Ook echt alleen oog voor de tegenstanderquote:
Enkeltje El Salvador voor die Venezolaanse gangmember met zn tattoosquote:Op zondag 19 juli 2026 23:12 schreef Pistolero het volgende:
Laat ICE die racist maar direct afvoeren.
Zo veel pauzes, dan moet het wel een sport zijnquote:Op zondag 19 juli 2026 23:11 schreef Mykonos het volgende:
Dubieuze tt, ik weet niet of we het schouwspel van vanavond een sport kunnen noemen
Zidane blijft onovertroffenquote:Op zondag 19 juli 2026 23:13 schreef Fretwork het volgende:
Wel getuige van de lekkerste Wk finale overtreding sinds Nigel de Jong
Zijn eerste 3 zijn ingetrokkenquote:
Was ook wel erg lekker jaquote:
Wat zijn de artiesten?quote:
Shakira gooit de heupjes weer losquote:
Argentinië na penalty'squote:
Mooie jinx, vriendquote:Op zondag 19 juli 2026 23:12 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ondenkbaar dat Spanje de boel niet wint.
Samequote:Op zondag 19 juli 2026 23:25 schreef franklop het volgende:
16-0
Toch blijf je het gevoel houden dat Argentinië dit wint
Lijkt mij ook weinig aan de handquote:Op zondag 19 juli 2026 23:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit hoort een goal te zijn. Ik zie niet wat hier aan de hand is.
Dit heeft bijna alles met Spanje te maken.quote:Op zondag 19 juli 2026 23:30 schreef Mykonos het volgende:
Alle Engelsen thuis vragen zich af hoe ze in godsnaam van dit Argentinië hebben verloren
Bal nog even wegtrappen. Mag gewoon.quote:Op zondag 19 juli 2026 23:31 schreef Pistolero het volgende:
Dat is geel voor Messi.
Niks gegeven uiteraard.
Mag hopen dat ie nog snel gewisseld wordt.quote:Op zondag 19 juli 2026 23:33 schreef DeeBee het volgende:
Yamal schiet een penalty naar Manhattan straks
We zijn hard op weg naar een gitzwart scenario.quote:Op zondag 19 juli 2026 23:33 schreef DeeBee het volgende:
Yamal schiet een penalty naar Manhattan straks
Ik denk dat ze wachten tot de penalties voordat ze daarmee beginnen.quote:Op zondag 19 juli 2026 23:39 schreef Mykonos het volgende:
Er hangt een Argentijnse doelpoging in de lucht
Prima goal.quote:Op zondag 19 juli 2026 23:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nico heeft inmiddels de dozen uitgedaan. @:deebee
Die slaapt allangquote:Op zondag 19 juli 2026 23:41 schreef noodgang het volgende:
Mag dit van Trump, een beetje Europe draaien in ZIJN finale?
Ajaxbonusquote:Op zondag 19 juli 2026 23:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ook wel bijzonder dat Tagliafico maar met alles weg blijft komen.
Hem is vertaald dat dit America is!quote:Op zondag 19 juli 2026 23:41 schreef noodgang het volgende:
Mag dit van Trump, een beetje Europe draaien in ZIJN finale?
Iets minder ruim dan je dacht denk ikquote:
Doelpunt vieren duurde al wel 2 minuten ofzo. Maar oogt wat veel jaquote:
Er lag ook nog iemand met een blessure vrij lang. Maar 5 minuten is wel veel.quote:Op zondag 19 juli 2026 23:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Doelpunt vieren duurde al wel 2 minuten ofzo. Maar oogt wat veel ja
Moest je nou echt net vuurwerk afsteken?quote:
Fenomeen Unai Simon bijna een heel toernooi zonder tegendoelpunten, terwijl de hele wereld schreeuwde om Raya of Garcia. Erg mooi.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:03 schreef Mykonos het volgende:
Enige tegengoal van België dus we weten ook wie de morele winnaar van dit WK is
Waarom moest Olmo eraf?quote:Op maandag 20 juli 2026 00:06 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Spanje gewoon indrukwekkend dit WK. Stel je voor dat Lamine en Nico Williams wél fit waren.
Had nog een voorraadje liggen!quote:Op maandag 20 juli 2026 00:06 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Moest je nou echt net vuurwerk afsteken?
Ja ook met afstand de xG-godenquote:Op maandag 20 juli 2026 00:06 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Spanje gewoon indrukwekkend dit WK. Stel je voor dat Lamine en Nico Williams wél fit waren.
België of all places met de enige goalquote:Op maandag 20 juli 2026 00:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Fenomeen Unai Simon bijna een heel toernooi zonder tegendoelpunten, terwijl de hele wereld schreeuwde om Raya of Garcia. Erg mooi.
Heej hier ook al.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:06 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Moest je nou echt net vuurwerk afsteken?
Spuitje mag ook, waren een paar Duitsers in Zuid-Amerika die daar wel raad mee wistenquote:
Ja en complot was toch ook dat Messi in het toernooi moet blijven om commerciële redenen? Be careful what you wish for...quote:Op maandag 20 juli 2026 00:09 schreef vlindertje89 het volgende:
'FIFA complot is ontzenuwd, ze hebben gele kaarten gehad, rode'
Ja, en ook een stuk of 13 niet
De la Fuente has defended the choice in similar terms. "It would be unfair if we didn't value Unai Simon's quality, class, career, and professional experience," he said. "When a goalkeeper is at this level, you have to respect his standing and his career."quote:Op maandag 20 juli 2026 00:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Fenomeen Unai Simon bijna een heel toernooi zonder tegendoelpunten, terwijl de hele wereld schreeuwde om Raya of Garcia. Erg mooi.
Je had die Raya ook niet moeten willen zien bij eventuele penalties.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
De la Fuente has defended the choice in similar terms. "It would be unfair if we didn't value Unai Simon's quality, class, career, and professional experience," he said. "When a goalkeeper is at this level, you have to respect his standing and his career.". Fuck de Premier League.
Daarom een standbeeld voor de beste man. Ondergewaardeerde trainer.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
De la Fuente has defended the choice in similar terms. "It would be unfair if we didn't value Unai Simon's quality, class, career, and professional experience," he said. "When a goalkeeper is at this level, you have to respect his standing and his career.". Fuck de Premier League.
Voor David Raya is het woord 'performative' wel uitgevonden.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Daarom een standbeeld voor de beste man. Ondergewaardeerde trainer.
Zoals je zelf zegt, dit was dan ook nog eens een Spanje met Lamine Yamal op halve kracht en bijna volledig zonder Nico. En dan toch zo dominant zijn en eigenlijk geen moment in de problemen komen.
Simon is ook wel een penaltykiller, al had ik een strafschoppenserie voor geen meter vertrouwd met die vervelende Martinez.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je had die Raya ook niet moeten willen zien bij eventuele penalties.
Argentinië staat zeker niet voor lul.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:16 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]
cc Argentinie
Erg mooi, zichzelf compleet voor lul gezet voor de hele wereld
De PL-polonaise wandelt vrolijk verder, bij Birmingham linksaf.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:16 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Voor David Raya is het woord 'performative' wel uitgevonden.
Je bedoelt zoals Showduik Pietquote:Op maandag 20 juli 2026 00:16 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Voor David Raya is het woord 'performative' wel uitgevonden.
En Koeman? En die trainer van Japan? En die van Tunesië?quote:Op maandag 20 juli 2026 00:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Argentinië staat zeker niet voor lul.
Thomas Tuchel heeft easy de grootste imagoschade opgelopen dit WK. Nagelsmann en Duitsland als tweede.
Daar zouden we Spanje wel echt tekort mee doen. Die hebben Frankrijk tactisch ook onder het tapijt geveegd.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jammer dat Argentinië in de absolute slotfase nog een keer de bal over de goal schoot, anders waren we uitgekomen op 0 doelpogingen. Slechtste finalist ooit?
Koeman's imago was al voor dit WK niet best. Zelfde geldt voor Moriyasu.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En Koeman? En die trainer van Japan? En die van Tunesië?
Mwah, dit was bizar slecht. Scaloni speelt vandaag zoals Koeman en Tuchel, je eigen klasse en kracht compleet negeren...quote:Op maandag 20 juli 2026 00:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Thomas Tuchel heeft easy de grootste imagoschade opgelopen dit WK. Nagelsmann en Duitsland als tweede.
Dit is nog wel minder dan Mario Gotze ja.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ferran Torres als matchwinner voelt wel als Eder voor Portugal op dat ene WK.
Dat was een fantastische goalquote:Op maandag 20 juli 2026 00:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is nog wel minder dan Mario Gotze ja.
Dit vind ik een hot take. Argentinië leeft net als Spanje van korte passes. Messi heeft een flow nodig om in de wedstrijd te groeien. Af en toe de bal aaien, pielen, ruimtes zoeken. Maar Spanje knijpt je gewoon de keel af. Dat lukte ze ook bij Frankrijk, dat elftal waar niemand over uitgepraat raakte. Weet je nog?quote:Op maandag 20 juli 2026 00:23 schreef DeeBee het volgende:
Scaloni speelt vandaag zoals Koeman en Tuchel
quote:Op maandag 20 juli 2026 00:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Je hebt natuurlijk gelijk dat dit een oneindig sterkere tegenstander is en ik chargeer enigszins. Maar aan de andere kant is het ook zo'n beetje de eerste fatsoenlijke tegenstander die ze tegen komen en ook in de potten hiervoor kwamen ze door keuzes en manier van spelen in grote problemen, dus ik weet niet of het (tactisch) nu zo'n sterk toernooi van ze was.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dit vind ik een hot take. Argentinië leeft net als Spanje van korte passes. Messi heeft een flow nodig om in de wedstrijd te groeien. Af en toe de bal aaien, pielen, ruimtes zoeken. Maar Spanje knijpt je gewoon de keel af. Dat lukte ze ook bij Frankrijk, dat elftal waar niemand over uitgepraat raakte. Weet je nog?
Een team dat leeft van korte passes, en daarin Messi moet betrekken. Tsja, dan krijg je het tegen Spanje heel zwaar. Ik zou het eerder in de opstellingskeuzes van Scaloni zoeken. Paredes was tegen Engeland best oké, vond ik. En die bankt dan.
Les van Messi gehad dus.quote:
Het was zéker geen sterk toernooi. Daarom verbaas ik me zo over die complottentendens. Het enige en echte complot is de voorgestuurde loting. Die heeft Argentinië hier gebracht.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk dat dit een oneindig sterkere tegenstander is en ik chargeer enigszins. Maar aan de andere kant is het ook zo'n beetje de eerste fatsoenlijke tegenstander die ze tegen komen en ook in de potten hiervoor kwamen ze door keuzes en manier van spelen in grote problemen, dus ik weet niet of het (tactisch) nu zo'n sterk toernooi van ze was.
Scaloni lijkt echter kalm en vrij sympathiek in vergelijking met de rest van die psychopaten, dus misschien moeten we het hem niet te zwaar aanrekenen.
Die liet vandaag perfect zien waarom je die niet moet opstellen. Die vent is volkomen geestesziek.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Paredes was tegen Engeland best oké, vond ik. En die bankt dan.
KaapverdiëGoden de enige die niet van ze verloren hebbenquote:Op maandag 20 juli 2026 00:08 schreef franklop het volgende:
[..]
België of all places met de enige goal
Psychopaat. Maar daar zijn er wel meer van in Argentinië.quote:Op maandag 20 juli 2026 00:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die liet vandaag perfect zien waarom je die niet moet opstellen. Die vent is volkomen geestesziek.
quote:Op maandag 20 juli 2026 00:46 schreef Alaphilippe_ het volgende:
https://x.com/FIFAWorldCup/status/2078972111297667086
WE HEBBEN DE FAIRPLAY AWARD JAAAAAAAAAA
Mogen ze nu samen naar McDonalds?quote:Op maandag 20 juli 2026 00:46 schreef Alaphilippe_ het volgende:
TOETERTJESquote:Op maandag 20 juli 2026 00:46 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Merino gaat toch gewoon op de tenen van Otamendi staan?quote:Op zondag 19 juli 2026 23:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Prima goal.
Behalve volgens de FIFA
Toch nog de (morele) winnaarquote:Op maandag 20 juli 2026 00:46 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Op 1 camerastandpunt was het een beetje te zien dat ie daar misschien iets van raakte jaquote:Op maandag 20 juli 2026 01:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Merino gaat toch gewoon op de tenen van Otamendi staan?
En dat met eerste medaille sinds 1966quote:Op maandag 20 juli 2026 00:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Duidelijk morele winnaar van het toernooiquote:Op maandag 20 juli 2026 00:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
KaapverdiëGoden de enige die niet van ze verloren hebben
Die Spanjaard had wel paniek in zijn ogen. Terecht als zo’n moordenaar op je af komt.quote:Op maandag 20 juli 2026 06:07 schreef DeeBee het volgende:
Argentijn Paredes draait door na het laatste fluitsignaal - https://nos.nl/l/2623689
Ach, misschien had Argentinie tot dit moment nog het fairplay klassement kunnen winnen!
Hij valt al voordat er uberhaupt (heel miniem) contact is. En hij grijpt nota bene nog naar zijn verkeerde been tijdens de schwalbe.quote:Op maandag 20 juli 2026 07:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op 1 camerastandpunt was het een beetje te zien dat ie daar misschien iets van raakte ja
Bij Argentinië was dit sowieso een doelpunt.quote:Op maandag 20 juli 2026 07:46 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hij valt al voordat er uberhaupt (heel miniem) contact is. En hij grijpt nota bene nog naar zijn verkeerde been tijdens de schwalbe.
Nee, dit was niks.
Nou idd. Eindelijk de A27 weer open naar Utrechtquote:
Andere kant op nog dicht helaas.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:30 schreef franklop het volgende:
[..]
Nou idd. Eindelijk de A27 weer open naar Utrecht
Benieuwd hoeveel van Argentijnse elftal er mee gaat kappen. Zal een flink aantal zijn.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:44 schreef Fretwork het volgende:
Het mooiste nieuws is wel dat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat ik Leandro Paredes heb zien kickboksen
Wel vakantie, dus hopelijk geen 2 uur onderwegquote:Op maandag 20 juli 2026 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Andere kant op nog dicht helaas.
Vroem vroemquote:Op maandag 20 juli 2026 08:30 schreef franklop het volgende:
[..]
Nou idd. Eindelijk de A27 weer open naar Utrecht
Lekker tegendraads weer haha! Het was echt extreem ergerlijk deze finale. De hele spelopvatting (het mag maar je mag het ook wanstaltig vinden), het gedrag van Paredes, maar eigenlijk alleen al Messi die Cucurella een rode kaart probeerde aan te naaien omdat hij tegen Messi met een gebaar op z'n mond aangaf dat z'n teamgenoot een mondblessure had. Dat is zo klein. Gatverdamme.quote:Op maandag 20 juli 2026 09:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel heerlijk om een timeline vol Argentinië-haat door te spitten. Wat een figuren
quote:Op maandag 20 juli 2026 10:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Lekker tegendraads weer haha! Het was echt extreem ergerlijk deze finale. De hele spelopvatting (het mag maar je mag het ook wanstaltig vinden), het gedrag van Paredes, maar eigenlijk alleen al Messi die Cucurella een rode kaart probeerde aan te naaien omdat hij tegen Messi met een gebaar op z'n mond aangaf dat z'n teamgenoot een mondblessure had. Dat is zo klein. Gatverdamme.
Je zou verwachten dat over een heel toernooi gezien alle ploegen ongeveer evenveel scheidsrechterlijke dwalingen voor als tegen krijgen.quote:Op maandag 20 juli 2026 11:04 schreef DeeBee het volgende:
Scheids was echt extreem slecht, niet te doen
Ik heb het idee dat je mij een vervelend figuur vindt, jammer. Maar je leest mijn post verkeerd, ik ben het helemaal met je eens juist.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Lekker tegendraads weer haha! Het was echt extreem ergerlijk deze finale. De hele spelopvatting (het mag maar je mag het ook wanstaltig vinden), het gedrag van Paredes, maar eigenlijk alleen al Messi die Cucurella een rode kaart probeerde aan te naaien omdat hij tegen Messi met een gebaar op z'n mond aangaf dat z'n teamgenoot een mondblessure had. Dat is zo klein. Gatverdamme.
Ook Twennte genot.quote:Op maandag 20 juli 2026 11:13 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Fijn dat het WK klaar is. Met alle obsessies had het niet langer hoeven duren.
Donderdag weer Ajax.
Oh sorry. Nee ik vind je niet vervelend, je bent soms tegendraads, ik dacht dat je alle Argentinië-haters bedoelde. De meltdown-meter slaat blijkbaar bijna uit dus ik trek me wel terugquote:Op maandag 20 juli 2026 11:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je mij een vervelend figuur vindt, jammer. Maar je leest mijn post verkeerd, ik ben het helemaal met je eens juist.
Ik trek me wel weer terug
Denk aan je hart, Arie. Mediteren. Weersta je neigingen. Tel tot 10.quote:Op maandag 20 juli 2026 11:36 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Oh sorry. Nee ik vind je niet vervelend, je bent soms tegendraads, ik dacht dat je alle Argentinië-haters bedoelde. De meltdown-meter slaat blijkbaar bijna uit dus ik trek me wel terug.
GRINTAquote:Op maandag 20 juli 2026 06:07 schreef DeeBee het volgende:
Argentijn Paredes draait door na het laatste fluitsignaal - https://nos.nl/l/2623689
Ach, misschien had Argentinie tot dit moment nog het fairplay klassement kunnen winnen!
Volledig terecht. We hebben hier te maken gehad met 11 tbs patiënten die zelfs na de wedstrijd zonder enige aanleiding mensen aanvliegen, slaan en schoppen.quote:Op maandag 20 juli 2026 13:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Freek Jansen zit al het hele VI-Rondje te klagen over Argentinië. Nu weten we het wel.
Ik kan me daar ook vaak aan storen, maar in dit geval misschien wel het meest duidelijke voorbeeld dat het waar kan zijn. Natuurlijk probeerden beide teams elkaar te neutraliseren, maar als je niet verder komt dan tegenhouden en nare overtredingen is het wel duidelijk waar de gunfactor ligt.quote:Op maandag 20 juli 2026 13:55 schreef Alaphilippe_ het volgende:
"Het voetbal heeft gewonnen" is de meest verschrikkelijke uitspraak die in voetbal bestaat.
Spanje ontmantelde Argentinië net zo erg als Frankrijk en Portugal werden geveegd. Tegenhouden is een groot woord, maar Spanje dwingt je in die situatie. Er is geen team geweest wat Spanje aanvallend van zijn stuk kon brengen. Alsof het een bewuste keuze was om te schoppen. Anders kan je niet aan 344 passes komen.quote:Op maandag 20 juli 2026 14:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik kan me daar ook vaak aan storen, maar in dit geval misschien wel het meest duidelijke voorbeeld dat het waar kan zijn. Natuurlijk probeerden beide teams elkaar te neutraliseren, maar als je niet verder komt dan tegenhouden en nare overtredingen is het wel duidelijk waar de gunfactor ligt.
Tel tot tien beste Stijnquote:Op maandag 20 juli 2026 14:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
HAHA WAT HYPOCRIET VAN MIJ
Ik ga even rusten en in therapie.
Dat ben ik helemaal met jouwn eens ouwe reus, dat is enorm treurig.quote:Op maandag 20 juli 2026 14:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
@:Maxi-mus Ik weet dat jij ook op X zit. Ik kan me geweldig irriteren aan figuren die dan Suleyman Ozturk en Pieter Zwart lastig gaan zitten vallen. Hysterische waanbeelden en ziedend gedoe omdat mensen niet automatisch meegaan met de Argentinië-obsessies. Daarom kan ik niet zo goed tegen hijgerigheid, en mensen die ziedend worden als ze niet jouw stellige mening verkopen. Daar moet je andere mensen niet mee lastig vallen.
Hoe slecht moeten de Belgische coaches wel niet zijn als je ziet waar ze elke keer weer mee aankomen.quote:Op maandag 20 juli 2026 15:44 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Als ik zeg: Mark van Bommel. Wat zeg jij dan?
quote:Op maandag 15 juni 2026 18:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
De Barcelona-kern wordt aangevuld door Premier League-namen als Raya (die hopelijk de middelmaat Unai Simon eindelijk uit de basis duwt)
Meestal een onzekere glibberkeeper maar dit toernooi viel alles. Fenomeen Raya niet eens nodig.quote:
Meestal een onzekere glibberkeeper. (lol)quote:Op maandag 20 juli 2026 18:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Meestal een onzekere glibberkeeper maar dit toernooi viel alles. Fenomeen Raya niet eens nodig.
Gewoon zelf doen als je er moeite mee hebtquote:Op maandag 20 juli 2026 18:18 schreef Pino112 het volgende:
Gebruiken jullie ook de term KI als je eigenlijk AI bedoelt?
Ze hadden een ander Spaanse trainer moeten pakkenquote:Op maandag 20 juli 2026 16:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hoe slecht moeten de Belgische coaches wel niet zijn als je ziet waar ze elke keer weer mee aankomen.
Ze houden niet van rookworst?quote:
Hema ligt op sociale media onder vuur door boze reacties van Argentijnen onder een recente Instagram-post met knuffels in de vorm van bittergarnituur. De post, die twee weken geleden werd geplaatst en bovenaan het profiel is vastgezet, trok juist vooral aandacht door de felle kritiek uit Argentinië, die volgens het artikel al vóór de WK-finale opdook. Reacties beschuldigen HEMA van xenofobie en haat tegen Argentinië, maar een duidelijke aanleiding daarvoor blijft onduidelijk. Sommige opmerkingen verwijzen naar de Nederlandse koningin Máxima, die in Argentinië is geboren, terwijl andere gebruikers spreken over een vermeende ‘haatcampagne’. Een deel van de reacties lijkt inmiddels verwijderd, maar het is niet bekend of HEMA dat zelf heeft gedaan. Mogelijk speelt de gevoeligheid rond het Argentijnse voetbalelftal en het WK een rol, maar dat wordt in het artikel niet bevestigd.quote:
Otamendi tegen Rodri.quote:Op maandag 20 juli 2026 19:39 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hema ligt op sociale media onder vuur door boze reacties van Argentijnen onder een recente Instagram-post met knuffels in de vorm van bittergarnituur. De post, die twee weken geleden werd geplaatst en bovenaan het profiel is vastgezet, trok juist vooral aandacht door de felle kritiek uit Argentinië, die volgens het artikel al vóór de WK-finale opdook. Reacties beschuldigen HEMA van xenofobie en haat tegen Argentinië, maar een duidelijke aanleiding daarvoor blijft onduidelijk. Sommige opmerkingen verwijzen naar de Nederlandse koningin Máxima, die in Argentinië is geboren, terwijl andere gebruikers spreken over een vermeende ‘haatcampagne’. Een deel van de reacties lijkt inmiddels verwijderd, maar het is niet bekend of HEMA dat zelf heeft gedaan. Mogelijk speelt de gevoeligheid rond het Argentijnse voetbalelftal en het WK een rol, maar dat wordt in het artikel niet bevestigd.
Raar verhaal. Maar ik heb sowieso wel het idee dat die Argentijntjes een beetje hoog in de emotie zitten.
Zag net ook pas dat een assistent nog even Olmo een klap gaf.quote:Op maandag 20 juli 2026 19:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Otamendi tegen Rodri.
Heel apart volk.
Ik begrijp hier helemaal niets van jeetjequote:Op maandag 20 juli 2026 19:39 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hema ligt op sociale media onder vuur door boze reacties van Argentijnen onder een recente Instagram-post met knuffels in de vorm van bittergarnituur. De post, die twee weken geleden werd geplaatst en bovenaan het profiel is vastgezet, trok juist vooral aandacht door de felle kritiek uit Argentinië, die volgens het artikel al vóór de WK-finale opdook. Reacties beschuldigen HEMA van xenofobie en haat tegen Argentinië, maar een duidelijke aanleiding daarvoor blijft onduidelijk. Sommige opmerkingen verwijzen naar de Nederlandse koningin Máxima, die in Argentinië is geboren, terwijl andere gebruikers spreken over een vermeende ‘haatcampagne’. Een deel van de reacties lijkt inmiddels verwijderd, maar het is niet bekend of HEMA dat zelf heeft gedaan. Mogelijk speelt de gevoeligheid rond het Argentijnse voetbalelftal en het WK een rol, maar dat wordt in het artikel niet bevestigd.
Raar verhaal. Maar ik heb sowieso wel het idee dat die Argentijntjes een beetje hoog in de emotie zitten.
Nee was ook wat een obscure site maar meer kon ik niet vinden.quote:Op maandag 20 juli 2026 19:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik begrijp hier helemaal niets van jeetje
https://www.instagram.com/p/DaUsCBMDJBu/?img_index=1quote:Op maandag 20 juli 2026 19:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik begrijp hier helemaal niets van jeetje
Alleen maar meer vragen.quote:Op maandag 20 juli 2026 20:03 schreef Pistolero het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/DaUsCBMDJBu/?img_index=1
Argentijntjes HATEN schattige knuffeltjes blijkbaar.
Wat een bijzonder volk.
Ik snap het niet.quote:Op maandag 20 juli 2026 20:03 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat een bijzonder volk.
quote:Op maandag 20 juli 2026 20:03 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat een bijzonder volk.
Had toch wat met voetbal te doen, schijnbaar. Als dit waar is. Misschien een overenthousiaste stagiair die een AI-filmpje per ongeluk had geplaatst?quote:pipedernera
16m
@janon.png Because this company published a xenophobic message that incited hatred against Argentinians. They removed the video, but if the offense was public and could have planted a seed of hatred in some people, they should issue a public apology.
This is especially important for the safety of Argentinians who live there or travel as tourists, as some are already reporting attacks on the streets of Amsterdam.
@janon.png a video where they mixed football with the country, and among other things they said: “At Hema, we hate Argentinians.” There have already been attacks against Argentinians because of that video
Als half Argentinië blijkbaar dit filmpje heeft gezien voordat het offline is gehaald ga ik er vanuit dat er vast wel iemand is die een screenshot o.i.d. heeft gemaakt, toch?quote:Op maandag 20 juli 2026 20:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Had toch wat met voetbal te doen, schijnbaar. Als dit waar is. Misschien een overenthousiaste stagiair die een AI-filmpje per ongeluk had geplaatst?
quote:Op maandag 20 juli 2026 20:13 schreef maxi-mus het volgende:
Argentijntjes die het over xenofobie hebben, humor.
Zijn eerste rode kaart las ikquote:Op maandag 20 juli 2026 20:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zou Enzo er ook een mening over hebben?
quote:Op maandag 20 juli 2026 13:55 schreef Alaphilippe_ het volgende:
"Het voetbal heeft gewonnen" is de meest verschrikkelijke uitspraak die in voetbal bestaat.
Wel met stijgende verbazing naar Tagliafico gekeken. Was die Ajax ook al zo?quote:Op maandag 20 juli 2026 13:55 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Volledig terecht. We hebben hier te maken gehad met 11 tbs patiënten die zelfs na de wedstrijd zonder enige aanleiding mensen aanvliegen, slaan en schoppen.
Toen had ik een bril op maar om heel eerlijk te wezen; ja.quote:Op maandag 20 juli 2026 20:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wel met stijgende verbazing naar Tagliafico gekeken. Was doe Ajax ook al zo?
Ogen laten laseren of behandeld met zwavelzuur?quote:Op maandag 20 juli 2026 20:58 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Toen had ik een bril op maar om heel eerlijk te wezen; ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meestal is dat flauwekul. In dit geval is het wel een beetje waar.quote:Op maandag 20 juli 2026 13:55 schreef Alaphilippe_ het volgende:
quote:Op maandag 20 juli 2026 20:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ogen laten laseren of behandeld met zwavelzuur?Na de afgelopen jaren Ajax heb ik ze er maar gewoon uitgestoken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het een term vol dedain, hooghartigheid en verhevenheid. Die ook nog eens heerlijk vaag/open is, want: wat is 'echt' voetbal? Het doet gewoon impliceren alsof: "Wij weten, wij zijn beter, wij vinden onszelf goed en jij bent een sukkel." Oprotten met zulk gedrag. Bah.quote:Op maandag 20 juli 2026 21:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Meestal is dat flauwekul. In dit geval is het wel een beetje waar.
Eens, maar met nul schoten maak je niet echt ergens aanspraak op.quote:Op maandag 20 juli 2026 21:05 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik vind het een term vol dedain, hooghartigheid en verhevenheid. Die ook nog eens heerlijk vaag/open is, want: wat is 'echt' voetbal? Het doet gewoon impliceren alsof: "Wij weten, wij zijn beter, wij vinden onszelf goed en jij bent een sukkel." Oprotten met zulk gedrag. Bah.
Nouja, 1 team was aan het voetballen en 1 team was aan het straatvechten oid, dus in dit geval kun je dan zeggen dat voetbal gewonnen heeftquote:Op maandag 20 juli 2026 21:05 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik vind het een term vol dedain, hooghartigheid en verhevenheid. Die ook nog eens heerlijk vaag/open is, want: wat is 'echt' voetbal? Het doet gewoon impliceren alsof: "Wij weten, wij zijn beter, wij vinden onszelf goed en jij bent een sukkel." Oprotten met zulk gedrag. Bah.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |