Als de beachvolleybalvrouwen dat willen, krijgen ze boetes, om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 21:59 schreef GerryDV het volgende:
Of je trekt gewoon een ietsiepietsie lossere kleding aan en laat je make-up thuis. Verder gewoon een groot compliment als je zo lekker bent dat mensen erover praten. 👍🏼 Zou me dan ook niks verbazen als de grootste klagers de wat minder aantrekkelijke dames zijn.
Het gaat er dan ook voornamelijk om dat de vrouwelijke sporters in kwestie zich er wel aan storen hoe ze in beeld worden gebracht.quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:12 schreef RedShoe het volgende:
Het misbruik van de beelden gaat sowieso te ver.
Verder stoor ik me niet aan hoe het momenteel in beeld wordt gebracht.
Snap ik ja.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 08:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook voornamelijk om dat de vrouwelijke sporters in kwestie zich er wel aan storen hoe ze in beeld worden gebracht.
Bij een shot van achter, staat iedereen zn kont op beeld. Zeker bij een atletiek sprint of zwem start.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 08:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook voornamelijk om dat de vrouwelijke sporters in kwestie zich er wel aan storen hoe ze in beeld worden gebracht.
https://nos.nl/artikel/23(...)n-verandering-gaandequote:Op vrijdag 17 juli 2026 08:42 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Snap ik ja.
Ik vraag me af hoeveel vrouwen zich er daadwerkelijk aan storen. Het gaat toch voornamelijk om het misbruik van de beelden denk ik.
Maar dan is het een bewuste keuze van de vrouw in kwestie geweest. Alleen gebeurt het nu ook veel dat je als sporter in beeld wordt gebracht op een bepaalde manier zonder dat je er voor hebt gekozen. En wordt er soms ook nog een keer extra op ingezoomd op bepaalde delen. Dat is het probleem. En niet die ene die t pak openritst en een rondje extra rijd.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:35 schreef Chillegast het volgende:
Lastig onderwerp, want er zijn ook sporters die hun uiterlijk bewust inzetten op de socials en daar goed aan verdienen. Maar ik zou de keuze vooral bij de atleet laten. Als een schaatser direct na de race zijn/ haar schaatspak tot ver onder de navel open ritst en al zwaaiend naar het publiek half ontbloot nog een extra zegerondje rijdt, dan zie ik niet in waarom dat niet in beeld gebracht mag worden.
Daarom: laat de keuze bij de atleet.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar dan is het een bewuste keuze van de vrouw in kwestie geweest. Alleen gebeurt het nu ook veel dat je als sporter in beeld wordt gebracht op een bepaalde manier zonder dat je er voor hebt gekozen. En wordt er soms ook nog een keer extra op ingezoomd op bepaalde delen. Dat is het probleem. En niet die ene die t pak openritst en een rondje extra rijd.
Jutta Leerdam doet alles voor de aandacht idd.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:35 schreef Chillegast het volgende:
Lastig onderwerp, want er zijn ook sporters die hun uiterlijk bewust inzetten op de socials en daar goed aan verdienen. Maar ik zou de keuze vooral bij de atleet laten. Als een schaatser direct na de race zijn/ haar schaatspak tot ver onder de navel open ritst en al zwaaiend naar het publiek half ontbloot nog een extra zegerondje rijdt, dan zie ik niet in waarom dat niet in beeld gebracht mag worden.
Houden ze hier ook rekening mee op hun eigen social media kanalen. Staat ook vol met fotos met onmogelijke schoonheidsidealen. Zeker voor jonge meiden vind ik dat verontrustendquote:Op vrijdag 17 juli 2026 01:53 schreef Cockwhale het volgende:
Vrouwen die hun eigen verdienmodel om zeep helpen
Blijft lastig idd. En je ziet het bij mannen ook, maar die zitten daar minder mee denk ik?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)n-verandering-gaande
https://nos.nl/artikel/23(...)pgesneden-pakje-meer
Het speelt al langer dat er vrouwelijke sporters zijn die zich niet prettig voelen bij de voorschriften voor hun sportkleding. En dit anders, minder seksualiserend, in beeld brengen, past daar prima in.
Mannen zouden het ook niet fijn vinden als constant de aandacht op hun kruis wordt gelegd met opnames in plaats van op hun prestatie.
Nee die zijn aan het sporten. Zijn in hun gedachten gewoon niet bezig met of iemand wel of niet kan zien in welke hoek hij zijn leuter draagt.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:08 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Blijft lastig idd. En je ziet het bij mannen ook, maar die zitten daar minder mee denk ik?
Inderdaad. Selectieve verontwaardiging. Zeg dan gewoon dat je dat soort beelden voor je socials wil bewaren voor de clicks en views.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:08 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Houden ze hier ook rekening mee op hun eigen social media kanalen. Staat ook vol met fotos met onmogelijke schoonheidsidealen. Zeker voor jonge meiden vind ik dat verontrustend
Nog nooit beachvolleybal gezien?quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:22 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik kijk die zooi toch nooit, sportvrouwen hebben naar mijn smaak 9 van de 10 keer te weinig vlees en rondingen.
En in die minderjarige turnsters en kunstschaatsers heb ik volstrekt geen interesse.
En zo moet het ook.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:14 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Nee die zijn aan het sporten. Zijn in hun gedachten gewoon niet bezig met of iemand wel of niet kan zien in welke hoek hij zijn leuter draagt.
Als ie maar goed ligt.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:14 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Nee die zijn aan het sporten. Zijn in hun gedachten gewoon niet bezig met of iemand wel of niet kan zien in welke hoek hij zijn leuter draagt.
Die zijn er.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:40 schreef Qarrad het volgende:
Dus behalve dat vrouwen sportkleding opgelegd krijgen waar alles uitvalt, gaan we de mensen die ze in beeld brengen dingen opleggen?
Ik heb echt een fantastische oplossing die honderden miljoenen sportende vrouwen iets oplevert: echte sportkleding. Gewoon normale shorts die je niet belemmeren bij het bewegen en shirts met normale nekken die niet uitzakken tot je tieten of die strak zitten daarover en in je oksels kruipen.
Je ziet mannen ook niet rondlopen met dingen die in hun naad kruipen of gaten erin voor een blote schouder, navel of rug.
Nou ja, je kan moeilijk als topsporter je perfect gevormde fitgirl lichaam verborgen houden. Vind het ook allemaal wel wat overdreven wat er op insta staat en ook de manier hoe, maar dat we jonge meiden moeten beschermen.. meh. Je kan je er ook een voorbeeld aan nemen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:08 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Houden ze hier ook rekening mee op hun eigen social media kanalen. Staat ook vol met fotos met onmogelijke schoonheidsidealen. Zeker voor jonge meiden vind ik dat verontrustend
Klopt.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die zijn er.
Vrouwenhockey, vrouwentennis, vrouwenvoetbal.. allemaal eigen vrouwenlijnen.
Omdat sportvrouwen niet als seksueel object beschouwd willen worden zoals door onderstaande user?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 08:31 schreef PurifieR het volgende:
Wat is deze wereld toch echt één grote grap aan het worden.
quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:22 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik kijk die zooi toch nooit, sportvrouwen hebben naar mijn smaak 9 van de 10 keer te weinig vlees en rondingen.
En in die minderjarige turnsters en kunstschaatsers heb ik volstrekt geen interesse.
En hoe laat je de keuze bij de atleet als een cameraman en regiseur bepaald wat er in beeld komt?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:46 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Daarom: laat de keuze bij de atleet.
Ongewild overal op inzoomen is idd niet okay. Goed voorbeeld is het verspringen. Het is een tijdje erg in geweest om een camera aan het eind van de verspringbak neer te zetten. Dat heb ik nooit goed begrepen. Sportief gezien breng je daar niet zoveel mee in beeld maar je filmt de springers wel recht in hun kruis.
Over de keuze bij de atleten laten:quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:13 schreef Puala het volgende:
[..]
En hoe laat je de keuze bij de atleet als een cameraman en regiseur bepaald wat er in beeld komt?
https://www.cbc.ca/news/e(...)rm-changes-1.6122725quote:Het Noorse beachhandbalteam kreeg een boete van de Europese handbalbond (EHF) voor het dragen van de korte broekjes in plaats van de bikinibroekjes. De kleding van de Noorse atleten ging volgens de bond tegen de officiële kledingvoorschriften in van de Internationale Handbal Federatie: beachhandbalsters moeten een top en bikinibroekje dragen.
Gisteren werd bekend dat de Amerikaanse zangeres Pink die boetes ter waarde van 1500 euro wil betalen. Pink zegt trots te zijn op het team "dat protesteert tegen de heel seksistische regels omtrent hun uniform". Volgens de zangeres zou juist de Europese handbalbond beboet moeten worden wegens seksisme.
https://www.msn.com/nl-be(...)niformen/vi-AA27NgIvquote:Tennis superstar Serena Williams was criticized by Bernard Giudicelli, president of the French Tennis Federation, for wearing a sleek black catsuit during the 2018 French Open as a way to regulate blood clotting.
After Giudicelli stated in an interview that catsuits would be banned from future competitions, Williams donned a black tutu for her next match, at the U.S. Open.
...
Both Breen and the Norwegian women's beach handball team wore shorts in competition — but Breen was criticized for exposing too much skin, and the handball team, for not exposing enough.
It's an impossible standard for women in the international sports spotlight, Schneider said.
Gelukkig hebben we de Duitsers nog:quote:Nike krijgt veel kritiek te verduren vanwege de kleding voor de atletiekploeg van de vrouwen tijdens de Olympische Spelen in Parijs. Critici, waaronder vrouwelijke atleten en voormalige deelneemsters, beschrijven het hoog uitgesneden turnpakje als seksistisch, te onthullend en ongeschikt voor topsportprestaties. De controverse draait om de vraag of bij de kleding van vrouwensportkleding de nadruk ligt op uiterlijk in plaats van functionaliteit. Velen vragen zich af waarom van professionele atleten verwacht wordt dat ze in outfits spelen die oncomfortabel of onpraktisch aanvoelen. Nike reageerde door te stellen dat atleten kunnen kiezen uit verschillende kledingstijlen en dat het bekritiseerde ontwerp niet verplicht is. De video vat het debat samen, de kritiek op de Olympische kleding, de uitleg van Nike en de bredere discussie over comfort, keuzevrijheid, prestaties en representatie in de vrouwensport.
quote:The decision to cover their entire body was a premeditated one. It received full support from the German federation (DTB), which advised that female athletes should always feel comfortable in their apparel.
Dat cameramannen en redacteuren vrouwelijke sporters op die manier in beeld brengen?quote:
Je kunt het natuurlijk ook ownen als atlete:quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat cameramannen en redacteuren vrouwelijke sporters op die manier in beeld brengen?
Inderdaad.
Nee, dat er moeilijk wordt gedaan over hoe je in beeld komt. We zijn godver volwassen mensen, geen pubers.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat cameramannen en redacteuren vrouwelijke sporters op die manier in beeld brengen?
Inderdaad.
Waarom mag je daar niet moeilijk over doen? Is het überhaupt moeilijk? Beetje overleg over cameravoering.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, dat er moeilijk wordt gedaan over hoe je in beeld komt. We zijn godver volwassen mensen, geen pubers.
Zeker, maar lijkt me dat dat soort mensen professioneel zijn en moeten doen hoe het beeld het beste in beeld komt.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Waarom mag je daar niet moeilijk over doen? Is het überhaupt moeilijk? Beetje overleg over cameravoering.
Natuurlijk zijn er vrouwelijke sporters die het niet erg of zelfs meer dan prima vinden. En dat mag. Maar inderdaad, het moet een eigen keuze zijn. En die is er dus niet op het moment.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk ook ownen als atlete:
Bekijk deze YouTube-video
En dan duikt er vanzelf een oude bok op hihaho:
Bekijk deze YouTube-video
Maar de bottom line is denk ik wel dat je het atletes zelf mag laten bepalen. Het feit dat het gros traint in normale shorts en alleen voor de daadwerkelijke competitie die voorgeschreven niemendalletjes aantrekt zegt denk ik wel iets.
Ik denk dat er een offensiefje nodig is waarbij mannelijke atleten net als de vrouwelijke in beeld gebracht worden. Dat er tien seconden een close-up van je reet is in een te klein broekje in de startblokken, camera in je kruis bij het verspringen. shots van onderen, shots van achteren en oh ja, er is ook nog een prestatie...quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Waarom mag je daar niet moeilijk over doen? Is het überhaupt moeilijk? Beetje overleg over cameravoering.
En dat is bij vrouwelijke sporters altijd zo dat er iets seksueels te zien is, en de beelden voor misbruik te gebruiken zijn?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zeker, maar lijkt me dat dat soort mensen professioneel zijn en moeten doen hoe het beeld het beste in beeld komt.
Maar dan ga je er dus vanuit dat bij bedekkendere kleding er niet ingezoomd wordt. En die aanname lijkt onjuist te zijn. Dus zijn er richtlijnen gemaakt over wat wel acceptabel is en wat niet. En het dragen van andere kleding kan dan inderdaad ook prettig zijn, maar het is meer dat beide verstandig is in de huidige tijd.quote:
Het kan altijd professioneler en beter, zo blijkt maar weer. Rekening houden is beter dan geen rekening houden. Het eerste is coöperatief en gedragen door de sporters. Het tweede is egoïstisch en ongedragen door de sporters.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zeker, maar lijkt me dat dat soort mensen professioneel zijn en moeten doen hoe het beeld het beste in beeld komt.
Er is bij normale kleding met een normale hoeveelheid stof inderdaad minder te zien om op in te zoomen. Dat is ook waarom we niet getrakteerd worden op mannelijke derrières en zulks op dezelfde sportonderdelen, want die vallen niet uit hun kleding, incidenten daargelaten.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:50 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar dan ga je er dus vanuit dat bij bedekkendere kleding er niet ingezoomd wordt. En die aanname lijkt onjuist te zijn. Dus zijn er richtlijnen gemaakt over wat wel acceptabel is en wat niet. En het dragen van andere kleding kan dan inderdaad ook prettig zijn, maar het is meer dat beide verstandig is in de huidige tijd.
We zijn geen pubers. Dat seksuele is kinderachtig, dat moet je wegdenken als professional. Zelfde gedoe met korte rokjes enzo.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat is bij vrouwelijke sporters altijd zo dat er iets seksueels te zien is, en de beelden voor misbruik te gebruiken zijn?
Ah, we moeten het 'wegdenken', we moeten het vooral niet 'weglaten'?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We zijn geen pubers. Dat seksuele is kinderachtig, dat moet je wegdenken als professional. Zelfde gedoe met korte rokjes enzo.
Dan kun je mannelijke zwemmers ook net zo goed een t-shirt laten aandoen. Wat een onzin.
De professional moet het niet 'wegdenken' maar de camera gewoon anders centreren, focussen en inzoomen. Dat is praktisch gedrag. Met wegdenken kun je de camera niet bedienen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We zijn geen pubers. Dat seksuele is kinderachtig, dat moet je wegdenken als professional. Zelfde gedoe met korte rokjes enzo.
Dan kun je mannelijke zwemmers ook net zo goed een t-shirt laten aandoen. Wat een onzin.
En dan boetes moeten betalen omdat je niet in ieniemieniebikinies wil spelen?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 12:26 schreef Lyrebird het volgende:
Toen ik voor het eerst in de VS woonde en naar de Olympische Spelen keek, werd je doodgegooid met schoonspringen. Zat je naar een herhaling van de kwalificaties van het vrouwenschoonspringen te kijken.
We hebben ondertussen toch wel wat beters te doen? Trek normale kleren aan, probleem verholpen.
Praat is met jonge vrouwen die lijden aan eetstornissen. Zeker in deze tijd komt dit vaak door een perfect zelfbeeld die men voor ogen heeft dankzij social media.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, je kan moeilijk als topsporter je perfect gevormde fitgirl lichaam verborgen houden. Vind het ook allemaal wel wat overdreven wat er op insta staat en ook de manier hoe, maar dat we jonge meiden moeten beschermen.. meh. Je kan je er ook een voorbeeld aan nemen.
Snap nooit zo goed wat het issue is. Het is gezonder een Jutta Leerdam/ Femke Bol te zien en daar naar de streven dan naar die policor Dove reclame met overgewicht als ideaal mensbeeld te zien. Dat is het gewoon niet. Fatso's en obesitas moeten niet genormaliseerd worden, dat zijn ze niet namelijk.
Mijn organisatie heeft ook allerlei rare voorschriften, ze zijn zo woke als de pest. Dan ga ik dwarsliggen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan boetes moeten betalen omdat je niet in ieniemieniebikinies wil spelen?
https://www.ad.nl/andere-(...)ikse-boete~a7543368/
Jij zegt "Trek normale kleding aan, probleem verholpen".quote:Op vrijdag 17 juli 2026 12:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn organisatie heeft ook allerlei rare voorschriften, ze zijn zo woke als de pest. Dan ga ik dwarsliggen.
Dat je niet altijd in de slachtofferrol moet vallen en organisaties die er een puinhoop van maken actief moet tegenwerken.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 12:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij zegt "Trek normale kleding aan, probleem verholpen".
Als ze normale kleding aan willen trekken, is het probleem niet verholpen, want dan krijgen ze boetes.
Wat jouw reactie daar verder mee te maken heeft, is me niet duidelijk.
Slachtofferrol?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat je niet altijd in de slachtofferrol moet vallen en organisaties die er een puinhoop van maken actief moet tegenwerken.
Heel leuk gezegd, maar dit soort dingen is waarom meiden stoppen met sport op een leeftijd dat ze nog helemaal niet weerbaar genoeg zijn om tegengas te bieden. Daarom zie je bij de lokale turnvereniging sinds mensenheugenis van die kleine miepjes constant die pakjes uit hun billen plukken door het ongemak en zodra ze oud genoeg zijn om gêne te kennen en wanneer ze wat vormen gaan ontwikkelen kappen er een hoop mee. Wat overblijft is gedrild om het te accepteren.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat je niet altijd in de slachtofferrol moet vallen en organisaties die er een puinhoop van maken actief moet tegenwerken.
Moeten we weer rekening houden met de uitzonderingen?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 12:45 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Praat is met jonge vrouwen die lijden aan eetstornissen. Zeker in deze tijd komt dit vaak door een perfect zelfbeeld die men voor ogen heeft dankzij social media.
Die vrouwelijke atleten zijn volledig droog getrained. De vrouwelijke vormen zijn bij veel verdwenen. Dat is niet 'gemiddeld' sexy.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan boetes moeten betalen omdat je niet in ieniemieniebikinies wil spelen?
https://www.ad.nl/andere-(...)ikse-boete~a7543368/
Dat is ook niet van belang, want ze zijn er niet om sexy te zijn, maar om hun sport te beoefenen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die vrouwelijke atleten zijn volledig droog getrained. De vrouwelijke vormen zijn bij veel verdwenen. Dat is niet 'gemiddeld' sexy.
En vrouwen kijken voetbal en bodybuilding alleen voor de sport? Zelfde principe maar mannen zijn crimineel en vrouwen bevrijd en geëmancipeerd. <Knip>quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Omdat sportvrouwen niet als seksueel object beschouwd willen worden zoals door onderstaande user?
[..]
Ga jij lekker rennen met een lange broek bij het hordenlopen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt.
Nu nog de hordenloopsters, de beachvolleybalsters, de polstokhoogspringers + nog een paar honderd disciplines.
Wat gek dat bij mannen die kleding er bij dezelfde discipline dan compleet anders uitziet. Heb je daar ook een verklaring voor?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga jij lekker rennen met een lange broek bij het hordenlopen.
Bij atletiek is het gewoon zo. Wees blij dat het niet naakt hoeft zoals bij de oude grieken. Bij het hoogspringen maar een burka aan.
Bij het wielrennen moeten dames ook maar gewoon recht op gaan zitten. Te veel achterwerk in beeld.. En wat te denken van schaatsen. Strakke pakken uit den boze. Terug naar de dikke flobbertruien. Of doe maar een race overal.
Bij sommige disciplines hoort bepaalde kleding, dat verander je niet. Dat er dan iemand gekwetst kan worden omdat er een fit lekker lichaam voor bij komt, daar moet iedereen dan maar rekening mee houden.
Niet dat die iemand ook gewoon niet kan kijken...
die aanbevelingen van de EBU (het zijn dus "adviezen" zonder enige verplichting aan deelnemende omroepen) zijn ook helemaal niet daarop gerichtquote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:35 schreef Chillegast het volgende:
De insta's staan vol met suggestieve foto's, pozes en weinig kleding. Maar nee hoor, ze willen niet als sekssymbool beschouwd worden... .quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Omdat sportvrouwen niet als seksueel object beschouwd willen worden zoals door onderstaande user?
[..]
Jutta weet dondersgoed wat ze doet.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die aanbevelingen van de EBU (het zijn dus "adviezen" zonder enige verplichting aan deelnemende omroepen) zijn ook helemaal niet daarop gericht
https://www.ebu.ch/files/(...)_raising_the_bar.pdf
Het gaat vooral om camera-hoeken en -posities die door Athtleten zelf als ongemakkelijk ervaren worden ... het gaat hierbij specifiek om Atletiek, hoog- en verspringen, poolstok en ren-events, en er worden gewoon specifieke camera-hoeken aangegeven of vormen van close ups, die ofwel door athleten als erg negatief, intrusief ervaren worden, en alternatief ook een aantal camerahoeken of inzoom-details die als positief ervaren worden en ook voor de uitzend-omroep nuttig zijn omdat ze essentiele informatie geven.
Alhoewel schaatsen er niet in vernoemd is, valt uit de voorbeelden te halen dat vermoedelijk dat shot van Jutta Leerdam die na en race haar outfit openknoopt niet als negatief vermerkt zou worden, het is geen extreme lage hoek gericht op bv het achterste van een sporter, en wat weergegegeven wordt is verder de sporter haar eigen vrije keuze om voor het publiek die rits te openen (en dus heeft zij er zelf ook controle over wat ze wil tonen of niet... wat als negatief ervaren wordt is vooral als die camera's ongewild zich opdringen vanuit lage hoeken)
waar heb je het over en waarom reageer je op mijn post waar ik de feiten uitleg over die adviezen?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:21 schreef Red_85 het volgende:
Jutta weet dondersgoed wat ze doet.
ffies vlak over de finish ritjes naar beneden voorbij de bh, haartjes losgooien, uithijgen met handjes op de knieen en oogjes in de camera lekker zwaaien!!
Een Alisha Lehmann kiest er zelf voor om zo'n lekker strak broekje te dragen hoor:quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:23 schreef Qarrad het volgende:
Nou, en omdat Hollandse Jutta Leerdam dat doet, is het maar mooi dat Noorse Ingrid, Ghanese Abla en Braziliaanse Rosita verplicht een kontenkruipend broekje aan moeten om te mogen sporten op niveau zodat de camera daar goed op kan inzoomen!
quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een Alisha Lehmann kiest er zelf voor om zo'n lekker strak broekje te dragen hoor:
[ afbeelding ]
Geeft weer 15.000 likes op voor haar en aandacht. Eigen keuze, want dit is de standaard in het vrouwenvoetbal:
Gewoon lang en wijd:
[ afbeelding ]
Heb je hier al een antwoord op?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat gek dat bij mannen die kleding er bij dezelfde discipline dan compleet anders uitziet. Heb je daar ook een verklaring voor?
Omdat daar de discussie naar toe gaat hier.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waar heb je het over en waarom reageer je op mijn post waar ik de feiten uitleg over die adviezen?
Het gaat er verder om dat als Jutta Leerdam's zoiets kiest, het gewoon haar keuze is en niemand daarover problemen maakt ...
in de adviezen staat ook niks die zulke shots afraad of als negatief betiteld..
de shots en invalhoeken of close-ups die men afraad zijn juist wel gericht op Athletes die _niet_ welbewust zich zo willen in scene zetten, maar die ongewild zo in beeld genomen worden..
het is dus totaal onzin om dat Jutta Leerdam shot als "voorbeeld" aan te gaan halen, dat heeft hier niks mee te maken.
En ze kunnen zelf geen "nee" zeggen?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:23 schreef Qarrad het volgende:
Nou, en omdat Hollandse Jutta Leerdam dat doet, is het maar mooi dat Noorse Ingrid, Ghanese Abla en Braziliaanse Rosita verplicht een kontenkruipend broekje aan moeten om te mogen sporten op niveau zodat de camera daar goed op kan inzoomen!
Bij beach vollybal. Laten we daar eens naar kijken.quote:
Dan krijgen ze een boete. Heb je het topic wel gelezen?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:28 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
En ze kunnen zelf geen "nee" zeggen?
Ga Jutta Leerdam dan lekker lastig van ipv kerels die thuis zitten te zappen.
Daar denken hordes dames toch ook echt wel anders over als je de insta's ziet.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook niet van belang, want ze zijn er niet om sexy te zijn, maar om hun sport te beoefenen.
Laten we daar inderdaad eens naar kijken, zoals naar de dames die niet meer in die niemendalletjes wilden sporten. Hup, boete. En heel gek, de mannen beoefenen dezelfde sport in shorts. Oh, en de strandmode voor vrouwen omvat een keuze om een badpak, iets met pijpjes, shorts etc. te dragen. Het is echt niet zo dat iedereen op het strand in drie draadjes rond wil lopen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bij beach vollybal. Laten we daar eens naar kijken.
Wat is de strandmode voor mannen en vrouwen?
Mannen atlhetiek:quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Laten we daar inderdaad eens naar kijken, zoals naar de dames die niet meer in die niemendalletjes wilden sporten. Hup, boete. En heel gek, de mannen beoefenen dezelfde sport in shorts. Oh, en de strandmode voor vrouwen omvat een keuze om een badpak, iets met pijpjes, shorts etc. te dragen. Het is echt niet zo dat iedereen op het strand in drie draadjes rond wil lopen.
Hardlopen: mannen in shorts of met lange pijpen. Vrouwen in opgesneden broekjes. Vaak ook navel zichtbaar.
Hoogspringen: mannen in shorts of met lange pijpen. Vrouwen in opgesneden broekjes. Vaak ook navel zichtbaar.
Schoonspringen: mannen in een klein zwembroekje. Vrouwen in iets wat op een string lijkt.
Turnen: mannen in een lange broek. Vrouwen in een opkruipend pakje wat ze met behulp van haarspray op hun plek proberen te houden.
Speelsters kiezen er zelf voor:quote:Beachvolleybal staat sinds 1996 op het programma van de Olympische Spelen. De sport wordt meestal in een zonnig klimaat gespeeld, waardoor het gebruikelijk is dat vrouwen in bikini spelen. Maar dit is niet verplicht.
Vrouwen mogen kiezen tussen tweeledig badpak (bikini), maar ook een shirt met korte mouwen en een legging is toegestaan. Met kouder weer óf om religieuze redenen zijn lange mouwen ook toegestaan.
quote:Het Nederlandse beachduo Raïsa Schoon en Katja Stam speelt echter het liefst 'gewoon' in bikini. "Ik vind het niet meer dan normaal", vertelde de 25-jarige Stam in de Over de Top-podcast. Ik vind een bikini het leukste staan en het hoort er ook een beetje bij. Je mag ook in een legging spelen." "We zijn het ook gewoon van jongs af aan gewend", sluit Schoon zich bij haar medespeler aan.
quote:
Hebben ze beide goed gedaan.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:48 schreef Peligrosso het volgende:
[..]![]()
Tegenwoordig 45 jaar oud en 4 kinderen, maar nog steeds mooi.
En al 25 jaar met Enrique Iglesias, daar had ik destijds geen geld op durven zetten.
Sommigen wel, maar dat is dus precies het issue: het kunnen kiezen. En dat jij dan met drogredenen komt à la "bij sommige disciplines hoort gewoon bepaalde kleding" om die keuzevrijheid in te perken, in alle smalendheid.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mannen atlhetiek:
strakke broek, open hempje.. Lekker de spierbundels laten zien.
[ afbeelding ]
Bij beachvollybal is het trouwens ook inmiddels anders:
https://encrypted-tbn0.gs(...)YnT5ltDVe-qD0IU&s=10
[..]
Speelsters kiezen er zelf voor:
[..]
Het ultieme stroman argument ...quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat daar de discussie naar toe gaat hier.
Gut, in tegenstelling tot nu? Heren verdienen nu ook veel meer dan dames dus ik denk dat het de dames aan de welgevormde billen zal roesten. En sommigen gaan ermee aan de haal en betalen hun deelname aan de Olympische Spelen met een Only Fans-account.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ben benieuwd of dan ook minder sponsoring krijgen.
Dat lijkt me het logische gevolg, minder kijkers betekent ook minder inkomsten.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ben benieuwd of dan ook minder sponsoring krijgen.
Precies. Maar dan is de kleding er toch ook niet om hun sexy te laten doen lijken?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook niet van belang, want ze zijn er niet om sexy te zijn, maar om hun sport te beoefenen.
<Knip>quote:Op vrijdag 17 juli 2026 13:13 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
En vrouwen kijken voetbal en bodybuilding alleen voor de sport? Zelfde principe maar mannen zijn crimineel en vrouwen bevrijd en geëmancipeerd. <Knip>
Bill Burr kan daar prachtig over vertellen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat lijkt me het logische gevolg, minder kijkers betekent ook minder inkomsten.
Mannen kijken meer vrouwensport dan vrouwen doen.
Ik vraag in ieder geval niet aan <Knip> waar ik wel of niet geil van mag worden op een legale en gezonde manier. Er bestaat ook nog zoiets als de natuur.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:48 schreef Moonah het volgende:
[..]
<Knip>
Anyway, ik ken geen vrouw die geilt op bodybuilders of voetballers, en al helemaal niet op de manier zoals sommige mannen in dit topic dat doen op vrouwelijke sporters. Maar goed, ze zullen heus bestaan. Neemt niet weg dat ik voorstander ben van de nieuwe richtlijnen, zowel voor vrouwelijke als voor mannelijke sporters.
quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:13 schreef thedeedster het volgende:
Zet de namen en logo’s van je sponsors op die plekken. Misschien levert het nog wat extra’s op.
Dat zie je helemaal verkeerd. Met je boeltje te koop lopen mag, maar alleen nog op onlyfans! Dat tikt tenminste echt aan ipv gratis teasers en previews.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 01:53 schreef Cockwhale het volgende:
Vrouwen die hun eigen verdienmodel om zeep helpen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |