abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221458407
quote:
Voedselwaakhond Foodwatch roept de Efteling op te stoppen bezoekers onbeperkt frisdrank te laten tappen. De organisatie zegt afgelopen tijd meerdere meldingen en klachten van bezoekers te hebben ontvangen, omdat het pretpark mensen zou aanmoedigen om extra suiker en zoete drank te consumeren.
Bezoekers van de Efteling kunnen dankzij het frisdrankconcept D'n Dorstlesser voor 17 euro een herbruikbare beker kopen die ze de hele dag mogen bijvullen op taplocaties in het park.

"Op een dagje uit kan je heus wel iets met suiker eten of drinken, maar met dit systeem kun je op een dag meer calorieën met frisdrank binnenkrijgen dan je totale dagelijkse energiebehoefte, zonder dat je ook maar een hap hebt gegeten", zegt Liz Kunst van Foodwatch.

Een woordvoerder van de Efteling laat aan NU.nl weten het bericht van Foodwatch op hun website gezien te hebben. "Er is geen eerder contact geweest, of dat bericht is niet goed aangekomen. Dat vinden we erg jammer, omdat we graag het gesprek hadden willen voeren."

Volgens de woordvoerder van het pretpark kunnen bezoekers "maximaal iedere drie kwartier" hun beker vullen met een drank naar keuze. "Hier zitten vanzelfsprekend ook suikervrije opties bij en bezoekers kunnen er ook voor kiezen om hun beker met water te vullen."

De Efteling zegt haar best te doen om bezoekers de mogelijkheid te bieden om gezondere, vegetarische of veganistische opties te kiezen. "Deze keuzes bieden we proactief aan bij het bestellen." De hervulbare bekers zijn volgens de woordvoerder vooral gericht op "gemak, hergebruik en duurzaamheid", omdat de mensen de beker mee naar huis kunnen nemen.

Foodwatch sprak zich al eerder uit tegen de frisdrankpromotie bij de Efteling, die een vaste samenwerking met Coca-Cola heeft. Zo bestond er tot vorig jaar ook een Coca-Cola-suite in het Efteling Hotel, waartegen de organisatie ageerde. Ook drong Foodwatch eerder aan op een aanpassing van de frisdrankautomaten voor de ingang van het park.
https://www.nu.nl/cultuur(...)-voor-bezoekers.html
Wat een betutteling van Foodwatch, als mensen frisdrank willen drinken doen ze dat lekker. Of gaan ze ook protest aantekenen bij elke random all you can eat ?
blablablabla
  woensdag 29 juli 2026 @ 14:35:33 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221458433
Dat krijg je dus bij belangengroepen.

Je zult nooit eens horen; “We hebben ons doel bereikt. We heffen onze organisatie op!”

Voortgang van de organisatie is uiteindelijk het échte doel. Dus is er telkens wel weer wat.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  PR/Manusje van alles woensdag 29 juli 2026 @ 14:36:51 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_221458439
Laat mij dat lekker zelf bepalen ja
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_221458447
quote:
organisatie zegt afgelopen tijd meerdere meldingen en klachten van bezoekers te hebben ontvangen, omdat het pretpark mensen zou aanmoedigen om extra suiker en zoete drank te consumeren.
Ik geloof daar geen moer van dat de bezoekers zelf hebben zitten klagen hierover.
pi_221458480
Smerige dunnen klagen daar over. Van die grasvretende sprieten. Wanneer ik op cheatdag ben na 6 dagen spieren pompen wil ik zuipen wat ik wil ja. Moeten ze me zeggen in m’n gezicht. Kom op dan!!!
U MAD?
pi_221458487
Gaap.
  Moderator woensdag 29 juli 2026 @ 14:51:51 #7
441859 crew  Lenny77
pi_221458493
Waar moeien die zich mee.. het is niet dat de Efteling die mensen verplicht om frisdrank te drinken :')
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221458496
Efteling bezoekers be like: govern me harder, daddy :9~
pi_221458500
Verantwoordelijkheid van de mensen zelf toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')