abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221461274
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 20:48 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik heb inmiddels serieuze buyers remorse, om eerlijk te zijn. Nu ik het spul in handen heb, is het duidelijk dat dit geen 200 piek waard is. Ik zou er geen 50 voor overhebben.

Flight sim blijft hoe dan ook een dure hobby. Ik heb er inmiddels ruim 15k in gestoken, dan heb je wel wat staan. Mijn volgende (en waarschijnlijk laatste grote) investering wordt een motion simulation chair: een stoel die meegaat met het vliegtuig, dus omhoog, omlaag en lateraal bij stijgen, dalen en banken. Prijs: net geen 7000 euro. Ik denk dat ik hem morgen bestel.
Hopelijk sturen ze er daar ook meteen twee van. :P

https://dofreality.com/pr(...)-sim-6-axis-hero-h6/
zit je nog binnen de 14 dagen? stuur alles dan terug. zo niet? dan zul je het netjes af moeten handelen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_221461297
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 22:08 schreef freak1 het volgende:
zit je nog binnen de 14 dagen? stuur alles dan terug. zo niet? dan zul je het netjes af moeten handelen.
Ja, ik zit nog binnen de 14 dagen. Maar ik neem mijn verlies. Ik was zelf dom genoeg om dit te kopen en het terugsturen is me te veel gedoe, daar worden zij ook niet vrolijk van.
greetings and salutations
pi_221461306
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 22:10 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ja, ik zit nog binnen de 14 dagen. Maar ik neem mijn verlies. Ik was zelf dom genoeg om dit te kopen en het terugsturen is me te veel gedoe, daar worden zij ook niet vrolijk van.
zucht. ik snap dit hele topic dan niet. wel/niet/wel/niet/wel/niet.

reken er verder wel op dat je je huidige setup uit elkaar zult moeten draaien en er het ene of het andere vna zal moeten maken. of moet bijbetalen. maar je kunt niet met een frankenstein van beiden blijven rommelen en hopen dat ze het maar vergeten.
en dank u meneer Dood,
pi_221461342
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 22:12 schreef freak1 het volgende:

[..]
zucht. ik snap dit hele topic dan niet. wel/niet/wel/niet/wel/niet.

reken er verder wel op dat je je huidige setup uit elkaar zult moeten draaien en er het ene of het andere vna zal moeten maken. of moet bijbetalen. maar je kunt niet met een frankenstein van beiden blijven rommelen en hopen dat ze het maar vergeten.
Ik hoop stiekem dat ze niks meer van zich laten horen. Wishful thinking, ik weet het. Mijn plan is voorlopig niks te doen. Pas als ze opnieuw contact opnemen, leg ik de hele situatie uit. Niet de netste aanpak misschien, maar ik gok erop dat ze het erbij laten.
Ik verwacht eigenlijk wel dat ze morgen of vrijdag nog reageren. Maar als ze voor maandag nog niets van zich hebben laten horen, heb ik misschien geluk.
pi_221462576
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 22:17 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik hoop stiekem dat ze niks meer van zich laten horen. Wishful thinking, ik weet het. Mijn plan is voorlopig niks te doen. Pas als ze opnieuw contact opnemen, leg ik de hele situatie uit. Niet de netste aanpak misschien, maar ik gok erop dat ze het erbij laten.
Ik verwacht eigenlijk wel dat ze morgen of vrijdag nog reageren. Maar als ze voor maandag nog niets van zich hebben laten horen, heb ik misschien geluk.
ah. je wilt dus de boel jatten. prima, maar zeg dat dan.

weet wel;
-ze hebben wat van zich laten horen. jij negeert dat
-zelfs al reageren ze pas over 6 maanden. dat ontslaat jou niet van de plicht het terug te sturen.

prima dat dit je strategie is maar ben daar dan eerlijk over vanaf het begin

"Lief FOk! ik heb iets te enthousiast dozen opengemaakt, pas na assemblage kwam ik erachter dat de leverancier teveel heeft gestuurd, ze hebben dat door en willen het terug. hoe kan ik het toch houden zonder te betalen?"
en dank u meneer Dood,
pi_221538314
Helaas hebben ze weer gereageerd, en ik heb deze mail gestuurd.

"Hallo,
Dat wordt helaas een lastig verhaal. Ik had namelijk niet door dat het om twee afzonderlijke Wheel Stands ging. Ik ging ervan uit dat mijn bestelling in twee delen was geleverd en dat de onderdelen uit beide dozen bij dezelfde Wheel Stand hoorden.
Ik heb daarom alles uitgepakt, de onderdelen bij elkaar gelegd en vervolgens de Wheel Stand in elkaar gezet. Daarbij heb ik dus onderdelen uit beide dozen door elkaar gebruikt.
Aan de dozen zelf kon ik ook niet duidelijk zien dat het om twee verschillende producten ging. Het waren blanco dozen met hetzelfde ordernummer en zonder duidelijke productaanduiding of foto's. Daardoor had ik op dat moment geen reden om aan te nemen dat ik twee afzonderlijke Wheel Stands had ontvangen.
Als ik het verkeerde product alsnog moet retourneren, heb ik daarom wel een duidelijke onderdelenlijst nodig waarop staat wat precies bij het verkeerd geleverde product hoort. Ik heb inmiddels alle schroeven, frames, beugels en overige onderdelen uit de verpakkingen gehaald en door elkaar gebruikt, waardoor ik zonder zo'n lijst onmogelijk kan bepalen welke onderdelen terug moeten.
Ik wil uiteraard graag meewerken aan een oplossing, maar ik hoop dat jullie begrijpen dat het in deze situatie niet eenvoudig is om het verkeerde product weer exact compleet samen te stellen.
Met vriendelijke groet,"

Ik ben benieuwd hoe we dit gaan oplossen.
  zondag 9 augustus 2026 @ 23:06:02 #82
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221538605
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 22:20 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik wil uiteraard graag meewerken aan een oplossing
Man lul niet 8)7

Kansloos dit, niet WGR waardig.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 22:10 schreef -Deluzion- het volgende:
Maar ik neem mijn verlies. Ik was zelf dom genoeg om dit te kopen en het terugsturen is me te veel gedoe, daar worden zij ook niet vrolijk van.
:{w
Colleziono francobolli di bambini
pi_221539047
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:06 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Man lul niet 8)7

Kansloos dit, niet WGR waardig.
[..]
:{w
Dit is verre van kansloos. Een mens zit vol met emoties en het kan even duren voordat je alles weer logisch op een rijtje hebt. Hoe ik er op dat moment over dacht, hoeft een paar dagen later helemaal niet meer hetzelfde te zijn. Je slaapt een paar nachten, krijgt wat afstand en dan valt alles vaak weer beter op zn plek.

Ik vind juist jouw soort reacties altijd zo kansloos.
pi_221539067
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 02:13 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dit is verre van kansloos. Een mens zit vol met emoties en het kan even duren voordat je alles weer logisch op een rijtje hebt. Hoe ik er op dat moment over dacht, hoeft een paar dagen later helemaal niet meer hetzelfde te zijn. Je slaapt een paar nachten, krijgt wat afstand en dan valt alles vaak weer beter op zn plek.

Ik vind juist jouw soort reacties altijd zo kansloos.
Ik heb het topic nog eens herlezen en je hebt gelijk: mijn reacties slaan helemaal nergens op, dit ga je glansrijk winnen bij een rechter _O_

Succes met je onderdelenlijst ^O^ :')
pi_221539077
quote:
13s.gif Op maandag 10 augustus 2026 02:38 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Ik heb het topic nog eens herlezen en je hebt gelijk: mijn reacties slaan helemaal nergens op, dit ga je glansrijk winnen bij een rechter _O_

Succes met je onderdelenlijst ^O^ :')
Opnieuw zo’n onnodig botte en weinig begripvolle reactie. Dat gedoe over een rechter slaat ook nergens op: alsof een rechtszaak hier uberhaupt aan de orde is. Tegen de tijd dat zoiets zover zou komen, is er allang een oplossing gevonden. Je kunt ook gewoon normaal reageren zonder meteen sarcastisch te doen. Dit is precies het soort kansloze reactie waarmee je iemand alleen maar wegjaagt uit een topic.
pi_221539090
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 02:54 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Opnieuw zo’n onnodig botte en weinig begripvolle reactie. Dat gedoe over een rechter slaat ook nergens op: alsof een rechtszaak hier uberhaupt aan de orde is. Tegen de tijd dat zoiets zover zou komen, is er allang een oplossing gevonden. Je kunt ook gewoon normaal reageren zonder meteen sarcastisch te doen. Dit is precies het soort kansloze reactie waarmee je iemand alleen maar wegjaagt uit een topic.
Ik kan idd weinig begrip opbrengen voor je opstelling, dat klopt. Maar de TS wegjagen uit z’n eigen topic …. nèh :N
pi_221539261
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 02:54 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 04:43 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Ik kan idd weinig begrip opbrengen voor je opstelling, dat klopt. Maar de TS wegjagen uit z’n eigen topic …. nèh :N
even meteen dan beide heren meepakken;

het blijft een internet forum dus je blijft gechargeerde reacties krijgen. en daar ga je ook botte reacties krijgen. ook van mij. als je dat meteen wegjaagt dan is het internet wellicht niet voor jou.

dat gezegd hebbende;

de mail van @TS is prima. netjes de situatie uitgelegd, gevraagd om een onderdelenlijst van wat ze nu eigenlijk terug willen. TS heeft nu eenmaal 2 blanco dozen gehad, zonder handleiding, lijst of wat dan ook. de wet zegt nu eenmaal dat de leverancier in dit soort situaties het zo makkelijk mogelijk moet maken om de spullen te retourneren, en een raadspel wat er nu eigenlijk terug moet is dat niet.

verder ben ik het wel eens met @francobolli. @TS heeft meerdere malen aangegeven dat de enige oplossing waarin hij geinteresseerd was het houden van de spullen was, toen was het maar rommel en nam hij zijn verlies en toen moest het toch ineens retour. wat wil je nou?
en dank u meneer Dood,
pi_221539287
Ts had nooit iets moeten melden dan was de leverancier waarschijnlijk pas bij een voorraad telling er achter gekomen en nooit meer kunnen achterhalen waar die 2 set naar toe was gestuurd.
pi_221539370
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 07:33 schreef Basp1 het volgende:
Ts had nooit iets moeten melden dan was de leverancier waarschijnlijk pas bij een voorraad telling er achter gekomen en nooit meer kunnen achterhalen waar die 2 set naar toe was gestuurd.
letterlijk de allereerst zin in het topic zegt dat TS contact heeft opgenomen omdat hij een deel van zijn bestelling miste en niet door had dat hij 2 maal een stand had gehad.
en dank u meneer Dood,
pi_221540929
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 08:03 schreef freak1 het volgende:

[..]
letterlijk de allereerst zin in het topic zegt dat TS contact heeft opgenomen omdat hij een deel van zijn bestelling miste en niet door had dat hij 2 maal een stand had gehad.
Ja in zijn impulsiviteit hij had gewoon eerst kunnen uitzoeken wat hij nu wel geleverd had gekregen en is daar later alsnog achter gekomen. Soms is het verstandiger om een paar dagen te wachten als je iets meer hebt uitgezocht.
pi_221541049
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 10:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ja in zijn impulsiviteit hij had gewoon eerst kunnen uitzoeken wat hij nu wel geleverd had gekregen en is daar later alsnog achter gekomen. Soms is het verstandiger om een paar dagen te wachten als je iets meer hebt uitgezocht.
Of je mietert meteen 2 pakken met 138 schroeven door elkaar en begint dan pas met nadenken.

“Goh, verrek, geen handleiding? :? :? :?
pi_221541732
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 11:09 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Of je mietert meteen 2 pakken met 138 schroeven door elkaar en begint dan pas met nadenken.

Op zich niet ongewoon bij de jeugd van tegenwoordig. Een van mijn adagio's: "RTFM".
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221542632
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 10:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]
mwah, ik weet niet of dat helemaal aan TS is aan te rekenen. 2 bruine dozen, zonder markering, geen handleiding, geen stukslijst, ik snap de aanname wel. ja het is lompigheid en ik had ook niet beide dozen tegelijk opengemaakt maar iedereen heeft een ander aanpak...
en als je heel excited bent over je pakketje en je te bouwen sim snap ik het wel... zeker had TS meer geduld kunnen beoefenen maar een handleiding en correcte labeling had heel veel gescheelt hier
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 11:09 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]

zie hierboven
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 12:39 schreef blomke het volgende:

[..]
Op zich niet ongewoon bij de jeugd van tegenwoordig. Een van mijn adagio's: "RTFM".
en wat een mooie manier om te laten blijken dat je je enkel meld om een oneliner erin te gooien.
zoals meerdere malen gemeld in dit topic, en duidelijk voor diegene die gelezen hadden;
er zat geen handleiding bij. TS heeft enkel 2 bruine dozen gehad.
en dank u meneer Dood,
pi_221542982
Op elke individuele doos moet wel een markering gestaan hebben anders weet elke leverancier totaal niet welk pakje hij nu weer verstuurd heeft / aangeleverd gekregen heeft en zou deze binnen de kortste keren failliet zijn..
pi_221543059
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 15:53 schreef Basp1 het volgende:
Op elke individuele doos moet wel een markering gestaan hebben anders weet elke leverancier totaal niet welk pakje hij nu weer verstuurd heeft / aangeleverd gekregen heeft en zou deze binnen de kortste keren failliet zijn..
i would agree with you.
echter;
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 15:47 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Er stond absoluut niets op de doos behalve afzender, mijn adres en het ordernummer. Geen productomschrijving, geen aanduiding, niets. Alleen het ordernummer. Zo hebben ze het verpakt. Dat is een feit.
daar staat toch geen woord Duits tussen.
ik vermoed dat ofwel de leverancier deze kits zelf samensteld.. dus een doos pakt, de benodigde onderdelen erin doet en deze opstuurd. of optie 2, het zijn kant en klare kits en dan is er over het typenr de adres sticker geplaatst.
exact dezelfde opmerking en vraag had ik al halverwege het topic gemeld.
en dank u meneer Dood,
pi_221543670
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 15:15 schreef freak1 het volgende:

[..]
mwah, ik weet niet of dat helemaal aan TS is aan te rekenen. 2 bruine dozen, zonder markering, geen handleiding, geen stukslijst,
Des te meer reden om niet beide dozen maar op één grote hoop te gooien, dan hou je de inhoud toch op z’n minst gescheiden als het allemaal zo vaag voor je is. Juist dán.

Bezint voor ge begint en bij twijfel niet oversteken.
pi_221543774
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 18:41 schreef FrancoBolli het volgende:

Des te meer reden om niet beide dozen maar op één grote hoop te gooien, dan hou je de inhoud toch op z’n minst gescheiden als het allemaal zo vaag voor je is. Juist dán.

We hebben net een EV gekocht, ook daar zat geen manual meer bij, anders dan het service boekje. Kan me ook niet herinneren de afgelopen jaren een manual ergens bij gezien te hebben, anders dan bij medicatie. Indien nodig zoek ik de online manual op, al voordat ik bestel.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 10-08-2026 19:39:29 ]
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221544628
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 18:41 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]

Bezint voor ge begint en bij twijfel niet oversteken.
tja. dat vind jij, dat vind ik, maar ik kan me inleven in iemand die net zijn spaargeld in zon ding heeft gestoken dat die in jeugdig enthousiasme de hele boel meteen opentrekt. genoeg lego sets waar ik ook als een dolle alles op 1 hoop gooie uit blijdschap. dus ik snap het wel.

verder is het allemaal gelul achteraf. nou is dat bij Opa Blomke sowieso dom gelul achteraf van alles beter weten en alles beter doen maargoed die duld dan ook geen tegenspraak en blokkeerd iedereen (waaronder ik) met een andere mening.
en dank u meneer Dood,
pi_221545150
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 20:49 schreef freak1 het volgende:
nou is dat bij Opa Blomke sowieso dom gelul achteraf
Vind je dit nou nodig? Je komt hiermee niet echt sympathiek op mij over.

(en Lego is wel een andere tak van sport)
  maandag 10 augustus 2026 @ 21:59:26 #100
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221545193
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 19:08 schreef blomke het volgende:

[..]
We hebben net een EV gekocht, ook daar zat geen manual meer bij, anders dan het service boekje. Kan me ook niet herinneren de afgelopen jaren een manual ergens bij gezien te hebben, anders dan bij medicatie. Indien nodig zoek ik de online manual op, al voordat ik bestel.
Meeste manuals staan tegenwoordig online en zit er een QR-code in de doos. En een "Getting started".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')