abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 juli 2026 @ 21:56:52 #1
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_221358038
Nieuwe richtlijnen in beeld brengen vrouwelijke atleten: respectvollere camerahoeken

De European Broadcasting Union (EBU) heeft nieuwe richtlijnen opgesteld om vrouwen bij atletiekwedstrijden op een respectvollere manier in beeld te brengen. Het doel is te voorkomen dat atletes in ongepaste houdingen in beeld komen. De richtlijnen zijn opgesteld in overleg met internationale topatletes.

"De manier waarop atletiek in beeld wordt gebracht tijdens live-uitzendingen, kan enorm veel impact hebben", verklaarde de Britse polsstokhoogspringster Holly Bradshaw tegenover de BBC. "Soms kan dat schadelijk zijn voor deelnemende vrouwen en voor vrouwen en meisjes die kijken."

Onthullende camerahoeken
Het gaat volgens Bradshaw vooral om ongepaste beelden als gevolg van onthullende camerahoeken die worden gebruikt in live-uitzendingen. "Veel atleten, onder wie ikzelf, hebben in wedstrijdsituaties gezeten waarin meer op camera's wordt gelet dan op de eigen prestatie", meent Bradshaw.

"Te vaak wordt ingezoomd en worden er superslowmotion-herhalingen vertoond van atletes in onwaardige houdingen."

De EBU heeft na gesprekken met topatletes een lijst opgesteld met zaken die wel of niet kunnen vanuit bepaalde camerahoeken. Camerahoeken van onderaf moeten bijvoorbeeld worden vermeden. Het kan compromitterende beelden opleveren, bij bijvoorbeeld onderdelen als polsstokhoogspringen, hoog- en verspringen.

"De seksualisering van vrouwelijke atleten door middel van specifieke camerahoeken en montagekeuzes blijft een groot punt van zorg bij veel sportuitzendingen", aldus Glen Killane, directeur sport bij de EBU.

"Langdurige opnames van lichamen, camera's die van onderaf onthullende beelden vastleggen en overmatige slow-motionherhalingen die geen technisch of verhalend doel dienen: dit zijn een paar problemen die we zien bij de tv-registratie van vrouwenonderdelen in de atletiek."

Beelden online gedeeld
"Het is een zorg van atleten", zegt sprintster Lisanne de Witte, voorzitter van de atletencommissie van de Nederlandse Atletiekunie. "Je wilt je als atleet geen zorgen maken of je broekje wel goed zit of hoe je in beeld komt."

"De beelden worden ook online misbruikt. Rare filmpes worden gepost en rondgestuurd, waarschijnlijk met seksistische lading erachter. Daar zit je als atleet niet op te wachten", zegt De Witte. "Billen en borsten van heel dichtbij in beeld. Dat is niet nodig om te laten zien hoe goed een atlete is en wat voor prestatie ze heeft geleverd."

Lees hier verder
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_221358050
Of je trekt gewoon een ietsiepietsie lossere kleding aan en laat je make-up thuis. Verder gewoon een groot compliment als je zo lekker bent dat mensen erover praten. 👍🏼 Zou me dan ook niks verbazen als de grootste klagers de wat minder aantrekkelijke dames zijn.
  donderdag 16 juli 2026 @ 22:12:03 #3
505120 RedShoe
pi_221358112
Het misbruik van de beelden gaat sowieso te ver.
Verder stoor ik me niet aan hoe het momenteel in beeld wordt gebracht.
.
pi_221358115
Woke en gay.
  donderdag 16 juli 2026 @ 22:13:02 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221358123
Zet de namen en logo’s van je sponsors op die plekken. Misschien levert het nog wat extra’s op.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221358199
Ik kijk die zooi toch nooit, sportvrouwen hebben naar mijn smaak 9 van de 10 keer te weinig vlees en rondingen.
En in die minderjarige turnsters en kunstschaatsers heb ik volstrekt geen interesse.
pi_221358560
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 21:59 schreef GerryDV het volgende:
Of je trekt gewoon een ietsiepietsie lossere kleding aan en laat je make-up thuis. Verder gewoon een groot compliment als je zo lekker bent dat mensen erover praten. 👍🏼 Zou me dan ook niks verbazen als de grootste klagers de wat minder aantrekkelijke dames zijn.
Als de beachvolleybalvrouwen dat willen, krijgen ze boetes, om maar een voorbeeld te noemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221358711
Vrouwen die hun eigen verdienmodel om zeep helpen :')
pi_221358715
Wat een onzin
  Moderator vrijdag 17 juli 2026 @ 08:11:22 #10
5428 crew  miss_sly
pi_221359034
quote:
4s.gif Op donderdag 16 juli 2026 22:12 schreef RedShoe het volgende:
Het misbruik van de beelden gaat sowieso te ver.
Verder stoor ik me niet aan hoe het momenteel in beeld wordt gebracht.
Het gaat er dan ook voornamelijk om dat de vrouwelijke sporters in kwestie zich er wel aan storen hoe ze in beeld worden gebracht.
pi_221359080
Wat is deze wereld toch echt één grote grap aan het worden.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 08:42:39 #12
505120 RedShoe
pi_221359123
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 08:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gaat er dan ook voornamelijk om dat de vrouwelijke sporters in kwestie zich er wel aan storen hoe ze in beeld worden gebracht.
Snap ik ja.
Ik vraag me af hoeveel vrouwen zich er daadwerkelijk aan storen. Het gaat toch voornamelijk om het misbruik van de beelden denk ik.
.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 09:09:40 #13
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221359325
Verpreutsisering.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 17 juli 2026 @ 09:13:37 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221359332
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 08:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bij een shot van achter, staat iedereen zn kont op beeld. Zeker bij een atletiek sprint of zwem start.

Moet zeker ook maar aangepast worden?

Vrouwentennis brengen we ook alvast maar in beeld vanaf de zijlijn...
1947-2016
  Moderator vrijdag 17 juli 2026 @ 09:17:58 #15
5428 crew  miss_sly
pi_221359341
quote:
4s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 08:42 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Snap ik ja.
Ik vraag me af hoeveel vrouwen zich er daadwerkelijk aan storen. Het gaat toch voornamelijk om het misbruik van de beelden denk ik.
https://nos.nl/artikel/23(...)n-verandering-gaande

https://nos.nl/artikel/23(...)pgesneden-pakje-meer

Het speelt al langer dat er vrouwelijke sporters zijn die zich niet prettig voelen bij de voorschriften voor hun sportkleding. En dit anders, minder seksualiserend, in beeld brengen, past daar prima in.

Mannen zouden het ook niet fijn vinden als constant de aandacht op hun kruis wordt gelegd met opnames in plaats van op hun prestatie.
pi_221359556
Lastig onderwerp, want er zijn ook sporters die hun uiterlijk bewust inzetten op de socials en daar goed aan verdienen. Maar ik zou de keuze vooral bij de atleet laten. Als een schaatser direct na de race zijn/ haar schaatspak tot ver onder de navel open ritst en al zwaaiend naar het publiek half ontbloot nog een extra zegerondje rijdt, dan zie ik niet in waarom dat niet in beeld gebracht mag worden.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 09:37:53 #17
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221359567

Opgelost slotje

Gr gr
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221359593
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 09:35 schreef Chillegast het volgende:
Lastig onderwerp, want er zijn ook sporters die hun uiterlijk bewust inzetten op de socials en daar goed aan verdienen. Maar ik zou de keuze vooral bij de atleet laten. Als een schaatser direct na de race zijn/ haar schaatspak tot ver onder de navel open ritst en al zwaaiend naar het publiek half ontbloot nog een extra zegerondje rijdt, dan zie ik niet in waarom dat niet in beeld gebracht mag worden.
Maar dan is het een bewuste keuze van de vrouw in kwestie geweest. Alleen gebeurt het nu ook veel dat je als sporter in beeld wordt gebracht op een bepaalde manier zonder dat je er voor hebt gekozen. En wordt er soms ook nog een keer extra op ingezoomd op bepaalde delen. Dat is het probleem. En niet die ene die t pak openritst en een rondje extra rijd.
pi_221359597
Hoogspringsters _O_
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221359619
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 09:41 schreef Puala het volgende:

[..]
Maar dan is het een bewuste keuze van de vrouw in kwestie geweest. Alleen gebeurt het nu ook veel dat je als sporter in beeld wordt gebracht op een bepaalde manier zonder dat je er voor hebt gekozen. En wordt er soms ook nog een keer extra op ingezoomd op bepaalde delen. Dat is het probleem. En niet die ene die t pak openritst en een rondje extra rijd.
Daarom: laat de keuze bij de atleet.
Ongewild overal op inzoomen is idd niet okay. Goed voorbeeld is het verspringen. Het is een tijdje erg in geweest om een camera aan het eind van de verspringbak neer te zetten. Dat heb ik nooit goed begrepen. Sportief gezien breng je daar niet zoveel mee in beeld maar je filmt de springers wel recht in hun kruis.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 10:07:33 #21
505120 RedShoe
pi_221359837
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 09:35 schreef Chillegast het volgende:
Jutta Leerdam doet alles voor de aandacht idd.
.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 10:08:06 #22
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_221359840
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 01:53 schreef Cockwhale het volgende:
Vrouwen die hun eigen verdienmodel om zeep helpen :')
Houden ze hier ook rekening mee op hun eigen social media kanalen. Staat ook vol met fotos met onmogelijke schoonheidsidealen. Zeker voor jonge meiden vind ik dat verontrustend
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  vrijdag 17 juli 2026 @ 10:08:32 #23
505120 RedShoe
pi_221359843
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 09:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)pgesneden-pakje-meer

Het speelt al langer dat er vrouwelijke sporters zijn die zich niet prettig voelen bij de voorschriften voor hun sportkleding. En dit anders, minder seksualiserend, in beeld brengen, past daar prima in.

Mannen zouden het ook niet fijn vinden als constant de aandacht op hun kruis wordt gelegd met opnames in plaats van op hun prestatie.
Blijft lastig idd. En je ziet het bij mannen ook, maar die zitten daar minder mee denk ik?
.
pi_221359859
Vind dit allemaal erg overdreven worden
Preuts gedoe
pi_221359904
niet snappen dat de media focus een self-fulfilling prophecy is.
pi_221359952
quote:
4s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:08 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Blijft lastig idd. En je ziet het bij mannen ook, maar die zitten daar minder mee denk ik?
Nee die zijn aan het sporten. Zijn in hun gedachten gewoon niet bezig met of iemand wel of niet kan zien in welke hoek hij zijn leuter draagt.
pi_221360146
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:08 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
Houden ze hier ook rekening mee op hun eigen social media kanalen. Staat ook vol met fotos met onmogelijke schoonheidsidealen. Zeker voor jonge meiden vind ik dat verontrustend
Inderdaad. Selectieve verontwaardiging. Zeg dan gewoon dat je dat soort beelden voor je socials wil bewaren voor de clicks en views.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 10:35:03 #28
117098 Hathor
Effe niet
pi_221360163
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2026 22:22 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik kijk die zooi toch nooit, sportvrouwen hebben naar mijn smaak 9 van de 10 keer te weinig vlees en rondingen.
En in die minderjarige turnsters en kunstschaatsers heb ik volstrekt geen interesse.
Nog nooit beachvolleybal gezien?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 10:36:32 #29
505120 RedShoe
pi_221360174
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:14 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Nee die zijn aan het sporten. Zijn in hun gedachten gewoon niet bezig met of iemand wel of niet kan zien in welke hoek hij zijn leuter draagt.

En zo moet het ook.
.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 10:40:53 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221360229
Dus behalve dat vrouwen sportkleding opgelegd krijgen waar alles uitvalt, gaan we de mensen die ze in beeld brengen dingen opleggen?

Ik heb echt een fantastische oplossing die honderden miljoenen sportende vrouwen iets oplevert: echte sportkleding. Gewoon normale shorts die je niet belemmeren bij het bewegen en shirts met normale nekken die niet uitzakken tot je tieten of die strak zitten daarover en in je oksels kruipen.

Je ziet mannen ook niet rondlopen met dingen die in hun naad kruipen of gaten erin voor een blote schouder, navel of rug.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 10:52:50 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221360330
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:14 schreef Since2003 het volgende:

[..]

Als ie maar goed ligt.
1947-2016
  vrijdag 17 juli 2026 @ 10:54:57 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221360348
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:40 schreef Qarrad het volgende:
Dus behalve dat vrouwen sportkleding opgelegd krijgen waar alles uitvalt, gaan we de mensen die ze in beeld brengen dingen opleggen?

Ik heb echt een fantastische oplossing die honderden miljoenen sportende vrouwen iets oplevert: echte sportkleding. Gewoon normale shorts die je niet belemmeren bij het bewegen en shirts met normale nekken die niet uitzakken tot je tieten of die strak zitten daarover en in je oksels kruipen.

Je ziet mannen ook niet rondlopen met dingen die in hun naad kruipen of gaten erin voor een blote schouder, navel of rug.
Die zijn er.
Vrouwenhockey, vrouwentennis, vrouwenvoetbal.. allemaal eigen vrouwenlijnen.
1947-2016
  vrijdag 17 juli 2026 @ 10:58:16 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221360376
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:08 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
Nou ja, je kan moeilijk als topsporter je perfect gevormde fitgirl lichaam verborgen houden. Vind het ook allemaal wel wat overdreven wat er op insta staat en ook de manier hoe, maar dat we jonge meiden moeten beschermen.. meh. Je kan je er ook een voorbeeld aan nemen.

Snap nooit zo goed wat het issue is. Het is gezonder een Jutta Leerdam/ Femke Bol te zien en daar naar de streven dan naar die policor Dove reclame met overgewicht als ideaal mensbeeld te zien. Dat is het gewoon niet. Fatso's en obesitas moeten niet genormaliseerd worden, dat zijn ze niet namelijk.
1947-2016
  vrijdag 17 juli 2026 @ 11:04:25 #34
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221360414
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die zijn er.
Vrouwenhockey, vrouwentennis, vrouwenvoetbal.. allemaal eigen vrouwenlijnen.
Klopt.
Nu nog de hordenloopsters, de beachvolleybalsters, de polstokhoogspringers + nog een paar honderd disciplines.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 11:07:21 #35
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221360424
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 08:31 schreef PurifieR het volgende:
Wat is deze wereld toch echt één grote grap aan het worden.
Omdat sportvrouwen niet als seksueel object beschouwd willen worden zoals door onderstaande user?
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2026 22:22 schreef Joopklepzeiker het volgende:
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_221360464
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 09:46 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Daarom: laat de keuze bij de atleet.
Ongewild overal op inzoomen is idd niet okay. Goed voorbeeld is het verspringen. Het is een tijdje erg in geweest om een camera aan het eind van de verspringbak neer te zetten. Dat heb ik nooit goed begrepen. Sportief gezien breng je daar niet zoveel mee in beeld maar je filmt de springers wel recht in hun kruis.
En hoe laat je de keuze bij de atleet als een cameraman en regiseur bepaald wat er in beeld komt?
  vrijdag 17 juli 2026 @ 11:25:37 #37
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221360517
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:13 schreef Puala het volgende:

[..]
En hoe laat je de keuze bij de atleet als een cameraman en regiseur bepaald wat er in beeld komt?
Over de keuze bij de atleten laten:

quote:
Het Noorse beachhandbalteam kreeg een boete van de Europese handbalbond (EHF) voor het dragen van de korte broekjes in plaats van de bikinibroekjes. De kleding van de Noorse atleten ging volgens de bond tegen de officiële kledingvoorschriften in van de Internationale Handbal Federatie: beachhandbalsters moeten een top en bikinibroekje dragen.

Gisteren werd bekend dat de Amerikaanse zangeres Pink die boetes ter waarde van 1500 euro wil betalen. Pink zegt trots te zijn op het team "dat protesteert tegen de heel seksistische regels omtrent hun uniform". Volgens de zangeres zou juist de Europese handbalbond beboet moeten worden wegens seksisme.
https://www.cbc.ca/news/e(...)rm-changes-1.6122725

quote:
Tennis superstar Serena Williams was criticized by Bernard Giudicelli, president of the French Tennis Federation, for wearing a sleek black catsuit during the 2018 French Open as a way to regulate blood clotting.

After Giudicelli stated in an interview that catsuits would be banned from future competitions, Williams donned a black tutu for her next match, at the U.S. Open.
...
Both Breen and the Norwegian women's beach handball team wore shorts in competition — but Breen was criticized for exposing too much skin, and the handball team, for not exposing enough.

It's an impossible standard for women in the international sports spotlight, Schneider said.
https://www.msn.com/nl-be(...)niformen/vi-AA27NgIv

quote:
Nike krijgt veel kritiek te verduren vanwege de kleding voor de atletiekploeg van de vrouwen tijdens de Olympische Spelen in Parijs. Critici, waaronder vrouwelijke atleten en voormalige deelneemsters, beschrijven het hoog uitgesneden turnpakje als seksistisch, te onthullend en ongeschikt voor topsportprestaties. De controverse draait om de vraag of bij de kleding van vrouwensportkleding de nadruk ligt op uiterlijk in plaats van functionaliteit. Velen vragen zich af waarom van professionele atleten verwacht wordt dat ze in outfits spelen die oncomfortabel of onpraktisch aanvoelen. Nike reageerde door te stellen dat atleten kunnen kiezen uit verschillende kledingstijlen en dat het bekritiseerde ontwerp niet verplicht is. De video vat het debat samen, de kritiek op de Olympische kleding, de uitleg van Nike en de bredere discussie over comfort, keuzevrijheid, prestaties en representatie in de vrouwensport.
Gelukkig hebben we de Duitsers nog:

https://www.abc.net.au/ne(...)t-uniforms/100323220

quote:
The decision to cover their entire body was a premeditated one. It received full support from the German federation (DTB), which advised that female athletes should always feel comfortable in their apparel.
pi_221360533
Wat kinderachtig weer zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator vrijdag 17 juli 2026 @ 11:32:50 #39
5428 crew  miss_sly
pi_221360556
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:29 schreef Discombobulate het volgende:
Wat kinderachtig weer zeg.
Dat cameramannen en redacteuren vrouwelijke sporters op die manier in beeld brengen?

Inderdaad.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 11:37:15 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221360609
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat cameramannen en redacteuren vrouwelijke sporters op die manier in beeld brengen?

Inderdaad.
Je kunt het natuurlijk ook ownen als atlete:
Bekijk deze YouTube-video

En dan duikt er vanzelf een oude bok op hihaho:

Maar de bottom line is denk ik wel dat je het atletes zelf mag laten bepalen. Het feit dat het gros traint in normale shorts en alleen voor de daadwerkelijke competitie die voorgeschreven niemendalletjes aantrekt zegt denk ik wel iets.
pi_221360647
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Inderdaad.
Nee, dat er moeilijk wordt gedaan over hoe je in beeld komt. We zijn godver volwassen mensen, geen pubers.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 11:46:03 #42
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221360716
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee, dat er moeilijk wordt gedaan over hoe je in beeld komt. We zijn godver volwassen mensen, geen pubers.
Waarom mag je daar niet moeilijk over doen? Is het überhaupt moeilijk? Beetje overleg over cameravoering.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221360733
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:46 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Waarom mag je daar niet moeilijk over doen? Is het überhaupt moeilijk? Beetje overleg over cameravoering.
Zeker, maar lijkt me dat dat soort mensen professioneel zijn en moeten doen hoe het beeld het beste in beeld komt.
  Moderator vrijdag 17 juli 2026 @ 11:47:41 #44
5428 crew  miss_sly
pi_221360741
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je kunt het natuurlijk ook ownen als atlete:

En dan duikt er vanzelf een oude bok op hihaho:

Maar de bottom line is denk ik wel dat je het atletes zelf mag laten bepalen. Het feit dat het gros traint in normale shorts en alleen voor de daadwerkelijke competitie die voorgeschreven niemendalletjes aantrekt zegt denk ik wel iets.
Natuurlijk zijn er vrouwelijke sporters die het niet erg of zelfs meer dan prima vinden. En dat mag. Maar inderdaad, het moet een eigen keuze zijn. En die is er dus niet op het moment.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 11:48:17 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221360749
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:46 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik denk dat er een offensiefje nodig is waarbij mannelijke atleten net als de vrouwelijke in beeld gebracht worden. Dat er tien seconden een close-up van je reet is in een te klein broekje in de startblokken, camera in je kruis bij het verspringen. shots van onderen, shots van achteren en oh ja, er is ook nog een prestatie...

Is vast een leuk AI-filmpje van te maken.
  Moderator vrijdag 17 juli 2026 @ 11:48:26 #46
5428 crew  miss_sly
pi_221360753
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zeker, maar lijkt me dat dat soort mensen professioneel zijn en moeten doen hoe het beeld het beste in beeld komt.
En dat is bij vrouwelijke sporters altijd zo dat er iets seksueels te zien is, en de beelden voor misbruik te gebruiken zijn?
pi_221360764
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Over de keuze bij de atleten laten:
Maar dan ga je er dus vanuit dat bij bedekkendere kleding er niet ingezoomd wordt. En die aanname lijkt onjuist te zijn. Dus zijn er richtlijnen gemaakt over wat wel acceptabel is en wat niet. En het dragen van andere kleding kan dan inderdaad ook prettig zijn, maar het is meer dat beide verstandig is in de huidige tijd.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 11:52:18 #48
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221360781
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het kan altijd professioneler en beter, zo blijkt maar weer. Rekening houden is beter dan geen rekening houden. Het eerste is coöperatief en gedragen door de sporters. Het tweede is egoïstisch en ongedragen door de sporters.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  vrijdag 17 juli 2026 @ 11:53:02 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221360786
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:50 schreef Puala het volgende:

[..]
Maar dan ga je er dus vanuit dat bij bedekkendere kleding er niet ingezoomd wordt. En die aanname lijkt onjuist te zijn. Dus zijn er richtlijnen gemaakt over wat wel acceptabel is en wat niet. En het dragen van andere kleding kan dan inderdaad ook prettig zijn, maar het is meer dat beide verstandig is in de huidige tijd.
Er is bij normale kleding met een normale hoeveelheid stof inderdaad minder te zien om op in te zoomen. Dat is ook waarom we niet getrakteerd worden op mannelijke derrières en zulks op dezelfde sportonderdelen, want die vallen niet uit hun kleding, incidenten daargelaten.

pi_221360795
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dat is bij vrouwelijke sporters altijd zo dat er iets seksueels te zien is, en de beelden voor misbruik te gebruiken zijn?
We zijn geen pubers. Dat seksuele is kinderachtig, dat moet je wegdenken als professional. Zelfde gedoe met korte rokjes enzo.

Dan kun je mannelijke zwemmers ook net zo goed een t-shirt laten aandoen. Wat een onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')