Het idee dat mensen meer waard zijn als burger naarmate ze rijker zijn, is ongeveer het tegenovergestelde van democratie.quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:48 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik zou stemrecht organiseren op basis van vermogen. Mensen met minder als 10 miljoen aan vermogen zouden niet mogen stemmen over verkozen kunnen worden. Zij dragen simpelweg te weining bij.
Daarnaast zou je per 10 miljoen extra vermogen een extra stem moeten krijgen. 10 miljoen = 1 stem. 100 miljoen = 10 stemmen. Dat is wel zo eerlijk
Alleen nog maar meer reden om dan geen middenklasse of hogere middenklasse te hebben maar 0,5% rijken en de rest die arm is.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:56 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Het idee dat mensen meer waard zijn als burger naarmate ze rijker zijn, is ongeveer het tegenovergestelde van democratie.
Dan eerder op basis van intelligentie en vooral het consequent gebruik ervan. Want dat laatste is ook geen vanzelfsprekendheid.quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:48 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik zou stemrecht organiseren op basis van vermogen. Mensen met minder als 10 miljoen aan vermogen zouden niet mogen stemmen over verkozen kunnen worden. Zij dragen simpelweg te weining bij.
Daarnaast zou je per 10 miljoen extra vermogen een extra stem moeten krijgen. 10 miljoen = 1 stem. 100 miljoen = 10 stemmen. Dat is wel zo eerlijk
Zoals mensen die 'minder als' schrijven. Direct uitsluiten die hap.quote:Op donderdag 30 juli 2026 11:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan eerder op basis van intelligentie en vooral het consequent gebruik ervan. Want dat laatste is ook geen vanzelfsprekendheid.
Wat flauw.quote:Op donderdag 30 juli 2026 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoals mensen die 'minder als' schrijven. Direct uitsluiten die hap.
quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:04 schreef Edding345 het volgende:
vroeger hadden mannen OOK geen stemrecht TENZIJ ze het leger in gingen.
Meningen zonder ondebouwing en voor de lezers nu de feiten....quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:04 schreef Edding345 het volgende:
vroeger hadden mannen OOK geen stemrecht TENZIJ ze het leger in gingen.
Wut. Inmiddels zijn vrouwen hoger opgeleid dan mannen. Het zou eerder andersom moeten zijn.quote:
Ik denk overigens niet eens dat Trump dat persoonlijk vind. Maar de man verkoopt zijn moeder voor ieder doel dat hij wil bereiken, dus om voldoende steun te houden doet hij dat gewoon maar voor ze. Het zal hem persoonlijk toch niet raken.quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:02 schreef Solispolar het volgende:
Voor de mensen die nog steeds denken dat Trump niet knettergek is (@:Howardroark) een kleine tip: kijk eens naar de serie 'the Handmaid's Tale'. Ik denk dat het een goede inkijk biedt in wat Trump ongeveer voor ogen heeft. Christelijke waarden, vrouwen aan het fornuis, mannen met een sigaar op de bank.
In Iran heb je de meeste PhD's onder alle vrouwen der wereld. Wat maakt het uit?quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:34 schreef June. het volgende:
[..]
Wut. Inmiddels zijn vrouwen hoger opgeleid dan mannen. Het zou eerder andersom moeten zijn.
May the Lord open dan maar he?
Ik moest ook aan die serie denken toen ik dit topic las. En vooral de reacties hierin. Wist niet dat dat echt bestond, dat mensen zo denken. Dan zie je ook maar dat zoiets als Gilead nog echt de waarheid kan worden in de toekomst.quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:02 schreef Solispolar het volgende:
Voor de mensen die nog steeds denken dat Trump niet knettergek is (@:Howardroark) een kleine tip: kijk eens naar de serie 'the Handmaid's Tale'. Ik denk dat het een goede inkijk biedt in wat Trump ongeveer voor ogen heeft. Christelijke waarden, vrouwen aan het fornuis, mannen met een sigaar op de bank.
Het is gelukkig veel geblaat. Feitelijk doet de jonge generatie vrouwen het beter dan mannen. In vrije samenlevingen. Daarom moeten we ook hopen dat we die van ons kunnen beschermen en hopelijk naar meer landen kunnen uitbreiden.quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik moest ook aan die serie denken toen ik dit topic las. En vooral de reacties hierin. Wist niet dat dat echt bestond, dat mensen zo denken. Dan zie je ook maar dat zoiets als Gilead nog echt de waarheid kan worden in de toekomst.
Ik ben blij dat ik opgegroeid ben in een tijd waarin je steeds meer mocht, waar iedereen steeds meer vrijheid kreeg. Dat is de laatste tien jaar alleen maar minder geworden. Je zult nu een baby zijn. Wat een kutleven krijg je dan.
En bij de hoeveelheid mannen die zonder schaamte de schuld volstrekt buiten zichzelf legt dat het niet wil lukken met de vrouwen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:51 schreef Harvest89 het volgende:
Past perfect bij de huidige conservatieve diarree overal in het westen.
Is het Westen dan zo conservatief en is het elders beter? En welke concrete veranderingen zou je willen zien om het voor jouw gevoel minder conservatief te maken?quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:51 schreef Harvest89 het volgende:
Past perfect bij de huidige conservatieve diarree overal in het westen.
Dat lijkt mij een volledig legitieme frustratie voor zulke mannen gezien, dat heeft trouwens ook niets met conservatief gedachtegoed te maken omdat er ook de nodige conservatieve vrouwen zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En bij de hoeveelheid mannen die zonder schaamte de schuld volstrekt buiten zichzelf legt dat het niet wil lukken met de vrouwen.
Hoezo is dat legitiem? Hebben mannen recht op vrouwen die hen leuk vinden, ongeacht hoe ze zichzelf gedragen?quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:40 schreef HowardRoark het volgende:
Dat lijkt mij een volledig legitieme frustratie voor zulke mannen gezien,
Je denkt met weemoed terug aan de tijd van hormoonvlees en methylbromide?quote:Op donderdag 30 juli 2026 14:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik wil terug naar de jaren 70/80. Wel vreemd dat er bijna 50 jaar geleden meer vrijheid en progressiviteit was hier in NL dan nu.
Het ooit zo liberale en vrije westen zakt af naar een conservatieve stronthoop.quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:40 schreef HowardRoark het volgende:
Is het Westen dan zo conservatief en is het elders beter? En welke concrete veranderingen zou je willen zien om het voor jouw gevoel minder conservatief te maken?
Nou dit dus.quote:Op donderdag 30 juli 2026 14:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik wil terug naar de jaren 70/80. Wel vreemd dat er bijna 50 jaar geleden meer vrijheid en progressiviteit was hier in NL dan nu.
Dus jij vindt een persoon minder als hij 'minder als' schrijft?quote:Op donderdag 30 juli 2026 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoals mensen die 'minder als' schrijven. Direct uitsluiten die hap.
Hij is overal en nergens altijd de verbetertroll aan het spelen, maar als je hem dan op een spelfout wijst issie natuurlijk agressief op zijn pik getraptquote:Op donderdag 30 juli 2026 15:11 schreef camilero het volgende:
[..]
Dus jij vindt een persoon minder als hij 'minder als' schrijft?
Hij verdedigt een belangrijk stuk van onze Nederlandse cultuur. Precies zoals de gemiddelde Fok!er wil, toch?quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hij is overal en nergens altijd de verbetertroll aan het spelen, maar als je hem dan op een spelfout wijst issie natuurlijk agressief op zijn pik getrapt.
quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:18 schreef camilero het volgende:
[..]
Hij verdedigt een belangrijk stuk van onze Nederlandse cultuur. Precies zoals de gemiddelde Fok!er wil, toch?
Volgens mij zegt niemand dat? Er is geen 'recht' op een partner, voor wie dan ook.quote:Op donderdag 30 juli 2026 14:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo is dat legitiem? Hebben mannen recht op vrouwen die hen leuk vinden, ongeacht hoe ze zichzelf gedragen?
Tja, binnen progressieve contreien is natuurlijk al snel de overtuiging dat elke conservatieve man zichzelf onmogelijk heeft gemaakt voor vrouwen, maar een blik in de wereld en je kunt al snel zien dat dit toch anders werkt.quote:Op donderdag 30 juli 2026 14:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verder willen zelfs conservatieve vrouwen dat soort kerels niet.
Oh, dus die incel mannen doen niets fout? Gedragen zich als een aantrekkelijk persoon en worden enkel door "stomme veeleisende vrouwen" afgewezen?quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij zegt niemand dat? Er is geen 'recht' op een partner, voor wie dan ook.
De frustratie bij sommige mannen (en trouwens ook vrouwen, ik er zat van) over de dating in deze tijd is legitiem omdat globalisering, internet en sociale media dit niet ten goede gekomen. Zoveel mag duidelijk zijn.
Waarom zit het internet dan vol met schreeuwende conservatieve incels die ook geen conservatieve vrouw kunnen krijgen?quote:Tja, binnen progressieve contreien is natuurlijk al snel de overtuiging dat elke conservatieve man zichzelf onmogelijk heeft gemaakt voor vrouwen, maar een blik in de wereld en je kunt al snel zien dat dit toch anders werkt.
Sure, geen problemen mee.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:35 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Kunnen zowel mannen als vrouwen het er gewoon niet over eens zijn dat deze vent een hele grote mongool is?
Meneer Hegseth is dat in ieder geval niet, want die nodigt hem uit.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:35 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Kunnen zowel mannen als vrouwen het er gewoon niet over eens zijn dat deze vent een hele grote mongool is?
Wat was er toen mogelijk wat er nu niet kan?quote:Op donderdag 30 juli 2026 14:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit is eigenlijk een herhaling van je vorige punt, wederom zonder onderbouwing. Welke veranderingen wil je zien? En op welke manier is het Westen steeds conservatiever geworden?quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het ooit zo liberale en vrije westen zakt af naar een conservatieve stronthoop.
Dat het elders nog erger is op dat vlak zegt niets.
Als we hier de conservatieve wens over vrouwen lezen lijkt de definitie van vrouw voor hun blijf achter je aanrecht, maak me eten, haal me bier, woensdag stierenavond, enz...quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:30 schreef HeatWave het volgende:
Alsof progressievelingen überhaupt "een vrouw" kunnen definiëren.
In ieder geval eentje waar ze nul moeite voor hoeven doen en waar ze ook nul rekening mee hoeven houden.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we hier de conservatieve wens over vrouwen lezen lijkt de definitie van vrouw voor hun blijf achter je aanrecht, maak me eten, haal me bier, woensdag stierenavond, enz...
Oh, ik lees dat niet. Ja ok, van fake accounts als "incel" en aanverwanten wellicht, maar die neem ik net zo serieus als MikeyTT.quote:Op donderdag 30 juli 2026 15:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we hier de conservatieve wens over vrouwen lezen lijkt de definitie van vrouw voor hun blijf achter je aanrecht, maak me eten, haal me bier, woensdag stierenavond, enz...
Dat is eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Je ziet op de langere termijn een historisch patroon waarbij perioden zich afwisselen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 14:38 schreef bloodymary1 het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |