En je kinderen of kleinkinderen?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:05 schreef DrDentz het volgende:
Gelukkig hoef ik dat niet meer mee te maken!
Het kan ook zijn dat Afrika zich dan enorm heeft ontwikkeld, kijk naar bijvoorbeeld het verschil in IJsland tussen 1900 en 2000, dan is heel Afrika een soort Wakanda.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En je kinderen of kleinkinderen?
Dit!quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:05 schreef DrDentz het volgende:
En dat laatste is gelogen en zeggen ze er gewoon bij om maar niet te hoeven toegeven dat voor het overgrote deel gewoon snoeihard door migratie komt.quote:De bevolking hier stijgt in elk geval tot 2070 nog door, verwacht het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat komt door migratie en ook omdat het geboortecijfer naar verwachting weer wat aantrekt.
In Europa heeft die ontwikkeling geleid tot een daling van het geboortecijfer tot wat het nu is. Het zou geweldig zijn als die ontwikkeling in Afrika hetzelfde effect zou hebben.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat Afrika zich dan enorm heeft ontwikkeld, kijk naar bijvoorbeeld het verschil in IJsland tussen 1900 en 2000, dan is heel Afrika een soort Wakanda.
Kijk, exact de reden dat we geen volledig elftal aan kinderen meer krijgen. Beide ouders aan het werk en opa en oma gaan ook nog even door.quote:Op de eerste plaats moeten alle landen een voorbeeld nemen aan Nederland: vrouwen moeten volop deelnemen aan het arbeidsproces. De loonkloof moet daarvoor verdwijnen en de kinderopvang moet beter. Ook 55-plussers moeten veel meer dan nu meedoen.
Dat zou kunnen ja. Toch ben ik er van overtuigd dat dat beter zou zijn voor het voortbestaan van onze species en voor de zeikerds, dan heb ik het niet over Europeanen of het blanke ras, maar gewoon over de homo sapiens.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dit zou racistisch opgevat kunnen worden, Black genocide.
De aankomende ineenstorting van het blanke infuus gaat een massasterfte veroorzaken zoals de wereld deze nog nooit eerder meegemaakt heeft, voornamelijk in Afrika.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dit zou racistisch opgevat kunnen worden, Black genocide.
Waarschijnlijk wel. Ik denk dat ze rond 2600 wel een keer de rest uit zullen vinden.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
En in 2100 zitten ze nog steeds op takjes te kauwen.
Ik vrees ook het ergste. Er gaat al decennia miljarden met ontwikkelingshulp heen, nog steeds is het in die contreien een grote shithole. Jezelf ontplooien en ergens de schouders onder zetten zit blijkbaar niet in de aard van die mensen. De racismekaart trekken kunnen ze wel heel goed.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:25 schreef GerryDV het volgende:
Dit is de wijze waarop de gehele wereldbevolking eraan gaat. De mensen met laag IQ die niks willen, kunnen en moeten nemen de welvarende landen over en fokken als konijnen. Dat kan alleen maar zorgen voor een aarde die 1 grote shithole is. We hadden eerder moeten zijn met dit indammen. Ik vrees dat het nu al te laat is.
Ik ga me inschrijven op Elon zijn programma.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:25 schreef GerryDV het volgende:
Dit is de wijze waarop de gehele wereldbevolking eraan gaat. De mensen met laag IQ die niks willen, kunnen en moeten nemen de welvarende landen over en fokken als konijnen. Dat kan alleen maar zorgen voor een aarde die 1 grote shithole is. We hadden eerder moeten zijn met dit indammen. Ik vrees dat het nu al te laat is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Idiocracyquote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:25 schreef GerryDV het volgende:
Die erven de gevolgen van het graaien en neoliberaal stemmen van de boomers al.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Klopt. Punt is ook dat je als witte European minder geneigd bent om kinderen in een dergelijke 'wereld' te zetten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:25 schreef GerryDV het volgende:
Ja dat gaan jij en ik niet meer mee naken.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Europa heeft die ontwikkeling geleid tot een daling van het geboortecijfer tot wat het nu is. Het zou geweldig zijn als die ontwikkeling in Afrika hetzelfde effect zou hebben.
Ja dit. Nederland heeft zijn eigen graf gegraven en het gaat er nog vrolijk mee verder ookquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:57 schreef DrDentz het volgende:
Of je had het zoals Qatar moeten aanpakken: gastarbeiders mogen blijven zolang ze een arbeidscontract hebben. Als dat afloopt worden ze huiswaarts gestuurd. No way dat Qatar toestaat dat gastarbeiders het sociale stelsel gaan ontwrichten en hun hele familie kunnen laten overkomen. Wie heeft ooit bedacht dat dat een goed idee was?..
Ik had geen flauw idee dat het goed ging met Ethiopië, tot ik 2 weken geleden op Youtube zag wat voor vliegveld ze gaan bouwen twv 12,5 miljardquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:56 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja dat gaan jij en ik niet meer mee naken.
Er zijn nu al landen die het voor Afrikaanse begrippen goed doen en redelijk goed de moderne weg op gaan. Ethiopië bv. Dat is nu al niet meer te vergelijken met 30 jaar terug
Ethiopie, Nigeria, Marokko, het kan wel (Egypte tellen we niet mee)quote:Op woensdag 15 juli 2026 00:00 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik had geen flauw idee dat het goed ging met Ethiopië, tot ik 2 weken geleden op Youtube zag wat voor vliegveld ze gaan bouwen twv 12,5 miljard
Egypte is beetje het Frankrijk van Afrika, prachtig land, alleen het merendeel van die mensen zijn bloedirritant..quote:Op woensdag 15 juli 2026 00:15 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ethiopie, Nigeria, Marokko, het kan wel (Egypte tellen we niet mee)
Heeft ook niks met Afrika te maken verder lol. Eerder Levant/Roman adjecent.quote:Op woensdag 15 juli 2026 00:25 schreef Droopie het volgende:
[..]
Egypte is beetje het Frankrijk van Afrika, prachtig land, alleen het merendeel van die mensen zijn bloedirritant..
Maar dat nieuwe museum, echt heel cool.
Potverdomme. Ik ben het met je eens.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:55 schreef TwenteFC het volgende:
We hebben geluk dat ze te achterlijk zijn om zich te organiseren en vervolgens hun land op orde te brengen, het maximale uit hun grondstoffen halen en het vervolgens Europa militair of commercieel heel lastig te maken. China ziet dat ook en buit ze maximaal uit.
Waar wij alleen voor moet waken zijn de links progressieven die er alles aan doen om wetgeving te traineren waarmee we ze massaal het land uit kunnen donderen wanneer ze Europa binnen gesmokkeld zijn. Of dat wij meer geld blijven stoppen met steeds minder nuttige Europeanen in projecten daar wat een jaar na oplevering compleet verpaupert is omdat ze compleet achterlijk zijn.
Maar dat is toch prachtig! Kan je de geniale technologische ontwikkelingen voorstellen, wanneer ze straks Wakanda gaan bouwenquote:Grote ‘winnaar’: Afrika. Dat verdubbelt naar 37,6 procent van de wereldbevolking.
De foto uit de OP is van Rotterdam-Zuid.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:06 schreef inslagenreuring het volgende:
Haha voor een beeld hiervan ga naar Rotterdam, Amsterdam, Utrecht of Den Haag.
Tja k vind Fransen ook altijd irritant, gewoon weigeren om een andere taal te spreken.quote:Op woensdag 15 juli 2026 00:25 schreef Droopie het volgende:
[..]
Egypte is beetje het Frankrijk van Afrika, prachtig land, alleen het merendeel van die mensen zijn bloedirritant..
Maar dat nieuwe museum, echt heel cool.
Mede hierom neem ik geen kinderen. En dus ook geen kleinkinderen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat ze massaal hierheen (zullen) komen vind ik een groter probleem dan die ontwikkelingshulp.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik vrees ook het ergste. Er gaat al decennia miljarden met ontwikkelingshulp heen, nog steeds is het in die contreien een grote shithole. Jezelf ontplooien en ergens de schouders onder zetten zit blijkbaar niet in de aard van die mensen. De racismekaart trekken kunnen ze wel heel goed.
15 miljoen mensen hebben nog steeds niets te vreten maar ze kunnen straks wel vliegen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 00:00 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik had geen flauw idee dat het goed ging met Ethiopië, tot ik 2 weken geleden op Youtube zag wat voor vliegveld ze gaan bouwen twv 12,5 miljard
Stukje prioriteiten enzoquote:Op woensdag 15 juli 2026 08:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
15 miljoen mensen hebben nog steeds niets te vreten maar ze kunnen straks wel vliegen.![]()
Wow, ik zocht dat eens op. Die hoofdstad lijtk wel Europees. Wist ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:56 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja dat gaan jij en ik niet meer mee naken.
Er zijn nu al landen die het voor Afrikaanse begrippen goed doen en redelijk goed de moderne weg op gaan. Ethiopië bv. Dat is nu al niet meer te vergelijken met 30 jaar terug
Waardoor er nog minder kinderen geboren worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Op de eerste plaats moeten alle landen een voorbeeld nemen aan Nederland: vrouwen moeten volop deelnemen aan het arbeidsproces.
Selectieve migratie kan zeker helpen maar op dit moment heeft Europa helemaal geen grip op wie er binnen komt. Los dat eerst maar eens op.quote:Migratie moet zich direct vertalen naar werk: mensen die hierheen komen, moeten snel integreren, zodat ze kunnen werken.
Laten we dan maar de afwachten hoe de VS en China AI verder ontwikkelen want in Europa kunnen we helemaal niets meer.quote:Daarnaast biedt AI kansen om de productiviteit van mensen te verhogen.
We (m/v) willen nou eenmaal niet allemaal aan de kinderen. Niets mis mee. Die keuze hebben we gelukkig.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:50 schreef mackinac het volgende:
Waardoor er nog minder kinderen geboren worden.
Dat zal best maar het wordt hier voorgesteld als een maatregel om de dalende bevolking tegen te gaan. Als dat het doel is werkt het dus averechts.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:08 schreef PurifieR het volgende:
[..]
We (m/v) willen nou eenmaal niet allemaal aan de kinderen. Niets mis mee. Die keuze hebben we gelukkig.
Tijd voor de Ethiopiërs om terug te gaan hoor ik hierquote:Op woensdag 15 juli 2026 09:49 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wow, ik zocht dat eens op. Die hoofdstad lijtk wel Europees. Wist ik helemaal niet.
Het zijn inmiddels niet alleen blanken meer maar ook getinte bevolkingsgroepen en Aziaten zijn erbij gekomen. De demografische transitie: het theoretische model over de bevolkingsontwikkeling blijkt tot nu toe behoorlijk accuraat. Tot op heden heeft geen enkel land een oplossing gevonden of serieus geprobeerd de trend te keren. De meeste regeringsleiders zwijgen er als het graf over, omdat ze simpelweg niet weten wat ze eraan moeten doen, vermoed ik. Het is eenvoudiger om te doen alsof het probleem niet bestaat dan het op de korte termijn te confronteren. Het is veel makkelijker om het geboortecijfer te laten dalen dan op te krikken. Het laatste is tot nu toe haast ondoenlijk gebleken.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:40 schreef Koortsdroom het volgende:
Sneeuwbaleffect. Geen toekomst voor blanken -> blanken maken steeds minder kinderen.
Probeer het positief te zien. Straks ben je een ultrazeldzame Pokémon
Welke? Die niet gebaard worden of geaborteerd na 22 weken?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Blank?quote:Op woensdag 15 juli 2026 07:11 schreef Akkerdjie het volgende:
Eens kijken welk ander leeg woord voor “minderheid”; dan verzonnen gaat worden om de ideologie in stand te houden. Of misschien sterft die ideologie dan gewoon mee met de bevolking die deze draagt.
Noch Europeanen, noch Afrikanen zijn een volk.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
des te meer reden de volkeren gescheiden te houden
Je bent 500 jaar te laatquote:Op woensdag 15 juli 2026 12:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
des te meer reden de volkeren gescheiden te houden
lekker boeien, laten we dan vooral stoppen met de migratie van afrikanen richting europa. Genoeg ruimte daar en hier wat minder.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:41 schreef Badada het volgende:
[..]
Noch Europeanen, noch Afrikanen zijn een volk.
Coach Nick Gerr.quote:
Hmm.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:23 schreef Edding345 het volgende:
Trouwens echt leuk om te zien gal van witte mannetjes wiens witte vrouwtjes hen geen kind wil schenken want waarom zouden ze zwakke genetics willen voortplanten
Je ziet het ook in japan/korea geen kids en de mannetjes hebben de laagste testosteron ter wereld
Laten we dat niet doen. Migratie beheersen is wel een goed doel, dat kan op verschillende manieren.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:49 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
lekker boeien, laten we dan vooral stoppen met de migratie van afrikanen richting europa. Genoeg ruimte daar en hier wat minder.
Blanken hebben zowat de wereld opgebouwd tot wat het nu is maar wij zijn degenen met zwakke geneticsquote:Op woensdag 15 juli 2026 12:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Blanke mensen hebben 'zwakke genetics'? Benieuwd naar de onderbouwing van deze claim.
Dat wil men in bepaalde contreien dus juist niet. We moeten van Europa een 'divers' continent maken.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:49 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
lekker boeien, laten we dan vooral stoppen met de migratie van afrikanen richting europa. Genoeg ruimte daar en hier wat minder.
Europa is al divers, nooit anders geweest overigens.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat wil men in bepaalde contreien dus juist niet. We moeten van Europa een 'divers' continent maken.
japanners ook heel azie en kunnen net als koreanen en thai goed vechten maar zijn de laagste testosteron, wat wil je zeggen?quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:52 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Blanken hebben zowat de wereld opgebouwd tot wat het nu is maar wij zijn degenen met zwakke genetics
Waarom onderbouw je je vorige claim niet eens? Je komt met een nogal opmerkelijke bewering en als er dan vragen over die bewering komen reageer je niet meer.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:56 schreef Edding345 het volgende:
[..]
japanners ook heel azie en kunnen net als koreanen en thai goed vechten maar zijn de laagste testosteron, wat wil je zeggen?
Tot beschaafde beschavingen ze uitmoorden, hadden ze hun zaakjes aardig voor elkaar. Ze waren alleen niet zo goed in het uitroeien van anderen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:11 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zwakke genetics, zoals bij afrikanen die nog geen beschaving zouden kunnen opbouwen al kregen ze alles toegereikt?
De Chinezen proberen het, maar het schijnt behoorlijk vermoeiend te zijnquote:Op woensdag 15 juli 2026 13:11 schreef PurifieR het volgende:
afrikanen die nog geen beschaving zouden kunnen opbouwen al kregen ze alles toegereikt?
Die blijft hilarisch inderdaadquote:Op woensdag 15 juli 2026 13:51 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
De Chinezen proberen het, maar het schijnt behoorlijk vermoeiend te zijn![]()
[ afbeelding ]
Voor wil zien hoe dat in zijn werk gaat, kan ik de documentaire 'Empire of Dust' aanraden.
Zit je ook zo verschrikkelijk te worstelen met wie of wat Afrikanen zijn?quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:35 schreef Oud_student het volgende:
Ik zit met een definitieprobleem, nl wie of wat zijn Europeanen?
Inmiddels zijn er in Europa mensen uit meer dan 100 landen met hun nakomelingen, waaronder ook veel Afrikanen
Moeten we dus kijken naar de zuiver arische blanke (witte) mensen en die tellen?
Overigens is het bericht afkomstig van de EU, dus gewoon propaganda voor nog meer omvolking
Ze waren koningen! en schijtquote:Op woensdag 15 juli 2026 14:00 schreef inslagenreuring het volgende:
Zit je ook zo verschrikkelijk te worstelen met wie of wat Afrikanen zijn?
Ja, Afrikanen zijn namelijk hooguit te definiëren langs geografische lijnen. Niet langs de lijnen die jij voor ogen hebt waarschijnlijk.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zit je ook zo verschrikkelijk te worstelen met wie of wat Afrikanen zijn?
quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:28 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ze waren koningen! en schijt
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:22 schreef Watmoetjenou het volgende:
Joh, maar het woord <Knip> mag niet genoemd worden, waar zwaar extreem rechts en vuile racist
Wat heeft <Knip> the maken dit nieuwsbericht?quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:40 schreef Koortsdroom het volgende:
Kom op lieve mensen. Allemaal samen:
< Knip>
[ afbeelding ]
Bedankt Jessequote:Op woensdag 15 juli 2026 21:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Wat heeft "omvolking" the maken dit nieuwsbericht?
Dit nieuwsbericht gaat niet over het binnenhalen van meer Afrikanen in Nederland/Europa.
Dit bericht gaat over bevolkingstoename in Afrikaanse landen en bevolkingsafname inwesterse landen.
De bevolkingsafname in westerse/welvarende landen is te wijten aan het feit dat men minder kinderen krijgt.
Deze afname vindt ook plaatst in westerse /welvarende landen waar men niet of nauwelijks immigranten heeft, dus immigratie kan niet de hoofdoorzaak zijn voor deze bevolkingsafname.
Ik heb geen idee hoe de immigratiestromen over 74 jaar eruitzien.quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:28 schreef matthijst het volgende:
Want die 4 miljard Afrikanen blijven opeens in Afrika, omdat het daar zo gezellig druk is?
Je kunt natuurlijk wel op je vingers uittellen dat ook in de toekomst een hoop Afrikanen niet in Afrika willen blijven zitten...quote:Op woensdag 15 juli 2026 21:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Wat heeft "omvolking" the maken dit nieuwsbericht?
Dit nieuwsbericht gaat niet over het binnenhalen van meer Afrikanen in Nederland/Europa.
Dit bericht gaat over bevolkingstoename in Afrikaanse landen en bevolkingsafname inwesterse landen.
De bevolkingsafname in westerse/welvarende landen is te wijten aan het feit dat men minder kinderen krijgt.
Deze afname vindt ook plaatst in westerse /welvarende landen waar men niet of nauwelijks immigranten heeft, dus immigratie kan niet de hoofdoorzaak zijn voor deze bevolkingsafname.
Dat gebeurt nu toch al. Autochtonen planten zich niet voort, Allochtonen des te meer.quote:Op donderdag 16 juli 2026 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik tussen de regels door lees is dat de Europese commissie dus immigratie ziet als oplossing.
Dus daar actief aan mee werkt ipv tegengaat.
Ik ben daar fel op tegen.
Je kunt toch ook geboortecijfers opkrikken en migratie juist stoppen?
Wie wil er nou kinderen in een half Afrikaans land?
Op genoeg veel te veel plaatsen in Europa lijkt het nu al alsof je in fucking Mogadishu rondloopt.quote:Op donderdag 16 juli 2026 07:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu toch al. Autochtonen planten zich niet voort, Allochtonen des te meer.
Het continent Europa wordt op termijn gewoon een soort Zuid-Afrika 2.0
Nee natuurlijk niet, maar daar is wel veel meer plek dan hier. Dus beter blijven ze daar.quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:28 schreef matthijst het volgende:
Want die 4 miljard Afrikanen blijven opeens in Afrika, omdat het daar zo gezellig druk is?
Misschien kan Trumps achterkleinzoon tegen die tijd een wall bouwen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 08:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar daar is wel veel meer plek dan hier. Dus beter blijven ze daar.
Die kunnen emigreren. Daar verdienen ze gelukkig genoeg voor.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel iets wat gaat gebeuren ja. Al kan het nog best 50-100 jaar duren.quote:Op donderdag 16 juli 2026 07:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu toch al. Autochtonen planten zich niet voort, Allochtonen des te meer.
Het continent Europa wordt op termijn gewoon een soort Zuid-Afrika 2.0
Dat ligt helemaal aan de economische ontwikkeling.quote:Op donderdag 16 juli 2026 07:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk wel op je vingers uittellen dat ook in de toekomst een hoop Afrikanen niet in Afrika willen blijven zitten...
Ach kom. Ook al klotst het geld ineens tegen de plinten in Afrika, ze zullen het hoe dan ook verkloten.quote:Op donderdag 16 juli 2026 15:48 schreef Badada het volgende:
Dat ligt helemaal aan de economische ontwikkeling.
Maar dat zijn speculaties en dat is niet waar dit nieuwsbericht over gaat. Dit nieuwsbericht gaat over bevolkingstoename in Afrika en bevolkingskrimp in westerse en welvarende landen (ook die welvarende landen met nauwelijks immigratie). Dat heeft te maken met fases waar samenlevingen zich in bevinden.quote:Op donderdag 16 juli 2026 07:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk wel op je vingers uittellen dat ook in de toekomst een hoop Afrikanen niet in Afrika willen blijven zitten...
Die ontwikkeling vindt niet plaats in Afrika; wat in Afrika gebeurt, is ons voorland.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Europa heeft die ontwikkeling geleid tot een daling van het geboortecijfer tot wat het nu is. Het zou geweldig zijn als die ontwikkeling in Afrika hetzelfde effect zou hebben.
De huidige Nederlandse demografische ontwikkeling, is vrijwel gelijk aan de immigratiequote:Op donderdag 16 juli 2026 19:31 schreef KreKkeR het volgende:
Dit zijn demografische ontwikkelingen die op zichzelf geen zak te maken met immigratie.
Vergis je je niet een factor 10?quote:Op donderdag 16 juli 2026 15:30 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel iets wat gaat gebeuren ja. Al kan het nog best 50-100 jaar duren.
Hoe dan? Als autochtonen er geen gat in zien om zich voort te planten ... je kan toch moeilijk verplichte voortplanting implementeren?quote:Op donderdag 16 juli 2026 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik tussen de regels door lees is dat de Europese commissie dus immigratie ziet als oplossing.
Ik ben daar fel op tegen.
Je kunt toch ook geboortecijfers opkrikken en migratie juist stoppen?
Om maar een reden van de afnemende autochtone geboortecijfers te noemen. Het is een zichzelf verstekend effect: de geboortecijfers van ... en van ....quote:Op donderdag 16 juli 2026 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie wil er nou kinderen in een half Afrikaans land?
Je bent echt wereldvreemd ... ik heb gewerkt op locaties waar vluchtelingen zgn. moesten integreren. De één na de ander kwam, verklootte het en vertrok.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:29 schreef DobbyDobby het volgende:
Migratie moet zich direct vertalen naar werk: mensen die hierheen komen, moeten snel integreren, zodat ze kunnen werken.
Dit lukt al bijna perfect in Nederland!
Dan zou onderwijs en ontwikkeling incl. promotie van anticonceptiva dus een hoge prioriteit moeten hebben? Overigens, de zwarte bevolking in de VS, hebben een veel hoger geboortecijfer dan de blanken in diezelfde VS. Is dat ook een punt van zorg??quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die fiscale & economische ruimte is er genoeg, gezien alle fokpremies. Probleem is de woonruimte.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:22 schreef Weltschmerz het volgende:
In Europa moeten we gewoon zorgen dat er alle fiscale economische ruimte is voor gezinnen om 3 of 4 kinderen te nemen.
In mijn perceptie leidt ineenstorting van sociale hulp en economische voorzieningen juist tot een hoger geboortecijfer.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:08 schreef LXIV het volgende:
Als er 3x meer Afrikanen zijn dan stort het hulpsysteem waarmee ze in leven gehouden worden en zich ongelimiteerd kunnen voortplanten in en vlak daarna ook de geboorte-overschotten daar.
IJslanders vergelijken met Congolezen ... was IJsland ook niet tot voor kort een Deense kolonie?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:08 schreef DrDentz het volgende:
Het kan ook zijn dat Afrika zich dan enorm heeft ontwikkeld, kijk naar bijvoorbeeld het verschil in IJsland tussen 1900 en 2000, dan is heel Afrika een soort Wakanda.
Ja. Daar ben ik altijd veel meer voorstander van geweest dan hoe het westen altijd ontwikkelingsgeld heeft verspreid. We hebben met onze aanpak ervoor gezorgd dat ontwikkelingslanden afhankelijk werden van dat geld terwijl een groot deel verdween in de zakken van de corrupte elite van die landen. Geld geven aan de elite of voor voedselpakketten is zinloos op de lange termijn en werkt zelfs tegen ons.quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:31 schreef blomke het volgende:
Dan zou onderwijs en ontwikkeling incl. promotie van anticonceptiva dus een hoge prioriteit moeten hebben?
Afrika is geen land. Het is een gigantisch continent, met enorme verschillen per land.quote:Op donderdag 16 juli 2026 19:28 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ach kom. Ook al klotst het geld ineens tegen de plinten in Afrika, ze zullen het hoe dan ook verkloten.
Sommige volkeren kunnen het gewoon niet. En drie keer raden wie het weer mag oplossen (al dan niet gemotiveerd met emotionele chantage door zielig kijkende hongerige kindertjes)
Aantoonbaar gelul, TFR gaat daar flink naar beneden. Sommige landen zitten zelfs onder de vervangingsratio.quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Die ontwikkeling vindt niet plaats in Afrika; wat in Afrika gebeurt, is ons voorland.
TFR =?quote:Op donderdag 16 juli 2026 23:05 schreef Badada het volgende:
TFR gaat daar flink naar beneden. Sommige landen zitten zelfs onder de vervangingsratio.
quote:Op donderdag 16 juli 2026 23:05 schreef Badada het volgende:
[..]
Aantoonbaar gelul, TFR gaat daar flink naar beneden. Sommige landen zitten zelfs onder de vervangingsratio.
https://www.indexmundi.com/map/?v=31&l=nlquote:
Moet je betrouwbare actuele bronnen raadplegen. Tunesie zit onder de 1.8, Marokko op de 1.98.quote:Op donderdag 16 juli 2026 23:12 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
https://www.indexmundi.com/map/?v=31&l=nl
Ben geen Afrikaaans land < 2 tegengekomen, Niger zit op 7.
1,97 nou dat is een kentering Afrika!quote:
Probeer je de feiten te ontkennen of wat?quote:Op donderdag 16 juli 2026 23:17 schreef blomke het volgende:
[..]
1,97 nou dat is een kentering Afrika!
Maar de welvaart is er ver te zoekenquote:Op donderdag 16 juli 2026 23:03 schreef Badada het volgende:
[..]
Afrika is geen land. Het is een gigantisch continent, met enorme verschillen per land.
Het was een onbewoond eiland gekoloniseerd door Vikingenquote:Op donderdag 16 juli 2026 22:40 schreef blomke het volgende:
[..]
IJslanders vergelijken met Congolezen ... was IJsland ook niet tot voor kort een Deense kolonie?
Ik vind het jammer.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:05 schreef DrDentz het volgende:
Ja, Noord-Afrikaanse landen, maar een hoop andere Afrikaanse landen zitten daar ver boven. Het is ook een heel groot en divers continent natuurlijk, waarbij een hoop landen absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2026 23:05 schreef Badada het volgende:
[..]
Aantoonbaar gelul, TFR gaat daar flink naar beneden. Sommige landen zitten zelfs onder de vervangingsratio.
Dat is toekomst en dus onzeker, maar het ligt wel voor de hand. Het ziet er immers niet naar uit dat het op korte en middellange termijn nu heel veel beter zal gaan in landen als bijvoorbeeld Somalie.quote:Op donderdag 16 juli 2026 19:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar dat zijn speculaties en dat is niet waar dit nieuwsbericht over gaat. Dit nieuwsbericht gaat over bevolkingstoename in Afrika en bevolkingskrimp in westerse en welvarende landen (ook die welvarende landen met nauwelijks immigratie). Dat heeft te maken met fases waar samenlevingen zich in bevinden.
Dit zijn demografische ontwikkelingen die op zichzelf geen zak te maken met immigratie.
Hoe landen en mensen over 50-75 jaar met deze demografische ontwikkelingen zullen omgaan, daar kun je over speculeren.
<Geknipt>
Joh ik was sacarstisch. Het gaat dramatisch qua inburgering van vluchtelingen uit de zandbak. En mensen die het wel willen, en echt willen werken moeten de meest lastige examens halen. Statushouders hoeven na 10 jaar nog geen Nederlands te spreken en er is geen enkel probleem.quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Je bent echt wereldvreemd ... ik heb gewerkt op locaties waar vluchtelingen zgn. moesten integreren. De één na de ander kwam, verklootte het en vertrok.
Uit deze VN publicatiequote:Op donderdag 16 juli 2026 23:19 schreef Badada het volgende:
Wil je zeggen dat de geboortecijfers niet flink dalen?
Nogmaals, een continent met meer dan 50 landen. Volgens mij heb je geen idee over welke schaal we praten. Bovendien is je plaatje een bevestiging van wat ik schreef.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 09:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Uit deze VN publicatie
[ afbeelding ]
blijkt dat de TFR pas in 2100 met BI 95% pas op 2 - 3 terecht komt. Daar waar we wereldwijd nu al op 2,2 zitten.
De gevolgen voor de totale bevolkingsaantallen van Afrika, zijn evident:
[ afbeelding ]
Er zijn toch ook genoeg Afro-Amerikaanse gezinnen die iets moois opbouwen uit niets, zoals de Jackson familie, met veel oefenen, trainen, strakke discipline, uit de ghetto gekomen naar de top en heel de muziekwereld veranderd.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 00:19 schreef kun_bbongal het volgende:
je hebt geen hol aan afrikanen, het enige wat ze kunnen is slopen, hand ophouden, en korte termijn denken. Het is genetisch want anders had Afrika niet 1 grote pijnhoop geweest nu
die kunnen het nooit bijhouden met wat die zwarten uitpoepen. En als er elke dag weer honderden zwarten bij komen heeft meer baren heeel beperkt nut. En bovendien denk ik dat de witte mens straks meer en meer denkt ' gatver, hier wil ik niet mijn kinderen in op laten groeien dus we kiezen wel voor geen kinderen' . En dan is het beeld compleet. Hele wereld op zwart.quote:Op woensdag 15 juli 2026 06:39 schreef Edding345 het volgende:
Witte vrouwen moeten gewoon meer baren klaar
We praten over de giga-aantallen bewoners schaal:quote:Op zaterdag 18 juli 2026 10:25 schreef Badada het volgende:
Volgens mij heb je geen idee over welke schaal we praten.
Ik denk eerder dat jij last hebt van tunnelvisie.quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Je bent echt wereldvreemd ... ik heb gewerkt op locaties waar vluchtelingen zgn. moesten integreren. De één na de ander kwam, verklootte het en vertrok.
Maar dit nieuwsbericht gaat hoofdzakelijk over bevolkingstoename in Afrika. Dat is geen omv... (Mag dat woord hier niet gebruiken). Dat is gewoon een demografische ontwikkeling. Zelfde als dat men in NL zelf besluit minder kinderen te krijgen en dit was al gaande voor de huizencrisis en voor de grote immigratieproblematiek. En ook in andere westerse en rijke landen met niet of nauwelijks immigratie vindt een zelfde demografische ontwikkelingen plaats.quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:19 schreef blomke het volgende:
[..]
De huidige Nederlandse demografische ontwikkeling, is vrijwel gelijk aan de immigratie
Wat die ouders van de Jacksons gedaan hebben was ronduit kindermishandeling. De enige reden waarom men er positief over praat, is omdat ze muzikaal succesvol waren.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 10:34 schreef DrDentz het volgende:
Er zijn toch ook genoeg Afro-Amerikaanse gezinnen die iets moois opbouwen uit niets, zoals de Jackson familie, met veel oefenen, trainen, strakke discipline
dat zijn uitzonderingen, en het is niet alsof ze dat alleen deden.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 10:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Er zijn toch ook genoeg Afro-Amerikaanse gezinnen die iets moois opbouwen uit niets, zoals de Jackson familie, met veel oefenen, trainen, strakke discipline, uit de ghetto gekomen naar de top en heel de muziekwereld veranderd.
Dat blijkt wel uit de geboortecijfers, ook in de VS van deze groep Amerikanen.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:56 schreef kun_bbongal het volgende:
De meerderheid denkt korte termijn en heeft totaal geen impuls controle
Ja. Ontwikkelingshulp werkt ook niet zolang mensen afhankelijk blijven van die hulp en niet zelf hun belastingsysteem en economie op poten zetten.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Eigenlijk is dan toch de hele ontwikkelingshulp van de laatste 50 jaar compleet mislukt.
Ik werk ook "met m'n poten in het roest" ja.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 12:33 schreef KreKkeR het volgende:
Werk je echter in een meer internationale organisaties, dan zul je merken dat ook in hoge functies vaak hele slimme vaardige mensen van uit allerlei landen van allerlei afkomsten/huidskleuren zitten. En niet eens alleen uit westerse landen.
Frappant dat bevolkingstoename in Afrika end e immigratie hier, parallel lopen ....quote:Op zaterdag 18 juli 2026 12:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar dit nieuwsbericht gaat hoofdzakelijk over bevolkingstoename in Afrika. Dat is geen omv... (Mag dat woord hier niet gebruiken). Dat is gewoon een demografische ontwikkeling.
Daar heb je ongetwijfeld een neutrale, betrouwbare bron voor?quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant dat bevolkingstoename in Afrika end e immigratie hier, parallel lopen ....
Kun je uitleggen wat je bedoelt met parallel lopen?quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant dat bevolkingstoename in Afrika end e immigratie hier, parallel lopen ....
Prima en dat respecteer ik. Maar immigrant staat niet gelijk aan laagopgeleide asielzoeker. Wellicht waar jij werkt wel, maar dat betekent dus niet dat er niet of nauwelijks immigranten bestaan die veel kunnen bijdragen. Wellicht selecteert men in NL een beetje op de verkeerde manier.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik werk ook "met m'n poten in het roest" ja.
Geboortecijfers VS per etnische groep:quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat blijkt wel uit de geboortecijfers, ook in de VS van deze groep Amerikanen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |