen voor de rest van het jaar kwijtschelden, vanwege het ongemak en de moeite en tijd die je erin hebt moeten steken om de fout rechtgezet te krijgen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is opgelost.![]()
Brands bewindvoering heeft per ongeluk een ander persoon op hetzelfde adres doorgegeven aan KPN (maar met een andere naam), maar deze persoon woont op nummer 12, en ik woon op 12 A.
Schandalige fout eerlijk gezegd, en ik beraam me nog op een eis voor tegemoetkoming. Dat lijkt me wel op z'n plaats.
Ik stuur je wel een tikkie voor de tijd die ik heb besteed aan je topic.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sowieso ben ik een man en is er van een meisjesnaam dus al geen sprake.
Bovendien heeft het mij gewoon veel tijd gekost om hier achteraan te gaan hé. Tijd die ik beter had kunnen besteden.
Iets meer zorgvuldigheid had wel op z'n plaats geweest. Ook geboortedatum is afwijkend bijvoorbeeld.
Hier zitten we gewoon voor de lol en uit interesse.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik stuur je wel een tikkie voor de tijd die ik heb besteed aan je topic.
Ik heb een heel kort email adres waarvan de hele wereld en zijn moeder denkt dat ie van hen is. Ik krijg heel veel shit binnen waar ze ‘m opgegeven hebben van niet serieus tot aan heel serieus.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovendien heeft het mij gewoon veel tijd gekost om hier achteraan te gaan hé. Tijd die ik beter had kunnen besteden.
Iets meer zorgvuldigheid had wel op z'n plaats geweest. Ook geboortedatum is afwijkend bijvoorbeeld.
Vind ik een beetje kort door de bocht. Hier is even sprake geweest van een privacyschending (mijn gegevens die bij Brands bewindvoering belandden) en ik heb er tijd en moeite in moeten steken. Bovendien ben ik al jarenlang klant en heb ik nog nooit om korting gevraagd.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:32 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik heb een heel kort email adres waarvan de hele wereld en zijn moeder denkt dat ie van hen is. Ik krijg heel veel shit binnen waar ze ‘m opgegeven hebben van niet serieus tot aan heel serieus.
Ik ga ze denk allemaal ff bellen dat ik geld wil omdat ik op de spam knop heb moeten drukken of me voor hun nieuwsbrief uit heb moeten schrijven.
Ik ga rijk worden!
Dat wist ik toevallig al omdat hij bij mij weleens kwam vragen of ik iets voor wilde schieten.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind het eigenlijk vooral schandalig voor je buurman dat jij nu weet dat hij financiële problemen heeft en onder bewind staat.
Reken jezelf niet te rijk, wanneer je het sympathiek brengt zou er misschien wel eens een jaar Netflix, of Disney+, in kunnen zitten?quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vind ik een beetje kort door de bocht. Hier is even sprake geweest van een privacyschending (mijn gegevens die bij Brands bewindvoering belandden) en ik heb er tijd en moeite in moeten steken. Bovendien ben ik al jarenlang klant en heb ik nog nooit om korting gevraagd.
Hier is dusdanig serieus onzorgvuldig gehandeld dat ik daar wel wat van vind.
Dit sowieso. Ze zijn dus alleen op postcode en huisnummer afgegaan, want zowel naam als geboortedatum waren geen match. Dat zijn toch wel de minste zaken die je even controleert voordat je iets doorgeeft en wijzigt lijkt mequote:Op maandag 3 augustus 2026 10:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind het eigenlijk vooral schandalig voor je buurman dat jij nu weet dat hij financiële problemen heeft en onder bewind staat.
Ik niet. Die bedrijven zijn er als de kippen bij als je 10 cent niet betaald. Laat ze maar eens bloeden voor hun fouten.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:06 schreef Lienekien het volgende:
Wees blij dat het is opgelost.
Ik zou het daar bij laten.
Sleep ze voor de rechter!quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:19 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ik niet. Die bedrijven zijn er als de kippen bij als je 10 cent niet betaald. Laat ze maar eens bloeden voor hun fouten.
Ik zat eerder te denken aan aangifte te doen bij de authoriteit persoonsgegevens. Daarnaast een formele schriftelijke klacht bij de bewindvoerder waar je een vergoeding eist voor tijd en ongemak (waarbij je 95,50 per uur rekent, dat is het tarief wat bewindvoerders ook rekenen) en eist dat ze binnen 14 dagen betalen, waarna je bij het uitblijven ervan naar de kantonrechter stapt.quote:
Autoriteit Persoonsgegevens heb ik vorige week al op de hoogte gebracht.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zat eerder te denken aan aangifte te doen bij de authoriteit persoonsgegevens. Daarnaast een formele schriftelijke klacht bij de bewindvoerder waar je een vergoeding eist voor tijd en ongemak (waarbij je 95,50 per uur rekent, dat is het tarief wat bewindvoerders ook rekenen) en eist dat ze binnen 14 dagen betalen, waarna je bij het uitblijven ervan naar de kantonrechter stapt.
Ja, dat zal ze leren.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zat eerder te denken aan aangifte te doen bij de authoriteit persoonsgegevens. Daarnaast een formele schriftelijke klacht bij de bewindvoerder waar je een vergoeding eist voor tijd en ongemak (waarbij je 95,50 per uur rekent, dat is het tarief wat bewindvoerders ook rekenen) en eist dat ze binnen 14 dagen betalen, waarna je bij het uitblijven ervan naar de kantonrechter stapt.
Brands is eigenaar en heeft controleplicht, zij horen ervoor te zorgen dat kpn het correct afwikkelt. Wanneer dit fout gaat heeft KPN een probleem met Brands.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Autoriteit Persoonsgegevens heb ik vorige week al op de hoogte gebracht.
Maar de fout kan heel goed bij KPN liggen, dat lijkt me eerlijk gezegd waarschijnlijker dan dat de fout bij Brands bewindvoering ligt.
Een man kan tegenwoordig ook een meisjesnaam hebben hè? Of dus een achternaam waarmee hij geboren is en door het leven gaan met als te gebruiken achternaam die van zijn echtgeno(o)t(e).quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat ia het ook, maar je gaat nooit een 95,50 euro per geïnvesteerd uur terug krijgen, dat is een beetje kinderachtig wensdenken en daar trapt niemand in.quote:Op maandag 3 augustus 2026 13:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je kan wel sarcastisch snubben maar ik vind dit een zeer ernstige fout.
Ik hoef niet zo nodig een “schadevergoeding” in financiële zin, maar als ik een voordeeltje zou kunnen krijgen met een zenderpakket ofzoiets dan zou ik dat wel sympathiek vinden.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:25 schreef Lienekien het volgende:
In dit soort gevallen mag je blij zijn dat het binnen redelijke tijd is opgelost, het had zich veel langer kunnen voortslepen.
Wat je mag hopen is dat ze iets leren van zo’n fout. Dat zou mijn feedback zijn, als dit mij overkwam. En ik zou het zakelijk formuleren.
Om er dan nog financieel iets uit te willen slepen, vind ik dus echt belachelijk.
Dat klinkt heel anders dan de ‘eis voor tegemoetkoming’ waarop je je zei te beramen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik hoef niet zo nodig een “schadevergoeding” in financiële zin, maar als ik een voordeeltje zou kunnen krijgen met een zenderpakket ofzoiets dan zou ik dat wel sympathiek vinden.
Nou ja, in zekere zin is een zenderpakketje ook een tegemoetkoming toch?quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat klinkt heel anders dan de ‘eis voor tegemoetkoming’ waarop je je zei te beramen.
Buurman zou minimaal hetzelfde moeten krijgen. ZIjn privacy en financiele misère is op straat gegooid.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou ja, in zekere zin is een zenderpakketje ook een tegemoetkoming toch?
Ik zou het wel een beetje teleurstellend vinden als ze het alleen bij een mea culpa houden hoor.
Maar het belangrijkste vind ik wel dat het uiteindelijk nog vrij vlot is opgelost, maar ik heb er wel op moeten aandringen, en dat vind ik eigenlijk een slechte zaak.
Ja, vind ik ook.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:39 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Buurman zou minimaal hetzelfde moeten krijgen. ZIjn privacy en financiele misère is op straat gegooid.
Ik ben daar tegenwoordig een stuk cynischer in. Kon je vroeger direct bellen en iemand aan de lijn krijgen die je eventueel nog een keer doorverbond, tegenwoordig kom je al heel snel terecht bij een chatbot die je niet kan helpen maar je klacht doorgeeft en dan mag je afwachten tot ze ‘binnen vijf werkdagen’ contact met je opnemen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou ja, in zekere zin is een zenderpakketje ook een tegemoetkoming toch?
Ik zou het wel een beetje teleurstellend vinden als ze het alleen bij een mea culpa houden hoor.
Maar het belangrijkste vind ik wel dat het uiteindelijk nog vrij vlot is opgelost, maar ik heb er wel op moeten aandringen, en dat vind ik eigenlijk een slechte zaak.
Ach welnee.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit zaakje had zeer onaangenaam kunnen worden met bv geen toegang meer tot je bankrekening bijvoorbeeld.
Identiteit verwisselen, voor je het weet heb je deurwaarders of politie op je dak
Succes bij de rechter kerelquote:Op maandag 3 augustus 2026 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Daarnaast een formele schriftelijke klacht bij de bewindvoerder waar je een vergoeding eist voor tijd en ongemak (waarbij je 95,50 per uur rekent, dat is het tarief wat bewindvoerders ook rekenen) en eist dat ze binnen 14 dagen betalen, waarna je bij het uitblijven ervan naar de kantonrechter stapt.
Kantonrechter in deze zijn de toezichthouder zoals de deken dat is bij advocatenquote:Op maandag 3 augustus 2026 21:53 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Ach welnee.
Hoe moet ik me dat voorstellen? KPN maakt de fout (aansluitadres 12 of 12A en doet geen naam- en geboortedatumcheck) en vervolgens denkt een ABN/Amro van: blokkeren die IBAN van Tomatenboer?
[..]
Succes bij de rechter kerel![]()
![]()
(jij hebt geld teveel?)
Ja maar niet voor een civiele claim die je in rechte gaat vorderen. Dan is een kantonrechter gewoon kantonrechter.quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kantonrechter in deze zijn de toezichthouder zoals de deken dat is bij advocaten
Kwestie van klacht indienen.
Dus behalve een inbreuk op de integriteit (jouw gegevens gewijzigd in incorrecte gegevens), hebben ze aansluitend ook meteen een inbreuk op de vertrouwelijkheid van de persoonsgegevens van je buurman gemaakt (door te lekken dat het eigenlijk je buurman had moeten betreffen). Lekker gewerkt daarquote:Op maandag 3 augustus 2026 10:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is opgelost.![]()
Naar de Kantonrechter stappen met een klacht is gewoon een drukmiddel op de toezichthouder.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:01 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Ja maar niet voor een civiele claim die je in rechte gaat vorderen. Dan is een kantonrechter gewoon kantonrechter.
De analogie met de deken gaat overigens mank.
Je "klacht":quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Naar de Kantonrechter stappen met een klacht is gewoon een drukmiddel op de toezichthouder.
Hij ziet je al komen, die rechter toezichthouderquote:Op maandag 3 augustus 2026 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
waar je een vergoeding eist voor tijd en ongemak (waarbij je 95,50 per uur rekent, dat is het tarief wat bewindvoerders ook rekenen) en eist dat ze binnen 14 dagen betalen, waarna je bij het uitblijven ervan naar de kantonrechter stapt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Colleziono francobolli di bambini
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |