abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221413368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Klopt, maar dom is maar gedeeltelijk aanleg.
Dom is een betrekkelijk begrip. Tegenwoordig ben je in het westen dom als je op je 20ste jaar nog geen mulitmiljonair bent.
pi_221413369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:40 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Het is wel dat.. iedereen kent die docu inmiddels wel.

Zegt eigenlijk alles het zijn niet de mensen maar de cultuur. (tot op zekere hoogte ik bedoel laten we wel wezen)
Ja want cultuur heeft uiteraard totaal geen invloed op hoe iemand zich ontwikkelt. :P

Kijk, ieder pasgeboren kind die een probleemloze tijd in de baarmoeder heeft gehad (geen genetische defecten, voldoende voeding, niet te veel stress via de moeder enz) zou evenveel kans op een fatsoenlijk leven moeten hebben als een ander, maar mensen worden vaak dom gehouden door hun omgeving.
Hier in Europa hield de kerk de mensen vroeger dom; alles kwam door God en verder moet je niet te veel nadenken.
Denken moet gestimuleerd worden. Dat gebeurt helaas te weinig in de wereld en in veel culturen is er enorm veel bijgeloof en traditie. Denk maar eens aan die ebola-slachtoffers die met openbaar vervoer naar de begraafplaats gebracht worden en voor de begrafenis nog traditioneel met blote handen gewassen worden.
Ja die mensen kijken op een andere manier naar het leven, daar ben ik het mee eens, maar om nou te zeggen dat ze gelijk staan aan ons vind ik een beetje ver gaan.
Voorlichting en educatie is broodnodig in sommige delen van de wereld, men moet op een andere manier leren te denken om hun overlevingskansen te vergroten.
Gezinnen van 20 kinderen waarvan een flink deel vroegtijdig overlijdt en de rest de taak krijgt om later voor de ouders te gaan zorgen is ook niet echt het meest verstandige scenario in deze steeds voller wordende wereld.
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 14:48:02 #203
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221413377
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:47 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja want cultuur heeft uiteraard totaal geen invloed op hoe iemand zich ontwikkelt. :P

Kijk, ieder pasgeboren kind die een probleemloze tijd in de baarmoeder heeft gehad (geen genetische defecten, voldoende voeding, niet te veel stress via de moeder enz) zou evenveel kans op een fatsoenlijk leven moeten hebben als een ander, maar mensen worden vaak dom gehouden door hun omgeving.
Hier in Europa hield de kerk de mensen vroeger dom; alles kwam door God en verder moet je niet te veel nadenken.
Denken moet gestimuleerd worden. Dat gebeurt helaas te weinig in de wereld en in veel culturen is er enorm veel bijgeloof en traditie. Denk maar eens aan die ebola-slachtoffers die met openbaar vervoer naar de begraafplaats gebracht worden en voor de begrafenis nog traditioneel met blote handen gewassen worden.
Ja die mensen kijken op een andere manier naar het leven, daar ben ik het mee eens, maar om nou te zeggen dat ze gelijk staan aan ons vind ik een beetje ver gaan.
Voorlichting en educatie is broodnodig in sommige delen van de wereld, men moet op een andere manier leren te denken om hun overlevingskansen te vergroten.
Gezinnen van 20 kinderen waarvan een flink deel vroegtijdig overlijdt en de rest de taak krijgt om later voor de ouders te gaan zorgen is ook niet echt het meest verstandige scenario in deze steeds voller wordende wereld.
waar zei ik dat :(
- vmi voor intimi -
pi_221413378
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:41 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Asmongod. (dat is een grapje maar hij zit er vaker op dan naast.)
Hij komt echt dom over voor de casual kijker, maar feitelijk heeft hij best wel wat kennis in huis en denkt hij goed na over dingen (hoewel hij ook extreem kort door de bocht kan zijn! _O- )
pi_221413387
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Heel mooi dat je de 'nobele wilde' afzet tegen het sloppenvolk in de grote steden.
Nobele wilden bestaan niet, ja in romantische kinderboekjes, maar 'beschaafde' blanken die voet aan wal zetten op vreemde kusten hebben zich niet echt van hun beste kant laten zien.
Ja ik heb het idee dat Afrikaanse volkeren hier aardig overschat worden. Gemiddeld ligt het iq en de ontwikkeling daar flink wat lager dan hier en dat is echt niet allemaal alleen maar onze fout. Het is ook hun mentaliteit.
pi_221413394
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:48 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
waar zei ik dat :(
Haha nou je zegt dat het niet de mensen zijn maar de cultuur. :P Mijn reactie was ff lekker kort door de bocht ;)
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 14:51:32 #207
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221413399
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:50 schreef ToT het volgende:

[..]
Haha nou je zegt dat het niet de mensen zijn maar de cultuur. :P Mijn reactie was ff lekker kort door de bocht ;)
"tot op zekere hoogte"

mijn eerwaarde
- vmi voor intimi -
pi_221413403
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:51 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
"tot op zekere hoogte"

mijn eerwaarde
Zag ik daar een Freudiaanse vertyping? :P
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 14:53:06 #209
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221413408
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:52 schreef ToT het volgende:

[..]
Zag ik daar een Freudiaanse vertyping? :P
Als je wil insinueren dat ik van Toto houd....

Bekijk deze YouTube-video
- vmi voor intimi -
pi_221413411
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
door veel leerlingen als niet prettig wordt ervaren.
Dit snijdt de kern aan wat mij betreft. Alles moet tegenwoordig maar comfortabel en leuk gevonden worden, de dingen die niet leuk zijn halen we AI wel bij. Handig? ja. Slechte ontwikkeling? Ook ja wat mij betreft, want we krijgen inderdaad echt een ontzettend domme generatie.
pi_221413413
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:47 schreef ToT het volgende:

[..]

Cultuur is vooral afhankelijk van de locatie waar je geboren wordt. Een eskimo ontwikkelt zich heel anders dan een woestijnbewoner.
Maar ook locaties die veel dichter bij elkaar liggen kunnen zorgen voor hemelsbrede verschillen in cultuur en opvoeding.
Kijk maar naar Europa. Heel klein stukje grond, maar de verschillen zijn nog steeds niet echt te overbruggen.
Taal, gewoontes, keukens, tradities, wetten, klimaat, mentaliteit enz.
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 14:53:56 #212
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221413414
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:53 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dit snijdt de kern aan wat mij betreft. Alles moet tegenwoordig maar comfortabel en leuk gevonden worden, de dingen die niet leuk zijn halen we AI wel bij. Handig? ja. Slechte ontwikkeling? Ook ja wat mij betreft, want we krijgen inderdaad echt een ontzettend domme generatie.
Dit dus. Echt tief op. Leren zul je crapuul.
- vmi voor intimi -
  donderdag 23 juli 2026 @ 14:54:46 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221413417
Uit de OP:
quote:
"Het is een gevoel van de warmte van de ondergaande zon liggen als ouders en leraren."
Ehm... dit is een quote van mijnheer zelf? De man die door te lezen en schrijven zijn gedachten beter kan formuleren? Dan zal het wel aan mijn middelmatigheid liggen dat ik het niet snap.
quote:
“Je ziet nu een klasse van middelmatigen, die ook niet helemaal het lot aan zichzelf te danken hebben, maar niet klaargemaakt zijn voor deze wereld en door hun leraren verwaarloosd zijn"
Tja, als de randvoorwaarden niet adequaat zijn kan het onderwijs ook niet optimaal functioneren. Beetje makkelijk vingerwijzen van mijnheer.

/disclaimer: allee OP gelezen
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_221413420
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:53 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Als je wil insinueren dat ik van Toto houd....

Bekijk deze YouTube-video
Oh ik dacht dat je naar Africa refereerde! :T
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 14:56:25 #215
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221413423
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:55 schreef ToT het volgende:

[..]
Oh ik dacht dat je naar Africa refereerde! :T
Zie je hoe dat zo een eigen leven gaat leiden als je niet oppast?

:D
- vmi voor intimi -
pi_221413425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er valt natuurlijk wel heel wat aan te merken op de kwaliteit van ons onderwijs, maar dit soort uitspraken zijn, als je ze breed over de hele maatschappij trekt, ook niet echt waar:
[..]
De gewone Jan met de Pet van mijn grootouders generatie sprak vaak alleen de eigen taal en hoogstens wat basiszinnetjes Engels of Duits. En die gingen ook niet Tolstoj zitten lezen of iets dergelijks.
Mijn idee. Ik ben trouwens op het VWO (2005) wel getraind om fatsoenlijk Duits en Frans te kunnen lezen.
Dat laatste kan ik niet echt meer maar dat eerst gaat me na wat oefenen nog steeds redelijk goed af.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221413427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, dit gaat om de thematiek. Verplicht dat boek lezen over Syrische vluchtelinge die goed kon zwemmen en hier een kans en een badpak kreeg… en dat boek over die minderjarige getinte crimineel met een zielige jeugd en gangs.

Boek over tweede Wereldoorlog is niet eens een optie.
Wat maakt deze oorlog dan zo speciaal voor jou? Want het is er slechts eentje uit vele miljoenen oorlogen en oorlogjes die in het verleden gevochten werden.
pi_221413429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:56 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Zie je hoe dat zo een eigen leven gaat leiden als je niet oppast?

:D
Ah well...

Maar goed, ongeacht wat de oorzaak is; iemand die bijvoorbeeld in Somalië is geboren en getogen en dan ineens hier naar Europa komt zal een redelijk andere instelling, ontwikkeling en mentaliteit hebben dan de mensen hier. :)
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 14:57:49 #219
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221413430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:57 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat maakt deze oorlog dan zo speciaal voor jou? Want het is er slechts eentje uit vele miljoenen oorlogen en oorlogjes die in het verleden gevochten werden.
Nou het was wel een flinke hoor. EN we hebben er beeld en geluid van?
- vmi voor intimi -
pi_221413434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:57 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nou het was wel een flinke hoor. EN we hebben er beeld en geluid van?
Ja en er deden best veel landen aan mee zoals de naam al suggereert.
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 14:59:21 #221
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221413441
quote:
11s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:54 schreef Moonah het volgende:
Uit de OP:
[..]
Ehm... dit is een quote van mijnheer zelf? De man die door te lezen en schrijven zijn gedachten beter kan formuleren? Dan zal het wel aan mijn middelmatigheid liggen dat ik het niet snap.
[..]
Tja, als de randvoorwaarden niet adequaat zijn kan het onderwijs ook niet optimaal functioneren. Beetje makkelijk vingerwijzen van mijnheer.

/disclaimer: allee OP gelezen
Nog meer excuses voor wat we allemaal weten maar niemand mag zeggen.
- vmi voor intimi -
pi_221413445
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:49 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja ik heb het idee dat Afrikaanse volkeren hier aardig overschat worden. Gemiddeld ligt het iq en de ontwikkeling daar flink wat lager dan hier en dat is echt niet allemaal alleen maar onze fout. Het is ook hun mentaliteit.
Juist. Terwijl onze mentaliteit en ons gedrag onbesproken dient te blijven?
IQ is een momentopname, zegt dus geen moer over het IQ van een heel volk.
pi_221413446
quote:

[..]
Zie hier het bewijs dat meer AI niet per sé een verbetering is mensen.
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 15:00:03 #224
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221413447
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:58 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja en er deden best veel landen aan mee zoals de naam al suggereert.
Echt zo een dat je zegt, nou die mag wel in de top 3!
- vmi voor intimi -
pi_221413452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Juist. Terwijl onze mentaliteit en ons gedrag onbesproken dient te blijven?
Mwah.... _O-
pi_221413457
quote:

[..]
Nederlands grondgebied.
pi_221413463
quote:

[..]
Oh wow.
pi_221413468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:05 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Oh wow.
Echt he! _O-
pi_221413475
Dus feitelijk zouden mensen op een universiteit en op een VMBO-BB globaal het zelfde IQ moeten hebben?
Want IQ is maar een momentopname en zegt verder niets.
pi_221413477
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nederlands grondgebied.
Goed punt. Heel goed punt. Maar was je er bij?
pi_221413495
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Goed punt. Heel goed punt. Maar was je er bij?
Klinkt als een creationist die met een historicus zit te praten over het ontstaan van het universum.
pi_221413512
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En wat is dan het probleem als ze wel een praktosche opleiding doen en daar hun beroep van maken?

Er zijn genoeg jongeren die van vwo uiteindelijk op een lager niveau uitkomen, omdat ze gewoon niet geinteresseerd zijn in theoretische kennis. En daar is niets mis mee. Het feit dat je het vwo zou kunnen halen, betekent niet dat je het ook moet halen.
Omdat je in deze maatschappij ook een theoretische basis moet hebben anders kun je in de supermarkt het blik tomatensoep niet onderscheiden van een blik bonen.

Of nog gevaarlijker bijsluiters van medicatie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 juli 2026 @ 15:13:31 #233
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221413517
Klinkt voornamelijk als een prototype ChatGPT beta 0.01 die zwaar aan het hallucineren is, met als prompt, doe alsof je dronken bent.

Maar goed, dat zijn we inmiddels gewend, het is wel vermakelijk soms zo veel zweefteven gewauwel zonder enig waarneembare gedachtenstructuur :')
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 23 juli 2026 @ 15:14:49 #234
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221413524
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:37 schreef ToT het volgende:

Ik zou de gemiddelde Afrikaan niet even ontwikkeld als een westerling willen noemen.
Ja, laten we er nog even wat stokoude racistische rassenleer ingooien, laten we nog meer users van dit forum wegjagen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 23 juli 2026 @ 15:16:18 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221413539
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mijn idee. Ik ben trouwens op het VWO (2005) wel getraind om fatsoenlijk Duits en Frans te kunnen lezen.
Dat laatste kan ik niet echt meer maar dat eerst gaat me na wat oefenen nog steeds redelijk goed af.
Is dat geen vereiste meer bij taal als examenvak dan? Wij moesten bij Duits op de HAVO ook gewoon Duitse boeken lezen...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 15:17:28 #236
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221413546
quote:
13s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:14 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja, laten we er nog even wat stokoude racistische rassenleer ingooien, laten we nog meer users van dit forum wegjagen.
Ontwikkeling zegt niks over potentie, om maar te zwijgen van economische factoren. Waar zou jij je kind willen laten opgroeien?
- vmi voor intimi -
  donderdag 23 juli 2026 @ 15:18:47 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221413551
quote:

[..]
Agossie, de "dat mag je niet zeggen" toch een klassiekertje O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door vul_maar_in op 23-07-2026 15:39:10 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 23 juli 2026 @ 15:18:50 #238
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221413552
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Omdat je in deze maatschappij ook een theoretische basis moet hebben anders kun je in de supermarkt het blik tomatensoep niet onderscheiden van een blik bonen.

Of je gelooft elke klaploperinfluencer die iets verkondigt op social media omdat je liever plaatjes kijkt dan dingen via tekst of een artikel tot je te nemen. Of je neemt desinformatie voor waar aan (want begrijpend lezen wordt door de huidige oudergeneratie te ingewikkeld gevonden voor hun kinderen en dus willen ze ervan af).
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 15:19:07 #239
5428 crew  miss_sly
pi_221413554
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:16 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Is dat geen vereiste meer bij taal als examenvak dan? Wij moesten bij Duits op de HAVO ook gewoon Duitse boeken lezen...
Zeker wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221413567
quote:

[..]
Scholing en ontwikkeling.
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 15:21:16 #241
5428 crew  miss_sly
pi_221413574
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Theoretische basis. Eens. Maar jongeren die echt niet kunnen of willen ga je met dwang niet aan boord houden. Dan kun je ze beter meer praktisch opleiden en daarnaast een theoretische basis meegeven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221413586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:17 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ontwikkeling zegt niks over potentie, om maar te zwijgen van economische factoren. Waar zou jij je kind willen laten opgroeien?
Dit dus idd!
Mijn ex komt uit het buitenland. We zaten er over te denken om naar haar land van afkomst te emigreren, maar zij maakte zich enorme zorgen over de scholing die ons zoontje daar zou krijgen en wat voor toekomst hij dan zou hebben.
pi_221413590
quote:

Huh?
  donderdag 23 juli 2026 @ 15:24:36 #244
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221413598
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:23 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Huh?
Quod erat demonstrandum.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 15:25:04 #245
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221413600
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Quod erat demonstrandum.
Kijk deze wijsneus met zijn Latijn.

Pak hem!
- vmi voor intimi -
pi_221413602
Ik geloof het meteen dat mensen steeds dommer en minder ontwikkeld worden, met name de jeugd. Ook doordat ze niet meer uitgedaagd of getriggerd worden om hun belangstelling te verruimen. En dan laat ik in het midden waar dat door komt.

Je ziet het ook aan de muziek. Die wordt ook steeds dommer, steeds meer Nederlandstalige en anderstalige feestmuziek die het gros dan geweldig vindt. In mijn jeugd zeiden we altijd Nederlandstalige muziek is voor bejaarden en gehandicapten (ik zeg dat nu nog steeds). Was echt geen jongere toen die daar van hield.
pi_221413608
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:23 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Huh?
Volkeren die in bittere armoede met veel bijgeloof en nauwelijks onderwijs opgegroeid zijn, staan gelijk aan ons qua intelligentie en ontwikkeling. Ze kijken alleen maar anders naar het leven dan wij.
pi_221413619
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik geloof het meteen dat mensen steeds dommer en minder ontwikkeld worden, met name de jeugd. Ook doordat ze niet meer uitgedaagd of getriggerd worden om hun belangstelling te verruimen. En dan laat ik in het midden waar dat door komt.

Je ziet het ook aan de muziek. Die wordt ook steeds dommer, steeds meer Nederlandstalige en anderstalige feestmuziek die het gros dan geweldig vindt. In mijn jeugd zeiden we altijd Nederlandstalige muziek is voor bejaarden en gehandicapten (ik zeg dat nu nog steeds). Was echt geen jongere toen die daar van hield.
Sow, inderdaad met muziek ja.

Maar TikTok en dergelijke zijn ook een grote oorzaak. Dat maakt de mensen lui en zorgt dat de aandachtsspanne vermindert.
pi_221413621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:25 schreef bloodymary1 het volgende:

Nou......

Heb je bepaalde muziek uit de jaren 80 en 90 wel eens gehoord?
Ja,daar zijn heel veel goede nummers gemaakt maar ook complete bagger waar je nu van denkt;
Hoe dan??!!

_O-
pi_221413623

Even een gifje om de aandacht weer bij het topic te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')