Dan hebben ze daar toch documentatie van naar aanleiding waarvan dat adres is aangepast? Ik gok op een persoonsverwisseling door een niet uitgeslapen KPN medewerkerquote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Nu wil KPN mijn emailadres terug wijzigen omdat ik "onder bewind zou staan". Ik moet contact opnemen met dat bedrijf.
als die s er echt tussen staat dan komt het niet bij Brands Bewindvoering terechtquote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat moet ik hiermee?
Ik kreeg dinsdag plotseling bericht dat mijn emailadres voor correspondentie van KPN gewijzigd is naar info@brandsbewindsvoering.nl.
De mail was geen phising en als ik mijn gegevens niet had gewijzigd moest ik contact opnemen met de klantenservice.
Ik heb uiteraard meteen contact opgenomen met de klantenservice omdat ik dit heel vreemd vind. Ik zit niet bij bewindvoering, heb nog nooit van dat bedrijf gehoord en ook nog nooit bewindvoering gehad of überhaupt met zoiets dergelijks te maken gehad.
Nu wil KPN mijn emailadres niet terug wijzigen omdat ik "onder bewind zou staan". Ik moet contact opnemen met dat bedrijf.
Brands bewindvoering is vervolgens al de hele week niet bereikbaar. Niet telefonisch, maar op email wordt ook (nog) niet gereageerd.
Wat moet ik hiermee? Zou er sprake kunnen zijn van identiteitsfraude misschien? Of gewoon een menselijke vergissing? Hoe krijg ik mijn gegevens gewoon weer goed in het systeem bij KPN?
sowieso wel bijzonder dat die niet bereikbaar zou zijn, ze hebben ma-do telefonisch spreekuur in de ochtendquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:38 schreef stavromulabeta het volgende:
Wel vreemd dat zo'n bewindvoerder dagenlang niet bereikbaar is. Je zou verwachten dat je die in noodgevallen zowat 24/7 zou moeten kunnen bellen.
En ook raar dat KPN je naar die bewindvoerder verwijst: Jij hebt een relatie met KPN, met die bewindvoerder heb je niets te maken. In een perfecte wereld zou KPN na zo een melding eerst intern moeten nagaan of zij een fout gemaakt hebben en zo niet aan de bewindvoerder moeten melden dat er een gast verklaart dat hij niet onder bewind staat.
Ik ben wel benieuwd waar volgende maand de internetrekening van TS wordt afgeschreven: Bij TS of bij een al failliete medeburger met geen cent te makken.
Ik probeer ze al 3 dagen lang tijdens hun telefonisch spreekuur te bereiken, je kunt dan kiezen uit 3 medewerkers, maar wie je ook kiest, ze zijn “momenteel druk bezet” en ze adviseren te mailen naar info@brandsbewindvoering.nl.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:42 schreef mschol het volgende:
[..]
sowieso wel bijzonder dat die niet bereikbaar zou zijn, ze hebben ma-do telefonisch spreekuur in de ochtend
Dit absoluut, lijkt mij ook een datalek, zou dat ook naar KPN communiceren dat je dit gaat doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:48 schreef raptorix het volgende:
Ik zou ook gelijk melding maken bij de AP want als iemand nou in jouw account kan is dit een overtreding in zo een beetje de zwaarste categorie.
Nee, het e-mailadres klopt wel, dat is een typefout mijnerzijds.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:53 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dat email is anders gespelt het domein is: brandsbewindvoering.nl
Maar er kloppen gewoon meerdere dingen niet aan dit verhaal. Want als iemand onder bewindvoering zou staan dan zou je verwachten dat het rekeningnummer gewijzigd zou worden naar dat van de bewindvoering toch? Zo ver ik weet nemen die dan je vaste lasten over toch? Het rekeningnummer bij KPN is nog steeds het juiste rekeningnummer.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:50 schreef raptorix het volgende:
Overigens hebben grote bedrijven hier normaal wel een goede procedure voor, toen ik bijvoorbeeld bij Vattenfall werkte mochten mensen die onder bewindvoering stonden dus wel inloggen met hun account maar konden bijvoorbeeld niet hun maandbedrag verlagen.
Volgens mij hangt dat van geval tot geval af, maar ik denk dat de normale procedure is dat iemand een officieel document tekent en zijn bewindvoerder volledig machtigt, vervolgens gaat de bewindvoerder met dat document naar de verschillende partijen, en die partijen markeren dan het account met die vlag. Dit is gewoon een uiterst vreemd verhaal en ik zou het er niet bij laten zitten met een foutje bedankt. Hou een administratie bij hoeveel tijd je hier aan kwijt bent, dan kun je dat later mogelijk declareren.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar er kloppen gewoon meerdere dingen niet aan dit verhaal. Want als iemand onder bewindvoering zou staan dan zou je verwachten dat het rekeningnummer gewijzigd zou worden naar dat van de bewindvoering toch? Zo ver ik weet nemen die dan je vaste lasten over toch? Het rekeningnummer bij KPN is nog steeds het juiste rekeningnummer.
Daarnaast, ik weet niet hoe zulke dingen over het algemeen in z'n werk gaan, maar ik neem aan dat KPN dan officiële documenten zou moeten hebben toch?
Aangezien ik niet onder bewind sta zal dat dus nooit moeten kunnen kloppen.
Ik vermoed dus dat er gewoon iemand heel onzorgvuldig is geweest en verkeerde klant heeft geselecteerd, of een bug in het software systeem.quote:KPN website:
Stuur de juiste documenten mee:
Bij bewindvoering met een gerechtelijke uitspraak (beschermingsbewind) stuur je een gerechtelijk bevel als bijlage mee. Bij bewindvoering zonder een gerechtelijke uitspraak (mentoren, budgetbeheerders) stuur je een volmacht van de contractant als bijlage mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |