1,97 nou dat is een kentering Afrika!quote:
Probeer je de feiten te ontkennen of wat?quote:Op donderdag 16 juli 2026 23:17 schreef blomke het volgende:
[..]
1,97 nou dat is een kentering Afrika!
Maar de welvaart is er ver te zoekenquote:Op donderdag 16 juli 2026 23:03 schreef Badada het volgende:
[..]
Afrika is geen land. Het is een gigantisch continent, met enorme verschillen per land.
Het was een onbewoond eiland gekoloniseerd door Vikingenquote:Op donderdag 16 juli 2026 22:40 schreef blomke het volgende:
[..]
IJslanders vergelijken met Congolezen ... was IJsland ook niet tot voor kort een Deense kolonie?
Ik vind het jammer.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:05 schreef DrDentz het volgende:
Gelukkig hoef ik dat niet meer mee te maken!
Ja, Noord-Afrikaanse landen, maar een hoop andere Afrikaanse landen zitten daar ver boven. Het is ook een heel groot en divers continent natuurlijk, waarbij een hoop landen absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2026 23:05 schreef Badada het volgende:
[..]
Aantoonbaar gelul, TFR gaat daar flink naar beneden. Sommige landen zitten zelfs onder de vervangingsratio.
Dat is toekomst en dus onzeker, maar het ligt wel voor de hand. Het ziet er immers niet naar uit dat het op korte en middellange termijn nu heel veel beter zal gaan in landen als bijvoorbeeld Somalie.quote:Op donderdag 16 juli 2026 19:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar dat zijn speculaties en dat is niet waar dit nieuwsbericht over gaat. Dit nieuwsbericht gaat over bevolkingstoename in Afrika en bevolkingskrimp in westerse en welvarende landen (ook die welvarende landen met nauwelijks immigratie). Dat heeft te maken met fases waar samenlevingen zich in bevinden.
Dit zijn demografische ontwikkelingen die op zichzelf geen zak te maken met immigratie.
Hoe landen en mensen over 50-75 jaar met deze demografische ontwikkelingen zullen omgaan, daar kun je over speculeren.
<Geknipt>
Joh ik was sacarstisch. Het gaat dramatisch qua inburgering van vluchtelingen uit de zandbak. En mensen die het wel willen, en echt willen werken moeten de meest lastige examens halen. Statushouders hoeven na 10 jaar nog geen Nederlands te spreken en er is geen enkel probleem.quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Je bent echt wereldvreemd ... ik heb gewerkt op locaties waar vluchtelingen zgn. moesten integreren. De één na de ander kwam, verklootte het en vertrok.
Uit deze VN publicatiequote:Op donderdag 16 juli 2026 23:19 schreef Badada het volgende:
Wil je zeggen dat de geboortecijfers niet flink dalen?
Nogmaals, een continent met meer dan 50 landen. Volgens mij heb je geen idee over welke schaal we praten. Bovendien is je plaatje een bevestiging van wat ik schreef.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 09:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Uit deze VN publicatie
[ afbeelding ]
blijkt dat de TFR pas in 2100 met BI 95% pas op 2 - 3 terecht komt. Daar waar we wereldwijd nu al op 2,2 zitten.
De gevolgen voor de totale bevolkingsaantallen van Afrika, zijn evident:
[ afbeelding ]
Er zijn toch ook genoeg Afro-Amerikaanse gezinnen die iets moois opbouwen uit niets, zoals de Jackson familie, met veel oefenen, trainen, strakke discipline, uit de ghetto gekomen naar de top en heel de muziekwereld veranderd.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 00:19 schreef kun_bbongal het volgende:
je hebt geen hol aan afrikanen, het enige wat ze kunnen is slopen, hand ophouden, en korte termijn denken. Het is genetisch want anders had Afrika niet 1 grote pijnhoop geweest nu
die kunnen het nooit bijhouden met wat die zwarten uitpoepen. En als er elke dag weer honderden zwarten bij komen heeft meer baren heeel beperkt nut. En bovendien denk ik dat de witte mens straks meer en meer denkt ' gatver, hier wil ik niet mijn kinderen in op laten groeien dus we kiezen wel voor geen kinderen' . En dan is het beeld compleet. Hele wereld op zwart.quote:Op woensdag 15 juli 2026 06:39 schreef Edding345 het volgende:
Witte vrouwen moeten gewoon meer baren klaar
We praten over de giga-aantallen bewoners schaal:quote:Op zaterdag 18 juli 2026 10:25 schreef Badada het volgende:
Volgens mij heb je geen idee over welke schaal we praten.
Ik denk eerder dat jij last hebt van tunnelvisie.quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Je bent echt wereldvreemd ... ik heb gewerkt op locaties waar vluchtelingen zgn. moesten integreren. De één na de ander kwam, verklootte het en vertrok.
Maar dit nieuwsbericht gaat hoofdzakelijk over bevolkingstoename in Afrika. Dat is geen omv... (Mag dat woord hier niet gebruiken). Dat is gewoon een demografische ontwikkeling. Zelfde als dat men in NL zelf besluit minder kinderen te krijgen en dit was al gaande voor de huizencrisis en voor de grote immigratieproblematiek. En ook in andere westerse en rijke landen met niet of nauwelijks immigratie vindt een zelfde demografische ontwikkelingen plaats.quote:Op donderdag 16 juli 2026 22:19 schreef blomke het volgende:
[..]
De huidige Nederlandse demografische ontwikkeling, is vrijwel gelijk aan de immigratie
Wat die ouders van de Jacksons gedaan hebben was ronduit kindermishandeling. De enige reden waarom men er positief over praat, is omdat ze muzikaal succesvol waren.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 10:34 schreef DrDentz het volgende:
Er zijn toch ook genoeg Afro-Amerikaanse gezinnen die iets moois opbouwen uit niets, zoals de Jackson familie, met veel oefenen, trainen, strakke discipline
dat zijn uitzonderingen, en het is niet alsof ze dat alleen deden.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 10:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Er zijn toch ook genoeg Afro-Amerikaanse gezinnen die iets moois opbouwen uit niets, zoals de Jackson familie, met veel oefenen, trainen, strakke discipline, uit de ghetto gekomen naar de top en heel de muziekwereld veranderd.
Dat blijkt wel uit de geboortecijfers, ook in de VS van deze groep Amerikanen.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:56 schreef kun_bbongal het volgende:
De meerderheid denkt korte termijn en heeft totaal geen impuls controle
Ja. Ontwikkelingshulp werkt ook niet zolang mensen afhankelijk blijven van die hulp en niet zelf hun belastingsysteem en economie op poten zetten.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Eigenlijk is dan toch de hele ontwikkelingshulp van de laatste 50 jaar compleet mislukt.
Ik werk ook "met m'n poten in het roest" ja.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 12:33 schreef KreKkeR het volgende:
Werk je echter in een meer internationale organisaties, dan zul je merken dat ook in hoge functies vaak hele slimme vaardige mensen van uit allerlei landen van allerlei afkomsten/huidskleuren zitten. En niet eens alleen uit westerse landen.
Frappant dat bevolkingstoename in Afrika end e immigratie hier, parallel lopen ....quote:Op zaterdag 18 juli 2026 12:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar dit nieuwsbericht gaat hoofdzakelijk over bevolkingstoename in Afrika. Dat is geen omv... (Mag dat woord hier niet gebruiken). Dat is gewoon een demografische ontwikkeling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |