quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bij een shot van achter, staat iedereen zn kont op beeld. Zeker bij een atletiek sprint of zwem start.
Moet zeker ook maar aangepast worden?
Vrouwentennis brengen we ook alvast maar in beeld vanaf de zijlijn...
Als je wil voorkomen dat je iets doms in de ruimte gaat roepen....quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:15 schreef Zorro het volgende:
Dat verplicht dit verplicht dat is gewoon gelul.
Of hebben Femke Bol en Sifan Hassan om er een paar te noemen, speciale afspraken gemaakt zodat ze dat niet hoeven?
het mag sowieso, de adviezen zijn vrijwillig en betreffen athletiek, dus geen worstelen...quote:
wat afgeraden wordt zijn vooral lage standpunten van camera's en het inzoomen op bepaalde delen van het lichaam, de schaamstreek of achterwerkquote:Positive Angles:
Remaining wide for the replay highlights the
technique in the final few strides; this provides
an excellent angle for both the commentators
and the coaches.
It’s also a great angle for observing the athlete
celebrate if they have successfully cleared
the bar.
Zelfde als mannen die aan zwemmen doen. Misschien moeten die dan maar een t-shirt aan.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Enerzijds snap ik het wel bij turnen enzo, alhowel ik zelf helemaal niks heb met die kinderheupjes. Maar anderzijds is sport een erg lichamelijk gebeuren en hebben veel atletes mooie billen. Dat komt door de spieren die dan weer essentieel zijn voor de sport.
Cameramannen mogen zichzelf best wel wat meer bewust zijn van hun shots, maar als vrouwen hun lichaam niet kunnen laten zien aan een miljoenenpubliek moeten ze maar geen topsport doen want dat is wat je doet. Je lichamelijk kunnen showen is je lichaam showen.
In de geschiedenis sportten vrouwen dan ook niet. Het is iets van de jaren 60 en 70 en misschien niet heel toevallig ook de tijd van bikini's, topless, minirokjes en zeker niet vrij van seksualisering. Misschien is het bloot en de vormen puur door het tijdsverloop veel van zijn onschuld kwijtgeraakt.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 16:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zelfde als mannen die aan zwemmen doen. Misschien moeten die dan maar een t-shirt aan.
Nee, kap met seksualiseren. Een (vrouwelijk) atletisch lichaam is ook gewoon esthetisch mooi. Ook genoeg beelden van gemaakt in de geschiedenis.
Hans, ik zeg juist dat mensen die over verplicht praten onzin lullen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 16:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als je wil voorkomen dat je iets doms in de ruimte gaat roepen....
er is helemaal niks "verplichts"... het EBU rapport bevat adviezen aan omroeporganisaties welke camera-standpunten liever te vermijden.
Dat is gebeurt op basis van feedback door verschillende vrouwelijke athleten en in samenspraak met camer-operators en organisatoren van sport-evenementn
[..]
het mag sowieso, de adviezen zijn vrijwillig en betreffen athletiek, dus geen worstelen...
zelfs als het als een negatieve beeld-hoek/inzoomen gedefinieert zou worden, is het hooguit zo dat dat rapport het gebruik van zuke camera-instellingen afraad
je kunt het letterlijk nakijken in het rapport "Raising the Bar" -> https://www.ebu.ch/files/(...)_raising_the_bar.pdf
ik zou zelf zeggen dat deze camera-instelling bijna letterlijk beschreven wordt als een positieve camera-insteling op pagina 8:
[..]
wat afgeraden wordt zijn vooral lage standpunten van camera's en het inzoomen op bepaalde delen van het lichaam, de schaamstreek of achterwerk
misschien weet je dat niet, of heb je er domweg nooit over nagedacht ... maar cameramannen bij een sportevenement doen nooit gewoon lukraak wat ze willen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 16:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hans, ik zeg juist dat mensen die over verplicht praten onzin lullen.
En daarom laat die cameralui filmen wat ze willen. Als het die vrouwen niet bevalt trekken ze wat anders aan. Dat doen Bol en Hassan en vele anderen ook.
Een grote jijbak.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het ultieme stroman argument ...
jij post al in dit topic vanaf iets van de dertiende post, 10 minuutjes nadat het geplaats werd, en bent vooal bezig allerhande ongeralteerde zaken erbij te brengen, waar dat rapport helemaal niet over gaat...
om je vervolgens op te winden over de onzin die je eerst zelf verzonnen hebt.
waarom niet gewoon eerst een stukje onderzoek doen wat er nu precies in die adviezen staat, alvoren jezelf al helmaal opgewonden en boos te laten worden?
Nogmaals, het reapport metde exacte camera-invalshoeken die de EBU eerder afraad, of die juist geen probleem zijn, staat gewoon in mn eerdere posts...
lees gewoon voordat je je gaat opwinden overzaken die niet waar zijn en hier niks mee te maken hebben...
tenzij je je natuurlijk graag over vrouwen als Jutta Leerdam of die Lehman opwind... en niet echt intersse hebt in het lezen van 'echte rapporten.
Ga je schaatsen in een wijd pak dan? Nee... daar hoort een strak pak bij waar de billen goed uitkomen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sommigen wel, maar dat is dus precies het issue: het kunnen kiezen. En dat jij dan met drogredenen komt à la "bij sommige disciplines hoort gewoon bepaalde kleding" om die keuzevrijheid in te perken, in alle smalendheid.
Maar oh noes als ze dan in beeld komen .... grensoverschrijdendquote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga je schaatsen in een wijd pak dan? Nee... daar hoort een strak pak bij waar de billen goed uitkomen.
Hoort er bij. Dat zeg ik er mee.
Inhoudelijk heb ik al heel duidelijk aangegeven waar het nu om draait, inclusief de link naar dat rapport en wat daarin staat...quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een grote jijbak.
Inhoudelijk nog wat te melden, of laat je het er bij?
Zegt ook genoeg van wie je de likes krijgt op deze post.. inhoudelijk zeer beperkt.
En het is puur toeval dat jij nu een sport kiest waarbij het pak identiek is, en je gaat voorbij aan al die andere sporten waarbij dit niet het geval is? En het is ook toeval dat in die sporten vrouwen met een zichtbare bilnaad topprestaties moeten leveren terwijl dezelfde sport door mannen in een normale broek beoefend wordt?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga je schaatsen in een wijd pak dan? Nee... daar hoort een strak pak bij waar de billen goed uitkomen.
Hoort er bij. Dat zeg ik er mee.
Dat zijn kwaliteits-likesquote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een grote jijbak.
Inhoudelijk nog wat te melden, of laat je het er bij?
Zegt ook genoeg van wie je de likes krijgt op deze post.. inhoudelijk zeer beperkt.
Maar eerlijk: zit het probleem dan bij de kledingvoorschriften of zit het probleem bij het camerawerk?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 19:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En het is puur toeval dat jij nu een sport kiest waarbij het pak identiek is, en je gaat voorbij aan al die andere sporten waarbij dit niet het geval is? En het is ook toeval dat in die sporten vrouwen met een zichtbare bilnaad topprestaties moeten leveren terwijl dezelfde sport door mannen in een normale broek beoefend wordt?
Net zoals je de drogreden uit je reet trok "dat ik maar moest gaan proberen te hordenlopen in een lange broek" terwijl ik het alleen over shorts heb gehad. Als stropoppen optuigen een Olympische discipline was, dan deed jij dat in een driedelig pak en vrouwen in petticoats.
Beide. Dat was de strekking van mijn eerste post in dit topic ook. Laat vrouwen gewoon in lekker zittende kleding sporten als ze dat willen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 19:16 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Maar eerlijk: zit het probleem dan bij de kledingvoorschriften of zit het probleem bij het camerawerk?
Helemaal mee eens. Ik wil niet meer kijken, dus trek aub niet van die aandachtstrekkende pakjes aan. Doe me een plezier en koop iets wat praktisch is en niet teveel opvalt.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 19:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Beide. Dat was de strekking van mijn eerste post in dit topic ook. Laat vrouwen gewoon in lekker zittende kleding sporten als ze dat willen.
Ik wil de heren ook van harte uitnodigen om eens op de damesafdeling van de Decathlon of zo te gaan neuzen en bedenken of zij zouden willen powerliften in de niemendalletjes die daar veelal op die afdeling hangen. Alles standaard veel kleiner en krapper, geen of minder zakken, overbodige fashion statements, lichtere kleuren of dunnere stof zodat je erdoorheen kijkt als je gaan zweten.
Als je dat fijn vindt, mijn zegen hoor, eigen keuze. Maar het punt is dat er vaak geen keuze is die groot of praktisch genoeg is voor dames. Maar als je dan herenspullen koopt ben je een manwijf, dus dat doen veel dames dan ook niet en zeker niet de dames die hun club of land vertegenwoordigen want die krijgen te weinig inspraak of überhaupt de keus.
Ja, want het draait om jou en niet over het comfort en de prestaties van de atletesquote:Op vrijdag 17 juli 2026 19:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik wil niet meer kijken, dus trek aub niet van die aandachtstrekkende pakjes aan. Doe me een plezier en koop iets wat praktisch is en niet teveel opvalt.
Dat maak jij ervan. Als we er allebei wat aan hebben, hoeft niemand hier de moral high ground te claimen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 19:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, want het draait om jou en niet over het comfort en de prestaties van de atletes
Ik zie je hier toch voornamelijk ageren tegen de sportkledinglijn voor vrouwen.quote:
Leuk en aardig maar daarmee ga je voorbij aan het onderwerp van dit topic. Ook wel 'off-topic' genoemd.quote:Dat was de strekking van mijn eerste post in dit topic ook. Laat vrouwen gewoon in lekker zittende kleding sporten als ze dat willen.
Ik wil de heren ook van harte uitnodigen om eens op de damesafdeling van de Decathlon of zo te gaan neuzen en bedenken of zij zouden willen powerliften in de niemendalletjes die daar veelal op die afdeling hangen. Alles standaard veel kleiner en krapper, geen of minder zakken, overbodige fashion statements, lichtere kleuren of dunnere stof zodat je erdoorheen kijkt als je gaan zweten.
Als je dat fijn vindt, mijn zegen hoor, eigen keuze. Maar het punt is dat er vaak geen keuze is die groot of praktisch genoeg is voor dames. Maar als je dan herenspullen koopt ben je een manwijf, dus dat doen veel dames dan ook niet en zeker niet de dames die hun club of land vertegenwoordigen want die krijgen te weinig inspraak of überhaupt de keus.
Vrouwen vinden mannen ook woest aantrekkelijk, maar die zitten meestal niet achter de camera te doen of ze geen controle hebben over hun fatsoen en in te zoomen op dikke peners in sprintpakjes.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 19:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Even gewoon keihard realistisch, mannen vinden vrouwen aantrekkelijk.
Of ze nu tandartsassistente, artiest, kantoormedewerker of sportvrouw zijn.
En dat heb je overal.
Vroeger waren vrouwen zich hier bewust van en wisten ze er mee om te gaan.
Tegenwoordig word er onrealistisch geoordeeld en gehandeld tegen oeroude biologische en (onder legale omstandigheden) volkomen normale interactie.
We zijn als maatschappij gewoon achterlijk doorgeslagen bezig.
Ik wil bijna zeggen dat die instelling die jij hebt er voor gezorgd heeft dat vrouwen in conservatieve religieuze gemeenschappen dan maar beter alles moesten bedekken om er voor te zorgen dat mannen hun testosteron een beetje in bedwang konden houden.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 19:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
En dat heb je overal.
Tegenwoordig word er onrealistisch geoordeeld en gehandeld tegen oeroude biologische en (onder legale omstandigheden) volkomen normale interactie.
En is dit wel de werkelijkheid?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vrouwen vinden mannen ook woest aantrekkelijk, maar die zitten meestal niet achter de camera te doen of ze geen controle hebben over hun fatsoen en in te zoomen op dikke peners in sprintpakjes.
Als jij de scheidslijn tussen aantrekkelijk vinden en ergere dingen niet begrijpt ligt dat toch echt aan jezelf en niet aan mij.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik wil bijna zeggen dat die instelling die jij hebt er voor gezorgd heeft dat vrouwen in conservatieve religieuze gemeenschappen dan maar beter alles moesten bedekken om er voor te zorgen dat mannen hun testosteron een beetje in bedwang konden houden.
Helaas is het realistisch geval dat er veel zijn die die scheidslijn niet kennen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als jij de scheidslijn tussen aantrekkelijk vinden en ergere dingen niet begrijpt ligt dat toch echt aan jezelf en niet aan mij.
Iedere kerel rand ook iedere dag iedere vrouw aan die ie tegenkomt en er een beetje leuk uitziet.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Helaas is het realistisch geval dat er veel zijn die die scheidslijn niet kennen.
En die worden dan maar cameraman .... ?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Helaas is het realistisch geval dat er veel zijn die die scheidslijn niet kennen.
Nee, halve gare, kennelijk snap je het probleem niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Iedere kerel rand ook iedere dag iedere vrouw aan die ie tegenkomt en er een beetje leuk uitziet.
Volgens de logica van dit topic wel.quote:[/img] Op vrijdag 17 juli 2026 20:08 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
En die worden dan maar cameraman .... ?
Leg het deze halve gare dan nog eens lekker uit op het niveau dat een 5 jarige het nog kan begrijpen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, halve gare, kennelijk snap je het probleem niet.
Moet zeggen dat dit ook mijn eerste gedachte was ("waarom springt het moslim campagne team hier niet op in").quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik wil bijna zeggen dat die instelling die jij hebt er voor gezorgd heeft dat vrouwen in conservatieve religieuze gemeenschappen dan maar beter alles moesten bedekken om er voor te zorgen dat mannen hun testosteron een beetje in bedwang konden houden.
Net zoals pyromanen graag bij de brandweer solliciteren. Tja, dan is zo'n hele beroepsgroep natuurlijk niet meer zuiver op de graad hequote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:12 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Volgens de logica van dit topic wel.
Als je vergelijkt hoe lang er in verhouding met mannen op ingezoomd wordt wel ja. Die mannen nemen hun kont ook allemaal mee, toch?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:04 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
En is dit wel de werkelijkheid?
Als je een atlete over de lat ziet springen neemt ze haar kont mee, dus logisch dat je die dan ook ziet.
Schuld van de cameraman?
Inderdaad:quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:16 schreef Bart2002 het volgende:
Ook dit niet doen:
[ afbeelding ]
Het is zo eenvoudig mensuh.![]()
Er word te gemakkelijk vanuit gegaan dat alle cameramensen bij sportevenementen mannen zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als je vergelijkt hoe lang er in verhouding met mannen op ingezoomd wordt wel ja. Die mannen nemen hun kont ook allemaal mee, toch?
Vandaar de nieuwe richtlijnen.
Veelal, en historisch gezien is dat nog meer natuurlijk. Dit is niet voor niets zo gegroeid.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:36 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Er word te gemakkelijk vanuit gegaan dat alle cameramensen bij sportevenementen mannen zijn.
Ik zie ook niet bij alles het probleem, nee. Maar bij de meeste lijkt me best duidelijk waar het probleem zit.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:49 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zitten een aantal tussen waar ik het wel mee eens ben, maar sommigen zijn wel erg overdreven
Goed nieuws voor jou, want tegenwoordig is er 'catching print'. De bedoeling daarvan is dat vrouwen naar aanleiding van de bobbel in een broek raden hoe groot het geslachtsdeel van de man in kwestie is. Daarbij onderscheiden ze drie formaten: A: dit is een piemeltje tussen 1 en 4 inch, B: dit is een penis tussen 4 en 8 inch en D: is alles daarboven. Zoals je ziet word C gewoon overgeslagen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 11:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat er een offensiefje nodig is waarbij mannelijke atleten net als de vrouwelijke in beeld gebracht worden. Dat er tien seconden een close-up van je reet is in een te klein broekje in de startblokken, camera in je kruis bij het verspringen. shots van onderen, shots van achteren en oh ja, er is ook nog een prestatie...
Is vast een leuk AI-filmpje van te maken.
quote:Op vrijdag 17 juli 2026 19:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
En dat heb je overal.
Willen we wel een close up van zo'n chaggereinigs blokkige mannenbek?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:16 schreef Bart2002 het volgende:
[ afbeelding ]
Ook dit niet doen:
[ afbeelding ]
Het is zo eenvoudig mensuh.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |