SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
Nou de CEO is een goede vriendin van Putin , dus dat scheelt ookquote:Op woensdag 22 juli 2026 10:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat ze dat wel overwegen als vergelding om maar lukraak dc's op te blazen waar stringetjes, ps5 en en aliemeuk-express wordt overgeslagen.
Dan is die vrouw vast knap.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou de CEO is een dikke vriendin van Putin , dus dat scheelt ook
nee absoluut nietquote:
quote:AI-overzicht
Tatyana Kim (voorheen Bakalchuk), CEO en oprichter van het Russische e-commercebedrijf Wildberries, staat inderdaad bekend als een trouwe bondgenoot van Vladimir Poetin.
Zij heeft nauwe banden met het Kremlin.
Zo is ze onder meer bestuurslid van het door Poetin opgerichte Pan-Russische Volksfront, een politieke en maatschappelijke coalitie.
Dankzij deze loyaliteit aan het Kremlin kan haar bedrijf al jaren ongestoord opereren in Rusland, ondanks verschillende ernstige incidenten.
Sinds de invasie van Oekraïne is Wildberries volgens westerse en Oekraïense inlichtingendiensten uitgegroeid tot een belangrijke speler in de Russische oorlogseconomie, onder meer door de verkoop van tactische militaire uitrusting en componenten voor drones.
Tot nu toe heeft Rusland altijd inderdaad enkel puur militaire doelwitten aangevallen inderdaad.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine haalt wel de toorn van Rusland over zich heen om in Oekraïne ook maar lukraak civiele gebouwen te gaan raken zoals bedrijven en huizen.
Zulke acties als hier maken een dergelijke beslissing niet legaal maar wel begrijpelijk.
Alle mensen die niet dagelijks louter kremlin.ru zitten te F5'en weten dat dat vanaf dag 1 al gebeurt.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:23 schreef phpmystyle het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat ze dat wel overwegen
Hoop afzwaaiers en wellicht - maar zeker niet bewezen - artilleristen en soldaten die buiten hun mandaat om niet militaire targets raken. Indien dat waar is betekent dat niet dat Oekraïne als zwakkere partij (geen nukes) dat wel zou mogen doen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft Rusland altijd inderdaad enkel puur militaire doelwitten aangevallen inderdaad.
Flikker toch een eind op man
quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoop afzwaaiers en wellicht - maar zeker niet bewezen - artilleristen en soldaten die buiten hun mandaat om niet militaire targets raken. Indien dat waar is betekent dat niet dat Oekraïne als zwakkere partij (geen nukes) dat wel zou mogen doen.
quote:Tatyana Kim (voorheen Bakalchuk), CEO en oprichter van het Russische e-commercebedrijf Wildberries, staat inderdaad bekend als een trouwe bondgenoot van Vladimir Poetin.
maar dit zal zeker meespelenquote:Oekraïne opent aanval op Poetins 'favoriete' miljardair: dit is de duistere wereld achter de rijkste vrouw van Rusland | Foto | hln.be
Wellicht was dit ook een afzwaaier.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoop afzwaaiers en wellicht - maar zeker niet bewezen - artilleristen en soldaten die buiten hun mandaat om niet militaire targets raken. Indien dat waar is betekent dat niet dat Oekraïne als zwakkere partij (geen nukes) dat wel zou mogen doen.
Hmm, niet slecht, niet goed. Venijnig koppie.quote:
Ondenkbaar met die Westerse superieure wapens.quote:
ze is eigenaresse van die tent . Zuid Koreaansquote:Op woensdag 22 juli 2026 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hmm, niet slecht, niet goed. Venijnig koppie.
Een vrouwelijke CEO. En dan zeggen sommigen dat Rusland een masculien landje is
Welke westerse wapens....?quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ondenkbaar met die Westerse superieure wapens.
Tis goed met je.quote:
Geen westerse wapens, dus.quote:
Anyway, zoals Wildberries aangaf alleen de officiële kanalen geloven, wie weet heeft een medewerker wel een sigaret aangestoken op een gevaarlijke plek. Kan allemaal he.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ondenkbaar met die Westerse superieure wapens.
Daar trappen we niet in.
Het is wel DE manier om de economie van Moscow plat te leggen, ze leveren ook aan het MKB van Moscowquote:Op woensdag 22 juli 2026 10:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
overzicht van de wildberries centra.
[ afbeelding ]
Aantal hele grote in drone range. Verwacht dat er nog wel 2 of 3 verdwenen zijn eind deze week.
quote:Heftige brand nadat Russische 'Amazon' weer is getroffen door Oekraïense drones
Een Russische online retailer is woensdag opnieuw getroffen door Oekraïense drones. De directeur van het bedrijf spreekt van meerdere gewonden.
Zaterdag werd het bedrijf ook al getroffen. Toen kwamen naar verluidt acht personen om het leven. Wildberries zoals het bedrijf heet is volgens Oekraïne een legitiem doel omdat er ook militaire spullen aan het Rusissche leger worden verkocht.
Het is de grootste online retailer van Rusland en wordt daarom ook wel de Russische Amazon genoemd. De eigenaresse heeft nauwe banden met Vladimir Poetin.
Volgens deskundigen is Wildberries een knooppunt in de Russische MKB economie.
Dat kan als dat blijkt uit onderzoek van de Russische autoriteiten.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Anyway, zoals Wildberries aangaf alleen de officiële kanalen geloven, wie weet heeft een medewerker wel een sigaret aangestoken op een gevaarlijke plek. Kan allemaal he.
Er moeten nu ook burgerdoelen worden aangevallen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 22:06 schreef skysherrif het volgende:
Gerucht dat Andriy Biletskyi de nieuwe commandant van de landmacht wordt.
Wat rus zegt is van generlei waarde.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan als dat blijkt uit onderzoek van de Russische autoriteiten.
Het ging idd om de componenten die vrijwilligers bestellen/doneren aan militairen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:34 schreef inslagenreuring het volgende:
Er zijn vooral particulieren en ondernemers de hele zooi kwijt door deze ellende (wat niet wil zeggen dat het geen legitiem doelwit zou zijn).
Hetzelfde gold voor aanvallen op nova poshta in Oekraïne.
We zullen wel vaker onorthodoxe doelen zien met de nieuwe Oekraïnse filosofie van 'weaken the russian economy'.
zijn vriendin Tatyana Kim zal Putin wel gebeld hebben met de vraag wat Putin er aan gaat doen , dit kost haar vele miljoenen dollarsquote:Op woensdag 22 juli 2026 10:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het ging idd om de componenten die vrijwilligers bestellen/doneren aan militairen.
Zuigt wel idd voor de normale mensen, maar elke manier om de oorlog voor Rusland duurder te maken helpt.
Poetin kan nog steeds morgen zijn handje omhoog doen, en dan stopt de oorlog.
Nee, die houd haar smoel dicht, anders is zij de volgende die geplukt wordt.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zijn vriendin Tatyana Kim zal Putin wel gebeld hebben met de vraag wat Putin er aan gaat doen , dit kost haar vele miljoenen dollars
Putin zal wel boos zijn nu
zelfs echtscheidingen gaan in Ruzzia gepaard met schietpartijen kennelijkquote:Op woensdag 22 juli 2026 10:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, die houd haar smoel dicht, anders is zij de volgende die geplukt wordt.
quote:De oprichtster van de online marktplaats Wildberries, Tatyana Kim, heeft bekendgemaakt dat zij en haar ex-man, Vladislav Bakalchuk, tot een overeenkomst zijn gekomen die voor beide partijen acceptabel is, meldt Orda.kz.
De rechtbank van Moskou heeft de zaak over de verdeling van de bezittingen tussen de ex-echtgenoten officieel afgewezen nadat de twee een schikkingsovereenkomst hadden getekend.
Vandaag hebben we eindelijk een einde gemaakt aan de procedure rond de verdeling van de bezittingen na de scheiding.
We hebben een schikking getroffen met mijn ex-man op voorwaarden die voor beide partijen acceptabel zijn.
Ik ben blij dat we tot een overeenkomst zijn gekomen. Dat is een volwassen beslissing.
Kim schreef dit op haar Telegram-kanaal.
De rechtbank bevestigde dat de schikking op 6 november 2025 door een uitspraak in hoger beroep was goedgekeurd.
Bakalchuk had ten tijde van publicatie nog geen commentaar gegeven op de uitspraak en de details van de schikking zijn nog niet openbaar gemaakt.
Het zakelijke conflict tussen het voormalige echtpaar dateert van juni 2024, toen Tatyana Kim de fusie van Wildberries en Russ aankondigde – een stap waartegen haar ex-man zich verzette.
Bakalchuk spande een rechtszaak aan tegen Kim en beide bedrijven, met de eis dat de overdracht van activa ongeldig zou worden verklaard.
Het conflict escaleerde al snel dramatisch.
Bij een vuurwissel nabij het Wildberries-kantoor in Moskou vielen twee doden en tien gewonden, onder wie drie politieagenten.
Kim omschreef het incident als een poging tot bedrijfsoverval, terwijl Bakalchuk beweerde dat hij voor onderhandelingen was gekomen en "geen schietpartij had verwacht".
Later circuleerde er online een video waarop te zien was hoe Vladislav Bakalchuk naast de Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov zat, die zwoer "Tatjana terug te brengen naar haar familie".
Bovendien had Wildberries begin juli net de voorwaarden gewijzigd zodat schade door oorlogshandelingen onder overmacht vallen. Waardoor ze geen schade hoeven uit te keren.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het ging idd om de componenten die vrijwilligers bestellen/doneren aan militairen.
Zuigt wel idd voor de normale mensen, maar elke manier om de oorlog voor Rusland duurder te maken helpt.
Poetin kan nog steeds morgen zijn handje omhoog doen, en dan stopt de oorlog.
Ja, ze namen het begrip "hostile takeover" iets te letterlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zelfs echtscheidingen gaan in Ruzzia gepaard met schietpartijen kennelijk
Ramzam Kadyrov was er ook van de (schiet) partij
[..]
Ja, 10 dagen ervoor.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bovendien had Wildberries begin juli net de voorwaarden gewijzigd zodat schade door oorlogshandelingen onder overmacht vallen. Waardoor ze geen schade hoeven uit te keren.
Ze werken nu weliswaar aan een 'vrijwillige compensatie'. Maar wat daarvan terecht komt is maar de vraag.
Behoorlijk 'toevallig' inderdaad.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, 10 dagen ervoor.
Dan vraag je je af.....
Toch benieuwd wie die gebouwen gaat betalen dan. Want je zou verwachten dat de verzekeringen in rusland ook nu zulke voorwaarden hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bovendien had Wildberries begin juli net de voorwaarden gewijzigd zodat schade door oorlogshandelingen onder overmacht vallen. Waardoor ze geen schade hoeven uit te keren.
Ze werken nu weliswaar aan een 'vrijwillige compensatie'. Maar wat daarvan terecht komt is maar de vraag.
Compleet delusional.quote:Bloomberg reports the Kremlin has hardened its position on negotiations to end the war. According to people close to the Kremlin, Vladimir Putin no longer intends to return occupied parts of Sumy and Kharkiv regions and now plans to retain them as buffer zones. The report says he remains committed to seizing all of Donetsk region and is prepared to resume negotiations only after that objective is achieved.
https://x.com/NOELreports/status/2079846176690454819
OP doen?quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
overzicht van de wildberries centra.
[ afbeelding ]
Aantal hele grote in drone range. Verwacht dat er nog wel 2 of 3 verdwenen zijn eind deze week.
Die leven echt in een compleet andere wereld. Maar die interne coup komt er.quote:
Die gebouwen zijn maar een fractie van de schadequote:Op woensdag 22 juli 2026 10:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch benieuwd wie die gebouwen gaat betalen dan. Want je zou verwachten dat de verzekeringen in rusland ook nu zulke voorwaarden hebben.
Doorgaans vallen kernrampen, natuurrampen en oorlogsschade onder 'Force majeure' en die worden uitgesloten in de polisvoorwaarden van verreweg de meeste verzekeringen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch benieuwd wie die gebouwen gaat betalen dan. Want je zou verwachten dat de verzekeringen in rusland ook nu zulke voorwaarden hebben.
Je gaat uit van een sterk antropocentrisch wereldbeeld, het universum en het leven hebben daar geen boodschap en schijt aan. De Deinococcus radiodurans kan zelfs prima zonder mensheid, dieren en insecten overlevenquote:Op woensdag 22 juli 2026 12:34 schreef theunderdog het volgende:
Denk even mee, we zitten aan het einde van deze oorlog. Oekraine heeft 'gewonnen'. Rusland zit economisch op zijn gat, militair vernederd. Hoe zorgen wij ervoor dat Rusland uit wanhoop niet gebruik maakt van kernwapens? ja, de kans is buitengewoon klein. Nagenoeg 0. Maar toch lijkt mij het wel belangrijk dat er een 'plan' is om Rusland tegen te kunnen houden.
???quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Je gaat uit van een sterk antropocentrisch wereldbeeld, het universum en het leven hebben daar geen boodschap en schijt aan. De Deinococcus radiodurans kan zelfs prima zonder mensheid, dieren en insecten overleven
Ik vraag het me af. Als Poetin zijn lot bezegeld heeft met deze oorlog en het de dood of de gladiolen is zie ik het hem nog wel doen. "Als ik niet kan winnen, dan trek ik iedereen mee de afgrond in"quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:34 schreef theunderdog het volgende:
Hoe zorgen wij ervoor dat Rusland uit wanhoop niet gebruik maakt van kernwapens? ja, de kans is buitengewoon klein. Nagenoeg 0.
Ja. Die kans is niet 0. Dus hoe voorkomen we dat.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Als Poetin zijn lot bezegeld heeft met deze oorlog en het de dood of de gladiolen is zie ik het hem nog wel doen. "Als ik niet kan winnen, dan trek ik iedereen mee de afgrond in"
Op dit moment doen we daar niets aan.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Die kans is niet 0. Dus hoe voorkomen we dat.
Ik zou het nog redelijk vinden om Rusland de Krim te geven als ze echt serieus op zoek zouden zijn naar een einde van dit conflict en Poetin dat thuis als een overwinning zou kunnen presenteren.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Die kans is niet 0. Dus hoe voorkomen we dat.
Ik zie niet helemaal in hoe dit een antwoord is op mijn vraag. Dat Putin een klootzak is hoef je mij niet van te overtuigen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik zou het nog redelijk vinden om Rusland de Krim te geven als ze echt serieus op zoek zouden zijn naar een einde van dit conflict en Poetin dat thuis als een overwinning zou kunnen presenteren.
Probleem is dat er met Poetin niet meer in alle redelijkheid te onderhandelen valt, dus concessies weggeven in de hoop dat dit tot een vreedzaam einde van dit conflict zou leiden heeft geen enkele zin. Je stimuleert Rusland alleen maar om dan nog meer op te eisen.
Dan luistert er niemand meer naar zijn opdrachten.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:53 schreef Discombobulate het volgende:
Als Poetin zijn lot bezegeld heeft met deze oorlog
Je moet niet 'bang' zijn voor Russische dreigementen omtrent Nukes. Dat is onzin. Maar een plan voor een 'stel dat' scenario is toch wel handig??quote:Op woensdag 22 juli 2026 13:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan luistert er niemand meer naar zijn opdrachten.
Denk je soms dat het daar een nette democratie is, waar hij het nog voor het zeggen heeft tot de volgende president ingezworen wordt ofzo?
Maar goed, weet dat ik tegen een nihilist praat die zich letterlijk vanaf dag 1 al zit af te beren op "nukes".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |