abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2026 @ 17:51:22 #101
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221399715
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 17:46 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
als ze nu moeten omrijden komen ze door tal van dorpen heen toch, om bij de volgende brug te komen
Euh nee...
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:09:09 #102
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221400235
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 17:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Maar al die vrachtwaggels die nu via sluiproutes door dorpjes racen om de tijd in te halen en op n wegen ongelukken veroorzaken is wel goed dan?

Verplaatsen van problemen is Nederland goed in. Straks daar ook nog eens alle wegen kapot. En onveilige situaties voor kinderen en fietsers
Er zijn helemaal geen vrachtwagens die sluipen door dorpen. _O-
Ze gaan waarschijnlijk via de Moerdijkbrug of via Zaltbommel.
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 17:46 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
als ze nu moeten omrijden komen ze door tal van dorpen heen toch, om bij de volgende brug te komen
Nee hoor. Hoe kom je daar nou bij?

Overigens rijden er nog steeds keiveel vrachtwagens over de brug. Ook vrachtwagens van lokale bedrijven.
Althans. 2u geleden heb ik er nog tientallen gezien.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_221400246
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:09 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Er zijn helemaal geen vrachtwagens die sluipen door dorpen. _O-
Ze gaan waarschijnlijk via de Moerdijkbrug of via Zaltbommel.
[..]
Nee hoor. Hoe kom je daar nou bij?

Overigens rijden er nog steeds keiveel vrachtwagens over de brug. Ook vrachtwagens van lokale bedrijven.
Althans. 2u geleden heb ik er nog tientallen gezien.
Wacht maar totdat het geen vakantieperiode is en alles vast staat op de omleidingroutes met vrachtwaggels. Dan stuurt de google maps ze gewoon door de deurpies heen.

https://www.gemeentealten(...)-sluipverkeer-altena
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:19:59 #104
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221400273
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:12 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wacht maar totdat het geen vakantieperiode is en alles vast staat op de omleidingroutes met vrachtwaggels. Dan stuurt de google maps ze gewoon door de deurpies heen.

Opnieuw dat heeft totaal geen nut bij deze afsluiting. Sluipen heeft namelijk weinig winst/effect in de dorpen rond de A15 en A16 in de regio Drechtsteden.

Er zijn wel wat doorgaande wegen, maar die zijn al berekend op zwaar verkeer.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:20:57 #105
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221400278
Die transportondernemers stemmen allemaal VVD veronderstel ik? Dan niet zeuren dat er jarenlang is bezuinigd. Laat maar instorten die brug.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221400287
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:19 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Opnieuw dat heeft totaal geen nut bij deze afsluiting. Sluipen heeft namelijk weinig winst/effect in de dorpen rond de A15 en A16 in de regio Drechtsteden.
Jullie zullen vast wel in de omgeving wonen als jullie zo zeker zijn, of vrachtwaggel chauffeurs 👍

Kom daar gelukkig ook nooit, kijk wel uit met al dat achterstallige onderhoud.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:23:29 #107
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221400289
quote:

[..]

Nou succes ermee want dat schiet precies niks op hoor. Door welke dorpjes denk jij dat ze gaan rijden dan?

Dat wat jij linkt gaat over personenauto’s die gaan sluipen ivm de wegwerkzaamheden aan de a27 die al heel lang bezig zijn en nog lang duren.

Het probleem voor vrachtwagens is namelijk niet per se de route, dat zijn de chauffeurs inmiddels wel gewend.

De recente grote afsluiting was:

22 t/m 29 juni 2026: alleen richting Utrecht dicht.
29 juni om 05.00 uur t/m 17 juli 2026 om 22.00 uur: de A27 tussen Gorinchem en Everdingen in beide richtingen dicht.
Ook in eerdere jaren, zoals uit m’n hoofd in 2023 en 2025, waren er afsluitingen waarbij vrachtverkeer via onder andere de A2 en A16 werd omgeleid.
In 2016 is de brug zelfs 3 maanden (dacht ik) dicht geweest voor vrachtverkeer.

Waarom ze boos zijn is niet de omleiding op zichzelf, maar de combinatie van onvoorziene afsluiting, onzekere duur en hogere kosten door de nieuwe kilometerheffing die sinds 1 juli van kracht is.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:26:18 #108
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221400300
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:23 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Jullie zullen vast wel in de omgeving wonen als jullie zo zeker zijn, of vrachtwaggel chauffeurs 👍

Kom daar gelukkig ook nooit, kijk wel uit met al dat achterstallige onderhoud.
Je kunt ook gewoon op de kaart kijken hè. :D
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:28:19 #109
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221400308
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Die transportondernemers stemmen allemaal VVD veronderstel ik? Dan niet zeuren dat er jarenlang is bezuinigd. Laat maar instorten die brug.
Je kunt best discussiëren over jarenlang onderhoudsbeleid en politieke keuzes, maar aannemen dat alle transportondernemers VVD stemmen klopt niet. En een onveilige brug raakt uiteindelijk iedereen: chauffeurs, omwonenden, bedrijven en gewone weggebruikers. Volgens mij heb je werkelijk geen idee hoe die brug gebruikt wordt.
pi_221400327
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 14:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is al jaren aan de gang dat onderhoud en verbetering van infrastructuur op de lange baan geschoven wordt omdat er geen budget voor is.
Normaal gesproken zou je zeggen dat het prudent is als er alvast rekening wordt gehouden met afschrijving en onderhoud / vervanging. Dat ligt erg voor de hand bij de overheid zou men zeggen. Toch is dat blijkbaar niet zo.

Heeft iemand een idee hoe dat zo gekomen is? Want ik heb het idee dat het niet altijd zo geweest is...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:38:15 #111
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221400343
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:23 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Nou succes ermee want dat schiet precies niks op hoor. Door welke dorpjes denk jij dat ze gaan rijden dan?

Dat wat jij linkt gaat over personenauto’s die gaan sluipen ivm de wegwerkzaamheden aan de a27 die al heel lang bezig zijn en nog lang duren.

Het probleem voor vrachtwagens is namelijk niet per se de route, dat zijn de chauffeurs inmiddels wel gewend.

De recente grote afsluiting was:

22 t/m 29 juni 2026: alleen richting Utrecht dicht.
29 juni om 05.00 uur t/m 17 juli 2026 om 22.00 uur: de A27 tussen Gorinchem en Everdingen in beide richtingen dicht.
Ook in eerdere jaren, zoals uit m’n hoofd in 2023 en 2025, waren er afsluitingen waarbij vrachtverkeer via onder andere de A2 en A16 werd omgeleid.
In 2016 is de brug zelfs 3 maanden (dacht ik) dicht geweest voor vrachtverkeer.

Waarom ze boos zijn is niet de omleiding op zichzelf, maar de combinatie van onvoorziene afsluiting, onzekere duur en hogere kosten door de nieuwe kilometerheffing die sinds 1 juli van kracht is.
Ik ga op kantoor dagen met de bus van Sliedrecht naar Utrecht. Die gaat binnendoor via de polder naar de A27 (oprit Meerkerk). Door de afsluiting van de A27 moest er ook bij Meerkerk binnendoor gereden worden. Daar zijn zoveel antisluip maatregelen genomen dat het helemaal niets scheelt.

En voor Vrachtwagens is het helemaal een drama... Zeker als ze proberen door het centrum van Meerkerk te rijden...
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:39:39 #112
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221400349
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Normaal gesproken zou je zeggen dat het prudent is als er alvast rekening wordt gehouden met afschrijving en onderhoud / vervanging. Dat ligt erg voor de hand bij de overheid zou men zeggen. Toch is dat blijkbaar niet zo.

Heeft iemand een idee hoe dat zo gekomen is? Want ik heb het idee dat het niet altijd zo geweest is...
Er is wel rekening mee gehouden, maar de opgave is veel groter geworden dan vroeger werd verwacht. Veel bruggen uit de jaren ’50 tot ’70 zijn tegelijk aan vervanging toe, het verkeer is veel zwaarder geworden en budgetten zijn altijd een politieke afweging geweest. Daardoor is een grote vervangingsopgave ontstaan. Dat betekent overigens niet automatisch dat elke brug met problemen het gevolg is van achterstallig onderhoud.

Los daarvan liep al een groter project om de A27 te verbreden. In dat project is de vervanging van de huidige Merwedebrug door twee nieuwe bruggen al gepland. De voorbereidende werkzaamheden daarvoor zijn al gestart, maar die nieuwe bruggen zijn pas over enkele jaren gereed. We moeten het dus nog even uitzingen denk ik zo. :D
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:41:18 #113
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221400356
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:38 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ik ga op kantoor dagen met de bus van Sliedrecht naar Utrecht. Die gaat binnendoor via de polder naar de A27 (oprit Meerkerk). Door de afsluiting van de A27 moest er ook bij Meerkerk binnendoor gereden worden. Daar zijn zoveel antisluip maatregelen genomen dat het helemaal niets scheelt.

En voor Vrachtwagens is het helemaal een drama... Zeker als ze proberen door het centrum van Meerkerk te rijden...
Klopt ja. Die wegen zijn daar niet voor gemaakt. Sommige bochten kun je niet eens maken met groot vrachtverkeer.

Als ze slim zijn rijden ze via Zaltbommel of Moerdijk om. Ik weet alleen niet hoe ze dat met die ADR route doen nu.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:44:44 #114
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221400366
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:28 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Je kunt best discussiëren over jarenlang onderhoudsbeleid en politieke keuzes, maar aannemen dat alle transportondernemers VVD stemmen klopt niet. En een onveilige brug raakt uiteindelijk iedereen: chauffeurs, omwonenden, bedrijven en gewone weggebruikers. Volgens mij heb je werkelijk geen idee hoe die brug gebruikt wordt.
Wel lang geleden dat ik er overheen ben geweest ja. Eindje verderop staat de Keizersveerbrug en die is gebouwd van onderdelen van de voormalige Moerdijkbrug uit 1936 net als de Spijkenisserbrug hier vlakbij
Apart weetje wel:

Keizersveerbrug:

Spijkenisserbrug:
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:48:20 #115
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221400388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wel lang geleden dat ik er overheen ben geweest ja. Eindje verderop staat de Keizersveerbrug en die is gebouwd van onderdelen van de voormalige Moerdijkbrug uit 1936 net als de Spijkenisserbrug hier vlakbij
Apart weetje wel:

Keizersveerbrug:
[ afbeelding ]

Spijkenisserbrug:
[ afbeelding ]
Ja leuk maar daar ging het niet over hè :)
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:51:45 #116
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221400402
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:48 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Ja leuk maar daar ging het niet over hè :)
Nee klopt, ik liet me even gaan. :P Punt is wel dat in een rivierenland als Nederland er gewoon ruimte hoort te zijn voor bruggen in de rijksbegroting. De nieuwe Botlekbrug en de Maasdeltatunnel zijn toch ook maar gebouwd.

De Botlekbrug had trouwens iets van 90 storingen in het eerste jaar. Hadden ze de hefpoelies te licht uitgevoerd.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:53:20 #117
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221400413
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee klopt, ik liet me even gaan. :P Punt is wel dat in een rivierenland als Nederland er gewoon ruimte hoort te zijn voor bruggen in de rijksbegroting. De nieuwe Botlekbrug en de Maasdeltatunnel zijn toch ook maar gebouwd.
Er staan toch ook 2 nieuwe bruggen op de planning ivm de merwedebrug, waar ze al voorbereidingen voor hebben gedaan?
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:55:59 #118
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221400422
Men vergeet ook dat in de Nederlandse politiek zo'n project jarenlang door gesproken moet worden; om iedereen en alles maar tevreden te houden.

Polderen...
pi_221400426
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:41 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Ik weet alleen niet hoe ze dat met die ADR route doen nu.
Via de A2 of de Zeeuwse eilanden.
De chauffeurs die ik sprak waren niet blij.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:56:57 #120
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221400429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Via de A2 of de Zeeuwse eilanden.
De chauffeurs die ik sprak waren niet blij.
Oh wow.
En onderweg nergens geschikte parkeerplaatsen zeker om te rusten. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Moeraskat op 21-07-2026 20:02:41 ]
  dinsdag 21 juli 2026 @ 19:57:12 #121
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221400431
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:53 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Er staan toch ook 2 nieuwe bruggen op de planning ivm de merwedebrug, waar ze al voorbereidingen voor hebben gedaan?
Wel wat laat. Het is gewoon overheidsfalen met jarenlang bezuinigen op rijkswaterstaat. De Haringvlietbrug had ook problemen en dat is de belangrijkste verbinding van Rotterdam naar Zeeland.

Misschien moeten ze maar wat van defensie trekken want daar krijgen ze het geld niet op en militair transport moet toch ook infrastructuur hebben.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:02:01 #122
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221400456
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wel wat laat. Het is gewoon overheidsfalen met jarenlang bezuinigen op rijkswaterstaat. De Haringvlietbrug had ook problemen en dat is de belangrijkste verbinding van Rotterdam naar Zeeland.

Misschien moeten ze maar wat van defensie trekken want daar krijgen ze het geld niet op en militair transport moet toch ook infrastructuur hebben.
Volgens mij reageer je niet op mijn punt. Ik zeg niet dat er geen investeringsprobleem is, maar dat de vervanging van de Merwedebrug al gepland was en de voorbereidingen al liepen vóór deze afsluiting.

Je weet zelf ook wel dat ze niet even geld of het defensie potje naar dit potje kunnen overbrengen.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:03:34 #123
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221400462
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]

Maar voor deze brug gaat het verhaal van achterstallig onderhoud dus niet op. Er is de afgelopen jaren genoeg gedaan aan de Merwedebrug. Alleen is er nu dus een onverwacht probleem opgedoken.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:07:52 #124
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221400493
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:02 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Volgens mij reageer je niet op mijn punt. Ik zeg niet dat er geen investeringsprobleem is, maar dat de vervanging van de Merwedebrug al gepland was en de voorbereidingen al liepen vóór deze afsluiting.

Je weet zelf ook wel dat ze niet even geld of het defensie potje naar dit potje kunnen overbrengen.
Ik wil alleen maar zeggen dat er meer bruggen zijn met problemen. Ze zijn momenteel ook bezig met de van Brienenoordbrug. De Spijkenisserbrug is vorig jaar gedaan.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:09:31 #125
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221400507
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik wil alleen maar zeggen dat er meer bruggen zijn met problemen. Ze zijn momenteel ook bezig met de van Brienenoordbrug
Ja, dat is algemeen bekend maar bedankt :D
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:15:33 #126
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221400594
quote:
Eén blik op de webcam van de A27 bij Gorinchem geeft dinsdagmorgen een ontluisterend kijkje in de verkeersstromen op de Merwedebrug. Drie dagen na de acute afsluiting voor vrachtverkeer zou je verwachten dat enkel nog personenauto’s en kleine bedrijfswagens in beeld verschijnen.

Maar niets is minder waar. In precies één kwartier komen er maar liefst 66 vrachtwagens in beide richtingen over de brug. Voor een constructie die in zo’n erbarmelijke staat verkeert dat er afgelopen zaterdag acuut maatregelen moesten worden getroffen, ziet dat er voor automobilisten niet heel geruststellend uit.

De situatie wekt ook verbazing bij gemeenten die met de afsluiting te maken hebben, zoals het verderop gelegen Geertruidenberg. André van der Dussen, verkeerskundige bij die gemeente, snapt niet dat Rijkswaterstaat de handhaving niet beter heeft geregeld. „Zo ondermijnt Rijkswaterstaat zijn eigen geloofwaardigheid. Het verbod is geen verbod: er staan nergens verkeersborden die dit ondersteunen.”

Tien jaar geleden vond Rijkswaterstaat bij een inspectie haarscheurtjes in de stalen balken aan de onderzijde. Experts zeiden later dat de brug op instorten stond. De balken waren te repareren en na ruim twee maanden kon vrachtverkeer weer veilig over de brug.

Beide bogen zijn op meerdere plekken minder sterk dan eerder werd aangenomen. Op basis van deze nieuwe inzichten kan Rijkswaterstaat de constructieve veiligheid van de brug voor zwaar verkeer niet langer garanderen.

Volgens Van der Dussen werd er tien jaar geleden wel direct gehandhaafd. „De geslotenverklaring werd onmiddellijk gehandhaafd met hulp van politie op motoren die vrachtwagens zelfs achteruit van de brug lieten rijden als ze er al op zaten”, weet hij uit eigen ervaring.

Rijkswaterstaat wil wel strenger handhaven, maar staat vooralsnog machteloos. Ze zegt nog minimaal twee weken nodig te hebben om camera’s te installeren die kentekens kunnen registreren. Ook zijn er nog geen verbodsborden geplaatst bij opritten, waardoor de maatregel juridisch nog niet waterdicht is.

Tien jaar geleden was het volgens een woordvoerster van Rijkswaterstaat een andere situatie. „Het probleem is nu acuut. Toen hadden we voorbereidingstijd.”

Als de camera’s eenmaal zijn geïnstalleerd, zet Rijkswaterstaat weginspecteurs in die boetes mogen schrijven. Zij bekijken de camerabeelden. Vrachtwagenchauffeurs die dan worden betrapt, betalen 500 euro.

Is het tot die tijd wel veilig voor automobilisten om over de brug te gaan? „Ja”, laat een woordvoerster van Rijkswaterstaat weten. „Maar dan moet het vrachtverkeer zich wel aan het verbod houden en we roepen iedereen nogmaals op dat ook te doen. Je kan ook niet door rood rijden als er geen politie staat.”

Branchevereniging Transport Logistiek Nederland snapt dat de maatregelen pijn doen bij de ondernemers. Omrijden is een uur extra. Elke dag dat de brug dicht is, kost dat de transportsector anderhalf miljoen euro.

„Wij kijken met pijn in het hart naar deze situatie. Maar tegelijkertijd doen we ook een dringende oproep om de Merwedebrug echt te vermijden. De veiligheid staat voorop en dan is het gewoon niet verstandig om over die brug te rijden”, zegt woordvoerder David Rebergen van TLN.

De brancheorganisatie laat onderzoeken of de overheid juridisch aansprakelijk kan worden gesteld voor de schade.

Bron: AD
21 juli 2026,18:15 uur. Update: 19:13 uur.

pi_221400639
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 15:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wat dus in nieuwe bruggen geïnvesteerd kan worden :Y We moeten eerlijk zijn: de afgelopen decennia is te weinig geïnvesteerd in infrastructuur en daar betalen we nu een prijs voor.
Ik vind dit soort infrastructuur dusdanig belangrijk dat ik het prima te verdedigen vind een wat hogere staatsschuld te accepteren. Wel zal er op alle lagen echt goed gekeken moeten worden waar er geschrapt kan worden, want deze brug is niet de enige die gaat komen.
graag verwijderen.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:34:57 #128
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221400829
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:15 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

De webcam:

https://www.rwsverkeersinfo.nl/cameras/29/a27-gorinchem

De vrachtwagens rijden af en aan :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:37:08 #129
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221400860
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:19 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik vind dit soort infrastructuur dusdanig belangrijk dat ik het prima te verdedigen vind een wat hogere staatsschuld te accepteren. Wel zal er op alle lagen echt goed gekeken moeten worden waar er geschrapt kan worden, want deze brug is niet de enige die gaat komen.
Met een hogere staatsschuld leg je de rekening bij de toekomstige generaties. Dat is niet te verdedigen als voorgaande generaties verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221401035
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:56 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Oh wow.
En onderweg nergens geschikte parkeerplaatsen zeker om te rusten. ;(
Ja daar hadden ze het ook over, alles stampvol.
pi_221401057
Rijkswaterstaat heeft een jaarbudget van 2,5 miljard euro. Dat lijkt mij nogal beperkt als je kijkt naar de hoeveelheid taken en verantwoordelijkheden die de organisatie heeft. De Nederlandse Belastingdienst int dagelijks ongeveer 1,1 miljard euro. Ook de opbrengsten uit de wegenbelasting liggen hoger dan die 2,5 miljard euro. Waar wordt al dat geld dan precies aan besteed?
pi_221401162
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Met een hogere staatsschuld leg je de rekening bij de toekomstige generaties. Dat is niet te verdedigen als voorgaande generaties verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie.
Dat klopt, maar niets doen is ook geen optie. Er is in het verleden nagelaten er iets aan te doen. Daar kunnen we veel van vinden, maar dat is nu eenmaal zo. Ik wil ook graag dat mijn kinderen veilig gebruik kunnen maken van de beschikbare infrastructuur, dus kan er (naar mijn mening) maar beter iets aan gedaan worden.
graag verwijderen.
pi_221401176
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 17:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Maar al die vrachtwaggels die nu via sluiproutes door dorpjes racen om de tijd in te halen en op n wegen ongelukken veroorzaken is wel goed dan?

Verplaatsen van problemen is Nederland goed in. Straks daar ook nog eens alle wegen kapot. En onveilige situaties voor kinderen en fietsers
Vrachtwagens die 'racen', is niet goed.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:03:21 #134
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221401202
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:53 schreef Peppert het volgende:
Rijkswaterstaat heeft een jaarbudget van 2,5 miljard euro. Dat lijkt mij nogal beperkt als je kijkt naar de hoeveelheid taken en verantwoordelijkheden die de organisatie heeft. De Nederlandse Belastingdienst int dagelijks ongeveer 1,1 miljard euro. Ook de opbrengsten uit de wegenbelasting liggen hoger dan die 2,5 miljard euro. Waar wordt al dat geld dan precies aan besteed?
Kosten Migratie ¤46.1 mld per jaar.
https://nederlandinbeeld.org/kosten
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:06:13 #135
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_221401233
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kosten Migratie ¤46.1 mld per jaar.
https://nederlandinbeeld.org/kosten
Belgische toestanden door jaren van visieloos bezuinigen op kerntaken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:16:53 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221401394
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 13:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ook dat natuurlijk. Gevoelsmatig is het best veel, 18.000 stuks vrachtverkeer per dag over die brug.
Ik zou zeggen 1.6 Vrachtauto per hectare mits die op 500M van een natuurlijk gebied zit.
Goed voor het ontvestigingsklimaat en mensen willen dat vast graag betalen om er puur natuur bij te gaan zitten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:18:28 #137
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221401427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Defensie heeft vast nog wel wat 5% NATO Budget beschikbaar. Lijkt mij dat die brug (of beter twee) van eminent strategisch belang is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:40:40 #138
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221401602
Grootste en belangrijkste haven van Europa. En dan zulke infrastructuur er naartoe :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 21 juli 2026 @ 22:04:33 #139
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_221401757
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:18 schreef Vallon het volgende:

[..]
Defensie heeft vast nog wel wat 5% NATO Budget beschikbaar. Lijkt mij dat die brug (of beter twee) van eminent strategisch belang is.
Het is al te laat. Hier is al jaren voor gewaarschuwd. Je doet tijdig onderhoud om dit soort shit te voorkomen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221402820
De Merwedebrug bij Gorinchem is niet voor niets gesloten voor vrachtverkeer. Volgens hoogleraar Bouwkunde en Civiele Technieken Rob Nijsse van de TU Delft bestaat er een serieus risico als zware vrachtwagens over de verouderde brug blijven rijden.

https://www.rijnmond.nl/n(...)mt-risico-heel-reeel

Ik voorzie zomaar een Genua scenario dit jaar nog in Nederland...
  woensdag 22 juli 2026 @ 08:31:30 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221402823
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Waarvan is veronderstellen ook alweer een fundament?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 22 juli 2026 @ 08:34:19 #142
483584 incel
they/them
pi_221402831
Kan me herinneren dat zoiets paar jaar geleden ook heel groot in het nieuws was? Of was dat een andere brug?

Waarom maken ze die bruggen niet sterker?
  woensdag 22 juli 2026 @ 08:35:06 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221402834
quote:

[..]

Rare term altijd. Het is niet het verkeer, het is de afwezigheid van fatsoenlijke infrastructuur. Anders rijden mensen niet binnendoor over wegen die er gewoon zijn en gebruikt kunnen worden.

Je betaalt niet voor niets wegenbelasting, accijnzen en andere belachelijke mobiliteitsbelastingen.
1947-2016
  woensdag 22 juli 2026 @ 08:46:21 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221402887
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:34 schreef incel het volgende:
Kan me herinneren dat zoiets paar jaar geleden ook heel groot in het nieuws was? Of was dat een andere brug?
Dat was ook deze.
quote:
Waarom maken ze die bruggen niet sterker?
Geld.

Die bizarre belastingdruk die wij hebben, moet ergens anders aan uitgegeven worden ipv zaken die echt belangrijk zijn voor een land: bijvoorbeeld infra.
1947-2016
pi_221404411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:53 schreef Peppert het volgende:
Aan klimaatwaanzin en asiel.

En wen er maar vast aan dat als het gezonde verstand niet terugkomt in de politiek dat onze hele welvaart opgeofferd aan deze waanideeën.

En als heel de economie in puin ligt dan hebben de verantwoordelijken er opeens geen herinnering meer aan of is het "met de kennis van nu".
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221404440
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja wat had je dan gedacht na 14 jaar een leider zonder visie achter het stuur?

Als je 14 jaar zonder visie lukraak ergens heen stuurt zonder concreet doel dan is de kans groot dat je uiteindelijk ergens uitkomt waar je niet wil zijn.

Daar zijn we nu:

- asielcrisis
- wooncrisis
- netcongestie
- tekort aan water
- instabiel stroomnet
- instortende infrastructuur
- geld voor wegonderhoud op
- gasvoorraad leeg
- energie onbetaalbaar

De lijst is eindeloos. En waar stemmen mensen op? Op totale nietskunner Rob Jetten want hij is zo'n leuk koppel met zijn infantiele vriendje op insta.

Er moet hier eerst goed crisis komen voordat het roer om gaat.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 juli 2026 @ 13:39:58 #147
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221405385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:30 schreef DefKu het volgende:
De Merwedebrug bij Gorinchem is niet voor niets gesloten voor vrachtverkeer. Volgens hoogleraar Bouwkunde en Civiele Technieken Rob Nijsse van de TU Delft bestaat er een serieus risico als zware vrachtwagens over de verouderde brug blijven rijden.

https://www.rijnmond.nl/n(...)mt-risico-heel-reeel

Ik voorzie zomaar een Genua scenario dit jaar nog in Nederland...
Als het kalf verdronken is, dempt men de put.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 22 juli 2026 @ 13:41:22 #148
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221405412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja wat had je dan gedacht na 14 jaar een leider zonder visie achter het stuur?

Als je 14 jaar zonder visie lukraak ergens heen stuurt zonder concreet doel dan is de kans groot dat je uiteindelijk ergens uitkomt waar je niet wil zijn.

Daar zijn we nu:

- asielcrisis
- wooncrisis
- netcongestie
- tekort aan water
- instabiel stroomnet
- instortende infrastructuur
- geld voor wegonderhoud op
- gasvoorraad leeg
- energie onbetaalbaar

De lijst is eindeloos. En waar stemmen mensen op? Op totale nietskunner Rob Jetten want hij is zo'n leuk koppel met zijn infantiele vriendje op insta.

Er moet hier eerst goed crisis komen voordat het roer om gaat.
De PVV en BBB hebben hun kans gehad, hebben geen reet voor elkaar gekregen (populisme brengt niets dan ellende), de VVD heeft 11 jaar lang goede dingen geblokkeerd, dus nu is iemand anders aan de beurt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221406411
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2026 13:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
De PVV en BBB hebben hun kans gehad, hebben geen reet voor elkaar gekregen (populisme brengt niets dan ellende), de VVD heeft 11 jaar lang goede dingen geblokkeerd, dus nu is iemand anders aan de beurt.
Ik begrijp niet zo goed welk punt je wilt maken maar ik heb het idee dat je niet in de gaten hebt dat we urgentere problemen hebben dan klimaatluchtfietserij.

Instortende infrastructuur bijvoorbeeld.
pi_221409783
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik begrijp niet zo goed welk punt je wilt maken maar ik heb het idee dat je niet in de gaten hebt dat we urgentere problemen hebben dan klimaatluchtfietserij.

Instortende infrastructuur bijvoorbeeld.
Die instortende infra hadden we ook al voor jette toen moesten van de rechtse aanhangers de populisten zich met van alles bezig houden behalve infra, en nu moet een jette opeens van rechtse populisten zich voornamelijk met infra bezig gaan houden. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')