zoals ik het lees zijn er twee wheelstand pro's geleverd,quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:32 schreef mschol het volgende:
welk product is dan wel meegestuurd, want dat is nogal vaag en op de foto zie ik vooral wheelstand pro onderdelen
Waarom gooi je de inhoud van 2 verschillende dozen op één berg bij elkaar voordat je het in elkaar zet?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:13 schreef -Deluzion- het volgende:
Voordat ik alles in elkaar zette heb ik nog een screenshot gemaakt. Daarop is te zien dat de onderdelen van de twee producten volledig door elkaar lagen. Ik heb inmiddels geen idee meer welke onderdelen bij welk product horen, de handleiding is ongelooflijk onduidelijk.
Deze werd verkeerd meegestuurdquote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:32 schreef mschol het volgende:
welk product is dan wel meegestuurd, want dat is nogal vaag en op de foto zie ik vooral wheelstand pro onderdelen
Ik dacht dat de bestelling in 2 delen werd geleverd. Deze 2 heb ik dus ontvangen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:37 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom gooi je de inhoud van 2 verschillende dozen op één berg bij elkaar voordat je het in elkaar zet?
Zeker als de handleiding al zo onduidelijk is.
Ik zit er aan te denken om alles terug te sturen. De kwaliteit van deze Wheel Stand Pro valt me eerlijk gezegd toch wat tegen. Bijna ¤200 vind ik behoorlijk veel geld voor wat je uiteindelijk krijgt. Het was het laatste onderdeel dat ik nodig had om mijn cockpit compleet te maken maar inmiddels denk ik dat er betere alternatieven zijn. Daarom overweeg ik om gewoon alles in één doos terug te sturen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:40 schreef Chandler het volgende:
Gewoon eerlijk mailen, je zal niet de eerste zijn die pas bij het laatste product zien dat ze de helft missen!
Kun je ook doen, al denk ik wel dat je een rekening krijgt omdat het nu niet meer te verkopen is.. Maar ben benieuwd naar de uitkomst.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik zit er aan te denken om alles terug te sturen. De kwaliteit van deze Wheel Stand Pro valt me eerlijk gezegd toch wat tegen. Bijna ¤200 vind ik behoorlijk veel geld voor wat je uiteindelijk krijgt. Het was het laatste onderdeel dat ik nodig had om mijn cockpit compleet te maken maar inmiddels denk ik dat er betere alternatieven zijn. Daarom overweeg ik om gewoon alles in één doos terug te sturen.
Mag hopen dat de webshop daar dan iets voor in rekening brengt. Zou het zelf behoorlijk aso vinden om alles maar gewoon in 1 doos te donderen en ze het zelf maar laten uitzoeken.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]jn. Daarom overweeg ik om gewoon alles in één doos terug te sturen.
Dit dus. Je ziet toch wel dat het geen adapter is? Niet even lezen wat op de doos staat voordat je deze opent?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:32 schreef mschol het volgende:
Er stond niks op de doos, ik kreeg 2 dozen binnen en ik dacht dat de bestelling in 2 delen werd geleverd. En er zat helemaal geen duidelijke instructie lijst bij, alleen iets algemeens. De 2 producten lijken ook nog eens heel erg op elkaar.quote:Op woensdag 29 juli 2026 06:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dit dus. Je ziet toch wel dat het geen adapter is? Niet even lezen wat op de doos staat voordat je deze opent?
Er zit meestal een duidelijke instructie bij met onderdelen lijst
Zelf even puzzelen wat bij wat hoort. Of risico nemen dat je beiden moet afnemen als je het bij elkaar gooit en terug stuurt
Ik heb de 2 wheelstands gecombineerd, ik heb toch besloten om hem te houden, maar ik heb wel spijt van de aankoop.quote:Op woensdag 29 juli 2026 07:26 schreef Basp1 het volgende:
Nu kun je een 2 persoons cabine bouwen en met een copiloot gaan vliegen.
Ja maar ze willen het nu terug hebben, maar ik ga niet meer reageren op de mails, even kijken wat er gebeurt. Bestelling komt uit het buitenland, wel een EU land, ik denk niet dat ze veel kunnen eisen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 07:17 schreef incel het volgende:
Als het duurder is wat is het probleem dan maak je toch winst? Kan je altijd nog verkopen en opnieuw het juiste product kopen slimpie.
Ja kom maar halen zou ik zeggen heb ik ook hekel aan bedrijven die willen dat ik moeite voor ze doequote:Op woensdag 29 juli 2026 09:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja maar ze willen het nu terug hebben, maar ik ga niet meer reageren op de mails, even kijken wat er gebeurt. Bestelling komt uit het buitenland, wel een EU land, ik denk niet dat ze veel kunnen eisen.
Alleen als ze het zelf komen ophalen aan de deur. Als ze zelf retourlabels gaan mailen die jij vervolgens mag gaan uitprinten (wie heeft er tegenwoordig nog een printer?) en ook nog eens naar een pakket inleverpunt kan rijden (je kan niet zomaar meer bij de appie je pakket droppen dat is alleen halen en geen brengen meer) dan kunnen ze dikke vette pech hebben. Er moet volgens de wet redelijkerwijs aangenomen kunnen worden dat de klant niet zulke belachelijke moeite hoeft te doen of een printer of auto moet aanschaffen om iets terug te sturen dat kan je onmogelijk van een klant verwachten dat gaat tegen het redelijkheidsbeginsel in.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:11 schreef Dennism het volgende:
Als zij iets foutief verzonden hebben wat jij niet besteld hebt, moet daar normaliter wettelijk gezien als 'goede huisvader' over waken. Je maakt melding bij de verkoper, je zorgt ervoor dat het niet bestelde product netjes blijft en je geeft de verkoper de mogelijkheid om voor dit product een retour te regelen. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat zij het ophalen, of dat zij een retourlabel regelen dat jij kan gebruiken. Jij hoeft als consument hiervoor niet de verzendkosten te dragen (als je de koop ontbindt mogelijk wel).
Daarnaast heb jij natuurlijk het recht om het juist product dat nu niet meegeleverd is te ontvangen.
Als jij niet als goede huisvader met het niet bestelde product omgegaan bent kan je daarvoor aansprakelijk zijn. Mochten ze dit dus onverhoopt doorzetten (ik weer niet wat deze producten kosten, bij een paar tientjes denk ik niet dat ze gaan procederen, bij een paar honderd euro misschien wel) en zou het voor de rechter komen kan dit een duur geintje voor je worden.
Retour / verzend labels printen is tegenwoordig normaliter allang niet meer nodig. Je krijgt een mailtje, dat laat je scannen bij het pakketpunt en klaar is tegenwoordig de gebruikelijke procedure. Alleen zakelijk print ik ze nog wel eens zelf omdat ik dan de deur niet uit hoef, want ik kan het dan meegeven aan de bezorger op zijn dagelijkse ronde.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:14 schreef incel het volgende:
[..]
Alleen als ze het zelf komen ophalen aan de deur. Als ze zelf retourlabels gaan mailen die jij vervolgens mag gaan uitprinten (wie heeft er tegenwoordig nog een printer?) en ook nog eens naar een pakket inleverpunt kan rijden (je kan niet zomaar meer bij de appie je pakket droppen dat is alleen halen en geen brengen meer) dan kunnen ze dikke vette pech hebben. Er moet volgens de wet redelijkerwijs aangenomen kunnen worden dat de klant niet zulke belachelijke moeite hoeft te doen of een printer of auto moet aanschaffen om iets terug te sturen dat kan je onmogelijk van een klant verwachten dat gaat tegen het redelijkheidsbeginsel in.
Wat als je geen smartphone hebt?quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:40 schreef Dennism het volgende:
[..]
Retour / verzend labels printen is tegenwoordig normaliter allang niet meer nodig. Je krijgt een mailtje, dat laat je scannen bij het pakketpunt en klaar is tegenwoordig de gebruikelijke procedure. Alleen zakelijk print ik ze nog wel eens zelf omdat ik dan de deur niet uit hoef, want ik kan het dan meegeven aan de bezorger op zijn dagelijkse ronde.
Ik ben het verder met je eens dat het de consument niet al te veel moeite mag kosten, maar ik zou er persoonlijk niet op gokken dat een rechter van mening is dat wanneer de verkoper de verzend kosten op zich neemt, dat een pakket naar een pakket punt brengen niet binnen het redelijke en billijke valt dat van een consument verwacht mag worden. Diverse juridische blogs benoemen dit zelfs expliciet als een redelijke verwachting.
Ook dat zal vermoed ik bij een rechter geen argument zijn zou je het inbrengen, let wel, vermoed ik. Dan kun je ook zeggen, wat als je geen e-mail hebt en het zo in het absurde doortrekken.quote:
Het is de taak van de verzender om het op te lossen. Kom het maar halen of stuur iemand langs om het te halen. Ze hebben immers al je adres. Maar ik ga echt geen moeite doen om paketten terug te sturen of labels uit te printen of telefoons te scannen voor fouten die zij hebben gemaakt. Dus zolang je schriftelijk aan kan tonen dat je hebt gezegd dat ze het mogen ophalen (waar en wanneer) heb je jezelf ingedekt. Als ze het dan vervolgens niet willen doen is dat hun probleem.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:04 schreef Dennism het volgende:
[..]
Ook dat zal vermoed ik bij een rechter geen argument zijn zou je het inbrengen, let wel, vermoed ik. Dan kun je ook zeggen, wat als je geen e-mail hebt en het zo in het absurde doortrekken.
Het niet hebben van een auto is dan misschien wel beste argument (als het daadwerkelijk zo is) bij een zwaar pakket dat je niet even mee kan nemen bij een wandeling of op de fiets.
Dat is puur jouw mening dat dit voldoende is, en mocht het jou gebeuren, laat het dan lekker het daar op aankomen. Jouw keuze, jouw risico mocht een rechter toch anders beslissen (want dan loop je w.s. ook nog tegen een kosten veroordeling aan). Ik zou het alleen niet als feit claimen zoals je nu doet en zo mogelijk anderen op kosten jagen met jouw lijn van denken. Je kan immers gelijk hebben (en krijgen), maar je kan ook vreselijk nat gaan als een rechter de lijn neemt zoals diverse juridische blogs doen dat je best uit redelijkheid en billijkheid mag verwachten van een ontvanger dat wanneer de kosten gedekt worden (voor zover ik het begrijp spreekt de wet immers enkel over kosten) dat de ontvanger het pakket afgeeft bij een pakketpunt (sommige blogs geven zelfs aan dat de verzender er ook voor kan kiezen om de koper terug te betalen, nadat de koper deze retourkosten heeft voorgeschoten, daar heb ik persoonlijk wat meer moeite mee, maar zelfs dat wordt dus mogelijk als redelijk gezien. Anders zou dat immers niet geduid worden.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:06 schreef incel het volgende:
Dus zolang je schriftelijk aan kan tonen dat je hebt gezegd dat ze het mogen ophalen (waar en wanneer) heb je jezelf ingedekt. Als ze het dan vervolgens niet willen doen is dat hun probleem.
Prima als het in m'n zak past, maar ik heb geen printer en geen smartphone en ga niks betalen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:13 schreef Dennism het volgende:
[..]
Dat is puur jouw mening dat dit voldoende is, en mocht het jou gebeuren, laat het dan lekker het daar op aankomen. Jouw keuze, jouw risico mocht een rechter toch anders beslissen (want dan loop je w.s. ook nog tegen een kosten veroordeling aan). Ik zou het alleen niet als feit claimen zoals je nu doet en zo mogelijk anderen op kosten jagen met jouw lijn van denken. Je kan immers gelijk hebben (en krijgen), maar je kan ook vreselijk nat gaan als een rechter de lijn neemt zoals diverse juridische blogs doen dat je best uit redelijkheid en billijkheid mag verwachten van een ontvanger dat wanneer de kosten gedekt worden (voor zover ik het begrijp spreekt de wet immers enkel over kosten) dat de ontvanger het pakket afgeeft bij een pakketpunt (sommige blogs geven zelfs aan dat de verzender er ook voor kan kiezen om de verzender terug te betalen, nadat de koper deze retourkosten heeft voorgeschoten, daar heb ik persoonlijk wat meer moeite mee, maar zelfs dat wordt dus mogelijk als redelijk gezien. Anders zou dat immers niet geduid worden.
Dat is zeker het makkelijkst, volledig met je eens. Maar dat is natuurlijk niet de vraag. De vraag is welke van de verschillende mogelijkheden bij een geschil een rechter als redelijke inspanning zal beoordelen voor beide partijen. Waarbij vast lijkt te staan dat de verzendkosten voor de retour de consument uiteindelijk geen geld mag kosten.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:14 schreef incel het volgende:
Het beste is gewoon als ze het zelf komen ophalen. Al dan niet via postnl of dhl of zo
Nogmaals, het was helemaal niet zo eenvoudig om door te hebben dat het om twee verschillende producten ging. De Wheel Stand Pro zat in een blanco doos zonder duidelijke aanduidingen. Er zat alleen een algemene QR code bij waarmee je online de handleiding kon bekijken maar ook daar werd ik niet veel wijzer van.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:11 schreef Dennism het volgende:
Als zij iets foutief verzonden hebben wat jij niet besteld hebt, moet je daar normaliter als ontvanger wettelijk gezien als 'goede huisvader' over waken. Je maakt melding bij de verkoper, je zorgt ervoor dat het niet bestelde product netjes blijft en je geeft de verkoper de mogelijkheid om voor dit product een retour te regelen. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat zij het ophalen, of dat zij een retourlabel regelen dat jij kan gebruiken. Jij hoeft als consument hiervoor niet de verzendkosten te dragen (als je de koop ontbindt mogelijk wel).
Daarnaast heb jij natuurlijk het recht om het juist product dat nu niet meegeleverd is te ontvangen.
Als jij niet als goede huisvader met het niet bestelde product omgegaan bent kan je daarvoor aansprakelijk zijn. Mochten ze dit dus onverhoopt doorzetten (ik weer niet wat deze producten kosten, bij een paar tientjes denk ik niet dat ze gaan procederen, bij een paar honderd euro misschien wel) en zou het voor de rechter komen kan dit een duur geintje voor je worden.
Gevangenisstraf voor een civiel geschil?quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:38 schreef D. het volgende:
Als je het wilt houden zullen ze het in rekening brengen.
Wellicht daarna nog een aanmaning, en afhankelijk van hoeveel moeite ze willen doen (dreigen met) een deurwaarder
Volgens Google is 3 jaar de maximale gevangenisstraf die je kunt krijgen, dus succes
Haha, mij maak je daar niet bang mee hoor. 😄 Volgens mij is dit juridisch niet zo'n zwart wit verhaal. Ik denk dat ook ik best een kans zou maken als het ooit voor de rechter zou komen. En die 3 jaar gevangenisstraf slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:38 schreef D. het volgende:
Als je het wilt houden zullen ze het in rekening brengen.
Wellicht daarna nog een aanmaning, en afhankelijk van hoeveel moeite ze willen doen (dreigen met) een deurwaarder
Volgens Google is 3 jaar de maximale gevangenisstraf die je kunt krijgen, dus succes
Eerlijk?quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:51 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik denk dat ook ik best een kans zou maken als het ooit voor de rechter zou komen.
Als het echt niet anders kan, dan betaal ik die ¤150 wel. Het is ook weer niet het einde van de wereld.quote:
Nee, voor verduisteringquote:Op woensdag 29 juli 2026 12:47 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Gevangenisstraf voor een civiel geschil?
Je kunt er op gokken maar op grond van BW 6:203 ev maak je voor een rechter geen enkele kans als je het daar op aan laat komen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:55 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Als het echt niet anders kan, dan betaal ik die ¤150 wel. Het is ook weer niet het einde van de wereld.
Misschien heb ik geluk en laten ze het hierbij, die mogelijkheid bestaat natuurlijk ook. We zullen zien.
Of misschien komen we ergens in het midden uit, bijvoorbeeld dat ik de helft betaal. Dat zou ik ook een nette oplossing vinden.
De vraag is natuurlijk ook hoever ze willen gaan voor ¤150. Daarnaast ben ik benieuwd of een rechter ook rekening zou houden met mijn verhaal en de omstandigheden. En maakt het eigenlijk nog uit dat de webshop in België zit? Wordt zo'n zaak daardoor niet een stuk ingewikkelder?quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:00 schreef FrancoBolli het volgende:
Je kunt er op gokken maar op grond van BW 6:203 ev maak je voor een rechter geen enkele kans als je het daar op aan laat komen.
Wat let je om het eerlijk te vertellen?quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:09 schreef -Deluzion- het volgende:
Eerlijk gezegd zit het me eigenlijk niet helemaal lekker. Waarom? Omdat deze webshop gewoon betrouwbaar en netjes overkomt en ik zelf ook altijd eerlijk probeer te handelen. Daarom baal ik er ook van dat het zo is gelopen en dat ik niet heb gezien dat het om twee verschillende producten ging.
Ik ben niet bekend met Belgisch recht maar in Nederland ga je nat (en nee, reken maar niet op begrip voor jouw lezing).quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:05 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk ook hoever ze willen gaan voor ¤150. Daarnaast ben ik benieuwd of een rechter ook rekening zou houden met mijn verhaal en de omstandigheden. En maakt het eigenlijk nog uit dat de webshop in België zit? Wordt zo'n zaak daardoor niet een stuk ingewikkelder?
Er zat geen pakbon bij?quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:09 schreef -Deluzion- het volgende:
Eerlijk gezegd zit het me eigenlijk niet helemaal lekker. Waarom? Omdat deze webshop gewoon betrouwbaar en netjes overkomt en ik zelf ook altijd eerlijk probeer te handelen. Daarom baal ik er ook van dat het zo is gelopen en dat ik niet heb gezien dat het om twee verschillende producten ging.
Nee, er zat helemaal geen pakbon of besteloverzicht in de doos. Ik had natuurlijk wel een bestelbevestiging per email gekregen, maar die heb ik op dat moment niet meer bekeken. Ik ging er gewoon vanuit dat de bestelling over twee dozen was verdeeld. Achteraf had ik dat natuurlijk moeten controleren, maar op dat moment leek alles logisch.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:14 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Er zat geen pakbon bij?
Ook niet vooruit per mail een besteloverzicht gehad?
Eerlijk? Omdat ik natuurlijk liever geen ¤150 extra wil betalen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat let je om het eerlijk te vertellen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |