abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221470722
Wat moet ik hiermee?

Ik kreeg dinsdag plotseling bericht dat mijn emailadres voor correspondentie van KPN gewijzigd is naar info@brandsbewindsvoering.nl.

De mail was geen phising en als ik mijn gegevens niet had gewijzigd moest ik contact opnemen met de klantenservice.

Ik heb uiteraard meteen contact opgenomen met de klantenservice omdat ik dit heel vreemd vind. Ik zit niet bij bewindvoering, heb nog nooit van dat bedrijf gehoord en ook nog nooit bewindvoering gehad of überhaupt met zoiets dergelijks te maken gehad.

Nu wil KPN mijn emailadres niet terug wijzigen omdat ik "onder bewind zou staan". Ik moet contact opnemen met dat bedrijf.

Brands bewindvoering is vervolgens al de hele week niet bereikbaar. Niet telefonisch, maar op email wordt ook (nog) niet gereageerd.

Wat moet ik hiermee? Zou er sprake kunnen zijn van identiteitsfraude misschien? Of gewoon een menselijke vergissing? Hoe krijg ik mijn gegevens gewoon weer goed in het systeem bij KPN? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 31-07-2026 11:36:35 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_221470768
als KPN niet terug wil veranderen denk ik dat er niet anders opzit dan dat bedrijf te spammen
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221470816
Politie.
pi_221471025
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 10:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Nu wil KPN mijn emailadres terug wijzigen omdat ik "onder bewind zou staan". Ik moet contact opnemen met dat bedrijf.
Dan hebben ze daar toch documentatie van naar aanleiding waarvan dat adres is aangepast? Ik gok op een persoonsverwisseling door een niet uitgeslapen KPN medewerker :')

Veelbelovend WGR topic dit wel, deze ga ik volgen :P
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 31 juli 2026 @ 11:38:12 #5
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_221471096
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 10:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat moet ik hiermee?

Ik kreeg dinsdag plotseling bericht dat mijn emailadres voor correspondentie van KPN gewijzigd is naar info@brandsbewindsvoering.nl.

De mail was geen phising en als ik mijn gegevens niet had gewijzigd moest ik contact opnemen met de klantenservice.

Ik heb uiteraard meteen contact opgenomen met de klantenservice omdat ik dit heel vreemd vind. Ik zit niet bij bewindvoering, heb nog nooit van dat bedrijf gehoord en ook nog nooit bewindvoering gehad of überhaupt met zoiets dergelijks te maken gehad.

Nu wil KPN mijn emailadres niet terug wijzigen omdat ik "onder bewind zou staan". Ik moet contact opnemen met dat bedrijf.

Brands bewindvoering is vervolgens al de hele week niet bereikbaar. Niet telefonisch, maar op email wordt ook (nog) niet gereageerd.

Wat moet ik hiermee? Zou er sprake kunnen zijn van identiteitsfraude misschien? Of gewoon een menselijke vergissing? Hoe krijg ik mijn gegevens gewoon weer goed in het systeem bij KPN? :P
als die s er echt tussen staat dan komt het niet bij Brands Bewindvoering terecht
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_221471105
Wel vreemd dat zo'n bewindvoerder dagenlang niet bereikbaar is. Je zou verwachten dat je die in noodgevallen zowat 24/7 zou moeten kunnen bellen.

En ook raar dat KPN je naar die bewindvoerder verwijst: Jij hebt een relatie met KPN, met die bewindvoerder heb je niets te maken. In een perfecte wereld zou KPN na zo een melding eerst intern moeten nagaan of zij een fout gemaakt hebben en zo niet aan de bewindvoerder moeten melden dat er een gast verklaart dat hij niet onder bewind staat.

Ik ben wel benieuwd waar volgende maand de internetrekening van TS wordt afgeschreven: Bij TS of bij een al failliete medeburger met geen cent te makken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_221471120
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 11:38 schreef stavromulabeta het volgende:
Wel vreemd dat zo'n bewindvoerder dagenlang niet bereikbaar is. Je zou verwachten dat je die in noodgevallen zowat 24/7 zou moeten kunnen bellen.

En ook raar dat KPN je naar die bewindvoerder verwijst: Jij hebt een relatie met KPN, met die bewindvoerder heb je niets te maken. In een perfecte wereld zou KPN na zo een melding eerst intern moeten nagaan of zij een fout gemaakt hebben en zo niet aan de bewindvoerder moeten melden dat er een gast verklaart dat hij niet onder bewind staat.

Ik ben wel benieuwd waar volgende maand de internetrekening van TS wordt afgeschreven: Bij TS of bij een al failliete medeburger met geen cent te makken.
sowieso wel bijzonder dat die niet bereikbaar zou zijn, ze hebben ma-do telefonisch spreekuur in de ochtend _O-
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  vrijdag 31 juli 2026 @ 11:43:06 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_221471121
Ik zou een eventuele incasso-machtiging voor KPN intrekken, anders blijk je plotseling voor alle mogelijke abonnementen die KPN te bieden heeft ingeschreven te zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_221471235
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 11:42 schreef mschol het volgende:

[..]
sowieso wel bijzonder dat die niet bereikbaar zou zijn, ze hebben ma-do telefonisch spreekuur in de ochtend _O-
Ik probeer ze al 3 dagen lang tijdens hun telefonisch spreekuur te bereiken, je kunt dan kiezen uit 3 medewerkers, maar wie je ook kiest, ze zijn “momenteel druk bezet” en ze adviseren te mailen naar info@brandsbewindvoering.nl.

Wat ik dus ook al 3 maal heb gedaan, maar nog geen reactie op heb mogen ontvangen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_221471272
Misschien heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan zou ik hen vragen om een mail te sturen aan KPN en die bewindvoeringsclub. Waarin je vordert dat aanpassingen ongedaan worden gemaakt en dat jij hen aansprakelijk stelt voor eventuele kosten.

Je hebt het al vriendelijk gevraagd, de toon mag wat steviger nu.

Iedere aansluiting bij KPN heeft drie adressen:
1. Aansluitadres;
2. Contractantadres;
3. Factuuradres.

Dat ze jouw facturen betalen zal je niet erg vinden. Maar zo'n bewindvoerder gaat jouw abonnementen aanpassen naar de goedkoopste optie.

Dit terugdraaien is veel gedoe bij KPN. Voor de KPN storingsdienst is dit geen storing maar een change. Daarvoor gelden andere doorlooptijden.
pi_221471320
KPN moet bewijzen dat je onder bewind staat, daar is gewoon documentatie van, dit is juridisch enorm dichtgetimmerd.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_221471521
Ik zou ook gelijk melding maken bij de AP want als iemand nou in jouw account kan is dit een overtreding in zo een beetje de zwaarste categorie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 31 juli 2026 @ 12:50:57 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221471550
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 12:48 schreef raptorix het volgende:
Ik zou ook gelijk melding maken bij de AP want als iemand nou in jouw account kan is dit een overtreding in zo een beetje de zwaarste categorie.
Dit absoluut, lijkt mij ook een datalek, zou dat ook naar KPN communiceren dat je dit gaat doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221471568
Trouwens dat email is anders gespelt het domein is: brandsbewindvoering.nl
pi_221471602
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 12:53 schreef raptorix het volgende:
Trouwens dat email is anders gespelt het domein is: brandsbewindvoering.nl
Nee, het e-mailadres klopt wel, dat is een typefout mijnerzijds.
pi_221472451
Overigens hebben grote bedrijven hier normaal wel een goede procedure voor, toen ik bijvoorbeeld bij Vattenfall werkte mochten mensen die onder bewindvoering stonden dus wel inloggen met hun account maar konden bijvoorbeeld niet hun maandbedrag verlagen.
pi_221472554
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 13:50 schreef raptorix het volgende:
Overigens hebben grote bedrijven hier normaal wel een goede procedure voor, toen ik bijvoorbeeld bij Vattenfall werkte mochten mensen die onder bewindvoering stonden dus wel inloggen met hun account maar konden bijvoorbeeld niet hun maandbedrag verlagen.
Maar er kloppen gewoon meerdere dingen niet aan dit verhaal. Want als iemand onder bewindvoering zou staan dan zou je verwachten dat het rekeningnummer gewijzigd zou worden naar dat van de bewindvoering toch? Zo ver ik weet nemen die dan je vaste lasten over toch? Het rekeningnummer bij KPN is nog steeds het juiste rekeningnummer.

Daarnaast, ik weet niet hoe zulke dingen over het algemeen in z'n werk gaan, maar ik neem aan dat KPN dan officiële documenten zou moeten hebben toch?

Aangezien ik niet onder bewind sta zal dat dus nooit moeten kunnen kloppen.
pi_221472739
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 13:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Maar er kloppen gewoon meerdere dingen niet aan dit verhaal. Want als iemand onder bewindvoering zou staan dan zou je verwachten dat het rekeningnummer gewijzigd zou worden naar dat van de bewindvoering toch? Zo ver ik weet nemen die dan je vaste lasten over toch? Het rekeningnummer bij KPN is nog steeds het juiste rekeningnummer.

Daarnaast, ik weet niet hoe zulke dingen over het algemeen in z'n werk gaan, maar ik neem aan dat KPN dan officiële documenten zou moeten hebben toch?

Volgens mij hangt dat van geval tot geval af, maar ik denk dat de normale procedure is dat iemand een officieel document tekent en zijn bewindvoerder volledig machtigt, vervolgens gaat de bewindvoerder met dat document naar de verschillende partijen, en die partijen markeren dan het account met die vlag. Dit is gewoon een uiterst vreemd verhaal en ik zou het er niet bij laten zitten met een foutje bedankt. Hou een administratie bij hoeveel tijd je hier aan kwijt bent, dan kun je dat later mogelijk declareren.

Edit ik zie net dat je dit bij de rechter moet aanvragen, en dat daarna de bewindvoerder toegang krijgt tot een digitale omgeving, ik vermoed dat je vandaaruit kunt aantonen naar bedrijven toe dat je de uitvoerder bent.

quote:
KPN website:

Stuur de juiste documenten mee:
Bij bewindvoering met een gerechtelijke uitspraak (beschermingsbewind) stuur je een gerechtelijk bevel als bijlage mee. Bij bewindvoering zonder een gerechtelijke uitspraak (mentoren, budgetbeheerders) stuur je een volmacht van de contractant als bijlage mee.
Ik vermoed dus dat er gewoon iemand heel onzorgvuldig is geweest en verkeerde klant heeft geselecteerd, of een bug in het software systeem.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 14:13:39 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221472829
Heb je een veelvoorkomende naam?
The love you take is equal to the love you make.
pi_221479864
@Tomatenboer nog een update ;)
pi_221479899
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:00 schreef raptorix het volgende:
@:tomatenboer nog een update ;)
Brands bewindvoering blijft onbereikbaar op alle mogelijke manieren.

Met KPN nogmaals contact opgenomen en gevraagd naar een document op basis waarvan deze beslissing dan zou zijn genomen, maar bij de klantenservice zeggen ze deze niet te kunnen inzien.

Geadviseerd om naar kpn.com/bewindvoering te gaan, maar daar kun je alleen vragen en mutaties indienen als je een bewindvoerder bent en niet als consument.

Ik kan ook geen e-mailadres van KPN vinden om uitgebreid mijn klacht te verwoorden zodat mijn probleem en datalek wellicht serieuzer genomen zou worden.

Een aangetekende brief zou wel kunnen maar dan ben je zomaar een week verder voordat er beweging komt (als het meezit).
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:16:34 #22
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_221479918
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik kan ook geen e-mailadres van KPN vinden om uitgebreid mijn klacht te verwoorden zodat mijn probleem en datalek wellicht serieuzer genomen zou worden.
Een beveiligingsprobleem of kwetsbaarheid bij KPN meldt u direct bij het KPN-CERT team.
Contactopties voor meldingen
Kwetsbaarheid melden: Gebruik het online formulier of stuur een e-mail naar cert@kpn-cert.nl (eventueel versleuteld met hun PGP-sleutel).
Misbruik of phishing: Stuur een e-mail met bewijsmateriaal naar de KPN Abuse Desk via abuse@kpn.com.
Mobiele fraude of misbruik: Bel de credit risk-afdeling van KPN tijdens kantooruren op 088 - 848 94 68.
Algemene klantenservice: Bel met 0800 - 0402 als u direct hulp of contact zoekt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_221480000
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:16 schreef Nizno het volgende:

[..]
Een beveiligingsprobleem of kwetsbaarheid bij KPN meldt u direct bij het KPN-CERT team.
Contactopties voor meldingen
Kwetsbaarheid melden: Gebruik het online formulier of stuur een e-mail naar cert@kpn-cert.nl (eventueel versleuteld met hun PGP-sleutel).
Misbruik of phishing: Stuur een e-mail met bewijsmateriaal naar de KPN Abuse Desk via abuse@kpn.com.
Mobiele fraude of misbruik: Bel de credit risk-afdeling van KPN tijdens kantooruren op 088 - 848 94 68.
Algemene klantenservice: Bel met 0800 - 0402 als u direct hulp of contact zoekt.
Zijn beide niet-bestaande e-mailadressen helaas.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:30:07 #24
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_221480004
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Zijn beide niet-bestaande e-mailadressen helaas.
https://www.kpn.com/kpn-cert

die eerste zou gewoon moeten werken

anders gebruik je het contactformulier

https://www.kpn.com/algem(...)kwetsbaarheid-melden
pi_221480022
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:30 schreef Nizno het volgende:

[..]
https://www.kpn.com/kpn-cert

die eerste zou gewoon moeten werken

anders gebruik je het contactformulier

https://www.kpn.com/algem(...)kwetsbaarheid-melden
Nu pakt het e-mailadres inderdaad wel. Abuse@kpn.com werkt niet. :P
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:35:50 #26
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_221480032
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
die is ook meer bedoeld voor misbruik dat door kpnklanten wordt begaan
https://www.kpn.com/servi(...)buse/misbruik-melden
en zou ook gewoon moeten werken
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:45:48 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221480098
Post dit verhaal bij LinkedIn ipv hier, heeft meer effect
pi_221480271
Ik zou de creditrisk afdeling bellen die hebben sowieso de juiste knoppen
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_221480729
Waarom heb je nog steeds de politie niet gebeld? Natuurlijk is een scammer niet bereikbaar.
pi_221480742
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Abuse is doorgaans een extreem generiek adres net als info waar alles en niets eindigt.
Beter zoek je op Linkedin een privacy officer.
pi_221480810
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 15:49 schreef Lulu888 het volgende:
Waarom heb je nog steeds de politie niet gebeld? Natuurlijk is een scammer niet bereikbaar.
Verwacht je kwade opzet van iemand van Brands bewindvoering of iemand die zich voordoet als iemand van Brands bewindvoering?

Het is weliswaar een datalek en er gaat nu privacy gevoelige informatie naar Brands bewindvoering, maar via KPN kunnen ze verder niet veel meer dan mijn pakket aanpassen toch? Wat overigens al vervelend genoeg zou zijn.

Met mijn rekeningnummer kunnen ze verder niks zolang ze niet óók mijn bank en andere bedrijven op mijn naam benaderd hebben toch?

Maar ik zal wel te naïef zijn waarschijnlijk. Ik houd het wel in de gaten in ieder geval.
pi_221480912
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 16:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Verwacht je kwade opzet van iemand van Brands bewindvoering of iemand die zich voordoet als iemand van Brands bewindvoering?

Het is weliswaar een datalek en er gaat nu privacy gevoelige informatie naar Brands bewindvoering, maar via KPN kunnen ze verder niet veel meer dan mijn pakket aanpassen toch? Wat overigens al vervelend genoeg zou zijn.

Met mijn rekeningnummer kunnen ze verder niks zolang ze niet óók mijn bank en andere bedrijven op mijn naam benaderd hebben toch?

Maar ik zal wel te naïef zijn waarschijnlijk. Ik houd het wel in de gaten in ieder geval.
Volgens mij ben je veel te aardig ;)
Ik zou vandaag een heleboel stampij hebben gemaakt in een KPN winkel ;)
pi_221481091
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Met KPN nogmaals contact opgenomen en gevraagd naar een document op basis waarvan deze beslissing dan zou zijn genomen, maar bij de klantenservice zeggen ze deze niet te kunnen inzien.
Dan escaleren ze het maar naar iemand die dat wel kan.
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 10:45 schreef Tomatenboer het volgende:
als ik mijn gegevens niet had gewijzigd moest ik contact opnemen met de klantenservice.
En wel heel rap! }:|
quote:
Nu wil KPN mijn emailadres niet terug wijzigen omdat ik "onder bewind zou staan".
Oh dus ze hebben (als het hun uitkomt opeens) wél inzage?

[ Bericht 32% gewijzigd door FrancoBolli op 01-08-2026 16:48:22 ]
Colleziono francobolli di bambini
pi_221481111
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 16:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik weet niks van bewind af en dus niet of het een legitiem bedrijf is, maar kwade opzet is het zeker van iemand.
pi_221481166
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 16:45 schreef Lulu888 het volgende:

[..]
Ik weet niks van bewind af en dus niet of het een legitiem bedrijf is, maar kwade opzet is het zeker van iemand.
Het kan, in mijn ogen, ook een verkeerd gekoppeld document zijn aan de verkeerde persoon.

Even niet opgelet met aanklikken door iemand ofzo.

Maar kwade opzet valt inderdaad ook niet uit te sluiten.
pi_221481200
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 16:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Het kan, in mijn ogen, ook een verkeerd gekoppeld document zijn aan de verkeerde persoon.

Dit is wel een heel bijzonder fuck-up. Benieuwd hoe het afloopt. Vanuit mijn vakgebied heb ik geregeld contact met KPN / PostNL. Ongelooflijk hoe stroef en stropietraag dat verloopt. Ik meld ook bugs waar ik mee te maken heb in hun software / webdingen. Daar reageren ze nooit inhoudelijk op in de zin dat je gewoon geen reactie krijgt. Tot het op een dag opeens verholpen is. Feedback of een bedankje? Nimmer.

Ik heb weleens van een insider een verklaring voor dat gedrag gekregen dat het beursgenoteerde bedrijven zijn zodat openheid en eerlijkheid niet van toepassing is omdat dat negatieve invloed kan hebben op de beurskoers.

Zo cynisch gaat het eraan toe tegenwoordig. Een cultuur van pure omerta. Zeer frustrerend.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:07:13 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221481218
quote:

[..]

Daarom vroeg ik of je een veelvoorkomende naam hebt.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:16:12 #38
8252 mvdejong
pi_221481267
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 15:49 schreef Lulu888 het volgende:
Dit is hoogstwaarschijnlijk geen scammer, maar incompetentie. Brands, een legitieme bewindvoerder, heeft een bewindvoering in gang gezet, maar of zijzelf, of KNP, heeft geblunderd waardoor TS nu zijn controle kwijt is, i.p.v. de persoon die een schuld-probleem heeft.

Vandaar dat Lienekien TS al vroeg of die een vrij algemene naam heeft.

@Tomatenboer je kunt Brandts ook op socials gaan spammen. Ze zitten ook op Linkedin, en het gaat effectief zijn als je daar klaagt dat ze blunderen en vervolgens onbereikbaar zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:22:17 #39
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_221481296
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 17:16 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Dit is hoogstwaarschijnlijk geen scammer, maar incompetentie. Brands, een legitieme bewindvoerder, heeft een bewindvoering in gang gezet, maar of zijzelf, of KNP, heeft geblunderd waardoor TS nu zijn controle kwijt is, i.p.v. de persoon die een schuld-probleem heeft.

Vandaar dat Lienekien TS al vroeg of die een vrij algemene naam heeft.

@:Tomatenboer je kunt Brandts ook op socials gaan spammen. Ze zitten ook op Linkedin, en het gaat effectief zijn als je daar klaagt dat ze blunderen en vervolgens onbereikbaar zijn.
maar TS heeft niets met Brands te maken. Grote kans dat ze niet eens kunnen achterhalen van welke client dan de gegevens foutief staan.
TS is geen klant van brands.

KPN moet uitzoeken waarom nav een document van Brands de gegevens van TS zijn aangepast.
KPN Cert zou een ingang zijn waar dit datalek uitgezocht kan worden zonder dat TS met helpdeskmedewerkers loopt te discuseren over iets dat niet in hun scripts staat vermeld.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:38:07 #40
8252 mvdejong
pi_221481363
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 17:22 schreef Nizno het volgende:

[..]
maar TS heeft niets met Brands te maken. Grote kans dat ze niet eens kunnen achterhalen van welke client dan de gegevens foutief staan.
TS is geen klant van brands.

KPN moet uitzoeken waarom nav een document van Brands de gegevens van TS zijn aangepast.
KPN Cert zou een ingang zijn waar dit datalek uitgezocht kan worden zonder dat TS met helpdeskmedewerkers loopt te discuseren over iets dat niet in hun scripts staat vermeld.
Maar Brandts kan veel beter dan TS met KPN in de slag, want het kan KPN geen fuck schelen dat TS een probleem heeft. En TS kan het Brandts op de socials lastig maken, en daar heeft een bedrijf als Brandts, een commerciele partij, wel last van.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 01-08-2026 18:18:16 ]
pi_221481400
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 17:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Daarom vroeg ik of je een veelvoorkomende naam hebt.
Tomatenboer is vrij zeldzaam, vermoed ik.
pi_221482095
Tja, wat is een veelvoorkomende achternaam? Ik heet geen Jansen ofzo, maar het is ook geen zeldzame achternaam.

Dat zou kunnen meespelen inderdaad in de mogelijke vergissing.
pi_221482096
KPN forum eventueel proberen? Daar kunnen ze vaak meldingen intern doorzetten.
pi_221482098
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 19:50 schreef Rolfieo het volgende:
KPN forum eventueel proberen? Daar kunnen ze vaak meldingen intern doorzetten.
Al gedaan. 😊
pi_221482318
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 17:48 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Tomatenboer is vrij zeldzaam, vermoed ik.
Ik vermoed dat paardendokter vaker voor komt?
pi_221482435
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 13:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hallo,
Ik ben bewindvoerder/mentor via de rechtbank van mijn oom sinds oktober 2024. Dat brengt nogal wat verplichtingen met zich mee. Het is geen bewind ivm schulden maar door dementie

Zijn rekeningen staan gewoon op zijn naam alleen de bankafschriften worden bij mij bezorgd en ik ben op de rekeningen toegevoegd. Al zijn facturen en incassos gaan gewoon van een bankrekening van hem af. Gelukkig dus niet van mij :)

Hou even goed in de gaten of jouw komende kpn factuur wordt betaald en vanaf welk bankrekening nummer.

Ook ik vind het vreemd dat je brands niet kunt bereiken. Ik vind ook dat het uitzoeken en regelen dat het weer correct gaat zijn bij kpn ligt en niet bij jou,

Hou de komende tijd je rekening(en) goed in de gaten. Heb je nog geen reactie gehad van een moderator op het kpn forum ?

Zover ik weet (maar niet zeker) werkt particulier bewind anders dan bij professioneel bewind...)
Kijk ook even hier--->
https://www.rechtspraak.nl/onderwerpen/mijn-cbm

Digitaal heb ik toegang tot de rekeningen.Ik weet niet of hij dat kan maar maakt niet uit Hij heeft geen pc en geen smartphone. (Wel oude nokia waarmee hij kan bellen)

Mijn oom had 18 ! bankrekeningen. Heb ik allemaal opgeheven op 5 na. Dat verliep bij de ene bank erg soepel en bij met name 1 maanden lang bezig geweest en een bak ellende ondervonden.

Succes met deze erg vervelende situatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iceage op 01-08-2026 21:39:31 ]
pi_221482537
Hier kun je jouw gegevens invoeren en kijken of daar iets bekend is --->
https://ccbr.rechtspraak.nl/#!/

Bewind gaat altijd via rechtbank /kantonrechter.

Je kunt ze ook bellen (Meermalen nodig geweest en men is werkelijk heel behulpzaam. :Y

[ Bericht 17% gewijzigd door Iceage op 01-08-2026 21:33:18 ]
pi_221483044
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 21:13 schreef Iceage het volgende:
Hier kun je jouw gegevens invoeren en kijken of daar iets bekend is --->
https://ccbr.rechtspraak.nl/#!/

Bewind gaat altijd via rechtbank /kantonrechter.

Je kunt ze ook bellen (Meermalen nodig geweest en men is werkelijk heel behulpzaam. :Y
Heb ik gecheckt en daar kom ik niet in voor. Ik heb hier maar een uitdraai van opgeslagen.

Maar het zegt niet persé alles als je daar niet in voor komt.
pi_221483525
quote:

[..]

Het maakt allemaal geen flikker uit wat de oorzaak is, is jouw zorg niet, ze (KPN) hebben het maar op te lossen.
pi_221483980
Ik gok dat een klacht indienen bij KPN de snelste oplossing is. Ze hebben daar gewoon gezocht op achternaam tomatenboer, misschien icm een geboortedatum. Eerste resultaat is TS. Dat dit fout is en jij niet de tomatenboer bent die onder bewind staat is niet opgekomen bij de simpele ziel die het invoerde.
pi_221484216
Ik zou geen moeite doen richting een bewindvoerder waar je niets mee te schaften hebt. Focus op KPN. Als de klantenservice niet werkt, direct een datalek melden bij de FG via privacyofficer@kpn.com. Vraag direct aan met wie ze jouw gegevens gedeeld hebben en wie er inzage heeft gehad op basis van logging.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage zondag 2 augustus 2026 @ 09:49:54 #52
38148 crew  Innisdemon
pi_221484653
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 05:00 schreef baskick het volgende:
Ik zou geen moeite doen richting een bewindvoerder waar je niets mee te schaften hebt. Focus op KPN. Als de klantenservice niet werkt, direct een datalek melden bij de FG via privacyofficer@kpn.com. Vraag direct aan met wie ze jouw gegevens gedeeld hebben en wie er inzage heeft gehad op basis van logging.
Als je een serieuze privacy officer treft, dan is dat wel de juiste manier om al die incompetenten bij de klanten'service' te omzeilen idd
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_221484695
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:49 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Als je een serieuze privacy officer treft, dan is dat wel de juiste manier om al die incompetenten bij de klanten'service' te omzeilen idd
Hoewel het mailadres anders doet vermoeden, zou dit het mailadres van de FG moeten zijn. Je mag hopen dat die datalek-meldingen serieus neemt privacy officers overigens ook).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 2 augustus 2026 @ 09:58:46 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221484696
toen ik in 1998 mijn eerste credit card aanvroeg wilde mijn bank met mij in gesprek
Meneer Onderwater?
Ja
Uw aanvraag voor een credit card
Ja?
U bent niet meneer Droogland?
Nee, dat was mijn benedenbuurman
Maar u woont op 4a
Correct
Maar uit onze gegevens blijkt dat meneer Droogland daar woont.
Nee, die woonde beneden mij en is daar al een jaar of zo weg
Ik liet mijn paspoort zien, nog wat dingetjes en het verder heel vriendelijke gesprek was voorbij en Jan Onderwater kreeg zijn CC
Duidelijk wel dat Frans Droogland hem niet had gekregen.
pi_221490528
Ik heb gisteren die Privacy officer gemaild en ik heb vandaag een reactie ontvangen van KPN op een review die ik achtergelaten heb. Ik heb mijn gegevens doorgegeven en ze gaan het uitzoeken, zeggen ze.

Ik houd nog even een slag om de arm. :P
pi_221490892
Het is opgelost. :)

Brands bewindvoering heeft per ongeluk een ander persoon op hetzelfde adres doorgegeven aan KPN (maar met een andere naam), maar deze persoon woont op nummer 12, en ik woon op 12 A.

Schandalige fout eerlijk gezegd, en ik beraam me nog op een eis voor tegemoetkoming. Dat lijkt me wel op z'n plaats.
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:06:53 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221490896
Wees blij dat het is opgelost.

Ik zou het daar bij laten.
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:11:31 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221490921
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:05 schreef Tomatenboer het volgende:

Brands bewindvoering heeft per ongeluk een ander persoon op hetzelfde adres doorgegeven aan KPN (maar met een andere naam), maar deze persoon woont op nummer 12, en ik woon op 12 A.

Schandalige fout eerlijk gezegd, en ik beraam me nog op een eis voor tegemoetkoming. Dat lijkt me wel op z'n plaats.
De fout lijkt me bij de bewindvoerder liggen.
KPN typt terecht postcode en huisnummer in om de juiste persoon te vinden ipv achternaam.
Meisjesnaam vs getrouwde naam is bijvoorbeeld alleen al een reden om niet op de naam af te gaan.

Tegemoetkoming willen voor een email adres dat onterecht verandert is, is precies wat er mis is met de huidige maatschappij :{w
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221490934
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:11 schreef laziness het volgende:

[..]
De fout lijkt me bij de bewindvoerder liggen.
KPN typt terecht postcode en huisnummer in om de juiste persoon te vinden ipv achternaam.
Meisjesnaam vs getrouwde naam is bijvoorbeeld alleen al een reden om niet op de naam af te gaan.

Tegemoetkoming willen voor een email adres dat onterecht verandert is, is precies wat er mis is met de huidige maatschappij :{w
Sowieso ben ik een man en is er van een meisjesnaam dus al geen sprake.

Bovendien heeft het mij gewoon veel tijd gekost om hier achteraan te gaan hé. Tijd die ik beter had kunnen besteden.

Iets meer zorgvuldigheid had wel op z'n plaats geweest. Ook geboortedatum is afwijkend bijvoorbeeld.
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:15:25 #60
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221490940
quote:

Je kunt wellicht proberen of ze je de rekeningen voor de rest van het jaar kwijtschelden, vanwege het ongemak en de moeite en tijd die je erin hebt moeten steken om de fout rechtgezet te krijgen.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:24:29 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221490980
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Bovendien heeft het mij gewoon veel tijd gekost om hier achteraan te gaan hé. Tijd die ik beter had kunnen besteden.

Iets meer zorgvuldigheid had wel op z'n plaats geweest. Ook geboortedatum is afwijkend bijvoorbeeld.
Ik stuur je wel een tikkie voor de tijd die ik heb besteed aan je topic.
pi_221490987
quote:
82s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik stuur je wel een tikkie voor de tijd die ik heb besteed aan je topic.
Hier zitten we gewoon voor de lol en uit interesse. :P
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:32:08 #63
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221491016
quote:

[..]

Ik heb een heel kort email adres waarvan de hele wereld en zijn moeder denkt dat ie van hen is. Ik krijg heel veel shit binnen waar ze ‘m opgegeven hebben van niet serieus tot aan heel serieus.
Ik ga ze denk allemaal ff bellen dat ik geld wil omdat ik op de spam knop heb moeten drukken of me voor hun nieuwsbrief uit heb moeten schrijven.
Ik ga rijk worden!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221491029
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:32 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik heb een heel kort email adres waarvan de hele wereld en zijn moeder denkt dat ie van hen is. Ik krijg heel veel shit binnen waar ze ‘m opgegeven hebben van niet serieus tot aan heel serieus.
Ik ga ze denk allemaal ff bellen dat ik geld wil omdat ik op de spam knop heb moeten drukken of me voor hun nieuwsbrief uit heb moeten schrijven.
Ik ga rijk worden!
Vind ik een beetje kort door de bocht. Hier is even sprake geweest van een privacyschending (mijn gegevens die bij Brands bewindvoering belandden) en ik heb er tijd en moeite in moeten steken. Bovendien ben ik al jarenlang klant en heb ik nog nooit om korting gevraagd.

Hier is dusdanig serieus onzorgvuldig gehandeld dat ik daar wel wat van vind. :P
pi_221491103
Ik vind het eigenlijk vooral schandalig voor je buurman dat jij nu weet dat hij financiële problemen heeft en onder bewind staat.
pi_221491115
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind het eigenlijk vooral schandalig voor je buurman dat jij nu weet dat hij financiële problemen heeft en onder bewind staat.
Dat wist ik toevallig al omdat hij bij mij weleens kwam vragen of ik iets voor wilde schieten.

Maar inderdaad, voor hetzelfde geld had ik dat niet geweten. Dan was dat niet fijn geweest voor hem.
pi_221491145
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Vind ik een beetje kort door de bocht. Hier is even sprake geweest van een privacyschending (mijn gegevens die bij Brands bewindvoering belandden) en ik heb er tijd en moeite in moeten steken. Bovendien ben ik al jarenlang klant en heb ik nog nooit om korting gevraagd.

Hier is dusdanig serieus onzorgvuldig gehandeld dat ik daar wel wat van vind. :P
Reken jezelf niet te rijk, wanneer je het sympathiek brengt zou er misschien wel eens een jaar Netflix, of Disney+, in kunnen zitten?
  maandag 3 augustus 2026 @ 11:04:57 #68
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221491214
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit sowieso. Ze zijn dus alleen op postcode en huisnummer afgegaan, want zowel naam als geboortedatum waren geen match. Dat zijn toch wel de minste zaken die je even controleert voordat je iets doorgeeft en wijzigt lijkt me :{ Het gaat hier niet om een reclamefolder die verkeerd bezorgd wordt.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  Redactie Frontpage maandag 3 augustus 2026 @ 11:19:34 #69
38148 crew  Innisdemon
pi_221491311
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:06 schreef Lienekien het volgende:
Wees blij dat het is opgelost.

Ik zou het daar bij laten.
Ik niet. Die bedrijven zijn er als de kippen bij als je 10 cent niet betaald. Laat ze maar eens bloeden voor hun fouten.
  maandag 3 augustus 2026 @ 11:39:36 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221491446
Zeker niet erbij laten
  maandag 3 augustus 2026 @ 11:50:55 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221491513
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:19 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Ik niet. Die bedrijven zijn er als de kippen bij als je 10 cent niet betaald. Laat ze maar eens bloeden voor hun fouten.
Sleep ze voor de rechter!
  maandag 3 augustus 2026 @ 11:59:21 #72
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221491558
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Sleep ze voor de rechter!
Ik zat eerder te denken aan aangifte te doen bij de authoriteit persoonsgegevens. Daarnaast een formele schriftelijke klacht bij de bewindvoerder waar je een vergoeding eist voor tijd en ongemak (waarbij je 95,50 per uur rekent, dat is het tarief wat bewindvoerders ook rekenen) en eist dat ze binnen 14 dagen betalen, waarna je bij het uitblijven ervan naar de kantonrechter stapt.
pi_221491612
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik zat eerder te denken aan aangifte te doen bij de authoriteit persoonsgegevens. Daarnaast een formele schriftelijke klacht bij de bewindvoerder waar je een vergoeding eist voor tijd en ongemak (waarbij je 95,50 per uur rekent, dat is het tarief wat bewindvoerders ook rekenen) en eist dat ze binnen 14 dagen betalen, waarna je bij het uitblijven ervan naar de kantonrechter stapt.
Autoriteit Persoonsgegevens heb ik vorige week al op de hoogte gebracht.

Maar de fout kan heel goed bij KPN liggen, dat lijkt me eerlijk gezegd waarschijnlijker dan dat de fout bij Brands bewindvoering ligt.
  maandag 3 augustus 2026 @ 12:16:58 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221491650
quote:

[..]
Ja, dat zal ze leren.
pi_221491706
Bijzonder slordige fout van KPN. De bewindvoerder vraagt aanpassen gegevens van mevrouw A op nr 12 en KPN pakt gegevens meneer T op nr 12a. Zelfs de havo vakantiekracht checkt toch wel of iets van de NAW gegevens overeenkomt naast (ogenschijnlijk) het huisnummer?
  maandag 3 augustus 2026 @ 13:57:41 #76
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221492181
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, dat zal ze leren.
Je kan wel sarcastisch snubben maar ik vind dit een zeer ernstige fout.
  maandag 3 augustus 2026 @ 13:59:47 #77
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221492193
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Autoriteit Persoonsgegevens heb ik vorige week al op de hoogte gebracht.

Maar de fout kan heel goed bij KPN liggen, dat lijkt me eerlijk gezegd waarschijnlijker dan dat de fout bij Brands bewindvoering ligt.
Brands is eigenaar en heeft controleplicht, zij horen ervoor te zorgen dat kpn het correct afwikkelt. Wanneer dit fout gaat heeft KPN een probleem met Brands.
  maandag 3 augustus 2026 @ 14:10:08 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221492258
Dit zaakje had zeer onaangenaam kunnen worden met bv geen toegang meer tot je bankrekening bijvoorbeeld.
Identiteit verwisselen, voor je het weet heb je deurwaarders of politie op je dak
  maandag 3 augustus 2026 @ 14:11:20 #79
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221492270
Ik vind het na zoveel moeite en dusdanige fouten helemaal niet gek om aan te sturen op een compensatie; dat is hoe de wereld werkt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221492911
quote:

[..]

Een man kan tegenwoordig ook een meisjesnaam hebben hè? Of dus een achternaam waarmee hij geboren is en door het leven gaan met als te gebruiken achternaam die van zijn echtgeno(o)t(e).

Afgezien daarvan heb je gewoon gelijk met de stelling dat meer zorgvuldigheid op z’n plaats geweest was, en zéker meer inspanning om ruimte te laten voor (het oplossen van) fouten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221492966
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 13:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je kan wel sarcastisch snubben maar ik vind dit een zeer ernstige fout.
Dat ia het ook, maar je gaat nooit een 95,50 euro per geïnvesteerd uur terug krijgen, dat is een beetje kinderachtig wensdenken en daar trapt niemand in.

In het contact met de klantenservice kan je het wellicht wat richting een gratis zenderpakket of een gratis jaar van een streamingsdienst masseren en daar blijft het bij.

Het openen van een draad op de KPN community heeft Tomatenboer goed gedaan, ze hebben het opgepikt en voor een KPN supersnel afgehandeld. (Wat mij verteld dat ze het zeer serieus hebben opgepakt.)
  maandag 3 augustus 2026 @ 16:25:20 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221493090
In dit soort gevallen mag je blij zijn dat het binnen redelijke tijd is opgelost, het had zich veel langer kunnen voortslepen.

Wat je mag hopen is dat ze iets leren van zo’n fout. Dat zou mijn feedback zijn, als dit mij overkwam. En ik zou het zakelijk formuleren.

Om er dan nog financieel iets uit te willen slepen, vind ik dus echt belachelijk.
pi_221493120
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:25 schreef Lienekien het volgende:
In dit soort gevallen mag je blij zijn dat het binnen redelijke tijd is opgelost, het had zich veel langer kunnen voortslepen.

Wat je mag hopen is dat ze iets leren van zo’n fout. Dat zou mijn feedback zijn, als dit mij overkwam. En ik zou het zakelijk formuleren.

Om er dan nog financieel iets uit te willen slepen, vind ik dus echt belachelijk.
Ik hoef niet zo nodig een “schadevergoeding” in financiële zin, maar als ik een voordeeltje zou kunnen krijgen met een zenderpakket ofzoiets dan zou ik dat wel sympathiek vinden.
  maandag 3 augustus 2026 @ 16:30:30 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221493141
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik hoef niet zo nodig een “schadevergoeding” in financiële zin, maar als ik een voordeeltje zou kunnen krijgen met een zenderpakket ofzoiets dan zou ik dat wel sympathiek vinden.
Dat klinkt heel anders dan de ‘eis voor tegemoetkoming’ waarop je je zei te beramen.
pi_221493163
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat klinkt heel anders dan de ‘eis voor tegemoetkoming’ waarop je je zei te beramen.
Nou ja, in zekere zin is een zenderpakketje ook een tegemoetkoming toch?

Ik zou het wel een beetje teleurstellend vinden als ze het alleen bij een mea culpa houden hoor.

Maar het belangrijkste vind ik wel dat het uiteindelijk nog vrij vlot is opgelost, maar ik heb er wel op moeten aandringen, en dat vind ik eigenlijk een slechte zaak.
  Redactie Frontpage maandag 3 augustus 2026 @ 16:39:52 #86
38148 crew  Innisdemon
pi_221493203
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik zou het wel een beetje teleurstellend vinden als ze het alleen bij een mea culpa houden hoor.

Maar het belangrijkste vind ik wel dat het uiteindelijk nog vrij vlot is opgelost, maar ik heb er wel op moeten aandringen, en dat vind ik eigenlijk een slechte zaak.
Buurman zou minimaal hetzelfde moeten krijgen. ZIjn privacy en financiele misère is op straat gegooid.
pi_221493249
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:39 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Buurman zou minimaal hetzelfde moeten krijgen. ZIjn privacy en financiele misère is op straat gegooid.
Ja, vind ik ook.
  maandag 3 augustus 2026 @ 17:07:02 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221493418
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik ben daar tegenwoordig een stuk cynischer in. Kon je vroeger direct bellen en iemand aan de lijn krijgen die je eventueel nog een keer doorverbond, tegenwoordig kom je al heel snel terecht bij een chatbot die je niet kan helpen maar je klacht doorgeeft en dan mag je afwachten tot ze ‘binnen vijf werkdagen’ contact met je opnemen.

Dan valt dit nog mee en dat heb je wel te danken aan blijven volhouden en diverse kanalen proberen.

Kijk, jij hebt feitelijk geen schade geleden, behalve dat het je tijd heeft gekost om het op te lossen. Je buurman zou meer reden tot klagen hebben. Als hij een schuld bij KPN heeft, zouden ze daar een deel van kunnen kwijtschelden…?
  maandag 3 augustus 2026 @ 21:53:31 #89
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221495552
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit zaakje had zeer onaangenaam kunnen worden met bv geen toegang meer tot je bankrekening bijvoorbeeld.
Identiteit verwisselen, voor je het weet heb je deurwaarders of politie op je dak
Ach welnee.
Hoe moet ik me dat voorstellen? KPN maakt de fout (aansluitadres 12 of 12A en doet geen naam- en geboortedatumcheck) en vervolgens denkt een ABN/Amro van: blokkeren die IBAN van Tomatenboer? :?
quote:
Daarnaast een formele schriftelijke klacht bij de bewindvoerder waar je een vergoeding eist voor tijd en ongemak (waarbij je 95,50 per uur rekent, dat is het tarief wat bewindvoerders ook rekenen) en eist dat ze binnen 14 dagen betalen, waarna je bij het uitblijven ervan naar de kantonrechter stapt.
Succes bij de rechter kerel ^O^ :')

(jij hebt geld teveel? :{w )
  maandag 3 augustus 2026 @ 21:58:40 #90
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221495606
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 21:53 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Ach welnee.
Hoe moet ik me dat voorstellen? KPN maakt de fout (aansluitadres 12 of 12A en doet geen naam- en geboortedatumcheck) en vervolgens denkt een ABN/Amro van: blokkeren die IBAN van Tomatenboer? :?
[..]
Succes bij de rechter kerel ^O^ :')

(jij hebt geld teveel? :{w )
Kantonrechter in deze zijn de toezichthouder zoals de deken dat is bij advocaten
Kwestie van klacht indienen.
  maandag 3 augustus 2026 @ 22:01:32 #91
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221495634
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 21:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kantonrechter in deze zijn de toezichthouder zoals de deken dat is bij advocaten
Kwestie van klacht indienen.
Ja maar niet voor een civiele claim die je in rechte gaat vorderen. Dan is een kantonrechter gewoon kantonrechter.

De analogie met de deken gaat overigens mank.
pi_221500260
quote:

Dus behalve een inbreuk op de integriteit (jouw gegevens gewijzigd in incorrecte gegevens), hebben ze aansluitend ook meteen een inbreuk op de vertrouwelijkheid van de persoonsgegevens van je buurman gemaakt (door te lekken dat het eigenlijk je buurman had moeten betreffen). Lekker gewerkt daar :+

Je hebt op grond van artikel 82 AVG recht op een schadevergoeding als er sprake is van schade en als er een causaal verband bestaat tussen de schade en de inbreuk. Succes daarmee. Mogelijk dat ze je uit coulance ¤5 korting bieden gedurende x maanden of een tijdelijk zenderpakketje. Dan mag je in je handjes knijpen :)
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:44:27 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221501309
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 22:01 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Ja maar niet voor een civiele claim die je in rechte gaat vorderen. Dan is een kantonrechter gewoon kantonrechter.

De analogie met de deken gaat overigens mank.
Naar de Kantonrechter stappen met een klacht is gewoon een drukmiddel op de toezichthouder.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:19:20 #94
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221501490
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 18:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Naar de Kantonrechter stappen met een klacht is gewoon een drukmiddel op de toezichthouder.
Je "klacht":
quote:
waar je een vergoeding eist voor tijd en ongemak (waarbij je 95,50 per uur rekent, dat is het tarief wat bewindvoerders ook rekenen) en eist dat ze binnen 14 dagen betalen, waarna je bij het uitblijven ervan naar de kantonrechter stapt.
Hij ziet je al komen, die rechter toezichthouder _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')