zoals ik het lees zijn er twee wheelstand pro's geleverd,quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:32 schreef mschol het volgende:
welk product is dan wel meegestuurd, want dat is nogal vaag en op de foto zie ik vooral wheelstand pro onderdelen
Waarom gooi je de inhoud van 2 verschillende dozen op één berg bij elkaar voordat je het in elkaar zet?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:13 schreef -Deluzion- het volgende:
Voordat ik alles in elkaar zette heb ik nog een screenshot gemaakt. Daarop is te zien dat de onderdelen van de twee producten volledig door elkaar lagen. Ik heb inmiddels geen idee meer welke onderdelen bij welk product horen, de handleiding is ongelooflijk onduidelijk.
Deze werd verkeerd meegestuurdquote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:32 schreef mschol het volgende:
welk product is dan wel meegestuurd, want dat is nogal vaag en op de foto zie ik vooral wheelstand pro onderdelen
Ik dacht dat de bestelling in 2 delen werd geleverd. Deze 2 heb ik dus ontvangen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:37 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom gooi je de inhoud van 2 verschillende dozen op één berg bij elkaar voordat je het in elkaar zet?
Zeker als de handleiding al zo onduidelijk is.
Ik zit er aan te denken om alles terug te sturen. De kwaliteit van deze Wheel Stand Pro valt me eerlijk gezegd toch wat tegen. Bijna ¤200 vind ik behoorlijk veel geld voor wat je uiteindelijk krijgt. Het was het laatste onderdeel dat ik nodig had om mijn cockpit compleet te maken maar inmiddels denk ik dat er betere alternatieven zijn. Daarom overweeg ik om gewoon alles in één doos terug te sturen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:40 schreef Chandler het volgende:
Gewoon eerlijk mailen, je zal niet de eerste zijn die pas bij het laatste product zien dat ze de helft missen!
Kun je ook doen, al denk ik wel dat je een rekening krijgt omdat het nu niet meer te verkopen is.. Maar ben benieuwd naar de uitkomst.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik zit er aan te denken om alles terug te sturen. De kwaliteit van deze Wheel Stand Pro valt me eerlijk gezegd toch wat tegen. Bijna ¤200 vind ik behoorlijk veel geld voor wat je uiteindelijk krijgt. Het was het laatste onderdeel dat ik nodig had om mijn cockpit compleet te maken maar inmiddels denk ik dat er betere alternatieven zijn. Daarom overweeg ik om gewoon alles in één doos terug te sturen.
Mag hopen dat de webshop daar dan iets voor in rekening brengt. Zou het zelf behoorlijk aso vinden om alles maar gewoon in 1 doos te donderen en ze het zelf maar laten uitzoeken.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]jn. Daarom overweeg ik om gewoon alles in één doos terug te sturen.
Dit dus. Je ziet toch wel dat het geen adapter is? Niet even lezen wat op de doos staat voordat je deze opent?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:32 schreef mschol het volgende:
Er stond niks op de doos, ik kreeg 2 dozen binnen en ik dacht dat de bestelling in 2 delen werd geleverd. En er zat helemaal geen duidelijke instructie lijst bij, alleen iets algemeens. De 2 producten lijken ook nog eens heel erg op elkaar.quote:Op woensdag 29 juli 2026 06:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dit dus. Je ziet toch wel dat het geen adapter is? Niet even lezen wat op de doos staat voordat je deze opent?
Er zit meestal een duidelijke instructie bij met onderdelen lijst
Zelf even puzzelen wat bij wat hoort. Of risico nemen dat je beiden moet afnemen als je het bij elkaar gooit en terug stuurt
Ik heb de 2 wheelstands gecombineerd, ik heb toch besloten om hem te houden, maar ik heb wel spijt van de aankoop.quote:Op woensdag 29 juli 2026 07:26 schreef Basp1 het volgende:
Nu kun je een 2 persoons cabine bouwen en met een copiloot gaan vliegen.
Ja maar ze willen het nu terug hebben, maar ik ga niet meer reageren op de mails, even kijken wat er gebeurt. Bestelling komt uit het buitenland, wel een EU land, ik denk niet dat ze veel kunnen eisen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 07:17 schreef incel het volgende:
Als het duurder is wat is het probleem dan maak je toch winst? Kan je altijd nog verkopen en opnieuw het juiste product kopen slimpie.
Ja kom maar halen zou ik zeggen heb ik ook hekel aan bedrijven die willen dat ik moeite voor ze doequote:Op woensdag 29 juli 2026 09:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja maar ze willen het nu terug hebben, maar ik ga niet meer reageren op de mails, even kijken wat er gebeurt. Bestelling komt uit het buitenland, wel een EU land, ik denk niet dat ze veel kunnen eisen.
Alleen als ze het zelf komen ophalen aan de deur. Als ze zelf retourlabels gaan mailen die jij vervolgens mag gaan uitprinten (wie heeft er tegenwoordig nog een printer?) en ook nog eens naar een pakket inleverpunt kan rijden (je kan niet zomaar meer bij de appie je pakket droppen dat is alleen halen en geen brengen meer) dan kunnen ze dikke vette pech hebben. Er moet volgens de wet redelijkerwijs aangenomen kunnen worden dat de klant niet zulke belachelijke moeite hoeft te doen of een printer of auto moet aanschaffen om iets terug te sturen dat kan je onmogelijk van een klant verwachten dat gaat tegen het redelijkheidsbeginsel in.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:11 schreef Dennism het volgende:
Als zij iets foutief verzonden hebben wat jij niet besteld hebt, moet daar normaliter wettelijk gezien als 'goede huisvader' over waken. Je maakt melding bij de verkoper, je zorgt ervoor dat het niet bestelde product netjes blijft en je geeft de verkoper de mogelijkheid om voor dit product een retour te regelen. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat zij het ophalen, of dat zij een retourlabel regelen dat jij kan gebruiken. Jij hoeft als consument hiervoor niet de verzendkosten te dragen (als je de koop ontbindt mogelijk wel).
Daarnaast heb jij natuurlijk het recht om het juist product dat nu niet meegeleverd is te ontvangen.
Als jij niet als goede huisvader met het niet bestelde product omgegaan bent kan je daarvoor aansprakelijk zijn. Mochten ze dit dus onverhoopt doorzetten (ik weer niet wat deze producten kosten, bij een paar tientjes denk ik niet dat ze gaan procederen, bij een paar honderd euro misschien wel) en zou het voor de rechter komen kan dit een duur geintje voor je worden.
Retour / verzend labels printen is tegenwoordig normaliter allang niet meer nodig. Je krijgt een mailtje, dat laat je scannen bij het pakketpunt en klaar is tegenwoordig de gebruikelijke procedure. Alleen zakelijk print ik ze nog wel eens zelf omdat ik dan de deur niet uit hoef, want ik kan het dan meegeven aan de bezorger op zijn dagelijkse ronde.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:14 schreef incel het volgende:
[..]
Alleen als ze het zelf komen ophalen aan de deur. Als ze zelf retourlabels gaan mailen die jij vervolgens mag gaan uitprinten (wie heeft er tegenwoordig nog een printer?) en ook nog eens naar een pakket inleverpunt kan rijden (je kan niet zomaar meer bij de appie je pakket droppen dat is alleen halen en geen brengen meer) dan kunnen ze dikke vette pech hebben. Er moet volgens de wet redelijkerwijs aangenomen kunnen worden dat de klant niet zulke belachelijke moeite hoeft te doen of een printer of auto moet aanschaffen om iets terug te sturen dat kan je onmogelijk van een klant verwachten dat gaat tegen het redelijkheidsbeginsel in.
Wat als je geen smartphone hebt?quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:40 schreef Dennism het volgende:
[..]
Retour / verzend labels printen is tegenwoordig normaliter allang niet meer nodig. Je krijgt een mailtje, dat laat je scannen bij het pakketpunt en klaar is tegenwoordig de gebruikelijke procedure. Alleen zakelijk print ik ze nog wel eens zelf omdat ik dan de deur niet uit hoef, want ik kan het dan meegeven aan de bezorger op zijn dagelijkse ronde.
Ik ben het verder met je eens dat het de consument niet al te veel moeite mag kosten, maar ik zou er persoonlijk niet op gokken dat een rechter van mening is dat wanneer de verkoper de verzend kosten op zich neemt, dat een pakket naar een pakket punt brengen niet binnen het redelijke en billijke valt dat van een consument verwacht mag worden. Diverse juridische blogs benoemen dit zelfs expliciet als een redelijke verwachting.
Ook dat zal vermoed ik bij een rechter geen argument zijn zou je het inbrengen, let wel, vermoed ik. Dan kun je ook zeggen, wat als je geen e-mail hebt en het zo in het absurde doortrekken.quote:
Het is de taak van de verzender om het op te lossen. Kom het maar halen of stuur iemand langs om het te halen. Ze hebben immers al je adres. Maar ik ga echt geen moeite doen om paketten terug te sturen of labels uit te printen of telefoons te scannen voor fouten die zij hebben gemaakt. Dus zolang je schriftelijk aan kan tonen dat je hebt gezegd dat ze het mogen ophalen (waar en wanneer) heb je jezelf ingedekt. Als ze het dan vervolgens niet willen doen is dat hun probleem.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:04 schreef Dennism het volgende:
[..]
Ook dat zal vermoed ik bij een rechter geen argument zijn zou je het inbrengen, let wel, vermoed ik. Dan kun je ook zeggen, wat als je geen e-mail hebt en het zo in het absurde doortrekken.
Het niet hebben van een auto is dan misschien wel beste argument (als het daadwerkelijk zo is) bij een zwaar pakket dat je niet even mee kan nemen bij een wandeling of op de fiets.
Dat is puur jouw mening dat dit voldoende is, en mocht het jou gebeuren, laat het dan lekker het daar op aankomen. Jouw keuze, jouw risico mocht een rechter toch anders beslissen (want dan loop je w.s. ook nog tegen een kosten veroordeling aan). Ik zou het alleen niet als feit claimen zoals je nu doet en zo mogelijk anderen op kosten jagen met jouw lijn van denken. Je kan immers gelijk hebben (en krijgen), maar je kan ook vreselijk nat gaan als een rechter de lijn neemt zoals diverse juridische blogs doen dat je best uit redelijkheid en billijkheid mag verwachten van een ontvanger dat wanneer de kosten gedekt worden (voor zover ik het begrijp spreekt de wet immers enkel over kosten) dat de ontvanger het pakket afgeeft bij een pakketpunt (sommige blogs geven zelfs aan dat de verzender er ook voor kan kiezen om de koper terug te betalen, nadat de koper deze retourkosten heeft voorgeschoten, daar heb ik persoonlijk wat meer moeite mee, maar zelfs dat wordt dus mogelijk als redelijk gezien. Anders zou dat immers niet geduid worden.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:06 schreef incel het volgende:
Dus zolang je schriftelijk aan kan tonen dat je hebt gezegd dat ze het mogen ophalen (waar en wanneer) heb je jezelf ingedekt. Als ze het dan vervolgens niet willen doen is dat hun probleem.
Prima als het in m'n zak past, maar ik heb geen printer en geen smartphone en ga niks betalen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:13 schreef Dennism het volgende:
[..]
Dat is puur jouw mening dat dit voldoende is, en mocht het jou gebeuren, laat het dan lekker het daar op aankomen. Jouw keuze, jouw risico mocht een rechter toch anders beslissen (want dan loop je w.s. ook nog tegen een kosten veroordeling aan). Ik zou het alleen niet als feit claimen zoals je nu doet en zo mogelijk anderen op kosten jagen met jouw lijn van denken. Je kan immers gelijk hebben (en krijgen), maar je kan ook vreselijk nat gaan als een rechter de lijn neemt zoals diverse juridische blogs doen dat je best uit redelijkheid en billijkheid mag verwachten van een ontvanger dat wanneer de kosten gedekt worden (voor zover ik het begrijp spreekt de wet immers enkel over kosten) dat de ontvanger het pakket afgeeft bij een pakketpunt (sommige blogs geven zelfs aan dat de verzender er ook voor kan kiezen om de verzender terug te betalen, nadat de koper deze retourkosten heeft voorgeschoten, daar heb ik persoonlijk wat meer moeite mee, maar zelfs dat wordt dus mogelijk als redelijk gezien. Anders zou dat immers niet geduid worden.
Dat is zeker het makkelijkst, volledig met je eens. Maar dat is natuurlijk niet de vraag. De vraag is welke van de verschillende mogelijkheden bij een geschil een rechter als redelijke inspanning zal beoordelen voor beide partijen. Waarbij vast lijkt te staan dat de verzendkosten voor de retour de consument uiteindelijk geen geld mag kosten.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:14 schreef incel het volgende:
Het beste is gewoon als ze het zelf komen ophalen. Al dan niet via postnl of dhl of zo
Nogmaals, het was helemaal niet zo eenvoudig om door te hebben dat het om twee verschillende producten ging. De Wheel Stand Pro zat in een blanco doos zonder duidelijke aanduidingen. Er zat alleen een algemene QR code bij waarmee je online de handleiding kon bekijken maar ook daar werd ik niet veel wijzer van.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:11 schreef Dennism het volgende:
Als zij iets foutief verzonden hebben wat jij niet besteld hebt, moet je daar normaliter als ontvanger wettelijk gezien als 'goede huisvader' over waken. Je maakt melding bij de verkoper, je zorgt ervoor dat het niet bestelde product netjes blijft en je geeft de verkoper de mogelijkheid om voor dit product een retour te regelen. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat zij het ophalen, of dat zij een retourlabel regelen dat jij kan gebruiken. Jij hoeft als consument hiervoor niet de verzendkosten te dragen (als je de koop ontbindt mogelijk wel).
Daarnaast heb jij natuurlijk het recht om het juist product dat nu niet meegeleverd is te ontvangen.
Als jij niet als goede huisvader met het niet bestelde product omgegaan bent kan je daarvoor aansprakelijk zijn. Mochten ze dit dus onverhoopt doorzetten (ik weer niet wat deze producten kosten, bij een paar tientjes denk ik niet dat ze gaan procederen, bij een paar honderd euro misschien wel) en zou het voor de rechter komen kan dit een duur geintje voor je worden.
Gevangenisstraf voor een civiel geschil?quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:38 schreef D. het volgende:
Als je het wilt houden zullen ze het in rekening brengen.
Wellicht daarna nog een aanmaning, en afhankelijk van hoeveel moeite ze willen doen (dreigen met) een deurwaarder
Volgens Google is 3 jaar de maximale gevangenisstraf die je kunt krijgen, dus succes
Haha, mij maak je daar niet bang mee hoor. 😄 Volgens mij is dit juridisch niet zo'n zwart wit verhaal. Ik denk dat ook ik best een kans zou maken als het ooit voor de rechter zou komen. En die 3 jaar gevangenisstraf slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:38 schreef D. het volgende:
Als je het wilt houden zullen ze het in rekening brengen.
Wellicht daarna nog een aanmaning, en afhankelijk van hoeveel moeite ze willen doen (dreigen met) een deurwaarder
Volgens Google is 3 jaar de maximale gevangenisstraf die je kunt krijgen, dus succes
Eerlijk?quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:51 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik denk dat ook ik best een kans zou maken als het ooit voor de rechter zou komen.
Als het echt niet anders kan, dan betaal ik die ¤150 wel. Het is ook weer niet het einde van de wereld.quote:
Nee, voor verduisteringquote:Op woensdag 29 juli 2026 12:47 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Gevangenisstraf voor een civiel geschil?
Je kunt er op gokken maar op grond van BW 6:203 ev maak je voor een rechter geen enkele kans als je het daar op aan laat komen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:55 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Als het echt niet anders kan, dan betaal ik die ¤150 wel. Het is ook weer niet het einde van de wereld.
Misschien heb ik geluk en laten ze het hierbij, die mogelijkheid bestaat natuurlijk ook. We zullen zien.
Of misschien komen we ergens in het midden uit, bijvoorbeeld dat ik de helft betaal. Dat zou ik ook een nette oplossing vinden.
De vraag is natuurlijk ook hoever ze willen gaan voor ¤150. Daarnaast ben ik benieuwd of een rechter ook rekening zou houden met mijn verhaal en de omstandigheden. En maakt het eigenlijk nog uit dat de webshop in België zit? Wordt zo'n zaak daardoor niet een stuk ingewikkelder?quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:00 schreef FrancoBolli het volgende:
Je kunt er op gokken maar op grond van BW 6:203 ev maak je voor een rechter geen enkele kans als je het daar op aan laat komen.
Wat let je om het eerlijk te vertellen?quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:09 schreef -Deluzion- het volgende:
Eerlijk gezegd zit het me eigenlijk niet helemaal lekker. Waarom? Omdat deze webshop gewoon betrouwbaar en netjes overkomt en ik zelf ook altijd eerlijk probeer te handelen. Daarom baal ik er ook van dat het zo is gelopen en dat ik niet heb gezien dat het om twee verschillende producten ging.
Ik ben niet bekend met Belgisch recht maar in Nederland ga je nat (en nee, reken maar niet op begrip voor jouw lezing).quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:05 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk ook hoever ze willen gaan voor ¤150. Daarnaast ben ik benieuwd of een rechter ook rekening zou houden met mijn verhaal en de omstandigheden. En maakt het eigenlijk nog uit dat de webshop in België zit? Wordt zo'n zaak daardoor niet een stuk ingewikkelder?
Er zat geen pakbon bij?quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:09 schreef -Deluzion- het volgende:
Eerlijk gezegd zit het me eigenlijk niet helemaal lekker. Waarom? Omdat deze webshop gewoon betrouwbaar en netjes overkomt en ik zelf ook altijd eerlijk probeer te handelen. Daarom baal ik er ook van dat het zo is gelopen en dat ik niet heb gezien dat het om twee verschillende producten ging.
Nee, er zat helemaal geen pakbon of besteloverzicht in de doos. Ik had natuurlijk wel een bestelbevestiging per email gekregen, maar die heb ik op dat moment niet meer bekeken. Ik ging er gewoon vanuit dat de bestelling over twee dozen was verdeeld. Achteraf had ik dat natuurlijk moeten controleren, maar op dat moment leek alles logisch.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:14 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Er zat geen pakbon bij?
Ook niet vooruit per mail een besteloverzicht gehad?
Eerlijk? Omdat ik natuurlijk liever geen ¤150 extra wil betalen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat let je om het eerlijk te vertellen?
Overweeg het.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:19 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Eerlijk? Omdat ik natuurlijk liever geen ¤150 extra wil betalen.Stiekem hoop ik dat ze het erbij laten en niets meer laten horen. Mocht de webshop toch nog een keer contact opnemen, dan zal ik gewoon eerlijk uitleggen hoe het allemaal is gegaan.
Die originele verpakking was eigenlijk onmogelijk netjes te houden. Alles zat zo strak en compact verpakt dat de doos tijdens het uitpakken volledig kapot ging. Normaal probeer ik een verpakking juist heel te houden als er een kans is dat iets retour moet, dat lukt me in de meeste gevallen ook. Maar hier was dat echt niet te doen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:25 schreef Ericr het volgende:
Alles uitgepakt is geen probleem maar als je zelf verpakkingen weg gooit heb je het recht op retour wel aardig verspild. In originele verpakking is meestal een eis. Nu zal herverkopen eigen onmogelijk zijn ook als retourproduct.
Ja oké.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:36 schreef D. het volgende:
Veel mensen die kennelijk niet weten wat verduistering is. Iets niet retourneren na het verzoek van de verzender met als doel het toe te eigenen valt daar gewoon onder
Zo ver zal het echt niet komen. Als ze besluiten ermee door te gaan, zal ik gewoon eerlijk uitleggen hoe de situatie is ontstaan. Ik ga ervan uit dat we dan tot een redelijke oplossing kunnen komen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:36 schreef D. het volgende:
Veel mensen die kennelijk niet weten wat verduistering is. Iets niet retourneren na het verzoek van de verzender met als doel het toe te eigenen valt daar gewoon onder
Een tegoedbon van een tientje op je volgende bestellingquote:Op woensdag 29 juli 2026 13:39 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Zo ver zal het echt niet komen. Als ze besluiten ermee door te gaan, zal ik gewoon eerlijk uitleggen hoe de situatie is ontstaan. Ik ga ervan uit dat we dan tot een redelijke oplossing kunnen komen.
wat een onzin post je ook altijd in WGR.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:15 schreef TAmaru het volgende:
Ja, je bent dom geweest. Je hebt de verpakking weggegooid. Daarom ben je aansprakelijk en kunnen zij je kosten in rekening brengen. Je kunt het andere product ook beter gewoon terugsturen.
even los van de onzin die hier gepost werd;quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:32 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Die originele verpakking was eigenlijk onmogelijk netjes te houden. Alles zat zo strak en compact verpakt dat de doos tijdens het uitpakken volledig kapot ging. Normaal probeer ik een verpakking juist heel te houden als er een kans is dat iets retour moet, dat lukt me in de meeste gevallen ook. Maar hier was dat echt niet te doen.
Daarnaast was het gewoon een blanco doos met alleen mijn adresgegevens erop. Er stonden nergens foto's of een productnaam op en in de doos zat ook geen pakbon. Alleen een nogal onduidelijke handleiding met een QR code.
Toen ik alle onderdelen had uitgepakt, lagen er tientallen schroefjes, moertjes en beugels op tafel. Dat zag er eerlijk gezegd behoorlijk intimiderend uit. Meestal heb ik geen handleiding nodig maar dit was zo complex dat ik wel dacht: waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen? Uiteindelijk heb ik hem wel in elkaar gekregen, maar achteraf bleek dat ik onderdelen van beide producten door elkaar had gebruikt. Daardoor heb ik nu eigenlijk één wheelstand gebouwd die beter functioneert dan de standaarduitvoering.
waarom denken mensen dit?quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:25 schreef Ericr het volgende:
Alles uitgepakt is geen probleem maar als je zelf verpakkingen weg gooit heb je het recht op retour wel aardig verspild. In originele verpakking is meestal een eis. Nu zal herverkopen eigen onmogelijk zijn ook als retourproduct.
Er stond absoluut niets op de doos behalve afzender, mijn adres en het ordernummer. Geen productomschrijving, geen aanduiding, niets. Alleen het ordernummer. Zo hebben ze het verpakt. Dat is een feit.quote:Op woensdag 29 juli 2026 15:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
even los van de onzin die hier gepost werd;
-je bent uiteraard mega lomp geweest door alles maar uit elkaar te trekken op een hoop te flikkeren en dan maar kijken wat er gebeurd. er mag gewoon van je verwacht worden dat je eerst kijkt, dan doet. en je maakt me ook niet wijs dat er op de buitenkant van de doos nergens stond wat het was; hoe kan de leverancier anders de juiste doos selecteren? (alhoewel ze dat blijkbaar niet hebben gedaan, i know)
-verder is de wet gewoon helder. ja, indien men iets opstuurt naar je zonder dat je erom vraagt dan mag je het houden. echter, dat is hier niet het geval. je hebt iets besteld, de leverancier heeft een fout gemaakt in die bestelling en daar zijn jullie het beiden over eens. dat die leverancier in een ander land zit maakt dan verder niet uit. ja, je bent verplicht om daarin in alle redelijkheid aan mee te werken.
-nee een orginele doos is niet verplicht
-ja je mag retourneren nadat je het hebt gebruikt. gebruikssporen zijn dus gewoon toegestaan.
concreet;
als de leverancier vraagt om terugsturen van de verkeerde levering dan staan ze daar sterk in. of ze voor 150 euro heel veel moeite gaan doen? ik weet het niet. maar ze hebben juridisch wel gelijk. dus mochten ze op hun strepen gaan staan dan wordt het lastig voor je.
dat jij zaken bent gaan combineren is niet hun probleem. wel moeten ze je tegemoet komen (door bijv. exact aan te geven welke onderdelen bij het verkeerde product horen), verzendkosten te betalen en het je zo makkelijk mogelijk maken.
onder aan de streep zou ik ze mailen en de situatie uitleggen. dat je de spullen binnen had, dacht dat het bij elkaar hoorde, en toen bent gaan knutselen. dat pas nadat je een berg zooi over had en je contact had dat je erachter kwam dat je 2 producten had. dat je graag mee wil werken maar dat het zo wel erg omslachtig wordt. ik zou voorstellen een symbolisch bedrag te betalen, bijv. 50 euro, en het daarmee af te handelen.... gaan ze daarmee niet akkoord dan zou ik vragen om ene onderdelen lijst en retour mogelijkheden en dan rustig meewerken.
en uiteraard is de orginele verpakking niet verplicht.
je verhaal klopt niet. in je verhaal is het zowel 1 doos als 2 dozen. wat is het?quote:Op woensdag 29 juli 2026 15:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Er stond absoluut niets op de doos behalve afzender, mijn adres en het ordernummer. Geen productomschrijving, geen aanduiding, niets. Alleen het ordernummer. Zo hebben ze het verpakt. Dat is een feit.
Ik vind mijn werkwijze niet lomp. Ik open dozen zo netjes mogelijk, leg alles uit en maak pas daarna een plan. Precies zoals ik altijd doe. Beide dozen had ik geopend met de logische aanname dat het bij elkaar hoorde. Er stond nergens iets wat daar tegenin ging. Het leek er juist sterk op dat de bestelling in twee delen was geleverd, een Wheelstand Pro is behoorlijk groot en de inhoud leek vrijwel identiek. Alsof het één bouwpakket was. Ik had geen enkele concrete reden om te vermoeden dat het om twee verschillende producten ging.
Als de wet helder is en ik moet meewerken, dan doe ik dat. Maar het is geen uitgemaakte zaak dat ik had moeten weten dat het twee losse producten waren. Juist door het ontbreken van elke productomschrijving op de dozen is die aanname redelijk.
Over de originele verpakking: jij zegt dat die niet verplicht is. Dat mag zo zijn in de wet maar in de praktijk eisen de meeste webshops waar ik bestel wél de originele verpakking. Zonder die verpakking is retour vaak gewoon niet mogelijk, ook niet tegen waardevermindering.
Huh?quote:Op woensdag 29 juli 2026 15:10 schreef freak1 het volgende:
even los van de onzin die hier gepost werd;
Het waren twee aparte verzenddozen, allebei voorzien van hetzelfde ordernummer. Geen productomschrijving, geen labels, niets. Alleen afzender, mijn adres en dat ordernummer. Ik ging er dan ook van uit dat het 1 bestelling was die in twee delen kwam. Hetzelfde bouwpakket, met in één van de dozen de adapter die ik apart had bijbesteld. Dat is een logische aanname als er nergens iets anders op staat. Ik kan immers niet weten dat ze zo'n domme fout maken door twee verschillende Wheelstands te sturen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
je verhaal klopt niet. in je verhaal is het zowel 1 doos als 2 dozen. wat is het?
zoals ik het interpreteerde is het 1 verzenddoos met daarin 2 losse dozen. op die losse dozen moet echt iets gestaan hebben want die zullen ze niet at random uit het rek gerukt hebben.
dat je omdoos/verzenddoos alleen voorzien was van adres en ordernummer, prima, geloof ik meteen.
als je echt alles netjes had uitgepakt en neergelegd had dan moet het al vanaf het begin duidelijk zijn geweest dat je wel heel veel dingen dubbel had. maargoed, haastige spoed enzo.
ik zeg nergens dat dat een uitgemaakte zaak is. ik denk, maar ik was er niet bij, dat in je verzenddoos 2 losse dozen aten. en dat ergens op die losse dozen wel iets stond van wat het was. anders is het voor die leverancier onmogelijk in te pakken. daar moeten we het toch samen wel over eens kunnen zijn?
verder is jouw aanname niet zo heel relevant. het zijn 2 losse producten, daar zijn jij en de leverancier het samen over eens. dat jij het niet eens bent met de verpakkingswijze dat mag. daarom zeg ik volgens mij ook heel duidelijk dat de leverancier het jou zo makkelijk mogelijk moet maken het te retourneren. dus een onderdelenlijst sturen lijkt mij daarbij horen als ik jouw verhaal zo hoor.
ik zeg verder niet dat die verpakking niet verplicht is, de wet zegt dat. jij hebt het volste recht om de zaak uit te pakken en te testen. binnen die 14 dagen. als de verpakking dusdanig is dat het , oals jij zelf zegt, onmogelijk is de boel uit te pakken zonder de verpakking te slopen, en de erpakking ook nog eens mega generiek is, dan mogen ze geen waardevermindering in rekening brengen.
zelfs al sloop je de doos zonder reden dan nog zijn ze verplicht (nogmaals, dat zegt de wet) de boel retour te nemen. echter; als zij kunnen aantonen dat jij voor een waardevermindering hebt gezorgd zoals de doos onnodig slopen, mogen ze kosten voor de doos in rekening brengen.
u had het topic gelezen? een kleine greepquote:
onzin uiteraard. je mag als consument een product testen. 14 dagne lang. en het is al helemaal een rare vergelijking met een gebruikte frituurpan. je hebt namelijk het wettelijke recht om dat ding in elkaar te zetten en te testen. klip en klaar.quote:Mag hopen dat de webshop daar dan iets voor in rekening brengt. Zou het zelf behoorlijk aso vinden om alles maar gewoon in 1 doos te donderen en ze het zelf maar laten uitzoeken.
Want dat komt er op neer dat het onverkoopbaar is.
Beetje zelfde niveau als mensen die een gebruikte frituurpan terug sturen
geen idee waar dat "wettelijke" op gebaseerd is. als je iets toegestuurd krijgt zonder dat je hebt besteld mag je het gewoon houden. als er iets foutiefs is opgestuurd terwijl je wel wat had besteld moet je meewerken om het zo makkelijk mogelijk terug te sturen.quote:Als zij iets foutief verzonden hebben wat jij niet besteld hebt, moet je daar normaliter als ontvanger wettelijk gezien als 'goede huisvader' over waken
benieuwd naar de wettelijke basis daarvoor. ook al tikt TS redelijk vaag nu ik het verhaal eindelijk begrijp is de fout die gemaakt is gewoon menselijk. dat heeft niets met goed huisvader zijn te maken.quote:Als jij niet als goede huisvader met het niet bestelde product omgegaan bent kan je daarvoor aansprakelijk zijn
en bovenstaand komt al helemaal uit een sprookje.quote:Ja, je bent dom geweest. Je hebt de verpakking weggegooid. Daarom ben je aansprakelijk en kunnen zij je kosten in rekening brengen. Je kunt het andere product ook beter gewoon terugsturen.
kijk, 2 dozen. met verder geen indicatie.quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:06 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het waren twee aparte verzenddozen, allebei voorzien van hetzelfde ordernummer. Geen productomschrijving, geen labels, niets. Alleen afzender, mijn adres en dat ordernummer. Ik ging er dan ook van uit dat het 1 bestelling was die in twee delen kwam. Hetzelfde bouwpakket, met in één van de dozen de adapter die ik apart had bijbesteld. Dat is een logische aanname als er nergens iets anders op staat. Ik kan immers niet weten dat ze zo'n domme fout maken door twee verschillende Wheelstands te sturen.
Ik heb zo netjes mogelijk uitgepakt. Bij dit soort generieke kartonnen dozen is dat niet altijd mogelijk zonder schade, dus ja, een deel is onherstelbaar beschadigd. Dat maakt overigens weinig uit want het zijn blanco verzenddozen zonder officiële productverpakking of branding.
Het was bovendien helemaal niet vanzelfsprekend dat er dingen dubbel zaten. Een Wheelstand Pro heeft een groot aantal montagemogelijkheden: joystick, throttle quadrant, keyboard, microfoon, rudders en diverse uitbreidingen. De verkeerd geleverde variant had duidelijk minder onderdelen, waardoor het juist leek alsof alles bij elkaar hoorde als 1 compleet pakket. Pas toen ik alles had uitgespreid en onderin één doos een extra setje schroeven aantrof, werd duidelijk dat er iets mis was.
Ik wil best meewerken als ze een duidelijke onderdelenlijst sturen. Maar wel even realistisch, alles is uit het plastic gehaald en uitgepakt. Ik vermoed dat ze het niet meer als nieuw kunnen verkopen, maar dat is hun afweging.
Ja maar er waren ook correcte bijdragen. “de onzin die hier gepost werd” dekt niet de gehele lading maar klinkt nogal generiek.quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:41 schreef freak1 het volgende:
[..]
u had het topic gelezen? een kleine greep
[..]
ik heb in mijn post idd niet uitgewijd over welke exact onzin waren en welke niet. en met de hoeveelheid onzin leek me een redelijk generieke uitspraak dan ook niet verkeerd.quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:48 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Ja maar er waren ook correcte bijdragen. “de onzin die hier gepost werd” dekt niet de gehele lading maar klinkt nogal generiek.
Ik ben me in elk geval van geen kwaad bewust.
Hier moest ik toch eventjes lachenquote:Op woensdag 29 juli 2026 18:52 schreef freak1 het volgende:
verder kan ik me ook niet voorstellen dat jij onzin zou posten. the usual suspects uiteraard wel.
Ik moest toch wel wat lachen om "verduistering" dat het ook serieus zo bedoeld was, met 3 jaar gevangenisstrafquote:Op woensdag 29 juli 2026 19:12 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Hier moest ik toch eventjes lachen
@D. is geen 'usual suspect'quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:41 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik moest toch wel wat lachen om "verduistering" dat het ook serieus zo bedoeld was, met 3 jaar gevangenisstraf![]()
Ik heb inmiddels serieuze buyers remorse, om eerlijk te zijn. Nu ik het spul in handen heb, is het duidelijk dat dit geen 200 piek waard is. Ik zou er geen 50 voor overhebben.quote:
Het zal maar waarom quote je mijquote:Op woensdag 29 juli 2026 20:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels serieuze buyers remorse, om eerlijk te zijn. Nu ik het spul in handen heb, is het duidelijk dat dit geen 200 piek waard is. Ik zou er geen 50 voor overhebben.
Flight sim blijft hoe dan ook een dure hobby. Ik heb er inmiddels ruim 15k in gestoken, dan heb je wel wat staan. Mijn volgende (en waarschijnlijk laatste grote) investering wordt een motion simulation chair: een stoel die meegaat met het vliegtuig, dus omhoog, omlaag en lateraal bij stijgen, dalen en banken. Prijs: net geen 7000 euro. Ik denk dat ik hem morgen bestel.
Hopelijk sturen ze er daar ook meteen twee van.
https://dofreality.com/pr(...)-sim-6-axis-hero-h6/
Excuus, je hebt gelijk. Had niet moeten quoten.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:58 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Het zal maar waarom quote je mij
zit je nog binnen de 14 dagen? stuur alles dan terug. zo niet? dan zul je het netjes af moeten handelen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels serieuze buyers remorse, om eerlijk te zijn. Nu ik het spul in handen heb, is het duidelijk dat dit geen 200 piek waard is. Ik zou er geen 50 voor overhebben.
Flight sim blijft hoe dan ook een dure hobby. Ik heb er inmiddels ruim 15k in gestoken, dan heb je wel wat staan. Mijn volgende (en waarschijnlijk laatste grote) investering wordt een motion simulation chair: een stoel die meegaat met het vliegtuig, dus omhoog, omlaag en lateraal bij stijgen, dalen en banken. Prijs: net geen 7000 euro. Ik denk dat ik hem morgen bestel.
Hopelijk sturen ze er daar ook meteen twee van.
https://dofreality.com/pr(...)-sim-6-axis-hero-h6/
Ja, ik zit nog binnen de 14 dagen. Maar ik neem mijn verlies. Ik was zelf dom genoeg om dit te kopen en het terugsturen is me te veel gedoe, daar worden zij ook niet vrolijk van.quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:08 schreef freak1 het volgende:
zit je nog binnen de 14 dagen? stuur alles dan terug. zo niet? dan zul je het netjes af moeten handelen.
zucht. ik snap dit hele topic dan niet. wel/niet/wel/niet/wel/niet.quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:10 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, ik zit nog binnen de 14 dagen. Maar ik neem mijn verlies. Ik was zelf dom genoeg om dit te kopen en het terugsturen is me te veel gedoe, daar worden zij ook niet vrolijk van.
Ik hoop stiekem dat ze niks meer van zich laten horen. Wishful thinking, ik weet het. Mijn plan is voorlopig niks te doen. Pas als ze opnieuw contact opnemen, leg ik de hele situatie uit. Niet de netste aanpak misschien, maar ik gok erop dat ze het erbij laten.quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:12 schreef freak1 het volgende:
[..]
zucht. ik snap dit hele topic dan niet. wel/niet/wel/niet/wel/niet.
reken er verder wel op dat je je huidige setup uit elkaar zult moeten draaien en er het ene of het andere vna zal moeten maken. of moet bijbetalen. maar je kunt niet met een frankenstein van beiden blijven rommelen en hopen dat ze het maar vergeten.
ah. je wilt dus de boel jatten. prima, maar zeg dat dan.quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:17 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem dat ze niks meer van zich laten horen. Wishful thinking, ik weet het. Mijn plan is voorlopig niks te doen. Pas als ze opnieuw contact opnemen, leg ik de hele situatie uit. Niet de netste aanpak misschien, maar ik gok erop dat ze het erbij laten.
Ik verwacht eigenlijk wel dat ze morgen of vrijdag nog reageren. Maar als ze voor maandag nog niets van zich hebben laten horen, heb ik misschien geluk.
Man lul nietquote:Op zondag 9 augustus 2026 22:20 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik wil uiteraard graag meewerken aan een oplossing
quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:10 schreef -Deluzion- het volgende:
Maar ik neem mijn verlies. Ik was zelf dom genoeg om dit te kopen en het terugsturen is me te veel gedoe, daar worden zij ook niet vrolijk van.
Dit is verre van kansloos. Een mens zit vol met emoties en het kan even duren voordat je alles weer logisch op een rijtje hebt. Hoe ik er op dat moment over dacht, hoeft een paar dagen later helemaal niet meer hetzelfde te zijn. Je slaapt een paar nachten, krijgt wat afstand en dan valt alles vaak weer beter op zn plek.quote:Op zondag 9 augustus 2026 23:06 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Man lul niet![]()
Kansloos dit, niet WGR waardig.
[..]![]()
Ik heb het topic nog eens herlezen en je hebt gelijk: mijn reacties slaan helemaal nergens op, dit ga je glansrijk winnen bij een rechterquote:Op maandag 10 augustus 2026 02:13 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dit is verre van kansloos. Een mens zit vol met emoties en het kan even duren voordat je alles weer logisch op een rijtje hebt. Hoe ik er op dat moment over dacht, hoeft een paar dagen later helemaal niet meer hetzelfde te zijn. Je slaapt een paar nachten, krijgt wat afstand en dan valt alles vaak weer beter op zn plek.
Ik vind juist jouw soort reacties altijd zo kansloos.
Opnieuw zo’n onnodig botte en weinig begripvolle reactie. Dat gedoe over een rechter slaat ook nergens op: alsof een rechtszaak hier uberhaupt aan de orde is. Tegen de tijd dat zoiets zover zou komen, is er allang een oplossing gevonden. Je kunt ook gewoon normaal reageren zonder meteen sarcastisch te doen. Dit is precies het soort kansloze reactie waarmee je iemand alleen maar wegjaagt uit een topic.quote:Op maandag 10 augustus 2026 02:38 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Ik heb het topic nog eens herlezen en je hebt gelijk: mijn reacties slaan helemaal nergens op, dit ga je glansrijk winnen bij een rechter![]()
Succes met je onderdelenlijst![]()
![]()
Ik kan idd weinig begrip opbrengen voor je opstelling, dat klopt. Maar de TS wegjagen uit z’n eigen topic …. nèhquote:Op maandag 10 augustus 2026 02:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Opnieuw zo’n onnodig botte en weinig begripvolle reactie. Dat gedoe over een rechter slaat ook nergens op: alsof een rechtszaak hier uberhaupt aan de orde is. Tegen de tijd dat zoiets zover zou komen, is er allang een oplossing gevonden. Je kunt ook gewoon normaal reageren zonder meteen sarcastisch te doen. Dit is precies het soort kansloze reactie waarmee je iemand alleen maar wegjaagt uit een topic.
quote:Op maandag 10 augustus 2026 02:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Opnieuw zo’n onnodig botte en weinig begripvolle reactie. Dat gedoe over een rechter slaat ook nergens op: alsof een rechtszaak hier uberhaupt aan de orde is. Tegen de tijd dat zoiets zover zou komen, is er allang een oplossing gevonden. Je kunt ook gewoon normaal reageren zonder meteen sarcastisch te doen. Dit is precies het soort kansloze reactie waarmee je iemand alleen maar wegjaagt uit een topic.
even meteen dan beide heren meepakken;quote:Op maandag 10 augustus 2026 04:43 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Ik kan idd weinig begrip opbrengen voor je opstelling, dat klopt. Maar de TS wegjagen uit z’n eigen topic …. nèh
letterlijk de allereerst zin in het topic zegt dat TS contact heeft opgenomen omdat hij een deel van zijn bestelling miste en niet door had dat hij 2 maal een stand had gehad.quote:Op maandag 10 augustus 2026 07:33 schreef Basp1 het volgende:
Ts had nooit iets moeten melden dan was de leverancier waarschijnlijk pas bij een voorraad telling er achter gekomen en nooit meer kunnen achterhalen waar die 2 set naar toe was gestuurd.
Ja in zijn impulsiviteit hij had gewoon eerst kunnen uitzoeken wat hij nu wel geleverd had gekregen en is daar later alsnog achter gekomen. Soms is het verstandiger om een paar dagen te wachten als je iets meer hebt uitgezocht.quote:Op maandag 10 augustus 2026 08:03 schreef freak1 het volgende:
[..]
letterlijk de allereerst zin in het topic zegt dat TS contact heeft opgenomen omdat hij een deel van zijn bestelling miste en niet door had dat hij 2 maal een stand had gehad.
Of je mietert meteen 2 pakken met 138 schroeven door elkaar en begint dan pas met nadenken.quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja in zijn impulsiviteit hij had gewoon eerst kunnen uitzoeken wat hij nu wel geleverd had gekregen en is daar later alsnog achter gekomen. Soms is het verstandiger om een paar dagen te wachten als je iets meer hebt uitgezocht.
Op zich niet ongewoon bij de jeugd van tegenwoordig. Een van mijn adagio's: "RTFM".quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:09 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Of je mietert meteen 2 pakken met 138 schroeven door elkaar en begint dan pas met nadenken.
“Goh, verrek, geen handleiding?![]()
![]()
”
mwah, ik weet niet of dat helemaal aan TS is aan te rekenen. 2 bruine dozen, zonder markering, geen handleiding, geen stukslijst, ik snap de aanname wel. ja het is lompigheid en ik had ook niet beide dozen tegelijk opengemaakt maar iedereen heeft een ander aanpak...quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja in zijn impulsiviteit hij had gewoon eerst kunnen uitzoeken wat hij nu wel geleverd had gekregen en is daar later alsnog achter gekomen. Soms is het verstandiger om een paar dagen te wachten als je iets meer hebt uitgezocht.
zie hierbovenquote:Op maandag 10 augustus 2026 11:09 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Of je mietert meteen 2 pakken met 138 schroeven door elkaar en begint dan pas met nadenken.
“Goh, verrek, geen handleiding?![]()
![]()
”
en wat een mooie manier om te laten blijken dat je je enkel meld om een oneliner erin te gooien.quote:Op maandag 10 augustus 2026 12:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Op zich niet ongewoon bij de jeugd van tegenwoordig. Een van mijn adagio's: "RTFM".
i would agree with you.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:53 schreef Basp1 het volgende:
Op elke individuele doos moet wel een markering gestaan hebben anders weet elke leverancier totaal niet welk pakje hij nu weer verstuurd heeft / aangeleverd gekregen heeft en zou deze binnen de kortste keren failliet zijn..
daar staat toch geen woord Duits tussen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 15:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Er stond absoluut niets op de doos behalve afzender, mijn adres en het ordernummer. Geen productomschrijving, geen aanduiding, niets. Alleen het ordernummer. Zo hebben ze het verpakt. Dat is een feit.
Des te meer reden om niet beide dozen maar op één grote hoop te gooien, dan hou je de inhoud toch op z’n minst gescheiden als het allemaal zo vaag voor je is. Juist dán.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:15 schreef freak1 het volgende:
[..]
mwah, ik weet niet of dat helemaal aan TS is aan te rekenen. 2 bruine dozen, zonder markering, geen handleiding, geen stukslijst,
We hebben net een EV gekocht, ook daar zat geen manual meer bij, anders dan het service boekje. Kan me ook niet herinneren de afgelopen jaren een manual ergens bij gezien te hebben, anders dan bij medicatie. Indien nodig zoek ik de online manual op, al voordat ik bestel.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:41 schreef FrancoBolli het volgende:
Des te meer reden om niet beide dozen maar op één grote hoop te gooien, dan hou je de inhoud toch op z’n minst gescheiden als het allemaal zo vaag voor je is. Juist dán.
tja. dat vind jij, dat vind ik, maar ik kan me inleven in iemand die net zijn spaargeld in zon ding heeft gestoken dat die in jeugdig enthousiasme de hele boel meteen opentrekt. genoeg lego sets waar ik ook als een dolle alles op 1 hoop gooie uit blijdschap. dus ik snap het wel.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:41 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Des te meer reden om niet beide dozen maar op één grote hoop te gooien, dan hou je de inhoud toch op z’n minst gescheiden als het allemaal zo vaag voor je is. Juist dán.
Bezint voor ge begint en bij twijfel niet oversteken.
Vind je dit nou nodig? Je komt hiermee niet echt sympathiek op mij over.quote:Op maandag 10 augustus 2026 20:49 schreef freak1 het volgende:
nou is dat bij Opa Blomke sowieso dom gelul achteraf
Meeste manuals staan tegenwoordig online en zit er een QR-code in de doos. En een "Getting started".quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:08 schreef blomke het volgende:
[..]
We hebben net een EV gekocht, ook daar zat geen manual meer bij, anders dan het service boekje. Kan me ook niet herinneren de afgelopen jaren een manual ergens bij gezien te hebben, anders dan bij medicatie. Indien nodig zoek ik de online manual op, al voordat ik bestel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |