abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221458899
Nog even en we moeten op blaadjes sla en water gaan leven.
pi_221458903
quote:
81s.gif Op woensdag 29 juli 2026 15:35 schreef nostra het volgende:
Prima, doen we niets mee.
Laten we het hopen.

Ik word een beetje zat van sites als nu.nl die zich hier voor laten lenen. Foodwatch is geen 'waakhond', het is gewoon een activistenclub. Die hoef je geen aandacht te geven, op z'n best is dit een kwestie tussen Efteling en de activisten.

Het zou pas 'nieuws' worden als de Efteling aanpassingen doet op basis van het gelul van activisten. Wat ze gelukkig tot nu toe niet lijken te doen.
pi_221458910
quote:
9s.gif Op woensdag 29 juli 2026 15:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Komkommertijd en het AD, een strontvervelende combinatie. Je weet gewoon dat zo'n journalist even een paar vaste artsen en organisaties heeft gebeld die toch al in de contactlijsten stonden, "he Henk wat vind je hiervan?", en die willen ook graag hun momentje aandacht of kunnen vanuit hun expertise moeilijk mensen aanmoedigen liters cola op een dag te drinken dus de reactie is een open deur. Paar overdrijvingen erin zetten zoals "een flinke tegenvaller voor medici" (alsof die door een actie van de Efteling nu hoogstpersoonlijk geraakt worden en straks huilend naar huis gaan), en hop, het uitmelkartikeltje is weer klaar.
Het is een zielige vertoning idd.
pi_221458925
quote:
9s.gif Op woensdag 29 juli 2026 15:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Komkommertijd en het AD, een strontvervelende combinatie. Je weet gewoon dat zo'n journalist even een paar vaste artsen en organisaties heeft gebeld die toch al in de contactlijsten stonden, "he Henk wat vind je hiervan?", en die willen ook graag hun momentje aandacht of kunnen vanuit hun expertise moeilijk mensen aanmoedigen liters cola op een dag te drinken dus de reactie is een open deur. Paar overdrijvingen erin zetten zoals "een flinke tegenvaller voor medici" (alsof die door een actie van de Efteling nu hoogstpersoonlijk geraakt worden en straks huilend naar huis gaan), en hop, het uitmelkartikeltje is weer klaar.
Dit inderdaad. Gaat altijd zo met 'volksgezondheid', er werd ook elke januari een blik oogartsen open getrokken die hun gal mochten spuwen over vuurwerk. Gratis en voor niets en zonder enige tegenspraak.
pi_221458931
Het probleem van slechte gebitten en obesitas komt ook helemaal niet door een dagje pretpark. Dit komt door structureel, in je dagelijkse leven, te veel zoete dranken te drinken en te veel en te vaak vette en ongezonde prodcuten te eten. De focus van die gezondheidsclubs zou veel meer moeten liggen op het dagelijks leven en niet op een incidenteel ongezond uitje.
pi_221458938
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 16:01 schreef Arizona het volgende:
Het probleem van slechte gebitten en obesitas komt ook helemaal niet door een dagje pretpark. Dit komt door structureel, in je dagelijkse leven, te veel zoete dranken te drinken en te veel en te vaak vette en ongezonde prodcuten te eten. De focus van die gezondheidsclubs zou veel meer moeten liggen op het dagelijks leven en niet op een incidenteel ongezond uitje.
En de tandarts kosten.
  woensdag 29 juli 2026 @ 16:05:45 #32
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_221458947
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:51 schreef Lenny77 het volgende:
Waar moeien die zich mee.. het is niet dat de Efteling die mensen verplicht om frisdrank te drinken :')
Jawel hoor, van suiker krijg je nog meer dorst, tenminste in de hoeveelheden in frisdrank. Zo zijn de Tokkies ontstaan.

Heb op Facebook gestaan.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
pi_221458950
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 16:02 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
En de tandarts kosten.
Dat speelt wel mee denk ik. Voor jongeren tot 18 is de tandarts wel verzekerd. Maar als de onverzekerde ouders niet gaan omdat ze het zo duur vinden (of echt niet kunnen betalen), komen hun kinderen ook niet snel bij de tandarts. Doodzonde is dat.
pi_221458963
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 16:06 schreef Arizona het volgende:

[..]
Dat speelt wel mee denk ik. Voor jongeren tot 18 is de tandarts wel verzekerd. Maar als de onverzekerde ouders niet gaan omdat ze het zo duur vinden (of echt niet kunnen betalen), komen hun kinderen ook niet snel bij de tandarts. Doodzonde is dat.
Zeker zonde.
pi_221458965
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 15:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Laten we het hopen.

Ik word een beetje zat van sites als nu.nl die zich hier voor laten lenen. Foodwatch is geen 'waakhond', het is gewoon een activistenclub. Die hoef je geen aandacht te geven, op z'n best is dit een kwestie tussen Efteling en de activisten.

Het zou pas 'nieuws' worden als de Efteling aanpassingen doet op basis van het gelul van activisten. Wat ze gelukkig tot nu toe niet lijken te doen.
Nou ja, je kan er toch ook al geen kipnuggets en eiermayo meer eten? Dus ik betwijfel het.
pi_221458989
Verhoog de zorgverzekeringspremie maar bij viesdikken, dat is een betere aanpak. Gewoon het vetpercentage extra rekenen voor iedereen die boven de 25% zit.
pi_221459008
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juli 2026 16:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, je kan er toch ook al geen kipnuggets en eiermayo meer eten? Dus ik betwijfel het.
Is dat zo? Nou ja, vind de Efteling sowieso veel te duur. Geef mij maar Walibi, in de zomer hebben die nog best wat kortingsacties. :Y
pi_221459129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 16:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Is dat zo? Nou ja, vind de Efteling sowieso veel te duur. Geef mij maar Walibi, in de zomer hebben die nog best wat kortingsacties. :Y
Walibi is echt zo'n zielloze tokkiebedoeling. Tenzij je echt puur voor de achtbanen komt daarin zijn ze wel koning.
blablablabla
pi_221459200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 16:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Walibi is echt zo'n zielloze tokkiebedoeling. Tenzij je echt puur voor de achtbanen komt daarin zijn ze wel koning.
Jep, ik kom dan ook puur voor de achtbanen. De rest van de attracties kan me eigenlijk gestolen worden :D
  woensdag 29 juli 2026 @ 16:52:51 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221459211
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 16:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jep, ik kom dan ook puur voor de achtbanen. De rest van de attracties kan me eigenlijk gesloten worden :D
Ff 2 letters omgedraaid ;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 29 juli 2026 @ 16:56:01 #41
441859 crew  Lenny77
pi_221459237
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 16:05 schreef DrTokkie het volgende:

[..]
Jawel hoor, van suiker krijg je nog meer dorst, tenminste in de hoeveelheden in frisdrank. Zo zijn de Tokkies ontstaan.

Heb op Facebook gestaan.
Tja dat mogen ze dan gratis bijvullen.
Ze gaan in een winkel toch ook niet dreigen dat mensen maar 6 flessen cola per gezin mogen kopen? Dat de winkel geen gebruik van frisdrank of snoep mag aanmoedigen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221459725
Een dag naar de Efteling is een feestje. Dan laat je ze zuipen wat ze willen, dan nog een hoop patat en wat dikke frikandellen naar binnen drukken en ze hop met een foodcoma weer in de auto laden waarna ze thuis huilend de hele pot onderschijten. Topdag.

Houden ze niks aan over, op die leeftijd zijn het wandelende calorie ovens. Zolang je erna maar gewoon weer normaal gaat doen.

Die belangengroepen doen net alsof je instant diabetes krijgt van een cheatdag.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_221459766
Bozevetkleppenverzameltopic.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221460181
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:37 schreef DutchDweeb het volgende:

[..]
Ik geloof daar geen moer van dat de bezoekers zelf hebben zitten klagen hierover.
Dat geloof ik dan weer wel in de hedendaagse klaagcultuur
pi_221461130
Get fucked!

Laat de mensen zelf beslissen, en hydratatie is zeer belangrijk met deze temperaturen.
pi_221461136
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:37 schreef DutchDweeb het volgende:

[..]
Ik geloof daar geen moer van dat de bezoekers zelf hebben zitten klagen hierover.
"Ik wil wel minder drinken, maar ze dringen er echt enorm op aan met die gratis drankjes! Ik sta machteloos!"
pi_221461143
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:35 schreef thedeedster het volgende:
Dat krijg je dus bij belangengroepen.

Je zult nooit eens horen; “We hebben ons doel bereikt. We heffen onze organisatie op!”

Voortgang van de organisatie is uiteindelijk het échte doel. Dus is er telkens wel weer wat.
KOZP kreeg geen subsidie meer en spontaan hadden ze hun doelen bereikt, toch?
pi_221461153
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 15:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik heb ineens zin in een cheeseburger.
Jij moet maar verplicht een andere username gaan nemen, je brengt mensen op ongezonde ideeën. _O- _O- _O-
_O- Echt he! :')
pi_221461193

[ Bericht 100% gewijzigd door ToT op 29-07-2026 21:58:28 ]
pi_221461201
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 16:56 schreef Lenny77 het volgende:

Ze gaan in een winkel toch ook niet dreigen dat mensen maar 6 flessen cola per gezin mogen kopen? Dat de winkel geen gebruik van frisdrank of snoep mag aanmoedigen?
Zeker wel, Foodwatch wil ook een reclameverbod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')