quote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Háár salmorejo
ja het is weer eens zo verdit wordt vermoedelijk weken lang amper eten en moed verzamelen
Wil je haar bisabuelas recept?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik ga morgen ook salmoreno maken, voor de kantoorlunch maandag.
Ja hoor, spread the lovequote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wil je haar bisabuelas recept?
Vale.quote:
Het worden tomaten uit een pot en die rondleiding sla ik voor nu ook over maar de rest kan ikquote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vale.
Zorg voor goede overrijpe tomaten. Ze had zelf geen goede tomaten kunnen vinden dus ik had meegenomen. Ze had al een plan B gemaakt, want Hollanders en hun tomaten
Maar ze werden goedgekeurd, ik had spaanse biologische tomaten en die heb ik tien dagen vergeten gecontroleerd laten rijpen (hier in het noorden worden tomaten nogal onrijp verkocht, tot zowel haar als mijn grote ergernis).
Snijd de tomaten en knijp ze met je handen een beetje tot prut.
Neem brood, minstens een dag oud. Pistolet, stokbrood, zoiets. Scheur in stukjes, week onder de kraan en knijp uit. Bij de tomaat in de kom. Uurtje in koelkast.
Dat plus veel olijfolie plus azijn plus veel knoflook in de keukenmachine tot glad (ik gebruik een staafmixer "Oh daar cancel ik je niet voor hoor, deed mijn moeder ook altijd"), minstens een uur in de koelkast want nu te warm.
Ik kan de rondleiding door haar tuin in die tijd ook aanraden, al maakt dat het recept misschien wat onpraktisch.
Serveren met ruimschoots hard gekookt ei en ham of spek.
Nu wil ik het ook!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik ga morgen ook salmoreno maken, voor de kantoorlunch maandag.
Wat zou dat uurtje extra op moeten leveren naast het koelen van het eindproduct? Het voelt wat... loos.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Neem brood, minstens een dag oud. Pistolet, stokbrood, zoiets. Scheur in stukjes, week onder de kraan en knijp uit. Bij de tomaat in de kom. Uurtje in koelkast.
Precies dat koelen. Het wordt te warm in de food processor.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat zou dat uurtje extra op moeten leveren naast het koelen van het eindproduct? Het voelt wat... loos.
Ik experimenteer dit jaar voor het eerst met 1 of 2 dieven per plant uit laten groeien. Met name bij de 2 in pot (die ik dus niet per ongeluk heb verzopen in de kas) gaat dat briljant, 2 en 3 enorm dikke stammen met ieder een hoop trossen met tomaten al. Nog weinig rijp, maar wel allerlei licht aan het kleuren. Doe ik volgend jaar weer.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:55 schreef gcjoel het volgende:
Helaas wel karige trossen dit jaar want 3 weken weg in juni is veel energie naar uitlopers en weinig tomaten.
Wil dat buiten ook een keer gaan doen maar dan moet ik ze ruimer zetten. In de kas is er te weinig ruimte en ben ik bang voor te weinig lucht tussen de planten en daardoor dan phytophoraquote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik experimenteer dit jaar voor het eerst met 1 of 2 dieven per plant uit laten groeien. Met name bij de 2 in pot (die ik dus niet per ongeluk heb verzopen in de kas) gaat dat briljant, 2 en 3 enorm dikke stammen met ieder een hoop trossen met tomaten al. Nog weinig rijp, maar wel allerlei licht aan het kleuren. Doe ik volgend jaar weer.
Nou ik kan lekker heftig gaan menstruerenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij bent geen menstruerende vrouw blijkbaar.
Zo'n fonteintje is kut (pun intended) maar je leert je behelpen.
Lief dat je zo goed voor de muizen zorgt 😉quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tomaten gaan in potjes, de fabes drogen aan de plant. De maïs naar de kippen. Vorig jaar veel zuurkool gemaakt, en daar hebben de muizen volop van gegeten. De kimchi en Indiase zuurkool hebben ze met rust gelaten.
Kut, sterktequote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:55 schreef Blues het volgende:
![]()
Nu pas thuis.
Korte versie: g ligt op de IC en het is zorgelijk
Oh wat erg, wat schrikken. Weet even niet anders dan knuffelquote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:55 schreef Blues het volgende:
![]()
Nu pas thuis.
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:55 schreef Blues het volgende:
![]()
Nu pas thuis.
Heel veel sterktequote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:55 schreef Blues het volgende:
![]()
Nu pas thuis.
We breken onze vakantie af als oma zo slecht ligt dat ik er niet meer op kan rekenen dat we haar de zondag na onze vakantie gewoon kunnen bezoeken en spreken.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:56 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6: je mag doen waar jij je het meest prettig (of het minst onprettig) bij voelt. Als dat is ze in sop gaar laten koken en niet op de stoep staan om naar oma te rijden, dan is dat helemaal okay. Fijne vakantie nog. Hopelijk valt het met oma mee. Zijn er situaties waarin je ervoor terug zou willen?
Sterkte en beterschapquote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:55 schreef Blues het volgende:
![]()
Nu pas thuis.
Ahh, fijn dat het voor nu in elk geval mee lijkt te vallen wat acute problematiek betreft!! Hopelijk kun je nog beetje genieten van de vakantie ondanks alle soresquote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We breken onze vakantie af als oma zo slecht ligt dat ik er niet meer op kan rekenen dat we haar de zondag na onze vakantie gewoon kunnen bezoeken en spreken.
Voor nu is het probleem dat ze extra moeilijk loopt, en gaan ze een MRI van haar rug maken. Dus ik denk dat we haar gewoon volgende week zien.
En hopelijk houdt de familie zich verder een beetje koest
Ik denk er nog over na wat ik met ze wil.
Leuk om te lezen over jouw date en je nichtje en zo!
Vermoeiend maar wel de moeite waard lijkt me
Hier nog een, blijft maar door m’n hoofd gaanquote:Op zaterdag 11 juli 2026 22:53 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Blues ik moet steeds aan jullie denken. Ik hoop op heel snel heel goed nieuws voor jullie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder ga ik zo maar weer eens proberen te slapenHa Ha
Heerlijkquote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Gewon voor ff te lachen wie het nodig heeft
Bijna Maandag, lieve Tante Vlindertje!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder hoi. In het kader van small world problems, vooral vergeleken met Blues
, ben ik moe.
Donderdag date 1, laat thuis en lang afschakelen en wel gewoon ritme met wakker worden, dus maar 5u slaap. Gister date 2, ook laat thuis en lang afschakelen en wel ritme met wakker worden, 5.5u slaap. Vanochtend nichtje hier, die had wat te kort geslapen maar viel helaas bij wandelen in wagen niet in slaap. Toen maar gerekt, bij vriendin langs geweest op een soort strandje-in-bos met de elektrische fiets van de buren. Uiteraard viel ze op terugweg op de fiets in slaap, maar ze moest nog een fles en schone luier voor ik haar in bed over kon leggen dus slapend overleggen ging niet, en daarna was ze zo moe dat in slaap vallen moeilijk ging, dus drie kwartier met r in draagzak staan hupsen door de kamer. Na een uur alweer wakker, huilend, maar door laten slapen lukte niet. Wat eten erin, even bij buren, nichtje al even avondeten, weer even bij buren om met drie buren en alle niet-babies pizza te eten. Daarna was ik gelukkig wél op tijd met haar in bed leggen, ze sliep binnen halfuur. Ik heb daarna nog even de tuin en keuken opgeruimd voor de buurvrouw die in dr eentje twee overprikkelde kinderen in bed moest leggen, zodat ze dat erna niet ook nog hoefde te doen. En nu sinds uurtje op de bank aan t chillen, over half uurtje maar richting bed. Ik heb veel getroost en haar in draagzak gehad, hopelijk hebben we allebei een goede nacht en is ze morgen wat blijer! En dan maandag bijkomen
Ik heb net (ihk van afleiding galorequote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had opeens heel veel zin in eiersalade, maar nul zin om naar de winkel te gaan. Dus wat eieren gekookt en lekkere dingen erbij. Staat nu in de koelkast koud te worden
Nee, we zijn er wel achter dat dat puur toeval is.quote:Op zondag 12 juli 2026 00:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Hopelijk kan je een paar uur slapen, zal best onrustig zijn. G is in goede hand maar wat een hel van een dag hebben jullie gehad. Dat komt toch niet van die val toch?
🫂
Chirurg zei gisteren én vandaag bij de visite wéér dat hij heel graag een revisie van de stoma wil doen. D.w.z. de stoma opnieuw aanleggen tijdens een OK.quote:Op zondag 12 juli 2026 10:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn van de best goede berichten.
Hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is met de stoma en kunnen ze er iets aan doen, het liefst voor de langere termijn.
Nou…dat was een spannend nachtje.🍀quote:Op zondag 12 juli 2026 10:04 schreef Blues het volgende:
Mogge, al vroeg mocht ik de vpk IC bellen, nacht redelijk, bloeddruk stijgt![]()
Stoma zorgelijk, mss virus?
"Pt onderschat de ernst", denken/verwachten dat hij vannacht de bocht de goede kant op heeft gemaakt.
Tot zover😘
Blijvertje'vreemde ogen dwingen'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook geen briesje te vinden, dus alles dichtquote:Op zondag 12 juli 2026 12:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen briesje te bekennen op het balkon, in de bomen verderop bewegen de blaadjes minimaal
quote:Op zondag 12 juli 2026 15:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:blueswat een schrik!
@:tele6hopelijk blijft oma stabiel zodat je de vakantie niet hoeft af te breken.
Festivaldag 2 was weer goed. Meebrullen met Clouseau. Goede Beach boys en Toto tributes. Kaiser chiefs maakten er een mooie show van.
ZZ top viel helaas tegen qua geluid. En toen kwam Moby, die kende ik niet. Na 3 nummers wist ik waarom. Ze spelen techno. Doen ze goed maar echt niet mijn ding. Ben ik ook niet gewend qua repertoire hier. Het was de laatste act dus ik ben voor de meute naar huis gegaan.
Logees kwamen later thuis en zijn inmiddels weer op weg. Nog even een blaar doorgeprikt die op een vervelenden plek zat.
Ik blijf nog effe thuis. Weinig leuks in de vroege line up dus ik fiets er aan het eind van de middag weer heen. Counting Crows, Anouk en Lenny Kravitz.
Helaas kon ik ineens niet vanmiddag, had er erg graag bij geweest... er kwam iemand tussenquote:Op zondag 12 juli 2026 17:08 schreef borisz het volgende:
Fier Haarlem gevierd.
Eerst de Haarlemse geschiedenis net even anders.
Daarna twee comedians bij Lokaal en de Jopenkerk. Die eerste was echt matig.
Arie Koomen had ik wel wat meer van verwacht. Op wat originele woordgrappen na werd het niet grappig.
Tenslotte Wapen van Bloemendaal waar er Fado gespeeld werd. Daar werd ik wel blij van. Er komt ook alleen Bloemendaals publiek en ik.
😅
In de hele stad was van alles.
Heb de Circulation Parade gezien, toen ik bij Lokaal zat. Trok toen voorbij.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Helaas kon ik ineens niet vanmiddag, had er erg graag bijgeweest... er kwam iemand tussen
Fijn dat het leuk was! Zag jij nog het straattheater?
Oeh lekker, doen ze al weer aan airfryer kroketten?quote:Op zondag 12 juli 2026 22:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens bij Krokettenkunst besteld. 14 soorten, waarvan 6 voor ons nieuwe smaken.
Ja, dat doen ze weer. Ik heb ook een paar soorten voor een vriendin besteld en die wilde airfryer geschikt.quote:Op zondag 12 juli 2026 22:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oeh lekker, doen ze al weer aan airfryer kroketten?
Oef, dan hou ik het voorlopig wel even bij de supermarkt kroketten mocht ik er zin in hebbenquote:Op zondag 12 juli 2026 23:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze weer. Ik heb ook een paar soorten voor een vriendin besteld en die wilde airfryer geschikt.
De verzendkosten zijn inmiddels wel 18,95 helaas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
…zegt de Kampioen Omdenken.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:57 schreef Blues het volgende:
Wat het oplevert:
veel opgeruimde, schone uitgemeste kasten en dingen naar de kringloop straks op weg naar zkh en een enorm schoon huis.
Wegens overmatige onrust in lijf en hoofd
quote:Op maandag 13 juli 2026 10:47 schreef Blues het volgende:
Moggel
Tussentijdse update g voor de geinteresseerden..Wat een schrik zeg. Knuffel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
Vijf en zescilinders. Dikke Scania heeft een V8quote:Op maandag 13 juli 2026 13:48 schreef AnneX het volgende:
Vandaag ben ik invaller in de schoolbieb.
Staat er ook zo’n joekel van een Scania truck geparkeerd: https://blijfuitdedodehoek.nl/
Wat een geweldig iniatief
Ik zat ook al te denken hoe dat nou ging. Maar volgens mij zat er nog een stoma-ontploffing tussen. Toch?quote:Op maandag 13 juli 2026 15:07 schreef derLudolf het volgende:
Is dat fietsongeluk zijn "geluk" geweest dan @:Blues - als in - misschien was ie anders niet naar het ziekenhuis gegaan? Sterkte.
Ja, er zaten kinderen in de cabine en andere moesten ervoor gaan staan op diverse afstanden om te kijken of zij werden gezien.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vijf en zescilinders. Dikke Scania heeft een V8![]()
Maar goed initiatief inderdaad, volgens mij is ons ook wel eens zoiets vertelt op de basisschool. Inclusief laten zien van gek spiegeltje voor de dode hoek voor de vrachtwagen.
Is het jullie wil eens opgevallen dat steeds meer vrachtwagens geen spiegels hebben, maar camera's? Die ziet ook de dode hoek. En het is aerodynamischer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |