Ik begrijp goed dat je opa niet wil dat jij een 'sitting duck' wordt. Als je nog een heel leven voor je hebt is dat nu eenmaal anders dan als je aan het einde van je leven staat.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:27 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Denk niet dat ons opa dat zou waarderen
Eenmaal oorlog is die beslissing helemaal niet meer op die manier te maken. Daarom zijn bijvoorbeeld die sociaal-wetenschappelijke onderzoeken over of mensen 'bereid' zijn om te vechten ook zulke onzin. Nee, natuurlijk ben ik niet 'bereid'. Ben je wel goed bij je hoofd? maar oorlog kan de situatie creëren dat je geen keuze meer hebt. En dan wordt het vechten het nieuwe normaal.quote:Op maandag 3 augustus 2026 00:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik begrijp goed dat je opa niet wil dat jij een 'sitting duck' wordt. Als je nog een heel leven voor je hebt is dat nu eenmaal anders dan als je aan het einde van je leven staat.
Je denkt toch zeker niet dat de Russen de boel in Nederland komen bezetten?quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:27 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Denk niet dat ons opa dat zou waarderen
Kloptquote:Op maandag 3 augustus 2026 01:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eenmaal oorlog is die beslissing helemaal niet meer op die manier te maken. Daarom zijn bijvoorbeeld die sociaal-wetenschappelijke onderzoeken over of mensen 'bereid' zijn om te vechten ook zulke onzin. Nee, natuurlijk ben ik niet 'bereid'. Ben je wel goed bij je hoofd? maar oorlog kan de situatie creëren dat je geen keuze meer hebt. En dan wordt het vechten het nieuwe normaal.
quote:🔥 New Magura Drones in Crimea: Ukrainian Special Forces Strike Russian Radar Facilities
Special forces of Ukraine's HUR (Main Directorate of Intelligence) "Group 13" have successfully conducted an operation in the temporarily occupied Crimea, striking a control unit of the "Podlet" radar system, as well as a Russian "friend or foe" identification system – a radar interrogator ("Parol-4").
👉 To carry out the operation, which took place at the end of July 2026, the HUR special forces used the latest Magura maritime platforms, including those equipped with FPV drones, which allowed them to successfully strike ground targets of the Russian occupation forces in Crimea.
"From now on, our 'Maguras' pose a threat to Russian occupiers on land as well – this is a fundamental shift in the nature of the fighting. In general, our operations during the war with the Russian aggressor demonstrate that the aggressors in Crimea will have no place in the waters, in the sky over the Black Sea, or on Crimean land. Crimea is Ukraine," said the commander of "Group 13," codenamed "Thirteenth."
As a reminder, during the war with the aggressor state of Russia, operators of the HUR's "Group 13" special forces unit have destroyed nine and damaged five Russian ships, destroyed three enemy helicopters and one helicopter (damaged), and also destroyed two Russian fighter jets from the Black Sea Fleet.
🎥 Exclusive footage of the HUR's unique operation using Magura maritime platforms – FPV drone carriers – can be viewed in the video.
https://t.me/officer_33/6961quote:The situation in Konstantynivka is extremely difficult, and it's not like the fighting in Bakhmut in 2022, where the front line was still somewhat defined. Here, it's complete chaos, and the enemy has a significant tactical advantage.
It's not a situation where you can even claim to be holding onto a small piece of the city in the news, saying that it's still not occupied, because in reality, it's a complete mess, and no one knows who or what is moving where... And that's actually how it is in battles for any settlement in 2026 – there are no more endless, drawn-out battles for every street in a village, etc.
The enemy also intends to advance further along the agglomeration, all the way to Kramatorsk, so things haven't ended here with just Konstantynivka; on the contrary, a more difficult stage of defense for the Donetsk region is beginning.
Echt. Hoe dat voor onderzoek kan doorkomen, zal ik nooit begrijpen.quote:
Het ligt eraan hoe je de resultaten gebruikt en interpreteert. Natuurlijk zal de praktijk tijdens een daadwerkelijke oorlog anders zijn dan hoe mensen nu antwoorden. Een deel die zegt te willen sterven voor zijn vaderland zal in het echt proberen te vluchten, en een deel die zegt niet te willen vechten voor zijn vaderland zal in de praktijk toch gaan vechten.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Echt. Hoe dat voor onderzoek kan doorkomen, zal ik nooit begrijpen.
'kom, laten we kijken of mensen die nu nog in vrede leven, zin hebben in de loopgraven! '
Verrek, het antwoord is nee. Snap jij het?
Nee. Dat zegt geen moer. Omdat je de hedendaagse oorlogen uberhaupt al niet meer vecht voor je 'vaderland'. Dat is hoogstens de coping achteraf van sommige mensen, omdat het hun motivatie geeft.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:45 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe je de resultaten gebruikt en interpreteert. Natuurlijk zal de praktijk tijdens een daadwerkelijke oorlog anders zijn dan hoe mensen nu antwoorden. Een deel die zegt te willen sterven voor zijn vaderland zal in het echt proberen te vluchten, en een deel die zegt niet te willen vechten voor zijn vaderland zal in de praktijk toch gaan vechten.
Maar in Turkije zal het percentage dat aangeeft bereid te zijn om te vechten bijvoorbeeld hoger liggen dan hier in Nederland. En dat kan wel degelijk iets zeggen over de vecht bereidheid van een samenleving.
Ik denk dat motivatie een zeer belangrijke factor is geweest in het verzet en de standvastigheid van Oekraïne. Zonder dat hadden ze het allang opgegeven. Het is altijd een mix van motivatie en niet anders kunnen. En je medestrijders niet in de steek willen laten, dat is volgens mij ook vaak een belangrijke factor.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Dat zegt geen moer. Omdat je de hedendaagse oorlogen uberhaupt al niet meer vecht voor je 'vaderland'. Dat is hoogstens de coping achteraf van sommige mensen, omdat het hun motivatie geeft.
Als je niet de kans hebt om te vluchten, zul je onderdeel zijn van de oorlog. Zo simpel is het.
Jawel, maar die motivatie komt achteraf. Of denk jij dat ze zin hadden in de invasie van Rusland?quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik denk dat motivatie een zeer belangrijke factor is geweest in het verzet en de standvastigheid van Oekraïne. Zonder dat hadden ze het allang opgegeven. Het is altijd een mix van motivatie en niet anders kunnen. En je medestrijders niet in de steek willen laten, dat is volgens mij ook vaak een belangrijke factor.
Motivatie is wat anders dan 'zin hebben in' hé.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, maar die motivatie komt achteraf. Of denk jij dat ze zin hadden in de invasie van Rusland?
Die loopgraven bro.![]()
Nogmaals: die motivatie is achteraf. Als de oorlog er al is. Vooraf is er geen 'motivatie'. Als je in vredestijd al motivatie hebt voor een oorlog ben je niet goed in je hoofd.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Motivatie is wat anders dan 'zin hebben in' hé.
Je hebt ze er bij zitten.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:07 schreef theunderdog het volgende:
Als je in vredestijd al motivatie hebt voor een oorlog ben je niet goed in je hoofd.
Zoals die Zweedse voormalige minster?quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogmaals: die motivatie is achteraf. Als de oorlog er al is. Vooraf is er geen 'motivatie'. Als je in vredestijd al motivatie hebt voor een oorlog ben je niet goed in je hoofd.
Waarom zouden jouw pakketjes duurder wordenquote:Op maandag 3 augustus 2026 11:52 schreef Jahr00n het volgende:
Worden mijn pakketjes nu ook duurder? Zoja dan mogen ze wel stoppen wat mij betreft.
???quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zoals die Zweedse voormalige minster?
Die blonde?
Sinds 1 juli 1916 toen er 20.000 mensen Britten sneuvelden en meer dan 35.000 Britten gewond raakten binnen een dag door verkeerde beslissingen van incompetente generaals, ben ik hier heel anders over gaan denken.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik denk dat motivatie een zeer belangrijke factor is geweest in het verzet en de standvastigheid van Oekraïne. Zonder dat hadden ze het allang opgegeven. Het is altijd een mix van motivatie en niet anders kunnen. En je medestrijders niet in de steek willen laten, dat is volgens mij ook vaak een belangrijke factor.
quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:29 schreef skysherrif het volgende:
Omsk wordt momenteel aangevallen met drones.
Hier meer in deze video.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zie inmiddels een vaag filmpje erover, maar dat zou wel echt een mooi target zijn. De grootste raffinaderij die nog operationeel is volgens dat overzicht van de vorige pagina.
Zelfs Drs. P haalde deze afstand niet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:29 schreef skysherrif het volgende:
Omsk wordt momenteel aangevallen met drones.
+1quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zelfs Drs. P haalde deze afstand niet.
Ja, walgelijk. Dit soort types zijn echt niet goed.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Caroline nordengrip.
https://www.express.co.uk(...)war-spring-offensive
quote:
Wauw!quote:The FP-5 "Flamingo" is a Ukrainian ground-launched cruise missile with a 1,150 kg warhead and a range of 3,000 km, developed by Fire Point and revealed in August 2025. It uses a GPS/GNSS guidance system with INS backup and has a claimed accuracy of 14 meters.
Simpletons als jij zeggen toch altijd wanneer ze verder eigenlijk niks te zeggen hebben "ga naar het front dan". Doen ze het een keer en dan is het nog niet goed.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, walgelijk. Dit soort types zijn echt niet goed.
Door de bosjes wat lastig in te schatten maar da's écht laag bij de grond ja.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:55 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Wauw!
Je zal maar lekker aan het bbq-en zijn... komt er zo'n 'ding' voorbij!![]()
?????????quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:06 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Simpletons als jij zeggen toch altijd wanneer ze verder eigenlijk niks te zeggen hebben "ga naar het front dan". Doen ze het een keer en dan is het nog niet goed.
Rende v/d Kamp bv. Die heeft ook nog wel wat boeken geschreven. Daarnaast is Johan Tilder natuurlijk een redelijk bekende naam, die heeft zijn avontuur in vml Joegoslavie overigens niet overleefd. De docu Soldaat in den Vreemde staat op Youtube:quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je het hebt over de wereld van huurlingen, dat zijn sowieso bijzondere figuren.
Wel mooi om over te lezen, zo zijn er ook wel wat Nederlandse huurlingen die in verschillende brandhaarden hebben gezeten en heel wat KIAs op naam hebben staan. Vaak zijn het figuren die het niet uitmaakt of ze morgen dood zijn.
quote:
Rond Moskou moet het inmiddels vrij onaangenaam zijn inderdaad.quote:Nadezjdin stelt dat de huidige omstandigheden in Rusland "vreselijk" zijn. "Overal vliegen drones, de prijzen stijgen, internet doet het niet en er staan rijen voor de pomp."
Kijk hoe russen met russen omgaan.. en zij zullen dan de zogenaamde Westerse bevrijders zijnquote:
Knap dat ze geleerd hebben Servo-Kroatisch te spreken.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rende v/d Kamp bv. Die heeft ook nog wel wat boeken geschreven. Daarnaast is Johan Tilder natuurlijk een redelijk bekende naam, die heeft zijn avontuur in vml Joegoslavie overigens niet overleefd. De docu Soldaat in den Vreemde staat op Youtube:
Bekijk deze YouTube-video
Bewust dit soort risico's opzoeken voor een land dat het jouwe niet zou inderdaad in de categorie "niet goed" kunnen vallen. Walgelijk is net even weet wat anders denk ik.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, walgelijk. Dit soort types zijn echt niet goed.
Toch maar gewoon over beginnen want waarom niet?quote:Op maandag 3 augustus 2026 18:26 schreef havanagila het volgende:
Heel topic zonder propaganda. Is er ingegrepen?
Vele Sovjet staten waren ook niet echt lang heel happy met die bevrijding door het Rode Leger tijdens WOII.quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:24 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Kijk hoe russen met russen omgaan.. en zij zullen dan de zogenaamde Westerse bevrijders zijnDie gaan ons beter behandelen dan hoe ze met elkaar omgaan.. vast..
Wat is dit nou voor rare vraag? natuurlijk heb ik dezelfde uitgesproken mening daarover. Dat is nog veel walgelijker.quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bewust dit soort risico's opzoeken voor een land dat het jouwe niet zou inderdaad in de categorie "niet goed" kunnen vallen. Walgelijk is net even weet wat anders denk ik.
Heb je ook zo'n uitgesproken mening over de tienduizenden noord koreanen die bepaald niet vrijwillig naar het front gestuurd worden als kanonenvoer?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |