abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2026 @ 14:42:10 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221379183
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:37 schreef ExTec het volgende:
Heb je chat ook gevraagd naar voorbeelden van soldaten die hun eigen gear moeten kopen, bij hun commandant, of stel je alleen vragen die in je straatje passen?
En hoe heeft dat een connectie met de civiele markt dan? Dat eoa corrupte commandant geld verdient aan het achterhouden en doorverkopen van door defensie verstrekt materiaal heeft niks met Wildberries te maken he?

Jij hebt altijd een grote bek over het verzetten van de doelpalen maar dit is ook wel een mooie van je hoor.
pi_221379186
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:41 schreef Wantie het volgende:
Europa voedt dat niet, Europa beseft dat het Amerikaanse bondgenootschap nooit meer zal zijn wat het geweest is,
Nou, de wat verstandigeren onder ons.

We hebben ook volk dat denkt dat het allemaal maar een kwade droom is, gaat vanzelf over, en dan is alles weer koek+ei.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221379198
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
En hoe heeft dat een connectie met de civiele markt dan?
Dat lijkt me simpel? Als jij niet dat krijgt wat je normaliter dient te krijgen, zul je het zelf aan moeten vullen?

quote:
Dat eoa corrupte commandant geld verdient aan het achterhouden en doorverkopen van door defensie verstrekt materiaal heeft niks met Wildberries te maken he?
Lol. Tenzij meneer de corrupte commandant, juist, het op wildberries pleurt om het aldaar te verkopen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 19 juli 2026 @ 14:44:30 #279
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221379201
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou, de wat verstandigeren onder ons.

We hebben ook volk dat denkt dat het allemaal maar een kwade droom is, gaat vanzelf over, en dan is alles weer koek+ei.
Maak me meer zorgen over die Nexit kneuzen. Ook al is dat ook een soort van je kop in het zand steken.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221379203
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Europa voedt dat niet, Europa beseft dat het Amerikaanse bondgenootschap nooit meer zal zijn wat het geweest is, en kiest daarom voor het losweken van de Amerikaanse afhankelijkheid.

Verder heeft de VS zich niet te bemoeien met Europees beleid binnen Europa.
Net zoals Europese landen zich niet bemoeien met binnenlands beleid van de VS.

Ik zie de EU juist wel zich gedragen als wereldtoneel bepaler qua rechten.
Heb me altijd al geërgerd aan dat gedrag, dat kun je wel doen maar dan moet je ook militair oppermachtig zijn.
Vakman pur sang
pi_221379204
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Biden was de eerste die stingers en anti-tankwapens stuurde toen in Duitsland nog werd vergaderd wel/geen helmen en scherfvesten sturen.
Duitsland die wapens levert lag toen nog gevoelig vanwege de Duitse reputatie op oorlogsgebied.

Dat is inmiddels helemaal verdwenen en er is zelfs geen verzet tegen Duitsland die een sterk leger wil opbouwen.
Dat was voor de invasie van Rusland wel anders.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221379218
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik zie de EU juist wel zich gedragen als wereldtoneel bepaler qua rechten.
We hebben het over de VS

quote:
Heb me altijd al geërgerd aan dat gedrag, dat kun je wel doen maar dan moet je ook militair oppermachtig zijn.
Nee, je hoeft diplomatie niet per se as te dwingen met militair geweld.

Je ziet bovendien aan de Amerikaanse acties van de afgelopen decennia dat dat een enorme verspilling van geld, midden en mensenlevens is.
  zondag 19 juli 2026 @ 14:50:03 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221379243
quote:
10s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:44 schreef ExTec het volgende:
Dat lijkt me simpel? Als jij niet dat krijgt wat je normaliter dient te krijgen, zul je het zelf aan moeten vullen?
[..]
Lol. Tenzij meneer de corrupte commandant, juist, het op wildberries pleurt om het aldaar te verkopen.
Kortom, je verzint het zelf.

Maar goed, als je mij nou een link geeft waar Pavel zegt dat de Russische militairen structureel alles zelf moeten kopen bij de Wildberries of een andere civiele instantie dan is de discussie platgeslagen. Zolang dat niet gebeurt ben ik van mening dat de Wildberries nou niet direct een legitiem militair doel is.

Dat het wel gebeurd is boeit me eerlijk gezegd niet zo maar dat staat los van het legitieme natuurlijk.
pi_221379263
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
We hebben het over de VS
[..]
Nee, je hoeft diplomatie niet per se as te dwingen met militair geweld.

Je ziet bovendien aan de Amerikaanse acties van de afgelopen decennia dat dat een enorme verspilling van geld, midden en mensenlevens is.
Ik vind mij in bepaalde kritische uitlatingen van de VS naar de EU. Wat intern eigenlijk alleen kritiek krijgt maar waar de VS gewoon gelijk heeft.
Daar kunnen we elkaar meer opzoeken juist.
Voorbeeld: ongecontroleerde migratie naar de EU.
De VS zegt: stop er mee en doe er wat aan.
Daar zit meer lef in de speeches dan we van onze eigen EU leiders horen.
Op vele andere punten vind ik de EU beter.

Wanneer gaat de EU zich eens echt verdedigen tegen die belachelijke invasie?
Vakman pur sang
pi_221379308
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee, verhalen van extreem slecht uitgeruste rus soldaten zijn wijd verbreid. En dat wordt door commercie aangevuld.

Dat is de kern, niet de exacte bewoording van deze of gene.
pi_221379432
CIA: Russische rekruut na 20 tot 30 minuten dood of gewond

Russische rekruten die aan het front in Oekraïne aankomen, overleven naar schatting 20 tot 30 minuten voordat ze worden gedood of gewond raken, aldus CIA-directeur John Ratcliffe tijdens de Defense and Innovation Summit in Pennsylvania. Het is voor het eerst dat een hoge Amerikaanse inlichtingenfunctionaris bevestigt hoe dodelijk de oorlog voor Moskou is geworden, schrijft Defense News.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)nuten-dood-of-gewond
En een prettige scheut door de pielemuis.
  zondag 19 juli 2026 @ 15:08:29 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221379489
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:57 schreef ExTec het volgende:
Nee, verhalen van extreem slecht uitgeruste rus soldaten zijn wijd verbreid. En dat wordt door commercie aangevuld.

Dat is de kern, niet de exacte bewoording van deze of gene.
Dus er is nergens gezegd dat de Russische militairen per defintie afhankelijk zijn van civiele leveranciers?

Enne net hadden ze nog "niks".

quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 13:44 schreef ExTec het volgende:
Maar dat is niet hetzelfde als niks hebben als je niet besluit zelf er geld aan te besteden. En in die situatie zitten russen.
  zondag 19 juli 2026 @ 15:11:06 #288
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221379528
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat kan niet

De EU is aan alle kanten open

Afghanistan en Pakistan komt via Polen , Afrika via Spanje en Italië , het Midden-Oosten via Griekenland en Turkije en Bulgarije
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 juli 2026 @ 15:13:44 #289
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221379569
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar goed, als je mij nou een link geeft waar Pavel zegt dat de Russische militairen structureel alles zelf moeten kopen bij de Wildberries of een andere civiele instantie dan is de discussie platgeslagen. Zolang dat niet gebeurt ben ik van mening dat de Wildberries nou niet direct een legitiem militair doel is.

nou die zwarte rook wijst op diesel, benzine of otie of zo
https://www.telegraaf.nl/(...)allen/158928929.html
Bol.com plat gooien heeft inderdaad geen zin

quote:
Oekraïne heeft met een droneaanval twee distributiecentra van Wildberries, de grootste webwinkel van Rusland, getroffen.
Volgens Kiev levert het bedrijf ook goederen aan het Russische leger.
Op sociale media worden veel beelden gedeeld van de enorme rookwolken in de regio van de Russische hoofdstad Moskou.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 19-07-2026 15:19:48 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 juli 2026 @ 15:14:51 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221379583
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 15:05 schreef BennieButtfuck het volgende:

Russische rekruten die aan het front in Oekraïne aankomen, overleven naar schatting 20 tot 30 minuten voordat ze worden gedood of gewond raken, aldus CIA-directeur John Ratcliffe tijdens de Defense and Innovation Summit in Pennsylvania. Het is voor het eerst dat een hoge Amerikaanse inlichtingenfunctionaris bevestigt hoe dodelijk de oorlog voor Moskou is geworden, schrijft Defense News.

Dat is alvast langer dan ongeveer het kwartier wat tijdens de koude oorlog als gemiddelde gehanteerd werd vwb de westerse troepen als de Russen binnen gingen walsen. Als ik me goed herinner gaven ze een infanterist aan het front een minuut of 3.
pi_221379584
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 15:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus er is nergens gezegd dat de Russische militairen per defintie afhankelijk zijn van civiele leveranciers?
Er valt niet met zekerheid te zeggen dat werkelijk alle eenheden zo slecht behandeld worden. Kunnen wel constateren dat er zeker eenheden bestaan die wel uit moeten wijken naar.

Is niet zwart-wit he?

quote:
Enne net hadden ze nog "niks".
Spreekwoordelijk he?

Ik had dat genuanceerd, maar ik snap dat je dat negeert, want anders kun je immers niet met laser focus op deze non-issue blijven hameren.

quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 13:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je krijgt grosso modo een camo broek, een hemd, en het schermvest wat onderdeel is van de rus PSU mag je al kopen.
  zondag 19 juli 2026 @ 15:19:00 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221379630
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 15:14 schreef ExTec het volgende:

Er valt niet met zekerheid te zeggen dat werkelijk alle eenheden zo slecht behandeld worden. Kunnen wel constateren dat er zeker eenheden bestaan die wel uit moeten wijken naar.

Is niet zwart-wit he?
Maar nog steeds kan ik nergens lezen dat ze afhankelijk zijn van de Wildberries.

quote:
Spreekwoordelijk he?
Ja natuurlijk, daarom heb je "niks" in bold gezet om het even te benadrukken. Wie probeer je nou voor de gek te houden?

quote:
Ik had dat genuanceerd, maar ik snap dat je dat negeert, want anders kun je immers niet met laser focus op deze non-issue blijven hameren.
Kopen van wie? De commandant zoals je later stelde?

Bottomline, ze zijn niet afhankelijk van de Wildberries.
pi_221379730
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 15:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat kan niet

De EU is aan alle kanten open

Afghanistan en Pakistan komt via Polen , Afrika via Spanje en Italië , het Midden-Oosten via Griekenland en Turkije en Bulgarije
Dat is precies de waarschuwing van de VS naar de EU, gooi dat dicht desnoods met geweld
Vakman pur sang
  zondag 19 juli 2026 @ 15:26:56 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221379748
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 15:05 schreef BennieButtfuck het volgende:

En wat is de tijd voor een Oekraïnsche soldaat?
The End Times are wild
pi_221379809
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 15:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar nog steeds kan ik nergens lezen dat ze afhankelijk zijn van de Wildberries.
Wildberries is een vendor. De wildberries nogal niet. Koop je er soms dagelijks ofzo? 'De' zetten we meestal alleen voor 'household names'.

Concurrent van wildberries is ozone. Ze zullen daar idd ook kunnen kopen.

Maar is allemaal weinig relevant. Drones met glasvezel spoelen zijn per definitie voor eenmalig gebruik, dus geen eens dual use goed, gewoon oorlogstuig. En dat verkopen ze. Derhalve: valide militair doel.
pi_221379882
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind mij in bepaalde kritische uitlatingen van de VS naar de EU. Wat intern eigenlijk alleen kritiek krijgt maar waar de VS gewoon gelijk heeft.
Daar kunnen we elkaar meer opzoeken juist.
Voorbeeld: ongecontroleerde migratie naar de EU.
De VS zegt: stop er mee en doe er wat aan.
Daar zit meer lef in de speeches dan we van onze eigen EU leiders horen.
Op vele andere punten vind ik de EU beter.

De kritiek van de VS is lachwekkend als migrantenland.

Het enige waar de VS zich mee bezig houdt is het proberen de EU te destabiliseren en verzwakken.

De VS is niet gebaat bij een sterk verenigd Europa, maar een verdeeld Europa dat afhankelijk is van de VS en doet wat de VS wil.
pi_221379918
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 15:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is precies de waarschuwing van de VS naar de EU, gooi dat dicht desnoods met geweld
Nope.

Laat de VS eens ophouden vluchtelingenstromen op gang te brengen.
pi_221379932
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 15:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
De kritiek van de VS is lachwekkend als migrantenland.

Het enige waar de VS zich mee bezig houdt is het proberen de EU te destabiliseren en verzwakken.

De VS is niet gebaat bij een sterk verenigd Europa, maar een verdeeld Europa dat afhankelijk is van de VS en doet wat de VS wil.
Ik dacht dat Rusland en Iran dat willen. Die schijnbaar achter veel migratiegolven zitten via proxys inmenging en terrorisme.

Juist de ophitsing van Europeanen tegen de VS is wat vijanden willen.
Vakman pur sang
  zondag 19 juli 2026 @ 15:44:29 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221379960
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 15:32 schreef ExTec het volgende:

Wildberries is een vendor. De wildberries nogal niet. Koop je er soms dagelijks ofzo? 'De' zetten we meestal alleen voor 'household names'.

Concurrent van wildberries is ozone. Ze zullen daar idd ook kunnen kopen.

Maar is allemaal weinig relevant. Drones met glasvezel spoelen zijn per definitie voor eenmalig gebruik, dus geen eens dual use goed, gewoon oorlogstuig. En dat verkopen ze. Derhalve: valide militair doel.
Dus iedereen die bv. meewerkt aan het DroneAid Collective is ook een valide militair doel? Dat is wat je nu zegt?
  zondag 19 juli 2026 @ 15:44:47 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')