Nederlands grondgebied.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat maakt deze oorlog dan zo speciaal voor jou? Want het is er slechts eentje uit vele miljoenen oorlogen en oorlogjes die in het verleden gevochten werden.
Oh wow.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
IQ is een momentopname, zegt dus geen moer over het IQ van een heel volk.
Klinkt als een creationist die met een historicus zit te praten over het ontstaan van het universum.quote:Op donderdag 23 juli 2026 15:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Goed punt. Heel goed punt. Maar was je er bij?
Omdat je in deze maatschappij ook een theoretische basis moet hebben anders kun je in de supermarkt het blik tomatensoep niet onderscheiden van een blik bonen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wat is dan het probleem als ze wel een praktosche opleiding doen en daar hun beroep van maken?
Er zijn genoeg jongeren die van vwo uiteindelijk op een lager niveau uitkomen, omdat ze gewoon niet geinteresseerd zijn in theoretische kennis. En daar is niets mis mee. Het feit dat je het vwo zou kunnen halen, betekent niet dat je het ook moet halen.
Ja, laten we er nog even wat stokoude racistische rassenleer ingooien, laten we nog meer users van dit forum wegjagen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:37 schreef ToT het volgende:
Ik zou de gemiddelde Afrikaan niet even ontwikkeld als een westerling willen noemen.
Is dat geen vereiste meer bij taal als examenvak dan? Wij moesten bij Duits op de HAVO ook gewoon Duitse boeken lezen...quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn idee. Ik ben trouwens op het VWO (2005) wel getraind om fatsoenlijk Duits en Frans te kunnen lezen.
Dat laatste kan ik niet echt meer maar dat eerst gaat me na wat oefenen nog steeds redelijk goed af.
Ontwikkeling zegt niks over potentie, om maar te zwijgen van economische factoren. Waar zou jij je kind willen laten opgroeien?quote:Op donderdag 23 juli 2026 15:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, laten we er nog even wat stokoude racistische rassenleer ingooien, laten we nog meer users van dit forum wegjagen.
Agossie, de "dat mag je niet zeggen" toch een klassiekertjequote:Op donderdag 23 juli 2026 15:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, laten we er nog even wat stokoude racistische rassenleer ingooien, laten we nog meer users van dit forum wegjagen.
Of je gelooft elke klaploperinfluencer die iets verkondigt op social media omdat je liever plaatjes kijkt dan dingen via tekst of een artikel tot je te nemen. Of je neemt desinformatie voor waar aan (want begrijpend lezen wordt door de huidige oudergeneratie te ingewikkeld gevonden voor hun kinderen en dus willen ze ervan af).quote:Op donderdag 23 juli 2026 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat je in deze maatschappij ook een theoretische basis moet hebben anders kun je in de supermarkt het blik tomatensoep niet onderscheiden van een blik bonen.
Of nog gevaarlijker bijsluiters van medicatie.
Zeker wel.quote:Op donderdag 23 juli 2026 15:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Is dat geen vereiste meer bij taal als examenvak dan? Wij moesten bij Duits op de HAVO ook gewoon Duitse boeken lezen...
Scholing en ontwikkeling.quote:Op donderdag 23 juli 2026 15:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Theoretische basis. Eens. Maar jongeren die echt niet kunnen of willen ga je met dwang niet aan boord houden. Dan kun je ze beter meer praktisch opleiden en daarnaast een theoretische basis meegeven.quote:Op donderdag 23 juli 2026 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat je in deze maatschappij ook een theoretische basis moet hebben anders kun je in de supermarkt het blik tomatensoep niet onderscheiden van een blik bonen.
Of nog gevaarlijker bijsluiters van medicatie.
Dit dus idd!quote:Op donderdag 23 juli 2026 15:17 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ontwikkeling zegt niks over potentie, om maar te zwijgen van economische factoren. Waar zou jij je kind willen laten opgroeien?
Huh?quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:59 schreef Hiddendoe het volgende:
IQ is een momentopname, zegt dus geen moer over het IQ van een heel volk.
Quod erat demonstrandum.quote:
Volkeren die in bittere armoede met veel bijgeloof en nauwelijks onderwijs opgegroeid zijn, staan gelijk aan ons qua intelligentie en ontwikkeling. Ze kijken alleen maar anders naar het leven dan wij.quote:
Sow, inderdaad met muziek ja.quote:Op donderdag 23 juli 2026 15:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik geloof het meteen dat mensen steeds dommer en minder ontwikkeld worden, met name de jeugd. Ook doordat ze niet meer uitgedaagd of getriggerd worden om hun belangstelling te verruimen. En dan laat ik in het midden waar dat door komt.
Je ziet het ook aan de muziek. Die wordt ook steeds dommer, steeds meer Nederlandstalige en anderstalige feestmuziek die het gros dan geweldig vindt. In mijn jeugd zeiden we altijd Nederlandstalige muziek is voor bejaarden en gehandicapten (ik zeg dat nu nog steeds). Was echt geen jongere toen die daar van hield.
Nou......quote:Op donderdag 23 juli 2026 15:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik geloof het meteen dat mensen steeds dommer en minder ontwikkeld worden, met name de jeugd. Ook doordat ze niet meer uitgedaagd of getriggerd worden om hun belangstelling te verruimen. En dan laat ik in het midden waar dat door komt.
Je ziet het ook aan de muziek. Die wordt ook steeds dommer, steeds meer Nederlandstalige en anderstalige feestmuziek die het gros dan geweldig vindt. In mijn jeugd zeiden we altijd Nederlandstalige muziek is voor bejaarden en gehandicapten (ik zeg dat nu nog steeds). Was echt geen jongere toen die daar van hield.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |