Dat betekent goed analyseren wat er gebeurt en daarna terug naar de tekentafel. Vaak is het een kwestie van minuscule aanpassingen om het te fixen, maar zie ze maar eens te vinden.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:35 schreef Nattekat het volgende:
Dit doet me een beetje denken aan die lui elders op het internet die eerst Hadjar belachelijk maakten, en daarna Verstappen. Mooi contrast met mijn eerste reactie op de spin van Hadjar:
[..]
De spin van Verstappen was ook heel raar. Die bocht is front-limited, dan is op deze manier eraf gaan raar. En we hebben het over de beste rijder op de grid, ik ga er niet van uit dat ie echt wat doms deed daar. Norris heeft al laten zien hoe erg je die bocht kan verneuken zonder al te veel tijd te verliezen. Mensen die denken dat Hadjar en Verstappen pure rijdersfouten maakten hebben geen verstand van autoracen.
De zogenaamde ommekeer in 2025 kwam meer door het falen van McLaren dan door het uitstekende werk van RBR. Het gaat mij er meer om dat hij nu al jaren dezelfde onvrede uit en er kennelijk niets aan kan veranderen. Ook lijkt er minder naar hem geluisterd te worden. Volgens mij is er dan maar 1 optiequote:Op zondag 26 juli 2026 12:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Even om je geheugen op te frissen: toen het minder begon te gaan, zo begin 2024, toen was hij net drie keer wereldkampioen geworden en in 2024 werd hij het uiteindelijk ook en werd de auto tegen het einde weer wat beter. Ook in 2025 wist het team het uiteindelijk behoorlijk om te draaien en werd hij uiteindelijk nog bijna wereldkampioen. Ik ben niet blind voor de problemen bij Redbull, maar het is ook niet zo dat er alleen nog maar debielen werkten. Mercedes en Ferrari hadden allebei nou ook niet echt de beste bolides geleverd. Dus hoe zeker was het daar dan? Horner en Marko staan verder leuk in het rijtje, maar dragen effectief 0 bij aan de auto.
Zie daar maar eens een verklaring voor te vinden.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
Ik geloof zeker dat Kimi een betere coureur dan Russell is, maar onderstaand plaatje zag ik op reddit en dit is toch wel apart.
[ afbeelding ]
Op nieuwe banden 1 tiende sneller dan Hadjar op gebruikt en in zijn tweede run ook al niet goed bezig.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je bedoelt die ronde die een halve seconde sneller was dan zijn Q2-tijd? Is het al in je opgekomen dat er in deze RBR niet heel veel meer zit?
Ik ben halverwege het boek van Newey, dus ik ben bijna een expert en kan hier wat zinnigs over zeggenquote:Op zondag 26 juli 2026 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat betekent goed analyseren wat er gebeurt en daarna terug naar de tekentafel. Vaak is het een kwestie van minuscule aanpassingen om het te fixen, maar zie ze maar eens te vinden.
Datzelfde reddit heeft reeds bewezen dat dit pure lariekoek is met de vergelijking van de Q3 runs.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
Ik geloof zeker dat Kimi een betere coureur dan Russell is, maar onderstaand plaatje zag ik op reddit en dit is toch wel apart.
[ afbeelding ]
Daarom ook begrijpen wat er gebeurt en terug naar de tekentafelquote:Op zondag 26 juli 2026 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben halverwege het boek van Newey, dus ik ben bijna een expert en kan hier wat zinnigs over zeggen
Een auto die onvoorspelbaar reageert in bochten is het ergste probleem dat je kan hebben. Het is ook onmogelijk voor zelfs de beste coureurs om daaromheen te rijden. Het duidt op een fundamenteel mankement in hoe de luchtstromen om de auto geleid worden en is niet op te lossen met een andere afstelling als je niet heel veel tijd wil opofferen.
Doet Newey zelf ookquote:Op zondag 26 juli 2026 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom ook begrijpen wat er gebeurt en terug naar de tekentafel
Russell is gewoon voor veel Nederlanders een beetje lulletje lampenkatoen. Ik vind het ook een enorme lul, maar die gast is echt buitencategorie als coureur. Als het bij Mercedes instapt en meteen je eerste race kunt winnen, als je Williams bijna op pole kunt zetten in een nat Spa, als je instapt bij Mercedes waar Hamilton een soort halfgod is en je verslaat hem in 2 van de 3 jaren dan ben je echt gewoon heel erg goed.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
[ afbeelding ]
Het probleem met Russell is niet zijn rijvaardigheid, maar zijn schijnheiligheid. Dát maakt hem geen leuk mens. Gewoon heel erg hypocriet, maar als het zijn kant opvalt, dan wast hij zijn handen in onschuld.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Russell is gewoon voor veel Nederlanders een beetje lulletje lampenkatoen. Ik vind het ook een enorme lul, maar die gast is echt buitencategorie als coureur. Als het bij Mercedes instapt en meteen je eerste race kunt winnen, als je Williams bijna op pole kunt zetten in een nat Spa, als je instapt bij Mercedes waar Hamilton een soort halfgod is en je verslaat hem in 2 van de 3 jaren dan ben je echt gewoon heel erg goed.
Maar hier is het forum gebeurt vaak wat vreemds. Persoonlijke voorkeuren, niet zelden verband houdend met fitties of rivaliteit met Max, worden verward met de kwaliteiten van een coureur. Zie Norris vorig jaar. Werd hier weggezet als een Jan Doedel. Piastri was na 6 races al overduidelijk veel beter. Nou, we hebben het gezien en zien het nog steeds. En kom nou niet aan met ‘kapot gemaakt door papaya rules enzo. Norris heeft gewoon zijn problemen met de auto geanalyseerd en is erin geslaagd ze op te lossen. Dat geldt nu ook voor Russell. Die reed vorig jaar Antonelli aan gort. Debutant, ik weet het en Antonelli is echt wel een talent. Maar met de huidige auto’s is het echt niet zo zwart-wit. Maar veel mensen (nogmaals: ik ook) willen graag dat Russell faalt en gaan dan net doen alsof hij er niks meer van kan. Wie dat echt denkt snapt weinig van F1.
Wat ik wel begreep is dat Antonelli meer snelheid meeneemt in de bochten en Russell meer een "stop and go" stijl heeft en daardoor ook weer meer energie nodig heeft om op snelheid te komen.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Russell is gewoon voor veel Nederlanders een beetje lulletje lampenkatoen. Ik vind het ook een enorme lul, maar die gast is echt buitencategorie als coureur. Als het bij Mercedes instapt en meteen je eerste race kunt winnen, als je Williams bijna op pole kunt zetten in een nat Spa, als je instapt bij Mercedes waar Hamilton een soort halfgod is en je verslaat hem in 2 van de 3 jaren dan ben je echt gewoon heel erg goed.
Maar hier is het forum gebeurt vaak wat vreemds. Persoonlijke voorkeuren, niet zelden verband houdend met fitties of rivaliteit met Max, worden verward met de kwaliteiten van een coureur. Zie Norris vorig jaar. Werd hier weggezet als een Jan Doedel. Piastri was na 6 races al overduidelijk veel beter. Nou, we hebben het gezien en zien het nog steeds. En kom nou niet aan met ‘kapot gemaakt door papaya rules enzo. Norris heeft gewoon zijn problemen met de auto geanalyseerd en is erin geslaagd ze op te lossen. Dat geldt nu ook voor Russell. Die reed vorig jaar Antonelli aan gort. Debutant, ik weet het en Antonelli is echt wel een talent. Maar met de huidige auto’s is het echt niet zo zwart-wit. Maar veel mensen (nogmaals: ik ook) willen graag dat Russell faalt en gaan dan net doen alsof hij er niks meer van kan. Wie dat echt denkt snapt weinig van F1.
Daarom vind ik hem ook een lul, maar dat doet niks af aan zijn kwaliteiten als coureur.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:59 schreef Twieki het volgende:
[..]
Het probleem met Russell is niet zijn rijvaardigheid, maar zijn schijnheiligheid. Dát maakt hem geen leuk mens. Gewoon heel erg hypocriet, maar als het zijn kant opvalt, dan wast hij zijn handen in onschuld.
Klopt, maar daarom juicht men in dit topic als hij crasht en / of uitvalt. Omdat het gewoon zo'n smeerlap is.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Daarom vind ik hem ook een lul, maar dat doet niks af aan zijn kwaliteiten als coureur.
Sommigen (misschien niet jij) doen daarbij alsof hij ook een slechte coureur is. Daar had ik het over.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:02 schreef Twieki het volgende:
[..]
Klopt, maar daarom juicht men in dit topic als hij crasht en / of uitvalt. Omdat het gewoon zo'n smeerlap is.
Volgens mij won Max in Italië, in Baku, in Austin, in las Vegas en in Abu Dhabi gewoon op eigen kracht. Dat daarachter de McLarens het zichzelf moeilijk maakte om in Qatar niet naar binnen gingen tijdens de SC doet weinig af aan het veruit dat Verstappen ook echt snel was.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:46 schreef pmponer het volgende:
[..]
De zogenaamde ommekeer in 2025 kwam meer door het falen van McLaren dan door het uitstekende werk van RBR. Het gaat mij er meer om dat hij nu al jaren dezelfde onvrede uit en er kennelijk niets aan kan veranderen. Ook lijkt er minder naar hem geluisterd te worden. Volgens mij is er dan maar 1 optie
Hadjar had gewoon nieuwe banden en het verschil was bijna anderhalve tiende. In zijn tweede run had hij problemen. Wat probeer je nou eigenlijk?quote:Op zondag 26 juli 2026 12:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op nieuwe banden 1 tiende sneller dan Hadjar op gebruikt en in zijn tweede run ook al niet goed bezig.
Het is gewoon een middelmatige coureur die zichzelf door allerlei grootspraak een hele coureur waant. Je ziet dat hij naast de echt getalenteerde coureurs gewoon door de mand valt.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Sommigen (misschien niet jij) doen daarbij alsof hij ook een slechte coureur is. Daar had ik het over.
https://www.formula1.com/(...)uHwsN6mLfCNoZ6nKQvPyquote:Op zondag 26 juli 2026 13:06 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Volgens mij won Max in Italië, in Baku, in Austin, in las Vegas en in Abu Dhabi gewoon op eigen kracht. Dat daarachter de McLarens het zichzelf moeilijk maakte om in Qatar niet naar binnen gingen tijdens de SC doet weinig af aan het veruit dat Verstappen ook echt snel was.
Hier wil ik nog aan toevoegen dat McLaren zeer overduidelijk voor P3 ging in AD.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:10 schreef pmponer het volgende:
[..]
https://www.formula1.com/(...)uHwsN6mLfCNoZ6nKQvPy
Buitencategoriequote:Op zondag 26 juli 2026 12:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Mwah, dat vind ik zelf wel meevallen. Denk dat niemand hier zegt dat hij een slechte rijder is, alleen een slechte verliezer. Ikzelf vind Russell niet echt een absolute topper, maar slecht is hij ook niet nee.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Sommigen (misschien niet jij) doen daarbij alsof hij ook een slechte coureur is. Daar had ik het over.
Ik denk dat ie Norris ook buitencategorie vindt.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Buitencategorie![]()
Hij is niveau Norris.
Ik vind Lecerc meer buitencategorie dan Russell.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat ie Norris ook buitencategorie vindt.
Die had na zijn debuutseizoen iets anders moeten doen dan F1 rijden, maar ja zijn pa heeft hele diepe zakken.quote:
En die rijdt dit seizoen ook niet echt lekker.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vind Lecerc meer buitencategorie dan Russell.
Hoe word je het snelst miljonair in de F1? Door als miljardair in te stappen.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die had na zijn debuutseizoen iets anders moeten doen dan F1 rijden, maar ja zijn pa heeft hele diepe zakken.
Dat is raar, want ik kijk alle races en ik heb zelden iets bijzonders gezien bij die man. Categorie Sainz, leuke coureur voor het middenveld met af en toe een uitschieter. Niks meer, hooguit iets minder.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik kan echt genieten van een herboren Lewis. Ook al heb ik hem vanaf 2021 belachelijk gemaakt.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En die rijdt dit seizoen ook niet echt lekker.
De enige twee aan de top die ik dit seizoen lekker vind rijden zijn Antonelli en *teiltje pakt* Hamilton.
Hadjar had in zijn eerste run gebruikte banden.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hadjar had gewoon nieuwe banden en het verschil was bijna anderhalve tiende. In zijn tweede run had hij problemen. Wat probeer je nou eigenlijk?
Lecerc kon Max in begin 2022 aardig lastig maken. Russell heeft echt hulp bij nodig.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is raar, want ik kijk alle races en ik heb zelden iets bijzonders gezien bij die man. Categorie Sainz, leuke coureur voor het middenveld met af en toe een uitschieter. Niks meer, hooguit iets minder.
Ik vind Norris, Leclerc, Russell, Antonelli en Piastri gelijk opgaan. Allemaal hebben ze absoluut hoge pieken en af en toe een dal. De enige die er echt ver bovenuit steekt is Verstappen. Maar Russell doet echt niet onder voor Antonelli en Norris niet voor Piastri, zoals hier vaak gesuggereerd wordt.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als hij slecht was had hij de formule 1 niet gehaald en geen podium behaaldquote:
Nee, hij had nieuwe banden. Daar is het in de uitzending zelfs uitgebreid over gegaan.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hadjar had in zijn eerste run gebruikte banden.
Slecht naar huidige F1 maatstaven.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als hij slecht was had hij de formule 1 niet gehaald en geen podium behaald
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 26 juli 2026 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was dat niet in het halve seizoen dat hij met een illegale auto reed?quote:Op zondag 26 juli 2026 13:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Lecerc kon Max in begin 2022 aardig lastig maken. Russell heeft echt hulp bij nodig.
Russell echt uitzonderlijke wat ie laten zien is die knakenbak van een Williams op P2 zetten in Spa.
Nee, dat klopte niet, zijn eerste run was op gebruikt, tweede op nieuw.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nee, hij had nieuwe banden. Daar is het in de uitzending zelfs uitgebreid over gegaan.
dat is wel zeker. Fornaroli had dit seizoen wel een plekje in de F1 verdiendquote:Op zondag 26 juli 2026 13:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
Er hadden zoveel F2 kampioenen de plek van Stroll kunnen innemen.
Op een schaal van alle racecoureurs ter wereld is hij natuurlijk topklasse. En zijn starts in de regen zijn ook fantastisch om naar te kijken. Hij kan echt wel iets, maar tegelijkertijd is het ook een enorme koekenbakker en prutser.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jaquote:Op zondag 26 juli 2026 13:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
Effe een andere vraag: Gaan we dit seizoen naar Maleisië?
https://www.formula1.com/(...).1814718980889106837quote:Op zondag 26 juli 2026 13:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Op een schaal van alle racecoureurs ter wereld is hij natuurlijk topklasse. En zijn starts in de regen zijn ook fantastisch om naar te kijken. Hij kan echt wel iets, maar tegelijkertijd is het ook een enorme koekenbakker en prutser.
Voor die 34 miljoen wil ik ook wel een koekenbakker zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Op een schaal van alle racecoureurs ter wereld is hij natuurlijk topklasse. En zijn starts in de regen zijn ook fantastisch om naar te kijken. Hij kan echt wel iets, maar tegelijkertijd is het ook een enorme koekenbakker en prutser.
Ik hoor ook iets over Imola en Portimaõ(sorry voor misspelling)quote:Op zondag 26 juli 2026 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja
Striktgenomen is het de Grand Prix van Bahrein in Maleisië
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |