Je kan tegenwoordig zeggen dat je iemand hebt vermoord en mensen doen dat dan af als jeugdstreek....quote:Actrice Judi Dench bekent opvallende jeugdstreek: dode rat door brievenbus van buurvrouw
Iedereen heeft wel een jeugdstreek waar je jaren later met rode oren op terugkijkt. Ook Judi Dench (91) ontsnapte daar niet aan. De Britse actrice vertelt in de BBC-podcast 'The Natural Life' dat ze als kind een dode rat door de brievenbus van haar buurvrouw duwde.
Wie Judi vooral kent als de waardige Britse actrice uit onder meer James Bond en Shakespeare in Love, zal misschien verrast zijn door haar jeugdverhaal. Achter haar keurige imago schuilde namelijk een behoorlijk ondeugend meisje. "Dit is een vreselijk verhaal", begint Judi als het onderwerp ter sprake komt.
Als kind bracht ze samen met haar twee oudere broers veel tijd door in de tuin, waar ze fanatiek cricket speelden. Regelmatig belandde de bal over de schutting bij buurvrouw Miss Lazenby. "Zij gooide de bal nooit terug of gaf ons de ballen nooit terug", legt Judi uit.
Haar broers raakten daar steeds meer gefrustreerd over. Toen ze op een dag een dode rat in de schuur vonden, bedachten ze een opvallend plan. "Ze pakten hem in en zeiden tegen me: 'Judi, wil je die even in de brievenbus van Miss Lazenby duwen?'"
De jonge Judi aarzelde niet en voerde het plan uit. "Dus ik ging en wurmde hem in de brievenbus." Aan de rat hing bovendien een briefje met een duidelijke boodschap. "'Geef ons alsjeblieft onze ballen terug', schreven we op een briefje en bonden dat aan de dode rat vast."
Of de actie ook daadwerkelijk effect had, betwijfelt Judi. "Waarschijnlijk niet." Integendeel: haar ouders besloten na het incident dat er voorlopig geen cricket meer gespeeld mocht worden.
Tegenwoordig kijkt Judi met humor terug op die jeugdherinnering. Haar leven ziet er inmiddels heel anders uit. De afgelopen jaren deed ze het vanwege haar sterk verslechterde zicht al rustiger aan met acteren. Inmiddels is de Oscarwinnares volledig blind. In onderstaande video vertelt ze hoe ze daarmee omgaat.
Familie van de slechtste Bond ooit?quote:buurvrouw Miss Lazenby.
Kortom terechte actie van Judi.quote:"Zij gooide de bal nooit terug of gaf ons de ballen nooit terug", legt Judi uit.
Wow, drama much? Het beest was al dood hoor.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:06 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)venbus-van-buurvrouw
[..]
Je kan tegenwoordig zeggen dat je iemand hebt vermoord en mensen doen dat dan af als jeugdstreek....
Dit is geen jeugdstreek, dit is psychopathisch![]()
![]()
![]()
![]()
Een jeugdstreek is belletje trek bij de buurvrouw, niet lijken door de brievenbus douwen
Ja, en? Als de kat dood gaat, ga ik die natuurlijk ook niet door de brievenbus van de buren persen, ook als die buurvrouw onaardig is.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:09 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wow, drama much? Het beest was al dood hoor.
Bazin.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Familie van de slechtste Bond ooit?
[..]
Kortom terechte actie van Judi.
De huidige beste voetballer ter wereld heeft het niet op straat geleerd. Was gewoon een middenklasse familie die op voetbal zat.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bazin.
Terecht idd. Kutburen altijd die straatvoetballers terroriseren. Wil je in de toekomst nog een keer wereldkampioen worden? Op straat worden ze geboren, moet je koesteren.
is dit echt eens in het nieuws gekomen??quote:Op maandag 13 juli 2026 15:18 schreef Koekoekmakto het volgende:
Beter dan een hongerige en levende python door de brievenbus laten glibberen.
Jij zou helemaal niks doen. Jij zou iemand inhuren om het huis van je buuv in de fik te steken.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, en? Als de kat dood gaat, ga ik die natuurlijk ook niet door de brievenbus van de buren persen, ook als die buurvrouw onaardig is.
Dit topic heeft iets bij mij losgemaakt. Ik durf het nu pas op te biechtenquote:Op maandag 13 juli 2026 15:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
is dit echt eens in het nieuws gekomen??
Niet. Wij hadden een hele aardige buurvrouw. Die bracht ons zelfs naar sport of het zwembad als mijn ouders aan het werken warenquote:Op maandag 13 juli 2026 15:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij zou helemaal niks doen. Jij zou iemand inhuren om het huis van je buuv in de fik te steken.
Jij wast dan je handjes in onschuld terwijl dat pyromaantje een week of wat later per ongeluk uit een raam van de 16de verdieping valt.
Die PVV meneer toch?quote:Op maandag 13 juli 2026 15:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
is dit echt eens in het nieuws gekomen??
Zegt helemaal niks dat. Ook middenklasse kinderen spelen op straat.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De huidige beste voetballer ter wereld heeft het niet op straat geleerd. Was gewoon een middenklasse familie die op voetbal zat.
Zal ik maar niet doen 😀 Maar wel zaken waak ik mij nu zeer diep voor zou schamen maar ik het toch niet had willen missen. Dat dan weer wel.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:30 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dit topic heeft iets bij mij losgemaakt. Ik durf het nu pas op te biechten
quote:Op maandag 13 juli 2026 15:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je kan tegenwoordig zeggen dat je iemand hebt vermoord en mensen doen dat dan af als jeugdstreek....
![]()
![]()
![]()
Een jeugdstreek is belletje trek bij de buurvrouw, niet lijken door de brievenbus douwen
Ben jij trouwens bewust van wat jouw idool in je UI allemaal heeft gedaan?quote:Op maandag 13 juli 2026 15:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Allexandra Kollontai was de eerste vrouwelijke minister in de geschiedenis van de mensheid. Zij is verantwoordelijk voor de grootste stappen voor vrouwenrechten OOIT. Haar feministische standpunten werden zelfs binnen de USSR door extreem ervaren, en de USSR is misschien wel het beste voorbeeld voor vrouwenrechten. Zij brak het dikste glazen plafond en werd de eerste vrouwelijke minister en eerste vrouwelijke diplomaat ter wereld, terwijl in Nederland vrouwen nog niet eens mochten stemmen.quote:Op maandag 13 juli 2026 16:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ben jij trouwens bewust van wat jouw idool in je UI allemaal heeft gedaan?
Che Guaverra was een doodgewone massamoordenaar.
Als je dan perse een tronie op je t-shirt of hier als UI wilt, kies dan Leila Khaled. De eerste vrouwelijke Palestijnse vliegtuigkaper die geen enkele dode op haar kerfstok heeft.
[ afbeelding ]
Ik ken dit verhaal. Al lang voor jij geboren was. Denk ik.quote:Op maandag 13 juli 2026 16:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Allexandra Kollontai was de eerste vrouwelijke minister in de geschiedenis van de mensheid. Zij is verantwoordelijk voor de grootste stappen voor vrouwenrechten OOIT. Haar feministische standpunten werden zelfs binnen de USSR door extreem ervaren, en de USSR is misschien wel het beste voorbeeld voor vrouwenrechten.
Ze pleitte (en slaagde) voor moederschapsverlof, gratis kinderopvang en gemeenschappelijke keukens om vrouwen te bevrijden van huishoudelijk werk. Ze richtte vervolgens ook de Zhenotdel op, een sovjetorganisatie die zich inzette voor de educatie en arbeidsrechten van de vrouw.
[ afbeelding ]
Ik droeg een t-shirt met de kop van Che in de jaren'70, dat was in..quote:Op maandag 13 juli 2026 17:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ken dit verhaal. Al lang voor jij geboren was. Denk ik.
Stalin stond dit toe omdat ze een vrouw was. En vrouwen zijn geen bedreiging voor mannen zoals Stalin.
Stalin was een debiel. Een machtswellusteling. Een gestoorde maniak.
Elke man en elke vrouw die een talent had, werd gedwongen dit talent in te zetten voor de eer en meerdere glorie van de sowjet republiek. Als een man of vrouw dat weigerde, kwam hij of zij jammerlijk aan zijn of haar einde.
Ja, ik snap het. Het was een mooie jongen. Maar evengoed een meedogenloze moordenaar.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik droeg een t-shirt met de kop van Che in de jaren'70, dat was in..
Hij sloeg toch wel mooi Mrs Peel aan de haak en deed er een ring om.quote:
Een opstandeling noemde je dat vroeger, of een vrijheidsstrijder, aan beide kanten zaten uiteraard moordenaars voor het goede doel..quote:Op maandag 13 juli 2026 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, ik snap het. Het was een mooie jongen. Maar evengoed een meedogenloze moordenaar.
Jij bent dus een prachtig voorbeeld van de linkse blindheid uit die jaren.
Jij liep dus rond met de Argentijnse versie van Hitler.
het woordje shorts vervangen door een v helptquote:
Houd toch op zeg met je Hitler... Che Guevara was een goed man met zijn hart op de juiste plek. Beste man heeft Cuba bevrijdt van de door Amerika gesteunde dictator. Heeft veel corruptie en ongelijkheid aangepakt.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, ik snap het. Het was een mooie jongen. Maar evengoed een meedogenloze moordenaar.
Jij bent dus een prachtig voorbeeld van de linkse blindheid uit die jaren.
Jij liep dus rond met de Argentijnse versie van Hitler.
Tuurlijk. Che streed tegen Amerika dus MOET hij een goed man geweest zijn.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Houd toch op zeg met je Hitler... Che Guevara was een goed man met zijn hart op de juiste plek. Beste man heeft Cuba bevrijdt van de door Amerika gesteunde dictator. Heeft veel corruptie en ongelijkheid aangepakt.
Een kwart van dat land kon niet eens lezen. Binnen een paar jaar heeft zijn campagne gezorgd dat dat percentage kelderde naar 4%. voor zijn bewind was standaard onderwijs nog niet eens toegankelijk voor de normale man. Levensverwachting gestegen van 63 naar 75... infaant mortality gedaald van 60 baby's per 1000 naar slechts 4-6 per 1000.
Man studeerde af als arts en bleef ook tijdens zijn bewind de zieken helpen tijdens de guerillaoorlogen.
En welke boeken mogen de Cubanen nu lezen? En hoe zit het met Cubaanse schrijvers die kritiek hebben op het communistisch beleid van Cuba?quote:Op maandag 13 juli 2026 17:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Houd toch op zeg met je Hitler... Che Guevara was een goed man met zijn hart op de juiste plek. Beste man heeft Cuba bevrijdt van de door Amerika gesteunde dictator. Heeft veel corruptie en ongelijkheid aangepakt.
Een kwart van dat land kon niet eens lezen. Binnen een paar jaar heeft zijn campagne gezorgd dat dat percentage kelderde naar 4%. voor zijn bewind was standaard onderwijs nog niet eens toegankelijk voor de normale man. Levensverwachting gestegen van 63 naar 75... infaant mortality gedaald van 60 baby's per 1000 naar slechts 4-6 per 1000.
Man studeerde af als arts en bleef ook tijdens zijn bewind de zieken helpen tijdens de guerillaoorlogen.
Ik noem dat maffia. Die moordden voor het goede doel.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Een opstandeling noemde je dat vroeger, of een vrijheidsstrijder, aan beide kanten zaten uiteraard moordenaars voor het goede doel..
Om een dictatoriaal bewind uit te schakelen moet je soms maatregelen nemen en dat kan tot moorden leiden, ja. Kun je een beetje vanaf de zijlijn lopen mopperen, maar zelf heb je nooit in zo'n positie gezeten, onder Duits bewind in 40-45 heeft het verzet ook moorden gepleegd. Wel even heel erg off-topic nu over een jeugdzonde van een bejaarde actrice.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik noem dat maffia. Die moordden voor het goede doel.
En eerlijk gezegd kan ik me daar meer en beter mee verenigen dan welke politieke overtuiging dan ook.
Niet dat ik ooit iemand zou vermoorden, maar je moet het weten om het te kunnen snappen.
Hoop niet erger dan Judiquote:Op maandag 13 juli 2026 17:40 schreef Tengano het volgende:
Dit is wel een leuk Topic-onderwerp voor de General Chat.
Wat voor jeugdstreken heb jij vroeger uitgehaald?
En dat deugt toch ook voor geen meter? Al die zogenaamde helden die toen pas uit hun holletjes kwamen gekropen om al die moffenmeiden kaal te scheren.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Om een dictatoriaal bewind uit te schakelen moet je soms maatregelen nemen en dat kan tot moorden leiden, ja. Kun je een beetje vanaf de zijlijn lopen mopperen, maar zelf heb je nooit in zo'n positie gezeten, onder Duits bewind in 40-45 heeft het verzet ook moorden gepleegd. Wel even heel erg off-topic nu over een jeugdzonde van een bejaarde actrice.
Het was gewoon een kwajongensstreek. Toen bliezen de kwajongens ook kikkers op. Er bestonden toen tradities om dieren dood te slaan of te gooien.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hoop niet erger dan Judi![]()
![]()
![]()
Heb even een mening nodig van iemand die wat redelijker is. @:jippie , is dode dieren door andermans brievenbus persen gewoon een jeugdstreek, of gewoon sociopathisch gedrag?
Hoe noem je dit ook weer? Doelpalen verzetten? Dat was afschuwelijk en laf, maar de echte verzetshelden deden niet mee aan dit soort onzin.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En dat deugt toch ook voor geen meter? Al die zogenaamde helden die toen pas uit hun holletjes kwamen gekropen om al die moffenmeiden kaal te scheren.
Kinderen die kikkers opblazen is geen kwajongensstreek. Die mensen horen in het gesticht.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het was gewoon een kwajongensstreek. Toen bliezen de kwajongens ook kikkers op. Er bestonden toen tradities om dieren dood te slaan of te gooien.
Of in het bed neerlegt van die dwarsligger.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:48 schreef Cockwhale het volgende:
Poeh poeh wat een deugniet zeg. Als ze nou een 100.000 euro kostende paard onthoofd had en in de wc pot had gedrukt...
En toch kies jij voor een politiek die maling heeft aan de mensen.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kinderen die kikkers opblazen is geen kwajongensstreek. Die mensen horen in het gesticht.
Ik voelde me als kind al schuldig als ik een keertje belletje trek deed.... Kikkers opblazen en dode dieren bij mensen afleveren, dan heb je als kind een steekje los!
Dat geloof ik niet, dat weet ik.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:58 schreef Hiddendoe het volgende:
Of geloof jij echt dat het communisme het beste voor heeft met de arbeider?
Echte verzetshelden niet, dat klopt. Maar hoeveel mensen deden zich niet voor als verzetshelden?quote:Op maandag 13 juli 2026 17:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoe noem je dit ook weer? Doelpalen verzetten? Dat was afschuwelijk en laf, maar de echte verzetshelden deden niet mee aan dit soort onzin.
De theorie wel ja. Maar hoe zit het met de praktijk?quote:
Xi Jinping heeft een salaris van 19.000 euro per jaar... En dat als president van het grootste land op aarde.quote:Op maandag 13 juli 2026 18:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De theorie wel ja. Maar hoe zit het met de praktijk?
Hoe komt het dan dat de top er lekker van leeft terwijl de arbeider urenlang en soms dagenlang in de rij moest staan voor een krop sla of een paar eieren?
En hoeveel is dat omgerekend in de plaatselijke valuta? En wat krijgt een fabrieksarbeider per jaar?quote:Op maandag 13 juli 2026 18:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Xi Jinping heeft een salaris van 19.000 euro per jaar... En dat als president van het grootste land op aarde.
En wat is jouw jaarsalaris? Zou jij dat willen ruilen met die president?quote:Op maandag 13 juli 2026 18:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Xi Jinping heeft een salaris van 19.000 euro per jaar... En dat als president van het grootste land op aarde.
Gemiddeld verdienen mensen daar 16.000 euro per jaar. Xi krijgt dus gewoon een gemiddeld salaris. Huizen in China zijn ruim.quote:Op maandag 13 juli 2026 18:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En hoeveel is dat omgerekend in de plaatselijke valuta? En wat krijgt een fabrieksarbeider per jaar?
En hoe woont die president? Zou die president het verschil merken als hij van woning ruilt met een gemiddelde fabrieksarbeider?
Geen idee van welke planeet jij afkomt, maar ik vermoed dat de rest van zijn salaris niet geteld wordt, want is van de bevolking.quote:Op maandag 13 juli 2026 18:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |