Een dreigement wat ze dus niet waar kunnen maken.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:46 schreef havanagila het volgende:
[..]
Waarom dan de fanboy van de aanstichter uithangen?
[..]
Dreigen ze al jaren mee.
Dat gaat China niet goed vindenquote:Op zondag 19 juli 2026 11:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een dreigement wat ze dus niet waar kunnen maken.
Rusland conventionele zwakte is anderzijds ook het gevaar. Want de enige manier waarop ze ons wél pijn kunnen doen is nucleair. Maar dat is een drempel die ze niet zomaar zullen oversteken, geen weg terug meer daarna.
Maar zijn het allemaal daadwerkelijk niet legitieme doelen? Blijkbaar is de intel van de Russen best goed aangezien ze nog niet zo lang geleden een munitiedepot in Kyiv/Vyshneve hebben weten te raken. Een munitiedepot waarvan helemaal niemand het bestaan wist, ook Zelensky niet (dit zeg ik met enig sarcasme uiteraard) en de Russen weten nou net dat "niet bestaande" depot te raken. Of was het een heel toevallige afzwaaier ivm een falende wasmachine chip ofzo?quote:Op zondag 19 juli 2026 11:36 schreef KareldeStoute het volgende:
Ook weer een creatieve, maar bekende, manier van je voor het goedpraten van het bewust bombarderen van burgerdoelen door de Russen.
Zo snel zal dat inderdaad niet gebeuren, om diverse redenen waaronder China. Maar puntje bij paaltje is het niet China dat zijn vinger bij de knop heeft zitten.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat China niet goed vinden
en ruzzia zelf ook niet
Deze is minder creatief hoor. Rusland heeft kernwapens, dus is het niet zo erg of raar dat ze bewust burgerdoelen bombarderen…quote:Op zondag 19 juli 2026 11:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een dreigement wat ze dus niet waar kunnen maken.
Rusland conventionele zwakte is anderzijds ook het gevaar. Want de enige manier waarop ze ons wél pijn kunnen doen is nucleair. Maar dat is een drempel die ze niet zomaar zullen oversteken, geen weg terug meer daarna.
Ik denk dat Rusland vooral veel intel op de grond heeft. Bijna de helft van de Kievse bevolking is Russisch-talig en daar zitten vast heel wat mensen met Sovjet-nostalgie, communisten, Russen, tegenstanders van Zelensky etc tussen. Dat die fabriek daar al die tijd ongestoord heeft kunnen staan verbaasd me meer. Daar moeten natuurlijk mensen werken, vrachtwagens in-en uitrijden, reparaties plaatsvinden en noem maar op. En dat tussen de bevolkign van een zo grote stad.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar zijn het allemaal daadwerkelijk niet legitieme doelen? Blijkbaar is de intel van de Russen best goed aangezien ze nog niet zo lang geleden een munitiedepot in Kyiv/Vyshneve hebben weten te raken. Een munitiedepot waarvan helemaal niemand het bestaan wist, ook Zelensky niet (dit zeg ik met enige sarcamse uiteraard) en de Russen weten nou net dat "niet bestaande" depot te raken. Of was het een heel toevallige afzwaaier ivm een falende wasmachine chip ofzo?
Puntje bij paaltje is deze oorlog voor Putin een game , beetje dure game met veel dode jongens maar goedquote:Op zondag 19 juli 2026 11:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo snel zal dat inderdaad niet gebeuren, om diverse redenen waaronder China. Maar puntje bij paaltje is het niet China dat zijn vinger bij de knop heeft zitten.
Vast niet allemaal. Maar het is toch ook geen toeval meer als ze zo vaak en consequent burgerdoelen bestoken?quote:Op zondag 19 juli 2026 11:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar zijn het allemaal daadwerkelijk niet legitieme doelen? Blijkbaar is de intel van de Russen best goed aangezien ze nog niet zo lang geleden een munitiedepot in Kyiv/Vyshneve hebben weten te raken. Een munitiedepot waarvan helemaal niemand het bestaan wist, ook Zelensky niet (dit zeg ik met enig sarcamse uiteraard) en de Russen weten nou net dat "niet bestaande" depot te raken. Of was het een heel toevallige afzwaaier ivm een falende wasmachine chip ofzo?
Mss krijgen we nu parallele waarheden:quote:Op zondag 19 juli 2026 12:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vast niet allemaal. Maar het is toch ook geen toeval meer als ze zo vaak en consequent burgerdoelen bestoken?
Maar kun je het ook bewijzen?quote:Op zondag 19 juli 2026 12:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vast niet allemaal. Maar het is toch ook geen toeval meer als ze zo vaak en consequent burgerdoelen bestoken?
Maar zal art 5 zo snel geactiveerd worden als bijvoorbeeld een fabriek dmv explosieven wordt opgeblazen of een drone? We voeren al hybride oorlog tegen elkaar.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, want dat betekent automatisch art 5 en daarmee op korte termijn het verliezen van de oorlog en het einde van de regering Putin. Bovendien heeft dit praktisch gezien geen effect gezien de beperkte Russische vuurkracht ten opzichte van het enorme aantal doelen in de EU.
Vwb Vyshneve werd het natuurlijk wel heel lastig om daar een civiele draai aan te geven. Of ze hadden een soort van Enschede kaart moeten spelen.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:04 schreef ExTec het volgende:
Mss krijgen we nu parallele waarheden:
Ja, het lukt ze om pinpoint een munitie depot te raken, wat idd een valide doel is, maar kinderziekenhuis? Nee, afzwaaier. Doen ze niet expres.
Lijkt me weinig houdbaar, maar goed.
Dat hangt van Nederland af (als het een Nederlandse fabriek betreft). Die kunnen dan besluiten de Noord Atlantische Raad bijeen te roepen. En ik denk dat dit dan zeker gaat gebeuren. Een raket op een fabriek, waarbij ook mensenlevens in gevaar komen, is nogal wat anders dan eventuele hacks of propaganda of dat soort dingen. En er zijn partijen en mensen genoeg die niet kunnen wachten op een art 5. Dan hebben ze eindelijk de aanleiding.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar zal art 5 zo snel geactiveerd worden als bijvoorbeeld een fabriek dmv explosieven wordt opgeblazen of een drone? We voeren al hybride oorlog tegen elkaar.
Hier in het Westen ligt ook de lat heel hoog om Rusland de oorlog te verklaren.
En we moeten maar aannemen dat dat gebeurde?quote:Op zondag 19 juli 2026 12:08 schreef AchJa het volgende:
dus waarom zou een kelder in een ziekenhuis waar ze drones inelkaar solderen dat niet zijn dan?
Je beredeneert het nu wel héél technisch. Een aanval op Nederlands grond gebied door middel van een droneaanval op een fabriek die onderdelen produceert voor Oekraïne kan/zal leiden tot activering art5.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hangt van Nederland af (als het een Nederlandse fabriek betreft). Die kunnen dan besluiten de Noord Atlantische Raad bijeen te roepen. En ik denk dat dit dan zeker gaat gebeuren. Een raket op een fabriek, waarbij ook mensenlevens in gevaar komen, is nogal wat anders dan eventuele hacks of propaganda of dat soort dingen. En er zijn partijen en mensen genoeg die niet kunnen wachten op een art 5. Dan hebben ze eindelijk de aanleiding.
Wat mij het meest zorgen baart is de richting waarmee de doelpalen gestaag verzet worden telkens. Werd in 2022 nog gesproken over het strikt leveren van 'verdedigingswapens' door Nederland aan Oekraine (wat ik overigens ook onzin vond), straks gaan wij raketten produceren die op semi-militaire doelen in Moskou gevuurd gaan worden. Een verkeerde afzwaaier daar op een meisjesschool met 150 doden en Putin moet om binnenlandse redenen wel reageren.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vwb Vyshneve werd het natuurlijk wel heel lastig om daar een civiele draai aan te geven. Of ze hadden een soort van Enschede kaart moeten spelen.
Maar goed, blijkbaar is de Russische Bol.com ook een valide militair doel dus waarom zou een kelder in een ziekenhuis waar ze drones inelkaar solderen dat niet zijn dan?
Artikel 5 creëert helemaal geen afschrikking meer. Dus dat zegt niets.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, want dat betekent automatisch art 5 en daarmee op korte termijn het verliezen van de oorlog en het einde van de regering Putin. Bovendien heeft dit praktisch gezien geen effect gezien de beperkte Russische vuurkracht ten opzichte van het enorme aantal doelen in de EU.
Jij snapt (nog steeds) de Russische mentaliteit niet.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:34 schreef LXIV het volgende:
Als je de mogelijkheid hebt om een militair doel te raken ipv een civiel doel dan doe je dat natuurlijk. Dat heet een lonend doelwit. Het is extreem simplistisch te denken dat Rusland liever een kinderdagverblijf zou raken dan een drone-fabriek. De reden dat Oekraine -blijkens- zo goed in staat is om militaire doelen te raken is de USA/UK/FR intel.
Er gebeurt een aanvalquote:Op zondag 19 juli 2026 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je beredeneert het nu wel héél technisch. Een aanval op Nederlands grond gebied door middel van een droneaanval op een fabriek die onderdelen produceert voor Oekraïne kan/zal leiden tot activering art5.
Is het wel/niet activeren van art5 een politieke afweging waar vooral landen als Duitsland, Frankrijk en USA over gaan?
Absoluut wel! Want anders had Rusland allang een logistieke lijn in Polen aangevallen. Als dit niet zo is dan kun je de NAVO wel opheffen. Dan hoeven we ook niet te vechten om Oekraine bij de NAVO te krijgen.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Artikel 5 creëert helemaal geen afschrikking meer. Dus dat zegt niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |